Popular Post Nienor Posted November 17, 2016 Popular Post Share Posted November 17, 2016 (edited) Κυκλοφορεί δυο-τρεις μέρες τώρα ανάμεσά μας Θα ξεκινήσω με ένα disclaimer: Το τοποθετώ εδώ όχι επειδή ανήκει αποκλειστικά στον χώρο της εφ, παρόλο που από πλευράς κοσμοπλασίας τουλάχιστον είναι δυστοπία, επειδή απλώς έπρεπε κάποια στιγμή να πάρω μια απόφαση για το πού θα ανοίξω το τόπικ. Θα μπορούσε να τοποθετηθεί άνετα τόσο στην φαντασία όσο και στον τρόμο, είναι γοητευτικά τρομαχτικό και σκοτεινά μαγικό, χε Οπότε συγχωρήστε μου την ατασταλία, αλλά προς το παρόν θα προσποιηθούμε πως ανήκει σε αυτή τη βιβλιοθήκη. Σας αντιγράφω το οπισθόφυλλο: Όταν γεννήθηκα, με νόμιζαν για νεκρό. όταν έβγαλα την πρώτη μου φωνή, δεν ήταν κανείς εκεί για να την ακούσει. Κι όταν αποφάσισα επιτέλους να κάψω τον κόσμο, ο κόσμος είχε χαθεί προ πολλού. Θάνατος, ερήμωση, εγκατάλειψη. Λάθη παλιά που σε στοιχειώνουν. Λάθη καινούργια που λαχταράς να κάνεις. Και, κάπου ανάμεσα, η χαμένη ευτυχία της άγνοιας. Θα καταφέρεις άραγε να βγεις ζωντανός; Μπορείς άραγε να ακούσεις τις φωνές των τόπων; Γιατί οι τόποι θυμούνται. Το θέμα είναι εσύ αν μπορείς αν μπορείς να τους καταλάβεις. Η κενή διαθήκη, με την οποία ο Ηφαιστίων Χριστόπουλος εμφανίζεται στο λογοτεχνικό πεδίο, αφηγείται ιστορίες γι' αυτά τα ρημαγμένα, σκοτεινά τοπία και για τα ανθρώπινα φαντάσματα που τα στοιχειώνουν. "Ηρόστρατοι", "Θαλιδομίδη", "Αγαθοδαίμων", Οι σταυροί της Παδαλίνια" και "Βίοι Σφαγίων". Τέσσερα διηγήματα και μια νουβέλα που συνθέτουν μια λυρική δυστοπία φαντασίας. Το μόνο που έχω να σας πω προς το παρόν είναι ότι αυτό είναι από τα βιβλία που με κάνει να ζηλεύω όλους εσάς που δεν το έχετε διαβάσει ακόμα. Το γοητευτικό και ζοφερό ταξίδι που σας περιμένει θα ήθελα πολύ να μπορώ να το ξανακάνω για πρώτη φορά. Πολύ καλύτερα από μένα όμως θα σας τα πουν την Κυριακή, η Τέτη και η Πελαγία, στην παρουσίαση Edited November 17, 2016 by Nienor 11 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mman Posted November 29, 2016 Share Posted November 29, 2016 Αυτό είναι ένα ντεμπούτο που όσοι έχουμε διαβάσει τον Ηφαιστίωνα περιμέναμε πώς και πώς. Μάλιστα, η τελειομανία και η σεμνότητα του συγγραφέα καθυστέρησε αρκετά την έλευση του πρώτου του βιβλίου. Έχετε σίγουρα ακούσει το περίφημο "Δεν είσαι/είναι έτοιμος" που λέγεται για κάποιες περιπτώσεις πρώτων βιβλίων; Ε, απολύτως καμιά σχέση. Το ακριβώς αντίθετο. Ο συγκεκριμένος συγγραφέας είναι έτοιμος από καιρό, και η "Κενή Διαθήκη" το αποδεικνύει περίτρανα. Συμβαίνει να έχω διαβάσει το σύνολο των έργων αυτού του βιβλίου. Τα διηγήματά του έχουν περάσει όλα (αν δεν κάνω λάθος) από τα Λογοτεχνικά Εργαστήρια της ΑΛΕΦ και όλα ανεξαιρέτως μας εντυπωσίασαν με την ομαλή γραφή και τη χαρακτηριστική τους ατμόσφαιρα. Θα πω μόνο ότι υπάρχουν αναγνώστες που ενώ δεν έλκονται από τη θεματολογία του Ηφαιστίωνα, δηλώνουν φαν του, σχεδόν χωρίς να ξέρουν γιατί. :-) Λοιπόν, είναι η γραφή και η ατμόσφαιρα και το ίδιο ακριβώς ισχύει και για τη νουβέλα "Βίοι Σφαγίων" (ουσιαστικά μυθιστόρημα είναι, απλώς δεν πρόκειται για τούβλο). Πόσες φορές αντέχεις να διαβάσεις για θάνατο, παρακμή, φθορά και απώλεια σε μια σελίδα, σε ένα διήγημα ή σε ένα βιβλίο; Πολύ περισσότερες απ' όσες νομίζεις, όταν η γραφή και η ατμόσφαιρα είναι του επιπέδου της "Κενής Διαθήκης". Βρίσκεται στην κορυφή της στοίβας των αδιάβαστων του κομοδίνου μου και ανυπομονώ να διαβάσω τα έργα του βελτιωμένα, γυαλισμένα, έτοιμα. Καλοτάξιδο! Υ.Γ.: Εξαιρετικό εξώφυλλο. Πολύ ταιριαστό. 6 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Old man & SiFi Posted November 29, 2016 Share Posted November 29, 2016 Εγώ πάλι, δεν τολμάω να προσπαθήσω καν να γράψω κάτι γι αυτό το βιβλίο. Φοβάμαι πως η φτωχή μου πέννα όσα (και όσο) καλά λόγια και να βρει να πει δεν μπορεί να σταθεί στο ύψος του… Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Δημήτρης Posted December 10, 2016 Share Posted December 10, 2016 Ξέρει κανείς αν μπορώ να το βρω Πρωτοπορία; Πήγα να το ζητήσω με το ISBN (πάντα έτσι παραγγέλνω, πολύ σπάνια με τον τίτλο) και δεν μπόρεσα να βγάλω άκρη. Μάλλον παίζει να μην το έχουν παραλάβει ακόμη. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
nikosal Posted December 11, 2016 Share Posted December 11, 2016 Έψαχνα και εγώ το ISBN, αλλά η ιστοσελίδα του εκδοτικού οίκου είναι λίγο ανενημέρωτη. Θα μας τον γράψει ο Ηφαιστίων... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
wordsmith Posted December 11, 2016 Share Posted December 11, 2016 Νομίζω ότι κάπου άκουσα ότι μπορείτε να το παραγγείλετε μόνο online, υποθέτω από τον εκδοτικό οίκο. Αλλά δεν είμαι σίγουρη. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
BladeRunner Posted December 11, 2016 Share Posted December 11, 2016 Υπάρχει στο site της Πολιτείας για παραγγελία. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
nikosal Posted December 11, 2016 Share Posted December 11, 2016 Σωστά. ISBN 9789609796774 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Δημήτρης Posted December 11, 2016 Share Posted December 11, 2016 Το βρήκα και εγώ το ISBN από την Πολιτεία. Το κάνω όμως copy- paste στη σελίδα της Πρωτοπορίας και δεν μου βγάζει τίποτα. Τες πάντων, δεν πειράζει. Θα μιλήσω κάποια στιγμή με τον ίδιο από βδομάδα για πιο σίγουρα Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mman Posted December 12, 2016 Share Posted December 12, 2016 Σε κάθε συνοικιακό βιβλιοπωλείο μπορείς κανείς να παραγγείλει ένα βιβλίο με ISBN ή με συγγραφέα-τίτλο-εκδοτικό. Δεν μπορώ να φανταστώ ότι στην Πρωτοπορία δεν δέχονται τηλεφωνικές παραγγελίες μ' αυτό τον τρόπο. Αν όχι, φάουλ. Έχω τελειώσει τα διηγήματα και είμαι στη νουβέλα (μυθιστόρημα είναι ουσιαστικά). Πάρα πολύ καλά μέχρι εδώ. Το βιβλίο είναι πολύ ιδιαίτερο, σχεδόν one of a kind στην ελληνική φανταστική λογοτεχνία. Θα επιστρέψω με φουλ γνώμη και online παιχνιδάκι που θα καταδείξει το κυριότερο χαρακτηριστικό του. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
aScannerDarkly Posted December 12, 2016 Share Posted December 12, 2016 Δημήτρη, δεν μπορείς να τους πεις να σου το παραγγείλουν στην Πρωτοπορία; Αν θέλουν κι άλλες λεπτομέρειες, να σου πω σε ποιον χονδρέμπορο είναι κτλ. Αν έχεις πρόβλημα πες μου να ρωτήσω στον εκδοτικό. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Δημήτρης Posted December 12, 2016 Share Posted December 12, 2016 (edited) Σε κάθε συνοικιακό βιβλιοπωλείο μπορείς κανείς να παραγγείλει ένα βιβλίο με ISBN ή με συγγραφέα-τίτλο-εκδοτικό. Δεν μπορώ να φανταστώ ότι στην Πρωτοπορία δεν δέχονται τηλεφωνικές παραγγελίες μ' αυτό τον τρόπο. Αν όχι, φάουλ. Ναι, εννοείται ότι η Πρωτοπορία δέχεται παραγγελίες με ISBN, το είπα και πιο πάνω. Απλά το πρόβλημα είναι ότι μόνο έτσι θέλω να παραγγέλνω, όχι με τα άλλα τρία που ανέφερες. Το έκανα μία- δύο φορές και είδα και έπαθα μέχρι να βγάλω άκρη. Πόσο μάλλον τώρα με αυτόν τον όχι και τόσο ασυνήθιστο τίτλο Μπορεί στο search που θα κάνουν να βγάλει ένα σωρό επιλογές εκτός από τη σωστή. Δημήτρη, δεν μπορείς να τους πεις να σου το παραγγείλουν στην Πρωτοπορία; Αν θέλουν κι άλλες λεπτομέρειες, να σου πω σε ποιον χονδρέμπορο είναι κτλ. Αν έχεις πρόβλημα πες μου να ρωτήσω στον εκδοτικό. Θα ξανακατέβω κέντρο Παρασκευή απόγευμα και αν είναι θα σε πω. Edited December 12, 2016 by Δημήτρης 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mman Posted December 14, 2016 Share Posted December 14, 2016 Οκέυ, είμαι στη μέση του "Βίοι Σφαγίων" και ενώ γενικά δεν μ' αρέσουν τα τόσο μαύρα βιβλία, τούτο εδώ είναι εξαιρετικά καλογραμμένο και έχει μια πολύ ιδιαίτερη ατμόσφαιρα. Για να σας δώσω να το καταλάβετε, μπορούμε να παίξουμε το εξής παιχνίδι: Πείτε μου εσείς (για να μη διαλέξω εγώ) μια οποιαδήποτε σελίδα του βιβλίου με νούμερο ανάμεσα στο 9 και στο 272, κι εγώ θα σας γράψω τις πιο χαρακτηριστικές λέξεις που περιέχονται σ' αυτήν. Νεκύδαλλο και ιδιόφαιο, φίλε! Δώσε πράμα! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Eugenia Rose Posted December 14, 2016 Share Posted December 14, 2016 Οκέυ, είμαι στη μέση του "Βίοι Σφαγίων" και ενώ γενικά δεν μ' αρέσουν τα τόσο μαύρα βιβλία, τούτο εδώ είναι εξαιρετικά καλογραμμένο και έχει μια πολύ ιδιαίτερη ατμόσφαιρα. Για να σας δώσω να το καταλάβετε, μπορούμε να παίξουμε το εξής παιχνίδι: Πείτε μου εσείς (για να μη διαλέξω εγώ) μια οποιαδήποτε σελίδα του βιβλίου με νούμερο ανάμεσα στο 9 και στο 272, κι εγώ θα σας γράψω τις πιο χαρακτηριστικές λέξεις που περιέχονται σ' αυτήν. Νεκύδαλλο και ιδιόφαιο, φίλε! Δώσε πράμα! 145 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mman Posted December 14, 2016 Share Posted December 14, 2016 σελ. 145: αμφιβολία μαλακίες ζόρι μπράβος νεκροθάφτης εκφοβισμοί ξυλοδαρμοί νταηλίκια νεκροθάφτη Μπα, μάλλον πέτυχες light σελίδα. :-) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Eugenia Rose Posted December 14, 2016 Share Posted December 14, 2016 (edited) σελ. 145: αμφιβολία μαλακίες ζόρι μπράβος νεκροθάφτης εκφοβισμοί ξυλοδαρμοί νταηλίκια νεκροθάφτη Μπα, μάλλον πέτυχες light σελίδα. :-) Ναι αλλά πέτυχα πολύ ζόρικη σελίδα όμως. Ας είναι, με αρέσει. Edited December 14, 2016 by Eugenia Rose Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mman Posted December 16, 2016 Share Posted December 16, 2016 Οκέυ, νομίζω ότι έφτασα σε μια από τις πιο ζουμερές: σελ. 205 τυμπανιαίο ψοφίμι μετάνιωνε ζαρώνοντας σκόνη κουρασμένος εφιάλτες ολόλυζαν στρίγκλιζαν φριχτές διάβολο βάσανα ραγισμένα απομεινάρια μαύρα γκρίζα νυχτερινό χαθεί ράγισε κατουράμε φτύνουμε στάζουμε αίμα άγγελοι γκρίζα μαμούνια Θεός λέπρα φθίση θρηνεί πυορροεί Όλ' αυτά (31 λέξεις) είναι γραμμένα στην ίδια σελίδα, η οποία δεν έχει περισσότερες από 280 λέξεις. Πραγματικά, θεωρώ συγγραφικό κατόρθωμα ότι σχεδόν όλο το βιβλίο πάει γενικά κάπως έτσι και εξακολουθεί να κρατάει αμείωτο το ενδιαφέρον μου. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cassandra Gotha Posted December 16, 2016 Share Posted December 16, 2016 Με δουλεύεις; Εγώ περιμένω να περάσει ο χειμώνας, να το διαβάσω άνοιξη, που είμαι και λίγο επιρρεπής στη μαυρίλα. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mman Posted December 21, 2016 Share Posted December 21, 2016 (edited) Τελείωσα και τους Βίου Σφαγίων (φοβερός τίτλος, όπως και ο γενικός). Εξαιρετικό και πολύ ιδιαίτερο βιβλίο. Όποιος απολαμβάνει άψογη επιμέλεια, εύστοχο και πλούσιο λεξιλόγιο, φαινομενικά απλό αλλά μαεστρικό χειρισμό γλώσσας και παντελή έλλειψη επίδειξης ύφους, αυτό είναι το βιβλίο του. Όποιος φτιάχνεται αναγνωστικά όταν βυθίζεται σε μια επιτυχημένη και ταιριαστή με την κοσμοπλασία λογοτεχνική ατμόσφαιρα, ναι, αυτό είναι σίγουρα το βιβλίο του. Τέσσερα διηγήματα και μια νουβέλα (στην ουσία είναι μικρό μυθιστόρημα) στα οποία πρωταγωνιστούν τρισδιάστατοι και γκρίζοι, με τη λογοτεχνική αλλά και την πραγματική έννοια, χαρακτήρες που παλεύουν να σταθούν όρθιοι σε έναν κόσμο χτυπημένο από κάποια απροσδιόριστη περιβαλλοντική καταστροφή. Ο Ηφαιστίωνας Χριστόπουλος, παίζοντας αέναα και συνειδητά με την πληροφορία και την ασάφεια, παραδίδει ένα σπάνιο (για να μην πω μοναδικό στο είδος του) ψυχογράφημα της θλίψης, της απώλειας και της φθοράς, και το κάνει αυτό όσο πιο ήσυχα και ύπουλα γίνεται, έτσι που, όταν φτάνει κανείς στο τέλος των σελίδων, νιώθει στο στόμα του μια γλυκόπικρη γεύση –πικρή γι’ αυτά που έγιναν και γι’ αυτά που δεν έγιναν, γλυκιά για τον τρόπο που βγήκαν από το χαρτί και έφτασαν στον αναγνώστη. Μπόνους το υπέροχο και ταιριαστό εξώφυλλο. Όσο για το πέμπτο αστεράκι, αυτό το αφαίρεσα για το διήγημα «Αγαθοδαίμων» που, αν και επίσης πολύ καλογραμμένο, ξεπέρασε τα προσωπικά μου γούστα ασάφειας. Και κάτι τελευταίο, αλλά ίσως και πιο σημαντικό από τα παραπάνω: Σε μια εποχή που τόσοι πολλοί είμαστε «ταλαντούχοι» «συγγραφείς» και πολλοί από μας είμαστε «βραβευμένοι» ή «διακριθέντες», έχω δει αρκετές φορές ψήγματα έπαρσης με τη μορφή φουσκωμένων βιογραφικών, υπερβολικών οπισθόφυλλων, προλόγων του ίδιου του «συγγραφέα»(!) ή υπερφίαλων ευχαριστιών στα όρια της ύβρεως. Πιάστε, λοιπόν, αυτό το βιβλίο στα χέρια σας και θαυμάστε τη συστολή, την ειλικρινή μετριοφροσύνη και το γνώθι σαυτόν στις ευχαριστίες στο τέλος του. Διαβάστε το μόνο και μόνο γι’ αυτά, και θα το θυμάστε για όλα τα υπόλοιπα. Edited December 21, 2016 by mman 5 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
nikosal Posted December 21, 2016 Share Posted December 21, 2016 Δεν έχω ακόμα το βιβλίο στα χέρια μου Μιχάλη, αλλά το θέτεις τόσο ωραία που ήθελα να σου πω "μπράβο"! (και στον Η.) Και κάτι τελευταίο, αλλά ίσως και πιο σημαντικό από τα παραπάνω (...) και θαυμάστε τη συστολή, την ειλικρινή μετριοφροσύνη και το γνώθι σαυτόν στις ευχαριστίες στο τέλος του. Διαβάστε το μόνο και μόνο γι’ αυτά, και θα το θυμάστε για όλα τα υπόλοιπα. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mman Posted December 21, 2016 Share Posted December 21, 2016 Επίσης, να αναφέρω τις τόσες ήρεμες αλλά κοφτερές σκέψεις που παρεισφρέουν στο κείμενο σχεδόν χωρίς να το αντιλαμβάνεσαι, ίσως επειδή ο συγγραφέας δεν τις "δηλώνει" ως αποφθέγματα. Κάποια στιγμή συνειδητοποιείς ότι, χωρίς να κάνουν κάποιο επιδεικτικό μπούγιο, είναι όσες ακριβώς πρέπει. Τις σημείωνα με μολύβι, μέχρι που παρασύρθηκα τελείως. Να μερικές: "Νομίζω ότι αυτό που μας κάνει ανθρώπους είναι το ότι ξέρουμε ότι θα πεθάνουμε. Αυτό που μας κάνει τόσο εύθραυστους. Τόσο σοφούς. Τόσο ανελέητους. Κι εγώ το ξέρω καλύτερα απ' όλους." "Ο μόνος τρόπος να αντέξεις τη γνώση ότι πεθαίνεις είναι να θυμίζεις όσο πιο συχνά μπορείς στον εαυτό σου ότι δεν είσαι ο μόνος." "Δίνεις υποσχέσεις για να κρατήσεις τα λογικά σου. Τις σπας για να μείνεις στη ζωή." "Είμαστε παράξενα πλάσματα εμείς οι άνθρωποι. Τα νήματά μας μπλέκονται σε τυχαίους κόμπους, έτσι που η παραμικρή μας κίνηση να μεταφέρεται, να παραμορφώνεται και να ενισχύεται μέχρι εκεί που δεν μπορούμε και δεν θα μπορέσουμε να δούμε ποτέ. Κι όμως, επιμένουμε να πιστεύουμε ότι ο καθένας μας κρατά στα χέρια του τη μοίρα όλου του κόσμου. Την αλήθεια δεν τολμάμε να την ομολογήσουμε: Τα νήματα δεν τα κρατά κανείς. Τα ξέφτια τους παραδέρνουν κουβαριασμένα στον άνεμο και αρκεί μια απότομη αλλαγή στην κατεύθυνσή του, ή ακόμα και μια ξαφνική άπνοια, για να τυλιχτούν γύρω απ' τον λαιμό μας. Και σ' αυτή τη θηλιά, μπλεγμένη μέσα σ' αυτόν τον πελώριο κόμπο, που δένεται και στρίβει και σφίγγει τόσους αιώνες τώρα, κανείς δεν μπορεί να βρει την άκρη για να την ξετυλίξει." Δηλαδή, ναι. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
aScannerDarkly Posted December 22, 2016 Share Posted December 22, 2016 Σ' ευχαριστώ, Μιχάλη, για την προσεκτική ανάγνωση και για την πολύ όμορφη κριτική. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Popular Post Δημήτρης Posted February 12, 2017 Popular Post Share Posted February 12, 2017 (edited) Μόλις το τελείωσα Είναι το δεύτερο δείγμα γραφής του Scanner που παίρνω ύστερα από το ωραίο, αλλά διαφορετικού ύφους ''Ένα Τραγούδι για τον Γιόρας''. Και έμεινα πάλι ικανοποιημένος. Τα δυστοπικά κείμενα αν και δεν είναι το φόρτε μου (αν και δεν έχω διαβάσει πολλά τέτοια για να μιλάω εκ του ασφαλούς), δεν με αφήνουν ωστόσο και αδιάφορο. Και τα συγκεκριμένα μου πρόσφεραν αυτά που περίμενα. Θάνατο, μαυρίλα και παρακμή. Ζόρικες καταστάσεις όπου τίποτα δεν χαρίζεται σε κανέναν, σε έναν κόσμο όπου τα πάντα καταρρέουν. Εκτός από το ''Αγαθοδαίμων'' που δεν μου άρεσε, όλα τ' άλλα ήταν καλά. Θα ξεχωρίσω όμως το ''Βίοι Σφαγίων'' με τον Νεκροθάφτη του, πρόκειται για ένα μικρό διαμάντι. Στα μείον το επαναλαμβανόμενο ύφος. Όποιος δεν αρέσκεται, το overdose θα τον γονατίσει. Και άσχετο, αλλά να πω ότι ξαφνιάστηκα όταν είδα ότι δεν υπήρχε διήγημα με τον τίτλο ''Η Κενή Διαθήκη'' όντας συνηθισμένος να βλέπω πάντα μία ιστορία να ονοματίζει και την συλλογή. Δεν το αναφέρω σαν αρνητικό, μου προξένησε όμως εντύπωση. Ναι λοιπόν, πέρασα καλά. Ωραία συλλογή. Όχι αριστούργημα αλλά καλή. Και αυτό το λέω με κάθε ειλικρίνεια. Όπως συμφώνησα σε συζήτηση που είχα μαζί του, είναι άνευ ουσίας να λες ότι δεν σου άρεσε κάτι απλά και μόνο για να μην φέρεις τον συγγραφέα σε δύσκολη θέση. Πέρα από το ότι έτσι δεν επέρχεται η όποια βελτίωση, δεν έχει και νόημα. Συγχαρητήρια λοιπόν, ας αποδειχθεί αυτό η αρχή για πολλά ωραία πράγματα από εδώ και πέρα Edited February 13, 2017 by Δημήτρης 11 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Solonor Posted May 4, 2017 Share Posted May 4, 2017 Μάλιστα. Λοιπόν, ομολογώ πως δεν ήμουν προετοιμασμένος γι’ αυτό που με βρήκε. Δυστοπική Ε.Φ./Φ με έμφαση στο Δ. Και με κιλά προσωπικότητας. Είναι από τα βιβλία που δεν τα αναλύεις εύκολα σε χαρακτήρες πλοκή, κοσμοπλασία, οπτικές γωνίες κ.λ.π. κι αυτό γιατί έχει τόση έντονο στίγμα κι είναι τόσο στιβαρό που δεν στο επιτρέπει. Όχι πως έχει κενά, κάθε άλλο. Έχει χαρακτήρες (μαύρους), έχει φοβερή πρόζα (μαύρη), ατμόσφαιρα (μαύρη κι άραχνη), σχεδόν μια χούφτα διηγήματα νάρκες και μια ιστορία βόμβα.Το κατάπια σαν ένα, γιατί η ατμόσφαιρα (πίσσα) που κυριαρχεί είναι μία. Θα προτιμούσα να είχε εκδοθεί σαν νουβέλα, χαίρομαι όμως που τελικά μπήκαν και τα διηγήματα γιατί πολύ απλά τα ευχαριστήθηκα. Επίσης χαίρομαι που το βιβλίο έτυχε τέτοιου εξωφύλλου, τίτλου και προσοχής, βρήκα ελάχιστα λάθη. Αν θα άλλαζα κάτι; Όχι. Δεν θα άλλαζα. Είναι από εκείνα τα κείμενα που ακόμα κι αν γράφεις σε κάνουν να βυθιστείς χωρίς περισπασμούς από λάθη, αστοχίες κι επιδείξεις. Προσωπικά έπιασα πολλές φορές τον εαυτό μου να ξαναδιαβάζει την ίδια πρόταση, όχι επειδή δεν την κατανοούσα, αλλά για την απόλαυση (πώς κάνεις replay σε τσοντοσκηνή ένα πράγμα).Τώρα, νομίζω πως έχει δημιουργηθεί η λανθασμένη άποψη πως το βιβλίο είναι για λίγους. Δεν είναι.Ναι, είναι δυστοπία. Αλλά είναι κι από τα πιο ιδιαίτερα έργα του Ελληνικού Φανταστικού και για μένα από τα καλύτερα. Αν τον συγγραφέα τον έλεγαν Καφκάκη, θα παραμιλούσαν όλοι τι αριστούργημα είναι. Τώρα που έχει τόσο συνηθισμένο όνομα, ε, ας το φωνάξουμε τουλάχιστον εμείς του χώρου μπας και μας ακούσει κανένας. Προσωπικά δηλώνω φαν και περιμένω το επόμενο. 7 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ballerond Posted June 13, 2017 Share Posted June 13, 2017 Το ξεκίνησα και μπορώ να πω ότι όσο κι αν με προετοίμασαν διάφοροι φίλοι, it wasnt enough. Είμαι ακόμα στην μέση οπότε θα αρκεστώ σε λίγα, προς το παρόν, σχόλια. Αγαπάω επιμέλεια, γραφή, σύνταξη γενικά ΓΛΩΣΣΑ. Με απομακρύνει λίγο η ασάφεια, ειδικά στο Αγαθοδαίμων που είναι το μοναδικό που δεν μου αρέσει ως τώρα. Λάτρεψα μέχρι θανάτου(pun intended) τους Ηρόστρατους. Και συνεχίζω με τα υπόλοιπα. Περισσότερα όταν το τελειώσω 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.