Jump to content

Το Δόντι


Cassandra Gotha

Recommended Posts

Καλησπέρα Άννα, θα κάνω σεφτέ μ' εσένα :)

 

Αυτή η ιστορία πώς να το  με μπέρδεψε....

Από την μία έχουμε έναν αρκετά καλογραμμένο εφιάλτη. Η γραφή ρέει άβιαστα, είναι όμορφη και γενικά σε τραβάει να συνεχίσεις. Λάτρεψα την φράση για τις φωνές της νύχτας.  Από την άλλη,  σαν να του λείπει η λεπτομέρεια και το βάθος. Δεν ξέρω μου φαίνονται ότι οι σκηνές τρέχουν κάπως  γρήγορα* και πως οι εναλλαγές μεταξύ αυτών  χρειάζονται λίγο καλύτερο δέσιμο. Κοινώς, μου φάνηκε αρκετά weird και δεν είμαι ιδιαίτερα φίλος του τόσο αλλόκοτου :)  Επίσης, η σκηνή με

την Άννα και το κρανίο μπούμερανγκ του παπού της μου φάνηκε πολύ αστεία

.

 

*Το έχω γενικότερα αυτό το θέμα με τον πρωτοπρόσωπο ενεστώτα οπότε ίσως να έχεις  κάνει κάτι εσύ στραβά! 

 

Αυτά!

Καλή επιτυχία! Χάρηκα που ξανασυναντιόμαστε διαγωνιστικά :)

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Ανατριχιαστική, αγχωτική ιστορία, που διαβάζεται εύκολα και γρήγορα. Η γραφή πολύ όμορφη, υπάρχουν προτάσεις που μου άρεσαν πάρα πολύ, χαρακτηριστική η “Οι ρυθμικές εισπνοές κι εκπνοές τους σαν να με φωνάζουν “Άν-να”, “Άν-να” που την βρήκα πανέξυπνη. Το ίδιο μου άρεσε και η πρόταση για τις φωνές, που ακολούθησε. Η ιστορία όμως με μπέρδεψε με τις συνεχόμενες μεταβολές από “όνειρο- πραγματικότητα” και δεν μπόρεσα να την ακολουθήσω ακριβώς. Στο τέλος έμεινα με την απορία του τι πραγματικά έγινε. Ήταν όλα όνειρο, παραισθήσεις ή τελευταίες σκέψεις μπερδεμένες με όνειρα κάποιας θαμμένης ενώ έχει νεκροφάνεια; Όταν μου πέρασε από το μυαλό αυτή η σκέψη, ήταν μια στιγμή απόλυτης ανατριχίλας, σημάδι ότι η ιστορία έκανε μια χαρά την δουλειά της, αφού μου προκάλεσε συναισθήματα ακόμα και μετά την αναγνωσή της. Φυσικά αν συμβαίνει κάτι απ`όλα αυτά δεν βλέπω να υπάρχει το “υπερφυσικό” στοιχείο στην ιστορία.

 

Καλή επιτυχία!

Link to comment
Share on other sites

Γεια σου Άννα/Cassandra Gotha/κάτοικε σπηλιάς (μπορώ κι εγώ να αποκτήσω κουλ τίτλο ή είναι πολύ νωρίς; :juggle: )

 

Εγώ θα διαφωνήσω με τη δήλωση που έκανες ότι ήταν παλιομοδίτικος τρόμος, αλλά δεν έχω και τίποτα ιδιαίτερες γνώσεις στον τρόμο για να σου πουλήσω Ένταμ Αυθεντίας.

Αρχικά συμφωνώ με τον SymphonyX13/Δημήτρη ότι είχες πολύ ωραία ευρήματα:

 

 

1) Το δόντι ως ξένο σώμα με έστειλε. Είναι αυτός ο ύπουλος τρόμος της συνειδητοποίησης ότι κάτι φυσικό και σχεδόν κοινό (ακόμα κι αν πατάει στην ευκολία του πρώτου επιπέδου τρόμου, της οριακής σιχασιάς), μετατρέπεται σε αυτό το μυστήριο του τρίτου επιπέδου τρόμου με την υποψία του υπερφυσικού [και θα παραπέμψω στο Danse Macabre του King για τα τρία επίπεδα ή στην απάντηση της elgalla στον disco volante στο θέμα περί τρόμου που τον κάνει quote].
2) Οι εισπνοές/εκνποές που λένε το όνομά σου. Πςςς Εκεί παίζεις όμορφα με την αντίληψη/θεώρηση του αναγνώστη και δίνεις εικόνα/ήχο κατευθείαν, μπουμ, με έβαλες μέσα. Πήρες κάτι που [επίσης, οπως και από πάνω] έχουμε ζήσει όλοι, και του έδωσες ένα σατανικό twist.

 

 

Γενικά δηλαδή έχεις ένα ωραίο λεξιλόγιο/εικονολόγιο τρόμου που φυσικά αντλεί από το παλιομοδίτικο, που λες, και το τιμάει όμορφα.

 

Ωστόσο—

 

Αν πάμε να δούμε την ιστορία με παλιομοδίτικα φίλτρα, το μόνο που βγαίνει ως πρωταρχικό θέμα είναι η κλειστοφοβία,

ένας χώρος-ματριόσκα που είναι δωμάτιο, γίνεται διάδρομος, γίνεται σπηλιά, καταλήγει σε φέρετρο και στη φαντασμαγορική, εξαιρετική, spooky πρωτοπρόσωπη "πρέπει να κοιμάμαι" δήλωση.

 

 

Δε θα πω ότι απέτυχε η ιστορία, αλλά ότι απέτυχα εγώ να βρω συμβολισμό για το δόντι ή για κάτι άλλο πέρα από την κλειστοφοβία που ανέφερα, που κατά μία έννοια είναι σύμβολο που περικλείει τον εαυτό του, σαν κρεμμύδι που αποκαλύπτει στο τέλος τι πραγματικά εννοεί.

Ακόμα και το "πρέπει να κοιμάμαι" δε μου δίνει κάτι σίγουρο και δεδομένο για να καταλάβω τι συμβαίνει στην ιστορία, αν και αυτό από μόνο του δεν είναι κακό.

 Για αυτό θεωρώ ότι η κληρονομιά για την ιστορία, τουλάχιστον με τον τρόπο που την ερμήνευσα εγώ, 

ήταν απλώς πρόσχημα.

 

 

 

Η παλιά τηλεόραση, το κουτί, η σπηλιά, το κουτί που έχει στάχτη, που τελικά είναι ανθρώπινες, αλλά τελικά είναι σκελετός, που είναι κρανίο, αλλά έχει facial features και είναι ο παππούς, και μετά γίνεται η γιαγιά, και τελικά φέρετρο, και τελικά είναι η ηρωίδα αυτή μέσα στο φέρετρο—

 

—κοινώς, μπερδεύτηκα

και η μόνη κληρονομιά που κατάλαβα ήταν ότι πιθανώς οι παππούδες του κοριτσιού να έχουν πεθάνει, αλλά τώρα πέθανε και το κορίτσι; Μήπως κατάπιε δόντι στον ύπνο του;

 

 

Τα λέω όλα αυτά, γιατί θέλω να καταλήξω ότι έκανες συνεχώς shift το perception του αναγνώστη, σχεδόν μας ενέπαιζες, αποκαλύπτοντάς μας συνεχώς μια άλλη πραγματικότητα 

πιθανώς εξίσου ονειρική

που κάποιους μπορεί και να τους ενοχλήσει ή να το θεωρήσουν φτηνό κόλπο, γιατί ο εξωτερικός/πραγματικός χρόνος της ιστορίας επηρεάζεται

και επίσης συρρικνώνεται/μηδενίζεται στο επίπεδο φωτογραφίας.

Μέσα σε αυτές τις πιρουέτες, δηλαδή, εγώ έχασα [τουλάχιστον] την έννοια της κληρονομιάς. 

 

Μου άρεσε αρκετά ως ιστορία, πέρασα καλά, αλλά νομίζω ότι αυτοπεριορίστηκες, κλείστηκες και η ιστορία έμεινε στατική, στο επίπεδο του δυνητικού, που εμένα δε με άφησε να ενθουσιαστώ.

 

Ένα τελευταίο σχόλιο, σχετικό με το θέμα:

όπως έγραψα στην elgalla ότι αν έμπαινε ο παππούς της δικής της ιστορίας από την πόρτα και έκανε στους ήρωες ένα "ΤΣΑ; πλάκα σας έκανα!", θα μπορούσαμε να πούμε ότι χρησιμοποίησε και τα τρία θέματα, πιστεύω ότι και εσύ έπαιξες με τα δύο από τα τρία θέματα.

Μάλιστα θα μπορούσε κάποιος να πει, δεδομένου ότι ο πραγματικός χρόνος της ιστορίας συρρικνώνεται και ισούται σχεδόν με μια φωτογραφία (πιθανώς) νεκρού/με νεκροφάνεια/νεκρού με συνείδηση/τελευταίων σκέψεων, ότι σε δεύτερη ανάγνωση της ιστορίας, ουσιαστικά, γράφεις το θέμα με το Σπίτι [καλά, κανείς δε βρήκε να το σχολιάσει αυτό για τον διαγωνισμοκράτορα ότι σας έβαλε τετοιο θέμα για να κάνει διαφήμιση στο βιβλίο του, ξεκάθαρα; :stinker:   :clover: ] και ότι έχουμε πρωτοπρόσωπη αφήγηση του στοιχειώματος που επιθεωρεί τους γονείς του μετά τον θάνατό του, σε ένα χώρο που θυμίζει αλλά δεν είναι ο πραγματικός, που μπερδεύονται οι χρόνοι των αναμνήσεών του και... και...

 

 

Ωστόσο, δε θα πω ότι είσαι εκτός θέματος 

για να μη χαλάσω την πρώτη ανάγνωση στους επόμενους.

 

 

Πολλή όμορφη προσπάθεια, πολύ χάρηκα που σε διάβασα!

 

ΥΓ. Θέλεις να ανοίξουμε ένα flame κάπου να αποκτήσω παραπάνω ποστ; Έχω βαρεθεί να γράφω γκιλγκαμέδια και να μην έχω πιάσει καν τα 40 ποστς.  :shout:

Edited by Cucci
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Τι να κάνουμε, λέει; Ν' ανοίξουμε flame; Μετά από τόσο ωραίο σχολιασμό που έκανες στο Δόντι; Μανείναιδυνατόν...

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

E τότε θα κάνω άλλο ένα ποστ για να στείλω καρδούλες φρεσκοκομμένες και να ευχηθώ καλή επιτυχία!.

 

<3  :boo:  :blush:

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Καλό ξεκίνημα, ενδιαφέρον. Ωραίο γράψιμο, προφορικό, συνεπές με κάτι εξάρσεις που δεν χρειάζονται αλλά ούτε ενοχλούν (ύλη των ονείρων, όρια του ανύπαρκτου, αυστηρή κοσμηματοθήκη).

Στην αρχή σου δίνει την εντύπωση πως το πας για φάση έκτης αίσθησης, την οποία διαλύεις γρήγορα. Έτσι η δυνατή ατμόσφαιρα γίνεται ακόμα δυνατότερη και είχα αγωνία να δω τι θα συμβεί. Το τέλος μου ήρθε απότομο κι έμεινα με ερωτήσεις. Διαισθάνομαι πως κατάλαβα τι έγινε, ήταν νεκρή τόση ώρα, βασικά, κάτι τέτοιο, αλλά έχω απορίες.  Και για να γίνω κατανοητός, να τι θα ήθελα να καταλάβω:

-Γιατί το δόντι του παππού;

-Τι έπαιζε με το κουτί της γιαγιάς;

-Πώς ξεκίνησε όλο αυτό και γιατί;

-Γιατί ακολούθησε αυτή τη διαδικασία, τι σήμαινε η κάθε μία;

-Πώς συνέβη αυτό που συνέβη;

Αν υπάρχει –υποψιάζομαι πως υπάρχει- κάποια σύνδεση, πρέπει να την κάνεις σαφή.  Αν το κάνεις αυτό, θα έχεις ένα πολύ δυνατό διήγημα.

Καλή επιτυχία!

ΥΓ.

Η πρόταση «αυτή τη φορά είναι πολύ τρομακτικό», περιττεύει. 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Πολύ ωραία γραφή, σαν γραφή. Και η ιδέα να ξυπνάς με το δόντι του πεθαμένου παππού στο στόμα, δεν το συζητώ. Και πρωτότυπο, και ανατριχιαστικό, και εφιαλτικό....

Από κει και πέρα....με μπέρδεψες. Τι παίζει με το κουτί, για παράδειγμα. 'Ηταν ένα τέχνασμα, κουτί και δόντι, για να μπει η Άννα στη θέση του παππού; Για να παγιδευτεί στο κουτί με ποιο σκοπό ακριβώς; Και γιατί στη θέση του παππού και όχι της γιαγιάς; Που έχει επίσης πεθάνει και ποιο το νόημα να γυρίσει πίσω ο παππούς και όχι η γιαγιά; Ο ένας χωρίς τον άλλο, δηλαδή. Που όπως κατάλαβα ήταν αγαπημένο ζευγάρι.

Αν έγινε και αυτό δηλαδή. Γιατί δεν κατάλαβα τι ακριβώς έγινε.

Η γραφή εντελώς αβίαστη ωστόσο, ώριμη, στη λεπτομερειά της εξαιρετική: η ανάσα των γονιών -η Άν-νάσα των γονιών πιο σωστά- το νυχτικό με το δαντελωτό τελείωμα, χιόνια στην τηλεόραση. Πόσον καιρό έχω να ακούσω τη φράση αυτή. Η τηλεόραση κάνει χιονάκια, έλεγε η δική μου γιαγιά (που πέθανε πιο ορθόξοδα από αυτή στο διήγημά σου. Δηλαδή....ναι. Πάντως όλα μου τα δόντια είναι δικά μου.)

Με πέταξε στον τοίχο, μπαρδόν, έξω από το κλίμα, αυτό με το κρανίο που γινόταν γιαγιά. Δεν ξέρω πώς σου ήρθε. Δεν είχε καμία σχέση με τα λοιπά. Καμία σχέση με το πνεύμα της ιστορίας, όπως το κατάλαβα εγώ τουλάχιστον. Καμία σχέση με την εξαιρετική ατμόσφαιρα που είχες χτίσει.

Θα το ξαναπώ: δεν κατάλαβα το αλισβερίσι έτσι κι αλλιώς. Πέθανε κάποιος για να ζήσει κάποιος άλλος; Πήρε η Άννα τη θέση κάποιου στον τάφο; Η σαρκοφάγος; Η κρύπτη; Και μετά πώς ξαναβρέθηκε στο κρεβάτι της;

Ομολογουμένως είναι ονειρική η γραφή, με τη συνεχή και άνευ λογικού ειρμού συρραφή των εικόνων. Επειδή όμως τελικά δεν είναι όνειρο, θα ήθελα να το είχες τεκμηριώσει λίγο καλύτερα. Τι κουτί ήταν αυτό. Πώς και γιατί. Τι ιδιότητες είχε, εννοώ όχι λεπτομερώς όλα, αλλά με κάποιον τρόπο να δίνεται ή να υπονοείται μία εξήγηση. Βασικά αν ζούσε ακόμη η γιαγιά και κάπως διαφαινόταν ότι τα είχε σκαρώσει αυτά για να γυρίσει στη ζωή ο παππούς. Μία προσωπική γνώμη αυτό. Έτσι όπως είναι γραμμένο, έδειχνε σαν να μην υπήρχε ξεκάθαρος σκοπός στην ιστορία.

Θα επαναλάβω το πιο σημαντικό από όλα ωστόσο: μου άρεσε πολύ το εύρημα του δοντιού. Ούτε να το έχω ξαναδιαβάσει θυμάμαι, ούτε να έχω ξαναδεί κάτι τέτοιο. Αρκούντως τρομακτικό, πρωτότυπο, ουάου. Δηλαδή έκανε εκείνο που έπρεπε να κάνει η σκηνή αυτή.

Με τρόμαξε.

 

Άννα, συγχαρητήρια και καλή επιτυχία στο διαγωνισμό!

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Για να θυμηθώ, ποιος δεν μπορούσε μέχρι πρότινος το α πρόσωπο ενεστώτα; :p

Πολύ όμορφη η γραφή σου, ζωντανεύεις εικόνες, απλώς κάπως ασύνδετες νοηματικά σ’ εμένα. Δίνει έντονα την αίσθηση ονείρου –εφιάλτη στην προκειμένη–, ωραία ατμόσφαιρα, αλλά κι εγώ δεν κατάλαβα τι έγινε. Δεν σκέφτηκα καθόλου τα περί νεκροφάνειας, κατάλαβα απλώς ότι κατέληξε εγκλωβισμένη σε ένα κουκούλι (το οποίο είναι αγριευτικό), αλλά έχασα το πώς φτάσαμε εκεί. Κι εγώ δεν ήμουν φαν της εικόνας του παππού-σώμαπουφτιάχνεται-μπαλάκι του στρες.

Μια ωραία συλλογή εικόνων, συμβόλων και φράσεων, που όμως θέλει κάτι ακόμη για να γίνει ολοκληρωμένο διήγημα (σαφήνεια, ενδεχομένως). Στα θετικά και η αρχή, που σε γραπώνει αμέσως. Καλή επιτυχία!

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Καλημέρα Άννα,

 

Θα κρατήσω μερικά κοινά σημεία από τους σχολιασμούς των αποπάνω καθώς συμφωνώ. Κι εγώ μπερδεύτηκα αρκετά, έχω διαβάσει την ιστορία τρεις φορές και θεωρώ ότι μετά από ένα σημείο το διήγημα χάνει, όταν δεν γίνεται κατανοητό μετά από τρεις φορές (τουλάχιστον σ' εμένα).

Η γνώμη μου είναι ότι ξεκίνησες προς μία κατεύθυνση Α κι ήσουν πολύ πιστή σε αυτό (οι πρώτες δύο παράγραφοι είναι ανατριχιαστικές και σε βάζουν απευθείας στο κλίμα) μετά κάπου άλλαξες γνώμη, πήγες λίγο προς το Β αλλά δεν ξέχασες το Α και στο τέλος έκανες ένα ζιγκ ζαγκ σε Α-Β-Α-Β κτλ.

 

Κοινώς, σαν να μην ήξερες ακριβώς τι ήθελες να πεις, βασίστηκες στο ευρηματικό δόντι το οποίο σε βουτάει κατευθείαν στην ιστορία, αλλά κάπου έχασες τη συνέχεια.

Η γραφή είναι καλή πάντως, στο ύφος που μας έχεις συνηθίσει και είμαι σίγουρος οτι το α' πρόσωπο σου ταιριάζει

 

 

 

Πολύ καλά σημεία:

Η αρχή που δεν ξέρει τι έχει στο στόμα της, η περιγραφή με την τηλεόραση, το Αν-να, η τελευταία φράση αν και δεν ταιριάζει με την εξέλιξη, το σκηνικό που τα βλέπει όλα μπλε.

 

Σημεία που δεν μου έκατσαν:

 

-"Πλασμένη από την ύλη των ονείρων" , σαν φράση δεν μου ταίριαζε να το πει η πρωταγωνίστρια εκεινη τη στιγμή.

 

-"Μου αρέσει αυτό το νυχτικό, έχει δαντελένιες άκρες και η αίσθησή του είναι δροσερή" ενώ είναι ωραία περιγραφή, νιώθω ότι η πρωταγωνίστρια σαν να μην ήξερε ότι το φόραγε πριν πέσει για ύπνο. Σαν να μην ειναι δικό της. Αν αυτό ήθελες να δείξεις, το πέτυχες.

 

- Το σκηνικό με το κεφάλι του παππού και το σώμα της γιαγιάς, δυστυχώς μου έβγαλε γέλιο κι όχι τρόμο. Περνάει στο bizarro κομμάτι αφήγησης και δεν ταιριάζει καθόλου Καταλαβαίνω ίσως τον συμβολισμό που ήθελες να κάνεις, αλλά με πέταξε εκτός.

 

- "Όσο ψάχνω, τόσο το νιώθω ξεκάθαρα πια, είναι το δόντι του παππού μου." πώς ήξερε ότι είναι του παππού της κι όχι της γιαγιάς της; Αφού δεν είδε αν λείπουν δόντια του παππού. Τον κατάλαβε από την υφή του δοντιού; Το βρήκα ευκολία στο να καταλήξει σε αυτό το συμπέρασμα.

 

 

 

Πιστεύω ότι βιάστηκες ίσως να το ανεβάσεις ενώ με 300-500 λεξούλες ακόμα το συγκεκριμένο θα έλαμπε.

Καλή επιτυχία!

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Καλησπέρα! Στην Αννούλα, λοιπόν:

 

 

 

Μου άρεσε πάρα πολύ η γραφή σου, δεν σε είχα ξαναδιαβάσει σε τρόμο και πραγματικά σε απόλαυσα. Συνεπέστατη η πρωτοπρόσωπη αφήγηση, έχει όλον τον σουρρεαλισμό που θα περίμενα από ένα όνειρο, η γλώσσα τραγουδάει και έχεις δύο ευρήματα που πραγματικά βρήκα πολύ έξυπνα και πρωτότυπα. Το πρώτο είναι, βέβαια, το δόντι - κάτι απλό και καθημερινό που αποκτάει εφιαλτικές διαστάσεις, σχεδόν ένιωθα στο στόμα μου την αίσθηση που έχεις παιδί όταν σου κουνιέται το δόντι και βάζεις επίτηδες τη γλώσσα εκεί και το κουνάς μέχρι να βγει (δεν ξέρω αν βγάζει νόημα όπως το έγραψα, ελπίζω να κατάλαβες). Δούλεψε, δηλαδή, πολύ καλά σε μένα και πέτυχε να με αγχώσει. Το δεύτερο είναι ότι η σαρκοφάγος γίνεται διέξοδος αντί για το μέρος από το οποίο περιμένεις να ξεπηδήσει κάτι απειλητικό και τρομακτικό. Την πρώτη φορά που το διάβασα το πέρασα στο έτσι, αλλά τη δεύτερη εντυπωσιάστηκα από το πόσο καλά λειτουργεί αυτό ως προς το ονειρικό κλίμα της ιστορίας.

 

Τώρα, το σημείο με το κεφάλι που κάνει γκελ στον τοίχο σαν τρελομπαλάκι (τα θυμάσαι αυτά;) κι εμένα με έκανε και γέλασα, αλλά το βρίσκω συνεπές προς το όνειρο. Δηλαδή, πώς να στο πω, αν μας πεις μετά το τέλος του διαγωνισμού ότι αυτό ήταν ένα όνειρο που όντως είδες και το περιέγραψες ακριβώς όπως το είδες, θα το πιστέψω απόλυτα γιατί τα όνειρα έχουν αυτήν την τάση να είναι κουλά.

 

Μου άρεσε και το κουκούλι που κατάλαβα πως μάλλον ήταν σάββανο.

 

Ωστόσο, στο τέλος έμεινα με τη χαρά. Δεν κατάλαβα τι συμβαίνει, αν είναι νεκροφάνεια, αν είναι όνειρο κανονικό και πού ακριβώς έγκειται η κληρονομιά (αν, δηλαδή, το κουτί δεν έλεγε πάνω "στην Αννούλα", θα μπορούσαμε να έχουμε την ίδια ακριβώς ιστορία). Θέλω οπωσδήποτε να το πιάσεις και να το διορθώσεις μετά τον διαγωνισμό γιατί θα ήταν πραγματικά κρίμα να μην ασχοληθείς περαιτέρω μαζί του, έχει όλα τα φόντα να γίνει ένα πολύ ανατριχιαστικό διήγημα.

 

 

 

Καλή επιτυχία!

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Γεια σου Άννα.

 

Πρώτα απ'όλα να πω ότι μου αρεσε η ιστορία και νομίζω ότι για τις λέξεις που καταλαμβάνει είναι καλά κατανεμημένη. Επίσης έχει καλό σε γενικές γραμμές ρυθμό και είναι ιδιαίτερα οπτική, όπως (προσωπική άποψη) πρέπει να είναι κάθε ιστορία τρόμου.

 

Αλλά να μερικά σημεία που με ξένισαν λίγο.

1) Η τηλεοραση. Νομίζω ότι ενώ αρχίζει να χτίζεται μια ένταση, η τηλεόραση και το κουτί με τον τρόπο που δίνονται με "πέταξαν" έξω για λίγο.

2) Το κρανίο-τρελομπαλάκι περισσότερο μου έβγαλε γέλιο (όχι ότι είναι απαραίτητα κακό αυτό), παρά αγωνία και πίεση.

3) Χρησιμοποιείς το α' ενικό σε βάρος νομίζω μερικές φορές της δράσης και αυτό γενικά επιβραδύνει. (Πχ "παρατηρώ το τάδε να κάνει κάτι" και όχι "Το τάδε κάνει κάτι")

 

Σε καθε περίπτωση, Καλή Επιτυχία στο διαγωνισμό !

G.

Edited by gr.crex
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Καλησπέρα Άννα! :)

Διάβασα το διήγημα σου, μου άρεσε, και μου μετέδωσε ακριβώς αυτή την αίσθηση που έχει κάποιος όταν βλέπει έναν ακαταλαβίστικο εφιάλτη. Βρήκα την γραφή σου μεστή, to the point, και σωστά δομημένη.

Παραδέχομαι πως δεν έπιασα ακριβώς τι συνέβη στο τέλος, αλλά έχω την αίσθηση πως αυτό ακριβώς ήταν ο στόχος του διηγήματος, πέρα από το να ψυχαγωγήσει φυσικά.

Μια ωραία, καλογραμμένη ιστορία λοιπόν, που ίσως έχανε σε ισχύ αν ήσουν επεξηγηματική.

Καλή επιτυχία εύχομαι!

Link to comment
Share on other sites

Γεια σου Άννα.

 

 

Πάρα πολύ καλογραμμένος και ενδιαφέρον εφιάλτης. Ιστορία δεν το λες πάντως. Γιατί γίνονται πράγματα χωρίς καμιά εξήγηση, γιατί η πλοκή ίσα-ίσα που υπάρχει. Καλές η μεταφορές, τα κρανία μπούμερανγκ και οι έντονες εικόνες αλλά και το "γιατί" πρέπει να υπάρχει, νομίζω.
Πάντως η γραφή σου είναι άξια ζήλιας ! Συγχαρητήρια ! Όσο δεν μου άρεσε το τέλος τόσο πολύ μου άρεσε η αρχή που με τράβηξε να διαβάσω το κείμενο σαν σφηνάκι.
Καλή επιτυχία!

 

Edited by Glokta
Link to comment
Share on other sites

 

Η σουρεαλιστική, πρωτοπρόσωπη αφήγηση είναι πολύ καλή, αλλά το φινάλε μου φαίνεται πεζό. Η εγγύτητα του θανάτου είναι κάτι που το περιμέναμε, ίσως παραήταν προφανές. Ένα άλλο τέλος θα άλλαζε την εικόνα μου για το διήγημα.

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

 

Η σουρεαλιστική, πρωτοπρόσωπη αφήγηση είναι πολύ καλή, αλλά το φινάλε μου φαίνεται πεζό. Η εγγύτητα του θανάτου είναι κάτι που το περιμέναμε, ίσως παραήταν προφανές. Ένα άλλο τέλος θα άλλαζε την εικόνα μου για το διήγημα.

 

Ναι, ήταν βεβιασμένη προσθήκη, έχεις δίκιο, ούτε εμένα μου αρέσει. Θα πρέπει να βρω άλλο τρόπο να το κλείσω. Ευχαριστώ.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Πολύ καλογραμμένο, δηλαδή άμεση γλώσσα χωρίς ούτε να παραγίνεται προφορική, ούτε να χαλάει με "εξάρσεις", όπως τις λέει ο Αντώνης. Εγώ αυτές που θεωρεί εξάρσεις ούτε που τις πρόσεξα. Μου αρκεί να μην έχει ατάκες και εξεζητημένες παρομοιώσεις. Και δεν έχει.

Συγχαρητήρια που, παρόλο που περιγράφεις εφιάλτη (και δίνεις πετυχημένα την αίσθηση του εφιάλτη), μιλάς για συγκεκριμένα αντικείμενα και δεν αρχίζεις τις αφηρημένες περιγραφές της εντύπωσης που κάνει όλο αυτό στην ηρωίδα - εκεί θα το άφηνα στη μέση.

Πολύ πρωτότυπο αυτό με

το κρανίο που το πετάς στον τοίχο και μεγαλώνει κάθε φορά που το ξαναπιάνεις.

Σε πιστεύω ότι ειναί αληθινό, γιατί το λέει και ο Ξενόπουλος για ένα διήγημα που είχε γράψει βασισμένος σε κάτι που του είχε συμβεί του ίδιου, ότι "έτσι πρωτότυπα βγαίνουν αν τα πάρεις από τη ζωή σου".

Επίσης μπράβο που οι πεθαμένοι αυτή τη φορά είναι γέροι, παππούς και γιαγιά, και όχι κάποια νέα γυναίκα, το οποίο νομίζω πως έχει παρασυνηθιστεί αφενός και αφετέρου είναι σαν να υπονοεί πως μόνο ενός νέου ατόμου ο θάνατος είναι τρομαχτικός, ενώ οι γέροι καλά κάνουν και πεθαίνουν. Και άλλα, αλλά να μην ανοίξω αυτό το θέμα εδώ...

Και οπωσδήποτε τρομαχτικό το να ξυπνάς από τον έναν εφιάλτη και να συνειδητοποιείς ότι βρίσκεσαι μέσα σε άλλον. Φτάνει αυτό για να είναι τρόμου το διήγημα.

Κατά τα άλλα συμφωνώ ότι δεν είναι απολύτως σαφές τι γίνεται στο τέλος και επίσης είναι πολύ μικρό, αλλά αυτά διορθώνονται.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Βλέπω παντού δόντια, ή το βλέπετε κι εσείς;

 

post-1837-0-95550200-1496989450_thumb.jpg

 

 

  • Like 5
Link to comment
Share on other sites

Μια καλή ιστορία και μπορώ να σε συγχαρώ γιατί αν και δεν με τρόμαξες με ζόρισες πάρα πολύ. 

Το δόντι ήταν μια οικεία αίσθηση, 4 φορές έχω σπάσει ένα οπότε ξέρω πως είναι να περιφέρεται ένα μέσα στο στόμα! Αλλά αυτό που με ζόρισε περισσότερο ήταν οι κλειστοφοβικές περιγραφές και η αίσθηση του αποπνικτικού περιορισμού. Σαν κλειστοφοβικός σε ένιωσα πολύ καλά. Τώρα ίσως ήθελε λίγο ακόμα για να κλείνει πιο ομαλά αλλά είναι σίγουρο ότι θα το θυμάμαι για καιρό αυτό το διήγημα.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 10 months later...

Καλησπέρα Άννα,

Τα παρακάτω σχόλια είναι προσωπική μου άποψη και μόνο, πράμα που σημαίνει πως δεν είναι υποχρεωτικά σωστά.

Μου άρεσε η ιστορία σου, αν και σε πολλά σημεία της έπρεπε να σταματήσω και να σημειώσω κάποια πράγματα που δεν μου καθόντουσαν καλά στο αναγνωστικό μου μάτι. Για να γίνω πιο σαφής θα χωρίσω την κριτική μου σε αυτά που μου άρεσαν και σε αυτά που με παραξενεύσαν.

Τι μου άρεσε:

Spoiler

Η εισαγωγή σου είναι τρομερά δουλεμένη και την διάβασα 1-2 φορές γιατί μου άρεσε πολύ. Η εμμονή με αυτό που έχει η Άννα στο στόμα της, οι εικασίες για το τι μπορεί να είναι, αλλά και το τι καταλήγει να είναι, ήταν εντυπωσιακά. Το ίδιο εντυπωσιακό ήταν και το πως αλλάζεις εικόνες χρησιμοποιώντας αντικείμενα που κρατά η Άννα, π.χ. το κουτί, η νεκροκεφαλή, ή το δόντι.

Τι με παραξένευσε:

Spoiler

 

Οι παρομοιώσεις σου είτε είναι εύστοχες και εντυπωσιακές, ή θα είναι άτοπες τελείως. Έπρεπε να σταματήσω και να διαβάσω λίγο παρακάτω, ή μια πρόταση ξανά, για να καταλάβω τι εννοείς. Επίσης, κάποιες παρομοιώσεις δεν ταιριάζουν στον χαρακτήρα της πρωταγωνίστριας που έχεις αναπτύξει στο κείμενο συλλογικά. Το ίδιο παρατήρησα και με ορισμένες φράσεις ή λέξεις που χρησιμοποιεί η πρωταγωνίστρια. Φαίνεται πως σε κάποια σημεία ήθελες απλά να προχωρήσεις προς το τέλος της ιστορίας.

Τώρα, το τέλος. Αν και μου άρεσε ο τρόπος που τελειώνεις την ιστορία, ήταν λίγο απότομο. Θα προτιμούσα λίγο παραπάνω "προετοιμασία" και μερικά στοιχεία για την τύχη της πρωταγωνίστριας πριν το "όραμα".

 

Ελπίζω να μην σε πρόσβαλε ή πείραξε η κριτική μου.

Να `σαι καλά!

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...

Important Information

You agree to the Terms of Use, Privacy Policy and Guidelines. We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue..