Jump to content

Διυλίζοντας τον "κώνωπα".


Oberon

Έπραξε σωστά ή όχι;  

33 members have voted

  1. 1. Έπραξε σωστά ο αναγνώστης-φαν;

    • Nαι! Έκανε πάρα πολύ καλά που ειδοποίησε το συγγραφέα! Είναι θέμα αρχής!
      13
    • Όχι. Τι μπορεί να έχανε ο πάμπλουτος συγγραφέας; Φαν και συγγραφέας εκμεταλεύτηκαν την περίσταση. Ο φαν "κάρφωσε" για προσωπικό κέρδος!
      5
    • Δεν ξέρω. Αν δεν ήταν πάμπλουτος ο συγγραφέας ή επρόκειτο για μεγαλοεκδότη θα ήταν αλλιώς τα πράγματα!
      7
    • Στο πυρ το εξώτερο και οι τρεις! Α στα διάλα πια!
      12


Recommended Posts

Ναι, Βούλα αλλά δεν είναι τόσο απλό. Εκτος του ότι η Rowling με δική της παραδοχή χρησιμοποιούσε το Λεξικό, έχουν βγει ένας σωρός "reference books" για το Χάρι Πόττερ, από Science of Harry Potter μέχρι "Πώς να φτιάξετε ένα ραβδί".

Όπως λέει στο άρθρο όταν πρόκειται για reference books δεν τίθεται θέμα copyright infringment ή κάπως έτσι τουλάχιστον. Γιατί η Rowling ανέχτηκε ΟΛΑ αυτά τα βιβλία που έχουν βγει σε δεκάδες γλώσσες και ξαφνικά της την κάρφωσε ειδικά αυτό το βιβλίο?

ΟΚ, η αιτία είναι πως ετοιμάζεται να γράψει και η ίδια την Εγκυκλοπαίδια του Πόττερ, αλλά δε νομίζω πως κανείς Ποττερ φαν δε θα αγόραζε ΚΑΙ την εγκυκλοπαίδια η οποία μάλιστα θα έχει και πολυ έξτρα υλικό (την οποία θα αγοράσω και γω). Απλά μου ακούγεται λίγο "κακή" η φάση, γιατί ΚΑΙ η Rowling εκμεταλεύτηκε τον κόπο του φαν της! Και όταν είπε πως "αυτή η ιστορία με κάνει να μην μπορώ να γράψω", θα ήθελα να της πω "ε, δεν πειράζει, Jo, dear. Θα σου έρθει η διάθεση πάλι, αν σκεφτείς πώς γλύτωσες και από ένα σωρο λεφτά και κόπο γιατί σε βόλεψε πολύ (και θα σε βολέψει και για την Εγκυκλοπαίδια) το online Λεξικό, Jo! "

 

Βέβαια ο κύριος φταίχτης είναι, ΚΑΙ εδώ, ο εκδότης.

 

Πάλι καλά δηλαδή που ο φαν ήταν αρκετά έξυπνος ώστε να ζητήσει στο συμβόλαιο με τον εκδότη να υπάρχει όρος πως απαλλάσεται από κάθε νομική ευθύνη, οπότε η μήνυση δεν αφορούσε αυτόν αλλά τον εκδότη.

Και πάλι όμως, ένας τόσο μανιώδης φαν του Ποττερ που είχε σαν ίνδαλμά του τη Rowling να μπλεχτεί σε τέτοια ιστορία με κάνει να τον λυπάμαι πολύ. Για να μην πω για τον χαμένο κόπο να γράψει το βιβλίο.

Η Rowling δηλαδή χαλαρά θα μπορούσε να του ζητήσει να κατεβάσει το site. Ευτυχώς, αν και πάμπλουτη πια πιο πολύ κι από τη βασίλισσα Ελισάβετ, δεν έχει γίνει...."r.i.c.h b.i.t.c.h", όπως ο συγγραφέας της αρχικής ιστορίας του τόπικ.

Edited by Dain
Link to comment
Share on other sites

Πιο πλούσια κι από τη βασίλισσα...από ένα...βιβλίο...από ένα...β ι β λ ι ο. Κι εμείς ακόμα τσακωνόμαστε στα ποστς για το αν πρέπει να ζητάμε αμοιβή για αυτά που γράφουμε. Με τέτοια παραδείγματα πώς να μη σε προκαλούν να απαιτείς;

Link to comment
Share on other sites

Σε αυτά τα θέματα είναι μπερδεμένα, αλλά οι εκδότες συνήθως πριν βγάλουν ένα βιβλίο reference (και ιδίως εγκυκλοπαίδιες...) είναι υποχρεωμένοι να ζητήσουν και να ψάξουν το θέμα των copyrights πριν βγάλουν το βιβλίο ή οτιδήποτε. Είναι διαφορετικό ένα reference book με το "The Science of..." από ένα encyclopedia. To πρώτο κάνει αναφορά και προσπαθεί να εξηγήσει μερικά πράγματα σύμφωνα με διάφορους υπάρχοντες νόμους της φυσικής, το δεύτερο έχει μέσα τα πάντα γύρω από μία σειρά [είτε βιβλίων είτε οτιδήποτε]. Στην δεύτερη κατηφορία υπάρχει copyright. Αν δεις και την εγκυκλοπαίδεια του Star Trek θα δείς ότι έχει βγεί με την άδεια της Paramount και όλων των εμπλεκόμενων.

 

Η κατάσταση με αυτά τα βιβλία είναι per case basis. Οι εγκυκλοπαίδειες όμως θεωρούνται πάντα copyrighted και χρειάζονται άδειες κλπ. Επίσης η Rowling ήθελε να βγάλει ιστορίες με το background αρκετών χαρακτήρων απ'ότι θυμάμαι.

Link to comment
Share on other sites

Όμως και σε ένα reference book αναγκαστικά υπάχουν και αποσπάσματα και αναφορές σε πάμπολλους χαρακτήρες μιας σειράς. Γιατί αυτό δεν είναι copyright infringement?

 

Όντως Παρατηρητή, κάποια Αγγλική εταιρία δημοσίευσε πως η περιουσία της βασίλισσας είναι μεταξύ 500 και 750 εκατομμυρίων λιρών, ενώ της Rowling έχει ξεπεράσει εδώ και καιρό το 1 δισεκατομμύριο λίρες!!

Link to comment
Share on other sites

Πιο πλούσια κι από τη βασίλισσα...από ένα...βιβλίο...από ένα...β ι β λ ι ο. Κι εμείς ακόμα τσακωνόμαστε στα ποστς για το αν πρέπει να ζητάμε αμοιβή για αυτά που γράφουμε. Με τέτοια παραδείγματα πώς να μη σε προκαλούν να απαιτείς;

 

Όσο κι αν έψαξα σε αυτό το topic, Παρατηρητή, δεν βρήκα ούτε έναν που να υποστηρίζει ότι δεν πρέπει να ζητάς αμοιβή γι' αυτά που γράφεις. Απεναντίας, όλοι συμφωνούμε ότι πρέπει να αμείβεσαι από τη στιγμή που οποιοσδήποτε κάνει οποιαδήποτε χρήση του δημιουργήματός σου. Και συμφωνώ ότι παραδείγματα σαν της Rowling σε προκαλούν να απαιτείς, όχι να διαπραγματεύεσαι το θέμα της αμοιβής.

Ο μοναδικός μου πλέον προβληματισμός επί του θέματος (και σε αυτό θα ήθελα συζητήσουμε προτάσεις-σενάρια, αν έχουμε) είναι με ποιους τρόπους μπορεί να αλλάξει το τοπίο.

Link to comment
Share on other sites

Το βασικο προβλημα κατ εμε στο ελλαδισταν ειναι το οτι το δικτυο διανομης ειναι εσωτερικο για το καθε εκδοτικο οικο.

 

πχ αν εισε ο "Χ' μεγαλος εκδοτικος οικος ακομα κι αν εκδοσεις το "κλαπανοβιβλιον της παλινδρομικης εκχαιδευσης" που περιμενεις να πουλησει 0 αντιτυπα και το τυπωνεις μονο και μονο για να κλεισεις κενο στον ισολογισμο σου εχει πολυ μεγαλη πιθανοτητα να βρεθει ξαφνικα παντου ( και λογω της διαθεσιμοτητας του να κανει και πωλησεις ) απο την αλλη ο "ψ" μικοεκδοτης, πρεπει να παρει ο ιδιος τους δρομους και να το διαπραγματευεται σε καθε βιβλιοπωλειο, χωρις να ειχει το δικτυο μονιμων συνεργατων και πωλητων του "Χ"

 

ενας τορπος να παρακαμφθει το προβλημα ( αν δε δεν το εξομαλυνει - αντισταθμιζει επι ουδενι ) ειναι η προοθηση σε δικτυακα βιβλιοπωλια και λιστες βιβλιων ( ναι εχουμε και στην Ελλαδα ) και απο κει και περα η δικτυοδιαφημηση απο τον ιδιο το συγγραφεα , μεσω φορουμ μπλογκ κτλ...

 

κοινως ακομα και να εχεις το νεο αρχοντα των δαχτυλιδιων στα χερια σου αν δε τρεξεις στα το .... κατι γρηγορο τεσπα, δε θα χτυπησεις ποτε πωλησεις, ακομα κι αν εκδοθεις.

Link to comment
Share on other sites

Ο μοναδικός μου πλέον προβληματισμός επί του θέματος (και σε αυτό θα ήθελα συζητήσουμε προτάσεις-σενάρια, αν έχουμε) είναι με ποιους τρόπους μπορεί να αλλάξει το τοπίο.

Μα είναι πολύ απλό: θα φτιαχτούν κρατικές επιτροπές, οι οποίοι θα μοιράζουν ισομερώς τα κέρδη από την πώληση βιβλίων σε εθνικό επίπεδο σε όλους τους εκδιδόμενους συγγραφείς. Έτσι, όποιος πούλησε το βιβλίο του σε συγγενείς και φίλους θα παίρνει όσα και ο συγγραφέας ενός best seller, και δε θα δημιουργούνται φαινόμενα όπως αυτό της Rowling.

 

Εκτός αν δεν εννοείς αυτό όταν λες "να αλλάξει το τοπίο", οπότε πρέπει να προσδιορίσεις το τι αλλαγές επιθυμείς.

Link to comment
Share on other sites

κοινως ακομα και να εχεις το νεο αρχοντα των δαχτυλιδιων στα χερια σου αν δε τρεξεις στα το .... κατι γρηγορο τεσπα, δε θα χτυπησεις ποτε πωλησεις, ακομα κι αν εκδοθεις.

 

Έχεις δίκιο Celestial. Καλό το ταλέντο στο γράψιμο, αλλά θέλει και ταλέντο στο τρέξιμο. Και δεν είναι ότι αν τρέξεις θα αμειφθείς καλύτερα από τους άλλους - μόνο αν τρέξεις θα αμειφθείς (κι όπως λες, δεν πα να 'σαι κι ο νέος Τόλκιν).

Link to comment
Share on other sites

Έχεις δίκιο Celestial. Καλό το ταλέντο στο γράψιμο, αλλά θέλει και ταλέντο στο τρέξιμο. Και δεν είναι ότι αν τρέξεις θα αμειφθείς καλύτερα από τους άλλους - μόνο αν τρέξεις θα αμειφθείς (κι όπως λες, δεν πα να 'σαι κι ο νέος Τόλκιν).

 

Ή αν έχεις κάποιον χοντρό ατζέντη από πίσω με χοντρά συμφέροντα, πολύ πιο πέρα από τα οικονομικά κέρδη...Who knows?

Link to comment
Share on other sites

Ή αν έχεις κάποιον χοντρό ατζέντη από πίσω με χοντρά συμφέροντα, πολύ πιο πέρα από τα οικονομικά κέρδη...Who knows?

 

ε αυτο το ρολο παιζουν στην ελλαδα οι μεγαλοι εκδοτικοι οικοι το θεμα ειναι οτι ξεκιναμε απο τη λογικη οτι δε θα ειμαστε "επενδυση" ενως απο αυτους

Link to comment
Share on other sites

Μα είναι πολύ απλό: θα φτιαχτούν κρατικές επιτροπές, οι οποίοι θα μοιράζουν ισομερώς τα κέρδη από την πώληση βιβλίων σε εθνικό επίπεδο σε όλους τους εκδιδόμενους συγγραφείς. Έτσι, όποιος πούλησε το βιβλίο του σε συγγενείς και φίλους θα παίρνει όσα και ο συγγραφέας ενός best seller, και δε θα δημιουργούνται φαινόμενα όπως αυτό της Rowling.

 

Δυστυχώς, φίλε Nihilio, τίποτε δεν άλλαξε από χτες που είχαμε καπιταλισμό. Και για να φτιαχτούν κρατικές επιτροπές, αυτό το κράτος που θα τις συστήσει θα πρέπει να είναι σοσιαλιστικό στη φιλοσοφία του και κομμουνιστικό στις πρακτικές του. Δεν μπορούμε να συζητήσουμε την προοπτική που προτείνεις ceteris paribus.

 

Εκτός αν δεν εννοείς αυτό όταν λες "να αλλάξει το τοπίο", οπότε πρέπει να προσδιορίσεις το τι αλλαγές επιθυμείς.

Δεν επιθυμώ καμία συγκεκριμένη αλλαγή, πέρα από αυτή που αισθάνονται όλοι εδώ: την υπέρβαση της αδικίας και της ανισότητας που συντηρεί και συντηρείται από τους μεγάλους εκδοτικούς οίκους.

Link to comment
Share on other sites

ε αυτο το ρολο παιζουν στην ελλαδα οι μεγαλοι εκδοτικοι οικοι το θεμα ειναι οτι ξεκιναμε απο τη λογικη οτι δε θα ειμαστε "επενδυση" ενως απο αυτους

 

Δεν μιλώ μόνο για την Ελλάδα...

Link to comment
Share on other sites

Δεν επιθυμώ καμία συγκεκριμένη αλλαγή, πέρα από αυτή που αισθάνονται όλοι εδώ: την υπέρβαση της αδικίας και της ανισότητας που συντηρεί και συντηρείται από τους μεγάλους εκδοτικούς οίκους.

αδικία, ανισότητα, μεγάλοι εκδοτικοί οίκοι. Αυτές είναι οι λέξεις κλειδιά.

Άρα να φανταστώ, μιλάμε για ένα κομουνιστικό σύστημα ως μια μόνη δυνατότητα αλλαγής του εκδοτικού τοπίου: όλα τα βιβλια να βγαίνουν από το κράτος και τα κέρδη να μοιράζονται στους συγγραφείς. Αλλά είπαμε και αυτό δε σου αρέσει και δεν είναι και πρακτικό.

 

Μετά, τι μπορούμε να κάνουμε; Συνδικαλισμό οι συγγραφείς. Αυτό θα ήταν μια πολύ ωραία ιδέα, δε μπορείς να πεις; Αλλά βέβαια αυτό απαιτεί οργάνωση και μια ισχυρή δόση αλληλεγγύης και ρεαλισμού, στον οποίο γενικά πάσχουμε οι καλλιτέχνες, και όχι μόνο στην Ελλάδα.

Κατά τα άλλα, όποιος δε θέλει να μπλέξει με μεγάλους οίκους, μπορεί πάντα να κάνει αυτοεκδόσεις σε μικρό τιράζ/με περιορισμένη διανομή, να βρει έναν μικρό εκδοτικό, να διαθέσει έργα του δωρεάν στο διαδίκτυο ή να στήσει μια print on demand έκδοση με παραγγελίες μέσω ταχυδρομείου. Λύσεις υπάρχουν πολλές, αρκεί ο κάθε ένας να αποφασίσει τί θέλει να κάνει και τι είναι διατεθημένος να ξοδέψει/πάρει ως αντίτιμο για αυτό που κάνει.

Link to comment
Share on other sites

Ναι, ίσως η ιστορία να χρωματίστηκε κάπως όπως μου τη διηγήθηκαν μεν, αλλά οι "πρωταγωνιστές" της ιστορίας και τα γεγονότα είναι αρκετά σαφή ώστε ο καθένας να σχηματίσει τη δική του εντύπωση, ανάλογα με τη δική του ηθική.

 

[...]

 

Το ερώτημα δεν είναι "Σερλοκχολμικό", αλλά ηθικό σύμφωνα με δεδομένα που υπάρχουν, και ο καθένας μπορεί να έχει τη δική του άποψη, ανάλογα με τη "θέση" που παίρνει και τις προσωπικές του αξίες.

 

Μα δεν είναι θέμα ηθικής, τελικά, αλλά ιδιοσυγκρασίας. Ας πούμε, η απαίτηση του Ντίνου να πληρώνεται για τον κόπο που κάνει, όπως πληρώνονται όλα τα άλλα είδη επαγγελματία, δεν είναι ούτε θέση, ούτε αξία, είναι το αυτονόητο που σε καμιά περίπτωση δε θα μπορούσε να χαρακτηριστεί ως ηθικό ή ως ανήθικο. Ούτε και ενέχει ηθική το ύψος της αμοιβής που ο καθένας φρονεί ως κατάλληλο. Ακόμη και οι δύο πόλοι "λεφτά αλλάζουν χέρια για ένα βιβλίο, άρα γιατί να μην πάρω όσα μπορώ εγώ που το έγραψα;" και "το βιβλίο ως πολιτιστικό αγαθό θα πρέπει να έχει τιμή όσο το κόστος παραγωγής του και να μην κερδίζει ούτε ο συγγραφέας ούτε κανένας μεσάζοντας/εκδότης/νταβατζής", πάλι ιδιοσυγκρασία είναι, όχι τα δυο άκρα του ηθικού φάσματος.

 

Αυτό που φαίνεται να μας απασχολεί λίγο-πολύ όλους είναι η δυνατότητα κάποιου να ζήσει εκπληρώνοντας τη φυσική του κλίση - στη δική μας περίπτωση, έχοντας την ευχέρεια να βγάλει στο χαρτί τις ιστορίες που πλημμυρίζουν το κεφάλι του, δίχως να τον απασχολεί η έλλειψη χρόνου εξαιτίας τους βιοποριστικού επαγγελματός του. Τώρα, αν αυτό κάποιοι το οραματίζονται μέσω μιας επιτυχμένης συγγραφικής καριέρας κι άλλοι μέσω μιας κοινωνίας που θα μας ταΐζει όλους για να προάγουμε κι όχι για να παράγουμε, και πάλι ζήτημα ιδιοσυγκρασίας κι όχι ηθικής είναι.

 

 

Γι'αυτό, ακόμα κι αν υπέθετα πως οι φίλοι μου είχαν χρωματίσει υπερβολικά την ιστορία αυτή - πράγμα που δεν είχα κάποια ένδειξη να το υποθέσω γιατί κανείς τους δεν είχε συμφέρον να κάνει κάτι τέτοιο - η ιστορία *ακούγεται* αληθινή

 

Εγώ που έθεσα ζήτημα χρωματισμού της ιστορίας (όχι όμως και ζήτημα αμφισβήτησης της αυθεντικότητάς της), δε μίλησα για συμφέρον. Μίλησα για πιθανό κόλλημα/εμπάθεια, κι αυτό δε σπανίζει στο χώρο μας...

 

Α, και να υπενθυμίσω ότι είχα συγχαρεί τον Dain ακριβώς γιατί έδωσε όλες τις πιθανές αποχρώσεις του πράγματος, αποστασιοποιημένος ο ίδιος.

Link to comment
Share on other sites

Thank you.

Σχετικά με το ηθικό ερώτημα, αναφερόμουν μόνο στην ιστορία και τους πρωταγωνιστές της, και όχι σε όσα είπε ο Ντίνος περί πληρωμής, με τα οποία συμφωνώ έτσι κι αλλιώς.

Link to comment
Share on other sites

Είμαι από τους λίγους που θα ταχθεί ξεκάθαρα υπέρ του εκδοτικού οίκου: πρώτον, είχαν ήδη γίνει οι διαδικασίες για τη διεκδίκηση του copyright, και, δεύτερον, η ηθική μόνο άσπρο-μαύρο δεν είναι, στον πραγματικό κόσμο· κατά κανόνα σκεφτόμαστε με πολλαπλά σταθμά.

 

Γιατί το λέω αυτό; Μα επειδή, προφανώς, βαυκαλιζόμαστε αν εξετάζουμε κάθε περίσταση λες και είναι η ίδια. Το κλασικότερο παράδειγμα είναι η ηθική αυτουργία, αφού υπάρχει η περίπτωση ο «ένοχος» να τιμωρηθεί ελάχιστα, αλλά ο ηθικός αυτουργός να δεχθεί τη μέγιστη ποινή. Και αυτό είναι ένα μόνο παράδειγμά από πρακτικά άπειρα...

 

Έτσι, εξετάζουμε τις πράξεις του καθενός: ο «φαν» ίσως να το έκανε για λόγους αρχής, αλλά πείτε μου - δε θα μπορούσε να επικοινωνήσει πρώτα με τον εκδοτικό οίκο; Και ο συγγραφέας θα μπορούσε να απαιτήσει άλλα πράγματα, όχι να γδύσει τον άνθρωπο. Ο εκδότης; Αφελής ή ριψοκίνδυνος.

 

Αυτά, κατ' εμέ.

Link to comment
Share on other sites

Να προσθέσω ένα μικρό στοιχείο.

 

Πέρσυ, στην έκθεση βιβλίου στη Θεσσαλονίκη, σε ένα μικρό σταντ, είχα βρει κάποια βιβλία, που ήταν ημερολογιακές σημειώσεις, από το μεσαίωνα, βυζάντιο, για ταξίδια στην Ανατολή. Ήταν μία σειρά βιβλίων, που μόλις είχε μεταφραστεί στα ελληνικά και πρόκειται για γνωστά βιβλία αναφοράς στην ιστοριογραφία (χαρακτηριστικά ήταν η αφήγηση του Ρουμπρουκ για το ταξίδι στη Μογγολία, τα ταξίδια του Μάρκο Πόλο κτλ). Έπεσα με τα μούτρα και αγόρασα αρκετά, αλλά δεν μπορείς με τη μία να αγοράσεις τα πάντα (ιδιαίτερα όταν έισαι ένας με πενιχρό έμβασμα φοιτητής). Οπότε τους ρώτησα που θα μπορούσα να τα βρω μετά την έκθεση του βιβλίου.

Με μεγάλη ειλικρίνεια η κοπέλα που ήταν υπεύθυνη, μου είπε σιγά για να μην ακουστεί από άλλους, και επειδή είδε ότι ενδιαφερόμουν ειλικρινά, ότι σε κοτζάμ Θεσσαλονίκη δεν υπήρχε ούτε ένα βιβλιοπωλείο με το οποίο συνεργάζονται, εκτός από κανά δύο (που ήταν τελείως παρακμιακά), αργότερα όταν έψαξα τη σειρά ούτε εκεί τα βρήκα.

 

Τα συμπεράσματα από την ιστορία είναι δύο.

 

Πρώτον το δίκτυο διανομής, είναι ομολογουμένως άδικο, και όσο θα κλέινουν τα μικρά βιβλιοπωλεία και θα ανοίγουν μεγαλύτερες αλυσίδες, θα γίνεται ακόμα πιο δύσκολη η εύρεση βιβλίων από μικρούς εκδοτικού οίκους.

 

Δεύτερον, η λύση έστω αχνή, προδιαγράφεται στον ορίζοντα. Περισσότερες εκθέσεις, μεγαλύτερη συμμετοχή κοινού και η τελευταία ελπίδα για σοσιαλισμό στον κόσμο (ίντερνετ).

Link to comment
Share on other sites

Είμαι από τους λίγους που θα ταχθεί ξεκάθαρα υπέρ του εκδοτικού οίκου: πρώτον, είχαν ήδη γίνει οι διαδικασίες για τη διεκδίκηση του copyright, και, δεύτερον, η ηθική μόνο άσπρο-μαύρο δεν είναι, στον πραγματικό κόσμο· κατά κανόνα σκεφτόμαστε με πολλαπλά σταθμά.

 

Γιατί το λέω αυτό; Μα επειδή, προφανώς, βαυκαλιζόμαστε αν εξετάζουμε κάθε περίσταση λες και είναι η ίδια. Το κλασικότερο παράδειγμα είναι η ηθική αυτουργία, αφού υπάρχει η περίπτωση ο «ένοχος» να τιμωρηθεί ελάχιστα, αλλά ο ηθικός αυτουργός να δεχθεί τη μέγιστη ποινή. Και αυτό είναι ένα μόνο παράδειγμά από πρακτικά άπειρα...

 

Έτσι, εξετάζουμε τις πράξεις του καθενός: ο «φαν» ίσως να το έκανε για λόγους αρχής, αλλά πείτε μου - δε θα μπορούσε να επικοινωνήσει πρώτα με τον εκδοτικό οίκο; Και ο συγγραφέας θα μπορούσε να απαιτήσει άλλα πράγματα, όχι να γδύσει τον άνθρωπο. Ο εκδότης; Αφελής ή ριψοκίνδυνος.

 

Αυτά, κατ' εμέ.

 

Όντως δεν είναι όλες οι περιπτώσεις ίδιες, ούτε τα θέματα ηθικής κατατάσσονται άνετα στο δίπολο "άσπρο-μαύρο".

Όμως ο φαν δε νομίζω να έπαιρνε απάντηση (ή αν έπαιρνε δε φαντάζομαι να ήταν αυτή που επιθυμούσε) από έναν εκδότη. Πολύ λογικά θα του έλεγε ο εκδότης "Εσείς τι είστε κύριε που ρωτάτε;" Και αυτή θα ήταν η πιο ευγενική απάντηση που μπορώ να φανταστώ. :atongue2:

Link to comment
Share on other sites

Όντως δεν είναι όλες οι περιπτώσεις ίδιες, ούτε τα θέματα ηθικής κατατάσσονται άνετα στο δίπολο "άσπρο-μαύρο".

Όμως ο φαν δε νομίζω να έπαιρνε απάντηση (ή αν έπαιρνε δε φαντάζομαι να ήταν αυτή που επιθυμούσε) από έναν εκδότη. Πολύ λογικά θα του έλεγε ο εκδότης "Εσείς τι είστε κύριε που ρωτάτε;" Και αυτή θα ήταν η πιο ευγενική απάντηση που μπορώ να φανταστώ. :atongue2:

Ίσως, αλλά ο συγγραφέας σίγουρα μπορούσε να μην το γαμήσει τελείως (όπως κι έκανε).

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Τα ποστς που υπήρχαν στο παρόν τόπικ περί ηθικής και λογικής μεταφέρθηκαν εδώ: Ηθική και Λογική

Εδώ μπορεί να συνεχιστεί η συζήτηση σχετικά με το θέμα του τόπικ, τώρα ή στο μέλλον.

 

 

Link to comment
Share on other sites

  • 5 years later...

Εγώ πάντως αν ήμουν στη θέση του πάμπλουτου συγγραφέα θα ένιωθα κολακευμένη και θα κανόνιζα να βγουν τα βιβλία μου και στα Μπανανικά. Επισήμως, δε, θα πρόσεχα τις δηλώσεις μου κρατώντας κάποια προσχήματα, αλλά δεν θα τον έκλεινα τον (βλάκα, ομολογουμένως) άνθρωπο.

 

Αμάν με τα πνευματικά δικαιώματα. Αέρας είναι, δεν κάνει να καταστρέφουν ζωές. Ξέρω 'γω, παράλογη είμαι;

 

edit: Το έσβησα γιατί ήταν άστοχο παράδειγμα. Και δεν χρειαζόταν κιόλας. Και ο bladerunenr παίρνει το βραβείο nerd. :p

Edited by Cassandra Gotha
Link to comment
Share on other sites

Ωραία όλα αυτά... αλλά θα σκάσω! Ποιο βιβλίο ήταν τελικά;  :p  Δώστε μου έστω κάποια hints.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Ωραία όλα αυτά... αλλά θα σκάσω! Ποιο βιβλίο ήταν τελικά;  :p  Δώστε μου έστω κάποια hints.

 

Παιδιά ναι, διάβασα όλο το τόπικ μπας και φιλοτιμηθεί κανείς να μας αποκαλύψει το συγγραφέα, αλλά μπα...

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...

Important Information

You agree to the Terms of Use, Privacy Policy and Guidelines. We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue..