Jump to content

Τερατόμορφοι


Nihilio

Recommended Posts

 

Η ιστορία σου από την αρχή της μου θύμιζε έντονα Witcher και στο τέλος της ίσως λίγο περισσότερο – δεν το λέω για κακό μιας και είναι μια καλογραμμένη, γενικά, ι στορία. Η περιγραφή της μάχης ήταν πολύ καλή, αλλά δεν είχε ιδιαίτερη αγωνία για τον αναγνώστη. Δίνεις προσοχή στη λεπτομέρεια, το οποίο είναι καλό, από την άλλη όμως δεν ένιωσα και ποτέ ότι ο πρωταγωνιστής κινδύνευε. Και παρακάτω μας λες ότι τόσοι Τερατόμορφοι μπορούν να ξεκάνουν ένα μικρό στρατό; Δεν πείστηκα ιδιαίτερα. Από άποψη πλοκής, αυτό που δεν μου κολλάει είναι ότι οι Τερατόμορφοι προστάτευαν τον υποκόμη επειδή τους είχε απελευθερώσει από τον τερατουργό, αλλά ο υποκόμης δεν σκότωσε τον τερατουργό ο ίδιος, έβαλε μαχαιροβγάλτες: άρα πώς ήξεραν οι Τερατόμορφοι ότι εκείνος ήταν υπεύθυνος και τριγύριζαν το σπίτι του; Έχεις ξεχάσει κάτι άρθρα και τέτοια, σε κάποιες φάσεις  κάτι τελικά ν, αλλά μικροπράγματα, γενικά είναι καλογραμμένο το κείμενο και δεν θέλει πολλή δουλειά η γραφή. Μου φαίνεται πως θα ήταν καλό να άπλωνες λίγο την κοσμοπλασία σου και να μίκραινες την προετοιμασία για τη μάχη και την ίδια τη μάχη διότι, ως έχει και χωρίς να κάτσω να μετρήσω, βέβαια, μου έδωσε την εντύπωση πως διάβασα 3.000 λέξεις σχετικές με μάχη και προετοιμασία τη και 500 λέξεις πλοκή και κοσμοπλασία στριμωγμένες. Η ιδέα με τα τερατουργήματα να είναι το έγκλημα ήταν έξυπνη, το ίδιο κι αυτή με τους ευγενείς να περνάνε από σώμα σε σώμα. Δεν σε έχω ξαναδιαβάσει σε fantasy νομίζω κι αυτό που διάβασα μου άρεσε, αν και θα το ήθελα μεγαλύτερο. Σίγουρα δεν με κέρδισε όσο άλλα κείμενά σου, αλλά μου φαίνεται πως το αδικεί αρκετά κι η έκταση.

Καλή επιτυχία!

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

 

 

post-1837-0-56624100-1443109688_thumb.jpg

«Μα πώς βρέθηκα εδώ; Ουμφ... τις μισώ τις πύλες»

 

 

 

 

1.

«Κυνηγάω τέρατα, δεν είμαι εκτελεστής.»

:) Για 'μένα τα γράφεις αυτά, έτσι;

 

2.

Πού ήσουν!ούρλιαξε στον κυνηγό, “κόντεψα να πεθάνω από την αγωνία μου”

 

Τι θράσσος. «Κι εγώ κόντεψα να πεθάνω στη δουλειά, αλλά δεν το κάνω θέμα», θα σκέφτηκε ο κυνηγός.

 

3.

 

«Killing monsters»; :lol:  Μα, για 'μένα τα γράφεις αυτά!

 

 

Κανονικά θα καταγούσταρα, αλλά αυτό το διήγημα χρειάζεται κι άλλο χώρο για να κάνει το εφέ του. Να γνωρίσουμε λίγο καλύτερα τον Σημαδεμένο, ξέρεις, να μας απλώσει τίποτα γνώσεις του, να μας θαμπώσει, πριν τη μάχη όμως, πριν δεχτεί καν τη δουλειά, ίσως με μία λεπτομερή συζήτηση με τον υποκόμη. Το ότι τον παρακολουθούμε να ετοιμάζεται για τη μάχη κάνει ένα εφέ, αλλά εγώ χρειάζομαι κι άλλα. Για τον χαρακτήρα του, επίσης. Εννοείται ότι είναι όλα εκεί, και είναι κατανοητά, αλλά δεν πρόλαβα να τον νιώσω τον τύπο.

Πρόσεξα κάτι λάθη βιασύνης, λέξεις που λείπουν, ή άλλες που ξέχασαν να φύγουν στο σβήσε-γράψε, καθώς και μία αμήχανη μετάφραση της φαντασίας σου από τα αγγλικά στα ελληνικά (όπως εκείνο το "σαν τερατόμορφο άγαλμα" στη στέγη).

Επίσης, το ότι η δράση πιάνει το μεγαλύτερο κομμάτι του κειμένου, δεν μου άρεσε. Είναι καλά γραμμένη, αλλά με κούρασε. Έχω και ένα πρόβλημα με το τι ακριβώς έγινε, κι αυτό θα ξεκαθάριζε αν έπιαναν περισσότερο χώρο κάποια πράγματα και μικρότερο η μάχη.

Edited by Cassandra Gotha
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

 

Ωραίο σε γενικές γραμμές. Πολύ καλή η εισαγωγή, μας έβαλες κατευθείαν στο κλίμα και η συνέχεια ήταν γεμάτη δράση, τόσο που σε καμία στιγμή δεν βαρέθηκα.

Ενδιαφέρουσα η ιδέα με τους τερατόμορφους και τους τερατουργούς, αλλά λιγάκι με μπέρδεψε η ιστορία με τους Νεκράνακτες. Φαίνεται να υπάρχει μπόλικο ζουμί στην υπόθεση και η απλή αναφορά, στα πλαίσια μιας μικρής ιστορίας δημιουργεί αρκετές απορίες. Επίσης, σαν πολύ εύκολα ξεπάστρεψε τα τέρατα ο Σημαδεμένος. Ειδικά το ότι του ορμούσαν ένα-ένα, αντί για όλα μαζί, ήταν λιγάκι βολικό για τον τύπο.

Καλή γραφή, απέφυγες τα ορθογραφικά λάθη, αλλά σε ορισμένα σημεία η βιασύνη σου γίνεται φανερή. Ενδεικτικά, μέτρησα τρία-τέσσερα σημεία που χρησιμοποίησες τη λέξη “πως” αντί για το “που”.

Η ιστορία ξεκάθαρα ασφυκτιά λόγω του μικρού μεγέθους. Αξίζει και δικαιούται περισσότερη ανάπτυξη.

Αυτά από εμένα. Καλή σου επιτυχία.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Καλησπέρα,

 

Αυτή η ιστορία με άφησε με μάλλον ανάμεικτα  συναίσθηματα. Ξεκινάει καλά, τολμώ να πω,  αλλά η συνέχεια είναι κάπως κουραστική.  Ενδιαφέρουσα η σκηνή μάχης, λεπτομερής όσο δεν πάει, αλλά αρκετά μεγάλη σε μέγεθος.  Επίσης,  όντως πολύ εύκολα ξεπαστρέβει τους πέντε τερατόμορφους ο πρωταγωνιστής. Δεν ξέρω αν έχεις γράψει και άλλες ιστορίες με τον συγκεκριμένο τυπά, αλλά, προσωπικά,  ετούτη εδώ,  εμένα σαν εισαγωγική  ιστορία στο όλο setting δεν λειτουργει καθόλου καλά. Πολύ υπερβολική. Δεν χρειαζόταν να  πολεμήσει  πέντε τέρατα. Κι με ένα ικανοποιήμενος θα ήμουνα, αν  αφιερώνες λίγο χρόνο στο ιστορικό του ήρωα αυτού καθ'αυτού(γιατί τα μίσει τόσο μα τόσο πολύ; Ποιον του σκότωσαν π.χ)

   Στα της υπόθεσης, δεν έχω να πω πολλά. Είναι μία κλασική ιστορία, αλλά δεν πείστηκα. Παραδείγματος χάριν, ένας Τερατουργός γιατί να κατασκευάσει τους Τερατόμορφους αν δεν έχει πρώτα πάρει τα χρήματα. Ή γιατί να μην δοκιμάσει πρώτα με τους μαχαιροβγάλτες και μετά να πάει στο άλλο άκρο με τους super κομμάντο. Γιατί ακόμη να κατασκευάσει 5 και όχι έναν.(Για να έχουμε γαμάτη μάχη :p)

 

Αυτά. Εν ολίγοις, το διήγημα  για μένα αδικεί τον εαυτό του. Μου θύμισε το ρητό "Παν Μέτρον Άριστο"

 

Καλή επιτυχία!

 

p.s Witcher!!!!!

Edited by jjohn
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Ωραία ιστορία με πολύ δράση! Όταν διάβασα την πρώτη σου αναφορά στους τερατόμορφους σκέφτηκα ότι ήταν μια έξυπνη και εύκολη ιδέα για να ξεμπερδέψεις με το θέμα του διαγωνισμού. Φυσικά προσθέτεις και το έγκλημα που αναφέρεται στο τέλος και το καλύπτεις και από ακόμα μια πλευρά. Θα ήθελα και εγώ μεγαλύτερη έκταση για να αναπτυχθεί καλύτερα η ιστορία, να ξεδιπλώσεις πιο αναλυτικά τον κόσμο και να μάθουμε περισσότερα πράγματα για τον Σημαδεμένο αλλά και έτσι έμεινα ικανοποιημένος και την διάβασα πολύ ευχάριστα. Εμένα η προετοιμασία του Σημαδεμένου δεν μου θύμισε το Witcher(δυστυχώς δεν έχω ασχοληθεί με την σειρά) αλλά κάτι οι μεταλικοί βραχίονες, κάτι οι λεπίδες και οι αλχημικές προμήθειες,(που θα μπορούσαν να περιέχουν και smoke bombs) ήταν λες και έβλεπα τον Ezio από το Assassins Creed 2, να ετοιμάζεται... :)

 

Kαλή επιτυχία!

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Αυτή η ιστορία.....αυτή η ιστορία.

 

 

Witcher, witcher, είσαι εδώ; Είμαι ο Νιχίλιο και σε κυνηγώ.
(Μα και σημαδεμένος, και αλχημείες για να αυξήσει τις ικανότητές του στη μάχη; Και διάλογοι, δεν είμαι φονιάς εγώ, κυνηγάω τέρατα;) Σχεδόν θα το θεωρούσα απλώς ένα tribute.

Having said that, ας μπούμε και στα επιμέρους.

Μου άρεσε που τα τέρατα τα φτιάχνουν οι τερατουργοί χρησιμοποιώντας κοινούς ανθρώπους.
Μου άρεσε η λέξη τερατουργοί.
Έχεις άνεση στο λόγο αλλά υπάρχουν άλλα κείμενά σου που μου έχουν αρέσει περισσότερο. Τόσος πολύς χρήσιμος χώρος αναλώθηκε στη μάχη με πέντε τέρατα, ενώ ένα στιγμιότυπο της πολύ ενδιαφέρουσας ανάκρισης που έλαβε χώρα στο τέλος θα είχε ίσως περισσότερο ενδιαφέρον. Καλογραμμένη η μάχη αλλά παρατράβηξε βρε παιδί μου. Δεδομένου του περιορισμού των λέξεων εννοείται. Δεν είναι ότι γράφεις μυθιστόρημα και σε ένα κεφάλαιο, άντε, ο κυνηγός πλακώνεται με τέρατα. Είναι ότι τα δύο τρίτα ολόκληρης της ιστορίας είναι ξύλο.
Καλό ξύλο όμως, εντάξει. Και μου άρεσε που έσπασε τον τοίχο και τον άρπαξε από το λαιμό (ρεαλιστικότατο, κινηματογραφικό, ζωντανό.)
Μου αρέσει που δεν μασάς τα λόγια σου, ρίχνεις και κάνα μπινελίκι δηλαδή.
Η ίντριγκα στο τέλος ήθελε περισσότερο χώρο, που τον είχες, αλλά τον χρησιμοποίησες κατ’ εμέ λιγότερο αποτελεσματικά, περιγράφοντας ξύλο.
...καλό ξύλο, πάντως.

 

 

Καλή επιτυχία!

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Δε θα μπορούσα να ξεκινήσω από άλλη ιστορία! Την ανέβασες και πρώτος άλλωστε. Περίμενα να είναι γραμμένη στα αγγλικά και έκανα λάθος τελικά. :p

Στην αρχή, η ιστορία με δυσκόλεψε λίγο στην ανάγνωση. Διάβαζα δυνατά και δεν κυλούσε εύκολα το κείμενο. Δε συμπαθώ ιδιαίτερα τις παρενθέσεις, σταματούσαν το ρυθμό μου. Επίσης, στην αρχή, έχεις μια πελώρια πρόταση που θεωρώ καλύτερο να κοπεί σε μικρότερες. Γενικά, σε όλο το κείμενο παρατήρησα μικρολαθάκια απροσεξίας και βιασύνης και επαναλήψεις λέξεων. Θέλει ένα γερό πέρασμα. Κάποιες φράσεις θα λειτουργούσαν καλύτερα στα αγγλικά, αλλά στα ελληνικά όχι και τόσο. 

Στο κομμάτι της μάχης όμως σε θαύμασα. Ήταν πολύ μεγάλη, συνεχής, με καλό ρυθμό. Εγώ τις θεωρώ δύσκολες τις μάχες, κουράζομαι κατά τη συγγραφή. Εδώ κατάλαβα ότι γούσταρες γιατί νομίζω ήταν και το καλύτερο κομμάτι από άποψη γραφής και σου πήγε πολύ καλά. Ωραίες οι λεπτομέρειες που έβαλες! Βέβαια, εγώ θα προτιμούσα μικρότερη μάχη, είναι όμως καθαρά θέμα γούστου. Πέρα βέβαια απ'το γούστο, επειδή είχες κι ένα όριο λέξεων, πιστεύω θα έπρεπε να δώσεις περισσότερο χώρο στην πλοκή γιατί δεν έγιναν κατανοητά όλα τα κομμάτια της ιστορίας. Έβλεπα να υπάρχει πολύ ζουμί, αιωρούταν μια τρομερή ιστορία κάπου εκεί μέσα, αλλά δεν είχε το χώρο για να με κερδίσει. 

Αυτά κι από εμένα! Και χάρηκα πολύ που διάβασα κάτι δικό σου ξανά! :) 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Ωραίο ξεκίνημα, καλή γραφή. Κάποια μικρολαθάκια θα μπορούσαν να σημαίνουν πως δεν τη διόρθωσες τρίτη φορά και λόγω εμπειρίας δεν προδόθηκες στην πρόζα.

Ο χαρακτήρας είναι στα όρια του fan fiction, οι τερατόμορφοι ωραία προσθήκη.

Η μάχη είναι δυσανάλογα μεγάλη.

Το τέλος αναμενόμενο, η ατάκα συμπαθητική. Έμεινα με κάποια ερωτηματικά.

Η ιστορία είχε ανάγκη από μια στοιχειώδη πλοκή και μια καλή ανατροπή στο τέλος.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Έχεις φτιάξει έναν ενδιαφέρον κόσμο που μου θύμισε συνδυασμό sword & sorcery και steampunk και περίμενα να μάθω πιο πολλά για την κοσμοπλασια, την μυθολογία, ακόμα και τον ίδιο τον πρωταγωνιστή. Η αλήθεια είναι πως ολο το διηγημα ηταν μια ατέλειωτη σκηνή μάχης. Ήταν πολύ λεπτομερής και καλογραμμένη μεν αλλά έκλεψε χωρο από την ιδια την πλοκή και τους χαρακτήρες. Η ιδέα με τους τερατομορφους που αποτελούσαν το έγκλημα ήταν έξυπνη. Τέλος, με κούρασαν λίγο στην ανάγνωση καποιες μακροσκελείς προτάσεις στην αρχή. Καλή επιτυχία.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Μιχάλη καλησπέρα.

 

 

 

Ωραία η ιστορία σου, με σαφή προσανατολισμό και ιδέα. Θυμίζει αρκετά Witcher, κυρίως για όσους έχουν τον Geralt  στην εικόνα του προφίλ τους :awink: , αλλά δίχως αυτό να ενοχλεί αφού ξεκάθαρα μιλάμε για επιρροή και όχι για αντιγραφή.

 

Έχω διαβάσει κι άλλες ιστορίες σου οπότε είμαι εξοικειωμένος και με τον τρόπο γραφής σου. Για μια ακόμη φορά, παρουσίασες ένα καλογραμμένο κείμενο.

 

Στα της ιστορίας τώρα, διέκρινα μια κατάσταση κάπως 80-20 μεταξύ μάχης και στησίματος πλοκής αντίστοιχα, σε μια επιλογή που, στα δικά μου μάτια τουλάχιστον, μοιάζεις να την έκανες συνειδητά. Τη μάχη “έβλεπες” στο μυαλό σου και τη μάχη μας έδωσες.

 

Προσωπικά, με τον εχθρό του ανώτατου ορίου των 3500 λέξεων απέναντί μου, θα προτιμούσα λίγο μεγαλύτερη ανάπτυξη του όλου setup και μικρότερη μάχη, αλλά αυτό είναι, όπως μόλις είπα, προσωπική επιλογή. (Και αυτό το δηλώνει κάποιος που συνήθως κάνει το αντίθετο όταν γράφει, το παρά-ρίχνει στο στήσιμο και στο τέλος χάνει την ουσία). 

 

Συμπερασματικά λοιπόν, έχουμε μια ωραία ιστορία με μπόλικη δράση που κύλησε νεράκι.

 

 

 

Καλή επιτυχία!

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Aγαπητέ Μιχάλη, όταν αρχίσεις να παραδίδεις μαθήματα για το πώς να γραφτεί μια τέλεια μάχη, ειδοποίησέ με γιατί θα γραφτώ στο σεμινάριό σου σίγουρα! Και είναι κάτι στο οποίο πάσχω γενικώς. 

Παρατήρησα πως άλλοι σχολιαστές ανέφεραν πως η ιστορία σου τους θύμησε το Witcher. Αφού δεν έχω δει ούτε τη σειρά, ούτε έχω διαβάσει τα βιβλία στα οποία βασίζεται, δεν μου θύμησε κάτι τέτοιο. Αντίθετα, όντας μανιώδης κομιξάς, φυσικά και μου θύμησε ένα πλήρες σενάριο κόμικς! Πραγματικά, οι περιγραφές της προετοιμασίας του Σημαδεμένου, και η μάχη, μαζί βέβαια με τους τερατόμορφους, είναι τόσο πολύ "visual" που δεν νομίζω ένας ζωγράφος κόμικς να είχε το παραμικρό πρόβλημα να μεταφέρει σε εικόνες την ιστορία σου ακριβώς ως έχει, χωρίς καν να χρειάζεται να γίνει σε script format!

 

O κεντρικός χαρακτήρας σου είναι ενδιαφέρων, πολύ-πολύ καλοφτιαγμένος και "τρισδιάστατος", και εύκολα γίνεται κατανοητός. Ωστόσο, φοβάμαι πως και εγώ θα πρέπει να επισημάνω πως ξόδεψες το μεγαλύτερο μέρος της ιστορίας στην μάχη και μόνο, με την αρχή και το τέλος να είναι απλά expositional scenes. Αυτό βέβαια συμβαίνει και σε πολλά κόμικς, και είναι πολύ εντυπωσιακό, ίσως και αναγκαίο αν πρόκειται για κόμικς με σούπερ-ήρωες ή fantasy adventure (για καλό το λέω αυτό, όχι για κακό. Το ξέρεις πως τα λατρεύω αυτά τα κόμικς!) αλλά εδώ, σαν ιστορία αφήνει κάτι που δεν ικανοποιεί στο σύνολό της. Κι αυτό γιατί, αν και διάβασα δύο φορές την ιστορία σου, εκείνο που έρχεται στο νου μου είναι μόνο οι σκηνές της προετοιμασίας για τη μάχη, και αυτή καθ'εαυτή η μάχη. Τα υπόλοιπα... δεν φαίνεται να τα συγκράτησα και πολύ γιατί ενώ ακριβώς αυτά είναι που θα έδιναν το όλο πλαίσιο της ιστορίας, είναι μόνο exposition/conclusion του "τεύχους". Μάλιστα, ενός "τεύχους" που δεν είναι καν το πρώτο μιας νέας σειράς, αλλά κάποιο επόμενο. Αυτό με έκανε να δυσανασχετίσω κάπως, όπως θα με έκανε και με ένα κόμικ που δεν έχω διαβάσει από το "Νr. 1".

 

Από τεχνική άποψη βρήκα την ιστορία σου άρτια και οπωσδήποτε την απόλαυσα. Θαυμάζω την αίσθηση της λεπτομέρειας που έχεις, το ρυθμό σου, την περιγραφική σου ικανότητα μέσα στα στενά πλαίσια λέξεων του διαγωνισμού και... σου είπα για το "σεμινάριο συγγραφής μάχης" στην αρχή, έτσι; ;-) 

 

Kαλή επιτυχία στο διαγωνισμό!

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Ξεκινώ με κάποια ερωτηματικά και αφήνω τα καλά για το τέλος...

Ξεκίνησε δυνατά αλλά τα αποκαλυπτήρια προς το τέλος λίγο μπεδεγουέι. Για παράδειγμα:

Και είναι κρίμα που στη διαδοχή έχετε έναν αδερφό που είναι κάπου στην εκατοστή θέση και έναν ανεψιό στην πρώτη εικοσάδα.

-Εδώ δεν θα έπρεπε να είναι ανάποδα; Ο αδελφός έχει προτεραιότητα (αλλιώς γιατί να τον σκοτώσει;) άρα ο αδελφός πρέπει να είναι στην 1η εικοσάδα...

-Περίεργο που χρειάστηκε να προσλάβει τερατουργό για να φτιάξει τέρατα που θα ξεφορτωθούν τον αδελφό του. Γιατί δεν πήρε απλά 2 μαχαιροβγάλτες; Ήθελε περισσότερη δικαιολόγηση (π.χ. ώντας στους πρώτους 20 ο αδελφός έχει πάντα συνοδεία/προστασία;)

-Άντε και ο ανεψιός τρώει τη σειρά του αδελφού. Αυτό δεν σημαίνει αυτομάτως οτι ο ευγενής θα γίνει επίτροπος. Πρέπει ο Νεκράναξ να πάθει κάτι πρώτα. Επομένως δεν δικαιολογείται οτι περίμενε να πληρώσει τον τερατουργό από την προαγωγή σε επίτροπο..

-Μου είναι λίγο δύσκολο να χωνέψω οτι οι τερατόμορφοι που μέσα στο σπίτι είναι τόσο επιβλητικοί και ογκώδεις με αφύσικα μακριά άκρα κλπ. εκτός σπιτιού είναι δύσκολο να ανγνωρισθούν..

Tι μου άρεσε:

-ΦΥΣΙΚΑ η πολύ όμορφη περιγραφή μάχης. Ειπώθηκε αρκετά απο τους προηγούμενους αλλά έχουν δίκιο: Ενώ απο τις περιγραφές συνήθως δεν περιμένεις πολλά (στην καλύτερη να μη βαρεθείς), εδώ έσκισες τη γάτα. Είχες υπομονή στην περιγραφή, δεν υπήρχαν αφύσικες αλλαγές ρυθμού ή κενά και αυτό με έβαλε εκεί.

-Παρά τα ερωτηματικά μου η πλοκή με τη 'μάχη για τη θέση' μου άρεσε.

-Θα διαμαρτυρόμουν για λίγο dumping προς το τέλος αλλά αποφάσισα να μην το κάνω μόνο και μόνο γιατί το χειρίστικες έξυπνα: Παρά το ότι αραδιάζει καλό όγκο πληροφοριών, γίνεται πολύ φυσικά. Πράγματι αν ήμουν ο κυνηγός και είχα κάνει όλον αυτόν τον συνειρμό, θα ήθελα να τον πω στον ευγενή ψάχνοντας για αντιδράσεις που να με επιβεβαιώσουν.

 

Καλή επιτυχία!

Link to comment
Share on other sites

Θα ομολογήσω ότι δεν με τραβάνε και πολύ οι μάχες, οπότε ο δυσανάλογος χρόνος που έχει αφιερωθεί εδώ στη σύγκρουση του ήρωα με τους τερατόμορφους δεν με άφησε να ευχαριστηθώ και πολύ την ιστορία. Από τα λίγα που ξέρω από περιγραφές τέτοιων μαχών, καταλαβαίνω ότι είσαι σωστός στο τεχνικό κομμάτι και ότι μπορείς να διατηρήσεις καλά τον ρυθμό. Από την άλλη, εγώ θα προτιμούσα να μάθαινα λίγο περισσότερα για τον άρχοντα και για τον τρόπο που λειτουργούν οι τερατουργοί. Αυτό μάλιστα, που μιλάς για την τροποποίηση υπαρκτών και καθημαρινών ανθρώπων, π.χ η πλύστρα, ήταν ένα πολύ καλό σημείο. Τέτοια τέχνη θα άξιζε να παρουσιαστεί με περισσότερες λεπτομέρειες που θα πλούτιζαν το υπόβαθρο του κόσμου σου.

Εκείνο που δεν κατάλαβα πολύ καλά είναι ότι στην αρχή λες πως δεν θα αναγνώριζε κανείς εύκολα τους τερατόμορφους έξω στο δρόμο, αλλά μετά φαίνονται να έχουν σημαντικές τροποποιήσεις. Αυτές εμφανίζονται κατά βούληση; Ή μήπως έβλεπε έξω κυρίως την κοπέλα με τα γαμψά νύχια, που ήταν πιο διακριτική η παρουσία της, και όλοι οι άλλοι, οι πιο "τερατώδεις" ήταν κρυμμένοι;

 

Επίσης, να παρατηρήσω, επειδή έχω διαβάσει κι άλλα κείμενά σου όλα αυτά τα χρόνια, ότι με ενδιαφέρει αυτή ακριβώς η κατηγορία των διηγημάτων σου, που σου επιτρέπει να ξεδιπλώνεις την ικανότητα να παντρεύεις και το φανταστικό και κάποια μορφή τεχνολογίας, σαν να έχουμε και παλιά και σύγχρονα όπλα και occult τεχνικές μαζί.

Link to comment
Share on other sites

Εδώ έχουμε μια χορταστική περιπέτεια, με καλογραμμένες μάχες και αδιάκοπο ξύλο. Οι ζωντανές εικόνες και οι λεπτομερείς περιγραφές σε βάζουν για τα καλά μέσα στα κλοτσομπουνίδια. Το ζεις το πράγμα.

 

Πάρα πολύ ωραία η ιδέα των κατασκευασμένων τεράτων. Έχει πάρα πολύ ψωμί, ειδικά αν βάλεις μέσα τους τερατουργούς και τους σκοπούς τους. Σηκώνει πολλή δουλειά και έναν δικό της κόσμο με πολλές ιστορίες.

 

Ο κυνηγός σου κάνει καλά τη δουλειά του. (Δεν εννοώ τις σφαγές). Είναι ακριβώς αυτό που πρέπει να είναι για πρωταγωνιστής μιας τέτοιας ιστορίας. Είναι αλήτης, είναι νίντζα, είναι ξηγημένος, είναι Σέρλοκ. Στον κόσμο τον τερατόμορφων θα παίξει έναν πολύ σημαντικό ρόλο.

 

Από παρατηρήσεις τώρα. Η μάχη, όντως, διαρκεί πολύ. Ίσως αν έβαζες λιγότερους τερατόμορφους, θα γλίτωνες λίγο χώρο, τον οποίο θα χρησιμοποιούσες για τις εξηγήσεις αργότερα, και θα φαινόταν πιο ρεαλιστική η εξέλιξη της μάχης, μιας και οι τερατόμορφοι αποτελούν έναν μικρό στρατό.

 

Η λέξη «τερατόμορφος» επαναλαμβάνεται πάρα πολύ, κι επειδή είναι αρκετά χτυπητή λέξη, δεν την περνάς στο ντούκου. Μάλλον έπρεπε να τους δώσεις ονόματα ή και παρατσούκλια: ο κακομούτσουνος, η σκυλόφατσα, ο στραβοδόντης.

 

Κατά τα άλλα, ήταν απολαυστική.

 

Καλή επιτυχία!
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Είναι (ενοχλητικά σε σημεία) εμφανές το ότι πέρναγες πολύ καλά σκοτώνοντας τερατάκια και έβγαζες το άχτι σου και την κούραση που είχες μαζεμένη των ημερών. Κι αυτό είναι το καλό. Το ότι της φαίνεται πως πέρασες καλά μαζί της γράφοντας, άρα θα το διασκεδάσουμε κι εμείς διαβάζοντας.

 

Κι εμένα μου αρέσει πολύ το κόνσεπτ με τους τερατόμορφους κι αυτούς που τους φτιάχνουν, μου αρέσουν οι τεχνικές που συνδυάζει ο Σημαδεμένος και, ενώ δεν τρελάθηκα με τις μάχες (όχι επειδή δεν είναι καλές, γιατί είναι πολύ καλές, αλλά επειδή κάπου με κουράζουνε άμα είναι έτσι μπόλικες και συνεχόμενες) αμέσως μετά άκουσα το ντανγκ από το στιλέτο που καρφώθηκε στην κάσα της πόρτας. Συμφωνώ με το Διονύση σε όλα βασικά, εγώ το κόμικ το είδα ήδη μπροστά μου. Το διήγημα είναι όλο εικόνα. Άμα το κάνεις κι άνθρωπο, να μην ξεχάσεις να δώσεις χώρο στην κατασκευή των τεράτων. Θα είναι πολύ ωραίο.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Ψιλοαδιάφορο σχόλιο: Θέλω να πω ότι τόσο το θέμα «τεχνολογία» στον τρόμο, όσο και το «έγκλημα» στο φάντασυ («Όγκοστ Μπρόντλεϋ, γουέρ αρ γιου;») ήταν κομμένα και ραμμένα στα μέτρα σου. Όχι, δεν το έκανα επίτηδες ούτε (για όσους διαβάζουν το σχόλιο) με πλήρωσε γι’ αυτό ο Μιχάλης.

 

Εγώ θα γκρινιάξω. Πολύ.

 

Για μένα αυτό το διήγημα δεν είναι καλογραμμένο, για το δικό σου επίπεδο τουλάχιστον. Προφανώς δεν είναι τερατωδώς γραμμένο, άλλωστε πλέον δεν μπορείς να γράψεις άσχημα, αλλά σε σύγκριση με άλλα πράγματά σου είναι πολύ κατώτερο.

Έχει μεγάλα (για τα δικά σου δεδομένα πάντα) ζητήματα επιμέλειας, του λείπουν πολλά κόμματα (κατέληγα να διαβάζω προτάσεις 2η φορά για να βγάλω νόημα – γενικά είμαι της λογικής «αν σε ένα σημείο ένα κόμμα μπορεί να διευκολύνει τον αναγνώστη, ακόμη κι αν δεν είναι συντακτικά απαραίτητο, καλύτερα να μπει»), υπάρχουν περίεργα διατυπωμένες φράσεις (ενδεικτικά «Ήταν μία αφύσικη σβελτάδα… την κατοικία του στόχου της» ή «Ο λεπρός δεν πρόλαβε να επιτεθεί όσο κατέβαινε τη σκάλα, πριν η λάμα μπει ανάμεσα σε αυτόν και τον κυνηγό»), λάθη βιασύνης (αντανακλαστικά κι όχι ανακλαστικά, εκτός αν ο Σημαδεμένος είναι από καθρέφτη), λέξεις που δεν έφυγαν στην επιμέλεια ή κάτι «πώς» που δεν βγάζουν νόημα (θα ήταν «που» μάλλον), κάποιες επαναλήψεις λέξεων πολύ κοντά η μία στην άλλη (π.χ. κάτι «πίσω» συγκράτησα).

Τα αφηγηματικά μέσα τα έχεις και με το παραπάνω, οι περιγραφές σου είναι καλές, αλλά με ζόρισε εκεί που δεν έπρεπε.

 

Αλλά ας μην το ξεψειρίσω άλλο, πάμε στα της ιστορίας:

 

Ξεκινάς πολύ ωραία με ζωντανούς διαλόγους («εντάξει, θα διαβάσω κάτι γαμάτο πάλι», σκέφτομαι) παρόλο που δεν με είχε ψήσει ο τίτλος, συνεχίζεις όμορφα με την προετοιμασία του χαρακτήρα πριν τη «μάχη» («Α, το έχει σκεφτεί καλά»), πας στη μάχη («δεν είμαι πλέον φαν των μαχών ειδικά με τέρατα, αλλά είναι καλογραμμένη»), πάει ο πρώτος, έρχεται ο δεύτερος («χμμ, αν και υπερβολικά εξονυχιστικές –και σχεδόν χειρουργικά γραμμένες–περιγραφές τρώγεται»), ο τρίτος («Έχω γεράσει γι’ αυτά τα πράγματα») και πραγματικά βαρέθηκα και μαρτύρησα μέχρι να τελειώσει το σφαξίδι. Νομίζω ότι το «βαρέθηκα στη δράση» δεν είναι και το καλύτερο σχόλιο για μια περιπέτεια φαντασίας. Ε, όταν έφτασα στο τέλος, είχα ήδη κουραστεί, η ανατροπή φάνηκε από τη σκηνή με την κοπέλα (το οποίο από μόνο του δεν είναι κακό) και παρουσιάστηκε με τρόπο που δεν με κέρδισε (για την ακρίβεια με χάωσε). Θα ήθελα λίγες παραπάνω εξηγήσεις και καλύτερη σύνδεση των τερατουργών με τους Νεκράνακτες (αν όχι στο κομμάτι της κοσμοπλασίας, τότε κάνε τους δεύτερους πιο οργανικό κομμάτι της αφήγησης; Δεν ξέρω).

Εν τέλει, ήταν έξυπνη η χρήση του θέματος (φοβόμουν ότι ήταν απλώς τα τερατουργήματα το έγκλημα, που δεν μου φαινόταν αρκετό, αλλά τελικά κατάλαβα (σε αντίθεση με τους υπόλοιπους;) ότι ήταν η πλεκτάνη του υποκόμη, οπότε από αυτή την πλευρά έμεινα πολύ ικανοποιημένος).

 

Το θέμα είναι ότι αν κάποιος έγραφε μια περίληψη των 10 γραμμών (αφού είχε κατανοήσει την υπόθεση) και μου την έδινε θα έλεγα «ωραίο, αυτό είναι κάτι που θέλω να διαβάσω». Και πιστεύω ότι είναι κάτι που αξίζει να γράψεις σχεδόν από την αρχή. Δείξε μας λίγο περισσότερο πριν τη μάχη τον ήρωα (γιατί έτσι είναι ένα σφαξίδι χωρίς συναίσθημα), κάνε και τη μάχη συναισθηματικά πιο απαιτητική (η προσέγγισή σου δεν είναι ενός ήρωα που παλεύει, αλλά ενός κινηματογραφιστή με λογική camera on shoulder, τουλάχιστον αυτή την αίσθηση έδωσε σ’ εμένα). Δεν χρειάζεται να είναι 5 τα τέρατα, καν’ τα 2 (κι ίσως λέω πολλά) + την τερατόμορφη του τέλους (γιατί όταν φτάνουμε σ’ αυτή έχω χάσει το ενδιαφέρον μου) και στα 2 πρώτα χώσε έντεχνα κι εξηγήσεις (σαν μερικές από αυτές που ήδη έχεις) για την κοσμοπλασία σου (πολύ μου άρεσε η έννοια των τερατουργών), πιθανώς κάποιο φλασμπακ ανάμεσα στις μάχες.

 

 

Εγώ πιστεύω ότι θα μπορούσε να με είχε συνεπάρει (στην αρχή με είχε), αλλά το βιάστηκες. Δεν είναι κακό -είμαι αυστηρός, το ξέρω-, τα ψήγματα κοσμοπλασίας, χαρακτήρα και πλοκής είναι δυνατά (κι η ιδέα από τις καλύτερες του διαγωνισμού), αλλά η σούπα συνολικά κάπου χωλαίνει. Φτιάξ’ το.

 

Καλή επιτυχία!

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Αμάν όλοι σας με το Witcher, έμπνευση για τον κεντρικό χαρακτήρα ήταν αυτοί οι δύο κύριοι:

4580852-7822300951-36889.jpg  και bloodstone-wagner.jpg

Την εποχή που είχα σκεφτεί τον εν λόγω ήρωα είχα πρωτοπαίξει και το Witcher και σκέφτηκα "πω, βγάζει νόημα ένας κυνηγός τεράτων να χρησιμοποιεί αλχημικά σκευάσματα" και τα υπόλοιπα είναι ιστορία.

 

Τώρα, για το σφαξίδι έχετε δίκιο, έκοψα 700 λέξεις, τις πιο πολλές από το ξύλο (ναι, είχε και άλλο) και από το τέλος. Αναμένατε πλήρη έκδοση σύντομα

  • Like 4
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...

Important Information

You agree to the Terms of Use, Privacy Policy and Guidelines. We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue..