Jump to content

Συγγραφικὴ Σκυταλοδρομία


Ἀπόστολος Βρανᾶς
 Share

Recommended Posts

Μία πιὸ περίπλοκη παραλλαγὴ τῆς συνεργατικῆς γραφῆς ποὺ ἔχουμε συζητήσει εἶναι ἡ σκυταλοδρομία.  Ὅπως καὶ στὸ γνωστὸ ἀγώνισμα δρόμου/κολύμβησης/ποδηλασίας/..., ἔτσι κι ἐδῶ, ἀρχίζει τὴ γραφὴ τὸ Α ἄτομο, τὴν συνεχίζει τὸ Β, μετὰ τὸ Γ καὶ πάει λέγοντας ...  Τὸ πιὸ γνωστὸ παράδειγμα στὴν ἑλληνικὴ λογοτεχνία ἦταν 'Τὸ Μυθιστόρημα τῶν Τεσσάρων' (1958), ὅπου κατὰ χρονολογικὴ σειρά ἔγραψαν οἱ Μυριβήλης, Καραγάτσης Τερζάκης καὶ Βενέζης (γιὰ τὴν ἀκρίβεια ἡ πρώτη του ἔκδοση δὲν ἦταν βιβλίο ἀλλὰ συνέχεις/ἐπιφυλλίδες στὴν ἐφημερίδα ΑΚΡΟΠΟΛΙΣ).
Λέγεται ὅτι δὲν εἶχε ὑπάρξει προσυνεννόηση ἀλλὰ γιὰ τὰ ὅποια ἄτομα τὸ διανοηθοῦν, θὰ πρότεινα ἔνθερμα ἕνα μίνιμουμ προσυμφωνημένης πλοκῆς ἢ χαρακτήρων ἢ τύπου βιβλίου (φανταστεῖτε νὰ ξεκινοῦσε τὸ Α ἄτομο μὲ μελόδραμα καὶ τὸ Β νὰ τὸ γυρνοῦσε σὲ ἐπιστημονικὴ φαντασία ...) καί, φυσικά, ἔκτασης τοῦ κάθε μέρους.  Μοῦ φαίνεται πάρα πολὺ δύσκολο!
Στὴν Ἀμερικὴ θυμᾶμαι ὅτι μᾶς εἶχαν δείξει (λυπᾶμαι, δὲν τὸ ἔχω συγκρατήσει ...) σκυταλοδρομία 10 μερῶν ἀπὸ 5 συγγραφεῖς σὲ 2 'γύρους' ...  Αὐτὸ γιὰ μένα θὰ κατατασσόταν σὲ 'Ἐφιάλτη'!

 

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Καλησπέρα, χθες δημιούργησα αυτή την δημοσίευση και μόλις τώρα βρήκα την δικιά σου. Σύμπτωση ή καρμικό; :D

 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

You agree to the Terms of Use, Privacy Policy and Guidelines. We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue..