Διγέλαδος Posted July 31, 2005 Share Posted July 31, 2005 (edited) Καλημέρα σε όλους τους Έλληνες Συγγραφείς που βρήκαν τη δική τους γωνιά σε αυτό το στέκι. Απ'ότι βλέπετε αυτό είναι το 1ο μου post, αλλά ας μπω κατευθείαν στο ψητό: Έχω προσέξει σε πολλά δημιουργήματα σας να χρησιμοποιείτε ένα πλούσιο λεξιλόγιο. Όλη αυτή η ποικιλία λέξεων σας έρχεται έμφυτη; Ή κάνετε κάποιες ασκήσεις για να το πλουτίσετε; Ή έστω έχετε κάποιες συνήθειες όπως όταν διαβάζετε κάτι να έχετε ένα σημειωματάριο και να γράφετε όλες τις λέξεις που δεν γνωρίζετε (αν και είναι κάπως δύσκολο στην παραλία, ποιος να χρησιμοποιεί κινητά τώρα); Πολλές φορές ας πούμε εγώ βλέπω να χρησιμοποιώ την ίδια λέξη και μετά ψάχνω να βρω τα συνώνυμα της για να μην είναι κουραστικό στο μάτι. Edited July 31, 2005 by twocows Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Saulot Posted July 31, 2005 Share Posted July 31, 2005 Ετυμολογία και πολύ διάβασμα. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Asgaroth Posted August 1, 2005 Share Posted August 1, 2005 Καλώς τον αδελφό δύο αγελάδες....Ουγκ Έχω προσέξει σε πολλά δημιουργήματα σας να χρησιμοποιείτε ένα πλούσιο λεξιλόγιο Τόσο καιρό μας παρακολουθείς;;;;Λέγε με ποιούς είσαι;Μάλλον με τους εξωγήινους που έβαλαν το ερωτηματολόγιο του Brave. (με με παρεξηγάς συνήθως έτσι είμαι...) Λοιπόν, το περισσότερο λεξιλόγιό μου είναι έμφυτο και προέρχεται από τη γλώσσα που χρησιμοποιούσε η μητέρα μου στο σπίτι και από τα βιβλία που διάβαζα μικρός.Πάντα προσπαθώ να το εμπλουτίσω βέβαια. Σ'αυτό που λες για τα συνώνυμα με βρίσκεις σύμφωνο.Αν χρησιμοποιήσω μια βαθυστόχαστη λέξη θα χρησιμοποιώ συνώνυμα για μερικές σελίδες όσπου να την ξαναχρησιμοποιήσω γιατί θα χτυπήσει κατευθείαν στο μάτι αυτού που διαβάζει. Το σημειωματάριο και εγώ δεν τα πάμε καλά...Πάντα ξεχνιέται σε διάφορα μέρη και το χάνω....Γράφω στο χέρι αλλά όχι λέξεις,ιδέες. Άντε καλως μας ήρθες ναύτη και συνέχισε τα ενδιαφέροντα τοπίκια Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Βάρδος Posted August 1, 2005 Share Posted August 1, 2005 Κανένας δεν έχει έμφυτο λεξιλόγιο, φίλε Διγέλαδε. Είναι κάτι στο οποίο, σταδιακά, εξελίσσεσαι. Πολλές φορές ας πούμε εγώ βλέπω να χρησιμοποιώ την ίδια λέξη και μετά ψάχνω να βρω τα συνώνυμα της για να μην είναι κουραστικό στο μάτι. <{POST_SNAPBACK}> Αυτό κι εγώ το έκανα παλιά και, πράγματι, νομίζω ότι σε βοηθάει. Κατά τα άλλα, άμα γράφεις και διαβάζεις, αρχίζεις σιγά-σιγά και ανακαλύπτεις ολοένα και περισσότερες λέξεις. Είναι αναπόφευκτο. Θέλεις, πολλές φορές, να αποδώσεις ένα νόημα και ψάχνεις, ψάχνεις, ψάχνεις, μέχρι να βρεις την κατάλληλη λέξη. Πάντως, έχε υπόψη σου ότι η πιο περιέργη λέξη δεν είναι πάντα και η καλύτερη. Οπότε, μη φοβάσαι να χρησιμοποιήσεις και τις απλές λέξεις. Οι συγγραφείς που χρησιμοποιούν αποκλειστικά και μόνο παράξενες λέξεις γίνονται αστείοι στο τέλος. Ισορροπία χρειάζεται στα πάντα. Μέτρον άριστον. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Atrelegis Posted August 1, 2005 Share Posted August 1, 2005 Σταδιακά, κλέβω πού και πού καμί λέξη από ένα κείμενο, αντιγράφω μερικές από ένα λεξικό ή βιβλίο... Κυρίως στον εμπλουτισμό του λεξιλογίου μου συνέβαλε η καθηγήτρια των φιλολογικών μου στο Γυμνάσιο, που μας ανέθετε να μάθουμε κάποιο λεξιλόγιο για να εμπλουτίσουμε το εύρος της έκφρασής μας. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Esteldor Posted August 8, 2005 Share Posted August 8, 2005 (edited) εγω θα σε πω διγελαδικο . δεν ειμαι απο τα ατομα με το πλουσιοτερο λεξιλογιο αλλα εστω και αυτο το λιγο που διαθετω ειναι καθαρα θεμα εξωσχολικου διαβασματος Edited August 8, 2005 by Esteldor Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nienna Posted August 8, 2005 Share Posted August 8, 2005 Έμφυτο δεν είναι, δε γεννιέσαι μαθημένος. Αν έχει κανείς όμως διαβάσει αμέτρητα βιβλία... ε απλώς του βγαίνει φυσικά, αυθόρμητα. Όχι δεν κάθομαι με λεξικό στο χέρι για να γράψω. Ότι υπάρχει στο κεφάλι μου χρησιμοποιώ. Έχω διαβάσει έναν... τεράστιο αριθμό βιβλίων επειδή είμαι βιβλιοσκουληκαντέρα, επειδή μου αρέσουν, δεν τα διάβασα για να αποκτήσω πλούσιο λεξιλόγιο. Απλώς συνέβη, μάλλον, ίσως. Αν έτσι νομίζετε δηλαδή... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
darky Posted August 10, 2005 Share Posted August 10, 2005 Λύνω σταυρόλεξα!!!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RaspK Posted August 13, 2005 Share Posted August 13, 2005 Οι περισσότεροι από τους ανωτέρω (ή προαναφερθέντες) τρόπους (ή μεθόδοι) έχουν βάση και ικανοποιητικά αποτελέσματα... Γενικά, αν μια λέξη σου κεντρίσει το ενδιαφέρον, σκέψου από πού προκύπτει, βρίσκε λήματα και, όταν γράφεις, δοκίμαζε ν' αλλάζεις μια λέξη ή έκφραση που χρησιμοποιείς πάρα πολύ συχνά. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.