Jump to content

Καρδιά από Ασήμι


Ιρμάντα
Φάντασμα
Message added by Φάντασμα,

Νικήτρια ιστορία στο Write off #80

Recommended Posts

Ίσως με έχεις κακομάθει, δεν ξέρω, αλλά μου φαίνεται πως ετούτο εδώ δείχνει την πίεση χρόνου κάτω από την οποία γράφτηκε. Όχι ότι δεν είναι καλογραμμένο, είναι, αλλά έχω συνηθίσει τόσο πολύ ό,τι διαβάζω δικό σου να είναι υπέροχα γραμμένο που μάλλον έχω γίνει υπεραπαιτητική. Πολλές επαναλήψεις στην αρχή του κειμένου (ενδεικτικά, μέσα σε 9 γραμμές αναφέρεις 5 φορές τη λέξη μπαλκόνι και 2 τη λέξη μπαλκονόπορτα!). Αυτό που με κέρδισε, όμως, ήταν η ιστορία σου κι η φωνή του ήρωά σου. Πολύ ωραία απόδοση του παραμυθιού, περισσότερο origin story της κακιάς μητριάς αντί για Χιονάτη, βέβαια, όμως δουλεύει πάρα πολύ καλά, είναι πρωτότυπο (και το λέω έχοντας διαβάσει πάμπολλα retellings του συγκεκριμένου παραμυθιού κι έχοντας γράψει κι ένα η ίδια - νομίζω ήταν κι η πρώτη μου ιστορία που σχολίασες εδώ), έχει ωραία κλιμάκωση και ενδιαφέροντες χαρακτήρες. Μόνο λίγο γυάλισμα μου φαίνεται πως θέλει, έτσι για να λάμψει, γιατί κατά τα άλλα μου φάνηκε πολύ καλή. Καλή επιτυχία! 

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Όλους μας έχεις κακομάθει και τούτο δω έχει λόξυγκα, να του δώσεις νεράκι να του περάσει. Θυμήθηκα εκείνο το ανέκδοτο που λέει: "το βαλες που το βαλες, δεν το σιδέρωνες λίγο πρώτα;" :p Εκτός των άλλων, δες και τι θα κάνεις με τη ρήμα, όχι στα μεταξύ τους στιχάκια, αλλά σε άλλα σημεία του κειμένου που σου βγαίνει, μόνη της κι ανεξέλεγκτη. Ή να έχει στοχευμένα (πχ όταν παρασέρνεται από κακες σκέψεις, δεν ξέρω) ή να μην έχει και να είναι πεζό. Οκ, και κάπου εδώ σκάω, έτσι κι αλλιώς θα ξέρεις πάρα πολύ καλά τι να κάνεις μαζί του όταν θα το περιλάβεις, ποτέ δεν τα αφήνεις αχταρμά.

 

Πέρα από αυτό, όλα του τα υπόλοιπα τα σπάνε. Μου αρέσει τρελά το όριτζιν του καθρέφτη (και η σκηνή που γίνεται αυτό που ξέρουμε ότι είναι), μου αρέσει πάρα πάρα πολύ η επιλογή σου να βλέπουμε την ιστορία από τα δικά του μάτια. Η ιστορία που παίζει μέσα στο παλάτι είναι πολύ καλή και το σεξ (που λες ότι ανησυχούσες) παίζει να είναι το πιο καλογραμμένο κομμάτι του διηγήματος (άσε που δεν έχει και πολύ, ούτε περιγραφές ούτε τίποτα, όσο σου χρειάζεται μόνο για να το κάνεις καθαρό το τι συμβαίνει). Επίσης, με έπεισες πως ο καθρέφτης την αγαπάει και τη μισεί την ίδια στιγμή, και είναι δύσκολο αυτό να το βγάλεις σαν συναίσθημα. Πολύ καλό το σημείο στο οποίο το σταμάτησες, ναι, από κει και πέρα ξέρουμε τι θα γίνει και, ναι, θα γίνουνε όλα έτσι όπως τα ξέρουμε γιατί με έχεις πείσει για το ποιόν του καθρέφτη και για τα θέλω του.

 

Το ξέρεις γενικά ότι με τα παραμύθια αγαπιόμαστε, το ξέρεις ότι μου αρέσουνε τα κείμενά σου και οι λέξεις σου και ο τρόπος που τις χρησιμοποιείς. Όταν θα το διορθώσεις τούτο δω θα είναι ένα πολύ καλό διήγημα.

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Γεια Κιάρα και ευχαριστώ για τις παρατηρήσεις και τα καλά σου λόγια! Δες βρε παιδάκι μου που είναι οι σκόρπιες ρήμες εκτός των διαλόγων τους και πες μου με κανα πμ αν μπορείς γιατί δεν τα βρίσκω!

Ευχαριστώ και πάλι για τη βοήθεια και το χρόνο σου!

Link to comment
Share on other sites

Και εκεί που καθόμουνα στη γωνίτσα μου και ψοφολογούσα (όσο εσείς κάνατε πάρτι με τον διαγωνισμό, κατάλαβες φίλε μου; :p) είπα να ξεκινήσω να διαβάζω τις ιστορίες. Και ως εκ θαύματος ήδη άρχισα να νιώθω καλύτερα με το που τελείωσα ετούτην εδώ. Μέχρι να διαβάσω και την τελευταία θα έχω γίνει περδίκι δηλαδής!

 

Εμένα μου άρεσε πολύ και σαν ιστορία από μόνη της και σαν retelling όμως. Η αρχή μου φάνηκε λίγο δυσνόητη, μετά την εισαγωγή, ίσως εκεί να θέλεις να την κάνεις να ρέει καλύτερα. Χαλαρά πάντως αν το μετέφραζες αγγλικά το έβλεπα σε ανθολογία με σκοτεινές version των παραμυθιών. Βασικά και εγώ τα κλασικά για γυάλισμα θα έλεγα αλλά κυρίως στην αρχή μετά τις πρώτες 1-2 παραγράφους φαίνεται σαν να βρήκες τη φωνή σου και να κύλησαν όλα όπως έπρεπε. Πολύ καλή ατμόσφαιρα, με ένοιαζε πολύ η πρωταγωνίστρια και γενικά σκιαγράφησες πολύ καλά τους χαρακτήρες. :)

 

Να δω τι θα κάνει ο καθρέφτης όταν θα την βάλουνε σε εκείνα τα πυρωμένα παπούτσι την κυρά του. :p

 

Καλή επιτυχία!

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

 

 

Να δω τι θα κάνει ο καθρέφτης όταν θα την βάλουνε σε εκείνα τα πυρωμένα παπούτσι την κυρά του. :p

 

Καλή επιτυχία!

Έχει τέτοια η Χιονάτη κοπελιά; Πω ρε είμαι πολύ άσχετη....

 

Και ευχαριστώ για τα καλά σου λόγια. Και περαστικά, εννοείται!

Edited by Ιρμάντα
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

 

 

 

Να δω τι θα κάνει ο καθρέφτης όταν θα την βάλουνε σε εκείνα τα πυρωμένα παπούτσι την κυρά του. :p

 

Καλή επιτυχία!

Έχει τέτοια η Χιονάτη κοπελιά; Πω ρε είμαι πολύ άσχετη....

 

Και ευχαριστώ για τα καλά σου λόγια. Και περαστικά, εννοείται!

 

 

Καλέ ναι! Την βάζουνε να χορέψει με πυρωμένα παπούτσια μέχρι θανάτου. Ωραία ιδέα για sequel, ε; ;-)

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Το θέμα είναι ότι όντως αυτά τα παραμύθια είναι πολύ πιο σκοτεινά από ότι τείνουμε να φανταζόμαστε/πιστεύουμε/θυμόμαστε. Και τώρα που το λες αν θυμάμαι είχε και κάτι άλλες κακιές που τις δένανε στα τέσσερα άλογα (και αμολούσανε τα άλογα)

 

Θα υπήρχαν πολύ λιγότερα σκοτεινά retellings αν είχαν επικρατήσει ευρέως αυτές οι uncensored εκδοχές.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Το θέμα είναι ότι όντως αυτά τα παραμύθια είναι πολύ πιο σκοτεινά από ότι τείνουμε να φανταζόμαστε/πιστεύουμε/θυμόμαστε. Και τώρα που το λες αν θυμάμαι είχε και κάτι άλλες κακιές που τις δένανε στα τέσσερα άλογα (και αμολούσανε τα άλογα)

 

Θα υπήρχαν πολύ λιγότερα σκοτεινά retellings αν είχαν επικρατήσει ευρέως αυτές οι uncensored εκδοχές.

 Ναι κάτι τέτοιο ήταν στο "Goose Girl" νομίζω.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Αυτό που τα παραμύθια κρύβουν πίσω από τις χαριτωμένες φράσεις τους τρομερά θρίλερ πάντα με εντυπωσίαζε! Κακές μάγισσες, προδοσίες, δηλητηριάσεις αγαπημένων προσώπων, νεκροφάνειες, παιδιά να παρατιούνται μόνα στο δάσος, μάγισσες να τρώνε παιδάκια, λύκοι, τα πιο dark fantasy μεταμφιεσμένα σε fairy tales.

 

Ειρήνη μου άρεσε πάρα πολύ αυτό που έγραψες. Στην αρχή ήταν λίγο δύσκολο να "δω" τις εικόνες κατά την μεταμόρφωση, αλλά μετά ήταν σαν να πήρε φόρα και με παρέσυρε ως το τέλος. Βρήκα την ιδέα σου έξυπνη, ένα pre-origin όχι της Χιονάτης, όχι της Κακιάς Βασίλισσας, αλλά του Μαγικού Καθρέφτη! Μπράβο! Σκληρή η απόδοση του καλού -κατά το παραμύθι- βασιλιά, αλλά ενδιαφέρουσα. Μου άρεσαν και οι ρίμες σου πολύ, ταίριαζαν στη χαρακτηριστική σου γραφή.  :thmbup:

 

 

Έχεις δει τη σειρά "Once Upon A Time"; Αν όχι αυτοτιμωρήσου και ξεκίνα την αμέσως, σου εγγυώμαι ότι θα σε ξετρελάνει.

 

 

Καλή επιτυχία!:)

Edited by MadnJim
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Αυτό που τα παραμύθια κρύβουν πίσω από τις χαριτωμένες φράσεις τους τρομερά θρίλερ πάντα με εντυπωσίαζε! Κακές μάγισσες, προδοσίες, δηλητηριάσεις αγαπημένων προσώπων, νεκροφάνειες, παιδιά να παρατιούνται μόνα στο δάσος, μάγισσες να τρώνε παιδάκια, λύκοι, τα πιο dark fantasy μεταμφιεσμένα σε fairy tales.

 

Ειρήνη μου άρεσε πάρα πολύ αυτό που έγραψες. Στην αρχή ήταν λίγο δύσκολο να "δω" τις εικόνες κατά την μεταμόρφωση, αλλά μετά ήταν σαν να πήρε φόρα και με παρέσυρε ως το τέλος. Βρήκα την ιδέα σου έξυπνη, ένα pre-origin όχι της Χιονάτης, όχι της Κακιάς Βασίλισσας, αλλά του Μαγικού Καθρέφτη! Μπράβο! Σκληρή η απόδοση του καλού -κατά το παραμύθι- βασιλιά, αλλά ενδιαφέρουσα. Μου άρεσαν και οι ρίμες σου πολύ, ταίριαζαν στη χαρακτηριστική σου γραφή. :thmbup:

 

 

Έχεις δει τη σειρά "Once Upon A Time"; Αν όχι αυτοτιμωρήσου και ξεκίνα την αμέσως, σου εγγυώμαι ότι θα σε ξετρελάνει.

https://www.youtube.com/watch?v=Rga4rp4j5TY

 

 

 

Ευχαριστώ πάρα πολύ για τα καλά σου λόγια, τη σύσταση και για τα σχόλιά σου Σπύρο!

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Μαγευτική ιστορία που την απόλαυσα πραγματικά! Καταπληκτικό, παραμυθένιο αλλά και σκοτεινό prequel :) της "Χιονάτης" που όσο διάβαζα τόσο με μάγευε. Η όλη σκέψη του τι ήταν στην αρχή ο καθρέφτης και το twist ότι για όσα δεινά θα περάσει η Χιονάτη, θα φταίει αυτός και η ζήλια του ήταν πανέξυπνη. :worshippy: Πολλά μπράβο Ειρήνη και καλή επιτυχία!

 

Υ.Γ. Σήμερα που την διάβαζα για ακόμα μια φορά, σκέφτηκα ότι σε ΠΟΛΛΑ χρόνια από τώρα, θα μου άρεσε να την διάβαζα στις κόρες μου, όπως  όταν ήταν μικρούλες και τους διάβαζα παραμύθια για να κοιμηθούν. Αν και το πιο πιθανό είναι αντι να ακούνε με θαυμασμό και να κρέμονται από τα χείλη μου όπως τότε, να με κοιτάνε παράξενα σκεπτόμενες:"Πάει, το`χασε αυτός!" :lol:

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Βρε στα παιδακια να διαβάσεις για τέτοιες διαστροφές; α πα πα! Πολύ προχώ μπαμπάς θα είσαι! Ευχαριστώ πολύ για τα σχόλιά σου!

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Λοιπόν αυτή την ιστορία την αγάπησα! Θέλεις η αδυναμία στα παραμύθια, ο λυρισμός της, η ιδέα και το θέμα ταμπού; Εξαιρετική πραγματικά. Ξεκινάμε από έναν πρωτότυπο τύπο αφηγητή που καθρεφτίζει πρακτικά τις εξελίξεις και τις παρουσιάζει με φορτισμένο λόγο μεν αλλά χωρίς να χάνει το μέτρο. Παράλληλα η ιδέα είναι φοβερή και την διαχειρίστηκες πολύ όμορφα. Από την πικρία της μάγισσας μέχρι τον έρωτα του καθρέφτη. 

Πραγματικά δεν έχω να παρατηρήσω τίποτα αρνητικό. Μπράβο σου και καλή επιτυχία. 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Λοιπόν αυτή την ιστορία την αγάπησα! Θέλεις η αδυναμία στα παραμύθια, ο λυρισμός της, η ιδέα και το θέμα ταμπού; Εξαιρετική πραγματικά. Ξεκινάμε από έναν πρωτότυπο τύπο αφηγητή που καθρεφτίζει πρακτικά τις εξελίξεις και τις παρουσιάζει με φορτισμένο λόγο μεν αλλά χωρίς να χάνει το μέτρο. Παράλληλα η ιδέα είναι φοβερή και την διαχειρίστηκες πολύ όμορφα. Από την πικρία της μάγισσας μέχρι τον έρωτα του καθρέφτη.

Πραγματικά δεν έχω να παρατηρήσω τίποτα αρνητικό. Μπράβο σου και καλή επιτυχία.

 

Δεν ξέρω πως αλλά είχα την αίσθηση πως ένα άτομο που λέγεται oceanborn θα ειχε ιδιαίτερη αγάπη στα παραμύθια. Ευχαριστώ για τα σχόλια!

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Έχει και αγάπη και ακαδημαϊκό ενδιαφέρον... Οπότε αν αποφασίσεις να φτιάξεις prequel εκτενέστερης μορφής μη μας ξεχάσεις. :) 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Δεν ξέρω αν υπάρχουν λάθη η όχι στη δομή, που είπαν κάποιοι παραπάνω, για τον απλούστατο λόγο ότι το σύνολο σαν ιδέα και πλοκή τα σκεπάζει άνετα. Και αν μετράει για κάτι, το ότι το διάβασε μονορούφι άνθρωπος σαν την αφεντιά μου που εχμ. .. συνήθως παρατάει τα περισσότερα fantasy από τη δεύτερη παράγραφο, θέλω να πιστεύω ότι είναι καλό.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Μου άρεσε πολύ η ιστορία σου!  :D

 

Η πλάκα είναι ότι στα παραμύθια που ξαναλέγονται νιώθω λίγο χορτασμένη τελευταία, σκέφτομαι καλά τι άλλο θα σκεφτούνε, κι έρχεσαι εσύ τώρα και σκέφτεσαι αυτό το πολύ ωραίο! Μου άρεσε η γραφή (πολύ!), μου άρεσε και η πλοκή.

 

Όμως το πώς φτιάχνει τον καθρέφτη η μάγισσα μου φάνηκε σαν λόγος για να θύμωνε ο καθρέφτης αντί να χαίρεται που την βλέπει. Όντως την περιγράφεις σαν αιθέρια ύπαρξη αλλά δεν αρκεί αυτό για να την αγαπάει χωρίς όρους και να μην τον νοιάζει που δεν είναι πια άνθρωπος. Αφού τη βάζεις ούτως ή άλλως να κάνει αγαθοεργίες, ίσως θα ταίριαζε το εξής: ο τύπος αυτός την βλέπει και από την ταραχή του παθαίνει κάτι (έμφραγμα; πέφτει από τα σκαλιά και ανοίγει το κεφάλι του;) και πριν πεθάνει η μάγισσα τον κάνει καθρέφτη για να τον αφήσει να "ζήσει" έστω και αυτή την ιδιότυπη ζωή. Έτσι όντως θα της έχει ευγνωμοσύνη και δε θα εκπλήξει τόσο τον αναγνώστη η καλή της πλευρά με την αγαθοεργία.

 

Για τον βασιλιά, νομίζω παραείναι σιχαμένος. Εγώ δε θα κρατούσα όλα του τα σιχαμένα στοιχεία: γλείψιμο του χεριού της μάγισσας, την βάζει να κάνει προστυχιές, ασελγούσε στην κόρη του, γιατί είναι μάλλον απίστευτο να είναι κανείς τόσο τερατώδης, θα το έσπαγα λίγο. 

 

Για τη Χιονάτη τώρα μου αρέσει η σχέση που προσπαθεί να αναπτύξει με τη μάγισσα. Απλά η ματαιοδοξία μου φαίνεται αδύναμο κίνητρο για να τη σκοτώσει τελικά. Σε αυτό φυσικά δε φταίει η ιστορία σου, φταίει το προδιαγεγραμμένο τέλος του παραμυθιού, απλά με την ανθρώπινη "μητριά" που μας έδειξες δε ταιριάζει τόσο το απάνθρωπο κυνήγι που κάνει μετέπειτα στη Χιονάτη. Αν μας μεγάλωνες την ιστορία και μας έδινες ένα καλό τέλος; Μου αρέσουν τα καλά τέλη  :inlove:

 

Τα σχόλια περί "γυναικείας" ματαιοδοξίας και το κομμάτι "Ένας καθρέφτης μαγικός που να τη λατρεύει, στο κάτω -κάτω, τι άλλο μπορεί να θέλουν οι γυναίκες, μάγισσες και μη;" μου κάνουν τον καθρέφτη αρκετά αντιπαθή. Δεν ξέρω αν το θέλεις αυτό, οπότε το αναφέρω.

 

Γενικά, είμαι πάρα πολύ ικανοποιημένη από το ανάγνωσμα! Καλή επιτυχία  :thumbsup: 

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Έχει και αγάπη και ακαδημαϊκό ενδιαφέρον... Οπότε αν αποφασίσεις να φτιάξεις prequel εκτενέστερης μορφής μη μας ξεχάσεις. :)

Νομίζω λοιπόν πως θα το απολαύσεις αυτό! Είναι μικρό και γνωστό παραμύθι!

http://community.sff.gr/topic/16182-%CE%BC%CE%B7%CE%BD-%CE%BB%CF%8D%CE%BD%CE%B5%CE%B9%CF%82-%CF%84%CE%B1-%CE%BC%CE%AC%CE%B3%CE%B9%CE%B1/

Μου άρεσε πολύ η ιστορία σου!  :D

 

Η πλάκα είναι ότι στα παραμύθια που ξαναλέγονται νιώθω λίγο χορτασμένη τελευταία, σκέφτομαι καλά τι άλλο θα σκεφτούνε, κι έρχεσαι εσύ τώρα και σκέφτεσαι αυτό το πολύ ωραίο! Μου άρεσε η γραφή (πολύ!), μου άρεσε και η πλοκή.

 

Όμως το πώς φτιάχνει τον καθρέφτη η μάγισσα μου φάνηκε σαν λόγος για να θύμωνε ο καθρέφτης αντί να χαίρεται που την βλέπει. Όντως την περιγράφεις σαν αιθέρια ύπαρξη αλλά δεν αρκεί αυτό για να την αγαπάει χωρίς όρους και να μην τον νοιάζει που δεν είναι πια άνθρωπος. Αφού τη βάζεις ούτως ή άλλως να κάνει αγαθοεργίες, ίσως θα ταίριαζε το εξής: ο τύπος αυτός την βλέπει και από την ταραχή του παθαίνει κάτι (έμφραγμα; πέφτει από τα σκαλιά και ανοίγει το κεφάλι του;) και πριν πεθάνει η μάγισσα τον κάνει καθρέφτη για να τον αφήσει να "ζήσει" έστω και αυτή την ιδιότυπη ζωή. Έτσι όντως θα της έχει ευγνωμοσύνη και δε θα εκπλήξει τόσο τον αναγνώστη η καλή της πλευρά με την αγαθοεργία.

 

Για τον βασιλιά, νομίζω παραείναι σιχαμένος. Εγώ δε θα κρατούσα όλα του τα σιχαμένα στοιχεία: γλείψιμο του χεριού της μάγισσας, την βάζει να κάνει προστυχιές, ασελγούσε στην κόρη του, γιατί είναι μάλλον απίστευτο να είναι κανείς τόσο τερατώδης, θα το έσπαγα λίγο. 

 

Για τη Χιονάτη τώρα μου αρέσει η σχέση που προσπαθεί να αναπτύξει με τη μάγισσα. Απλά η ματαιοδοξία μου φαίνεται αδύναμο κίνητρο για να τη σκοτώσει τελικά. Σε αυτό φυσικά δε φταίει η ιστορία σου, φταίει το προδιαγεγραμμένο τέλος του παραμυθιού, απλά με την ανθρώπινη "μητριά" που μας έδειξες δε ταιριάζει τόσο το απάνθρωπο κυνήγι που κάνει μετέπειτα στη Χιονάτη. Αν μας μεγάλωνες την ιστορία και μας έδινες ένα καλό τέλος; Μου αρέσουν τα καλά τέλη  :inlove:

 

Τα σχόλια περί "γυναικείας" ματαιοδοξίας και το κομμάτι "Ένας καθρέφτης μαγικός που να τη λατρεύει, στο κάτω -κάτω, τι άλλο μπορεί να θέλουν οι γυναίκες, μάγισσες και μη;" μου κάνουν τον καθρέφτη αρκετά αντιπαθή. Δεν ξέρω αν το θέλεις αυτό, οπότε το αναφέρω.

 

Γενικά, είμαι πάρα πολύ ικανοποιημένη από το ανάγνωσμα! Καλή επιτυχία  :thumbsup: 

Νατάσα ευχαριστώ για τις ωραίες ιδέες. Και για τα σχόλια. Και για το χρόνο σου!

Δεν ξέρω αν υπάρχουν λάθη η όχι στη δομή, που είπαν κάποιοι παραπάνω, για τον απλούστατο λόγο ότι το σύνολο σαν ιδέα και πλοκή τα σκεπάζει άνετα. Και αν μετράει για κάτι, το ότι το διάβασε μονορούφι άνθρωπος σαν την αφεντιά μου που εχμ. .. συνήθως παρατάει τα περισσότερα fantasy από τη δεύτερη παράγραφο, θέλω να πιστεύω ότι είναι καλό.

Όντως κοπλιμέντο φίλε μου. Ευχαριστώ!

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Το μπαλκόνι των μάγων, το σπίτι των μάγων, η ώρα των μάγων. Κάτω από το φεγγάρι, πάντοτε, είναι η ώρα και ο τόπος των μάγων. Το φεγγάρι είναι για τους μάγους ό,τι είναι για μας ο ήλιος.

Όσον καιρό ήμουν παραγιός στο εργαστήρι του μπάρμπα μου δεν είχα δει κανέναν να βγαίνει στο μπαλκόνι των μάγων.

 

Ενοχλητική επανάληψη της λέξης "μάγος".

 

Μυρωδιά κρύα, και μεταλλική, και κρυστάλλινη

 

Εξοχη παράβαση των γραμματικών κανόνων. (Απαραίτητες οι ανάσες που έδωσαν τα κόμματα). Παράδειγμα του πόσο οι κανόνες υπάρχουν μόνο για να μας διευκολύνουν και τίποτα παραπάνω.

 

 

σχεδόν σπηλαιώδες, σχεδόν πρωτόγονο.

 

Προτείνω να βγάλεις το δεύτερο "σχεδόν".

 

Και... κάπου εκεί σταμάτησα να κρατάω σημειώσεις. :man_in_love:

Το κουφό είναι ότι δεν μου αρέσουν οι ξαναειπωμένες ιστορίες (εκτός... ε, δεν το λέω), και σίγουρα δεν μου αρέσουν τα ψυχολογικά δράμματα. Μα, με τίποτα. Και πάνω που έλεγα ότι κι αυτό έτσι, ανικανοποίητη θα με άφηνε, σαν τέτοιο, (ψυχολογικό δράμμα χιλιο-ξαναειπωμένου παραμυθιού), αυτή η παράγραφος στο τέλος με έφτιαξε. Πραγματικά, σου λέω, με έφτιαξε. Μπορεί να μην είναι του γούστου μου "κάτι τέτοια" (ερμηνείες γνωστών παραμυθιών, γιατί μια ερμηνεία ήταν), αλλά το έκανες πολύ καλά και έκανα πολύ καλά που το διάβασα.

 

Σημείωση:

όσο η μάγισσα κλαιγόταν "ω, τι έπαθα η καημένη, που με πάντρεψαν", εγώ σκεφτόμουν "τι λες μωρή σκρόφα, τον ανθρωπάκο που μεταμόρφωσες σε μπουντουάρ τον ξέχασες;

 

 

 

 

Τα σχόλια περί "γυναικείας" ματαιοδοξίας και το κομμάτι "Ένας καθρέφτης μαγικός που να τη λατρεύει, στο κάτω -κάτω, τι άλλο μπορεί να θέλουν οι γυναίκες, μάγισσες και μη;" μου κάνουν τον καθρέφτη αρκετά αντιπαθή. Δεν ξέρω αν το θέλεις αυτό, οπότε το αναφέρω.

 

Α, ναι. Κι αυτό που λέει η Νατάσσα. Ξέχασα να σου το πω.

Edited by Cassandra Gotha
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Είδα πως άλλες σχολιάστριες είπαν πως τις έχεις κακομάθει και πως αυτή η ιστορία θέλει χτένισμα. Αν αυτή λοιπόν η ιστορία είναι, έστω και ελάχιστα, ατελής, αναρωτιέμαι πώς θα είναι οι άλλες!

Πώς θα μπορούσε, λοιπόν, ένας "Όμπερον" - ο βασιλιάς των ξωτικών και σύζυγος της Τιτάνιας - να μη λατρέψει αυτή την ιστορία, που τον έπιασε από το μαλλιά (ο αληθινός Όμπερον έχει μαλλιά. Εγώ, ως Διονύσης, παίζει πολύ αν έχω πια :p ) και τον εκσφενδόνισε σε ένα κόσμο με τόσα μάγια, τόσα πολλά, ασημένια μάγια, μάγια σαν σταγόνες υδράργυρου που λάμπουν και μαγεύουν ό,τι αγγίξουν;

 

Βλέπεις;

 

H ποίηση που υπάρχει στην ιστορία σου με έκανε και μένα να γράφω ποιητικά (ας πούμε δηλαδή, γιατί ισχύει και το "ποιητής εκ του προχείρου" στη δική μου περίπτωση). 

Ναι, είναι γεγονός, λατρεύω τα παραμύθια, τη mythic fiction γενικότερα, και τα διάσημα παραμύθια που τα διηγείται κάποια/ος από μια άλλη σκοπιά, μου αρέσουν ακόμα περισσότερο. Ωστόσο, συχνά αυτή η άλλη σκοπιά σε σημερινά "ρεβιζιονιστικά" παραμύθια, είναι για μένα κάπως τεμπέλικη. Κι αυτό γιατί απλώς παίρνουν μια εκδοχή του παραμυθιού, συνήθως την πιο γνωστή και αθώα (α λα Disney) και απλά την κάνουν μία σπλατεροχοροριά, βασιζόμενοι απλά στη φρίκη που προκαλεί το σπλάτερ, και αυτό το ονομάζουν "dark".

Η δική σου ιστορία είναι "σκοτεινή" από κάποιες απόψεις. Κι αυτό συμβαίνει γιατί κανένας χαρακτήρας δεν είναι μονοδιάστατος ή δυσδιάστατος, κανείς δεν είναι ούτε άσπρος, ούτε μαύρος, ούτε μια γκρίζα σούπα. Μόνη εξαίρεση ίσως ο βασιλιάς που σαν άνθρωπος δεν έχει καμμία ποιότητα που να ελαφραίνει κάπως τη σιχασιά που προκαλεί μέσα και έξω.

Οι άλλοι τρεις χαρακτήρες ωστόσο, χορεύουν ένα χoρό μέσα σε όλο το φάσμα χρωμάτων και αποχρώσεων από το πάλλευκο και αγνό, μέχρι το σκοτεινό και επικίνδυνο. Και είναι όλοι υφασμένοι μέσα στην πλοκή τόσο όμορφα, τόσο αριστοτεχνικά που παρά το τραγικό τέλος, κυρίως γιατί φανταζόμαστε τι θα επέλθει μετά, η επίγευση της ιστορίας συνεχίζει να είναι μαγευτική, και ονειρική χωρίς να γυρίσει, σε μας τους αναγνώστες τουλάχιστον, σε έναν εφιάλτη.

Αυτό συμβαίνει γιατί από την αρχή της διήγησης, η ομορφιά, η ποιητικότητα, το μυστηριακό στοιχείο, το ονειρικό - ειδικά στο πώς μεταμορφώνεται ο βοηθός σε καθρέφτη που είναι σχεδόν σαν ταξίδι σε μία άλλη διάσταση - είναι τόσο δυνατά που υπερφωτίζουν (και επισκιάζουν) ολόκληρη τη διήγηση. Έτσι ο αναγνώστης μεταφέρεται κυριολεκτικά σε ένα μυθικό τόπο και χρόνο. Όμως δεν χάνεται εκεί, στη Faerieland, για να "ξυπνήσει" το άλλο πρωί και αυτό που νόμιζε πως ήταν χρυσός (ή ασήμι εν προκειμένω) να αποδειχτεί πως είναι στάχτη γιατί η εμπειρία, το βίωμα της ιστορίας του μένει και στον "πραγματικό" κόσμο.

Κι αυτό γιατί οι χαρακτήρες είναι τόσο καλά δουλεμένοι και τόσο εύκολα μπορεί κανείς να ταυτιστεί μαζί τους, με το πώς νιώθουν, με τα κίνητρά τους, κι ας μην εγκρίνει αναγκαστικά τις πράξεις τους.

Και δεν αναφέρομαι φυσικά, σαν "μη έγκριση" στην ερωτική σχέση που αναπτύσσεται ανάμεσα στις δύο πρωταγωνίστριες. Δεν το θεωρώ "σκοτεινό" αυτό. Σκοτεινό είναι μόνο το γιατί που τελικά γίνεται τραγικό όχι μόνο γιατί γνωρίζουμε τι θα συμβεί αλλά λόγω της ωραίας σύλληψης  να δούμε την ιστορία μέσα από τα μάτια, και την καρδιά, του καθρέφτη, αλλά και από τo twist της πλοκής και, φυσικά, από το ότι πήρες τους τρεις χαρακτήρες και τους άλλαξες ρόλους ενώ συνεχίζουν να παραμένουν κατά κάποιο τρόπο οι ίδιοι και γνώριμοι χαρακτήρες του παραμυθιού! Μάλιστα ξέφυγες και από το δίπολο "θύτης-θύμα", ανεξάρτητα πώς βλέπουν οι ίδιοι οι χαρακτήρες τους εαυτούς τους, γιατί είναι και θύματα αλλά και θύτες τελικά. 

 

Όπως και η Σελήνη, η ασημιά νυχτερινή βασίλισσα της μαγείας, λειτουργεί πολύ με το chiaroscuro, τις εναλλαγές φωτός και σκότους, όπου αυτό που φαίνεται δεν είναι αυτό που είναι πραγματικά, και αυτό που είναι πραγματικά δεν φαίνεται τι είναι, και αλλάζει και μεταμορφώνεται καθώς η σελήνη φαίνεται να μετακινείται στον ουρανό, έτσι μεταμορφώνονται και οι χαρακτήρες σου μέσα από μια μεγάλη γκάμα συναισθημάτων και εμπειριών από την αθωότητα στην ενοχή, ή το έγκλημα, από την αγάπη στο μίσος που μοιάζει με αγάπη, από την ελπίδα στην απελπισία και πάλι στην ελπίδα, από το ρόλο του θύματος σε αυτόν του θύτη.

 

Και το παραμύθι συνεχίζεται.

Σ'ευχαριστώ γι'αυτήν την ιστορία, Ειρήνη. Όπως είπα η επίγευση δεν ήταν πικρή για μένα, παρά την τραγικότητα της ιστορίας (την οποία γνωρίζουμε βέβαια) αλλά κάτι διαφορετικό. Ένα τριπ ίσως, μια εμπειρία, μια πολύ ωραία διείσδυση στον ψυχισμό τριών χαρακτήρων, σ'αυτή την αθέατη πλευρά που βρίσκεται μεταξύ εγρήγορσης και ύπνου, συνειδητού και υποσυνείδητου, ονείρου και πραγματικότητας. Και τελικά όλα αυτά ακριβώς δεν είναι η έννοια της λέξης "παραμύθι";

Edited by Oberon
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Να κατάλαβες; Και στον φαντασοδιαγωνισμό δεν θα ανεβάσω αν δεν το μετρήσω με υποδεκάμετρο πια. Κάπως αυτό το μας έχεις καλομάθει με έστειλε.

Λοιπόν παιδιά από καρδιάς ευχαριστώ για τα σχόλιά σας. Από τα βάθη της ασημένιας καρδιάς μου. Μπι μπλέσντ!

Είδα πως άλλες σχολιάστριες είπαν πως τις έχεις κακομάθει και πως αυτή η ιστορία θέλει χτένισμα. Αν αυτή λοιπόν η ιστορία είναι, έστω και ελάχιστα, ατελής, αναρωτιέμαι πώς θα είναι οι άλλες!

Πώς θα μπορούσε, λοιπόν, ένας "Όμπερον" - ο βασιλιάς των ξωτικών και σύζυγος της Τιτάνιας - να μη λατρέψει αυτή την ιστορία, που τον έπιασε από το μαλλιά (ο αληθινός Όμπερον έχει μαλλιά. Εγώ, ως Διονύσης, παίζει πολύ αν έχω πια :p ) και τον εκσφενδόνισε σε ένα κόσμο με τόσα μάγια, τόσα πολλά, ασημένια μάγια, μάγια σαν σταγόνες υδράργυρου που λάμπουν και μαγεύουν ό,τι αγγίξουν;

 

Βλέπεις;

 

H ποίηση που υπάρχει στην ιστορία σου με έκανε και μένα να γράφω ποιητικά (ας πούμε δηλαδή, γιατί ισχύει και το "ποιητής εκ του προχείρου" στη δική μου περίπτωση).

Ναι, είναι γεγονός, λατρεύω τα παραμύθια, τη mythic fiction γενικότερα, και τα διάσημα παραμύθια που τα διηγείται κάποια/ος από μια άλλη σκοπιά, μου αρέσουν ακόμα περισσότερο. Ωστόσο, συχνά αυτή η άλλη σκοπιά σε σημερινά "ρεβιζιονιστικά" παραμύθια, είναι για μένα κάπως τεμπέλικη. Κι αυτό γιατί απλώς παίρνουν μια εκδοχή του παραμυθιού, συνήθως την πιο γνωστή και αθώα (α λα Disney) και απλά την κάνουν μία σπλατεροχοροριά, βασιζόμενοι απλά στη φρίκη που προκαλεί το σπλάτερ, και αυτό το ονομάζουν "dark".

Η δική σου ιστορία είναι "σκοτεινή" από κάποιες απόψεις. Κι αυτό συμβαίνει γιατί κανένας χαρακτήρας δεν είναι μονοδιάστατος ή δυσδιάστατος, κανείς δεν είναι ούτε άσπρος, ούτε μαύρος, ούτε μια γκρίζα σούπα. Μόνη εξαίρεση ίσως ο βασιλιάς που σαν άνθρωπος δεν έχει καμμία ποιότητα που να ελαφραίνει κάπως τη σιχασιά που προκαλεί μέσα και έξω.

Οι άλλοι τρεις χαρακτήρες ωστόσο, χορεύουν ένα χoρό μέσα σε όλο το φάσμα χρωμάτων και αποχρώσεων από το πάλλευκο και αγνό, μέχρι το σκοτεινό και επικίνδυνο. Και είναι όλοι υφασμένοι μέσα στην πλοκή τόσο όμορφα, τόσο αριστοτεχνικά που παρά το τραγικό τέλος, κυρίως γιατί φανταζόμαστε τι θα επέλθει μετά, η επίγευση της ιστορίας συνεχίζει να είναι μαγευτική, και ονειρική χωρίς να γυρίσει, σε μας τους αναγνώστες τουλάχιστον, σε έναν εφιάλτη.

Αυτό συμβαίνει γιατί από την αρχή της διήγησης, η ομορφιά, η ποιητικότητα, το μυστηριακό στοιχείο, το ονειρικό - ειδικά στο πώς μεταμορφώνεται ο βοηθός σε καθρέφτη που είναι σχεδόν σαν ταξίδι σε μία άλλη διάσταση - είναι τόσο δυνατά που υπερφωτίζουν (και επισκιάζουν) ολόκληρη τη διήγηση. Έτσι ο αναγνώστης μεταφέρεται κυριολεκτικά σε ένα μυθικό τόπο και χρόνο. Όμως δεν χάνεται εκεί, στη Faerieland, για να "ξυπνήσει" το άλλο πρωί και αυτό που νόμιζε πως ήταν χρυσός (ή ασήμι εν προκειμένω) να αποδειχτεί πως είναι στάχτη γιατί η εμπειρία, το βίωμα της ιστορίας του μένει και στον "πραγματικό" κόσμο.

Κι αυτό γιατί οι χαρακτήρες είναι τόσο καλά δουλεμένοι και τόσο εύκολα μπορεί κανείς να ταυτιστεί μαζί τους, με το πώς νιώθουν, με τα κίνητρά τους, κι ας μην εγκρίνει αναγκαστικά τις πράξεις τους.

Και δεν αναφέρομαι φυσικά, σαν "μη έγκριση" στην ερωτική σχέση που αναπτύσσεται ανάμεσα στις δύο πρωταγωνίστριες. Δεν το θεωρώ "σκοτεινό" αυτό. Σκοτεινό είναι μόνο το γιατί που τελικά γίνεται τραγικό όχι μόνο γιατί γνωρίζουμε τι θα συμβεί αλλά λόγω της ωραίας σύλληψης να δούμε την ιστορία μέσα από τα μάτια, και την καρδιά, του καθρέφτη, αλλά και από τo twist της πλοκής και, φυσικά, από το ότι πήρες τους τρεις χαρακτήρες και τους άλλαξες ρόλους ενώ συνεχίζουν να παραμένουν κατά κάποιο τρόπο οι ίδιοι και γνώριμοι χαρακτήρες του παραμυθιού! Μάλιστα ξέφυγες και από το δίπολο "θύτης-θύμα", ανεξάρτητα πώς βλέπουν οι ίδιοι οι χαρακτήρες τους εαυτούς τους, γιατί είναι και θύματα αλλά και θύτες τελικά.

 

Όπως και η Σελήνη, η ασημιά νυχτερινή βασίλισσα της μαγείας, λειτουργεί πολύ με το chiaroscuro, τις εναλλαγές φωτός και σκότους, όπου αυτό που φαίνεται δεν είναι αυτό που είναι πραγματικά, και αυτό που είναι πραγματικά δεν φαίνεται τι είναι, και αλλάζει και μεταμορφώνεται καθώς η σελήνη φαίνεται να μετακινείται στον ουρανό, έτσι μεταμορφώνονται και οι χαρακτήρες σου μέσα από μια μεγάλη γκάμα συναισθημάτων και εμπειριών από την αθωότητα στην ενοχή, ή το έγκλημα, από την αγάπη στο μίσος που μοιάζει με αγάπη, από την ελπίδα στην απελπισία και πάλι στην ελπίδα, από το ρόλο του θύματος σε αυτόν του θύτη.

 

Και το παραμύθι συνεχίζεται.

Σ'ευχαριστώ γι'αυτήν την ιστορία, Ειρήνη. Όπως είπα η επίγευση δεν ήταν πικρή για μένα, παρά την τραγικότητα της ιστορίας (την οποία γνωρίζουμε βέβαια) αλλά κάτι διαφορετικό. Ένα τριπ ίσως, μια εμπειρία, μια πολύ ωραία διείσδυση στον ψυχισμό τριών χαρακτήρων, σ'αυτή την αθέατη πλευρά που βρίσκεται μεταξύ εγρήγορσης και ύπνου, συνειδητού και υποσυνείδητου, ονείρου και πραγματικότητας. Και τελικά όλα αυτά ακριβώς δεν είναι η έννοια της λέξης "παραμύθι";

 

Ομπερον έχω ανεβάσει διάφορα στη βιβλιοθήκη ποίησης. Αν κρίνω από την εντύπωση που σου έκανε αυτό θα περάσεις καλά. Περίκαλα θα έλεγα.

Και πρέπει να πω ευχαριστώ για την ανάλυση που κάνεις τελικά. Εγώ σε καμία περίπτωση δεν το είχα ψάξει τόσο.

Και πάλι σε χιλιοευχαριστώ!!!

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Διάβασα την ιστορία σου και την βρήκα αρκετά καλή, όμως έχει ένα μεγάλο μείον (για μένα τουλάχιστον) που δεν με άφησε να την απολαύσω όσο θα 'θελα.

 

Αυτό φυσικά για την ιστορία της Χιονάτης, γιατί πλέον έχει παιχτεί τόσες πολλές φορές σε πάρα πολλές εκδοχές που έχει χάσει πλέον την πρωτοτυπία της, αλλά στην ιστορία σου έχει μερικά πραγματάκια που τουλάχιστον δεν έχουν ξαναφανεί ή έχουν φανεί πολύ λίγο και αυτό όσο να ναι μου άρεσε.

 

Η γραφή σου από την άλλη μου άρεσε πολύ όπως και τα ποιηματάκια που σκίζουν.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • Φάντασμα featured this topic

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...

Important Information

You agree to the Terms of Use, Privacy Policy and Guidelines. We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue..