Jump to content

Η θέση μας απέναντι στους εκδοτικούς οίκους


Κουτάβι

Recommended Posts

Καλησπέρα σας!!!

Είμαι καινούργιο μέλος και εάν τυχόν αυτό το θέμα σας φανεί κάπως...παρακαλώ διαγράψτε το :D!!!

Εδώ και χρόνια γράφω από εκτόνωση. Προσπαθώ κάθε μέρα να γίνομαι όσο μπορώ καλύτερος. Ώσπου ξύπνησα μια μέρα και ήθελα ό,τι έχω γράψει να διαβαστεί. Ίσως να ψωνίστηκα και λίγο επειδή άκουσα κάποια καλά σχόλια από φίλους και γνωστούς. Βρίσκομαι αυτή τη στιγμή σε φάση αποστολής των βιβλίων μου σε εκδοτικούς οίκους.

Γνωρίζω την σημερινή κατάσταση. Δεν περιμένω κάτι, απλά δοκιμάζω την τύχη μου. Εάν μου κάτσει, μου κάτσε. Εάν όχι, μάλλον δεν κάνω γι' αυτόν τον χώρο. Θα ασχοληθώ μ' αυτό που σπούδασα. 

Και έρχομαι τώρα στο λόγο που ξεκίνησα αυτό το θέμα. Όσο έψαχνα για να ενημερωθώ, πουθενά δεν είδα να έχει γραφτεί κάτι άσχημο για κάποιον εκδοτικό οίκο, εκτός από δυο τρεις εξαιρέσεις. Αποκλείεται να είναι όλοι τέλειοι. Κανείς δεν είπε για το ποιοι εκδοτικοί οίκοι του απάντησαν και ποιοι όχι. Τι ακριβώς έλαβε σαν απάντηση. Μην στείλετε σ' εκείνο τον εκδοτικό οίκο γι' αυτόν και αυτόν τον λόγο. Δεν καταλαβαίνω, γιατί να μην ονομάζουμε τις άσχημες εμπειρίες μας. Φοβόμαστε κάτι; Ελπίζουμε να ξαναστείλουμε στον συγκεκριμένο οίκο; Εάν τυχόν κάποιος από εμάς βγάλει ένα βιβλίο αύριο μεθαύριο και δεν είναι τόσο καλό, θα πούμε την άποψη μας, όποια και να είναι αυτή από κάτω,  χωρίς να μας νοιάζει το μέλλον του συγγραφέα.

Θα πω και κάτι ακόμα. Ποιος νοιάζεται για εμάς; Ποιος μας σέβεται; Κάποιοι γράφουν ότι δεν τους στέλνουν καν μήνυμα παρότι έχει περάσει το χρονικό διάστημα απάντησης και αναγκάζονται να τηλεφωνούν για να ακούσουν την απορρίψη. Μήπως θα πρέπει όλη η κοινότητα να είναι ενημερωμένη, έτσι ώστε να τους απορρίψουμε και εμείς με τον ίδιο τρόπο;

Κοιτάω τόσα θέματα που προσπαθούμε όλοι να κάνουμε όσο μπορούμε ποιο σωστά τα κείμενά μας. Γιατί; Γιατί να γινόμαστε εμείς καλύτεροι και όχι οι άλλοι; 

Γενικά η κοινωνία που ζούμε είναι χάλια. Λογικό να επικρατεί και αυτό το χάλι στους εκδοτικούς οίκους.  Εμείς είμαστε το πιο σημαντικό κομμάτι μιας έκδοσης. Μπορεί εμείς να μην το ξέρουμε, όμως εκείνοι το γνωρίζουν, γι' αυτό μας εκμεταλλεύονται. Χωρίς εμάς, δεν υπάρχουν αυτοί. 

Τέλος πάντων, αυτά είχα να πω. Εάν λάβω κάποια απόρριψη, θα σας ενημερώσω!

Καλή επιτυχία, σε οποίον στέλνει αυτή την περίοδο τις δημιουργίες του!

Συγνώμη για το μεγάλο κείμενο απλά ήθελα κάπου να τα πω!

 

  • Like 6
Link to comment
Share on other sites

Καλησπέρα, φίλε Παναγιώτη και καλωσόρισες στην κοινότητά μας.

Προσωπικά, δεν νομίζω ότι μπορεί να χαρακτηριστεί κάποιος εκδοτικός οίκος "κακός" - τουλάχιστον όχι με την έννοια που το λες. Υπάρχουν εκδοτικοί που είναι πιο "Φτασμένοι" ας το πούμε έτσι, άλλοι για πιο μκρή διανομή, ΄άλλοι με εκλεπτυσμένη πελατεία κτλ. Ο καθένας είναι στο είδος του.

Κάποιοι μπορεί να είναι πιο επαγγελματίες ενώ κάποιοι άλλοι λιγότερο. Σίγουρα, οι εμπειρίες από απορρίψεις μπορεί να βοηθάνε αυτόν που ψάχνει να εκδοθεί, αλλά δεν νομίζω ότι είναι και κριτήριο για να επιλέξεις εκδοτικό.

Αν απορρίψουν εμένα δε σημαίνει ότι θα απορρίψουν εσένα. Αν σε εμένα αργήσουν να απαντήσουν, σε σένα μπορεί να το κάνουν άμεσα. Εκτός, πια, κι αν έχει συμβεί σε πολλές περιπτώσεις οπότε, ναι, εκεί βρωμάει κάπου η υπόθεση.

Το έργο σου με τι έχει να κάνει, στο περίπου; Με το Φανταστικό; 

  • Like 5
Link to comment
Share on other sites

Γεια σου, Κουτάβι!

Στο μόνο που μπορώ να σου απαντήσω είναι ότι προσπαθούμε να γινόμαστε καλύτεροι για 'μας, για να γράφουμε αυτά που θέλουμε και να έχουμε την ικανοποίηση ότι κάναμε ό,τι καλύτερο μπορούσαμε. Επίσης, για όσους διαβάσουν τις ιστορίες μας. Αν το βιβλίο μας βρει τον δρόμο του, δεν θέλουμε να χαρούν όσοι το διαβάσουν; Το ίδιο και αν το ανεβάσουμε κάπου στο ίντερνετ, ελεύθερα. Θέλουμε να επικοινωνήσουμε, αυτό είναι η συγγραφή, οπότε... η συμπεριφορά των εκδοτικών δεν θα πρέπει να επηρεάζει αρνητικά την ποιότητα της δουλειάς μας. Κουράγιο. Το κακό θα είναι να βγάλεις βιβλίο και να μην τα έχεις δώσει όλα στη δουλειά, και να σου πει ένας αναγνώστης «Μα, γιατί;»

Σου εύχομαι καλή συνέχεια.

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Σόρι κιόλας αλλά τι είδους εμπειρίες περίμενες να βρεις; 

Υπάρχουν τριών ειδών απορρίψεις.

1. Να σου απαντήσουν στην ώρα τους ότι δεν το θέλουν

2. Να σου απαντήσουν καθυστερημένα ότι δεν το θέλουν

3. Να μη σου απαντήσουν ποτέ.

Όσοι έχουν στείλει (συχνά παραπάνω από μια φορά, χωρίς να τα παρατήσουν με την πρώτη ή να πληρώσουν σε τυπάδες που τάζουν πράσσσσσινα άλογα) τις έχουν φάει και τις τρεις.  

Κανέναν που να τον έδειραν δεν ξέρω.

 

  • Like 5
Link to comment
Share on other sites

Καλημέρα!:)

Εγώ θα πρότεινα, αν είναι δυνατόν, να ενισχύσουμε ως κοινότητα τον οποιοδήποτε δίαυλο επικοινωνίας με τους εκδοτικούς οίκους, και όχι να γκρεμίσουμε κάθε γέφυρα με βλαπτικές συμπεριφορές που μόνο αρνητισμό δημιουργούν στο χώρο. Έτσι πως έχω αντιληφθεί εγώ τα πράγματα, το περιβάλλον είναι εξαιρετικά συρρικνωμένο, και η οποιαδήποτε δυσφήμιση μόνο κακό θα έκανε σε όλους.

Και η όμορφα στολισμένη απόρριψη, νομίζω, έχει το ίδιο αντίκτυπο στο βιβλίο και στον συγγραφέα. Αμφιβολία, απογοήτευση, στεναχώρια κτλ κτλ. Όμως, μέσα από αυτά τα αρνητικά στοιχεία, αν ξανακοιτάξεις το έργο, ίσως ωφεληθείς γιατί θα το δεις με μια πιο προσγειωμένη και ψύχραιμη ματιά.

Σοβαρότητα, μετριοπάθεια, αυτοκριτική, συνέπεια και σκλήρή δουλειά είναι μονόδρομος αν θέλουμε να προοδεύσουμε.  

 

Edited by Mournblade
  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Καλημέρα σας!!! Σας ευχαριστώ για τις απαντήσεις!!! Αυτά που γράφω δεν είναι για να προσβάλω κανένα. Είναι δική μου άποψη. Δεν είμαι σε θέση να κρίνω από τη στιγμή που τώρα μπαίνω στο χώρο. Θα μιλήσω, γι' αυτά που έχω δει να γράφουν παλιοί σε διάφορα site.

Ballerond Ήταν λάθος μου που χρησιμοποίησα τη λέξη "κακός". Φυσικά υπάρχουν και καλοί εκδοτικοί οίκοι. Αυτό που ήθελα να πω είναι πως πουθενά στο διαδίκτυο δεν βλέπω να λέει κάποιος ποιοι είναι οι καλοί και ποιοι είναι οι κακοί. "Κακοί" εννοώ αυτούς που δεν υπολογίζουν τους συγγραφείς, ειδικά τους Έλληνες που δεν στέλνουν ούτε μία απάντηση. Ό,τι αγοράζεις, όπου πας, υπάρχει μια κριτική από κάτω. Πουθενά δεν έχω δει προσωπικές εμπειρίες. Δεν λέω, υπάρχουν σε δυο τρεις συζητήσεις κάποιοι που αναφέρουν κάποιους οίκους αλλά μέχρι εκεί. Είμαι ένας που κάνει την απόπειρα να στείλω σε κάποιους οίκους το γραπτό μου. Παλιά ήταν το όνειρο μου να γίνω συγγραφέας και ύστερα από αυτά που διάβασα "ξενέρωσα". Δεν έπρεπε να υπάρχει κάπου μια τέτοια λίστα; "Μαύρη" λίστα; ^_^Ίσως ακούγεται λίγο άσχημο. Για παράδειγμα έχω δει λίστες με τους συγγραφείς που θεωρούν ότι είναι πιο "χαμηλού επιπέδου". Έστω να υπάρχει μια λίστα με τους εκδοτικούς οίκους που πρέπει να κάνεις μια προσπάθεια. Δεν μου αρέσει η απόρριψη, αλλά μέσα από αυτήν προσπαθώ να γίνω καλύτερος. Πιστεύω σε κανέναν μας δεν αρέσει, αλλά το να σε "γράφουν", συγνώμη για την έκφραση, είναι ό,τι χειρότερο. Άσε που δεν ξέρεις τι θα απογίνει το έργο σου. Μπορεί αυτό που υποστηρίζω να είναι λάθος. Η αλήθεια έπρεπε όλοι να είμαστε μια γροθιά, εμείς και οι εκδοτικοί οίκοι. Το έργο μου έχει να κάνει με φανταστικό αστυνομικό θρίλερ.

Cassandra Gotha Έχεις δίκιο! Προσπαθώ, όσο μπορώ, αυτοί που θα διαβάσουν το βιβλίο μου να το βρουν απόλυτα σωστό, ακόμα και να μην τους αρέσει. Πρέπει να γινόμαστε καλύτεροι. Θα μιλήσω όμως πάλι για τους εκδοτικούς οίκους. Υποτίθεται ότι υπάρχουν κάποιοι που στο διορθώνουν. Σου λένε ότι είναι λάθος αυτό για εκείνο και εκείνο τον λόγο.  Το ότι τελειώνουμε ένα βιβλίο θεωρώ πως είναι μεγάλο, τεράστιο επίτευγμα. Θα ακουστεί λίγο εγωιστικό αυτό, αλλά θα έπρεπε να μας σέβονται. Αυτός είναι ο λόγος που άρχισα αυτό το θέμα. Δεν σου λέω να μας απλώνουν κόκκινα χαλιά όταν περνάμε. (Αυτό το κάνουν σε κάποιους γνωστούς τους διάσημους που το παίζουν συγγραφείς). Εμείς τους δίνουμε την ψύχη μας, αυτό που θα πουλήσουν και θα εκμεταλλευτούν. Ποιο το νόημα να γίνουμε όσο μπορούμε τέλειοι και να βλέπεις ότι οι άλλοι σε αντιμετωπίζουν σαν ψώνιο και έναν απελπισμένο για έκδοση; Οι άλλοι δεν φτιάχνουν και θα γίνουν ακόμα χειρότεροι. Προωθούν πλέον τους ξένους συγγραφείς και δεν κάνουν καν προσπάθεια να κοιτάξουν τους εγχώριους.

Solonor Θέλω ονόματα. Και όχι αυτούς που σου απέρριψαν το βιβλίο, αλλά αυτούς που δεν έκαναν καν τον κόπο να σου στείλουν ένα απλό μήνυμα απόρριψης.

Mournblade Είναι αλήθεια ότι μια απόρριψη θα σε κάνει να ψάξεις ξανά τα λάθη σου. Όσο για την ενίσχυση της επικοινωνίας με τους εκδοτικούς οίκους, να το κάνουμε μ' αυτούς που πραγματικά μας σέβονται. Να ονομάσουμε ποιοι είναι αυτοί που πραγματικά δίνουν το 100% και ποιοι είναι αυτοί που σε βλέπουν σαν ένα περαστικό ψώνιο. Ακόμα και να έχεις να δώσεις κάτι, σου κόβουν τα φτερά κάτι τέτοιες συμπεριφορές. Ακούγεται άσχημο, το ξέρω. Όμως έτσι είναι. Ίσως με αυτόν τον τρόπο να γίνουν καλύτεροι. Ίσως πάλι και να μην γίνει τίποτα. Τουλάχιστον θα ξέρω πως θα προστατεύσω όσο μπορώ τον μελλοντικό συγγραφέα που θα έχει να δώσει πιο πολλά από εμένα.

  • Like 4
Link to comment
Share on other sites

Γεια σου, Κουτάβι, καλώς ήρθες.

Νομίζω πως, σε γενικές γραμμές, αν είσαι και αναγνώστης πέρα από συγγραφέας, μπορείς να ψυχανεμιστείς σε ποιους εκδοτικούς οίκους αξίζει να στείλεις ένα έργο της λογοτεχνίας του φανταστικού και σε ποιους όχι. Οι εκδοτικοί οίκοι, σε γενικές γραμμές, έχουν κάποιες συγκεκριμένες κατευθύνσεις κι ένα συγκεκριμένο προφίλ. Όσο σεβασμός θεωρείς εσύ ότι είναι μια απάντηση απόρριψης προς εσένα, άλλο τόσο σεβασμός θεωρούν αυτοί ότι είναι προς αυτούς το να έχεις μελετήσει αυτό το προφίλ πριν τους στείλεις. Αν π.χ. στείλω το έπικ φάνταζυ μυθιστόρημά μου στον Γκοβόστη και δεν μου απαντήσουν ποτε, ε, οκ, πήγαινα και λίγο γυρεύοντας.

Έπειτα, το πώς θα φερθούν σε μένα δεν σημαίνει ότι έτσι φέρονται γενικά. Μπορεί να μην έλαβαν το χειρόγραφό μου, μπορεί να μην έφτασε καν να διαβαστεί από κάποιον και να άνοιξαν την πρώτη σελίδα και να την είδαν γεμάτη λάθη και να μην ασχολήθηκαν περαιτέρω κτλ. Είναι επίσης δείγμα σεβασμού να στείλεις ένα χειρόγραφο σε όσο καλύτερη κατάσταση μπορείς κι όχι τίγκα στα ορθογραφικά. Μπορεί, λοιπόν, να μην απαντήσουν ποτέ σε μένα, αλλά σε άλλους να απαντήσουν.

Τέλος, δεν θεωρούν όλοι οι άνθρωποι αρνητικά τα ίδια πράγματα. Για παράδειγμα, εγώ θεωρώ σημαντικό το να έχει επιμελητή ένας εκδοτικός, αλλά άλλοι μπορεί να μην το θεωρούν σημαντικό. Θεωρώ τη διανομή σημαντική επίσης, αλλά κάποιος άλλος μπορεί να μην έχει πρόβλημα ούτε με αυτό.

Όπως καταλαβαίνεις, το να φτιαχτεί μια "μαύρη λίστα" εκδοτικών είναι και αδύνατο και αντιεπαγγελματικό. Σκέψου ότι μια τέτοια λίστα θα ήταν εύκολα προσβάσιμη σε όλο το ίντερνετ και μπορεί ο εκδοτικός αυτός να μη βγάζει φάνταζυ (άρα δικό μου το λάθος που έστειλα εξ αρχής), αλλά να βγάζει ιστορικό μυθιστόρημα. Και να τη δει κάποιος που γράφει ιστορικό μυθιστόρημα και να μη στείλει, επειδή εμείς εδώ θάψαμε τον εκδοτικό. Κατάλαβες; Είναι bad sportsmanship.

Τώρα, όσο περισσότερο κινείσαι και διαβάζεις και μιλάς με ανθρώπους στον χώρο αυτό, τόσο περισσότερο θα καταλαβαίνεις και πού έχεις πιθανότητες να ταιριάξεις και πού όχι. Και πάλι, πολλά παίζουν ρόλο. Κάποιοι απορρίπτουν εξαρχής την αυτοέκδοση, άλλοι τραβάνε τη γραμμή σε αυτοεκδόσεις που έχουν μια σχετική ποιότητα και άλλες που βγάζουν τα πάντα, αρκεί να πλερώ. Κάποιοι δεν θέλουν να επιμεληθεί κανείς το κείμενό τους γιατί το θεωρούν παρέμβαση στην καλλιτεχνική τους έκφραση. Πολλές απόψεις υπάρχουν, αλλά, τελικά, θα πρέπει να φιλτράρεις και να καταλήξεις μόνος σου στο τι ζητάς από έναν εκδότη και τι όχι.

  • Like 7
Link to comment
Share on other sites

Φίλε Παναγιώτη, ως νεαρός συγγραφέας κι εγώ, σε νιώθω, και συμμερίζομαι ως ένα βαθμό τις ανησυχίες σου.

Κατανοώ πως αναζητάς τουλάχιστον την αξιοπρέπεια. Θεμιτό, δεν λέω. Όμως αντιμετωπίζεις το βιβλίο σου με υποκειμενικά (και συναισθηματικά) κριτήρια. Εσύ πιστεύεις πως στέλνεις ένα επίτευγμα που κατόρθωσες να φέρεις εις πέρας ενάντια σε πείσμα πολλών πραγμάτων, ενώ αυτοί, ως επιχειρήσεις φυσιολογικού για τα δεδομένα της Ελλάδας μεγέθους, δεν λαμβάνουν τίποτα άλλο πέρα από μια προσφορά. Μια πρόταση εμπορεύματος. Αν δουλεύεις στον ιδιωτικό τομέα, θα ξέρεις πως τέτοιου είδους προσφορές κυκλοφορούν στην αγορά ουκ ολίγες, οι περισσότερες δε από τις οποίες δεν τελεσφορούν ποτέ. Κοινώς, πόσες φορές έδωσες μια προσφορά και δεν σου απάντησαν ποτέ; Αμέτρητες. Είναι πνευματικό έργο και θολώνει την κρίση μας, θεωρώ. Πρέπει να το αντιμετωπίζουμε λιγότερο αποστασιοποιημένα θαρρώ, για να μπαίνουμε πιο γρήγορα στο νόημα. Σκέψου: για τους παραγωγούς του πρωτογενούς τομέα, τους εργάτες για όλους αυτούς που ουσιαστικά βάζουν αληθινή πλάτη για να έχουμε εμείς τα αγαθά μας νοιάστηκε ποτέ κανείς; Δεν δουλεύουν για το μεροκάματο ενώ κάποιοι προμηθευτές θησαυρίζουν;

Εγώ λοιπόν, εκλαμβάνω τα εξής ερεθίσματα από μια απόρριψη για την οποία δεν ενημερώθηκα ποτέ:

- Το βιβλίο σου, όσο καλό κι είναι (ή νομίζεις πως είναι), δεν είναι τίποτα άλλο παρά ένα ακόμη βιβλίο ανάμεσα σε μυριάδες που κυκλοφορούν και κυκλοφόρησαν ποτέ. Δεν ανακάλυψες εκ νέου τον τροχό, δεν έγινες ξαφνικά το τοπ όνομα στον χώρο από το πουθενά. Για να βρεθείς ψηλά, και το βιβλίο σου να ξεχωρίσει, θα πρέπει να μοχθήσεις... κι αν τα καταφέρεις. Και να απευθυνθείς σε ανθρώπους που θα ενδιαφέρονται γι' αυτό που πουλάς.

-Το βιβλίο σου δεν έπεισε ως προϊον από το οποίο ένας επιχειρηματίας θα μπορέσει να βγαλει κάποιο κέρδος. Γιατί συνέβη αυτό; Δεν είναι εμπορικό (επομένως πρέπει να αναθεωρήσεις σε ποιούς εκδοτικούς θα στείλεις) ή μήπως χρειάζεται περισσότερη δουλειά; Μήπως το κόστος του το κρατάει πίσω; 

-Η απόρριψη είναι μέρος της ζωής. Όπως και η αυτοκριτική και η αναθεώρηση. Επομένως τίθεται το ερώτημα: θα τα παρατήσεις ή θα μοχθήσεις για το βέλτιστο δυνατό αποτέλεσμα; Στην τελική, εσύ κάνεις αυτό που αγαπάς. Αν ποτέ τραβήξεις το ενδιαφέρον, θα είναι ευχής έργο. Αν όχι, ε, πάλι κερδισμένος θα είσαι από πλευράς εκτόνωσης των δημιουργικών σου ανησυχιών.

Edited by Mournblade
  • Like 5
Link to comment
Share on other sites

Δεν έχω εκδώσει τίποτα ακόμα (αν είχα θα το ξέρατε αγαπητοί) αλλά έχω ως τώρα μια μικρή συγκομιδή από απορρίψεις που ελπίζω να μην μεγαλώσει άλλο. Τι αποκόμισα από αυτές θα μου πεις και κάνω τώρα αυτό το ποστ;

Όπως είπαν και τα παιδιά πιο πάνω, δεν μπορείς να πεις ότι υπάρχουν καλοί και κακοί εκδοτικοί οίκοι, ίσως κάποιοι είναι πιο οργανωμένοι και κάποιοι άλλοι πιο ανοργάνωτοι, με την κρίση μπορεί να υπάρχουν περικοπές που επηρεάζουν την απόδοση και το χρονο αντίδρασης αλλά δεν θα έκανα διακρίσεις τέτοιου είδους. 

Εγώ πήρα απάντηση σε όλες τις προσπάθειες. Στον Ψυχογιό την στείλανε μόνοι τους, στον ΠΑτάκη χρειάστηκε να ρωτήσω. Αυτό δε σημαίνει ότι ο ένας είναι καλός και ο άλλος κακός, μιλάμε για δύο μεγάλους οίκους και αναγνωρισμένους, απλά έχουν πιθανότατα μια διαφορετική γραμμή αντίδρασης.

Πρόσεξε αυτό που λέει η Πυργοδέσποινα για το προφίλ του οίκου. Εγώ δοκίμασα στον Ψυχογιό πρώτα που είχεκάποια έργα που άπτονταν του φανταστικού τότε και είχα μια εξοικείωση με τον εν λόγω οίκο. Αλλά ο Ψυχογιός είχε βγάλει αυτά τα βιβλία από ξένους συγγραφείς που έξω ήταν ήδη μεγάλες επιτυχίες. Μετά διαπίστωσα ότι και σε Έλληνες συγγραφείς δε βγάζει νέους αλλά συγγραφείς που ήδη έχουν εκδοθεί τους κάνει μεταγραφή. Με λίγα λόγια να είσαι διαβασμένος. 

Και φυσικά εξυπακούεται ότι θα έχεις κάνει το καλύτερο από γράψιμο, επιμέλεια, διορθώσεις. Εντάξει εγώ τα είχα κάνει αυτά, απορρίφθηκα λόγω θεματολογίας. 

Οπότε πιστεύω ότι μια λίστα με κακούς οίκους δε βοηθάει, αυτό που βοηθάει είναι να γράψειςκαι να γράψεις και πάλι να γράψεις, να γίνεις όσο καλύτερος γίνεται (αυτή εδώ η κοινότητα βοηθάει σε αυτό πολύ) και να μην πάψεις να προσπαθείς, να μην πτοείσαι με τα όχι και να συνεχίζεις (και σε αυτό είναι πολύ σπουδαία τα παδιά εδώ).

Και όπως είπε και ο φίλος μου από πάνω η έκδοση είναι ευχής έργο αλλά πρώτα από όλα γράφουμε γιατί το αγαπάμε και δεν κάνουμε χωρίς αυτό.

 
Edited by WILLIAM
  • Like 6
Link to comment
Share on other sites

Καλησπέρα και από εμένα! Διάβασα τα περισσότερα που ήθελα να πω και δεν είμαι σίγουρη ότι έχω κάτι να προσθέσω.

Θα πω λοιπόν μόνο δύο πράγματα. Αφενός, εξ όσων γνωρίζω, τα χειρόγραφα που φτάνουν στους εκδοτικούς, ιδιαίτερα στους μεγάλους αλλά και στους μικρότερους σε έναν βαθμό, είναι τόσα πολλά που είναι αδύνατον να διαβαστούν, ιδιαίτερα μέσα σε ένα θεμιτό χρονικό πλαίσιο. Δεν υπάρχει χρόνος, δεν υπάρχουν άνθρωποι να το φέρουν αυτό εις πέρας, αυτή είναι η πραγματικότητα. Επόμενο είναι λοιπόν να συμβάλουν πολλά ταυτόχρονα ώστε να δοθεί παραπάνω σημασία σε ένα βιβλίο, χωρίς και πάλι να σημαίνει ότι θα τελεσφορήσει η όλη διαδικασία. Το κύριο είναι να τραβήξει την προσοχή, δηλαδή να είναι πολύ καλό και αυτό να φαίνεται από την αρχή... παράλληλα με αυτό όμως θα πρέπει να αφορά ως θεματολογία τον συγκεκριμένο εκδοτικό για τον οποίο δουλεύει αυτός που θα το έχει στα χέρια του. Αν δεν αφορά το κοινό του, γιατί να του δώσει περισσότερο χρόνο; Δεν θα το κάνει. Άρα όπως έχει ειπωθεί ήδη πρέπει να είμαστε πάρα πολύ καλά ενημερωμένοι και να έχουμε επίγνωση πού θα στείλουμε τι. Θέλουμε να δοκιμάσουμε; Κανένα πρόβλημα. Απλώς να υπάρχει επίγνωση. Συγκεκριμένα για το φανταστικό στην Ελλάδα, πολλοί από τους μεγάλους οίκους δεν έχουν εκπαιδευμένο κοινό που πιθανολογούμενα θα ακολουθούσε μια έκδοση του είδους, πόσο μάλλον από νέο συγγραφέα, που οι περισσότεροι δεν ρισκάρουν πια, όπως ήδη ειπώθηκε παραπάνω. Να το εκπαιδεύσουν το κοινό θα πεις... Δυστυχώς όμως κάτι τέτοιο είναι ουτοπικό σε μια χώρα, αλλά κυρίως σε έναν χώρο, που περνάει τόσο μεγάλη κρίση.

Το καλύτερο που έχει να κάνει ένας συγγραφέας του φανταστικού που βρίσκεται στο ξεκίνημα είναι, παράλληλα με τους γνωστούς μεγάλους οίκους αν θέλει, να δοκιμάσει σε μικρότερους και ιδιαίτερα σε εξειδικευμένους στο είδος που γράφει. Αυτοί έχουν το κοινό τους ήδη και αν το βιβλίο αξίζει έχει μεγαλύτερες πιθανότητες να προχωρήσει και εφόσον εκδοθεί, θα διαβαστεί. και γιατί όχι, αν είναι πραγματικά καλό, θα ξεχωρίσει. Ο οίκος, το μέγεθός του εννοώ, δεν έχει πολύ μεγάλη, και ουσίας, σημασία... το κοινό που θα απευθυνθείς, αν είναι το δικό σου κοινό, είναι μεγαλύτερης σπουδαιότητας κατά την προσωπική μου άποψη.

Το άλλο που θα ήθελα να πω, επειδή τα πράγματα καλώς κακώς έχουν έτσι, είναι πως θα πρέπει ο νέος συγγραφέας, πέρα από το να είναι οπλισμένος με υπομονή και ακόμα περισσότερο με Αγάπη για αυτό που κάνει, άρα και επιμονή, και διάθεση για να βελτιωθεί όσο περισσότερο πάει, να προσπαθήσει να 'δικτυωθεί' στον χώρο του, στο είδος του. Αν είναι τόσο δύσκολο να διαβαστεί το χειρόγραφό του, κάποιος να ΄σταθεί΄ σε αυτό και να μην προχωρήσει στα εκατοντάδες που τον περιμένουν και αυτά για να τα διαβάσει, ίσως πρέπει να αυξήσει με κάποιο τρόπο τις πιθανότητες.. δεν σου λέω ότι θα του κάνει κανείς ΄τη χάρη΄, αυτό που λέω είναι, με θεμιτά βεβαίως μέσα, να προσπαθήσει να εγκαθιδρύσει  μια παρουσία. Στην εποχή μας, με το διαδίκτυο κυρίως, είναι πιο εύκολο αυτό. Και με την συμμετοχή που θα φέρει αυτό, θα αποκτήσει και καλύτερη επίγνωση αυτών που λέγαμε παραπάνω, θα παρουσιάσει το προσωπικό του έργο και ό,τι ξεχωριστό αυτό φέρει και ακόμα θα δείξει και την εξέλιξη που έχει συν τω χρόνω.

Τέλος, ο χώρος τους βιβλίου είναι ενιαίος. Η προσωπική μου γνώμη είναι ότι δεν ωφελεί κανέναν να βλέπουμε στρατόπεδα... από εδώ οι συγγραφείς από εκεί οι εκδότες... τουλάχιστον εφόσον ο στόχος είναι κοινός και αυτός είναι τα καλά βιβλία.

Επειδή και εγώ έχω επίγνωση ότι υποσχέθηκα δύο πράγματα και έγραψα σεντόνι, ζητώ συγγνώμη :)

Επίσης δεν απάντησα στο γιατί κάποιοι δεν μπαίνουν στον κόπο να στείλουν μια απάντηση... αν το δουν, οι περισσότεροι θα το κάνουν αργά ή γρήγορα, αν στο μεταξύ δεν τους προλάβεις... αλλά για σχολιασμό και κριτική και εμπεριστατωμένη αιτιολόγηση, πόσο μάλλον επιμέλεια(!) μην το περιμένεις... αυτό θα γίνει μόνο αν ο οίκος αποφασίσει να ασχοληθεί πια σε επίπεδο έκδοσης, πράγμα που σου εύχομαι να επιμείνεις και να το καταφέρεις! :) 

  • Like 6
Link to comment
Share on other sites

Εγώ δεν ξέρω πολλά από τον χώρο. Ότι ξέρω είναι από μακριά σαν να βλέπω τηλεόραση την ζωή άλλων. Είτε από παράπονα σε φόρουμ, εμπειρίες και επαίνους είτε από γνωστούς και συζητήσεις με επαγγελματίες. Άρα δεν είμαι ψημένος δεν το έχω βιώσει εγώ στο πετσί μου για να ήμαστε ειλικρινής.  Στο θέμα των απαντήσεων για μια απόρριψη με κάλυψαν οι προηγούμενοι.

Θα συμφωνήσω όμως με το Κουτάβι στο θέμα να ξεμπροστιάσουμε τους "κακούς" οίκους. Ίσως κάποιοι διαφωνήσετε αλλά πραγματικά ΒΑΡΕΘΗΚΑ. Γιατί κακά τα ψέματα υπάρχουν 'κακοί'.

Βαρέθηκα τον κάθε ένα που έχει μία εταιρία/οίκο που του τα σκας ΣΙΓΟΥΡΑ και ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΑ και σέβονται το έργο σου και καταλαβαίνουν στο έπακρο ότι τα λεφτά σου τα πονάς μπλα μπλα μπλα. Γέμισε ο τόπος με αυτούς.Site γεμάτα μπούρδες για το μεράκι που έχουν. Εδώ πρέπει να μπει μια μαύρη λίστα ρε παιδιά έλεος. Αξίζουν; Στα τρώνε; Σε κοροϊδεύουν; Όχι αυτός όντως αξίζει, το πάλεψε το βιβλίο μου, εκείνος όχι δεν έκανε τίποτα κτλ.

Αν ένα βιβλίο δεν πουλήσει αυτό είναι άλλο και μην το πιάσουμε όμως να ξέρουμε μεταξύ μας καινούργιοι και παλιοί ποιοι είναι τα λαμόγια και ποιοι όχι. Υπάρχουν πολλοί απατεώνες στον χώρο μην κοροϊδευόμαστε. Μην παρεξηγηθώ δεν στέκομαι στο θέμα των χρημάτων να κάνεις απόσβεση ή να έχεις κέρδος και τα λοιπά αυτό ΚΑΝΕΙΣ δεν το ξέρει. Παίρνεις ρίσκο κάθε φορά που πας για αυτοέκδοση /συνέκδοση. Ούτε λέω με το παραμικρό που δεν μας αρέσει να παίρνουμε τις τσουγκράνες και τα δαδιά. Αυτό όμως που θα πρέπει να ξέρει εκείνος που πληρώνει είναι την αλήθεια. Αγόρασα δύο ντομάτες στην λαϊκή και σπίτι είχα πάλι δύο. Πλήρωσα για προώθηση και θέλω αυτό ακριβώς το τι θα γίνει μετά όπως είπα δεν το ξέρει κανείς.

Αυτές οι εμπειρίες για μένα πρέπει να λέγονται. Την άλλη φορά έβλεπα για τους μεταφραστές σε μεγάλο εκδοτικό οίκο που είχα σε υπόληψη σαν μ...( μην πω) και είδα σωρηδόν καταγγελίες για εκμετάλλευση στο έσχατο σημείο. Μιλάμε για μισθούς πείνας, και επιπλέον δεν τους έχουν πληρώσει κιόλας τους ανθρώπους.  Για μένα σαν Πέτρος ο Anubis θέλει ξεμπρόστιασμα και κράξιμο. Αυτοί πρέπει να κρύβονται όχι εγώ πίσω από  ένα ψευδώνυμο και μια οθόνη. Θα έπρεπε να ντρέπονται και εμείς μεταξύ μας να ανοίγουμε το στόμα μας.

Ένα πράγμα που μου αρέσει εδώ στην Δανία είναι ότι ο καταναλωτής μιλάει. Δεν τον πιάνεις κορόιδο μαζεύονται και στα πετάνε στην μάπα και δεν πάνε οι κύριοι πουθενά. Υπάρχει καταναλωτική συνείδηση.

Ταπεινή μου άποψη και σκεπτικό που λειτουργώ αυτά.

  • Like 5
Link to comment
Share on other sites

Καλημέρα!:)

1ον) Φαντάζομαι πως όσο πιο ενεργό μέλος θα είσαι στην κοινότητα, τόσο περισσότερο θα μαθαίνεις τα κατατόπια. Δεν είναι δυνατόν να σταυρώνουμε επι πινακι επιχειρήσεις δημοσίως, για τους ευνόητους λόγους (Θέσεις & δεδομένα προσωπικής φύσεως, πιθανώς λανθασμένη οπτική γωνία, σχετικότητα).

2ον) Καλό είναι προτού ξεκινήσεις την συνεργασία με κάποιον, να έχεις τα μάτια σου ανοιχτά (να κρίνεις ιδίοις όμμασι κοινως) και να λαμβάνεις υπόψιν το χειρότερο δυνατό σενάριο. Εγώ προσωπικά, έπειτα από σχετική συνομιλία, μετάβησα στην έδρα ενός εκδοτικού οίκου και τον απέρριψα εξαιτίας της εικόνας που αντίκρισα εκεί. Ποτέ μην συνεργαστείς αν δεν έρθεις σε προσωπική επαφή, και αν δεν σε πείσει ο άνθρωπος ή επιχείρηση που έχεις απέναντι σου. 

3ον) και σημαντικότερον: γιατί δεν κάνουμε μια λίστα με τους καλύτερους εκδοτικούς, αυτούς για τους οποίους έμειναν οι συγγραφείς απόλυτα ευχαριστημένοι; Αυτοί οι οποίοι επέδειξαν άψογη συμπεριφορά τόσο στην έκδοση όσο και στην απόρριψη; Περισσότερο χρήσιμο θα ήταν να υπάρχει κάτι τέτοιο στο φόρουμ για όλους τους νέους, επίδοξους συγγραφείς, και σίγουρα θα ήταν κάτι που θα γεννούσε θετική προδιάθεση στους εν δυνάμει αναγνώστες . Κοινώς: όταν θα γράψεις στον επόμενο διαγωνισμό, και ο δικός σου "καλεσμένος" αναγνώστης θα μπει να περιηγηθεί στα τόπικς, δεν θα ήταν προτιμότερο να δει μια σχετική οργάνωση, ένα είδος γενικής ευμάρειας, απ' οτι ένα μίζερο ξεκατίνιασμα σ' έναν ασφυκτικά συρρικνωμένο χώρο; 

Υγ: Βασικό μας μέλημα θα είναι κατ' εμέ να προσελκύσουμε νέους αναγνώστες. Αυτό το στοιχείο θα λύσει πολλά προβλήματα, το πιστεύω ακράδαντα.

  • Like 6
Link to comment
Share on other sites

Αυτό που είπε μόλις ο φίλος Mournblade είναι ολόσωστο, Έχεις υπόψιν Πέτρο πόσο εύκολη είναι μια μήνυση για συκοφαντική δυσφήμιση; Δεν μπορείς έτσι εύκολα να δημοσιεύεις μαύρες λίστες. Μη μου πεις πως το κάνουν οι εφημερίδες, εκεί είναι η ελευθερία του τύπου που τους καλύπτει και παίζονται και συμφέροντα.

Επίσης συμφωνώ με την πρόταση για την αντίθετη προβολή, οίκων που σέβονται το συγγραφέα σαν συνεργάτη αλλά και είναι και δεκτικοί στα δικά μας είδη εδώ, την φαντασία που είναι πιο δύσκολο και μετά την επιστημονική φαντασία και τον τρόμο.

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Το σκεφτόμουν ότι θα ειπωθεί κάτι τέτοιο αλλά όπως προείπα σαν καταναλωτές και εργαζόμενοι πρέπει να έχουμε φωνή. Χωρίς εμπάθεια και να ξεκινήσει κυνήγι μαγισσών. Η μαύρη λίστα είναι νομίζω στην κατηγορία αυτή του αντιεπαγγελματικού το να γράφεις όμως μια άσχημη εμπειρία με ειλικρίνεια δεν είναι. Δηλαδή να φτάσουμε στο σημείο να έχουν αυτοί ελευθερία να κάνουν ότι θέλουν και εμείς επιλεκτική ελευθερία λόγου;

Το να προβάλουμε τα θετικά και τους άξιους ανθρώπους και επιχειρήσεις του χώρου με βρίσκει απολύτως σύμφωνο. Τα θετικά πάντα ήταν μαγνήτης για περισσότερο κόσμο και καλό θα ήταν να στοχεύουμε εκεί.

Για να μην παρεξηγηθώ δεν είμαι κάποιος εικοσάχρονος που βράζει το αίμα μου για αντίδραση ούτε πολιτικοποιημένος. Απλά σαν άνθρωπος θα σου ανοιχτώ. Δεν έχω πολύ αντίδραση μέσα μου σε σημείο να με δηλητηριάζει αλλά ούτε αρκετή ευγένεια με εκείνους που δεν την αξίζουν. Παν μέτρον άριστον. Είμαι μικρός σε ηλικία (30 πάω τον Ιούνιο) και στην πένα.

Να προβάλουμε συνεχώς το ωραίο και το θεμιτό. Αλλά να λέμε και το άδικο, επαναλαμβάνω χωρίς ακρότητες. :D

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Είναι πολύ αφηρημένες οι έννοιες του "καλού" και του "κακού" προκειμένου να βάλει κανείς το χέρι του στη φωτιά και να κακοχαρακτηρίζει επιχειρήσεις. Τα πράγματα είναι τόσο ρευστα στις εκδόσεις, που αρκεί μονάχα μια εσωτερική ανακατάταξη μέσα σε μία εκδοτική, για να μετατραπεί από "καλή" προς έναν συγγραφέα σε "κακή". Και πάλι όμως δεν έχει νόημα να βγει ο συγγραφέας και να κράξει γιατί η υποβάθμιση που έχει υποστεί μπορεί να αφορά μόνον αυτόν και έναν μικρό αριθμό άλλων και όχι το σύνολο των συγγραφέων που συνεργάζονται με την εκδοτική.

Επιπλέον αν κάποια εκδοτική πάσχει σε κάποιους από τους τομείς της οργάνωσής της, είναι πολύ πιθανό, οι άλλες να πάσχουν σε εντελώς διαφορετικούς τομείς μεταξύ τους. π.χ. Μία εκδοτική μπορεί να είναι πολύ καλή σε διανομή, αλλά να ζητάει χρήματα για συνέκδοση, Αλλη μπορεί να κάνει καλή επιμέλεια αλλά να μην έχει καλή διανομή.

Επομένως αν ανοίξουμε δημόσια τέτοιες συζητήσεις, στην καλύτερη περίπτωση δεν θα καταλήξουν πουθενά και στην χειρότερη, ούτε που θέλω να σκεφτώ το πώς θα καταλήξουν.

Η πρόκληση φασαρίας, η ακροβασία πάνω σε αμφιλεγόμενα ζητήματα και το σφύξιμο του εγκεφάλου για να προσέχουμε το πώς θα εκφραστούμε σε μια τέτοια περίπτωση, καθιστά την χρήση του ίντερνετ ψυχοφθόρα και την απομακρύνει από οποιαδήποτε αποκόμιση ψυχαγωγίας.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Καλησπέρα σας!!! 

Σας ευχαριστώ για τις απαντήσεις σας! Το θέμα δεν το ξεκίνησα για να πάμε σε πόλεμο με τους εκδοτικούς οίκους. Το άνοιξα για να μοιραζόμαστε και να εκφράζουμε καλύτερα τις εμπειρίες μας. Ίσως η μαύρη λίστα να είναι πράγματι υπερβολή. Απλά θα ήθελα να πω, εάν κάποια στιγμή μπορείτε να ανοίξετε κάποιο θέμα εσείς που έχετε μια έξτρα εμπειρία και να πείτε δυο λόγια, να δώσετε μια μικρή κατεύθυνση σε εμάς τους καινούργιους. Θα μου πείτε, υπάρχει κάτι τέτοιο. Ναι υπάρχει αλλά είναι δυο κουβέντες από εδώ μία κουβέντα από εκεί και είναι ελλιπείς. Ακόμα και κάτι που σας ενόχλησε ή σας ικανοποίησε δεν θα είναι άσχημο να το μοιραστείτε μαζί μας. Θέλω να μάθω τις εμπειρίες σας και εάν είναι δυνατόν ονομαστικά. Προσωπικά, όταν θα στείλω τα βιβλία μου σε εκδοτικό οίκο θα σας ενημερώσω.  

  • Like 4
Link to comment
Share on other sites

Δε λέμε ανοιχτά για "κακούς" εκδοτικούς διότι αρκετοί έχουμε πάρε δώσε (ή φίλους με πάρε δώσε) σε εκδοτικούς. Αν είσαι καιρό στο πανιγύρι διαβάζεις ανάμεσα στις γραμμές για το τι παίζει σε εκδοτικούς ή έρχεσαι σε κανένα meeting και τα ακούς από κοντά, εκεί που δε μένουν γραπτά.

Επίσης: δεν υπάρχουν καλοί και κακοί οίκοι. Κάθε οίκος είναι μία επιχείρηση με διαφορετικό προφίλ, οργάνωση, φιλοσοφία και τρόπο λειτουργίας. Σε διαφορετικές χρονικές στιγμές έχει και διαφορετικές ανάγκες και ενδεχομένως διαφορετική μεταχείρηση στο χειρόγραφό σου.

Πολλά χειρόγραφα πχ μένουν αδιάβαστα επειδή δεν υπάρχει χρόνος να διαβαστούν ή δεν υπάρχει άτομο να τα διαβάσει (το ξέρω, λυπηρό, αλλά αλήθεια) ενώ υπάρχουν αξιόλογα χειρόγραφα που δε χωράνε στο εκδοτικό πρόγραμμα (ή δεν υπάρχουν λεφτά να βγουν).

Το καλύτερο που έχεις να κάνεις είναι να πας σε ένα βιβλιοπωλείο, να δεις πέντε βιβλία που μοιάζουν με αυτό που έχεις γράψει και να στείλεις χειρόγραφο στους εκδοτικούς που τα έχουν βγάλει.

  • Like 6
  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

On 12/17/2017 at 7:38 PM, Nihilio said:

 

Επίσης: δεν υπάρχουν καλοί και κακοί οίκοι. Κάθε οίκος είναι μία επιχείρηση με διαφορετικό προφίλ, οργάνωση, φιλοσοφία και τρόπο λειτουργίας. Σε διαφορετικές χρονικές στιγμές έχει και διαφορετικές ανάγκες και ενδεχομένως διαφορετική μεταχείρηση στο χειρόγραφό σου.

Το βλέπω και το ξαναβλέπω, μα δεν το καταλαβαίνω. Δηλαδή ένας εκδοτικός που δεν πληρώνει τους συγγραφείς του τα δεδουλευμένα, ή ενας εκδοτικός που υπογράφει συμβόλαια μα δεν εκδίδει ποτέ το βιβλίο δεν είναι ''κακός εκδοτικος'';

Link to comment
Share on other sites

Αυτό που περιγράφεις δεν είναι κακός οίκος, είναι κακή επιχείρηση εν γένει, και φυσικά είναι κακός οίκος αλλά αυτό που συζητείται είναι λίγο πιο λεπτές διαφορές, στην αντιμετώπιση που έχεις και στο ύφος του εκδότη παρά σε τόσο απτά θέματα.

Link to comment
Share on other sites

On 22/12/2017 at 6:54 PM, northerain said:

Το βλέπω και το ξαναβλέπω, μα δεν το καταλαβαίνω. Δηλαδή ένας εκδοτικός που δεν πληρώνει τους συγγραφείς του τα δεδουλευμένα, ή ενας εκδοτικός που υπογράφει συμβόλαια μα δεν εκδίδει ποτέ το βιβλίο δεν είναι ''κακός εκδοτικος'';

Όπως είπε και ο will, είναι μία επιχείρηση που μάλλον άλλου είδους εκδόσεις έπρεπε να κάνει...

Link to comment
Share on other sites

Σίγουρα, πάντως, όταν προσεγγίζουμε έναν εκδοτικό, καλό θα είναι να έχουμε μάθει και δυο τρία πράγματα για τα πεπραγμένα του. Αν π.χ. βουίζει η πιάτσα ότι ένας εκδοτικός φεσώνει υπαλλήλους και/ή συνεργάτες, είναι αρκετά πιθανό ότι δεν θα φερθεί και με τον καλύτερο τρόπο στους συγγραφείς. [Από πού μπορεί να μάθει κανείς αυτά τα πράγματα; Π.χ. συχνές καταγγελίες γίνονται εδώ. Αν υπάρχουν αμφιβολίες για τη γνησιότητα των καταγγελιών, μπορεί κανείς να επικοινωνήσει με επαγγελματίες του χώρου, τους οποίους γνωρίζει - αν υπάρχει βρόμα, κάτι θα ξέρουν].

Αυτό δεν σημαίνει ότι ένας καλοπληρωτής κατά τα άλλα εκδοτικός δεν μπορεί να φερθεί σκάρτα στους συγγραφείς.

Ούτε ότι ένας "σεσημασμένος" εκδοτικός μπορεί να φερθεί καλά σε κάποιον/ους συγκεκριμένο/ους συγγραφέα/είς.

Ωστόσο, θα συμβούλευα τους φίλους που προσεγγίζουν εκδοτικούς να έχουν κάνει από πριν κάποιο homework.

  • Like 4
  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

  • 4 years later...

Εγώ με την ευκαιρία για την σχέση μεταξύ συγγραφέων και εκδοτικών οίκων και όχι μόνο να πω το εξής: Η αγένεια δεν έχει απήχηση σε κανέναν, η ευγένεια έχει απήχηση σε όλους, αντίστοιχα η επιθετικότητα δεν έχει απήχηση, το χαμόγελο έχει. Επίσης, το να δικαιολογούμε τους πάντες και τα πάντα και να είμαστε «ήσυχα καλά παιδιά» δεν αποδίδει καρπούς και δεν βοηθάει κανέναν να γίνει καλύτερος. 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Upcoming Events

    No upcoming events found
×
×
  • Create New...

Important Information

You agree to the Terms of Use, Privacy Policy and Guidelines. We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue..