Jump to content

Το Σμαραγδένιο Μενταγιόν


WILLIAM

Recommended Posts

Είναι με διαφορά το πιο καλογραμμένο σου κείμενο που έχω διαβάσει, γενικά η ροή και οι διάλογοι ήταν σε καλό επίπεδο. Στο κομμάτι της πλοκής, διαβάστηκε με μεγάλο ενδιαφέρον από την αρχή. Μου άφησε κάποιες απορίες βέβαια, τελικά:

 

Δεν κατάλαβα γιατί έπρεπε ο ήρωας να είναι μελλοθάνατος. Αρχικά νόμιζα ότι το να πάει για το φυλαχτό ήταν μια πράξη ισοδύναμη με θάνατο, αλλά σε έναν μελλοθάνατο δεν θα έδιναν με ευκολία χρυσό (πόσο μάλλον θα του έδιναν και περισσότερα απ’ όσα ζητούσε), ούτε θα απελευθέρωναν τη μισή φυλακή, επειδή έτσι του κάθισε (λες κι είναι άρχοντας ένα πράγμα), παρόλο που ήταν αστεία η ατάκα του δήμιου. Ομοίως, δεν καταλαβαίνω γιατί έπρεπε ο Αξιώτης να είναι μαζί τους (έστω και μεταμορφωμένος), μου φαίνεται σαν μεγάλο ρίσκο από πλευράς του (και στην τελική χάρη τους έδωσε, τι τους ένοιαζε πώς θα χρησιμοποιούνταν το φυλαχτό, ώστε να τους πει ψέματα;). Επίσης μου δίνει την αίσθηση ότι η γητεύτρα μπήκε μόνο και μόνο για να βοηθήσει στη σκηνή με το φίδι (το οποίο ο ήρωας δεν μπορούσε να το γνωρίζει εκ των προτέρων), σαν κάπως βολική σύμπτωση δηλαδή (που μπορεί να είναι, αλλά δεν θέλω να το βλέπω τόσο φανερά). Όλα αυτά όμως διορθώνονται σε λίγο μεγαλύτερη φόρμα.

 

Συνολικά, έμεινα ικανοποιημένος από την ιστορία. Καλή σου επιτυχία!

Link to comment
Share on other sites

Καλησπέρα φίλε WILLIAM. 

Αυτό που μου αρέσει πολύ στην ιστορία σου είναι τα ονόματα. Βγάζουν κάτι εξωπραγματικό και αριστοκρατικό κι από ότι κατάλαβα, οι κρατούμενοι δεν είναι απλοί κρατούμενοι.

 

Έχεις ωραίο τρόπο να αποδίδεις κάποιες σκηνές αλλά παρατήρησα ένα σημαντικό ζήτημα το οποίο με έβγαζε συνέχεια εκτός κλίματος. Κι εξηγώ:

 

 

 

Σε όλη την ιστορία γίνονται άτσαλες κινήσεις χωρίς να υπάρχει απαραίτητη εξήγηση, χωρίς να προοικονομήσεις τίποτα, σαν κάποιος να βγάζει και να βάζει πιόνια στην ιστορία. Ο Βοτανειάτης πήρε χάρη από τον άρχοντα αλλά φέρεται λες και του ανήκουν τα πάντα. Πήγε στην φυλάκη κι ελευθέρωσε 5-6 που βρήκε εκεί, χωρίς καμία αιτιολόγηση, και κανείς δεν το είπε τίποτα. Οι σύντροφοι του φάγανε, ήπιανε, πηδήξανε 2-3 γυναίκες κι όλα καλά. Στο τέλος περίμενα σκάσει κι ο άρχοντας και να τους πει "παιδιά κάνα τσιμπουκάκι;;" :p

Επίσης οι διάλογοι είναι καθαρά διεκπαιρεωτικοί σε πολλά σημεία, σαν απλά να υπάρχουν για να λένε πληροφορίες. Στο κάστρο εμφανίζεις 3-4 εχθρούς που είναι καλή φάση αλλά χωρίς καμία φαινομενική δυσκολία.

Φτάνουν στην μάγισσα και όταν ουρλιάζει ο Αξιώτης και ξυπνάει το φίδι υποτίθεται, αυτό καταφέρνει και σε κλάσματα δευτερολέπτου ανεβαίνει δύο ορόφους και τον τρυπάει; Με πυραυλάκατο ήρθε;

 

Γενικά βρήκα και αρκετές ασυνέχειες και κενά. Και το φυλαχτό δεν ήταν φυλαχτό, αλλά μαγικό μενταγιόν. 

 

 

 

Βλέπω ότι σου αρέσει αυτό που γράφεις και σίγουρα η γραφή σου την βλέπω βελτιωμένη συγκριτικά με προηγούμενα κείμενα. Αλλά πρέπει να δουλέψεις την δομή της ιστορίας, πως ξετυλίγεται και που πρέπει να δώσεις χώρο και χρόνο. Σκέψου την σαν πλαστελίνη. Πλάθεις, ανοίγεις, κόβεις, κολλάς, ξαναπλάθεις. Θα ήθελα να δω κι άλλες ιστορίες του χαρακτήρα σου αλλά που να περιγράφουν και δικές του σκέψεις, σκηνικά που δίνεις χρόνο να αναπτυχθούν χωρίς να υπάρχει απαραίτητα κάτι το «επικό» πάνω τους.

 

Καλή επιτυχία!

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

καλησπέρα William,

 

έχεις πάθος για την επική φαντασία, είναι πια φανερό μετά από όσα δικά σου έχω δει. Η πλοκή και του παρόντος είναι αξιοπρεπής, μια επική ιστορία με τα όλα της: Σπάθες, επικίνδυνη αποστολή, συντροφιά συμπολεμιστών, μάγισσες. Από πλευράς υπόθεσης πάμε καλά, με αρκετή πρωτοτυπία στην ανατροπή του τέλους. Μου αρέσει επίσης η ονοματοδοσία σου. Έχεις λοιπόν τα απαραίτητα συστατικά αλλά αντιμετωπίζεις, θεωρώ, κάποιες δυσκολίες στο θέμα της εκτέλεσης.

 

-μη ρεαλιστικοί διάλογοι. Είναι μάλλον επιφανειακοί, δεν παρουσιάζουν τίποτε από τον εσωτερικό κόσμο των ηρώων, τα όποια κίνητρά τους, το παρελθόν τους κλπ.Π.χ.

 

Μου έχεις χαλάσει τη μέρα σήμερα, μούγκρισε ο δήμιος

 

Υποθέτεις ότι ένας δήμιος απολαμβάνει αυτό που κάνει ενώ οι πιθανότητες να ισχύει το ανάποδο είναι μεγαλύτερες (λ.χ. κληρονομικό επάγγελμα όχι επάγγεμα επιλογής). Επιλέγεις τη στερεοτυπική αντίληψη του δήμιου-κακού. Οχι ότι ήταν τίποτε καλόπαιδα αλλά ξέρεις τι εννοώ, ένας ρεαλιστικός χαρακτήρας δεν είναι μόνο καλός ή κακός.

 

-Υπεραπλουστέυσεις στα διαδικαστικά (σου ανέφερε και ο Γιάννης και ο Νικόλας από πάνω κάποιες). Με τόση ευκολία διάλεξε όποιον ήθελε από τη φυλακή, ο δε εργοδότης του είχε την ισχύ του βασιλιά ενώ ήταν 'αυλικός', πέρασαν τα παλικάρια ωραία με τις κοπελιές και μπράβο αλλά...πιο άνετοι πεθαίνεις...Καταλαβαίνω ότι όλα αυτά ακόμη και αν κάπως παραμυθικά χτίζουν το επικό στοιχείο. Θεωρώ όμως ότι αν είχαν μεγαλύτερη δόση ρεαλισμού το κείμενό σου θα αναβαθμιζόταν.

 

- Το μυστήριο λύνεται ξερά με μια φράση:

 

-Ονομάζομαι Νάγια, είμαι μάγισσα. Πριν από καιρό ο Δρούσος Αξιώτης με παγίδευσε εδώ και δέσμευσε τις δυνάμεις μου. Την τελευταία στιγμή πρόλαβα να τον καταραστώ να μην μπορεί να πάρει από πάνω μου το μενταγιόν εκείνος και να μην τον αναγνωρίσουν οι φύλακες που είχε βάλει στον πύργο.

 

Το ανάλογο του Τόλκιν θα ήταν:

 

...Είμαι ο Φρόντο το χόμπιτ. Κουβαλάω ένα δαχτυλίδι που είναι σατανικό, χειραγωγεί τους ανθρώπους. Φαίνομαι μικρός αλλά είμαι θαραλλέος και τελικά θα πάω εγώ να ρίξω το δαχτυλίδι του κακού Σάουρον στο βουνό του χαμού...

 

Αντίθετα ο Τόλκιν το είπε αυτό σε μερικές χιλιάδες σελίδες. Προφανώς εσύ έχεις μόνο περί τις 4000 λέξεις αλλά και παλι θα μπορούσες να καταφέρεις πιο 'βαθμωτές αποκαλύψεις'

 

-υποψιάζομαι ότι κάποια κόμματά σου θα έπρεπε να έιναι τελείες ή άνω τελείες. Π.χ.

 

Τώρα με τα πάντα καθαρά, από τις μαύρες μπότες μέχρι τον ίδιου χρώματος μανδύα του, άρχισε να ζώνεται τα όπλα του, πολεμούσε με μια μεγάλη σπάθα αλλά έφερε πάντα μαζί του και ένα εγχειρίδιο.

 

Καλή επιτυχία!

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Γεια σου Prince William!

 

• Είναι περίεργο που από ένα σημείο και ύστερα ο Βοτανειάτης ελευθερώνει κόσμο χωρίς να ρωτάει κανένα, πρώτα το ληστή, μετά τη μάγισσα…εννοώ αν ρωτούσε τον Δούκα Αξιώτη και τον άφηνε, ΟΚ, αλλά δεν κατάλαβα να ρώτησε κάποιον. Δηλαδή, μέχρι το πρωί με το κεφάλι στο ντορβά ήταν το παλικάρι.
• Καλή η μίξη βυζαντινών ονομάτων και δυτικότροπων. Η άκρως σεναριακή γραφή κάπως με χάλασε, μου φάνηκε ίσως λίγο πρόχειρη, λίγο ακοίταχτη που λέμε.
• Δεν με κέρδισε η φράση στο πρόσωπο μίας δράκας. Μία δράκα, μικρός αριθμός βέβαια, είναι ωστόσο κάτι που σημαίνει πλήθος. Σαν να λέμε, στο πρόσωπο μίας ντουζίνας. Μία ντουζίνα, μία δράκα, δεν μπορεί να έχουν ένα πρόσωπο. Κάπως αταίριαστο μου φάνηκε σαν σχήμα λόγου (προσωπική άποψη)
• Την τελευταία στιγμή πρόλαβα να τον καταραστώ να μην μπορεί να πάρει από πάνω μου το μενταγιόν εκείνος και να μην τον αναγνωρίσουν οι φύλακες που είχε βάλει στον πύργο. Εδώ μπερδεύτηκα πλήρως. Εντάξει, τον καταράστηκε να μην μπορεί να πάρει το μενταγιόν. Το δεύτερο κομμάτι; Να μην τον αναγνωρίσουν τα όντα που φύλαγαν τον πύργο της μάγισσας; Αυτό ήταν υπέρ του. Αν τον αναγνώριζαν θα του επιτίθονταν. Εκτός και εννοείς ότι αυτός τα είχε βάλει με μαγεία, για να την κρατούν δέσμια, και τα έκανε εκείνη να μην τον αναγνωρίζουν σαν αφεντικό τους, ώστε να πρέπει να είναι μεταμφιεσμένος σε ευνούχο π.χ. και να έχει και πολεμιστές μαζί του για να κάνει τη δουλειά του.
• Γενικώς είσαι από τους ανθρώπους που το «έχουν» με το vast scope fantasy. Θα ήθελα κάπως λιγότερο βιαστική γραφή. Η ιδέα σου είναι καλή, ήθελε κάπως καλύτερο γράψιμο νομίζω. Πιο λυρικό.

 

 

Καλή σου επιτυχία!

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Καλησπέρα φίλε μου William! :)

Δυστυχώς θα συμφωνήσω με τους προλαλήσαντες! Ήθελε λίγη δουλειά ακόμη το κείμενο. Μου θύμισε 1o draft πατημένο σε προσχέδιο. Σαν να ήταν βιαστικά ή πιεστικά γραμμένο. Υπήρξαν σημεία στην αρχή (στη φυλακή) που δεν έδειξες να υπολογίζεις στην αληθοφάνεια κάποιων γεγονότων ή να μπεις στον κόπο να μας πείσεις τέλος πάντων για το παράδοξο του πράγματος. Εμένα δυστυχώς, δεν μου άρεσαν ούτε τα ονόματα. Με έβγαζαν από το κλίμα! (Θέμα γούστου πάντα, οκ;)

Υπήρξαν φυσικά και θετικά στοιχεία, δεν το συζητώ. Ωραία δράση και ατμόσφαιρα, χτίσιμο για την ανατροπή στο τέλος, μεθοδική γραφή που φανερώνει αν μη τι άλλο πως ξέρεις τα... κατατόπια.

Για να μην μακρυγορώ, διαβάστηκε άνετα, αλλά η γεύση που μου άφησε ήταν οτι θα το ήθελα πιο προσεγμένο. Θα γυρέψω να διαβάσω κι αλλες ιστορίες σου. Αν θες, στείλε μου σε pm ποιές μου προτείνεις!

Καλή επιτυχία! :)

Link to comment
Share on other sites

Αυτή η ιστορία μού θύμισε πολύ το κλασικό φάντασυ μιας παλιότερης εποχής με τις μάγισσες και τους πολεμιστές, με την αποστολή που ξεκινάει και διαλέγει ο ήρωας τους συνεργάτες του, και κατά κάποιο τρόπο μού προκάλεσε μια νοσταλγία και μου θύμισε αυτά που με τράβηξαν στην επική φαντασία. Σίγουρα αυτό το κλίμα το μεταφέρεις πολύ καλά.

Από την άλλη, θα προτιμούσα να παίζει κάπως πιο κεντρικό ρόλο το φυλαχτό. Έτσι όπως είναι φαίνεται λίγο ασύμμετρη. Από τη μια έχουμε πολύ χρόνο να ξοδεύεται σε λεπτομέρειες για το πώς μπήκε να πάρει τους συντρόφους του από τα μπουντρούμια και αν έκαναν μπάνιο και τι φορούσαν κι από την άλλη μαθαίνουμε ελάχιστα για τη σημασία του φυλαχτού.

Μια βασική μου ένσταση:

 

 

Δεν είμαι σίγουρη αν έχει ο Βοτανειάτης το κίνητρο να πάει πραγματικά να συναντήσει τη μάγισσα και να την πολεμήσει. Εγώ θα έλεγα ότι με τους συντρόφους του, με τα λεφτά, με τα άλογα και με την κοπέλα, θα ήταν έτοιμος να γίνει καπνός, αφήνοντάς τους όλους τους άλλους πίσω. Εκτός πια αν το κίνητρό του να επιστρέψει είναι πάρα πολύ ισχυρό –όπως ας πούμε να τα ξαναβάλει με τον άρχοντά, που λες στο τέλος.

 

 

Link to comment
Share on other sites

Καλημέρα εν sff αδελφέ Γουίλ,

 

Σε γενικές  γραμμές είναι μια καλή ιστορία.  Θα ήθελα, αν μου επιτρέπεις, μία πιο  ζεστή γραφή, όπως είπανε κι άλλοι, γιατί όντως είναι πολύ απομακρυσμένη  από τους χαρακτήρες( δεν ξέρω αν  λέγεται 'σεναριακή' που είπε η Ειρήνη, αλλά μου άρεσε και θα το χρησιμοποιώ από εδώ και μπρος...) . Επίσης ορισμένοι διάλογοι ήθελαν λίγο  δουλίτσα  με χαρακτηριστικότερο παράδειγμα την περιγραφή τη μάγισσας,  που μου μοιάζει  αφενώς λίγο άτσαλη και αφετέρου λίγο μεγαλύτερη απ'όσο πρέπει.

 

Στον τομέα της υπόθεσης, με χάλασε το

 

ότι όλα συμβαίνουν πάρα πολύ γρήγορα και πολύ εύκολα.   Καθώς διάβαζα την εισαγωγή, το μόνο που σκεπτόμουν είναι 'γιατί να τα κάνει όλα αυτά αντί να πάει και να φύγει;'  όπως κι η Βάσω.  Ή το κομμάτι στο τρίτο κεφάλαιο όπου μεταπηδούνε συνεχώς από τέρατα σε τέρατα με κούρασε γιατί αφενώς   δεν αποτελούν ποτέ πραγματικό  κίνδυνο για τους χαρακτήρες και αφετέρου μου θύμιζαν  rpg και τα trash mobs που ξεπηδάνε συνεχώς)

 

 

Τέλος, το δεύτερο κεφάλαιο μου  φάνηκε σαν ένα ιντερλούδιο  και νομίζω σε ιστορίες τόσων λίγων λέξεων δεν χωράνε ιντερλούδια :)

Ο μόνος σκοπός που -εγώ βρήκα- ήταν να μας κάνει  να υποψιαστούμε τον ευνούχο

 

 

Αυτά!

Καλό δείγμα φάντασι, αλλά του λείπει το γυάλισμα. Αν θυμαμαι καλά, έγραψες δύο  κείμενα για τον διαγωνισμό οπότε μάλλον αυτό φταίει. Την επόμενη φορά προσπάθησε να περιοριστείς :p

 

Καλή επιτυχία!

Edited by jjohn
Link to comment
Share on other sites

Εγώ το κατάλαβα ότι ο Βοτανειάτης είχε καταδικαστεί σε θάνατο για στάση εναντίον του άρχοντα (το λες νομίζω κάπου και ευθέως), αλλά συμφωνώ με τους αποπάνω ότι πήρε πολύ αέρα για πρώην μελλοθάνατος. Δηλαδή εντάξει, τον ελευθέρωσαν τον ίδιο, έστω και υπό όρους, αλλά δεν του έδωσαν και το δικαίωμα να ελευθερώνει κι άλλους χωρίς να ρωτάει! Βάλ' τον να ζητάει την άδεια του αυλικού κάθε φορά που θεωρεί ότι χρειάζεται κάποιον άλλο φυλακισμένο για βοηθό.

Κατά τα άλλα εντόπισα τα εξής προβλήματα:

-αρκετές φράσεις άχρηστες και tell, πχ το "χολωμένα" στη φράση του ευνούχου (μια τέτοια φράση δε θα την έλεγε χαρούμενα ή έστω ήρεμα, μόνο τσαντισμένος θα μπορούσε κάποιος να την πει) και η περιγραφή της παραλίγο εκτέλεσης στην αρχή (προφανώς ο λόγος που πλησιάζουν στο ικρίωμα και σπρώχνονται είναι για να δουν καλύτερα, δε χρειάζεται να το πεις).

-επαναλήψεις λέξεων κοντά κοντά, πχ το "μιλούσε-μιλούσαν", εκεί που περιγράφεις το ταξίδι των πολεμιστών. Βάλε μια μόνο φορά τη λέξη "μιλούσαν" και ύστερα βρες άλλες, "κουβέντιαζαν", "συζητούσαν", "δεν άνοιξε το στόμα της σχεδόν καθόλου" κλπ, αλλά όχι το ίδιο ρήμα ξανά τόσο κοντά. Ή, στην αρχή, το "ντυμένος" δυο φορές, μια για το δήμιο και μια για το μελλοθάνατο. Βάλε τη μία φορά "φορούσε" αντί για "ντυμένος".

-περιγράφεις με λεπτομέρειες διάφορες σκηνές που δεν έχουν σημασία, όπως το ότι έκαναν μπάνιο και φόρεσαν καθαρά ρούχα κλπ. Αυτό μην το κόψεις τελείως, αλλά ξεπέταξέ το με λιγότερες λέξεις.

-πρωτοτυπία μηδέν. Γενικά δε με πειράζει αυτό, αλλά εδώ σαν να μην προσπάθησες καν.

-και δυο λάθη, το ένα ορθογραφικό: "πολυέλεος" (πολυέλαιος, καλέ!) και το άλλο επιμέλειας: τη γητεύτρα τη λένε Αλίμα (ωραίο), αλλά σε ένα σημείο τη λες "Αμίνα".

Τα ονόματα μου άρεσαν και κυρίως το ότι τολμάς να ανακατέψεις ελληνοφανή με ξένα - θυμίζει ιστορικό μυθιστόρημα για την αρχαία Ελλάδα-Μέση Ανατολή, με ολίγη από Robin Hobb, μη σου πω.

Γενικά ένα διήγημα όχι πολύ προσεκτικά γραμμένο, που δεν καταφέρνει να πει όλα όσα είχε στο μυαλό του ο συγγραφέας.

Link to comment
Share on other sites

Μια περιπέτεια που μου θύμισε AD’n’D σε βυζαντινόκοσμο που απ’ ότι φαίνεται ο δημιουργός της πέρασε πολύ καλά γράφοντάς την. Κι αυτό βγαίνει στο γράψιμο που κυλάει όμορφα. Υπάρχουν μερικές λέξεις που χτυπάνε λίγο περίεργα σε σχέση με το στυλ (εκπάγλου καλλονής) και δεν χρειάζονται.

Πρέπει πάντως να πω ότι αυτό που πήγες να κάνεις είναι τρομαχτικά δύσκολο. Η φόρμα που διάλεξες είναι τόσο εξαντλημένη, τόσο χιλιοφορεμένη, που για να πετύχεις κάτι φρέσκο είναι σχεδόν αδύνατο. Σκέψου πόσοι έχουν γράψει αυτό που γράφεις, από την εποχή του Χάουαρντ. Ακόμη κι αν τερματίσεις τα υπόλοιπα, πρόζα, πλοκή, χαρακτήρες, διαλόγους, θα πρέπει να στίψεις το μυαλό σου να βγάλεις ιδαίτερα encounters και συνεχείς ανατροπές. Κάτι που βέβαια έκανες στο τέλος που δούλεψε και με το παραπάνω. Απλώς η διαδρομή που διάλεξες για να φτάσεις ως εκεί είναι κάπως συνηθισμένη.

Στα τεχνικά τώρα, η οπτική γωνία σου θα ήταν καλύτερο να ήταν εστιασμένη σε κάποιου χαρακτήρα από όλους. Θα μπορούσα να φανταστώ την ιστορία πρωτοπρόσωπη από τη ματιά κάποιου άλλου από του πρωταγωνιστή, που να τον θαυμάζει και λίγο.

Επίσης οι διάλογοι μου θύμισαν κάποιες φορές κόμικ.

Συνολικά μια διασκεδαστική ιστορία, από αυτές που προσωπικά μπορώ να διαβάζω ξεκούραστα.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Kαλή, ευκολοδιάβαστη sword and sorcery ιστορία που κύλησε ανάλαφρα. Ίσως πιο ανάλαφρα απ` όσο θα έπρεπε αφού πολλά από τα γεγονότα έγιναν "εύκολα" και  διαδικαστικά με απλές αναφορές. Φυσικά και δεν γίνεται να περιγράφουμε ολόκληρα ταξίδια και μάχες, ειδικά όταν έχουμε περιορισμένο χώρο, αλλά εδώ σε ορισμένα σημεία ξεμπερδεύεις  μια ολόκληρη μάχη, όπως αυτή με τα τελώνια σε δύο μικρές προτάσεις.Θα προτιμούσα οι τέσσερις διαφορετικοί αντίπαλοι που συνάντησαν μέχρι να φτάσουν στην κορυφή να ήταν λιγότεροι και οι μάχες πιο πλούσια παρουσιασμένες.

Οι χαρακτήρες επίσης παρουσιάζονται κάπως επιδερμικά. Θα ήθελα να εστίαζες σε κάποιον απ`όλους, παρά να δώσεις λίγη προσοχή στον καθένα. Το μέγεθος της ιστορίας δεν σε βοηθάει να τους αναπτύξεις πλήρως φυσικά αν και καταλαβαίνω την λογική της ομάδας με τα διαφορετικά σε ταλέντα άτομα.(φανατικός rpgας εδώ και δεκαετίες) Όσον αφορά τα ονόματα για μένα δεν δούλεψαν τόσο καλά τα βυζαντινότροπα ονόματα, ιδιαίτερα όταν συνδιάζονται με τελείως διαφορετικά. Και αν στην περίπτωση της Αλίμα λειτουργεί αφού αναφέρεις ότι ανήκει σε διαφορετική φυλή(των Ασάρ) με τον Βάλρους δεν κάνεις το ίδιο, μας πετάει ξαφνικά και την Φρέια και με χάνεις τελείως! :) Μην το παρεξηγείς, φυσικά και μπορείς να συνδιάσεις φαινομενικά ανόμοια πράγματα( μια από τις πιο αγαπημένες μου ταινίες είναι ο "13ος πολεμιστής" άραβας παρέα με βίκινγκς) εδώ όμως δεν το δικαιολογείς κάπου.

Η επιλογή επίσης που κάνεις σε ορισμένες λέξεις δεν νομίζω να βοηθάει. Η Ειρήνη σου ανάφερε την "δράκα", εγώ θα σου πω για το "εγχειρίδιο". Φυσικά και σημαίνει δίκοπο μαχαίρι, στιλέτο, άλλα αν ρωτήσεις δέκα άτομα στον δρόμο "τι είναι εγχειρίδιο", οι εννέα τουλάχιστον θα σου απαντήσουν "βιβλίο οδηγιών".  Φαντάστηκα που λες αμέσως τον Βοτανειάτη, να ξεκινάει η μάχη, να βγάζει την σπάθα και αμέσως μετά το εγχειρίδιο και να διαβάζει "Πιάνετε την σπάθα καλά και με τα δύο χέρια, την σηκώνετε πάνω από το κεφάλι σας και βάζετε όλο το βάρος σας πίσω από το χτύπημα!" :lol:

Μην νομίσεις φυσικά ότι δεν μου άρεσε αυτό που διάβασα, αφού όπως είπα η ιστορία διαβάστηκε εύκολα και ξεκούραστα. Θέλει νομίζω όμως αρκετό γυάλισμα για να γίνει ακόμα καλύτερη!

 

Καλή επιτυχία!

 

Υ.Γ. Η στο τελευταίο δευτερόλεπτο διάσωση του Βοτανειάτη από την εκτέλεση, μου θύμισε(το ξαναέγραψα σε αυτόν τον διαγωνισμό: "είναι τρελοί αυτοί οι νευρώνες")    αυτό!!! :lol: :lol:

Edited by SymphonyX13
Link to comment
Share on other sites

Καλημέρα, William,

 

 

θα είμαι απόλυτα ειλικρινής και θα πω ότι αυτό το διήγημα δεν με ενθουσίασε. Θες η ευκολία με την οποία γίνονται όλα, θες οι άχρωμοι και άοσμοι χαρακτήρες που στους διαλόγους θα μπορούσαν να ήταν εντελώς ανταλλάξιμοι, θες η μη engaging δράση που περιγραφόταν συνοπτικά, θες η κοινότυπη συνταγή που ακολουθεί η πλοκή... γενικά, δεν με κέρδισε το διήγημα οποιαδήποτε στιγμή. Συν τοις άλλοις, το φυλαχτό δεν είναι κεντρικό θέμα της ιστορίας, αλλά απλώς κάτι που υπάρχει για να περιστρέφεται γύρω του ένα τυπικό quest story. Θα μπορούσε να ήταν μαγικό σπαθί ή οποιοδήποτε ισχυρό μαγικό αντικείμενο και η ιστορία θα παρέμενε ακριβώς η ίδια γιατί, πολύ απλά, το ίδιο το μενταγιόν δεν διαδραματίζει κανέναν ρόλο και δεν έχει καμία σημασία για την υπόθεση. Δεν ξέρουμε τι είναι, πού χρησιμεύει, ούτε το μαθαίνουμε ποτέ, ούτε το βλέπουμε να χρησιμοποιείται, ούτε και ξέρουμε γιατί το ήθελε ο Αξιώτης. Πολύ οριακά εντός θέματος, για μένα, αλλά ακόμη κι αυτό θα το παρέβλεπα αν με είχε καλύψει σε άλλους τομείς. Όπως και να 'χει...

 

 

Μπράβο σου και καλή επιτυχία!

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Γεια σου Γουίλλιαμ,

 

 

Η γραφή είναι καλή και έχει καλό ρυθμό, όμως μου φαίνεται ότι εδώ συμβαίνουν, με σχετικά πολύ γρήγορο ρυθμό, απλώς κάποια γεγονότα χωρίς κίνητρο, χωρίς να εξηγούνται επαρκώς.

Δεν κατάλαβα, ας πούμε, γιατί ήθελε ο Αξιώτης τόσο πολύ το μενταγιόν, δεν κατάλαβα ποιος έβαλε τους φρουρούς (αν τους έβαλε ο Αξιώτης, όπως λέει το κείμενο, δε θα έπρεπε να μπορεί να τους ελέγχει, αντί να του επιτεθούν, όπως συμβαίνει;). 

Η εισαγωγή επίσης μου φάνηκε λίγο υπερβολικά μεγάλη και περιγράφει αρκετά πράγματα που δεν είναι ιδιαίτερα χρήσιμα για τη συνέχεια. Τέλος, πολύ γρήγορα πήρε φόρα ο Βοτανειάτης και άρχισε να απελευθερώνει άτομα. Για τη γκρίνια-ατάκα του δήμιου ενάντια στους αιχμαλώτους θα πρότεινα να την λέει ο αυλικός. Πιο πειστικό θα μου φαινόταν! Απορία: ο Αξιώτης πώς μπόρεσε να αλλάξει τόσο πολύ την εμφάνισή του ώστε κανείς να μην τον κατάλάβει;

 Το πιο μεγάλο μειονέκτημα, για μένα, είναι ότι η ιστορία σου είναι, ουσιαστικά, εκτός θέματος! Μπορεί η αναζήτηση να αφορά φυλαχτό, αλλά όπως λέει και η Ελγκαλλα, θα μπορούσε να ήταν σπαθί ή το οτιδήποτε πολύτιμο πράμα χωρίς να αλλάξουν πολλά. Για να ανήκει στο θέμα, θα χρειαζόταν να βλέπουμε κάποιες ιδιότητες/δυνάμεις του φυλαχτού ή να επηρέαζε κάπως τους ήρωες της ιστορίας.

 

Ως προς τα άλλα, είχες κάτι μικρά λαθάκια, ορθογραφικά και εκφραστικά, όμως αυτά τα είπανε κι άλλοι, οπότε δεν θα επεκταθώ.

Εμένα ο συνδυασμός των ονομάτων μ’ άρεσε, εκτός από του Βάλρους (φώκια θα πεί αυτό στα αγγλικά νομίζω). Βέβαια, ένα σκανδιναβικό όνομα δεν θα ήταν εκτός τόπου και χρόνου, καθώς οι Βυζαντινοί χρησιμοποιούσαν σε κάποια περίοδο Βάραγκους/Βίκινγκς μισθοφόρους. Δεν μ’ άρεσε όμως το στρίμωγμα στα ονόματα, εκεί που νομίζουμε ότι ο άρχοντας είναι ο Αξιώτης ακούμε έναν κάποιο Μαρδοχαίο, το οποίο δεν είναι καν Βυζαντινό όνομα.

 Έτσι όπως τα λέω, φαίνεται σαν να μην μ' άρεσε, αλλά είναι μια ευχάριστη περιπέτεια, γενικά.

Καλή επιτυχία!

Link to comment
Share on other sites

Γεια χαρά! Διάβασα την ιστορία σου με διάθεση που συνεχώς έφτιαχνε όσο οι ήρωες προχωρούσαν την αποστολή τους κι αυτό κυρίως γιατί μου ξύπνησε την χαρά της περιπέτειας που ως πρώην καμένος παίκτης παιχνιδιών ρόλων (RPG - επιτραπέζια ή στην οθόνη) πάντα είχα, ξεκινώντας μια αποστολή. Εκτίμησα ιδιαίτερα το concept του quest giver, του party of adventurers, του reward, κτλ κτλ και γενικά ένιωθα ότι έπαιζα σε κάποια αποστολή του Baldur’s Gate! Υπήρχε διάχυτη η ατμόσφαιρα της επικείμενης περιπέτειας και του κινδύνου και μπράβο σου γι’ αυτό.

Η ιστορία είναι καλογραμμένη, η γραφή ωστόσο θα μπορούσε σε σημεία να γίνει λίγο πιο ζεστή, με ζωντανές περιγραφές καθώς και λίγες παραπάνω σκέψεις των ηρώων (το τελευταίο είναι προσωπικό γούστο και καταλαβαίνω ότι ο περιορισμός λέξεων είναι θέμα).

Η πρόταση “Την τελευταία στιγμή πρόλαβα να τον καταραστώ να μην μπορεί να πάρει από πάνω μου το μενταγιόν εκείνος και να μην τον αναγνωρίσουν οι φύλακες που είχε βάλει στον πύργο” με μπέρδεψε και μένα οφείλω να ομολογήσω. Και με ξένισε και μένα η άνεση του ήρωα να διαλέγει την ομάδα του.

Ωραία ονόματα by the way. Καλή επιτυχία!

Link to comment
Share on other sites

Ρε συ... Ωραίο ήταν αυτό. Κλασική περιπέτεια, με καλό ρυθμό, χαρακτήρες που κινούν την περιέργεια και ανατροπή. Μπράβο!

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Πολύ ωραίο, Γουίλλιαμ! Το ευχαριστήθηκα με την καρδιά μου! Και ωραίο το τέλος...

 

Οι σημειώσεις μου:

Πολύ εύκολα δέχτηκε ο αγγελιαφόρος του δούκα να ελευθερώσει τους συντρόφους του Βοτανειάτη. Θα μπορούσε να του πει "ξαναβάλε το κεφαλάκι σου εκεί πάνω και θα βρω άλλον εγώ, μη σε νοιάζει". Και το συνεχίζεις χειρότερο, δείχνοντάς τον να αποφασίζει, μόνος του πια, και για άλλον ένα κρατούμενο και μία μελλοθάνατη! (Το σχόλιο του δήμιου, πάντως, πετυχημένο).

Εκείνος ο "Πολυέλεος". :rolleyes:

"Ένα οστέινο κεφάλι προφύλασσε τον λαιμό του"; Πώς το κεφάλι προφυλάσσει τον λαιμό;

"Εκπάγλου καλλονής". Κακόηχο, και δεν ξέρω καν τι σημαίνει (εκπληκτικής, εξαιρετικής ομορφιάς, ναι... αλλά η ίδια η λέξη τι σημαίνει; )

Σημαντικό: πάρα (μα, πάρα) πολύ εύκολα γίνονταν όλα, με ένα χτύπημα έπεφτε κάτω και το πιο τρομακτικό τέρας. Παίδεψε λίγο τις μάχες, σύντροφε νανοριμίτη.

 

Πραγματικά, ωραίο διήγημα. :)

Edited by Cassandra Gotha
Link to comment
Share on other sites

Will, καλή η ιστορία, ευχάριστη προσπάθεια. Η γραφή σου ήτανε στρωτή και ξεκούραστη. Η πλοκή κυλούσε ωραία και δεν μπορώ να πω ότι με ενόχλησε κάπου. Τους χαρακτήρες σου όμως, τους βρήκα αρκετά ξύλινους. Ίσως να θέλανε περισσότερη δουλειά.

 

Συγχαρητήρια και καλή επιτυχία!  :) 

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Την ιστορία σου αυτή την βρήκα αρκετά καλή και ενδιαφέρουσα, όμως πιστεύω ότι χρειαζόταν περισσότερο χρόνο για να εξελιχθεί καθώς έχει βάλει πολλά πράγματα μέσα. Επίσης με ενόχλησαν λίγο και χαρακτήρες, μιας και ήθελα κάτι παραπάνω για να γίνουν πιο πιστευτοί και αληθινοί. Γενικά είναι μια καλή προσπάθεια αλλά υστερεί σε βάθος.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Είχα ξεχάσει να απαντήσω στα σχόλια σας αγαπητοί μου συνφορουμίτες, είμαι στον κόσμο μου μου λένε συχνά και μάλλον έχουν δίκιο!

Λοιπόν ας τα πάρουμε από την αρχή. Το πρόβλημά μου ήταν οι λέξεις, όπως είχα πει και στο τόπικ του διαγωνισμού. Είχα ξεκινήσει να γράφω και μετά σκέφθηκα το όριο, είχα αρχίσει να την απλώνω με την ησυχία μου. Δε μου φτάνανε οι λέξεις για το πώς τη σκεφτόμουν και με την οικονομία που έκανα πάλι έφτασα στις 4900. Οπότε χρειαζόμουν χίλιες λέξεις και να κόψω και το έκανα όχι πολύ πετυχημένα. Γι’ αυτό και έγραψα και ένα δεύτερο διήγημα για το διαγωνισμό αλλά οι beta readers μου αποφάνθηκαν υπέρ του πρώτου έστω και κομμένου. Τα αποτελέσματα δεν τους δικαίωσαν και πιάσαμε πάτο.

Μερικές επί μέρους απαντήσεις:

Ονειραφέντη, ευχαριστώ για τα καλά λόγια και να απαντήσω ότι η γητεύτρα πήγε μαζί μιας και θα είχαν να κάνουν με μάγισσα όπως περίμεναν, ο Υπερόφις μπήκε για να τον τακτοποιήσει εκείνη και για να δώσει το φινάλε.

Ballerond, ευχαριστώ για τα καλά λόγια, έκανα όντως αυτό που λες αλλά το αποτέλεσμα δεν ήταν αυτό που θα ήθελα. Αν κάνεις μια αντιπαραβολή με το πλήρες κείμενο θα δεις που έκανα τις αφαιρέσεις και έπλασα ξανά κάποια κομμάτια για να μου βγαίνουν.

Man From Earth, ευχαριστώ για τα καλά λόγια, όντως λατρεύω το φάντασι και μου αρέσει να γράφω τέτοιες ιστορίες. Τώρα με τους διαλόγους το παλεύω όσο μπορώ αλλά δεν μου βγαίνουν πάντα, για τα υπόλοιπα είχα το περιθώριο λέξεων που δεν έδινε πολύ χώρο για εξηγήσεις.

Ιρμάντα, ευχαριστώ που μου έχεις δώσει και τίτλο! Οι εξηγήσεις όντως λείπουν σε αυτά που αναφέρεις. Αλλά ας όψονται τα περιθώρια. Αφού μερικές φορές αναρωτιέμαι μήπως δεν πρέπει να μετέχω σε διαγωνισμούς μιας και με τα μικρής έκτασης κείμενα δεν τα πάω καλά.

Mournblade, φίλε μου θα προσπαθήσω στο μέλλον να σε αφήσω πιο ικανοποιημένο.

Tiessa, το κίνητρο του Βοτανειάτη είναι να ανατρέψει τον Μαρδοχαίο, και γι’ αυτό δέχεται την αποστολή αυτή για να μπορέσει να επιστρέψει και να ξανακάνει κίνημα εναντίον του.

Γιάννη, φίλε μου αρχίζεις να με μαθαίνεις, το κομμάτι είχε το σκοπό που υποψιάζεσαι και είχε και ένα ακόμα μέρος που έλεγε λίγα για το Βοτανειάτη αλλά το πήραν μπάλα οι περικοπές. Επίσης εξήγησα γιατί ήταν δύο τα διηγήματα.

Wordsmith, σωστές παρατηρήσεις, το είχα κάνει αυτό με το Βοτανειάτη και τον αυλικό αλλά το έκοψα για να μου βγουν οι λέξεις. Το πολυέλεος είναι και έτσι σωστό σαν λέξη και δεν το πρόσεξα όταν το διάβαζα. Το Αμίνα ήταν εκ παραδρομής από το άλλο διήγημα.

Solonor, ευχαριστώ για την κριτική. Είναι το είδος που μου αρέσει να γράφω οπότε προσπαθώ να το διανθίζω όσο μπορώ αλλά δυστυχώς και η κοινοτυπία δεν αποφεύγεται.

Symphony X13, για τον Βάλρους είχα εξήγηση αλλά έβγαλα το κομμάτι που δινόταν και δεν την έβαλα μετά αλλού. Λάθος μου σαφώς. Ο 13ος Πολεμιστής είναι και από τις δικές μου αγαπημένες ταινίες. Και με έκανες να γελάσω με την ιστορία με το εγχειρίδιο!

Εlgalla, ευχαριστώ για την κριτική.

Νίκη με εντυπωσιάζεις με την ιστορική λεπτομέρεια που δεν ξέρει ο περισσότερος κόσμος για την αυτοκρατορική φρουρά και μάλιστα ο Βάλρους είναι αυτό ακριβώς, από την αυτοκρατορική φρουρά αλλά όπως είπα η εξήγηση κόπηκε! Και ίσως θα έπρεπε να είχα κάνει και την ιεραρχία πιο σαφή.

South Of Heaven, ευχαριστώ για τα καλά λόγια και την παρομοίωση με ένα role playing game.

Silvertooth, ευχαριστώ πολύ.

Άννα, δεν μπορούσα να παιδέψω πολύ τις μάχες, δεν είχα λέξεις! Οστέινο στεφάνι, είχε δηλαδή γύρω από το λαιμό που κάλυπτε και προφύλασσε το λαιμό. Έκπαγλος σημαίνει κυριολεκτικά θαμπωτικός σε ομορφιά. Ευχαριστώ για την κριτική.

Γελωτοποιέ σε ευχαριστώ, όπως είπα τους διαλόγους τους παλεύω.

Blacksword, ευχαριστώ για την κριτική σου και που μου θύμισες με το μήνυμα εδώ ότι δεν έχω απαντήσει.

 

Συνημμένη η πλήρης εκδοχή για όποιον θέλει να της ρίξει μια ματιά.

717. Το Σμαραγδένιο Μενταγιόν - Πλήρης Έκδοση.doc

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...

Important Information

You agree to the Terms of Use, Privacy Policy and Guidelines. We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue..