heiron Posted November 1, 2007 Share Posted November 1, 2007 Ποιοι ειναι οι τιτλοι φανταστικης λογοτεχνιας που ηχουν πιο ομορφα στα αυτια σας;ΕΙτε οι οριτζιναλ ειτε οι μεταφρασεις τους. Τελικα ποσο σημασια εχει ο τιτλος; Δωστε και εναλλακτικους-κακους-τιτλους απο γνωστα βιβλια. Θα ηταν το ιδιο αν το Αρχοντας των δακτυλιδιων λεγοταν "Η περιπετεια του μικρουλη Φροντο"; Αν το Stormbringer λεγοταν "Το οπλο του αρρωστιαρη"; Το Αριστερο χερι του σκοτους..."Παρεα με ερμαφροδιτους τυπους"; Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tetartos Posted November 1, 2007 Share Posted November 1, 2007 (edited) Something wicked this way comes... Ο απόλυτος τίτλος! Πιο περιγραφικό βέβαια θα ήταν το "Θρίλερ σε τσίρκο" αλλά... δε φτουράει! Edited November 1, 2007 by tetartos Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Naroualis Posted November 1, 2007 Share Posted November 1, 2007 Time concidered as a Helix of semi-precious stones. Ούτε καν το έχω διαβάσει και το θυμάμαι απ' έξω... Επίσης το Vani Fucci is alive and well and living in hell. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mort13 Posted November 1, 2007 Share Posted November 1, 2007 Γενικά σε διηγήματα μπορείς να βρεις πολλούς όμορφους/περίεργους τίτλους. "I have no mouth and I must scream", "Repent Harlequin, said the TicktockMan" από Ellison, "We, in Some Strange Power's Employ, Move on a Rigorous Line" και ο προαναφερθείς "Χρόνος ως Έλικας Ημιπολύτιμων Λίθων" από Delany, "The Doors of His Face, the Lamps of His Mouth" από Zelazny, "The Assassination of John Fitzgerald Kennedy Considered as a Downhill Motor Race" και "Why I Want to Fuck Ronald Reagan" από τον Ballard... Φαίνεται ότι οι συγγραφείς του New Wave συναγωνίζονταν ο ένας τον άλλο για τον πιο περίεργο τίτλο! Χαρακτηριστικό παράδειγμα κακού τίτλου είναι ο τίτλος που έδωσαν στο βιβλίο του Aldiss "Non-Stop" στην Αμερική, δηλαδή "Starship". Εκτός του ότι είναι πολύ γενικός και άχρωμος, αποτελεί τεράστιο spoiler της ιστορίας. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
heiron Posted November 1, 2007 Author Share Posted November 1, 2007 Οντως πολλα διηγηματα και νουβελες ΕΦ εχουν τιτλους που ειναι ολοκληρες προτασεις και μαλιστα πετυχημενες. Ισως ηταν απλα μια μοδα του new wave οπως επεσημανες. Αλλα θελω να δω κι αλλους ωραιους τιτλους μυθιστορηματων και τις δικες σας "κακογουστες" εκδοχες. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mort13 Posted November 1, 2007 Share Posted November 1, 2007 The Hitchhiker's Guide to the Galaxy -> Ένα τρελό, τρελό διαστημικό ταξίδι Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RaspK Posted November 1, 2007 Share Posted November 1, 2007 Ξεχνάτε το άλλο έπος: "Do Androids Dream Of Electric Sheep?" Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nihilio Posted November 2, 2007 Share Posted November 2, 2007 "I have no mouth and I must scream" κι από εμένα. Απίστευτος τίτλος. Επίσης: "I am legend", "Necroscope", "Neuromancer", "City of saints and madmen" (αυτό θα μπορούσε να λέγεται και "The book of many Appendixes") Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
D'Ailleurs Posted November 2, 2007 Share Posted November 2, 2007 ένας είναι ο τίτλος: Μάικλ Σπίλλεην - "Εγώ, οι ένορκοι". Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pixie Posted November 7, 2007 Share Posted November 7, 2007 Δεν το έχω διαβάσει, ούτε την υπόθεση δεν ξέρω καν, αλλά ο τίτλος είναι το κάτι άλλο. "Bring Me the Head of Prince Charming", του Ρότζερ Ζελάζνυ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tetartos Posted November 7, 2007 Share Posted November 7, 2007 Μια από τα ίδια για το His Master's Voice του Stanislaw Lem Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
nikosal Posted November 7, 2007 Share Posted November 7, 2007 [O Spillane ήταν Mickey] Αγαπημένοι και εμπνευσμένοι, κατά τη γνώμη μου, τίτλοι μυθιστορημάτων. Είχαν πάντα απήχηση πάνω μου, δεν μπορούσα να φανταστώ τα βιβλία αυτά με διαφορετικό τίτλο: Asimov, The gods themselves (και με την πλήρη του μορφή, against stupidity... The gods themselves... contend in vain?) του ιδίου, Foundation Clarke, Childhood's end Dick, Ubik Anderson, Tau Zero Niven, Ringworld Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mman Posted December 29, 2007 Share Posted December 29, 2007 Τίτλοι - Σφραγίδες βαθιά στο μυαλό του αναγνώστη: Το Τέλος της Αιωνιότητας (Ασίμωφ) Φαρενάιτ 451 (Μπράντμπερυ) Neuromancer (Gibson) Brave New World (Huxley) Nightfall (Asimov) to be continued με ιδιαίτερο Ελληνικό ενδιαφέρον... ;) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RaspK Posted December 30, 2007 Share Posted December 30, 2007 mman, αν και δε θα μου έρχονταν ποτέ πραγματικά στο μυαλό να τ' αναφέρω, είπες μερικά από τα καλύτερα βιβλία που ξέρω σαν τίτλους! Μου άρεσε και ο άλλος τίτλος έργου του Bradbury, το "The Day of the Triffids," καθώς και το "The Chrysalids" του Wyndham. Ακόμα, το "The Word for World is Forest" της Le Guin, και το "Frankenstein, or 'A Modern Prometheus'" της Shelley. Υ.Γ.: Για όσους δεν έχουν πιάσει το Fahrenheit 451, ναι, σημαίνει όντως 451° F: σε αυτήν τη θερμοκρασία καίγεται το χαρτί (~232,78° C). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mman Posted December 30, 2007 Share Posted December 30, 2007 Λοιπόν, σχετικά με το τίτλο του βιβλίου του PiKei "Έξι Δισεκατομμύρια Τρόποι Ζωής", που κυκλοφόρησε πριν λίγους μήνες από τις Εκδόσεις Τρίτων: Τα βγάζω όλα στη φόρα! Ο PiKei moy είχε στείλει την πρώτη draft μορφή για να του πω μια γνώμη. Το email είχε τίτλο "Bet Time for Democracy", ενώ το κείμενο έφερε τον τίτλο "Εφιάλτες για την Δημοκρατία". Στην απάντησή μου του έγραψα για τον τίτλο ότι θα τον προτιμούσα σίγουρα ελληνικό, αλλά η λέξη "Εφιάλτες" ήταν αταίριαστα μαύρη για το περιεχόμενο και το ύφος του βιβλίου. Λίγο πιο κάτω, σχολιάζοντας ένα από τα διηγήματα, ανέφερα: "Περιέχει την κορυφαία ατάκα του βιβλίου, έναν ύμνο τεσσάρων λέξεων στην ανοχή και την διαφορετικότητα". Και έκλεισα την κριτική μου με αυτήν ακριβώς την ατάκα "Έξι Δισεκατομμύρια Τρόποι Ζωής, Μιχάλης", χωρίς να συνειδητοποιώ ότι αυτή θα μπορούσε να γίνει και ένας θαυμάσιος τίτλος. Ευτυχώς το έπιασε αμέσως ο ίδιος ο PiKei. Οι τέσσερεις αυτές λέξεις (που μέσα στο βιβλίο είναι στίχος από ένα τραγούδι, σε ένα σπαρταριστό σημείο του διηγήματος "Λέσχη Βολτάιρος", σελ. 80) ήταν ένας από τους τρεις υποψήφιους τίτλους στη διορθωμένη έκδοση που μου έστειλε λίγες μέρες μετά. Τώρα το έβλεπα κι εγώ, και χρειάστηκε ελάχιστο σπρώξιμο από μέρους μου ("Αυτό είναι! Έχεις βρει, τον τίτλο σου", "Θα σε περιμένω με το στυλιάρι στη γωνία αν δεν τον βάλεις" κλπ) για το αποφασίσει ο Παναγιώτης. Πιστεύω ότι όχι μόνο είναι πολύ καλύτερος από τους αρχικούς τίτλους, αλλά είναι πολύ χαρακτηριστικός για το βιβλίο και μένει εύκολα στη μνήμη. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Atrelegis Posted December 30, 2007 Share Posted December 30, 2007 Flow my tears, the policeman said-->Some dude has flashbacks in a hotel Ubik-->Spam:The panicking Fight Club-->Buncha pencilnecks beat the shit out of each other Frankenstein-->Boohoo, GET ON WITH IT Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RaspK Posted December 30, 2007 Share Posted December 30, 2007 Τα σχόλια για το Ubik και το Frankenstein δεν τα πολυκατάλαβα... Btw, λιγότερο drama queens δε θα μπορούσαν να είναι ο Frankenstein και το «τέρας» του. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Atrelegis Posted December 31, 2007 Share Posted December 31, 2007 Στο Ubik, ένας υποτιθέμενα νεκρός τμηματάρχης στέλει περίεργα spam mail στην ομάδα του. Ή κάτι τέτοιο. Στο Frankenstein, αν και προσωπικά το θεωρώ εξαιρετικό βιβλίο, είναι εξαιρετικά καλογραμμένο και οφείλουμε να λάβουμε υπόψη το savoir faire της συγγραφής της εποχής. Μακρυγόρηση επί μακρυγορήσεως δηλαδή, με εμφαση στη γλαφυρότητα. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RaspK Posted December 31, 2007 Share Posted December 31, 2007 Δεκτό το πρώτο. Για το δεύτερο, κοίταξε να δεις, εμένα με κούρασε πολύ λιγότερο από τον Άρχοντα, σε σημείο να το τελειώσω σε μία νύχτα (ναι, με βρήκαν το πρωί να τελειώνω την ανάγνωση) - πίστεψέ με, αν δε διαβάσεις γαλλική λογοτεχνεία της εποχής, κακώς μιλάς για γλαφυρότητα στο Frankenstein! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.