Popular Post Nihilio Posted December 17, 2015 Popular Post Share Posted December 17, 2015 (edited) Λίγο πριν την επετειακή ΛΑΦ που κλείνει τα τρία χρόνια της το Σάββατο (19/12/2015) μιλήσαμε και ηλεκτρονικά με τον προσκεκλημένο συγγραφέα Γιώργο Κωστόπουλο για το βιβλίο του “Εξιλέωση” (που κυκλοφόρησε την άνοιξη που μας πέρασε από τις εκδόσεις Συμπαντικές Διαδρομές) Καλησπέρα Γιώργο, θα ήθελες να μας συστηθείς; Καλησπέρα σε όλη την παρέα του sff.gr. Αρχικά θα ήθελα να σας ευχαριστήσω για την ευκαιρία που μου δίνετε ώστε να μπορέσω να μιλήσω για τα “παρασκήνια” του βιβλίου. Γεννήθηκα στις αρχές της δεκαετίας του '80 και μεγάλωσα στην Νέα Σμύρνη, προσπαθώντας να ακονίσω την φαντασία μου μέσω διάφορων βιβλίων, επιτραπέζιων και κόμιξ. Δεν θεωρώ ότι την έχω φτάσει ακόμα στα όρια της και γι' αυτό συνεχίζω να ασχολούμαι με τα συγκεκριμένα χόμπι, στα οποία, τα τελευταία χρόνια, έχω προσθέσει και την συγγραφή. Καουμποΰδες, ινδιάνοι σαμάνοι, τερατόμορφοι μεταλλαγμένοι και όλα αυτά σε μία μεταποκαλυπτική Νεβάδα. Επειδή στο φόρουμ είμαστε και λίγο 'ταμπελάκιδες', μας έχεις μπερδέψει... Εσύ σε ποιο υποείδος του φανταστικού θα κατέτασες την Εξιλέωση; Αν έπρεπε να επιλέξω ένα και μοναδικό είδος, θα την κατέτασσα στο είδος του post-apocalyptic, αν και μέσα στο βιβλίο υπάρχουν κι έντονες πινελιές τρόμου και αρκετά στοιχεία φαντασίας. Θα ήθελες να μας πεις πώς εμπνεύστηκες την ιστορία της Εξιλέωσης και από πού πήρες έμπνευση; Η βασική ιδέα προήλθε από ένα απλοϊκό παιχνίδι μονομαχίας στο ίντερνετ και το αρχικό σχέδιο ήταν η δημιουργία ενός μικρού διηγήματος, το οποίο όμως κατέληξε να μετατραπεί σε μυθιστόρημα καθώς η ιστορία εξελισσόταν και νέοι χαρακτήρες έκαναν την εμφάνιση τους. Μία πολύ μεγάλη πηγή έμπνευσης ήταν η τριλογία του Mad Max, η οποία είχε στιγματίσει (με καλώς εννοούμενο τρόπο) την εφηβική μου ηλικία και ο Μαυρος Πυργος του Στιβεν Κινγκ, το οποίο θεωρώ το καλύτερο του έργο. Ενδιαφέρον αυτό που είπες για το παιχνίδι. Θεωρείς ότι το gaming και η συγγραφή αλληλοσυμπληρώνονται; Και αν ναι, πώς; Ίσως να ακουστεί παράξενο, αλλά δεν παίζω βιντεοπαιχνίδια συχνά. Άκουσα από φίλους μου για παράδειγμα ότι το βιβλίο τους θυμίζει το περιβάλλον του Fallout και παραξενεύτηκα, γιατί η μοναδική μου επαφή με το συγκεκριμένο παιχνίδι είναι δυο-τρεις εικόνες που έχω πετύχει στο ίντερνετ και ίσως και κάποιο τρέιλερ. Όπως και να 'χει, και τα παιχνίδια σίγουρα μπορεί να αποτελέσουν έμπνευση και να δανείσουν στοιχεία τους σε κάποιο βιβλίο – νομίζω ότι η Εξιλέωση είναι χαρακτηριστικό παράδειγμα. Τι είναι αυτό που σε έκανε να αρχίσεις το γράψιμο και τι σε κάνει να το συνεχίζεις; Ξεκίνησα την συγγραφή γράφοντας ένα πολεμικό fanfic, με τον στόχο να είναι ένα από τα πιο βίαια βιβλία που έχουν γραφτεί ποτέ. Μεγαλεπήβολο σχέδιο βέβαια, που οφειλόταν στην αισιοδοξία των δεκαοκτώ (τότε) χρόνων μου. Πέρασα δέκα χρόνια γράφοντας το μέχρις ότου το κλείδωσα σε ένα συρτάρι και δεν το ξανάπιασα στα χέρια μου. Παρόλα αυτά, η συγγραφή του ήταν η απαραίτητη 'εκπαίδευση' που χρειαζόμουν ώστε να φτάσω στο σημείο να γράφω ικανοποιητικά. Έχω ακόμα δρόμο για να φτάσω στο σημείο του 'γράφω καλά', κι αυτός είναι ένας από τους λόγους που συνεχίζω το άθλημα – ένας στόχος που ελπίζω να επιτύχω. Και η Εξιλέωση πάντως είχε μπόλικη βία. Νιώθεις άνετα όταν σκέφτεσαι ότι κάποιοι που σε ξέρουν εκεί έξω διαβάζουν για το πώς ανατινάζονται τα κρανία των χαρακτήρων σου; Ανησυχείς μήπως για το τι εικόνα θα σχηματίσουν για εσένα; Αυτό υπάγεται στο θέμα της αυτολογοκρισίας, την οποία προσπαθώ να αποφεύγω. Πάντως, όσοι με γνωρίζουν προσωπικά είναι σίγουρο ότι δεν περίμεναν το βιβλίο για να σχηματίσουν εικόνα για μένα (αυτό δεν ξέρω αν είναι κακό ή καλό βέβαια...) Πώς βλέπεις αυτή τη στιγμή τη σκηνή της φανταστικής λογοτεχνίας στην Ελλάδα; Δυστυχώς υπάρχει μια νοοτροπία στην ελληνική κοινωνία, στην οποία η ντόπια φανταστική λογοτεχνία είναι συνυφασμένη με την παραλογοτεχνία, και ως εκ τούτου παραγκωνισμένη από μεγάλους εκδοτικούς. Σε πείσμα όμως αυτής της αντίληψης, βλέπω με μεγάλη μου χαρά ότι υπάρχουν πολλοί αξιόλογοι νέοι συγγραφείς που ασχολούνται με τον τρόμο και το φανταστικό, αποφασισμένοι να εμπλουτίσουν το συγκεκριμένο είδος με τις ιστορίες τους, και φυσικά ένα μεγάλο κοινό που 'διψά' για αυτές. Πιστεύεις ότι υπάρχουν προοπτικές για έναν σύγχρονο Έλληνα συγγραφέα του φανταστικού; Καλή πάσα από την προηγούμενη απάντηση. Όπως είπα, υπάρχουν πολλοί και καλοί Έλληνες συγγραφείς, οι οποίοι δεν έχουν τίποτα να ζηλέψουν από τους ξένους συναδέλφους τους του είδους – οι δυνατότητες υπάρχουν, το κοινό υπάρχει, το μόνο που χρειάζεται είναι να τους δοθεί μια ευκαιρία. Γράφεις κάποιο άλλο βιβλίο αυτόν τον καιρό; Αν ναι, θες να μας πεις δύο λόγια για αυτό; Αυτή την στιγμή έχω τελειώσει το νέο μου βιβλίο και βρίσκεται στο στάδιο των διορθώσεων. Είναι μια ιστορία τρόμου που διαδραματίζεται στο παρόν και η οποία, ενώ ξεκινάει με όλα τα στερεότυπα του συγκεκριμένου είδους, περιλαμβάνει κάποιες ανατροπές που την κάνουν να διαφέρει από τις κλασικές διηγήσεις με στοιχειωμένα σπίτια. Τι συμβουλή θα έδινες σε κάποιον νέο συγγραφέα που ξεκινάει τώρα; Να γράφει αυτό που του λέει η καρδιά του χωρίς να αυτολογοκρίνεται, να περιορίζει τις πομπώδεις λέξεις και τις προσπάθειες φτηνού εντυπωσιασμού και, πάνω απ' όλα, να διηγείται την ιστορία όπως θα ήθελε να την ακούσει από κάποιον άλλον. Πριν κλείσουμε, θες να πεις κάτι τελευταίο στους αναγνώστες μας; Να συνεχίσουν να διαβάζουν και να στηρίζουν το είδος του φανταστικού – είμαστε πολλοί και μπορούμε όλοι μαζί να το εξελίξουμε. Ευχαριστώ πολύ Γιώργο. Εγώ σας ευχαριστώ για το βήμα κι εύχομαι να συνεχίσετε την καλή δουλειά που κάνετε! Edited May 3, 2020 by Spark Αυξήθηκε λίγο η απόσταση μεταξύ των ερωτήσεων. 12 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
wordsmith Posted December 17, 2015 Share Posted December 17, 2015 Τι συμβουλή θα έδινες σε κάποιον νέο συγγραφέα που ξεκινάει τώρα; Ερωτήσεις σαν αυτήν νομίζω ότι θα έπρεπε να απευθύνονται σε φτασμένους συγγραφείς, όχι σε κάποιον που είναι ο ίδιος "νέος συγγραφέας που ξεκινάει τώρα". Κατά τα άλλα ενδιαφέρον. Το είπα εγώ ότι έχει κάτι από Mad Max και βιντεογκέιμ το βιβλίο. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
BladeRunner Posted December 17, 2015 Share Posted December 17, 2015 Ωραία συνέντευξη. Περιμένω πως και πως το επόμενο βιβλίο του, που ελπίζω να κυκλοφορήσει σύντομα. Η αλήθεια είναι ότι μου άρεσε πάρα πολύ η Εξιλέωση, για μένα ήταν μια από τις πολύ ευχάριστες εκπλήξεις της φετινής χρονιάς. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nihilio Posted December 17, 2015 Author Share Posted December 17, 2015 Τι συμβουλή θα έδινες σε κάποιον νέο συγγραφέα που ξεκινάει τώρα; Ερωτήσεις σαν αυτήν νομίζω ότι θα έπρεπε να απευθύνονται σε φτασμένους συγγραφείς, όχι σε κάποιον που είναι ο ίδιος "νέος συγγραφέας που ξεκινάει τώρα". Από τη στιγμή που είναι Έλληνας και έβγαλε ένα βιβλίο που δεν είναι πατάτα είναι τουλάχιστον "φτασμένος" συγγραφέας. Δυστυχως... 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
wordsmith Posted December 17, 2015 Share Posted December 17, 2015 Τι συμβουλή θα έδινες σε κάποιον νέο συγγραφέα που ξεκινάει τώρα; Ερωτήσεις σαν αυτήν νομίζω ότι θα έπρεπε να απευθύνονται σε φτασμένους συγγραφείς, όχι σε κάποιον που είναι ο ίδιος "νέος συγγραφέας που ξεκινάει τώρα". Από τη στιγμή που είναι Έλληνας και έβγαλε ένα βιβλίο που δεν είναι πατάτα είναι τουλάχιστον "φτασμένος" συγγραφέας. Δυστυχως... Βιβλίο "του φανταστικού" ελπίζω να εννοείς. Κατάλαβα, αλλά δε συμφωνώ. Είναι σαν να λέμε ότι δεν υπάρχει σχεδόν καθόλου ελληνική λογοτεχνία του φανταστικού. Αλλά μην τραβάμε το off topic. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.