DinoHajiyorgi Posted May 23, 2007 Share Posted May 23, 2007 Καταγράφηκε σαν «ο θρίαμβος του Ορθοφρενούς Μέγιστου του Τρίτου», του «Εγγονού». Είχε την ατυχία να γεννηθεί στη σκιά δύο μεγάλων αντρών, που κυβερνούσαν την αυτοκρατορία της Γης με ανελέητη και σιδηρά πυγμή. Ανεπαρκής στα μάτια των δικών του, η μοίρα ειρωνικά επιφύλασσε τον ιστορικό θρίαμβο για εκείνον, και ακόμα πιο ειρωνικά, η στιγμή ήρθε όταν παππούς και πατέρας δεν βρίσκονταν πλέον εν ζωή. Όταν ανέλαβε ο Ορθοφρενής ο Μέγιστος, ο πρώτος, αποφάσισε πως έπρεπε να κατεβάσει τα μυαλά των ανθρώπων από τα σύννεφα και να θέσει τη νόηση της ανθρωπότητας στην υπηρεσία του ορθολογισμού. Με αδίστακτη ισχύ έσβησε τις θρησκείες αλλά και κάθε έννοια του θείου. Κάηκαν βιβλία, έκλεισαν ναοί, εκτελέστηκαν εκατομμύρια ιερωμένοι, θρησκευόμενοι και φιλόσοφοι. Δεν άργησαν να ακολουθήσουν και οι παραμυθάδες. Με τους συγγραφείς του φανταστικού στο κόκκινο, τους μάζεψαν όλους, μα όλους, και τους έστειλαν σε στρατόπεδα από τα οποία δεν γύρισε κανένας. Με την ολοκλήρωση της «τελικής λύσης» τα φυλάκια γκρεμίστηκαν, η γη στρώθηκε και οργώθηκε, σκεπάστηκε με χλωρό χορτάρι, και μία γενεά μετά κανείς δεν θυμόταν τα ονόματα και τα έργα τους. Οι μεγάλοι θάψανε την μνήμη και δεν είπαν κουβέντα στα παιδιά τους για να τα προφυλάξουν. Η ανθρωπότητα πλέον μεγάλωνε με έντυπα οδηγιών τύπου «Φυτεύοντας κρεμμύδια» και «Μαστορεύοντας τον Θερμοσίφωνα.» Το έργο του Ορθοφρενή του Δεύτερου ήταν κυρίως η πάταξη της ανθρώπινης φύσης. Ακόμα και χωρίς προηγούμενο, υπήρχαν εκείνοι που εκδήλωναν την περιέργεια και την φαντασία τους προς κάποια καλλιτεχνική έκφραση που μπορούσε να δυναμιτίσει την σύσταση της νέας κοινωνίας. Αυτοί οι «επαναστάτες» απομονώθηκαν αποτελεσματικά και εξαφανίστηκαν χωρίς ίχνος. Ήταν μια διαρκής και αλύπητη επαγρύπνηση που όμως έφερε αποτελέσματα και όταν ήρθε η σειρά του Τρίτου ηγεμόνα η ανθρωπότητα ζούσε μια μουδιασμένη και ατάραχη ύπαρξη. Μία μόλις εβδομάδα μετά τον θάνατο του Ορθοφρενή του Δεύτερου εμφανίστηκαν στον ουρανό τα πρώτα διαστημόπλοια. Η Γη κοίταξε στο παλάτι και περίμενε αμήχανα την επίσημη αντίδραση. Ο Εγγονός, πανικόβλητος στην πρώτη μεγάλη απόφαση που έπρεπε να πάρει, διακήρυξε πως κανείς δεν έβλεπε τίποτα γιατί δεν υπήρχε τίποτα εκεί, μόνο συννεφάκια. Όποιος υποστήριζε το αντίθετο θα εκτελούνταν επιτόπου. Η ανθρωπότητα υπάκουσε. Ακόμα και όταν γέμισε ο ουρανός, ακόμα και όταν πάνοπλα ρομπότ άρχισαν να παρελαύνουν στις πόλεις του κόσμου. Όταν και ο Ορθοφρενής ο Τρίτος βρέθηκε με τους υπηκόους του μπαγλαρωμένος σε μία από τις φορτηγίδες των εισβολέων, κάτω από το τρομερό βλέμμα του ηγέτη τους όλοι ήταν της ακράδαντης γνώμης πως τους είχε λάχει κρουαζιέρα αναψυχής. Ο θρίαμβος ήρθε όταν ένας από τους εισβολείς, ένα δεκάμετρο σκουλήκι με πλοκάμια, σήκωσε τον Εγγονό και άρχισε να του ξεριζώνει τα άκρα με ένα τσιμπιδάκι. Ο λαός άκουσε τα τρανταχτά γέλια του αυτοκράτορα που διαλαλούσε πως δεχόταν το πιο βασιλικό μασαζάκι που είχε λάβει ποτέ του. Κανείς δυστυχώς δεν κατέγραψε το όνομα του πρώτου κοινού θνητού που ακολούθησε τον ηγέτη στη μοίρα του. Απελευθερώνοντας τολμηρά τον νου του, εκείνος ο άνθρωπος ούρλιαξε ανεξέλεγκτα από τρόμο, σπέρνοντας τον σαν φωτιά σε όλη την ανθρωπότητα. Και έχουν να το λένε στους γαλαξίες, η γήινοι μπορεί να ζουν σαν σκλάβοι, πεθαίνουν όμως ελεύθεροι. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Namris Posted May 23, 2007 Share Posted May 23, 2007 Ο θρίαμβος του Ντίνο Μέγιστου Ντε Χατζηγιώργη, του Παραμυθά. Φανταστικό το διήγημα σου. Ειδικά αυτό το ειρωνικό Ορθοφρενής, από την αρχή σε προδιαθέτει για μια δυναστία από "σωτήρες" Καλιγούλες. Όπως επίσης μου άρεσε φοβερά όλη αυτή η ατμόσφαιρα υποδούλωσης. Γενικά ο κόσμος είναι τίγκα στους Ορθοφρενής, αλλά δυστυχώς τις περισσότερες φορές παραμένουν αόρατοι. Ή κρύβονται πίσω από τίτλους όπως ΜΜΕ, θρησκεία κλπ. Μου άρεσε επίσης φοβερά η ιδέα σου να τους στρέψεις ταυτόχρονα ενάντια στην θρησκεία και τους παραμυθάδες. Στον πραγματικό κόσμο είδαμε την θρησκεία να πολεμάει την επιστήμη. Η επιστήμη με την σειρά της πολεμάει (με ευγενικά απαξιωτικό τρόπο) την αστρολογία και την παραψυχολογία. Όμως η επιστήμη μέχρι τώρα τα πάει καλά με το φανταστικό, μια και οι επιστήμονες βρίσκουν διέξοδο εκεί για την προσωπική τους φαντασία. Και εσύ έβαλες μια δυναστεία παρανοϊκών να κυνηγάει ένα διαφορετικό συνδιασμό, δείχνοντας πόσο απρόβλεπτα επικίνδυνος είναι ένας παρανοϊκός φανατικός με δύναμη στα χέρια του. Γενικά επειδή είμαι ιδιαίτερα ανεξάρτητο άτομο, η ιστορία σου με άγγιξε όσο δεν λέγεται. Ένα μόνο μικρό πραγματάκι με ψιλοχάλασε (ανεπαίσθητα, όσο πατάει κουνούπι με νευρική ανορεξία). Το τσιμπιδάκι. Δεκάμετρο σκουλίκι με πλοκάμια και χρειαζόταν τσιμπιδάκι? Βέβαια αν ήταν σε κόμικ ή σε ταινία και έβλεπες το δεκάμετρο σκουλίκι να κρατάει ένα τοσοδούλι τσιμπιδάκι η εικόνα θα ήταν ξεκαρδιστική. Φυσικά η άποψη αυτή ανήκει στην σφαίρα της κολοκυθόπιτας και μπορείς να την αγνοήσεις. Είμαι σίγουρος εξάλλου ότι ο περισσότερος κόσμος θα λατρέψει το συγκεκριμένο εύρημα. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Naurgul Posted May 23, 2007 Share Posted May 23, 2007 Ως επιστήμονας και μεγάλος υποστηρικτής του ορθολογισμού, βρίσκω το διήγημά σου κάπως προσβλητικό. Δε θα καθίσω να σας πρήξω πολύ με τις απόψεις μου ή τους λόγους για τους οποίους θεωρώ ότι το κειμενάκι αυτό αυθαίρετα και χωρίς αιτία βάλλει κατά της επιστήμης και του ορθολογισμού όπως υπάρχουν στον πραγματικό κόσμο παρά κατά μιας καρικατούρας αυτών, αλλά θα παραθέσω ένα μικρό απόφθεγμα που αποδίδεται στον Einstein: Imagination is more important than knowledge. For knowledge is limited, whereas imagination embraces the entire world, stimulating progress, giving birth to evolution. Καλημέρα σας. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Namris Posted May 23, 2007 Share Posted May 23, 2007 Δεν είμαι βέβαια στο μυαλό του Ντίνου, αλλά δεν νομίζω πως βάλει ούτε κατά της επιστήμης, ούτε κατά του ορθολογισμού. Μιλάει απλά (νομίζω) για κάποιους παρανοϊκούς που προσπαθούν να επιβάλουν την αποψή τους. Θα μπορούσαν να λέγονται Ντοματοφρενείς ( ), να προσπαθούν να επιβάλουν την λατρεία της ντομάτας, και να καίνε στην πυρά τους λάτρεις της πιπεριάς και της μπανάνας. Με το συμπάθειο βέβαια, και συγνώμη για την παρέμβαση. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DinoHajiyorgi Posted May 23, 2007 Author Share Posted May 23, 2007 Εγώ νομίζω πως ο Guardian κάνει χιούμορ. Με το μέρος μας είναι. Αφού μας δίνει και τα λόγια του Αϊνστάιν που λέει πως η φαντασία είναι πιο σημαντική από την γνώση. Αυτό δεν προσπάθησαν να κάνουν και οι αυτοκράτορες της ιστορίας μου; Να πατάξουν την φαντασία και να επιβάλλουν την γνώση; Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Naurgul Posted May 23, 2007 Share Posted May 23, 2007 (edited) Not quite. Αυτό που ήθελα να πω είναι ότι στην επιστήμη/ορθολογισμό/πέστοόπωςθέλεις η φαντασία είναι απαραίτητη. Κι ως εκ τούτο, η δυναμική που αναπτύσσεις στο κείμενο είναι προβληματική. Κανονικά θα το δεχόμουν γιατί θα μπορούσες να βάλεις μια καρικατούρα της επιστήμης στο κείμενό σου που θα λειτουργούσε υπέρ της στείρας γνώσης και της καταπολέμησης της φαντασίας, αλλά μου φαίνεται πως δεν το κάνεις. Edited May 23, 2007 by Guardian of the RuneRing #1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sylook Posted May 23, 2007 Share Posted May 23, 2007 Διασκεδαστικό αλλά και διδακτικό.. Εύγε! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
odesseo Posted May 23, 2007 Share Posted May 23, 2007 Not quite. Αυτό που ήθελα να πω είναι ότι στην επιστήμη/ορθολογισμό/πέστοόπωςθέλεις η φαντασία είναι απαραίτητη. Κι ως εκ τούτο, η δυναμική που αναπτύσσεις στο κείμενο είναι προβληματική. Κανονικά θα το δεχόμουν γιατί θα μπορούσες να βάλεις μια καρικατούρα της επιστήμης στο κείμενό σου που θα λειτουργούσε υπέρ της στείρας γνώσης και της καταπολέμησης της φαντασίας, αλλά μου φαίνεται πως δεν το κάνεις. Guardian, συγνώμη για την παρέμβαση, αλλά η πρότασή σου "στην επιστήμη/ορθολογισμό/πέστο όπως θέλεις..." δείχνει φανερά ότι έχεις παρεξηγήσει τις έννοιες. Το ότι η φαντασία είναι απαραίτητη στην επιστήμη είναι μια άποψη που δεν υποστηρίζεται από το ορθολογισμό. Ο ορθολογισμός είναι φιλοσοφική κίνηση, δεν ταυτίζεται με την επιστήμη και κλείνει την πόρτα στη φαντασία και σε μια σειρά άλλες πνευματικές δραστηριότητες. Εξαιτίας της στειρότητας και του αδιεξόδου στο οποίο οδήγησε την επιστήμη, ο ορθολογισμός έχει εγκαταλειφθεί. Μάλιστα, το έργο του Einstein, τον οποίο παραθέτεις, υπήρξε από τους σημαντικότερους παράγοντες για την εγκατάλειψη του ορθολογισμού. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
darky Posted May 23, 2007 Share Posted May 23, 2007 Τέσσερα πράγματα έχω να πω για την ιστορία του Ντίνου. Ναι, ναι, ναι και ναι. Και αν ξεχασα κάτι η απάντηση είναι και πάλι 'ναι'. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivan Gig Nth Yuk Posted May 23, 2007 Share Posted May 23, 2007 (edited) Guardian, συγνώμη για την παρέμβαση, αλλά η πρότασή σου "στην επιστήμη/ορθολογισμό/πέστο όπως θέλεις..." δείχνει φανερά ότι έχεις παρεξηγήσει τις έννοιες. Το ότι η φαντασία είναι απαραίτητη στην επιστήμη είναι μια άποψη που δεν υποστηρίζεται από το ορθολογισμό. Ο ορθολογισμός είναι φιλοσοφική κίνηση, δεν ταυτίζεται με την επιστήμη και κλείνει την πόρτα στη φαντασία και σε μια σειρά άλλες πνευματικές δραστηριότητες. Εξαιτίας της στειρότητας και του αδιεξόδου στο οποίο οδήγησε την επιστήμη, ο ορθολογισμός έχει εγκαταλειφθεί. Μάλιστα, το έργο του Einstein, τον οποίο παραθέτεις, υπήρξε από τους σημαντικότερους παράγοντες για την εγκατάλειψη του ορθολογισμού. Για την ακρίβεια, (τα έχω ξαναπεί κάπου αυτά) ορθολογισμός είναι η πίστη στην αιτιότητα. Σαν φιλοσοφικό ρεύμα εξελίσσεται και δεν ανταποκρίνεται ακριβώς σε αυτό που ισχυρίζονταν οι εκφραστές του (γιατί και οι ίδιοι δεν τα ακολουθούσαν). Αν δεχτούμε το παραπάνω η επιστήμη είναι ακριβώς η "εφαρμογή" του ορθολογισμού. Γιατί η επιστήμη χωρίς αυτόν θα ήταν κενή, στερούμενη της βασικής της ιδιότητας, αυτή της αφαίρεσης (με την έννοια της γενίκευσης). Απλώς συχνά τέτοια ρεύματα ξεπετάγονται από συγκρούσεις (αν δεν κάνω λάθος υπήρχε σύγκρουση με τους εμπειριστές) και γι' αυτό τα μέλη τους αρχικά τείνουν να έχουν πολύ ακραίες ιδέες που αργότερα και οι ίδιοi αλλάζουν. Αυτό δε σημαίνει πως το ίδιο το ρεύμα έχει εγκαταλειφθεί ούτε θεωρηθεί λάθος, αφού και το αντίστοιχο ισχυρό ρεύμα της εποχής εκείνης κατέρρεε από μόνο του (ο εμπειρισμός, που είναι απίστευτα ασαφής). Το γεγονός ότι δεν πιστεύουμε τα παράδοξα του Ζήνων δεν σημαίνει πως η θεωρούμε το σωκρατικό ρεύμα λάθος. Είναι απλώς ακραίες αντιδράσεις εξ' αιτίας των καιρών τους. Αλλά και αν ακόμα θεωρήσουμε τον ορθολογισμό ως την πίστη στη λογική ως μόνη οδό αντίληψης της αλήθειας (πράγμα που κατά πολύ έβρισκαν μη σωστό και οι ιδρυτές της, λέγοντας πως και η παρατήρηση χρειάζεται στους περισσότερους επιστημονικούς τομείς) θα δούμε εύκολα πως αυτοί που μαζεύουν στείρα γνώση και προσβάλουν την φαντασία (όπως στο κείμενο του Ντίνου) δεν μπορεί να είναι αυτοί καθώς αυτοί δεν μαζεύουν καν γνώση. Αν υπήρχε ένα τέτοιο ρεύμα θα ήταν πιθανότατα οι εμπειριστές που απλώς μάζευαν εμπειρίες (γνώση). Συμπερασματικά, (και όσον αφορά το κείμενο) Ντίνο, με όποιον τρόπο και να το δεις ο ορθολογισμός δεν βλάπτει την φαντασία. Πολλές επιστήμες παρουσιάζονται σαν τέχνες ("It is impossible to be a mathematician without being a poet in soul.", Sofia Kovalevskaya) και πολλές επιστήμες αντλούν απ' τις τέχνες (ιδίως την επιστημονική φαντασία). Και γι' αυτά (τα παραπάνω δηλαδή) συμφωνώ μαζί σου πως η στείρα γνώση χωρίς φαντασία είναι μάπα, αλλά η φράση "...να θέσει τη νόηση της ανθρωπότητας στην υπηρεσία του ορθολογισμού..." μου ακούγεται άδικη ιδίως όταν ο ορθολογισμός είναι αυτός που τις περισσότερες φορές τίθεται στην υπηρεσία του ανθρώπου. Υ.Γ.: Edit για κάτι τυπογραφικά. Edited May 23, 2007 by Guardian of the RuneRing #2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DinoHajiyorgi Posted May 23, 2007 Author Share Posted May 23, 2007 Απίστευτο. Παιδιά... It...is...just...a...story. Παραμυθάς είμαι. Μου αρέσει να γράφω για φαντάσματα, μαγείες και βρυκόλακες, αυτό δεν σημαίνει πως τα πιστεύω κιόλας! Πέραν την σημασίας της λέξεως "ορθολογισμός" δεν είχα ιδέα τι θα πρέσβευε και σαν κίνημα. Ούτε και με νοιάζει. Έγραψα αυτή την ιστορία γιατί έτσι πάει αυτό το παραμύθι. Αύριο, αν εξυπηρετεί το παραμύθι αλλιώς, μπορεί να γράψω τα ακριβώς αντίθετα. Χαλαρώστε. Φίου... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivan Gig Nth Yuk Posted May 23, 2007 Share Posted May 23, 2007 Ναι, ναι, συμφωνώ. Έχεις δίκιο, παραφέρθηκα, περισσότερο παρακινούμενος από τα σχόλια των υπολοίπων, ίσως, παρά απ' το ίδιο το κείμενο. Η απάντησή μου πήγαινε, πιο πολύ, στον Odesso, μάλλον, παρά στο κείμενο. Πάντως, όμως, πέρα απ' τα υπόλοιπα, ίσως ήταν καλό αφού έδωσε ώθηση για συζήτηση. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
odesseo Posted May 24, 2007 Share Posted May 24, 2007 (edited) Ναι, ναι, συμφωνώ. Έχεις δίκιο, παραφέρθηκα, περισσότερο παρακινούμενος από τα σχόλια των υπολοίπων, ίσως, παρά απ' το ίδιο το κείμενο. Η απάντησή μου πήγαινε, πιο πολύ, στον Odesso, μάλλον, παρά στο κείμενο. Πάντως, όμως, πέρα απ' τα υπόλοιπα, ίσως ήταν καλό αφού έδωσε ώθηση για συζήτηση. Guardian, παραφέρθηκες παρακινούμενος από το κείμενο κι όχι από τα σχόλια των υπολοίπων. Το πρώτο σχόλιο ήταν δικό σου και σε αυτό έγραψες ότι βρήκες το διήγημα του Ντίνου "κάπως προσβλητικό". Η απάντησή σου προοριζόταν για τον Odesseo, όπως λες, αλλά δυστυχώς δεν έφτασε ποτέ. Που θα πει: ο Odesseo διάβασε κάτι δικό σου που πιθανόν δημοσιεύτηκε ως απάντηση, αλλά απάντηση δεν ήταν. Γιατί, αλίμονο, δεν συνιστά απάντηση το "ο ορθολογισμός είναι η πίστη στην αιτιότητα" (εσφαλμένο ως άποψη και απαράδεκτο ως ορισμός), ούτε οι άσχετες (και παράλογες) αναφορές στον εμπειρισμό. Για παράδειγμα "αυτοί που μαζεύουν στείρα γνώση και προσβάλουν την φαντασία ... θα ήταν πιθανότατα οι εμπειριστές που απλώς μάζευαν εμπειρίες (γνώση). Η τοποθέτησή σου είναι τουλάχιστον αφελής και εντελώς εσφαλμένη. Διατυπώνεται μάλιστα με τρόπο ανάρμοστο, γιατί παρουσιάζεται ως αντικειμενική άποψη (καθώς λείπει το "κατά τη γνώμη μου" ή το "κάπου διάβασα ότι", το οποίο σε προστατεύει από αυτό που κάνω εγώ τώρα). Με την ευκαιρία, Guardian, σου θυμίζω ότι ο Ζήνων είναι ελληνικό όνομα, κλίνεται κανονικά και σε αυτόν αναφέρεται η οδός από το πασίγνωστο τραγούδι που λέει ο Αλκίνοος. Συνεπώς, μπορείς να λες "τα παράδοξα του Ζήνωνος" ή (εάν σε ενοχλεί η γενική σε -ος) "τα παράδοξα του Ζήνωνα". Τέλος, Guardian, σου εφιστώ την προσοχή στο εξής: όταν λες "πράγμα που κατά πολύ έβρισκαν μη σωστό και οι ιδρυτές της", πρόσεξε πολύ εκείνο το μη σωστό. Το αντίθετο του "σωστό" είναι το "εσφαλμένο" ή το "απροσδιόριστο". Με την έκφραση "μη σωστό", ακολουθείς (εν αγνοία σου, πιστεύω) τη Νέα Γραμματική της Ωκεανίας (δες το επίμετρο στο τέλος του 1984 του Orwell). ------------------------------------ Άχρηστη σημείωση: Οπωσδήποτε κάποιος θα βρεθεί να πει ότι σε αρκετά σημεία το σχόλιό μου είναι ειρωνικό και εμπρηστικό. Συμφωνώ - αλλά δεν συνιστά προσωπική επίθεση. ------------------------------------ Ντίνο, το κείμενό σου το βρήκα πολύ ενδιαφέρον. Δεν θα κρίνω τη γλώσσα, αν λάβω υπόψη ότι γράφτηκε υπό πίεση χρόνου. Ακόμη κι αν δεν ήταν στις προθέσεις σου, περιείχε πράγματα που χωρούν συζήτηση και αμφισβήτηση (όπως τα παραπάνω μεταξύ του Guardian κι εμού) κι αυτό είναι καλό για μια ιστορία, ιδιαίτερα όταν μια μικρή ιστορία κάνει... μεγάλη ζημιά. Μου άρεσε περισσότερο από όλα το ότι μεταχειρίζεσαι προβληματικές ιδέες και έννοιες με τρόπο διαστροφικό. Π.χ., η προσγείωση του νου από τα σύννεφα επιτυγχάνεται με την εξάλειψη των θρησκειών και η πάταξη της ανθρώπινης φύσης επιτυγχάνεται με την εξάλειψη της τέχνης. Η αποστασιοποιημένη γραφή δίνει ένα κωμικό χαρακτήρα σε όλα αυτά, που γίνεται κωμικοτραγικός στη συνέχεια (παρουσιάζεις τον Εγγονό να κλείνει τα μάτια στην πραγματικότητα και να μην αντιλαμβάνεται τι συμβαίνει γύρω του, πιστεύοντας μάλιστα ότι ακολουθεί ακριβώς το δρόμο που χάραξαν οι προκάτοχοί του), για να καταλήξει τραγικός, καθώς περιγράφεις το τέλος του Εγγονού, και να ολοκληρωθεί με ένα πικρό χαμόγελο: το οι γήινοι μπορεί να ζουν σαν σκλάβοι, πεθαίνουν όμως ελεύθεροι μου μοιάζει με εύστοχο ειρωνικό σχόλιο για τη ματαιότητα των οραμάτων της εξουσίας, αλλά και για τη μοίρα των λαών που γίνονται υποχείριό της. Edited May 24, 2007 by odesseo Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nienor Posted May 24, 2007 Share Posted May 24, 2007 Καταρχάς να σας πω (για άλλη μία φορά) πως ΔΕΝ σχολιάζουμε τα σχόλια των άλλων. Κατά δεύτερον, Odesseo η ειρωνία συνεπάγεται σχεδόν πάντα προσωπική επίθεση, αλλά ελπίζω πως ο Guardian θα λάβει υπόψη του τη δήλωση σου. Και τρίτον και τελευταίο, η συζήτηση αυτή είναι ενδιαφέρουσα και μπορεί να γίνει αν θέλετε, αλλά αλλού. Εδώ σχολιάζουμε την ιστορία του Ντίνου. Ευχαριστώ πολύ για την κατανόηση. Για την ιστορία τώρα, είμαι γνωστή φαν των ιστοριών του Ντίνου και του τρόπου γραφής του. Τη βρίσκω κάπου μεταξύ καλής και πολύς καλής, επειδή δεν ξέρω ακριβώς τους όρους του 500αριού. Εννοώ πως αν είχες προλάβει να σκεφτείς από πριν το δίωρο τι θα γράψεις, τότε το κειμενάκι θα μπορούσε να σου έχει βγει καλύτερο (από άποψη ύφους πάντα γιατί η πλοκή του είναι υπέροχη και περιέκτικότατη), εφόσον έχω διαβάσει πολύ πιο δεμένα κείμενα δικά σου. Από την άλλη πάλι, ειλικρινά δε μπορώ να φανταστώ πόση ώρα κάνεις να γράψεις 500 λέξεις με το ένα δάχτυλο, οπότε δε μπορώ να ξέρω πόση ώρα είχες για να το ξαναπεράσεις. Γενικώς, όπως αντιλαμβάνεσαι, τίποτα ιδιαίτερο δε μπορώ να σου πω που θα βοηθούσε (αν κι ίσως σε αυτή την περίπτωση δε χρειάζεται), πέρα από το ότι το ευχαριστήθηκα πολύ. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DinoHajiyorgi Posted May 24, 2007 Author Share Posted May 24, 2007 Τη βρίσκω κάπου μεταξύ καλής και πολύς καλής, επειδή δεν ξέρω ακριβώς τους όρους του 500αριού. Εννοώ πως αν είχες προλάβει να σκεφτείς από πριν το δίωρο τι θα γράψεις, τότε το κειμενάκι θα μπορούσε να σου έχει βγει καλύτερο (από άποψη ύφους πάντα γιατί η πλοκή του είναι υπέροχη και περιέκτικότατη), εφόσον έχω διαβάσει πολύ πιο δεμένα κείμενα δικά σου. Από την άλλη πάλι, ειλικρινά δε μπορώ να φανταστώ πόση ώρα κάνεις να γράψεις 500 λέξεις με το ένα δάχτυλο, οπότε δε μπορώ να ξέρω πόση ώρα είχες για να το ξαναπεράσεις. Γενικώς, όπως αντιλαμβάνεσαι, τίποτα ιδιαίτερο δε μπορώ να σου πω που θα βοηθούσε (αν κι ίσως σε αυτή την περίπτωση δε χρειάζεται), πέρα από το ότι το ευχαριστήθηκα πολύ. Αγαπητή Nienor, αυτή δεν είναι η ιστορία με την οποία διαγωνίστικα ζωντανά στην Ερμούπολη. Εκείνη βγήκε λίγο μικρότερη από 1200 λέξεις (και soon θα την διαβάσεις εδώ στην original αλλά και στην επεξεργασμένη της μορφή, απλά περιμένω τον Νίκο να προχωρήσει στο θέμα του διαγωνισμού. Αυτή εδώ ήταν η συμμετοχή μου στις πολύ μικρού μήκους ιστορίες με όριο 500 λέξεις (είναι ακριβώς 500) και την έγραψα με όλον τον καιρό για σκέψη στη διάθεση μου. Περιέχει όλα όσα είχα να πω και τίποτα παραπάνω. Και νιώθω σαν χαμένος από τις αντιδράσεις. Αν συνεχίσουν κι άλλο θα καταλήξω να μην καταλαβαίνω λέξη από όσα γράφονται. Δεν είμαι της φιλοσοφίας ούτε διαθέτω πολύ μυαλό - αλλιώς θα είχα σπουδάσει κάτι σπουδαίο στη ζωή μου. Θα σας πω όμως κάτι που κάπως δένει με το παραμύθι μου. Υπάρχουν δύο αναγνώστες εδώ που έχουν αντίθετες απόψεις, έχουν ανάψει τα αίματα και διεξάγεται αντιπαράθεση. Προς τι; Την σωτηρία της ανθρωπότητας; Την αλλαγή γνώμης του άλλου για την ισορροπία του σύμπαντος; Chill. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nienor Posted May 24, 2007 Share Posted May 24, 2007 Α, μάλιστα, τώρα χαμπάριασα! Με λίγα λόγια, αυτή είναι μια ιστορία που ετοιμάσατε σπίτια σας, όχι για να διαβαστεί τυπωμένη αλλά για απαγγελία. Κορέκτ? Άρα, για να σου πω κάτι περισσότερο θα πρέπει να τη διαβάσω δυνατά για να την ακούσω. Ωραία, θα το κάνω μίστερ (όχι τώρα γιατί "το διάλλειμμα τέλος, τα κεφάλια μέσα" και συγγνώμη γιαυτό) και ήδη σταμάτησε να μου ξινίζει εκείνο το "τους μάζεψαν όλους, μα όλους" που αρχικά το θεώρησα αδόκημο, παιδικό ίσως. Λέητερ μίστερ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.