Jump to content

Άντζελα Κάρτερ (Angela Carter)


BladeRunner
 Share

Recommended Posts

27500.jpg

Η Άντζελα Κάρτερ (1940-1992) ήταν Αμερικανίδα συγγραφέας, γνωστή για τα φεμινιστικά της έργα. Πολλά από τα βιβλία της περιέχουν στοιχεία μαγικού ρεαλισμού, φαντασίας, τρόμου και επιστημονικής φαντασίας, οπότε δεν μπορεί να την βάλει κανείς σ'ένα συγκεκριμένο ράφι. 

Έγραψε 9 μυθιστορήματα, δεκάδες διηγήματα και ποιήματα, παιδικά βιβλία, λίγα θεατρικά και ραδιοφωνικά έργα. Το πιο γνωστό της βιβλίο είναι η συλλογή διηγημάτων The Bloody Chamber and Other Stories.

Βιβλία της Angela Carter που κυκλοφορούν στα ελληνικά:

(Το πρώτο από τις εκδόσεις Γράμματα, όλα τα υπόλοιπα από τις εκδόσεις Χατζηνικολή)

1. The Magic Toyshop - Το μαγαζάκι με τα μαγικά παιχνίδι
2. 
The Bloody Chamber and Other Stories - Η ματωμένη κάμαρα
3. The Passion of New Eve - Το πάθος της Νέας Εύας
4. Heroes and Villains - Ήρωες και κακοί
5. The Sadeian Woman - Η σαδιστική γυναίκα
6. The Infernal Desire Machines of Doctor Hoffman - Οι κολασμένες ερωτικές μηχανές του Δρ. Χόφμαν

Στην βιβλιοθήκη μου έχω τέσσερα από τα παραπάνω βιβλία, οπότε σίγουρα θα την γνωρίσω σαν συγγραφέα.

Edited by BladeRunner
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Η ματωμένη κάμαρα

Πρώτο βιβλίο της Άντζελα Κάρτερ που διαβάζω, αποδέχομαι την μεγάλη ικανότητα της Κάρτερ να χειρίζεται την γλώσσα, με τις ποιητικές και λυρικές περιγραφές της και την εξαιρετική γοτθική ατμόσφαιρα των περισσότερων από τις δέκα ιστορίες της συλλογής αυτής, όμως γενικά δεν μπορώ να πω ότι ξετρελάθηκα, ότι "έπιασα" τα πάντα από αυτά που ήθελε να πει και να περάσει, ή ότι δέθηκα με όλες τις ιστορίες.

Μπορεί να μην είχα την απαραίτητη όρεξη για τις συγκεκριμένες ιστορίες και το συγκεκριμένο ύφος γραφής αυτή την χρονική περίοδο, μπορεί απλά να μην είναι, τελικά, απόλυτα του γούστου μου το στιλ αυτό, μπορεί συνδυασμός και των δυο μαζί, πάντως τα συναισθήματα είναι ανάμικτα για το σύνολο των ιστοριών. Γιατί, ας πούμε, η ιστορία "Η ματωμένη κάμαρα", που είναι με διαφορά η μεγαλύτερη σε έκταση και δίνει τον τίτλο στην συλλογή, μου φάνηκε πάρα μα πάρα πολύ καλή, ιδιαίτερη, ατμοσφαιρική, σκοτεινή, πλέον κλασική στο είδος της. Οι άλλες, λίγο έως πολύ, είχαν το κατιτίς τους, μια κάποια λογοτεχνική αξία (αυτό εννοείται), αλλά δεν με ξετρέλαναν. Πάντως, ούτε με άφησαν αδιάφορο, αλίμονο.

Όλες οι ιστορίες έχουν να κάνουν με παραμύθια και μύθους που όλοι γνωρίζουμε, μόνο που η συγγραφέας αλλάζει πολλά πράγματα όσον αφορά τις πλοκές και τους χαρακτήρες, με στόχο να περάσει τα μηνύματα της. Το ότι θα βάλω τρία αστεράκια στο βιβλίο, εννοείται δεν σημαίνει πως δεν αξίζει να πάρει τέσσερα και πέντε από άλλους αναγνώστες. Η κάθε άποψη είναι υποκειμενική όσον αφορά τα βιβλία.

7/10

Edited by BladeRunner
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • Φάντασμα changed the title to Άντζελα Κάρτερ (Angela Carter)

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

You agree to the Terms of Use, Privacy Policy and Guidelines. We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue..