Popular Post Ιρμάντα Posted April 25, 2016 Popular Post Share Posted April 25, 2016 (edited) Ο Βλαντιμίρ Προππ γεννήθηκε το 1895 στην Αγία Πετρούπολη. Οι γονείς του ήταν Γερμανοί. Παρακολούθησε Ρωσική και Γερμανική φιλολογία στο πανεπιστήμιο της Αγίας Πετρούπολης και δίδαξε και στις δύο αυτές γλώσσες. Το έργο του, Μορφολογία των Παραμυθιών (πρώτη έκδοση στα ρώσικα το 1928) έμεινε σχετικά άγνωστο στη δύση μέχρι το 1958, οπότε μεταφράστηκε. Από τότε δεν σταματά να έλκει το ενδιαφέρον συγγραφέων, σεναριογράφων, παραμυθάδων, λαογράφων, εκπαιδευτικών. Όπως θα διαπιστώσουμε, η κατηγοριοποίηση του Προππ όσον αφορά στη μορφολογία ενός παραμυθιού, aka τα στάδια από τα οποία ο ήρωας θα περάσει με τον ένα ή τον άλλο τρόπο, απαντώνται (ή πολλά από αυτά) σε πλήθος μυθιστορήματα, σενάρια, παιχνίδια κ.λπ. Η ταξινόμηση του Προππ μας αποδίδει 31 στάδια στη δομή του παραμυθιού, 31 λειτουργίες του ήρωα: Απουσία. Ένα από τα μέλη της οικογένειας απουσιάζει από το σπίτι (Ταξίδι; Θάνατος; Και τα δυο;) Απαγόρευση. Στον ήρωα επιβάλλεται ένας περιορισμός, μία απαγόρευση. Παράβαση. Η απαγόρευση/ εντολή παραβιάζεται. Διερεύνηση. Ο ανταγωνιστής του ήρωα ερευνά τα της παραβάσεως, ή τα του ήρωα. Εκχώρηση. Μέσα από τη διερεύνηση ο ανταγωνιστής μαθαίνει πράγματα για τον ήρωα (του εκχωρούνται πληροφορίες). Εξαπάτηση. Ο ανταγωνιστής επιχειρεί να ξεγελάσει τον ήρωα, να του πάρει ό,τι έχει. Συνενοχή. Ο ήρωας ενδίδει, ξεγελιέται και παρά τη θέλησή του βοηθάει τον ανταγωνιστή του. Δολιοφθορά. Ο ανταγωνιστής προξενεί βλάβη στην οικογένεια του ήρωα ή στα υπάρχοντά του. Έλλειψη. Κάποιο μέλος της οικογένειας του ήρωα επιθυμεί να έχει κάτι, ζητά να του φέρουν κάτι. Μεσολάβηση, Συνδετική στιγμή. Από τον ήρωα ζητείται να αναλάβει μία αποστολή. (Συνήθως αλλά όχι απαραίτητα η αποστολή του έχει σχέση με την Έλλειψη ή τη Δολιοφθορά.) Έναρξη Αυτενέργειας. Ο ήρωας αποδέχεται την αποστολή του. Αναχώρηση. Ο ήρωας εγκαταλείπει το σπίτι του. Πρώτη Λειτουργία του Δωρητή. Ο ήρωας δοκιμάζεται, απαντά σε ερωτήσεις, αμύνεται σε επιθέσεις. Οι δοκιμασίες του θα οδηγήσουν στην απολαβή μαγικού σύνεργου ή θείας βοήθειας από κάποιον καλοθέλητο δωρητή. Αντίδραση του ήρωα. Ο ήρωας αντιδρά στο δώρο που λαμβάνει. Εφοδιασμός, προμήθεια του μαγικού μέσου. Στη διάθεση του ήρωα πλέον τίθεται το μαγικό μέσο που έχει λάβει ως δώρο. Μετακίνηση. Ο ήρωας φτάνει στο μέρος όπου βρίσκεται το αντικείμενο της αναζήτησής του. Πάλη. Ο ήρωας και ο ανταγωνιστής του συναντώνται και διασταυρώνουν τα (όποιου είδους) πυρά τους. Στιγματισμός, Σημάδεμα. Ο ήρωας σημαδεύεται. Νίκη. Ο ανταγωνιστής νικιέται. Εξάλειψη της δυστυχίας. Η αρχική έλλειψη ή βλάβη παύει να υφίσταται. Επιστροφή. Ο ήρωας επιστρέφει. Καταδίωξη. Ο ήρωας διώκεται, τον κυνηγούν. Διάσωση. Ο ήρωας ξεφεύγει από τους διώκτες του. Μη Αναγνωρίσιμη Άφιξη. Ο ήρωας φτάνει αγνώριστος, είτε στο σπίτι του, είτε, λόγω της καταδίωξης, σε άλλη χώρα. Αβάσιμες Απαιτήσεις. Ο ψεύτικος ήρωας (μπορεί να ταυτίζεται με τον αρχικό ανταγωνιστή, μπορεί και όχι) προβάλει ψεύτικες απαιτήσεις και επιχειρεί να καρπωθεί ξένα κατορθώματα. Δύσκολο Πρόβλημα. Στον ήρωα τίθεται ένα πρόβλημα. Λύση. Το πρόβλημα λύνεται. Αναγνώριση. Ο ήρωας αναγνωρίζεται (κάποιες φορές από το σημάδεμά του). Ξεσκέπασμα. Ο ψεύτικος ήρωας ξεσκεπάζεται και κατατροπώνεται. Μεταμόρφωση. Στον ήρωα δίνεται νέα όψη (ή αποκαθίσταται η παλιά του). Γάμος. Ο ήρωας παντρεύεται την καλή του και ανεβαίνει στο θρόνο. Και αυτά ήταν τα 31 σημεία που στοιχειοθετούν τη δομή ενός παραμυθιού, οι 31 λειτουργίες του ήρωα. Να λάβουμε υπόψη ότι δεν απαντώνται όλα σε κάθε ιστορία, και σίγουρα δεν απαντώνται όλα με αυτή τη σειρά. Άραγε για πόσες από τις παραπάνω λειτουργίες έχουμε διαβάσει και ξαναδιαβάσει στα αγαπημένα μας παραμύθια; Πόσα από αυτά τα στοιχεία χρησιμοποιήσαμε σε ένα παραμύθι δικό μας ή στο διήγημα ή το μυθιστόρημά μας χωρίς να το ξέρουμε ότι κάποιος είχε μπει στον κόπο να τα ταξινομήσει; Θα ήταν αυτό μία πολύ ενδιαφέρουσα συζήτηση, δεν συμφωνείτε; Για να σας δω να αυτοαναλύεστε! Edited February 14, 2021 by Ιρμάντα 10 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cassandra Gotha Posted April 25, 2016 Share Posted April 25, 2016 (edited) Απουσία. Ένα από τα μέλη της οικογένειας απουσιάζει από το σπίτι (Ταξίδι; Θάνατος; Και τα δυο;) Οι γονείς της σκοτώθηκαν. Απαγόρευση. Στον ήρωα επιβάλλεται ένας περιορισμός, μία απαγόρευση. Ου κλέψεις, ε, ναι. Παράβαση. Η απαγόρευση/ εντολή παραβιάζεται. Κλέφτρα. Διερεύνηση. Ο ανταγωνιστής του ήρωα ερευνά τα της παραβάσεως, ή τα του ήρωα. Ο αλχημιστής την έψαξε την καλή μας. Εκχώρηση. Μέσα από τη διερεύνηση ο ανταγωνιστής μαθαίνει πράγματα για τον ήρωα (του εκχωρούνται πληροφορίες) Εννοείται πως είχε πληροφοριοδότη. Εξαπάτηση. Ο ανταγωνιστής επιχειρεί να ξεγελάσει τον ήρωα, να του πάρει ό,τι έχει. Την εξαπατάει, παίρνοντάς της την ίδια της τη ζωή, περίπου. Κατάρα, θα μου φέρεις αυτό που σου ζητώ αλλιώς θα πεθάνεις σε δύο μήνες, αυτή πηγαίνει να του το φέρει και μπλέκει ακόμα πιο πολύ, τόσο πολύ, που ο αλχημιστής μοιάζει ένα αστείο ανθρωπάκι (που, εξάλλου, είναι). Συνενοχή. Ο ήρωας ενδίδει, ξεγελιέται και παρά τη θέλησή του βοηθάει τον ανταγωνιστή του. Χμ, όχι. Ξεκινάει για να το κάνει, αλλά τελικά δεν το κάνει, δεν κλέβει αυτό που είναι να κλέψει, δεν του το φέρνει. Δολιοφθορά. Ο ανταγωνιστής προξενεί βλάβη στην οικογένεια του ήρωα ή στα υπάρχοντά του. Ποια οικογένεια; Α, τους φίλους. Ναι, κάπως. Έλλειψη. Κάποιο μέλος της οικογένειας του ήρωα επιθυμεί να έχει κάτι, ζητά να του φέρουν κάτι. Όχι. Ο τελευταίος φίλος που της έχει μείνει, όμως, θέλει να βρει αυτό για το οποίο γίνονται όλα. Μεσολάβηση, Συνδετική στιγμή. Από τον ήρωα ζητείται να αναλάβει μία αποστολή. (Συνήθως αλλά όχι απαραίτητα η αποστολή του έχει σχέση με την Έλλειψη ή τη Δολιοφθορά.) Ε, ναι. Η κατάρα, ο αλχημιστής... Πάει να του φέρει το αυγό. Έναρξη Αυτενέργειας. Ο ήρωας αποδέχεται την αποστολή του. Ναι, δεν μπορεί να κάνει κι αλλιώς. Αναχώρηση. Ο ήρωας εγκαταλείπει το σπίτι του Ναι. Πρώτη Λειτουργία του Δωρητή. Ο ήρωας δοκιμάζεται, απαντά σε ερωτήσεις, αμύνεται σε επιθέσεις. Οι δοκιμασίες του θα οδηγήσουν στην απολαβή μαγικού σύνεργου ή θείας βοήθειας από κάποιον καλοθέλητο δωρητή. Αυτό κι αν είναι! κανονική δοκιμασία-ανάκριση, είπε τα πάντα για τη ζωή της με το νι και με το σίγμα. Και οι δοκιμασίες που περνά στους Νάγκα, την φέρνουν πρόσωπο με... πνεύμα με τον δράκο! Που θα τη βοηθήσει! (Πολλά θαυμαστικά, είμαι ενθουσιασμένη!!! ) Αντίδραση του ήρωα. Ο ήρωας αντιδρά στο δώρο που λαμβάνει. Μα, ναι! Δεν τη θέλει αυτή τη γραφή στο στήθος της, πώς το λένε! Εφοδιασμός, προμήθεια του μαγικού μέσου. Στη διάθεση του ήρωα πλέον τίθεται το μαγικό μέσο που έχει λάβει ως δώρο. Ναι. Μετακίνηση. Ο ήρωας φτάνει στο μέρος όπου βρίσκεται το αντικείμενο της αναζήτησής του. Ναι. Πάλη. Ο ήρωας και ο ανταγωνιστής του συναντώνται και διασταυρώνουν τα (όποιου είδους) πυρά τους. Χμ, όχι. Εκεί δεν το έχουμε. Όταν γυρίσει η κλέφτρα στην πόλη, ο αλχημιστής θα έχει ήδη πεθάνει (σπόοοιλεερ). Στιγματισμός, Σημάδεμα. Ο ήρωας σημαδεύεται. Μα, ΝΑΙ! Νίκη. Ο ανταγωνιστής νικιέται. Ναι, από κάποιον άλλο. Εξάλειψη της δυστυχίας. Η αρχική έλλειψη ή βλάβη παύει να υφίσταται. Στο τέλος των περιπετειών, ελπίζουμε, Κασσάνδρα. Επιστροφή. Ο ήρωας επιστρέφει. Ναι. Καταδίωξη. Ο ήρωας διώκεται, τον κυνηγούν. Ναι, από εκείνους που θέλουν αυτό που έχει. Διάσωση. Ο ήρωας ξεφεύγει από τους διώκτες του. Ε, ναι. Μη Αναγνωρίσιμη Άφιξη. Ο ήρωας φτάνει αγνώριστος, είτε στο σπίτι του, είτε, λόγω της καταδίωξης, σε άλλη χώρα. Μυστικά, όχι τόσο αλλαγμένη ώστε να μην γνωρίζεται. Πολύ αλλαγμένη, αλλά ο φίλος της την αναγνώρισε. Αλλά κρύβεται. Αβάσιμες Απαιτήσεις. Ο ψεύτικος ήρωας (μπορεί να ταυτίζεται με τον αρχικό ανταγωνιστή, μπορεί και όχι) προβάλει ψεύτικες απαιτήσεις και επιχειρεί να καρπωθεί ξένα κατορθώματα. Ναιαιαι... (Καλά, είναι εκπληκτικό! ) Δύσκολο Πρόβλημα. Στον ήρωα τίθεται ένα πρόβλημα. Ε, συνέχεια, ξέρω 'γω; Λύση. Το πρόβλημα λύνεται. Ναι; Αναγνώριση. Ο ήρωας αναγνωρίζεται (κάποιες φορές από το σημάδεμά του). Πολύ καλό αυτό! Ξεσκέπασμα. Ο ψεύτικος ήρωας ξεσκεπάζεται και κατατροπώνεται. Μα, ναι. Μεταμόρφωση. Στον ήρωα δίνεται νέα όψη (ή αποκαθίσταται η παλιά του). Ναι, όταν ξεφορτωθούμε το σημάδεμα. Αλλά οι φθορές του χρόνου δεν φεύγουν, οι ρημάδες, μετά τα όσα τράβηξε σιγά μην ξανανιώσει. Κατακαημένη κλέφτρα. Γάμος. Ο ήρωας παντρεύεται την καλή του και ανεβαίνει στο θρόνο. Δεν νομίζω... Αν και... καλά, καταπληκτικό! Αυτό που μ' αρέσει είναι το πόσο κυριολεκτικά μπορούν να αποδωθούν όλα αυτά στις ιστορίες που γράφουμε εμείς. Διάβαζα και τον Ήρωα με τα Χίλια Πρόσωπα, του Κάμπελ, και από την εισαγωγή μόνο έπαθα πλάκα. Σαν να μίλαγε για την κλέφτρα μου. Μέχρι και τον "μανδύα της αποστολής" έχω. Κυριολεκτικά, όμως. edit: Πάλη. Ο ήρωας και ο ανταγωνιστής του συναντώνται και διασταυρώνουν τα (όποιου είδους) πυρά τους. Χμ, όχι. Εκεί δεν το έχουμε. Όταν γυρίσει η κλέφτρα στην πόλη, ο αλχημιστής θα έχει ήδη πεθάνει (σπόοοιλεερ). Πω πω... Τι παθαίνει το μυαλό μερικές φορές... Μα και βέβαια, η κλέφτρα τον σκότωσε τον αλχημιστή! Πώς έχω κολλήσει έτσι στην πρώτη φορά που σκέφτηκα αυτή τη σκηνή; Όχι, δεν τον σκότωσε ο Ρίζμπα, αυτή τον σκότωσε. Μπα σε καλό μου. (Πρέπει να γράψω μια περίληψη με τα σημεία-κλειδιά, μου φαίνεται, για να μην τα ξεχνάω όταν θα γράφω τη συνέχεια). Edited April 25, 2016 by Cassandra Gotha 6 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ιρμάντα Posted May 4, 2016 Author Share Posted May 4, 2016 (edited) Ας βγάλω και εγώ τα άπλυτά μου, μπας και ξεντραπείτε συγγραφόπουλα! Απουσία. Ένα από τα μέλη της οικογένειας απουσιάζει από το σπίτι Μμμμμ, ίσως. Απουσία σκοπού ζωής ας πούμε, ναι. Κι από την άλλη πλευρά, η ηρωίδα επιθυμεί κάτι που δεν μπορεί να έχει. Απαγόρευση. Στον ήρωα επιβάλλεται ένας περιορισμός, μία απαγόρευση. Ναι. Η εντολοδόχος του ήρωα του βάζει καμιά δεκαριά απαγορεύεται. Κι από την άλλη μεριά, η ηρωίδα βασίζει τη ζωή της στα απαγορεύεται. Παράβαση. Η απαγόρευση/ εντολή παραβιάζεται. Στάνταρ. Διερεύνηση. Ο ανταγωνιστής του ήρωα ερευνά τα της παραβάσεως, ή τα του ήρωα. Τα διερευνά. Τα ελέγχει μέσω μαγείας για την ακρίβεια. Εκχώρηση. Μέσα από τη διερεύνηση ο ανταγωνιστής μαθαίνει πράγματα για τον ήρωα (του εκχωρούνται πληροφορίες) Βασικά, ο ήρωας κάνει τη δουλειά του κακού, χωρίς να το ξέρει. Κατευθύνεται. Εξαπάτηση. Ο ανταγωνιστής επιχειρεί να ξεγελάσει τον ήρωα, να του πάρει ό,τι έχει. Ναι. Συνενοχή. Ο ήρωας ενδίδει, ξεγελιέται και παρά τη θέλησή του βοηθάει τον ανταγωνιστή του. Κι απ' αυτό. Δολιοφθορά. Ο ανταγωνιστής προξενεί βλάβη στην οικογένεια του ήρωα ή στα υπάρχοντά του. Τα πάντα όλα του (της) παίρνει. Έλλειψη. Κάποιο μέλος της οικογένειας του ήρωα επιθυμεί να έχει κάτι, ζητά να του φέρουν κάτι. Ναι, ζητά. Μεσολάβηση, Συνδετική στιγμή. Από τον ήρωα ζητείται να αναλάβει μία αποστολή. (Συνήθως αλλά όχι απαραίτητα η αποστολή του έχει σχέση με την Έλλειψη ή τη Δολιοφθορά.) Εδώ είναι σημαντικό να πούμε ότι η αποστολή που αναλαμβάνει έχει σχέση με δική του ανοησία. Μάλλον ένα δικό του λάθος, που πρέπει να διορθώσει. Έναρξη Αυτενέργειας. Ο ήρωας αποδέχεται την αποστολή του. Ναι, με το ζόρι, αλλά ναι, αλλά με το ζόρι. Η έμφαση δίνεται στο ζόρι. Αναχώρηση. Ο ήρωας εγκαταλείπει το σπίτι του. Τέλος πάντων, ό,τι έχει ως στάνταρ και κεκτημένο πρέπει να το εγκαταλείψει. Πρώτη Λειτουργία του Δωρητή. Ο ήρωας δοκιμάζεται, απαντά σε ερωτήσεις, αμύνεται σε επιθέσεις. Οι δοκιμασίες του θα οδηγήσουν στην απολαβή μαγικού σύνεργου ή θείας βοήθειας από κάποιον καλοθέλητο δωρητή. Και αινίγματα έχει, και δοκιμασίες. Και λαμβάνει δώρο ένα μαγικό εργαλείο από μία νεράιδα. Αντίδραση του ήρωα. Ο ήρωας αντιδρά στο δώρο που λαμβάνει. Ναι. Άλλοτε με ευγνωμοσύνη, άλλοτε με αδιαφορία, άλλοτε με ενόχληση. Εφοδιασμός, προμήθεια του μαγικού μέσου. Στη διάθεση του ήρωα πλέον τίθεται το μαγικό μέσο που έχει λάβει ως δώρο. Και είναι και δοκιμασία από μόνο του να καταλάβει πώς ακριβώς πρέπει να το χρησιμοποιήσει. Μετακίνηση. Ο ήρωας φτάνει στο μέρος όπου βρίσκεται το αντικείμενο της αναζήτησής του. Φτάνει. Πάλη. Ο ήρωας και ο ανταγωνιστής του συναντώνται και διασταυρώνουν τα (όποιου είδους) πυρά τους. Κάποτε κι αυτό συμβαίνει. Με το πλήθος ανταγωνιστών του, εδώ είναι μπερδεμένο το θέμα, ποιος είναι φίλος και ποιος εχθρός. Στιγματισμός, Σημάδεμα. Ο ήρωας σημαδεύεται. Ναι, αλλά νωρίς έχει συμβεί αυτό. Νίκη. Ο ανταγωνιστής νικιέται. Κάποτε έρχεται και αυτό. Εξάλειψη της δυστυχίας. Η αρχική έλλειψη ή βλάβη παύει να υφίσταται. Κάποια έλλειψη παύει να υφίσταται, ναι. Επιστροφή. Ο ήρωας επιστρέφει. Τον επιστρέφουν, μάλλον. Καταδίωξη. Ο ήρωας διώκεται, τον κυνηγούν. Κατά κάποιον τρόπο. Διάσωση. Ο ήρωας ξεφεύγει από τους διώκτες του. Ναι. Μη Αναγνωρίσιμη Άφιξη. Ο ήρωας φτάνει αγνώριστος, είτε στο σπίτι του, είτε, λόγω της καταδίωξης, σε άλλη χώρα. Μάλλον επιστρέφει σε έναν αγνώριστο κόσμο. Αβάσιμες Απαιτήσεις. Ο ψεύτικος ήρωας (μπορεί να ταυτίζεται με τον αρχικό ανταγωνιστή, μπορεί και όχι) προβάλει ψεύτικες απαιτήσεις και επιχειρεί να καρπωθεί ξένα κατορθώματα. Και αυτό. Αλλά και πάλι με διαφορετική σειρά. Δύσκολο Πρόβλημα. Στον ήρωα τίθεται ένα πρόβλημα. Πολλά προβλήματα τίθενται. Λύση. Το πρόβλημα λύνεται. Κουτσά- στραβά, ναι. Αναγνώριση. Ο ήρωας αναγνωρίζεται (κάποιες φορές από το σημάδεμά του). Μάλλον αναγνωρίζει επιτέλους πώς πραγματικά έχουν τα πράγματα. Ξεσκέπασμα. Ο ψεύτικος ήρωας ξεσκεπάζεται και κατατροπώνεται. Ναι, ναι, ναι. Μεταμόρφωση. Στον ήρωα δίνεται νέα όψη (ή αποκαθίσταται η παλιά του). Μπα, όχι. Μάλλον τα παθήματά του έχουν μυητικό χαρακτήρα, τα σημάδια του "μένουν." Γάμος. Ο ήρωας παντρεύεται την καλή του και ανεβαίνει στο θρόνο. Σε καμία περίπτωση, όμως ένα ευχαριστώ τουλάχιστον το ακούει. Παίρνει και κατιτίς για τον κόπο του. Τα παραπάνω, θα ξαναπώ, συμβαίνουν με μάλλον ανάκατη σειρά από αυτήν που προτείνει ο Propp. Αλλά υπάρχουν εκεί όλα τα στοιχεία, με τον ένα ή τον άλλο τρόπο. Awesome? Για να σας βλέπω να αναλύετε τις ιστοριούλες σας! Edited May 4, 2016 by Ιρμάντα 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
elgalla Posted May 4, 2016 Share Posted May 4, 2016 Φοβάμαι ότι δεν θα περάσω το "τεστ Προππ", αλλά για να δούμε Απουσία. Ένα από τα μέλη της οικογένειας απουσιάζει από το σπίτι (Ταξίδι; Θάνατος; Και τα δυο;) Πεθαίνει ο πατέρας της. Απαγόρευση. Στον ήρωα επιβάλλεται ένας περιορισμός, μία απαγόρευση. Οχι. Παράβαση. Η απαγόρευση/ εντολή παραβιάζεται. Όχι. Διερεύνηση. Ο ανταγωνιστής του ήρωα ερευνά τα της παραβάσεως, ή τα του ήρωα. Όχι. Εκχώρηση. Μέσα από τη διερεύνηση ο ανταγωνιστής μαθαίνει πράγματα για τον ήρωα (του εκχωρούνται πληροφορίες) Όχι. Εξαπάτηση. Ο ανταγωνιστής επιχειρεί να ξεγελάσει τον ήρωα, να του πάρει ό,τι έχει. Αυτό παίζει περίπου. It's complicated. Συνενοχή. Ο ήρωας ενδίδει, ξεγελιέται και παρά τη θέλησή του βοηθάει τον ανταγωνιστή του. Πάλι παίζει στο περίπου. Ξαναλέω, it's complicated. Δολιοφθορά. Ο ανταγωνιστής προξενεί βλάβη στην οικογένεια του ήρωα ή στα υπάρχοντά του. Ναι, πεθαίνει ο κολλητός και on-off relationship. Έλλειψη. Κάποιο μέλος της οικογένειας του ήρωα επιθυμεί να έχει κάτι, ζητά να του φέρουν κάτι. Υπάρχει ένας αδερφός που είναι σε κώμα και η πρωταγωνίστρια πρέπει να τον κάνει καλά. Μεσολάβηση, Συνδετική στιγμή. Από τον ήρωα ζητείται να αναλάβει μία αποστολή. (Συνήθως αλλά όχι απαραίτητα η αποστολή του έχει σχέση με την Έλλειψη ή τη Δολιοφθορά.) Ο νεκρός πατέρας, σε γράμμα, της αναθέτει να κάνει καλά τον παραπάνω αδελφό. Έναρξη Αυτενέργειας. Ο ήρωας αποδέχεται την αποστολή του. Με δισταγμό, αλλά ναι. Αναχώρηση. Ο ήρωας εγκαταλείπει το σπίτι του Και ταξιδεύει σε έναν άλλο κόσμο. Πρώτη Λειτουργία του Δωρητή. Ο ήρωας δοκιμάζεται, απαντά σε ερωτήσεις, αμύνεται σε επιθέσεις. Οι δοκιμασίες του θα οδηγήσουν στην απολαβή μαγικού σύνεργου ή θείας βοήθειας από κάποιον καλοθέλητο δωρητή. Τη βοήθεια την έχει εξαρχής, αλλά δοκιμασίες θα περάσει. Αντίδραση του ήρωα. Ο ήρωας αντιδρά στο δώρο που λαμβάνει. Δεν λαμβάνει κάποιο δώρο. Εφοδιασμός, προμήθεια του μαγικού μέσου. Στη διάθεση του ήρωα πλέον τίθεται το μαγικό μέσο που έχει λάβει ως δώρο. Όχι, δεν υπάρχει κάτι τέτοιο. Μετακίνηση. Ο ήρωας φτάνει στο μέρος όπου βρίσκεται το αντικείμενο της αναζήτησής του. Κάαααααααποια στιγμή. Πάλη. Ο ήρωας και ο ανταγωνιστής του συναντώνται και διασταυρώνουν τα (όποιου είδους) πυρά τους. Στο περίπου. Remember, it's complicated. Στιγματισμός, Σημάδεμα. Ο ήρωας σημαδεύεται. Ω. ΝΑΙ. Νίκη. Ο ανταγωνιστής νικιέται. Όλα σχετικά είναι σ' αυτή τη ζωή. Εξάλειψη της δυστυχίας. Η αρχική έλλειψη ή βλάβη παύει να υφίσταται. Πράγματι. Επιστροφή. Ο ήρωας επιστρέφει. Σωστά. Καταδίωξη. Ο ήρωας διώκεται, τον κυνηγούν. Όχι. Διάσωση. Ο ήρωας ξεφεύγει από τους διώκτες του. Ούτε. Μη Αναγνωρίσιμη Άφιξη. Ο ήρωας φτάνει αγνώριστος, είτε στο σπίτι του, είτε, λόγω της καταδίωξης, σε άλλη χώρα. Μμμ, αυτή η σχετικότητα που λέγαμε παραπάνω; Ναι, κατά κάποιον τρόπο επιστρέφει αγνώριστη. Αβάσιμες Απαιτήσεις. Ο ψεύτικος ήρωας (μπορεί να ταυτίζεται με τον αρχικό ανταγωνιστή, μπορεί και όχι) προβάλει ψεύτικες απαιτήσεις και επιχειρεί να καρπωθεί ξένα κατορθώματα. Όχι. Δύσκολο Πρόβλημα. Στον ήρωα τίθεται ένα πρόβλημα. Το λες και βουνό. Λύση. Το πρόβλημα λύνεται. Μπααα. Το πρόβλημα είναι άλυτο. Αναγνώριση. Ο ήρωας αναγνωρίζεται (κάποιες φορές από το σημάδεμά του). Τσου. Ξεσκέπασμα. Ο ψεύτικος ήρωας ξεσκεπάζεται και κατατροπώνεται. Ούτε καν. Μεταμόρφωση. Στον ήρωα δίνεται νέα όψη (ή αποκαθίσταται η παλιά του). Μμμμ, ναι. Κάτι τέτοιο γίνεται. Γάμος. Ο ήρωας παντρεύεται την καλή του και ανεβαίνει στο θρόνο. Μπαααα. 4 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.