Jump to content

Ποια είναι η γνώμη σας για τα σεμινάρια;


synodoiporos

Recommended Posts

Έχω κάνει τρία σεμινάρια ως τώρα (δεν προβλέπεται τέταρτο), το ένα παλαιότερα στο ΕΚΕΒΙ, σε λογική τιμή και σχετικά πρόσφατα δύο πανάκριβα 'ακαδημαϊκά' online creative writing μαθήματα σε αγγλικό πανεπιστήμιο. Τι αποκόμισα;

  1. Τα σεμινάρια δε σε κάνουν συγγραφέα. Not even close... Μπορούν όμως να δώσουν μια πρώτη γεύση για το ποια είναι η δουλειά του συγγραφέα.

  2. Κατά κανόνα σου γλυτώνουν απίστευτο συγγραφικό χρόνο, ειδικά αν είσαι αρχάριος. Σου ξεκαθαρίζουν κάποια βασικά λάθη ('αντικειμενικά' κι υποκειμενικά) και δεν αναγκάζεσαι να ανακαλύπτεις τον τροχό από την αρχή.

  3. Είτε μέσω του καθηγητή είτε από το feedback των υπόλοιπων συμμετεχόντων, σε βοηθούν πολύ, κυρίως στο editing. Ο συνδυασμός μάλιστα των δύο είναι και ο καλύτερος.

  4. Σου δίνουν μια βάση για να 'χτίσεις' πάνω της το μετέπειτα θεωρητικό διάβασμά σου. Καλή βάση, κακή βάση – είναι πάντως κατά τη γνώμη μου προτιμότερο από το να πελαγοδρομείς.

  5. Δεν υπάρχει καλό σεμινάριο για όλους. Άλλοι διαθέτουν μια φυσική ευχέρεια στο γράψιμο, άλλοι ένα καλό αισθητήριο στην πλοκή κ.ο.κ. Οπότε καλό είναι να ελέγχει κανείς προκαταβολικά – όσο είναι δυνατόν – την ύλη του σεμιναρίου και να δει αν ανταποκρίνεται στις ανάγκες του.

  6. Για να πάρει κανείς το μέγιστο από ένα σεμινάριο, καλό θα είναι ν' αγνοεί κατά το δυνατόν τις καλές κριτικές. Αν είναι ειλικρινείς, πρόκειται για κάτι που έχει κατακτήσει, άρα δεν έχει πολύ νόημα ν' ασχολείται μαζί του. Αν δεν είναι, είτε διότι οι άλλοι μαθητές είναι υπερβολικά ευγενικοί, είτε ο δάσκαλος καλός επαγγελματίας που θέλει να διαδώσετε το σεμινάριο, τότε είναι εύκολο να παραπλανηθείς. Επίσης ένας συνδυασμός καλών και κακών σχολίων (το πιο σύνηθες δηλαδή), μπερδεύει κατά τη γνώμη μου τον αποδέκτη. Αν για μια ιστορία λάβω πέντε καλά σχόλια και τέσσερα αρνητικά, υποσυνείδητα κάνω τον συμψηφισμό και θεωρώ ότι η ιστορία τα πήγε γενικά καλά. Στην πραγματικότητα η ιστορία δεν είναι καλή. Απλά δεν είναι εντελώς χάλια.

  7. Γενικά δεν υπάρχει τρόπος να διαπιστώσει κανείς αν ένα σεμινάριο 'αξίζει τα λεφτά του'. Κι αυτό διότι κανένα σεμινάριο δε μπορεί να σε βελτιώσει σφαιρικά ως συγγραφέα. Πρόκειται για πολυπαραγοντική κατάσταση και κάθε σεμινάριο καλύπτει πολύ συγκεκριμένα πράγματα. Επίσης μπορεί η αξία κάποιου σεμινάριου που δεν έχει θεωρήσει κανείς καλό, ν' αναδειχθεί στο μέλλον – ό,τι περίπου συμβαίνει και με μερικά βιβλία. Τέλος, όποιος πηγαίνει στα σεμινάρια κυρίως 'για ν' αποκτήσει γνωριμίες' μάλλον δεν έχει αντιληφθεί στο ελάχιστο ποια είναι η λειτουργία ενός σεμιναρίου.

  8. Το βασικό προσόν ενός σεμιναρίου είναι, όπως έχει ήδη προαναφερθεί, ότι σε κάνει να στρώνεις για ένα διάστημα τον ποπό σου κάτω, με συστηματικό τρόπο.

  9. Το να επιλέγεις σεμινάριο ανάλογα με το πόσο καλός είναι ο συγγραφέας που το κάνει, είναι σα να πιστεύεις ότι ο καλύτερος αθλητής θα γίνει κι ο καλύτερος προπονητής. Δεν πρόκειται για τον κανόνα.

Αυτά από εμένα.

  • Like 4
Link to comment
Share on other sites

Έχω πάει σε περισσότερα από όσα χρειαζόταν σεμινάρια δγ και έχω τη γνώμη ότι:

οι λάθος λόγοι για να πας είναι:

-για να κάνεις γνωριμίες. Δεν είναι σπάνιο να βγει κάποια ανθολογία με κείμενα συμμετεχόντων στο τέλος, αλλά τόσοι πολλοί που είναι πλέον όσοι έχουν κάνει τέτοια σεμινάρια, αυτό δεν είναι διάκριση, όπως δεν είναι και η έκδοση δικού σου κειμένου γενικά. Εκδίδονται πλέον πάρα πολλά στην Ελλάδα και αυτό δε σημαίνει καθόλου ότι αξίζουν κιόλας, ακόμα και αν δεν είναι αυτοέκδοση ή συνέκδοση.

-για να μαζέψεις επαίνους για τα κείμενά σου. Τίποτα δεν αρέσει σε όλους και επίσης η καλή κριτική θεωρείται από τους περισσότερους ερασιτέχνες κριτικούς ότι δείχνει πως ο κριτικός δεν έχει ασχοληθεί με το κείμενο και θέλει να το ξεπετάξει με ένα "ωραίο ήταν, όλα καλά".

-για να πάρεις ένα "δίπλωμα" που νομίζεις ότι θα σε βοηθήσει να προωθηθείς σαν συγγραφέας. Και πάλι, είναι πάρα πολλοί πλέον αυτοί που έχουν συμμετάσχει σε σεμινάρια και δεν αποτελεί διάκριση κάτι τέτοιο.

-να αρπάξεις μια δυο συμβουλές περί συγγραφής για να γράψεις μετά τη βιογραφία του παππού σου/της γιαγιάς σου κλπ. Σεβάσου αυτούς που τους ενδιαφέρει πραγματικά η λογοτεχνία

-για να έχεις κάποιους με τους οποίους θα συζητάς περί λογοτεχνίας. Οκ, αλλά είναι ανάγκη να πληρώσεις γι' αυτό;

 

Οι σωστοί λόγοι, πάντα κατά τη γνώμη μου, είναι:

-να έχεις κάποια αφορμή να στρωθείς να γράψεις αυτά που εδώ και καιρό έχεις στο μυαλό σου. Έστω ότι το σεμινάριο θα σου βάζει θέματα και ασκήσεις και δε θα έχεις πλήρη ελευθερία, αλλά όποιον αρχάριο συγγραφέα τον πειράζει αυτό έχει κάνει το πρώτο βήμα προς το να την ψωνίσει.

-να γλιτώσεις χρόνο μαθαίνοντας από την εμπειρία άλλων αυτά που εσένα θα σου πάρει πολύ να τα ανακαλύψεις μόνος σου από το μηδέν, όπως λέει και ο Cyrano. Σ' αυτό βοηθάνε και τα βιβλία δγ, ως ένα βαθμό.

-να έχεις εξατομικευμένη κριτική στα δικά σου κείμενα, να σου πουν δηλαδή ειδικά στα δικά σου τι πάει στραβά, σε τι πρέπει να επεκταθείς, τι να κρατήσεις και τι να κόψεις. Η καλή κριτική χρειάζεται για να μην κόψεις και τα καλά.

-ενδεχομένως να σε βάλει κάποιος να διαβάσεις κάποια βιβλία που δε θα αποφάσιζες μόνος σου να ανοίξεις, αν και αυτό εξαρτάται πολύ από το γούστο του "δασκάλου" και τη σχέση του δικού του συγγραφικού στυλ με το δικό σου.

-να προσγειωθείς. Στην περίπτωση που έχεις ήδη αρχίσει να θεωρείς τον εαυτό σου κάτι ιδιαίτερο επειδή γράφεις και μπορείς να ξεχωρίσεις ένα καλό από ένα κακό κείμενο, θα σε φέρει σε επαφή με την πραγματικότητα να δεις πόσος πολύς κόσμος γράφει, δημοσιεύει και θεωρεί τον εαυτό του λίγο παρακάτω από τον Ελύτη και τα κείμενά του είναι για πέταμα. Ή πόσοι, ενώ δεν πολυέχουν τη φιλοδοξία να γίνουν γνωστοί σαν συγγραφείς, γράφουν δέκα φορές καλύτερα από σένα.

-να φάει ένα γερό χαστούκι η εντύπωση που μπορεί να έχεις ότι μπορεί κανείς να γράψει ένα καλό κείμενο χωρίς να ξέρει καλά ελληνικά.

-να αποφασίσεις κατά πόσον η τέχνη (σου) θέλεις/πρέπει να είναι και επικοινωνία, δηλαδή αν σε νοιάζει να το αντιλαμβάνονται οι άλλοι αυτό που πας να εκφράσεις ή γράφεις για το συρτάρι σου.

-και γενικά να μη νομίζεις ότι το γράψιμο καλής λογοτεχνίας είναι τόσο εύκολο όσο το να ξέρεις γραφή.

 

Ίσως και άλλα που δε μου 'ρχονται τώρα.

  • Like 5
Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Πιστεύω πως μπορείς να μάθεις τόσα πολλά από ένα σεμινάριο δημιουργικής γραφής. Οπωσδήποτε είναι μια εμπειρία που μετράει υπέρ σου και σου λύνει τον εγκέφαλο (η στον δένει αν οι τρόποι σου είναι εντελώς λάθος, αλλά πρέπει να μάθεις να περπατάς πριν μάθεις να πετάς).
Είχα ψάξει για ένα σεμινάριο αλλά όταν είδα την τιμή κόντεψα να πάθω ανεύρυσμα. Είναι το μόνο που με εμποδίζει.

Πιστεύω πως μια "σύναξη" φίλων της φαντασίας μπορεί να βοηθήσει εξ ίσου γιατί μέσω της καλής πρόθεσης και της συλλογικής γνώσης (βάζοντας ο καθένας κάτι από τις γνώσεις του) μπορούν να γίνουν θαύματα.

Link to comment
Share on other sites

ΠΟια σεμιναρια?

Δεν ξέρω αν γίνονται ακόμα εκεί που γίνονταν όταν πήγαινα εγώ, αλλά τα συνηθισμένα μέρη είναι: εκδόσεις Μεταίχμιο (καλά αλλά μάλλον ακριβά), ΕΚΕΒΙ (=Εθνικό Κέντρο Βιβλίου, νομίζω ότι έχει κλείσει), Μικρό Πολυτεχνείο (δεν έχω πάει αλλά δεν το πολυεμπιστεύομαι γιατί εκεί κάνουν σεμινάρια για τα πάντα, αγγειοπλαστική, φωτογραφία, κατασκευή κοσμημάτων και δημιουργική γραφή από πάνω, οπότε δε μπορούμε να πούμε ότι είναι εξειδικευμένοι, είναι όμως πιο φτηνά από τα άλλα), ίσως κανένας εκδοτικός οίκος (Πατάκης κάποτε) ή βιβλιοπωλείο (Ιανός πχ) ή κανένα κέντρο σεμιναρίων μετάφρασης. Κάτι υπάρχει και στα πανεπιστήμια, Θεσσαλονίκη και Φλώρινα, αλλά γι' αυτά δεν ξέρω τίποτα. Αν δεν έχεις λεφτά, πάρε κανένα βιβλίο δημιουργικής γραφής πρώτα. Προτάσεις εδώ. 

Link to comment
Share on other sites

Πιστεύω πως το καλύτερο σεμινάριο μπορείς να το κάνεις μόνος σου στον εαυτό σου διαβάζοντας αρκετά βιβλία. Τα σεμινάρια, μπορούν να σε μάθουν κάποια βασικά πράγματα, όπως αρχή, μέση, τέλος και στήσιμο χαρακτήρων (κάτι σαν την έκθεση του σχολείου δηλαδή), αλλά δεν μπορούν να σου διδάξουν το πιο βασικό από όλα. Την έμπνευση. Αυτή την πρώτη ύλη που αν δεν έχεις έμφυτη μέσα σου δεν μπορείς να τελειώσεις ούτε μία σελίδα. Αυτή είναι, πάντα, η προσωπική μου άποψη και μόνο. Δεν έχω σκοπό να μειώσω κανέναν. 

Link to comment
Share on other sites

Τα σεμινάρια του Πατάκη είχαν ανέβει όταν άρχισε να πέφτει το ΕΚΕΒΙ, είχαν πάρει και τον Χαβιαρά αν δεν κάνω λάθος. Από Σεπτέμβρη πάντως, περιορισμένες οι επιλογές, Φάις ή Μιχαλοπούλου μόνο

Link to comment
Share on other sites

Δεν έχω παρακολουθήσει ακόμη κάποιο σεμινάριο, έχω μιλήσει όμως με πολλούς ανθρώπους που έχουν παρακολουθήσει και με λίγους που έχουν αναλάβει τον ρόλο του δασκάλου/συντονιστή σε αυτά.

 

Τι έχω καταλάβει;

Είναι πολύ καλά τα περισσότερα σεμινάρια για να βάλεις σε μια τάξη τις σκέψεις σου,  να οργανωθείς, να βελτιώσεις τον τρόπο παρουσίασης της πλοκής σου, να μάθεις κάποια βασικά πράγματα για τον ρυθμό αφήγησης.

 

Για κάποιον που ήδη έχει περάσει τα παραπάνω στάδια (δηλαδή του αρχαρίου), δεν νομίζω ότι βοηθάνε. Δεν θα σε βοηθήσουν να δημιουργήσεις πλοκή, να εμπλουτίσεις το λεξιλόγιο και τις εκφράσεις σου, να βρεις το χρώμα της αφήγησης σου.

 

Τα σεμινάρια είναι μάλλον ένα τεχνικό εργαλείο που σου δείχνει έναν απο τους σωστούς δρόμους τεχνικά για να γράψεις (υπάρχουν πολλοί δρόμοι). Κάνουν τον ενθουσιώδη επίδοξο συγγραφέα κάτοχο του τρόπου, κάνουν τον αρχάριο συγγραφέα πιο συγκεντρωμένο, δίνοντας του έναν "μπούσουλα", αλλά δεν κάνουν τον κακό συγγραφέα καλό. Δεν τον κάνουν καν μέτριο.

Edited by Drake Ramore
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Για αυτό εδώ έχει κάποια γνώμη να καταθέσει κανείς; Είναι βέβαια ακριβό, αλλά ξέρω 'γω...

 

http://elearn.elke.uoa.gr/docs/odigoi_spoudon/35_dimiourgiki_grafi_1406538062.pdf

Φαίνεται σαν να έχουν πάρει τα πιο ενδιαφέροντα σημεία και μαθήματα ενός τμήματος φιλολογίας για να φτιάξουν αυτό. Πολύ θεωρητικό, αν και αυτό ακριβώς λείπει από τα σεμινάρια δγ συνήθως. Αν θέλεις πτυχίο φιλολογίας, υποθέτω κάνει, αλλά εκτός από λεφτά, θα χρειαστείς και υπομονή. Αμφιβάλλω αν η Φιλοσοφική είναι τόσο οργανωμένη που να αξίζει τον κόπο αυτό και μάλιστα online. Πάντως αυτός που αναφέρεται εκεί μέσα ως υπεύθυνος δεν έχει καμία σχέση με λογοτεχνία, σύμφωνα με το βιογραφικό του. 

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

http://www.bookpress.gr/politismos/teleutaia-nea/story-telling-3?utm_source=Newsletter&utm_medium=email

 

Να, αυτό εδώ δεν είναι από τα πιο ακριβά και ο Κατσουλάρης εγγυώμαι εγώ ότι ξέρει τι λέει και δεν κοροϊδεύει τον κόσμο.

Link to comment
Share on other sites

Αυτό φαίνεται πολύ σοβαρό, τόσο από πλευράς διδάσκοντος, όσο και από πλευράς ύλης. Και η τιμή για την εξαρχής παρακολούθηση (€500) είναι πολύ ανταγωνιστική και πιθανότατα να αξίζει τον κόπο.

 

ενημερωτικά, γίνεται και αυτό

 

Τα αυτά ισχύουν και για τον Κατσουλάρη, τον οποίο έχω παρακολουθήσει και ήταν εξαιρετικά χρήσιμος.

Link to comment
Share on other sites

Αυτό φαίνεται πολύ σοβαρό.

 

ενημερωτικά, γίνεται και αυτό

 

Τα αυτά ισχύουν και για τον Κατσουλάρη, τον οποίο έχω παρακολουθήσει και ήταν εξαιρετικά χρήσιμος.

 για καλό το λες αυτό; :ρρ :DD (Κι εμένα μου φάνηκε πολύ συγκροτημένο το πρόγραμμά του : )) )

Link to comment
Share on other sites

Χμμ, τώρα με μπέρδεψες... Ναι, για καλό το λέω. Είδα το πρόγραμμα του Χρυσόπουλου, έχω ακούσει πολύ καλά λόγια για το "Διπλό όνειρο της γραφής" με τον Βλαβιανό (το έχω αλλά δεν το έχω πιάσει ακόμα) οπότε μου φαίνεται value for money.

Link to comment
Share on other sites

Αν εννοείς αυτό

http://www.toposbooks.gr/contents/news.php?nid=327

Αυτό φαίνεται πολύ σοβαρό, τόσο από πλευράς διδάσκοντος, όσο και από πλευράς ύλης. Και η τιμή για την εξαρχής παρακολούθηση (€500) είναι πολύ ανταγωνιστική και πιθανότατα να αξίζει τον κόπο.

 

 

πού λέει ότι κοστίζει 500 ευρώ; Εγώ μόνο το "Κόστος:250 ευρώ" που γράφει πάνω πάνω βρήκα ως προς την τιμή.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 3 months later...

Παιδιά καλησπέρα,

Έχει κάποιος εμπειρία απο τα σεμινάρια της ανοιχτής τέχνης που διοργανώνει ο Αλέξανδρος Ασωνίτης;

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Το θέμα είναι πως όλα γίνονται είτε Αθήνα είτε Θεσσαλονίκη και πολλοί που δεν μπορούν να έρθουν μένουν απέξω. Είχα παρακολουθήσει κάποτε ένα σεμινάριο δημιουργικής γραφής στην πόλη μου αλλά είχε να κάνει με μια γενική θεματολογία που ναι μεν έμαθα κάποιο πράγματα αλλά από την άλλη δεν ήταν στο αντικείμενο που θέλω να γράψω

Link to comment
Share on other sites

  • 7 months later...

Είδα αυτή την ανακοίνωση, και σκέφτηκα πως ίσως ενδιαφέρει και τους συνφορουμίτες του sff.

 

http://www.bookia.gr/index.php?action=Blog&post=05824518-0ef3-4f21-a2b4-ae6978d37416

 

 

Θέλεις να μάθεις να γράφεις παραμύθια;

Ποιος μπορεί να διδάξει αποδοτικότερα; Φυσικά κάποιος που γνωρίζει το αντικείμενο και έχει να επιδείξει πλούσιο και σημαντικό έργο σε αυτό!

Σεμινάρια δημιουργικής γραφής διοργανώνονται από πολλούς, αξιόλογους και επιτυχημένους συγγραφείς. Όταν όμως το θέμα γίνεται πιο ειδικό, όπως η συγγραφή παραμυθιών, λίγα ονόματα έρχονται στο μυαλό μας. Ένα από αυτά, και ψηλά στη λίστα, είναι τού Μάνου Κοντολέων!

Εκτιμώντας την αξία μίας τέτοιας συνεργασίας με το συγγραφέα, ως Bookia, συνδιοργανώνουμε σειρά συναντήσεων μαζί του με θέμα ένα είδος λογοτεχνίας στο οποίο έχει να επιδείξει σημαντικό έργο, τα παραμύθια. Είναι μία ευκαιρία για όσους έχουν ενδιαφέρον, να αξιοποιήσουν την εμπειρία τού συγγραφέα.

Πιο συγκεκριμένα λοιπόν, ο συγγραφέας Μάνος Κοντολέων συντονίζει κύκλο 8 τρίωρων συναντήσεων ανά δεκαπενθήμερο με θέμα τη Δημιουργική Ανάγνωση και Συγγραφή Παραμυθιών. ...

 

Εκτιμώ φυσικά το έργο του κυρίου Κοντολέων, και η πρωτοβουλία για το σεμινάριο είναι επίσης ωραία. Σαν κάτοικος (Νέας) Κηφισιάς με ενθουσίασε πως κάτι τέτοιο θα γινόταν και εδώ.

 

Ωστόσο, το κόστος συμμετοχής των 260 Ευρώ για 8 τρίωρες συναντήσεις, συν το κόστος για τα βιβλία, ακόμα και η έκπτωση (από 260 Ευρώ σε 240) για τους "φοιτητές και άνεργους", σε μένα - όντας άνεργος - είναι πέρα από απαγορευτική στο σημερινό κλίμα. Αναρωτιέμαι λοιπόν σε ποιους/ές απευθύνεται τελικά το σεμινάριο.

Υποθέτω πως μιλά η "απογοήτευση" γιατί μου είναι αδύνατον να το παρακολουθήσω.

 

Θα ήθελα πολύ να ακούσω τις γνώμες σας και για το σεμινάριο συγγραφής παραμυθιών και για το κόστος, ή για οτιδήποτε άλλο θα θέλατε να εκφράσετε.

Edited by Oberon
  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Θα το επαναλάβω, τα σεμινάρια είναι, κατά βάση, ένας καλός τρόπος για τους συγγραφείς να ζήσουν από το γράψιμο. Ενδεχομένως (αν πχ ο συγγραφέας είναι κάποιος που μπορεί να γράψει σωστά έστω και μια λίστα για το σούπερ μάρκετ) να αποδεικνύονται και χρήσιμα για τους συμμετέχοντες.

 

Ναι, είμαι κακός και αφοριστικός και ναι, μάλλον αδικώ το συγκεκριμένο σεμινάριο που φαίνεται να είναι επαγγελματικότατο (επίσης, ένα παιδικό βιβλίο που θα εκδοθεί σε οίκο με σοβαρή διανομή μπορεί να βγάλει εύκολα τα 260€ του κόστους του σεμιναρίου). Αλλά έχουν δει πολλά τα ματάκια μας όλα αυτά τα χρόνια...

Επίσης, 8 τρίωρες συναντήσεις (όχι 3 συναντήσεις όπως λες Διονύση) είναι σχετικά λογικό κόστος, είναι ένα τετράμηνο σεμινάριο με επαγγελματία συγγραφέα, τα 65€ το μήνα δε μου ακούγονται υπερβολικά πολλά, δεδομένου στα περισσότερα σεμινάρια η εγγραφή είναι στα 50€ το μήνα.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Ναι, το διόρθωσα το 3 συναντήσεις, Μιχάλη, όταν είδα πως εκ παραδρομής το είχα γράψει έτσι.

Link to comment
Share on other sites

Θα το επαναλάβω, τα σεμινάρια είναι, κατά βάση, ένας καλός τρόπος για τους συγγραφείς να ζήσουν από το γράψιμο. Ενδεχομένως (αν πχ ο συγγραφέας είναι κάποιος που μπορεί να γράψει σωστά έστω και μια λίστα για το σούπερ μάρκετ) να αποδεικνύονται και χρήσιμα για τους συμμετέχοντες.

 

Ναι, είμαι κακός και αφοριστικός και ναι, μάλλον αδικώ το συγκεκριμένο σεμινάριο που φαίνεται να είναι επαγγελματικότατο (επίσης, ένα παιδικό βιβλίο που θα εκδοθεί σε οίκο με σοβαρή διανομή μπορεί να βγάλει εύκολα τα 260€ του κόστους του σεμιναρίου). Αλλά έχουν δει πολλά τα ματάκια μας όλα αυτά τα χρόνια...

Επίσης, 8 τρίωρες συναντήσεις (όχι 3 συναντήσεις όπως λες Διονύση) είναι σχετικά λογικό κόστος, είναι ένα τετράμηνο σεμινάριο με επαγγελματία συγγραφέα, τα 65€ το μήνα δε μου ακούγονται υπερβολικά πολλά, δεδομένου στα περισσότερα σεμινάρια η εγγραφή είναι στα 50€ το μήνα.

 

Υπερβολικά πολλά δεν είναι μεν, αλλά αναρωτιέμαι υπό τις σημερινές συνθήκες κατά πόσο κάποιος/α μπορεί να διαθέσει αυτά τα χρήματα (εκτός αν είναι κάτοικος της μίας πλευράς της "Κηφισιάς" και όχι της άλλης Κηφισιάς ή άλλων περιοχών) και ειδικά ένας φοιτητής ή ένας άνεργος, παρά την έκπτωση των 20 Ευρώ.

 

Επίσης δεν γράφει για έκδοση βιβλίου. Λέει πως τα κείμενα θα δημοσιευτούν στην εφημερίδα Κηφισιά (μικρής κυκλοφορίας τοπική εφημερίδα) και σε δύο ιστοσελίδες. Καλό και αυτό φυσικά, δε λέω...

Link to comment
Share on other sites

Έκανα ένα merge με το αντίστοιχο τόπικ, γιατί πάντα παραμένει επίκαιρο.

 

Κάτι που θυμήθηκα ήταν ότι, φέτος το καλοκαίρι, εκεί που έψαχνα παλιά χαρτιά, πέτυχα το μπλοκάκι από ένα σεμινάριο που είχε κάνει ο Marv Wolfman στα πλαίσια ενός παλιού Comicdom. Και κοίταζα τις σημειώσεις αυτές για τα τόσο ουσιαστικά πράγματα που είχε πει τότε και το πόσο με βοήθησαν στη συνέχεια. Και είχα πάει εντελώς δωρεάν. Είμαι σίγουρος όμως ότι ο κλασικός "διάβασα δέκα χιλιάδες κόμιξ και θέλω κι εγώ να βγάλω το φανφικ μου με τον Γούλβεριν επίσημα στη Μάρβελ" πιθανότατα να έφυγε φτωχότερος...

Ένα σεμινάριο είναι τόσο καλό όσο και αυτός που το κάνει και αυτός που θα το παρακολουθήσει και σίγουρα θα βοηθήσει ένα συμμετέχονταπου θέλει να μάθει αν και ο διδάσκων ξέρει τι λέει. Μην αφήνετε τον κυνισμό μου να σας λέει το αντίθετο

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...

Important Information

You agree to the Terms of Use, Privacy Policy and Guidelines. We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue..