araquel Posted April 26, 2008 Share Posted April 26, 2008 χμμ.. δεν είδα τόπικ για την ταινία αυτή, οπότε ας το φτιάξουμε. το persepolis βασίζεται στο graphic novel persepolis. διηγείται την ιστορία της marjane satrapi, καθώς μεγαλώνει στο ιράν. οι γονείς της, καθώς και μεγάλο μέρος του πληθυσμού αναγκάζονται να υποχωρήσουν καθώς οι ισλαμιστές φονταμενταλιστές παίρνουν την εξουσία στη χώρα, και φέρουν την επικράτηση της θεοκρατίας. η πολιτική κατάσταση και εξελίξεις, οι κοινωνικές συνθήκες και η ζωή παρουσιάζονται με μοναδικό τρόπο μέσα από τα μάτια της μικρής marjane, καθώς η ίδια μεγαλώνει και ωριμάζει. τα σχέδια της ταινίας είναι πολύ απλά και ασπρόμαυρα, συντελώντας στην έντονη αίσθηση που μεταδίδει. η ταινία δέχτηκε πολύ καλές κριτικές και κέρδισε 3 βραβεία (jury prize στο φεστιβάλ καννών 2007, βραβείο καλύτερης ξενόγλωσσης ταινίας στο διεθνές φεστιβάλ ταινιών του σάο πάουλο 2007, διεθνές φεστιβάλ ταινιών του βανκούβερ 2007), και είναι υποψήφια για αρκετά ακόμη (βλ. καταχώρηση στη wikipedia). λινκίδια καταχώρηση στο imdb καταχώρηση στη wikipedia official website την έχει δει κανένας; σχόλια, εντυπώσεις; Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Darkchilde Posted April 30, 2008 Share Posted April 30, 2008 (edited) Δεν έχω δεί την ταινία, έχω διαβάσει τα Graphic novels. Κάπου στο τι διαβάζεται είχα γράψει γι'αυτά. Είναι μία μεγάλη κριτική στον θεοκρατικό ισλαμισμό του Ιραν, την καταστροφή της χώρας λόγω του θεοκρατικού καθεστώτος, με μεγάλη αγάπη όμως για τον λαό του Ιραν, μέσα από τα δικά της μάτια, στην αρχή τα μάτια ενός παιδιού, μετά μίας τρομνοκρατημένης έφηβης και τέλος μίας δυναμικής γυναίκας. Η Satrapi μετά από μία αρτκετά μεγάλη περιπέτεια ζωής που περιγράφει στα graphic novels, έφυγε από το Ιραν και τώρα ζεί αυτοεξόριστη στο Παρίσι, στην Γαλλία. Τα σχέδια είναι παρμένα κατ'ευθείαν από το graphic novel, και απ'ότι φαίνεται δεν το έχουν αλλάξει. Θα δείξει μόλις μπορέσω να το δω. Edited April 30, 2008 by Darkchilde Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
araquel Posted May 24, 2009 Author Share Posted May 24, 2009 bump, επειδή την είδα ξανά (για πέμπτη ή έκτη ίσως φορά) και συγκινήθηκα πάλι. πολύ όμορφη ταινία. την έχει δει κανένας άλλος ή συγκινούμαι μόνος; Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
KELAINO Posted January 6, 2010 Share Posted January 6, 2010 bump, επειδή την είδα ξανά (για πέμπτη ή έκτη ίσως φορά) και συγκινήθηκα πάλι. πολύ όμορφη ταινία. την έχει δει κανένας άλλος ή συγκινούμαι μόνος; Όχι, δεν είσαι ο μόνος.. Κι εγώ τη δανείζομαι και την ξαναδανείζομαι, και την ταινία και το βιβλίο. Εκείνο το χέρι με το βραχιολάκι.. τί να πρωτοθυμηθεί κανείς.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Asgaroth Posted February 10, 2012 Share Posted February 10, 2012 Εξαιρετική ήταν και η ταινία που την είδα πριν λίγες μέρες. Πάρα πολύ καλή μεταφορά του κόμικ και πολύ συγκινητική. Το κόμικ ήταν αυτό που με ευαισθητοποίησε να ψάξω για το τι γίνεται στη μακρινή μας Περσία τα τελευταία χρόνια.Το έχω κάνει αρκετές φορές δώρο. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Διγέλαδος Posted February 10, 2012 Share Posted February 10, 2012 ΤΙ κλάμα που έχω ρίξει με αυτό το βιβλίο/την ταινία... Επίσης βγήκε φέτος και η ταινία: Κοτόπουλο με δαμάσκηνα (2011) των Μαρζάν Σατραπί και Βινσέντ Παρονό που έχει επίσης πολύ θετικά σχόλια. κριτική Χριστίνας Παρασκευοπούλου εδώ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Asgaroth Posted February 10, 2012 Share Posted February 10, 2012 Το ψήνω να το δω το συγκεκριμένο. Τσέκαρε και το A seperation (ένας χωρισμός). Σίγουρα θα σου αρέσει. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Διγέλαδος Posted February 10, 2012 Share Posted February 10, 2012 (edited) <br>Το ψήνω να το δω το συγκεκριμένο. Τσέκαρε και το A seperation (ένας χωρισμός). Σίγουρα θα σου αρέσει.<br><br><br>Yeap Edited February 10, 2012 by Διγέλαδος Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ayu Posted February 10, 2012 Share Posted February 10, 2012 Λατρεύω το Persepolis, τόσο στο graphic novel όσο και στην κινηματογραφική του μεταφορά. Είχα την τύχη ν' ακούσω μια ομιλία της Σατραπί από κοντά. Εκτός από την απίστευτη πλάκα της (no surprise there), μου έμειναν δύο σχόλιά της: α. Ότι δεν πρόκειται γι' αυτοβιογραφία (παρόλο που σαφώς έχει πολλά αυτοβιογραφικά στοιχεία), καθώς κατά τη γνώμη της οι αυτοβιογραφίες είναι για να πεις εμμέσως στους συγγενείς σου όσα δεν έχεις το θάρρος να τους πεις κατάμουτρα και β. Ότι επέλεξε το συγκεκριμένο είδος σχεδίου (στο χέρι) για την ταινία επειδή οποιοδήποτε είδος computer animation θα φαινόταν παλιό και ξεπερασμένο πάρα πολύ γρήγορα, όσο τέλειο κι αν ήταν. Αγαπημένα σημεία: η φυισιογνωμική ομοιότητα του θεού με τον Μαρξ, η προίκα, τα λουλούδια στο σουτιέν της γιαγιάς. Κι εγώ θέλω να δω το Κοτόπουλο με Δαμάσκηνα, αν το δει κανείς ας πει τη γνώμη του, πολύ θα μ' ενδιέφερε. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mindtwisted Posted February 10, 2012 Share Posted February 10, 2012 Κι εγω διάβασα πρόσφατα την περσέπολη. Πάρα πολύ καλό, επηρεάστηκα. Τώρα σκέφτομαι να αρχίσω να το παίρνω δώρο σε διάφορους. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
melkiades Posted February 10, 2012 Share Posted February 10, 2012 (edited) To "Κοτόπουλο με δαμάσκηνα" είναι πολύ ωραίο παιδιά να το δείτε, είναι γλυκό, νοσταλγικό, τρυφερό. Δεν είναι η απίστευτη ταινία αλλά είναι ιδιαίτερη (ρίχνεις και το κλαμματάκι σου μετα). Θυμίζει και Περσέπολις, και Αμελί και ολίγον Πολίτικη Κουζίνα. Edited February 10, 2012 by melkiades Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.