Jump to content

The Wire (2002-2008)


PiKei

Recommended Posts

Λοιπόν, εμένα η σειρά ΤΗΕ WIRE μ΄αρέσει. Μέχρι στιγμής έχω δει τους δύο πρώτους κύκλους και μέσα στις μέρες αυτές περιμένω τον τρίτο. Ξέρω πως πάλι θα τον τελειώσω το πολύ σε δύο μέρες όπως και τους προηγούμενους. Βάζω το εναρκτήριο ερώτημα:

Είναι \"Ο ΚΟΡΙΟΣ\" (επί το ελληνικότερον) μια ενδιαφέρουσα αστυνομική σειρά ή σας λέει κάτι περισσότερο; Κι αν ναι, τι; Κι αν όχι γιατί; Κι αν θέλετε να πείτε οτιδήποτε άλλο πάνω στο θέμα, do it ελεύθερα και όπως σας βγαίνει. Για πάμε!

Edited by Dain
Link to comment
Share on other sites

Πικέι, τα τελευταία χρόνια έχω παρακολουθήσει αρκετές ποιοτικές αστυνομικές σειρές, αλλά παραδόξως ελάχιστο ποιοτικό χόλιγουντ. Εντυπωσιακό, γιατί πριν δέκα χρόνια ας πούμε δεν θα πίστευα ότι κάτι που γίνεται για την τηλεόραση μπορεί να είναι καλύτερο από κάτι που γίνεται για τον κινηματογράφο, το δεύτερο μάλιστα με πολλαπλάσιο προϋπολογισμό. Αλλά να που συμβαίνει...

Το the wire της ΗΒΟ λοιπόν, είναι από τις καλύτερες αστυνομικές σειρές που έχω παρακολουθήσει, αν όχι η καλύτερη. Να πω πρώτα δυο λόγια για τα μέλη του φόρουμ που δεν το γνωρίζουν. Πρόκειται για ετήσια σειρά, που ολοκληρώνεται σε 13 αν θυμάμαι καλά επεισόδια, και μάλιστα μεγάλα (νομίζω, πρέπει να ήταν 50-60 λεπτά το καθένα). Δεν έχουμε δηλαδή αυτοτελή επεισόδια εδώ. Έτσι η ιστορία μπαίνει σε βάθος, το σενάριο είναι λεπτομερές και οι ηθοποιοί έχουν ευκαιρίες να "υποκριθούν". Η υπόθεση είναι γύρω από μια αστυνομική ομάδα που αναλαμβάνει να οδηγήσει στη δικαιοσύνη ένα μεγάλο έμπορο ναρκωτικών, ξεκινώντας ουσιαστικά από το μηδέν. Στην Ελλάδα ξέρω ότι κυκλοφορεί σε κάποια dvd κλαμπ, πωλείται επίσης ως πακέτο.

 

Τώρα, γιατί μου άρεσε η σειρά:

Η σκηνοθεσία ήταν ευφυής και εξαιρετικά υψηλών επαγγελματικών στάνταρντ.

Εκτός των άλλων, καθοδηγεί εκπληκτικά τους ηθοποιούς και παίρνει από αυτούς εξαιρετικές ερμηνείες. Χωρίς υπερβολή, και ο τελευταίος κομπάρσος παίζει καλά. Πχ. η μάρτυρας με την οποία ανοίγει το πρώτο επεισόδιο, είναι εκπληκτική --για ένα ελάχιστο ρόλο. Για να αφήσω κατά μέρος τα παιδιά στην αλάνα, τα βαποράκια εννοώ, που πραγματικά, δίνουν ρέστα.

Το σενάριο ξεφεύγει πολύ από άλλες σειρές, ακόμα και εκείνες που ποντάρουν στο ρεαλισμό. Εδώ έχουμε τον ορισμό της ρεαλιστικής σειράς. Οι αξιωματικοί, οι απλοί μπάτσοι, οι δικαστές, οι έμποροι, οι συγγενείς, τα βαποράκια, τα πρεζόνια (είπαμε η ιστορία είναι γύρω από το εμπόριο ναρκωτικών) είναι πραγματικοί, χειροπιαστοί χαρακτήρες, τίποτα υπερβολικό και εξωπραγματικό. Νιώθεις ότι κατανοείς απόλυτα το πώς, το γιατί κάθε κίνησής τους, ζεις πλάι τους κάθε στιγμή. Τους πιο συμπαθείς από τους ήρωες, θα τους λατρέψεις. Πέρα από αυτό, η πλοκή είναι δυνατή, έξυπνη, σε καθηλώνει.

Το πιο εντυπωσιακό όμως, αυτό που σε κερδίζει ολοκληρωτικά, είναι η εκπληκτική απεικόνιση της φτώχειας και της εξαθλίωσης στις πρεζο-γειτονιές της Βαλτιμόρης, εκεί που οι αστυνομικοί πατούν μόνο όταν πρέπει να δείξουν "αποτέλεσμα" στις τηλεοράσεις και τις στατιστικές, εκεί που το δεκαδόλαρο μετατρέπεται σε αμύθητο θησαυρό στα χέρια μικρών παιδιών και απένταρων, εξαθλιωμένων χρηστών.

 

Πικέι, δεν ξέρω ποια είναι η αγαπημένη σου σκηνή στη σειρά, η δική μου είναι όταν οι δύο ντετέκτιβ (Μακ Νάλτι και Μόρλαντ) φτάνουν για να ρίξουν μια δεύτερη ματιά στο σπίτι της νεκρής πρώην φίλης του Έιβον, και καθώς βρίσκουν στοιχεία που οι συνάδελφοί τους δεν είχαν προσέξει, επί 2-3 λεπτά δεν λένε τίποτα άλλο παρά "f..." και "motherf....". Τι λες; Ο σεναριογράφος έγραψε δυο λέξεις μόνο, η σκηνή είναι κολοσσιαία!!

Edited by nikosal
Link to comment
Share on other sites

Ταπεινά απολογούμαι γιατί άνοιξα το τόπικ με κεφαλαία γράμματα, κι ευχαριστώ αυτόν που το παρατήρησε και μου υπενθύμισε - γιατί στο παρελθόν μου το είχε πει και κάποιος άλλος - ότι είναι αγένεια ή χρήση κεφαλαίων στο Διαδίκτυο (σαν να φωνάζεις αν έχω καταλάβει). Δείξτε υπομονή και κατανόηση, δεν είχα πρόθεση και είμαι άσχετος. Θα μάθω, ελπίζω γρήγορα. Αν υπάρχει τρόπος να το αλλάξω παρακαλώ ενημερώστε με για το πως. Αν αλλάζει από κάπου κεντρικά παρακαλώ προχωρήστε οι moderators στην "πεζοποίηση" του...

 

Παραμένω αδικαιολογητος φυσικά...

 

Για το θέμα WIRE. Πέραν αυτών που γράφει ο Nikosal και συμφωνώ απόλυτα, ένα επιπλέον στοιχείο που με έκανε να περάσω καλά είναι η ορθολογική διαχείριση των εμπόρων ναρκωτικών όσον αφορά το προϊόν και τις υπηρεσίες τους, σε αντίθεση με την πλήρως ανορθολογική διαχείριση της αστυνομίας στις δικές της υπηρεσίες. Είναι πραγματικά παντού μέσα στην σειρά και με έχει κάνει να μην μπορώ έκτοτε να δω άλλες -επίσης καλές- αστυνομικές σειρές, γιατί μου λείπει αυτό το στοιχείο.

 

Νομίζω πως η τηλεόραση τα τελευταία χρόνια αλλάζει πολύ. Και ίσως θα ήταν ενδιαφέρον να το συζητήσουμε αυτό κάπου αλλού. Η Ελληνική τηλεόραση βέβαια ακόμα αντιγράφει τον εαυτό της. Και θα χρειαστούν αρκετά χρόνια μέχρι να συνειδητοποιήσει πόσο καλύτερο είναι το κοινό της από την εικόνα που έχει γι αυτό.

 

Για το ποιοτικό Χόλιγουντ που αναφέρει ο Nikosal εν μέρει θα συμφωνήσω, αλλά και θα διαφωνήσω. Όσο οξύμωρο κι αν ακούγεται το WIB (label της Warner Brothers που σημαίνει Warner Intependent Brothers, σαν να λέμε Κόκα-Αντικαπιταλιστική-Κόλα) έχει κάνει παραγωγή και διανομή σε πολύ καλές ταινίες (η πρώτη που μου έρχεται στο μυαλό γιατί την είδα χτες στο dvd είναι το Καληνύχτα και Καλή Τύχη, μια πανέμορφη ταινία) και γενικά νομίζω πως τα τελευταία χρόνια σταμάτησε η "επίδειξη της αστερόεσσας" (που άρχισε πολύ παλιότερα, αλλά εντάθηκε με τους Διδύμους Πύργους) κι είδαμε αρκετές ταινίες που και καλές ήταν και με σκέψη και άποψη.

 

Έχω πλακώσει την τελευταία παράγραφο στις παρενθέσεις... ελπίζω πως βγάζει νόημα. Αν όχι, πείτε το να την ξαναγράψω πιο κατανοητά...

Link to comment
Share on other sites

Για το θέμα WIRE. Πέραν αυτών που γράφει ο Nikosal και συμφωνώ απόλυτα, ένα επιπλέον στοιχείο που με έκανε να περάσω καλά είναι η ορθολογική διαχείριση των εμπόρων ναρκωτικών όσον αφορά το προϊόν και τις υπηρεσίες τους, σε αντίθεση με την πλήρως ανορθολογική διαχείριση της αστυνομίας στις δικές της υπηρεσίες. Είναι πραγματικά παντού μέσα στην σειρά και με έχει κάνει να μην μπορώ έκτοτε να δω άλλες -επίσης καλές- αστυνομικές σειρές, γιατί μου λείπει αυτό το στοιχείο.

 

Ναι, απολύτως σωστή η παρατήρησή σου Πικέι. Προφανώς αποτελούσε κύριο στόχο των παραγωγών να το δείξουν αυτό. Ο Έιβον και η παρέα του (*δεν αποτελούν σπόιλερ αυτά που γράφουμε εδώ*) δουλεύουν με πλήρη τάξη και οργάνωση, η αστυνομία από την άλλη διαθέτει μεν κάποια τεχνικά μέσα, αλλά ο συνολικός τρόπος δουλειάς της από το σχηματισμό της ομάδας, τα κίνητρα των ανώτερων αξιωματικών ως τις ερασιτεχνικές πρωτοβουλίες ορισμένων κατώτερων στελεχών και πολλά ακόμα, δείχνουν κραυγαλέο ανορθολογισμό και ανικανότητα. Ακόμα και τα μεθύσια του ΜακΝάλτι και του Μόρλαντ το ίδιο δείχνουν, τη στιγμή που στην απέναντι όχθη ο εχθρός είναι πάντα νηφάλιος. Εκεί που βγάζει μάτια όμως αυτό που λες, είναι στις... σπουδές του Στρίνγκερ -- χεχε!

 

Με την ευκαιρία εξαιρετική και η δεύτερη σειρά (χρονιά), τι λες; Πολύ καλή η ιδέα να πλεχθεί όλη η ιστορία γύρω από τους λιμενεργάτες, εξαιρετικές ερμηνείες και πάλι, και μάλιστα και από δεύτερους ρόλους όπως: ο Ζίγκι, ο Ομάρ Λιτλ, ο Μπαμπλς, οι δύο Έλληνες και κυρίως ο εκπληκτικός, ο ανεπανάληπτος, ο μοναδικός (!) εκτελεστής που φέρνει ο Έιβον (μου διαφεύγει το όνομά του). Θα έλεγα πάντως ότι η δεύτερη χρονιά είχε ένα τόσο δα τσικ λιγότερο από την πρώτη (ίσως και γιατί η πρώτη μου είχε φανεί εξαιρετική).

 

Δεν μου είπες και τη γνώμη σου για τη σκηνή που έλεγα!

Link to comment
Share on other sites

Ε, χμ... με όλα αυτά που γράφουμε, δεν θα μας δώσει κάτι τις η HBO για τη διαφήμιση;

Link to comment
Share on other sites

Dain,

 

Special thanx για το editing του τίτλου.

 

Nikosal,

 

Η σκηνή που περιέγραψες με τα επαναλαμβανόμενα f..k και motherf....r είναι πράγματι εκπληκτική, και κάτι περισσότερο από απλό gag του σεναριογράφου. Είναι ο ορισμός της "κρίσιμης σκηνής", όπως θα την εβλέπες σε κάθε βιβλίο αναφοράς για το σενάριο, είναι πραγματικά μια σκηνή που αλλάζει την πορεία του έργου.

Η επιλογή είναι μεγαλοφυής γιατί υπηρετεί ταυτόχρονα τρία "αφεντικά".

Πρώτο, τον ρεαλισμό. Δυό ειδικοί μετράνε, υπολογίζουνε, έχουν ένα πρόβλημα και προσπαθούν να το λύσουν, δεν είναι ρεαλιστικό να αναλωθούν στην περιγραφή αυτού που κάνουν με "τιράντες" διαλόγου, η επαφή τους είναι σε άλλο επίπεδο, βλέπουν τα ίδια πράγματα.

Δεύτερο, το ενδιαφέρον του θεατή. Ρεαλιστικά οι δυό τους θα μετρούσαν, θα συννενοούνταν με ματιές και ο θεατής θα έμενε απέξω. Με τα μπινελίκια έκπληξης μας κρατάνε μέσα στην εξέλιξη, υπογραμμίζουν τις κινήσεις που έχουν σημασία, κι αφού εμείς ήδη έχουμε ακούσει αρκετές φορές κι από διαφορετικά πρόσωπα τι και πως έγινε μέσα σ' αυτό το δωμάτιο, αντιλαμβανόμαστε τι κάνουν οι άνθρωποι, ενώ ταυτόχρονα γελάμε με το κάθε f..k και υποσυνείδητα αναρωτιόμαστε "μα πόσα θα πεις ακόμα;".

Τρίτο, όσο κι αν ακούγεται περίεργο, την ερμηνεία του ντουέτου των ηθοποιών. Ο τόσο περιορισμένος διάλογος τους βάζει να χρωματίσουν διαφορετικά το κάθε f..k, να του προσδώσουν την σημασία της ατάκας που λείπει. Η ταυτόχρονη χορογραφία με την μετροταινία που υπολογίζει την τροχιά της σφαίρας είναι επίσης πολύ σημαντική.

Τελικά αυτή η μικρή σκηνή βάζει κάτω μισό επεισόδιο του CSI...

 

Συμφωνώ πως ο δεύτερος κύκλος είναι λίγο "λιγότερος" από τον πρώτο. Για τον τρίτο έχω ακούσει εκπληκτικά πράγματα από πρόσωπα που εμπιστεύομαι και θα έχω προσωπική γνώμη πολύ γρήγορα γιατί τον αποκτώ εντός των ημερών. Μόλις τον δω, θα επανέλθω...

 

Οι σπουδές του Στρίνγκερ είναι όντως χε,χε,χε! Ιδίως τα περί ανελαστικότητας του προϊόντος, κορυφαία...

Αλλά αυτή που δεν μπορεί να φύγει από το μυαλό μου είναι η πρώτη-πρώτη σκηνή που καταλήγει με το "This is America" μετά από τον πιο κουφό συλλογισμό που μπορεί να κάνει κανείς...

 

Επίσης μην περιμένεις σπονσορινγκ του SFF.gr από την ΗΒΟ, είναι πολύ απασχολημένοι με τα γυρίσματα για να μας πάρουν χαμπάρι.

Link to comment
Share on other sites

Είχα δεσμευτεί να επιστρέψω μόλις δω τον τρίτο κύκλο. Λοιπόν επέστρεψα. Μόνο μια φράση θα γράψω: Δεν παίζεται!!!

Όλο το πολιτικό που αχνοφαινότανε - δηλαδή χοντροφαινότανε αλλά πια μιλάμε για απογείωση - στους δύο πρώτους κύκλους στον τρίτο γίνεται μια πραγματικά απίστευτη, αλλά δυστυχώς οδυνηρά ρεαλιστική και πιθανή ιστορία...

 

Must!

Link to comment
Share on other sites

Πού τη βρήκες Pikeiκόπουλε;

Αφού είναι due for release το Φεβρουάριο...

 

ΥΓ. Χεχε πες μου ότι παίζει ο εκτελεστής που είχε προσλάβει ο Έιβον... Εκείνος ο μαύρος με τα βιβλία...

Edited by nikosal
Link to comment
Share on other sites

Δεν αποκαλύπτω πηγές, ηθοποιούς, πρόσωπα και καταστάσεις... απελθέτο απ' εμού το spoiler ποτήρι. Αλλά χωρίς να σου κάψω τίποτα σου λέω ότι το τρομερό "μυστικό" του Στρίνγκερ αποκαλύπτεται στον Έιβον ακριβώς την κατάλληλη στιγμή. Και ο Όμαρ κάνει τέρατα...

 

Αλλά το ουσιαστικό κόλπο του τρίτου κύκλου είναι η διαπλοκή. Όλα, μα όλα, γίνονται σαλάτα... και αν θυμάσαι την ατάκα "όταν ακολουθείς τα ναρκωτικά ξέρεις που θα καταλήξεις, αλλά όταν ακολουθείς τα λεφτά ποτέ δεν ξέρεις που μπορεί να φτάσεις" θα καταλάβεις τι εννοώ...

 

Και βεβαίως εξακολουθούν να υπάρχουν οι "με το σταγονόμετρο, γιατί ο κόσμος βάρεθηκε το σεξ" ερωτικές σκηνές που έκαναν την σειρά αυτό που είναι.

Link to comment
Share on other sites

  • 7 months later...

...ok... Οχτώ μήνες μετά αξιώθηκα να δω την τρίτη σίζον. Καλό, μόλις το τελειώσω, σχόλια.

Link to comment
Share on other sites

E, λοιπόν τέλειωσα και εγώ την τρίτη σίζον σε δυο μερόνυχτα και ενθουσιάστηκα. Η σειρά ξεκινά χαλαρά, αλλά από τη δημιουργία του Χάμστερνταμ και μετά παίρνει φόρα και απογειώνεται. Όπως έλεγε και ο Πικέι παραπάνω, πλάι στα ναρκωτικά επίκεντρο είναι η τοπική πολιτική (ο δήμαρχος και οι σύμβουλοι). Δεν μπαίνει τόσο βαθιά όσο είχε μπει στους λιμενεργάτες στη δεύτερη σειρά, αλλά εντάξει, η πολιτική είναι αρκετά παιγμένη σε άλλα έργα και δεν ξεφεύγει πολύ από τα αναμενόμενα εδώ, ενώ αντίθετα το λιμάνι ήταν απλά μια μεγαλοφυής επιλογή.

Μου κάνει εντύπωση πάντως που μονοπωλούμε με τον Πικέι το τόπικ, πώς και δεν έχετε δει μια τόσο καλή δουλειά; Αν θέλετε ρίξτε μια ματιά στα προηγούμενα μηνύματα, ισχύουν ως έχουν και στην τρίτη χρονιά, με τις ερμηνείες, την απεικόνιση των δρόμων και την οργανωτικότητα των εμπόρων να είναι και πάλι κορυφαίου επιπέδου.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Πικεϊκόπουλο, δεν έχεις δει την τέταρτη χρονιά; Είμαι στη μέση... Έρχομαι όπου να 'ναι με σχόλια... Πες μου ότι σου ρίχνω στα boxsets!!

 

Όσο για τους υπόλοιπους... Τι θα γίνει ρε μάγκες, θα τη δείτε ή όχι; Είπαμε, είναι Η κορυφαία αστυνομική σειρά.

Link to comment
Share on other sites

Την είδα φέτος το Μάιο, αν θυμάμαι καλά, σχεδόν μονορούφι. Δύσκολη να την καταλάβεις χωρίς υπότιτλους (rewind, play, rewind, play, google episode summary, read, play...αν και όχι σε κάθε επεισόδιο), αλλά καταπληκτική.

 

Κάποιος την χαρακτήρισε σειρά τηλεοπτικής λογοτεχνίας και θα συμφωνήσω με τον χαρακτηρισμό.

Link to comment
Share on other sites

προχθές τέλειωσα την τέταρτη σεζόν και... οκέη, δεν υπάρχει κάτι που να μην έχετε πεί - δεν έχω δει βαθύτερη και πολυπλοκότερη σειρά, ενώ η κοινωνική κριτική που ασκεί και διακριτική είναι και incisive. κάτι μου λέει ότι στην πέμπτη δεν θα πολυδούμε όμαρ όμως και στεναχωριέμαι. =/

Link to comment
Share on other sites

Γράψτε με κι εμένα στους φαν. Χτυπάω το κεφάλι μου που δεν είχα δει νωρίτερα το τόπικ του Παναγιώτη.

Πριν τρεις μήνες πήρα χαμπάρι ότι υπάρχει αυτό το αριστούργημα :)

Link to comment
Share on other sites

κάτι μου λέει ότι στην πέμπτη δεν θα πολυδούμε όμαρ όμως και στεναχωριέμαι. =/

Θα δεις, θα δεις....

Link to comment
Share on other sites

Όσοι βρείτε την τελευταία σεζόν, φροντίστε να δείτε και το έξτρα υλικό. Ειδικά τις συνεντεύξεις των συμμετεχόντων της σειράς. Είναι μάθημα για το πως πρέπει να γίνεται η τηλεόραση (έλα όμως που σπάνια γίνεται έτσι!)

Link to comment
Share on other sites

  • Φάντασμα changed the title to The Wire (2002-2008)

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...

Important Information

You agree to the Terms of Use, Privacy Policy and Guidelines. We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue..