heiron Posted November 12, 2014 Share Posted November 12, 2014 Να εξηγήσω καλύτερα τι θέλω να πω. Ψάχνοντας διάφορα βιβλία στα Ελληνικά παρατήρησα κάτι παράξενο. Ορισμένα βιβλία που κυκλοφόρησαν σχετικά πρόσφατα είναι πια εξαντλημένα αλλά συγχρόνως θεωρούνται αποτυχημένες προσπάθειες από τους εκδότες. Συγγνώμη αλλά αν ένα βιβλίο ξεπουλήσει όλα τα αντίτυπα σε 3 χρόνια πχ δεν είναι πετυχημένο; Σίγουρα είναι καλύτερα να ξεπουλάει από την πρώτη χρονιά, από τους πρώτους μήνες αν είναι δυνατόν αλλά και τα 3 χρόνια είναι μια χαρά, ειδικά στη σημερινή Ελλάδα. Βέβαια, συχνά κάτι που είναι φαινομενικά "εξαντλημένο" υπάρχει χωμένο απούλητο κάπου σε μεγάλες ποσότητες και ζημιώνει τον εκδότη αλλά ακόμη και σε αυτή την περίπτωση το πρόβλημα δεν είναι το βιβλίο αλλά η προώθηση. Αν δεν υπάρχει στα ράφια των μαγαζιών, αν δεν υπάρχει καν μέσω παραγγελίας, πως να πουλήσει;Μπορεί κάποιος από το χώρο να εξηγήσει αυτά τα -εκ πρώτης όψης- παράδοξα; Επίσης, πόσο γρήγορα πρέπει να εξαντλήσει την πρώτη έκδοση ένα βιβλίο για να θεωρηθεί πετυχημένο και να κάνει τον εκδότη να βγάλει κι άλλα αντίτυπα; Στο χώρο της φανταστικής λογοτεχνίας νομίζω αυτά τα ερωτήματα είναι ακόμη πιο σημαντικά αφού από την (έγκαιρη) επιτυχία του 1ου(ή και 2ου) τόμου κρίνεται η συνέχιση της έκδοσης(/μετάφρασης) ολόκληρης της σειράς. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Count Baltar Posted November 12, 2014 Share Posted November 12, 2014 Καταρχάς, από αυτή την κατηγορία σβήσε ό,τι κυκλοφόρησε από Ελληνικά Γράμματα, μιας και όλη αυτή η παραγωγή έχει πάει για πολτοποίηση. Άρα, πούλησε δεν πούλησε, δεν υπάρχει πια σε κυκλοφορία. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Popular Post Electroscribe Posted November 12, 2014 Popular Post Share Posted November 12, 2014 Κάποια πράγματα που έχει πάρει το δικό μου αυτί και καθιστούν την εικόνα ιδιαίτερα περίπλοκη: - Τα βιβλιοπωλεία (τουλάχιστον τα μεγάλα και οι αλυσίδες) παίρνουν τα βιβλία από τους εκδοτικούς οίκους επί πιστώσει. Δηλαδή, δεν τα πληρώνουν αν δεν τα πουλήσουν και μπορούν ανά πάσα στιγμή να τα επιστρέψουν χωρίς κανένα κόστος. - Θεωρητικά, όταν πουλιέται ένα βιβλίο, ο βιβλιοπώλης παραγγέλνει νέο αντίτυπο για να γεμίσει το κενό που άνοιξε στο ράφι. Στην πράξη, πέρα από κάποια βιβλία που θεωρούνται κλασικά και κάθε βιβλιοπωλείο φροντίζει να έχει μερικά απ' αυτά στοκ, τα υπόλοιπα (τα σύγχρονα) τα χειρίζονται σαν εποχιακά προϊόντα ή περιοδικά. Χρειάζονται συνεχώς χώρο για τις νέες κυκλοφορίες. Κάθε τόσο κάνουν ξεκαθάρισμα στα ράφια τους από "τίτλους" που έχουν καιρό να πουλήσουν αντίτυπο. Κι αν πουληθεί κάτι που είχε μείνει καιρό ανέγγιχτο, δεν κάνουν παραγγελία για να το αντικαταστήσουν. - Βάσει του παραπάνω, οι οίκοι θεωρούν ότι ένα βιβλίο έχει φάει τα ψωμιά του όταν οι επιστροφές αρχίσουν να είναι περισσότερες από τις παραγγελίες γι' αυτό. Εφόσον σταματούν να το προωθούν γιατί "έκλεισε τον κύκλο του", οι παραγγελίες συνεχίζουν να μειώνονται και η πρόβλεψη βγαίνει αληθινή - Πολλοί οίκοι δεν ασχολούνται οι ίδιοι με τις παραγγελίες, αλλά δίνουν το στοκ τους σε χοντρέμπορο να το διαχειριστεί. Ο χοντρέμπορος έχει δεκάδες χιλιάδες τίτλους στις αποθήκες του. Χέστηκε ποιους ακριβώς θα ζητήσουν τα βιβλιοωπλεία. Αυτός λεφτά θα πάρει σε κάθε περίπτωση. Αν κάτι είναι πλακωμένο από ντάνες πιο νέων τίτλων και ο πηγμένος υπάλληλός του δεν έχει χρόνο να το ξεθάψει, μπορεί να το δηλώσει "εξαντλημένο". Αν ο οίκος του χρωστάει ή τον πιέζει να πληρώσει όσα αυτός χρωστάει, μπορεί να κρατήσει κάποιο βιβλίο όμηρο, όλα τα αντίτυπα που έχει στα χέρια του=όλα όσα υπάρχουν. Εξαντλημένο κι αυτό. Και μετά σκάνε παλέτες ολόκληρες σε κάποιο παζάρι, δέκα χρόνια αργότερα, όταν η αποθήκη έχει τιγκάρει και κάτι πρέπει να φύγει. - Μην ξεχνάμε πως υπάρχουν και βιβλία που καπαρώνουν μια θέση σε ράφι γιατί ο συγγραφέας είναι γνωστός του βιβλοπώλη (ή απλά του υπάλληλου) ή επειδή ο οίκος τα σκάει για να νοικιάζει αυτόν τον χώρο και να δημιουργεί την εντύπωση πως το βιβλίο τρέχει στην αγορά - Πολλοί αναγνώστες δεν κάνουν παραγγελία αν πάνε στο βιβλιοπωλείο και δε βρουν κάποιο από τα βιβλία που έψαχναν και πολλοί βιβλιοπώλες δε θα τους ενθαρρύνουν να παραγγείλουν αλλά θα προσπαθήσουν να τους αντιπροτείνουν κάτι που έχουν πρόχειρο - Στην Ελλάδα κυκλοφορούν πολύ περισσότερα βιβλία τη χρονιά απ' όσα δικαιολογεί το μέγεθος του αναγνωστικού κοινού (στοιχεία ΕΚΕΒΙ κτλ.) και δεν υπάρχει καθόλου η έννοια του long seller, του βιβλίου που αξίζει να το στηρίξει ένας οίκος γιατί πουλάει λιγότερο από τα ευπώλητα αλλά θα πουλάει στο διηνεκές και ίσως κάποια στιγμή μέσω του φαινομένου της χιονοστιβάδας να γίνει κι αυτό ευπώλητο (εξαίρεση τα "κλασικά" που τα βλέπουν ακριβώς έτσι) Οπότε η μάχη για θέση στο ράφι είναι συνεχής και το παν, αλλά την επηρεάζουν απρόβλεπτοι και ανορθολογικοί παράγοντες 11 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
heiron Posted November 12, 2014 Author Share Posted November 12, 2014 Ωραίος, Εlectroscribe! Εξηγείς αρκετά πράγματα. Πιο πολύ σχετικό με αυτό που ήθελα να μάθω είναι το Στην πράξη, πέρα από κάποια βιβλία που θεωρούνται κλασικά και κάθε βιβλιοπωλείο φροντίζει να έχει μερικά απ' αυτά στοκ, τα υπόλοιπα (τα σύγχρονα) τα χειρίζονται σαν εποχιακά προϊόντα ή περιοδικά. Χρειάζονται συνεχώς χώρο για τις νέες κυκλοφορίες. Κάθε τόσο κάνουν ξεκαθάρισμα στα ράφια τους από "τίτλους" που έχουν καιρό να πουλήσουν αντίτυπο. Κι αν πουληθεί κάτι που είχε μείνει καιρό ανέγγιχτο, δεν κάνουν παραγγελία για να το αντικαταστήσουν. Δηλαδή περνάει κάνας χρόνος, οι βιβλιοπώλες βλέπουν ότι δεν πουλάει πολύ το "Φάντασυ Έπος 1: Η Αρχή",σταματάνε να παραγγέλνουν, ίσως και να επιστρέψουν μερικά στον εκδότη, σημείο καμπής εδώ, ο εκδότης παρατάει το εγχείρημα και δεν μεταφράζει το "Fantasy saga 2: When it gets really good(A best seller)". Στο μεταξύ, αφού το βιβλίο δεν πολυκυκλοφορεί στα ράφια, τα λιγοστά αντίτυπα εξαντλούνται γιατί δεν είναι και τόσο κακό, πουλάει σιγά-σιγά αυτά τα λίγα εναπομείναντα. Έτσι, σε 3-4 χρόνια δεν υπάρχει στα βιβλιοπωλεία πλέον, είναι τυπικά "εξαντλημένο", η σειρά θεωρείται αποτυχημένη στην Ελλάδα και το πολύ να δούμε κάποια ξεχασμένα αντίτυπα από κάποια αποθήκη να βγαίνουν σε παζάρι (αν και εφόσον δεν γίνουν πολτός).Τσαπατσούλικο σύστημα, δυστυχώς. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Electroscribe Posted November 13, 2014 Share Posted November 13, 2014 Δηλαδή περνάει κάνας χρόνος, οι βιβλιοπώλες βλέπουν ότι δεν πουλάει πολύ το "Φάντασυ Έπος 1: Η Αρχή",σταματάνε να παραγγέλνουν, ίσως και να επιστρέψουν μερικά στον εκδότη, σημείο καμπής εδώ, ο εκδότης παρατάει το εγχείρημα και δεν μεταφράζει το "Fantasy saga 2: When it gets really good(A best seller)". Στο μεταξύ, αφού το βιβλίο δεν πολυκυκλοφορεί στα ράφια, τα λιγοστά αντίτυπα εξαντλούνται γιατί δεν είναι και τόσο κακό, πουλάει σιγά-σιγά αυτά τα λίγα εναπομείναντα. Έτσι, σε 3-4 χρόνια δεν υπάρχει στα βιβλιοπωλεία πλέον, είναι τυπικά "εξαντλημένο", η σειρά θεωρείται αποτυχημένη στην Ελλάδα και το πολύ να δούμε κάποια ξεχασμένα αντίτυπα από κάποια αποθήκη να βγαίνουν σε παζάρι (αν και εφόσον δεν γίνουν πολτός). Τσαπατσούλικο σύστημα, δυστυχώς. Βάλε στην εξίσωση πως όταν μιλάμε για μεταφράσεις, οι ντόπιοι παίρνουν τα δικαιώματα για συγκεκριμένο αριθμό χρόνων. Δεν ξέρω αν ισχύει πάντα, αλλά μπορεί να συμβεί και μια κατάσταση του τύπου: γίνεται μόδα το βιβλίο (π.χ. γιατί βγήκε ταινία), ξανάρχισε να έχει ζήτηση μετά από πολύ καιρό, βγαίνει από τις αποθήκες, εξαντλείται και μετά ο ελληνικός οίκος δεν έχει δικαίωμα να τυπώσει κι άλλα αντίτυπα γιατί έληξε η παλιά συμφωνία. Η νέα συμφωνία παίζει και να είναι ασύμφορη, γιατί τώρα τα δικαιώματα έχουν άλλη τιμή μιας και έχει αναβαθμιστεί εμπορικά το βιβλίο. 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nihilio Posted November 13, 2014 Share Posted November 13, 2014 Το τελευταίο ποστ του Λευτέρη θα ανέφερα και εγώ. Αν έβγαλαν πες 2000 αντίτυπα με διακαιώματα 3 χρόνων και εξαντληθούν τα αντίτυπα στα δυόμιση χρόνια, βάσει του νόμου των diminishing returns είναι πιθανον ασύμφορο να χώσουν μία επανατύπωση στο πρόγραμμα (γιατί δεν είναι εγγυημένο ότι υπάρχει κοινό και μετά τους 2000 αγοραστές) στο μισό χρόνο που απομένει και ακόμα κι αν τους συνέφερε ίσως δεν είχαν τους πόρους να το κάνουν και είναι ακόμα πιο ασύμφορο να ανανεώσουν δικαιώματα για ανατύπωση. Αν ξαφνικά τώρα πέρασε σχεδόν απαρατήρητο και γίνει από το πουθενά best seller (πχ δες τα True Blood ή πιο παλιά τον Harry Potter) τότε θα τρέξουν να ανατυπώσουν σαν τρελοί, αλλά κάτι "Σπίτια από Φύλλα" δεν έχουν στον ήλιο μοίρα Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Trison Posted November 13, 2014 Share Posted November 13, 2014 Ερώτηση άσχετου. Τι εμποδίζει κάποιον εκδότη να πάρει τα δικαιώματα κάποιων τίτλων, εξαντλημένων αλλά μακροπρόθεσμα καλών πωλήσεων και να χρησιμοποιήσει τεχνολογία POD (print on demand) η οποία χρησιμοποιείται ήδη αρκετά καθώς διαβάζω σε self publishing? http://en.wikipedia.org/wiki/Print_on_demand Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Electroscribe Posted November 14, 2014 Share Posted November 14, 2014 Ερώτηση άσχετου. Τι εμποδίζει κάποιον εκδότη να πάρει τα δικαιώματα κάποιων τίτλων, εξαντλημένων αλλά μακροπρόθεσμα καλών πωλήσεων και να χρησιμοποιήσει τεχνολογία POD (print on demand) η οποία χρησιμοποιείται ήδη αρκετά καθώς διαβάζω σε self publishing? http://en.wikipedia.org/wiki/Print_on_demand Στις περισσότερες περιπτώσεις, τα ίδια χρήματα θα πληρώσει στον ξένο οίκο για τα δικαιώματα, ενώ το κόστος ανά κομμάτι που θα τυπώνει με POD μπορεί να είναι και διπλό σε σχέση με το αν τύπωνε 500 κομμάτια μαζεμένα. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Trison Posted November 14, 2014 Share Posted November 14, 2014 Ερώτηση άσχετου. Τι εμποδίζει κάποιον εκδότη να πάρει τα δικαιώματα κάποιων τίτλων, εξαντλημένων αλλά μακροπρόθεσμα καλών πωλήσεων και να χρησιμοποιήσει τεχνολογία POD (print on demand) η οποία χρησιμοποιείται ήδη αρκετά καθώς διαβάζω σε self publishing? http://en.wikipedia.org/wiki/Print_on_demand Στις περισσότερες περιπτώσεις, τα ίδια χρήματα θα πληρώσει στον ξένο οίκο για τα δικαιώματα, ενώ το κόστος ανά κομμάτι που θα τυπώνει με POD μπορεί να είναι και διπλό σε σχέση με το αν τύπωνε 500 κομμάτια μαζεμένα. Βάσει του δεδομένου όμως ότι πολλοί αναγνώστες-αγοραστές είναι διαθετημένοι να δαπανήσουν ήδη ένα σεβαστό ποσό για έναν εξαντλημένο τίτλο, θα μπορούσαν να κάνουν το ίδιο παραγγέλνωντας τον ίδιο τίτλο από σε έναν εκδότη με σύστημα POD. Σκέψου για παράδειγμα λοιπόν το 'Σπίτι από φύλλα' να στοιχίζει ας πούμε 30€ με 40€. Πιστεύω επίσης ότι ένας εκδότης θα μπορούσε να χτίσει ένα συμπαθητικό portfolio τίτλων (και δεν είναι ανάγκη εξαρχής να πάει στους ακριβότερους),που θα έχουν εξειδικευμένο κοινό και να βρει μέσω διαδικτυακού marketing και πωλήσεων κανάλια ώστε να προωθήσει αυτό το προϊόν στο εξειδικευμένο κοινό. Αρκεί το όλο επιχείρημα να έχει ποιότητα στην μετάφραση, την επιμέλεια, το χαρτί κλπ. Και αν μάλιστα είναι ένας ήδη καθιερωμένος εκδότης θα μπορούσε να κάνει το όλο εγχείρημα με μικρότερο ρίσκο. Φαντάσου την Harlenic να βγάζει έτσι επιλεγμένους τίτλους παλιών και πολύ καλών εξαντλημένων bell. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Electroscribe Posted November 14, 2014 Share Posted November 14, 2014 (edited) Βάσει του δεδομένου όμως ότι πολλοί αναγνώστες-αγοραστές είναι διαθετημένοι να δαπανήσουν ήδη ένα σεβαστό ποσό για έναν εξαντλημένο τίτλο [...] Δεδομένου από πού; Ναι, αν είχαν τρόπο οι εκδότες να το ξέρουν πως ισχύει κάτι τέτοιο για συγκεκριμένο τίτλο τους, ίσως να το έκαναν. Αλλά μη νομίζεις πως έχουν τη δυνατότητα να παρακολουθούν τι γίνεται στα μεταχειρισμένα, ούτε μαθαίνουν πόσοι αναγνώστες ρώτησαν σε βιβλιοπωλείο για κάποιον εξαντλημένο τίτλο τους Edited November 14, 2014 by Electroscribe Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nihilio Posted November 14, 2014 Share Posted November 14, 2014 Βάσει του δεδομένου όμως ότι πολλοί αναγνώστες-αγοραστές είναι διαθετημένοι να δαπανήσουν ήδη ένα σεβαστό ποσό για έναν εξαντλημένο τίτλο [...] Δεδομένου από πού; Ναι, αν είχαν τρόπο οι εκδότες να το ξέρουν πως ισχύει κάτι τέτοιο για συγκεκριμένο τίτλο τους, ίσως να το έκαναν. Αλλά μη νομίζεις πως έχουν τη δυνατότητα να παρακολουθούν τι γίνεται στα μεταχειρισμένα, ούτε μαθαίνουν πόσοι αναγνώστες ρώτησαν σε ωιωλιοπωλείο για κάποιον εξαντλημένο τίτλο τους Επιπροσθετα, με 1000000 δυνητικους αγοραστες και το ποσο πισω ειναι ακομα το ηλεκτρονικο εμποριο, ειναι μαλλον ασυμφορο ενα τετοιο επιχείρημα Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Trison Posted November 14, 2014 Share Posted November 14, 2014 Βάσει του δεδομένου όμως ότι πολλοί αναγνώστες-αγοραστές είναι διαθετημένοι να δαπανήσουν ήδη ένα σεβαστό ποσό για έναν εξαντλημένο τίτλο [...] Δεδομένου από πού; Ναι, αν είχαν τρόπο οι εκδότες να το ξέρουν πως ισχύει κάτι τέτοιο για συγκεκριμένο τίτλο τους, ίσως να το έκαναν. Αλλά μη νομίζεις πως έχουν τη δυνατότητα να παρακολουθούν τι γίνεται στα μεταχειρισμένα, ούτε μαθαίνουν πόσοι αναγνώστες ρώτησαν σε ωιωλιοπωλείο για κάποιον εξαντλημένο τίτλο τους Αγαπητέ μου Λευτέρη, νομίζω ότι κανόνας του εμπορίου είναι ο έμπορος να μπορεί να έχει πολύ καλή αντίληψη της αγοράς και δυνατή μύτη να πιάσει τάσεις και προτιμήσεις. Από'κει και πέρα εργαλεία μέτρησης και μελέτης ενός νέου εγχειρήματος υπάρχουν και σίγουρα λαμβάνονται υπόψη. Αλλά και επειδή μιλάμε για καινοτομία, οι πρώτοι που θα ασχοληθούν ή θα καούν ή θα σταθούν καλά. Παίζει. Σέβομαι όμως την εμπειρία σας (και την απαισιοδοξία σας) και δεν επιμένω, απλώς επιφυλάσσομαι. Πιστεύω ότι στο μέλλον θα δούμε τέτοιες προσπάθειες και θα τις κρίνουμε. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Electroscribe Posted November 14, 2014 Share Posted November 14, 2014 Αγαπητέ μου Λευτέρη, νομίζω ότι κανόνας του εμπορίου είναι ο έμπορος να μπορεί να έχει πολύ καλή αντίληψη της αγοράς και δυνατή μύτη να πιάσει τάσεις και προτιμήσεις. Από'κει και πέρα εργαλεία μέτρησης και μελέτης ενός νέου εγχειρήματος υπάρχουν και σίγουρα λαμβάνονται υπόψη. Αλλά και επειδή μιλάμε για καινοτομία, οι πρώτοι που θα ασχοληθούν ή θα καούν ή θα σταθούν καλά. Παίζει. Σέβομαι όμως την εμπειρία σας (και την απαισιοδοξία σας) και δεν επιμένω, απλώς επιφυλάσσομαι. Πιστεύω ότι στο μέλλον θα δούμε τέτοιες προσπάθειες και θα τις κρίνουμε. Συζήτηση κάνουμε. Δε λέω ότι δεν είναι καλή ή δε θα έπιανε. Αλλά οι ελληνικοί εκδοτικοί οίκοι είναι δυστυχώς προσανατολισμένοι στη μάχη του ραφιού και στο να βγάζουν ασταμάτητα νέους μεταφρασμένους τίτλους σε αναζήτηση μπεστ σέλλερ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
volyros Posted November 21, 2014 Share Posted November 21, 2014 Ξερει καποιος της δουλειας να μας πει περιπου τι ποσα παιζουν για δικαιωματα και ποσο κοστιζει η εκδοση(μεταφραση,εκτυπωση) ενος βιβλιου 2000 αντιτυπων πχ.Για παραδειγμα ποσα μπορει να εσκασε η Χαρλενικ για να παρει τα δικαιωματα του mr mercedes? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
volyros Posted November 26, 2014 Share Posted November 26, 2014 Καταλαβα κανεις δεν ξερει!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Count Baltar Posted November 26, 2014 Share Posted November 26, 2014 Καταλαβα κανεις δεν ξερει!! Ή κανείς δεν βρήκε ακόμα την ευκαιρία να μιλήσει με εκδότη για να τον ρωτήσει αυτά που ρωτάς. Υπομονή, έχουμε και δουλειές. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dimzar Posted December 15, 2014 Share Posted December 15, 2014 Ξερει καποιος της δουλειας να μας πει περιπου τι ποσα παιζουν για δικαιωματα και ποσο κοστιζει η εκδοση(μεταφραση,εκτυπωση) ενος βιβλιου 2000 αντιτυπων πχ.Για παραδειγμα ποσα μπορει να εσκασε η Χαρλενικ για να παρει τα δικαιωματα του mr mercedes? Εξαρτάτε από τον Συγγραφέα, βιβλίο, ποιότητα μετάφρασης, εκτύπωσης κτλ. ΠΧ τα δικαιώματα βιβλίου μπορεί να ξεκινήσουν από 500-1000 ευρώ και να φτάσουν μέχρι 600.000 (το μεγαλύτερο που προσωπικά έχω ακούσει). Η bell είναι ειδική περίπτωση. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
volyros Posted December 16, 2014 Share Posted December 16, 2014 Ξερει καποιος της δουλειας να μας πει περιπου τι ποσα παιζουν για δικαιωματα και ποσο κοστιζει η εκδοση(μεταφραση,εκτυπωση) ενος βιβλιου 2000 αντιτυπων πχ.Για παραδειγμα ποσα μπορει να εσκασε η Χαρλενικ για να παρει τα δικαιωματα του mr mercedes? Εξαρτάτε από τον Συγγραφέα, βιβλίο, ποιότητα μετάφρασης, εκτύπωσης κτλ. ΠΧ τα δικαιώματα βιβλίου μπορεί να ξεκινήσουν από 500-1000 ευρώ και να φτάσουν μέχρι 600.000 (το μεγαλύτερο που προσωπικά έχω ακούσει). Η bell είναι ειδική περίπτωση. Τι εννοεις ειδικη περιπτωση?Πληρωνει πιο λιγα δηλαδη? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.