Popular Post Ιρμάντα Posted April 11, 2016 Popular Post Share Posted April 11, 2016 (edited) Τι είναι οι Συγγραφικές και Ποιητικές Ασκήσεις (ΣΑ, ΠΑ) Οι ΣΑ και οι ΠΑ είναι μια νέα εργαστηριακή δραστηριότητα του sff.gr. Με μερικώς κατευθυνόμενες και μικρού μεγέθους συγγραφικές και ποιητικές προκλήσεις, θα παρέχουν κίνητρο στους συγγραφείς ή/και ποιητές να δοκιμάσουν τις ικανότητές τους, να καταπιαστούν με διαφορετικά είδη αφήγησης και ύφους, μέτρου και στίχου, να εξοικειωθούν με ένα είδος που τους είναι άγνωστο και πολλά -πολλά άλλα. Βασικό στοιχείο των ΣΑ και των ΠΑ είναι η επικοινωνία μεταξύ των δημιουργών, η ανταλλαγή απόψεων και ο εποικοδομητικός σχολιασμός, κάνοντας έτσι τις ασκήσεις ένα εργαστήριο όπου οι μαθητές είναι και δάσκαλοι. Τέλος, τόσο οι ΣΑ όσο και οι ΠΑ δεν έχουν καμία σχέση με παιχνίδια και διαγωνισμούς. Δεν θα υπάρχουν ψηφοφορίες και βαθμολογίες. Σκοπός τους είναι μόνο το κοινό συγγραφικό όφελος. Ποιοι συμμετέχουν στις ΣΑ και στις ΠΑ Σε κάθε άσκηση μπορεί να συμμετέχει όποιος θέλει. Επίσης, επειδή κάθε άσκηση μπορεί να εξεταστεί από πολλές σκοπιές, κάθε συγγραφέας θα έχει τη δυνατότητα να συμμετέχει όσες φορές θέλει. (Η πολλαπλή συμμετοχή θα εξαρτάται βεβαίως από το είδος και μέγεθος των ασκήσεων.) Πώς δουλεύουν οι ασκήσεις Κάθε μήνα θα ανοίγεται ένα topic από τον διαχειριστή/ διαχειρίστρια, με το θέμα της άσκησης. Ο συνήθης ρυθμός παραδόσεως νέων ασκήσεων θα είναι, εναλλάξ, ΣΑ με ΠΑ. Τα θέματα θα ποικίλουν, αλλά θα δίνουν μια σαφή συγγραφική κατεύθυνση, στην οποία θα πρέπει να εστιάσει ο συγγραφέας. Το μέγεθος κάθε κειμένου επίσης θα ποικίλλει, αναλόγως τις ανάγκες και το είδος της άσκησης (από μία παράγραφο μέχρι μία ολοκληρωμένη ιστορία.) Πώς θα ανοίγονται τα νέα topics Την ευθύνη για το άνοιγμα του topic με το νέο θέμα θα έχουν αποκλειστικά οι διαχειριστές του sff,gr. Η διάρκεια κάθε άσκησης θα είναι ένας μήνας και στο τέλος κάθε μήνα (τελευταία βδομάδα) πιθανώς θα υπάρχει poll για να επιλεγεί από τους συγγραφείς το επόμενο θέμα. Εννοείται ότι ο διαχειριστής/ διαχειρίστρια έχει στο οπλοστάσιό του έναν κύκλο έτοιμων ασκήσεων προς χρήση. Ωστόσο κάθε πρόταση είναι ευπρόσδεκτη, και αν υπάρξει πληθώρα προτάσεων, τότε εννοείται θα ανοίγει poll με τις προτάσεις αυτές, συν την πρόταση του διαχειριστή. Τα παλιότερα topics θα παραμένουν ανοιχτά, έτσι ώστε να μπορεί να επιστρέψει εκεί όποιος συγγραφέας επιθυμεί για κάποιο revision. [Το τρέχον topic θα γίνεται pinned] Σχολιασμός Ασκήσεων Το σημαντικότερο κομμάτι της άσκησης είναι ο σχολιασμός. Η υπόθεση μίας ιστορίας είναι πάντα σημαντική, ωστόσο στις ΣΑ και στις ΠΑ θα δίνεται ιδιαίτερη προσοχή και στις τεχνικές λεπτομέρειες ενός κομματιού. Θα υπάρξουν ασκήσεις όπου η τεχνική επεξεργασία θα είναι το σημαντικότερο μέρος της άσκησης και κατά συνέπεια η τεχνική αρτιότητα θα είναι το ζητούμενο, και άλλες όπου ο συγγραφέας θα καλείται να κάνει την καλύτερη δυνατή χρήση των υλικών που του δίνονται ώστε να ακονίσει συγγραφική δεινότητα, φαντασία και συνδυαστική ικανότητα. Ο σχολιασμός θα πρέπει να είναι όσο το δυνατόν λεπτομερέστερος και επί του ζητούμενου της κάθε άσκησης. Όπου το ζητούμενο επικεντρώνεται σε τεχνικά θέματα σε τέτοια θα πρέπει να επικεντρώνεται και ο σχολιασμός. Όπου ζητείται συνδυαστική ικανότητα και φαντασία, στη συνδυαστική ικανότητα και στη φαντασία θα πρέπει να εστιάζει ο σχολιασμός. (Αυτονόητοι;) κανόνες καλής συμπεριφορές στο Εργαστήρι ΣΑ και ΠΑ του sff.gr. Είμαστε ευγενείς, σε καμία περίπτωση επιθετικοί, ειρωνικοί, ή παντογνώστες. Σχολιάζουμε για να σχολιαστούμε. Αντιλαμβάνεται κανείς εύλογα ότι ένας άνθρωπος που επιλέγει να σχολιάσει μονάχα των φίλων/ γνωστών του τις ασκήσεις δεν είναι ο πλέον εποικοδομητικός σχολιαστής. (σε συνάρτηση με το 2:) Καλύτερα να αποφεύγονται τα επιλεκτικά/ εξυπνακίστικα /παρεΐστικα σχόλια του τύπου: Ουάου μεγάλε πάλι έσκισες, είσαι θεός/ θεά, κ.λπ. Πολύ συχνά δυστυχώς αντιμετωπίζεται το φαινόμενο αυτό, κάποιος σχολιαστής /σχολιάστρια να επιλέγει σε ποιον /ποια συγγραφέα θα «κάνει κερκίδα». Το αποτέλεσμα είναι να αγνοούνται ή πάντως να παραγνωρίζονται κείμενα εξίσου, ή και σε πολλές περιπτώσεις ακόμη καλύτερα. Αυτό και εμφανές είναι, και δεν είναι διόλου ευγενικό. Δεν μας ενδιαφέρει να δημιουργηθούν αυλές γύρω από οποιονδήποτε. Η παρεΐστικη νοοτροπία στο Εργαστήρι Ασκήσεων δεν θεωρείται ότι αποφέρει όφελος σε όσους θέλουν να εργαστούν και ενδεχομένως δεν γνωρίζουν και κανένα μέσα στο φόρουμ, οπότε αποθαρρύνεται. Στόχος των ασκήσεων είναι να προσεγγίσουν τη συγγραφή και την ποίηση και νέοι άνθρωποι, με λιγότερες ή περισσότερες δυνατότητες αλλά με όρεξη για δουλειά. Στα δέκα στοιχεία του καθενός, επαινείται το ένα καλό και επισημαίνονται με ακρίβεια και με σαφήνεια τα εννέα στραβά (προφανώς η ποσόστωση εδώ είναι παραδειγματική.) Στόχος όλων, και αυτό πρέπει να γίνει κατανοητό, είναι να εκμαιεύσουμε ό,τι καλύτερο και θετικότερο μπορεί να δώσει ο καθένας. Κανείς δεν πάει στο «πανεπιστήμιο» και οι υπόλοιποι στο νηπιαγωγείο. Όσοι αισθάνονται ότι δεν έχουν να ωφεληθούν από τις ΣΑ και τις ΠΑ ή ότι δεν μπορούν να ανεχτούν κείμενα αρχαρίων ή με περισσότερες αδυναμίες από όσο (θεωρούν ότι) έχουν οι ίδιοι, προφανώς, όντως, οι ασκήσεις δεν έχουν τίποτα να τους προσφέρουν. Edited May 16, 2016 by Ιρμάντα Προσθήκη ΠΑ 11 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts