anmuil Posted June 18, 2011 Share Posted June 18, 2011 (edited) Το έπος λοιπόν ορίζεται ώς η αδόμενη αφήγηση ηρωικών κατορθωμάτων θεών και ανθρώπων. Στην περίπτωση των ομηρικών επών μιλάμε για παραδόσεις και μύθους που περνούσαν μέν απο στόμα σε στόμα αλλά που σύμφωνα με τις πρόσφατες αντιλήψεις τον ομηριστών καταγράφηκαν, αν όχι απο τον Όμηρο από κάποιον κοντινό του ίσως. Να διευκρινήσω εδώ ότι κατα πάσα πιθανότητα ο Όμηρος ήταν αοιδός όχι ραψωδός. Τραγουδούσε και συνέθετε επι τόπου για να ψυχαγωγεί το κοινό του, οι ιστορίες μπορεί να μήν ήταν δικές του άλλα τις ένωσε σε ένα συμπαγές ποιητικό κείμενο. Η ιστορική και θρησκευτική υπόσταση δεν ίναι αποδεδειγμένη σε αυτή την περίπτωση. Η γραμμική Α, όταν με το καλό αποκρυπτογραφηθεί, θα δώσει κάποιες απαντήσεις. Η πρώτη θα προυπέθετε σύνδεση με τελετουργική πράξη, και η δεύτερη δεν έχει αποδειχθεί. Ο Όμηρος έζησε στον 7ο αιώνα π.Χ. και αφηγούταν ιστορίες που διαδραματίστηκαν το 1240 π.Χ. Ο Σλημαν το μόνο που απέδειξε ήταν η ύπαρξη πολλών πόλεων που πιθανότατα κάποια απο αυτές να ήταν το Ίλιον. Επίσης η δομή του κειμένου δεν έχει καμιά σχέση με το περιεχόμενο. Σήμερα το Fantasy το έχουμε συνηθίσει πεζογραφημένο αλλά στην αρχαιότητα ο έμμετρος λόγος είχε το δυνατό χαρτί. Οπότε ναι, ένα κείμενο που φτιάχτηκε για να ψυχαγωγεί γιατί να μην συγκαταλέγεται σε αυό το χώρο, δεν το υποβιβάζει αυτή η κατηγοριοποίηση και όποιος πραγματικά το έχει ψάξει το ξέρει. Edited June 18, 2011 by anmuil Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
john Posted July 4, 2011 Share Posted July 4, 2011 Λοιπόν, πιστεύω ότι το έχετε παρακουράσει το θέμα και η ειρώνια του δημιουργού του thread (γιατί σαν ειρωνία την εκλαμβάνω)δεν βοηθάει την κατάσταση. Αν ο κύριος διάβαζε και λίγο γραμματολογίες πανω στο κεφάλαιο του Ομήρου όπως έκανα εγώ το εξάμηνο αυτό, θα μάθαινε ότι ο Όμηρος όχι μόνο αμφισβητήθηκε για τα 'παραμύθια' του αλλά ορισμένοι φιλόσοφοι (βλ Ηράκλειτος, Ξενοκράτης) έλεγαν ότι τύποι σαν τον Όμηρο,τον Ησίοδο και τον Αρχίλοχο πρέπει να λιθοβολούνται για αυτά που γράφουνε. Ο λόγος είναι ότι διαστρέβλωναν τις θεότητες και τις έδιναν μία πιο άνθρωπινη πλευρά. Επομένως αν αφαιρέσεις τη χρήση του δαχτυλικού εξάμετρου, ο Όμηρος παρόλη την καταξίωση που δέχτηκε, είχε και αντιπάλους που θυμιζουν τους σημερινούς 'κριτές του φάνταζυ. Μπορεί αυτά που έγραψε κυριε... να ήταν βασισμένα σε πραγματικά ιστορικά γεγονότα αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι δεν έχει φάνταζυ στοιχεία. Πές το ιστορική φαντασία αν θές αλλα πάλι είναι φαντασία. Δεν ξέρω πως δουλεύετε στο πανεπιστήμιο σου (αν πραγματικα είσαι φοιτητής, αλλά και πάλι στο πανεπιστημίο αθήνας πας φιλολογία ) αλλά πρώτα μελετάμε πάνω σε ένα θέμα και μετά το παίζουμε γνώστες. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
heiron Posted July 4, 2011 Share Posted July 4, 2011 Πληροφοριακα,τ αρχικα σχολια ειναι 6 ετων και ο δημιουργος του νηματος εχει αποχωρησει απο το φορουμ εδω και χρονια.Αν ηταν φοιτητης τοτε,τωρα μπορει να ειναι και καθηγητης πανεπιστημιου. Παντως γενικα(και χωρις να θυμαμαι ολα οσα ειχα πει παλια εδω) ειναι αναχρονιστικο το να λεμε τα ομηρικα επη φαντασυ μολονοτι με τα σημερινα κριτηρια μπορει καποιος να τα ορισει ως εμμετρο φαντασυ.Η λογοτεχνια fantasy ειναι το ειδος της λογοτεχνιας με κυριαρχα τα φανταστικα στοιχεια που δημιουργηθηκε στη συγχρονη εποχη με το δημιουργο και τους αναγνωστες να εχουν επιγνωση οτι αυτα δεν ειναι πραγματικα.Φυσικα ανεκαθεν υπηρχαν καλλιτεχνικα δημιουργηματα που το φανταστικο στοιχειο ηταν κυριο συστατικο απλα τοτε δεν ηταν λογοτεχνια φαντασυ.Ηταν επη,ηταν μυθολογια,ηταν θρησκεια κτλ.Κι ο Πλατωνας αυτα που εγραφε ηταν SFF με τις Ατλαντιδες και τις Πολιτειες του αλλα δεν πηγαιναν πιτσιρικαδες στα βιβλιοπωλεια να αγορασουν τον τελευταιο τομο του απο το ραφι της φανταστικης λογοτεχνιας. Τα του Ομηρου αμφισβητουνταν τους επομενους αιωνες αλλα λαμβανοταν υποψη.Για παραδειγμα οι Αθηναιοι στρατηγοι πριν την Σικελικη εκστρατεια λεγανε οτι "καποτε ισως ζουσαν Κυκλωπες εκει".Αλλοι τα πιστευαν,αλλοι οχι. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Αλχημιστής Posted July 4, 2011 Share Posted July 4, 2011 Αν δεν ειναι η Ιλιαδα και η Οδυσσεια εργα φαντασιας, τοτε τι ειναι; Εκτος και αν υπαρχουν καπου κυκλωπες, γυναικα μαγισσα που μεταμορφωνει ανθρωπους σε ζωα και καποιο τερας που λεγεται σκυλα και εχει δε θυμαμαι ποσα κεφαλια. Ιδιως για την Οδυσσεια δε νομιζω οτι υπαρχει αμφιβολια οτι ανηκει στην κατηγορια του φανταστικου εργου, με τη μορφη που ηταν γνωστη εκεινη την εποχη. Για την Ιλιαδα παρολο που υπαρχουν αρκετα ιστορικα στοιχεια, εχει πολυ μεγαλο στοιχειο φαντασιας και θα μπορουσε να θεωρηθει ιστορικο μυθιστορημα με τα τοτε δεδομενα. Το φαντασυ σαν ειδος περιλαμβανει μεσαιωνα απο οσο γνωριζω αρα δε ταιριαζει στην περιπτωση των εργων του ομηρου, αλλα πιστευω οτι αν ειχαν εκδοθει σημερα θα τοποθετουνταν στη λογοτεχνια του φανταστικου. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
heiron Posted July 5, 2011 Share Posted July 5, 2011 αν ειχαν εκδοθει σημερα θα τοποθετουνταν στη λογοτεχνια του φανταστικου. Αυτο λεω κι εγω.Με τα σημερινα δεδομενα ναι,αλλα ειναι λαθος να κρινουμε με σημερινα κριτηρια,ειναι αναχρονισμος. Οντως η Οδυσσεια εχει ολα τα στοιχεια ενος fantasy quest με τον ηρωα να πολεμα εναντια σε θεους,τερατα,μαγισσες για να παρει πισω το βασιλειο του.Η δε Ιλιαδα εχει ολα τα στοιχεια ιστορικου μυθιστορηματος ακομη και με το φανταστικο στοιχειο που περιεχει.Γιατι αν διαβασει κανεις πχ Μανφρεντι θα δει οτι πολλα βιβλια του εχουν και φανταστικο στοιχειο μεσα παρα το γεγονος οτι ειναι ιστορικα μυθιστορηματα.Για να μην πω και για τον Πρεσφιλντ ακομη.Θελω να πω,ενα απο τα καλυτερα του εχει να κανει με τις Αμαζονες και την εισβολη τους στην Ελλαδα. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
heiron Posted July 5, 2011 Share Posted July 5, 2011 O.T. Επεστρεψες στο φορουμ και αναστηθηκαν τοπικς απο την εποχη σου... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Παρατηρητής Posted July 5, 2011 Share Posted July 5, 2011 Φαντάζομαι τον Όμηρο , έναν ενθουσιασμένο νεαρό, αφού έχει διαβάσει το Έπος του Γκιλγμαμές, να μιλά με ένα φίλο του και να του λέει: "Θέλω να γράψω ένα έπος (fantasy για τα σημερινά δεδομένα) που θα ολοκληρώνεται σε 24 ραψωδίες (24 βιβλία για τα σημερινά δεδομένα-βλέπε Drizzt)!" Κι έπειτα το φίλο του να απαντά: "Ρε συ, αφού τα 'χουμε πει ξανά. Δεν πουλάει το έπος στην Ελλάδα... " Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Oberon Posted July 5, 2011 Share Posted July 5, 2011 Η δική μου γνώμη πάντως, είναι πως παρ'όλο που το τόπικ είναι εμφανώς από την Μειόκαινο Γεωλογική Σουφουφική Περίδο και αφού από τότε έχουν υπάρξει πολλά νέα βιολογικά είδη μέλη, εκτός από μας τους δεινοσαύριους παλιούς, μπορεί χαλαρά να θέλουν να πουν και κείνοι τη γνώμη τους για το θέμα του τόπικ. Εγώ θα ήθελα να την ακούσω. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Atrelegis Posted July 6, 2011 Share Posted July 6, 2011 (edited) Η δική μου γνώμη πάντως, είναι πως παρ'όλο που το τόπικ είναι εμφανώς από την Μειόκαινο Γεωλογική Σουφουφική Περίδο και αφού από τότε έχουν υπάρξει πολλά νέα βιολογικά είδη μέλη, εκτός από μας τους δεινοσαύριους παλιούς, μπορεί χαλαρά να θέλουν να πουν και κείνοι τη γνώμη τους για το θέμα του τόπικ. Εγώ θα ήθελα να την ακούσω. Εντάξει ο heiron ίσως να θεωρεί ότι μίλησα άσχημα και αφού είμαστε στην Ελλάδα εφόσον δε συμφωνεί μαζί μου θα τον πω φασίστα (γιατί στην Ελλάδα όποιος διαφωνεί μαζί σου είναι φασίστας), οπότε θα πω τη γνώμη μου. Μάγκες, τα έπη είναι ιστορική μυθοπλασία βασισμένη σε γεγονότα. Με άλλα λόγια, ο Όμηρος έκανε μια action ταινία με υψηλό budget για την εποχή του, βασισμένη σε ιστορίες μαχών, πολιορκίες και επικά ταξίδια ναυαγών της εποχής. Το ίδιο και όλα τα άλλα έπη. Η Καλεβάλα κλπ., βασίζονται ουσιαστικά στην αναπαράσταση με απλοποιημένη και εφετζίδικη μορφή των διαφόρων ιστοριών που χρησιμοποιούσαν οι τότε άνθρωποι για να συμβολίσουν τους θριάμβους και τις κακουχίες του λαού τους. Το ΦΑΝΤΑΖΙ είναι ανάπλαση αυτών των μύθων. Η διαφορά είναι ότι είναι προσαρμογή και ερμηνεία των μύθων στην ποπ κουλτούρα. Edited July 6, 2011 by RObiN-HoOD Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpirosK Posted July 6, 2011 Share Posted July 6, 2011 Φαντάζομαι τον Όμηρο , έναν ενθουσιασμένο νεαρό, αφού έχει διαβάσει το Έπος του Γκιλγμαμές, να μιλά με ένα φίλο του και να του λέει: "Θέλω να γράψω ένα έπος (fantasy για τα σημερινά δεδομένα) που θα ολοκληρώνεται σε 24 ραψωδίες (24 βιβλία για τα σημερινά δεδομένα-βλέπε Drizzt)!" Κι έπειτα το φίλο του να απαντά: "Ρε συ, αφού τα 'χουμε πει ξανά. Δεν πουλάει το έπος στην Ελλάδα... " Χαχαχαχαχα, :) Ανοίξτε ένα Poll βρε παιδιά. Πλέον το forum τα υποστηρίζει ;) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
heiron Posted July 6, 2011 Share Posted July 6, 2011 Εντάξει ο heiron ίσως να θεωρεί ότι μίλησα άσχημα και αφού είμαστε στην Ελλάδα εφόσον δε συμφωνεί μαζί μου θα τον πω φασίστα (γιατί στην Ελλάδα όποιος διαφωνεί μαζί σου είναι φασίστας), οπότε θα πω τη γνώμη μου. Απο που προκυπτει αυτο;Ποτε ειπα οτι δε συμφωνω μαζι σου κτλ; Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Atrelegis Posted July 6, 2011 Share Posted July 6, 2011 Απο που προκυπτει αυτο;Ποτε ειπα οτι δε συμφωνω μαζι σου κτλ; Bασικά επειδή διέγραψες το προηγούμενο post μου, υποθέτω λόγω αθυροστομίας μου. Δεν σε αποκαλώ σοβαρά φασίστα επίσης. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
heiron Posted July 6, 2011 Share Posted July 6, 2011 Ρε Κωστα,αν διεγραφα το ποστ σου δεν θα διεγραφα και το δικο μου που σου απαντουσα;Μονο στις συνεντευξεις ειμαι μοντ,δεν μπορω να διαγραψω εδω τιποτα. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Atrelegis Posted July 6, 2011 Share Posted July 6, 2011 Ρε Κωστα,αν διεγραφα το ποστ σου δεν θα διεγραφα και το δικο μου που σου απαντουσα;Μονο στις συνεντευξεις ειμαι μοντ,δεν μπορω να διαγραψω εδω τιποτα. Α, σόρρυ μαν. Απλά σε θεώρησα υπαίτιο επειδή για μένα είσαι προσωποιοίηση εξουσίας. Όποιος διέγραψε το ποστ μου είναι τότε κακούλης και εχθρός της δημοκρατίας Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Oberon Posted July 6, 2011 Share Posted July 6, 2011 Η δική μου γνώμη πάντως, είναι πως παρ'όλο που το τόπικ είναι εμφανώς από την Μειόκαινο Γεωλογική Σουφουφική Περίδο και αφού από τότε έχουν υπάρξει πολλά νέα βιολογικά είδη μέλη, εκτός από μας τους δεινοσαύριους παλιούς, μπορεί χαλαρά να θέλουν να πουν και κείνοι τη γνώμη τους για το θέμα του τόπικ. Εγώ θα ήθελα να την ακούσω. Εντάξει ο heiron ίσως να θεωρεί ότι μίλησα άσχημα και αφού είμαστε στην Ελλάδα εφόσον δε συμφωνεί μαζί μου θα τον πω φασίστα (γιατί στην Ελλάδα όποιος διαφωνεί μαζί σου είναι φασίστας), οπότε θα πω τη γνώμη μου. Μάγκες, τα έπη είναι ιστορική μυθοπλασία βασισμένη σε γεγονότα. Με άλλα λόγια, ο Όμηρος έκανε μια action ταινία με υψηλό budget για την εποχή του, βασισμένη σε ιστορίες μαχών, πολιορκίες και επικά ταξίδια ναυαγών της εποχής. Το ίδιο και όλα τα άλλα έπη. Η Καλεβάλα κλπ., βασίζονται ουσιαστικά στην αναπαράσταση με απλοποιημένη και εφετζίδικη μορφή των διαφόρων ιστοριών που χρησιμοποιούσαν οι τότε άνθρωποι για να συμβολίσουν τους θριάμβους και τις κακουχίες του λαού τους. Το ΦΑΝΤΑΖΙ είναι ανάπλαση αυτών των μύθων. Η διαφορά είναι ότι είναι προσαρμογή και ερμηνεία των μύθων στην ποπ κουλτούρα. Atre, καμμία σχέση το ποστ μου με ό,τι συζήτησες με το Heiron. Aναφερόμουν μόνο στο ότι είπες πως είχες βαρεθεί το τόπικ. Πάει καλά αυτό. Αλλά οι πιο καινούργιοι στο σφφ μπορεί να θέλουν να συζητήσουν γι'αυτό και, εδώ που τα λέμε, γιατί όχι; Βέβαια ο κάθε ένας θα έχει και διαφορετική άποψη. Κάποιος μπορεί π.χ. να θεωρεί "ιεροσυλία" την ιδέα και μόνο να αντιπαραβάλονται κλασσικά έργα με έργα μοντέρνας μυθοπλασίας. Άλλος μπορεί, ένας νεοπαγανιστής π.χ., να τα βλέπει έως και σαν θρησκευτικά κείμενα, ενώ άλλος σαν αριστουργήματα της αρχαίας Ελληνικής γλώσσας. Κάποιος άλλος, όπως moi, τα θεωρεί εμφανώς προγόνους της φάνταζυ, μαζί με όλους τους άλλους μύθους, θρύλους, παρα-μύθια κ.λπ. Μπορεί, τέλος, κάποιος άλλος να προτιμά εκατό φορές τον Martin από τον Όμηρο (όπως αρκετοί νεαροί προτιμούν π.χ. τον Gaiman από το Shakespeare). E, ας το συζητήσουν λοιπόν. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Maxus Posted July 7, 2011 Share Posted July 7, 2011 Μάγκες, τα έπη είναι ιστορική μυθοπλασία βασισμένη σε γεγονότα. Με άλλα λόγια, ο Όμηρος έκανε μια action ταινία με υψηλό budget για την εποχή του, βασισμένη σε ιστορίες μαχών, πολιορκίες και επικά ταξίδια ναυαγών της εποχής. Το ίδιο και όλα τα άλλα έπη. Η Καλεβάλα κλπ., βασίζονται ουσιαστικά στην αναπαράσταση με απλοποιημένη και εφετζίδικη μορφή των διαφόρων ιστοριών που χρησιμοποιούσαν οι τότε άνθρωποι για να συμβολίσουν τους θριάμβους και τις κακουχίες του λαού τους. Το ΦΑΝΤΑΖΙ είναι ανάπλαση αυτών των μύθων. Η διαφορά είναι ότι είναι προσαρμογή και ερμηνεία των μύθων στην ποπ κουλτούρα. Συμφωνώ. Το φανταζι μπορει να δανειστηκε κομματια απο πολλες μυθολογίες,επη κτλ αλλα η σχέση τους τελειωνει εκει για μενα. Οταν ο Όμηρος έγραψε την Ιλιάδα και την Οδήσεια οι άνθρωποι πιστευαν στους 12 θεους,ειχε αλλη σημασια για αυτους,για άλλους λογους περαν της διασκεδασης και βασιζοταν σε κάποια γεγονοτα. Δεν υπαρχει βιβλιο φανταζι που να ειναι καν κοντα. Καποιος θα μπορουσε να συγκρινει την Ιλιάδα ή Ελλ μυθολογια γενικα με την Βιβλο και να βρεί πιο πολλες ομοιότητες.Ειναι ομως η Βιβλος φανταζι?? Ε οσο ειναι για μας η Βιβλος φανταζι ήταν και για τους Αρχαιους Ελληνες η Ιλιάδα. Τελος παντων χωρις να θελω να προσβαλω κανεναν,το τοπικ για μενα εχει την ιδια αξια με κάποιο που θα ειχε το ερώτημα ''Ειναι ο Ηρακλης,Αχιλλέας κτλ superheroes?K γιατι δεν εκαναν τοτε την justice league?Δεν υπηρχαν supervillain?'' Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Oberon Posted July 7, 2011 Share Posted July 7, 2011 (edited) Μάγκες, τα έπη είναι ιστορική μυθοπλασία βασισμένη σε γεγονότα. Με άλλα λόγια, ο Όμηρος έκανε μια action ταινία με υψηλό budget για την εποχή του, βασισμένη σε ιστορίες μαχών, πολιορκίες και επικά ταξίδια ναυαγών της εποχής. Το ίδιο και όλα τα άλλα έπη. Η Καλεβάλα κλπ., βασίζονται ουσιαστικά στην αναπαράσταση με απλοποιημένη και εφετζίδικη μορφή των διαφόρων ιστοριών που χρησιμοποιούσαν οι τότε άνθρωποι για να συμβολίσουν τους θριάμβους και τις κακουχίες του λαού τους. Το ΦΑΝΤΑΖΙ είναι ανάπλαση αυτών των μύθων. Η διαφορά είναι ότι είναι προσαρμογή και ερμηνεία των μύθων στην ποπ κουλτούρα. Συμφωνώ. Το φανταζι μπορει να δανειστηκε κομματια απο πολλες μυθολογίες,επη κτλ αλλα η σχέση τους τελειωνει εκει για μενα. Οταν ο Όμηρος έγραψε την Ιλιάδα και την Οδήσεια οι άνθρωποι πιστευαν στους 12 θεους,ειχε αλλη σημασια για αυτους,για άλλους λογους περαν της διασκεδασης και βασιζοταν σε κάποια γεγονοτα. Δεν υπαρχει βιβλιο φανταζι που να ειναι καν κοντα. Καποιος θα μπορουσε να συγκρινει την Ιλιάδα ή Ελλ μυθολογια γενικα με την Βιβλο και να βρεί πιο πολλες ομοιότητες.Ειναι ομως η Βιβλος φανταζι?? Ε οσο ειναι για μας η Βιβλος φανταζι ήταν και για τους Αρχαιους Ελληνες η Ιλιάδα. Τελος παντων χωρις να θελω να προσβαλω κανεναν,το τοπικ για μενα εχει την ιδια αξια με κάποιο που θα ειχε το ερώτημα ''Ειναι ο Ηρακλης,Αχιλλέας κτλ superheroes?K γιατι δεν εκαναν τοτε την justice league?Δεν υπηρχαν supervillain?'' You have a point. Όμως αρκετοί συγγραφείς παλαιότερα είχαν οικειότητα με τους αρχαίους μύθους και τα κλασσικά έργα, και επιρεάστηκαν από αυτά πριν γράψουν όσα σήμερα θεωρούμε κλασσική φαντασυ. Οπότε μια κάποια σχέση οπωσδήποτε υπάρχει, έστω και έμμεση. Το ίδιο ισχύει και με τους σούπερήρωες. Αν μάλιστα μεταφράσουμε τη λέξη fantasy σαν "μυθοπλασία", ή σκεφτούμε ένα συγκεκριμένο υποείδος της που λέγεται "mythic fiction" τότε βλέπουμε αυτή τη σχέση ακόμα πιο ξεκάθαρα. Με βάση αυτό το σκεπτικό, το τόπικ είναι σίγουρα valid, και εξ άλλου ξεκινά με ερώτηση, όχι με κατάφαση. Η διαφορά με τη Βίβλο είναι πως ήταν από πάντα ένα σύνολο από θρησκευτικά βιβλία συγκεκριμένων θρησκειών και ως τέτοια θεωρούνταν πάντα από τους πιστούς αυτών των θρησκειών. Η Ιλιάδα και η Οδύσσεια είναι έπη και όχι "βίβλοι" μιας θρησκείας. Mοντέρνο, δε, δείγμα, τέτοιου έπους είναι η Kalevala. Πιθανά θα ήταν πιο προσιτό το ερώτημα αν η Kalevala μπορεί να θεωρηθεί fantasy ή όχι. Η διαφορά όμως και πάλι είναι πως η Κalevala βασίζεται σε υπάρχοντες μύθους και θρύλους και δεν δημιουργήθηκε κάτι από την αρχή όπως π.χ. στα έργα του Tolkien. Πού ξέρει κανείς όμως? Μπορεί μετά από 3000 χρόνια τα τεύχη της Justice League να θεωρούνται "κλασσική αρχαία λογοτεχνία" Edited July 7, 2011 by Oberon Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpirosK Posted July 7, 2011 Share Posted July 7, 2011 Καποιος θα μπορουσε να συγκρινει την Ιλιάδα ή Ελλ μυθολογια γενικα με την Βιβλο και να βρεί πιο πολλες ομοιότητες.Ειναι ομως η Βιβλος φανταζι?? Ε οσο ειναι για μας η Βιβλος φανταζι ήταν και για τους Αρχαιους Ελληνες η Ιλιάδα. Δε θέλω να στεναχωρήσω κανένα, αλλά για μερικούς από εμάς *είναι* fantasy η Βίβλος... We reserve our rights Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Martin Ocelotl Posted July 7, 2011 Share Posted July 7, 2011 Οταν περιγράφεις την ιστορία και τα γεγονότα που κάποτε προσδιόρισαν την ύπαρξή σου και μιλάς για θεούς που πιστευεις οτι υπάρχουν. Όσο απίθανα κι αν ειναι τα γραφόμενά σου, δεν ειναι Fantasy... ειναι ιστορία. θέλω να πω οτι ο Όμηρος δεν έγραψε τίποτα που δεν πίστευε για πραγματικό. Δεν έκανε κοσμοπλασία και δεν γέννησε ήρωες από το μυαλό του. Ίσως να στόλισε το γεγονός με τέχνη λόγου, που την κατείχε άριστα, αλλά δεν είπε κάτι που ήξερε ότι ήταν ψέμα... Το επίπεδο γνώσεων της εποχής του, μπορεί να άφηνε περιθώρια για εντελώς "μυθικά όντα", αλλά κατά τις συνθήκες και τις θεάσεις του Ομηρικού κόσμου δεν ήταν παραμύθια, ήταν η τρέχουσα αντίληψη για την ιστορία. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Drake Ramore Posted July 7, 2011 Share Posted July 7, 2011 Καποιος θα μπορουσε να συγκρινει την Ιλιάδα ή Ελλ μυθολογια γενικα με την Βιβλο και να βρεί πιο πολλες ομοιότητες.Ειναι ομως η Βιβλος φανταζι?? Ε οσο ειναι για μας η Βιβλος φανταζι ήταν και για τους Αρχαιους Ελληνες η Ιλιάδα. Δε θέλω να στεναχωρήσω κανένα, αλλά για μερικούς από εμάς *είναι* fantasy η Βίβλος... We reserve our rights Μεγάλο κεφάλαιο ανοίγεις τώρα... Προσωπικά αν δεχτώ ως φάντασυ την Ιλιαδα και την Οδύσσεια πρέπει να κάνω το ίδιο και με την Βίβλο. Αν πάλι δεχτώ την Βιβλο ως ιστορικό θρησκετικό θεόπνευστο σύγγραμμα πρέπει να δω τα έπη του Ομηρου σαν ιστορικές μαρτυρίες. Για τους Δωδεκαθεϊστές ας πούμε τα πράγματα είναι αντιστρόφως ανάλογα για τις θρησκευτικές τους ευαισθησίες. Μια τέτοια κουβέντα και μονο, εδω, θα μπορούσε να πυροδοτήσει θέμα για τα θρησκευτικά πιστευω του καθενός. Το οτι τυγχάνει η μεγαλύτερη μερίδα ανθρώπων του φόρουμ να είναι Χριστιανοί είναι αυτό που συντελεί σε μια ηρεμη συζήτηση (ή μάλλον το γεγονός οτι δεν έχουμε Δωδεκαθεϊστές ανάμεσα μας). Αν άνοιγε παρόμοιο θέμα για την Βίβλο θα είχαμε σβησίματα ποστ, μπαν και πολλά ακόμη... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Παρατηρητής Posted July 7, 2011 Share Posted July 7, 2011 (edited) Είναι η Βίβλος fantasy; Είναι ο Θεός fantasy; Μήπως είναι και ο Άνθρωπος fantasy; Αυτά και άλλα πολλά στο sff.gr (Shience Fiction & Filosophy*) , το φόρουμ των μεγάλων αποκαλύψεων. *philosophy το κανονικό Edited July 7, 2011 by Παρατηρητής Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Atrelegis Posted July 7, 2011 Share Posted July 7, 2011 Το φανταζι μπορει να δανειστηκε κομματια απο πολλες μυθολογίες,επη κτλ αλλα η σχέση τους τελειωνει εκει για μενα. Οταν ο Όμηρος έγραψε την Ιλιάδα και την Οδήσεια οι άνθρωποι πιστευαν στους 12 θεους,ειχε αλλη σημασια για αυτους,για άλλους λογους περαν της διασκεδασης και βασιζοταν σε κάποια γεγονοτα. Δεν υπαρχει βιβλιο φανταζι που να ειναι καν κοντα. Καποιος θα μπορουσε να συγκρινει την Ιλιάδα ή Ελλ μυθολογια γενικα με την Βιβλο και να βρεί πιο πολλες ομοιότητες.Ειναι ομως η Βιβλος φανταζι?? Ε οσο ειναι για μας η Βιβλος φανταζι ήταν και για τους Αρχαιους Ελληνες η Ιλιάδα. Τελος παντων χωρις να θελω να προσβαλω κανεναν,το τοπικ για μενα εχει την ιδια αξια με κάποιο που θα ειχε το ερώτημα ''Ειναι ο Ηρακλης,Αχιλλέας κτλ superheroes?K γιατι δεν εκαναν τοτε την justice league?Δεν υπηρχαν supervillain?'' Tην έκαναν όταν συνεργάστηκαν η Κόμικ Ερευνητών και η εταιρεία Άθλοι, κάνοντας τον Ιάσωνα και του Αργονάυτες! Φιτσουρινγκ Λαερτης, Ιάσων και Ηρακλή (αν και σύντομα μάλλον γιατί έγραφε ο Garth Ennis και δεν πάει τους ημίθεους). Οι supervillains ήταν ας πούμε ο Σίσυφος, η Ήρα κλπ. Γενικά η μυθολογία είναι υπεραπλοποίηση των τρέχοντων ή παρελθόντων γεγονότων με φανταστική μορφή. Μυθολογία θα ήταν αν λέγαμε ότι ο Μέγας Ομπάμα, γιος του Δία και της Μελπομένης, σκότωσε με τα ίδια του τα χέρια τον Μπιν Λάντεν, ημίθεο γιο της Εκάτης και ενός Τιτάνα, που είχε παλιά γκραμίσει τους δίδυμους πύργους με την ουρά του. Και το ανακάλυπταν μετά από χίλια χρόνια και ήταν η μοναδική απτή αναφορά στην ποπ κουλτούρα μας. Είναι η Βίβλος fantasy; Όχι, είναι μυθολογία. Συγκεκριμένα εβραϊκή μυθολογία για το πόσο badass καριόληδες ήταν οι Εβραίοι (παλαιά) και πόσο badass τηρητές της ειρήνης ήταν όλοι οι χριστιανοί (καινή) Είναι ο Θεός fantasy; Αν εννοείς το χριστιανικό θεό, όχι, επειδή δεν δίνει στους κληρικούς του spells. Μετά από χιλιάδες χρόνια, μπορεί να θεωρείται μυθολογία. Μήπως είναι και ο Άνθρωπος fantasy; Όχι, γιατί υπάρχει. Μπορεί να είναι μυθολογικός για τος Ουρ'Θαλάν, το λαό που θα ερευνήσει τα ερείπια του πολιτισμού μας και θα δει την ποπ κουλτούρα και την τεχνολογία μας. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Maxus Posted July 7, 2011 Share Posted July 7, 2011 Μην μενετε στην Βιβλο,την χρησιμοποιησα ως πχ για να δειξω την συνδεση της Ιλιαδας με τις θρησκευτικες πεποιθησεις,κουλτουρα,εθιμα της εποχης που γραφτηκε. Πράγμα που δεν συμβαινει με τα βιβλια φανταζι που διαβαζουμε. Ενα επος συνηθως μιλαει για ενα σοβαρο θεμα που περιεχει λεπτομερειες σχετικα με ηρωικες πραξεις και γεγονοτα σημαντικα για εναν πολιτισμο ή εθνος. Τεραστια διαφορα δηλ με το φανταζι. Για πχ η Θεία Κωμωδία,Ιλιαδα ειναι επη ενω Ο Αρχοντας Των Δακτυλιδιων ειναι φανταζι. Δυο διαφορετικες κατηγοριες δηλ. Για μενα η μονη συνδεση τους ειναι οτι το φανταζι επηρεαστηκε απο τα επη,μυθολογιες,κουλτουρες. Οberon οντως κανεις δεν ξερει την εξελιξη και αυτο που λες θα ήταν...ενδιαφέρον το λιγοτερο Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Atrelegis Posted July 7, 2011 Share Posted July 7, 2011 Πού ξέρει κανείς όμως? Μπορεί μετά από 3000 χρόνια τα τεύχη της Justice League να θεωρούνται "κλασσική αρχαία λογοτεχνία" Βασικά ναι. Είναι εξίσου πιθανό μετά από 3000 έτη να θεωρούνται οι υπερήρωες και supervillains λογοτεχνικές αναπαραστάσεις πραγματικών προσώπων Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
subdee Posted July 20, 2011 Share Posted July 20, 2011 Μην μενετε στην Βιβλο,την χρησιμοποιησα ως πχ για να δειξω την συνδεση της Ιλιαδας με τις θρησκευτικες πεποιθησεις,κουλτουρα,εθιμα της εποχης που γραφτηκε. Πράγμα που δεν συμβαινει με τα βιβλια φανταζι που διαβαζουμε. Ενα επος συνηθως μιλαει για ενα σοβαρο θεμα που περιεχει λεπτομερειες σχετικα με ηρωικες πραξεις και γεγονοτα σημαντικα για εναν πολιτισμο ή εθνος. Τεραστια διαφορα δηλ με το φανταζι. Για πχ η Θεία Κωμωδία,Ιλιαδα ειναι επη ενω Ο Αρχοντας Των Δακτυλιδιων ειναι φανταζι. Δυο διαφορετικες κατηγοριες δηλ. Για μενα η μονη συνδεση τους ειναι οτι το φανταζι επηρεαστηκε απο τα επη,μυθολογιες,κουλτουρες. Οberon οντως κανεις δεν ξερει την εξελιξη και αυτο που λες θα ήταν...ενδιαφέρον το λιγοτερο Μα πως γίνεται να ξεχωρίζεις την Ιλιάδα και τη Θεία Κωμωδία σαν έπη και όχι τον Άρχοντα; Και ο Άρχοντας δε βασίζεται στην ηρωική πράξη ενός χαρακτήρα να σώσει τον πλαστό κόσμο του Tolkien; Δεν βλέπω τις τόσο τεράστιες διαφορές μεταξύ τους. Εγώ θα έλεγα καλύτερα ότι τα fantasy θα μπορούσαν να είναι υποκατηγορία των επών ή τούμπαλιν. Σίγουρα σχετίζονται. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.