DinoHajiyorgi Posted October 3, 2008 Share Posted October 3, 2008 Clopy-Paste Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mors Planch Posted October 4, 2008 Share Posted October 4, 2008 (edited) ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΦΥΣΣΑΣΣΤΡΑΤΙΩΤΗΣ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ Η ΔΟΛΟΦΟΝΙΑ ΤΟΥ ΠΡΩΗΝ ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΟΥ ΚΩΣΤΑ ΣΗΜΙΤΗ Ημερολόγιο δυσμετάφραστο Αυτό που διαβάζουμε είναι κατά το μεγαλύτερο μέρος του το ημερολόγιο ενός δολοφόνου. Όπως όλοι ξέρουμε, το καλοκαίρι του 2007 ο θρησκόληπτος και ελαφρώς ανισόρροπος θεολόγος Συμεών Συντυχάκης δολοφόνησε στη Σίφνο τον Κώστα Σημίτη, πρώην πρωθυπουργό της Ελλάδας, επειδή ο τελευταίος, κατά τη διάρκεια της θητείας του, είχε αφαιρέσει το θρήσκευμα από τις ταυτότητες των Ελλήνων. Ο δολοφόνος κρατούσε ημερολόγιο. Αμέσως μετά το φόνο, ο συγγραφέας, που βρίσκονταν επίσης (και κατά τύχη) στη Σίφνο, το έκλεψε και τώρα το δημοσιεύει. Αν ο κύριος Φύσσας το έγραψε σαν Εναλλακτική Ιστορία λυπούμαι έχασε. Δε γράφεις εναλλακτική ιστορία για... πέρυσι. Αλλίως είναι για να να αντιγράψω το σχόλιο μου για το Centurion του Ringo "Political ranting thinly veiled as fiction" Το μόνο ερώτημα που μένει είναι αν είναι καλογραμμένο που το Centurion σίγουρα δεν είναι. Edited October 4, 2008 by Mors Planch Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
araquel Posted October 4, 2008 Share Posted October 4, 2008 (edited) Αν ο κύριος Φύσσας το έγραψε σαν Εναλλακτική Ιστορία λυπούμαι έχασε. Δε γράφεις εναλλακτική ιστορία για... πέρυσι. [...]δεν γράφεις εναλλακτική ιστορία για πέρυσι, ε; χμμ... για να δούμε. η dc comics εξέδωσε το watchmen του allan moore το 1986 έως το 1987 (12 τεύχη). η ιστορία διαδραματιζόταν το 1985, σε μια εναλλακτική ιστορία των ηνωμένων πολιτειών. τι έχουμε άρα; εναλλακτική ιστορία για... πέρυσι. άρα γράφεται τέτοια. ποια η επιτυχία της, θα μπορούσε να ρωτήσεις... το watchmen είναι το μόνο graphic novel που κέρδισε το βραβείο hugo, καθώς και το μοναδικό graphic novel που εμφανίζεται σε οποιαδήποτε από τις ετήσιες λίστες των times των '100 καλύτερων αγγλόφωνων νουβέλων'. άρα, η εναλλακτική ιστορία για πέρυσι, όχι μόνο γράφεται, αλλά έχει και επιτυχία ορισμένες φορές. οπότε ο κύριος φύσσας παίζει και να μην έχασε, είτε λυπάσαι, είτε όχι. edit: watchmen, not warchmen. why can't i stop making typos? Edited October 4, 2008 by araquel Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Darkchilde Posted October 4, 2008 Share Posted October 4, 2008 Συμφωνώ με τον araquel. H εναλλακτική ιστορία μπορεί να γραφτεί και για γεγονότα της προηγούμενης εβδομάδας, εαν η ιστορία του τόπου όπου διαδραματίζεται αλλάζει. Δεν έχει σημασία το πότε της εναλλακτικής ιστορίς΄όπως κάθε μυθιστόρημα, άλλα σημεία έχουν σημασία για ένα καλό βιβλίο. Μπορεί επίσης κάποιος να αρχίσει με εναλλακτική ιστορία και να το πάει στο μέλλον, παίρνοντας χτεσινά γεγονότα και αλλάζοντας τις αποφάσεις/καταστάσεις κλπ. Αυτό δεν σημαίνει ότι το βιβλίο θα είναι κακό. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dreamwhisperer Posted October 4, 2008 Share Posted October 4, 2008 Εμένα πάντως μου φαίνεται πολύ ενδιαφέρον και σαν ιδέα και σαν εκτέλεση. Πρέπει να του δοθεί μία ευκαιρία. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mors Planch Posted October 4, 2008 Share Posted October 4, 2008 δεν γράφεις εναλλακτική ιστορία για πέρυσι, ε; χμμ... για να δούμε. η dc comics εξέδωσε το watchmen του allan moore το 1986 έως το 1987 (12 τεύχη). η ιστορία διαδραματιζόταν το 1985, σε μια εναλλακτική ιστορία των ηνωμένων πολιτειών. τι έχουμε άρα; εναλλακτική ιστορία για... πέρυσι. άρα γράφεται τέτοια. ποια η επιτυχία της, θα μπορούσε να ρωτήσεις... το watchmen είναι το μόνο graphic novel που κέρδισε το βραβείο hugo, καθώς και το μοναδικό graphic novel που εμφανίζεται σε οποιαδήποτε από τις ετήσιες λίστες των times των '100 καλύτερων αγγλόφωνων νουβέλων'. άρα, η εναλλακτική ιστορία για πέρυσι, όχι μόνο γράφεται, αλλά έχει και επιτυχία ορισμένες φορές. οπότε ο κύριος φύσσας παίζει και να μην έχασε, είτε λυπάσαι, είτε όχι. edit: watchmen, not warchmen. why can't i stop making typos? Κολοκύθια μετα ριγάνεως. Συγκρίνεις μήλα με πορτοκάλια για να το πούμε ευγενέστερα. Το Watchmen μπορεί να διαδραματίζεται στο 1985 αλλά το point of divergence (PoD εν συντομία) είναι αρκετές δεκαετίες πίσω ώστε να εχει επιρρεάσει γεγονότα σαν το αποτέλεσμα του πολέμου του Βιετνάμ και την προεδρία Νίξον. Το PoD του κυρίου Φύσσα είναι... πέρυσι. Με λιγα λόγια τρομακτικά πρόσφατο για εναλλακτική ιστορία χώρια της έντονης πολιτικής φόρτισης που το διακρίνει. Οπότε το βιβλίο μπορεί να είναι καλο, αυτό θα το κρίνω όταν το διαβάσω (το Public δεν το είχε σήμερα, οπότε τη Δευτέρα εργασίας θέλουσης θα δω στην Πρωτοπορια) αλλά Εναλλακτική Ιστορία δεν είναι. Φυσικά δεν ξέρουμε καν αν ο άνθρωπός το έκει γράψει για ΕΙ. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Naroualis Posted October 4, 2008 Share Posted October 4, 2008 Πάντως το προηγούμενο βιβλίο του, το "Πλατεία Λένιν, πρώην Συντάγματος", σαν ΕΙ το είχε γράψει. Ο Mors Planch έχει κάποιο δίκιο εδώ, με την έννοια ότι αν τα πράγματα είναι όπως τα παρουσιάζει το δελτίο τύπου, πρόκειται μάλλον για ένα "δυνητικό ψυχογράφημα", αν μου επιτρέπετε την έκφραση. Είναι στην ουσία οι σκέψεις (πέστε το προσωπικό ημερολόγιο ή πέστε το και μπεσαμέλ, το ίδιο κάνει, οι σκέψεις του είναι) ενός ψυχάκια με τη θρησκεία, που δολοφονεί έναν πολιτικό. Με αυτό το σκεπτικό και το "Πολύ βουτυρο στο τομάρι του σκύλου" του Σκαμπαρδώνη κάτι τέτοιο είναι. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nienor Posted October 5, 2008 Share Posted October 5, 2008 Μήπως να το διαβάζαμε πρώτα και να αποφασίζαμε μετά? Λέω εγώ τώρα δηλαδή... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Adinol Doy Posted October 5, 2008 Share Posted October 5, 2008 Δὲν ξέρω ἂν εἶναι καλογραμμένο τὸ συγκεκριμένο βιβλίο, ἀλλά - ἐπιτρέψτε μου νὰ μεταφέρω ὅ,τι ἄκουσα καὶ γνωρίζω ὡς βιβλιοϋπάλληλος - τὸ προηγούμενο βιβλίο του (Πλατεία Λένιν, πρώην Συντάγματος) καὶ καλὲς πωλήσεις ἔκανε καὶ ἐξαιρετικὲς κριτικὲς πῆρε. Καὶ μάλιστα ἀπὸ ἀναγνῶστες ποὺ ΔΕΝ διαβάζουν ΕΙ. Οἱ ἀναγνῶστες του ὡς ἐπὶ τὸ πλεῖστον εἶναι ἄνδρες, ποὺ διαβάζουν κυρίως δοκίμια Ἱστορίας. Ἂν λέει αὐτὸ κάτι... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mors Planch Posted October 5, 2008 Share Posted October 5, 2008 Δὲν ξέρω ἂν εἶναι καλογραμμένο τὸ συγκεκριμένο βιβλίο, ἀλλά - ἐπιτρέψτε μου νὰ μεταφέρω ὅ,τι ἄκουσα καὶ γνωρίζω ὡς βιβλιοϋπάλληλος - τὸ προηγούμενο βιβλίο του (Πλατεία Λένιν, πρώην Συντάγματος) καὶ καλὲς πωλήσεις ἔκανε καὶ ἐξαιρετικὲς κριτικὲς πῆρε. Καὶ μάλιστα ἀπὸ ἀναγνῶστες ποὺ ΔΕΝ διαβάζουν ΕΙ. Οἱ ἀναγνῶστες του ὡς ἐπὶ τὸ πλεῖστον εἶναι ἄνδρες, ποὺ διαβάζουν κυρίως δοκίμια Ἱστορίας. Ἂν λέει αὐτὸ κάτι... Το δεν διαβάζουν ΕΙ δεν μου λέει κάτι. Το ότι έχω την παλιότερη Ελληνική σελίδα ΕΙ στο δίκτυο... ελλείψη δεύτερης τα λέει όλα σε αυτό τον τομέα. Τον αν είναι καλό το βιβλίο σαν βιβλίο ή όχι θα το δούμε σύντομα. Προσωπικά βρήκα το Πλατεία Λένιν πολύ καλό για τα Ελληνικά δεδομένα της πλήρους ανυπαρξίας και αξιοπρεπέστατο για τα διεθνή δεδομένα. Θα ήθελα το PoD να ήταν καλύτερα δουλεμένο αλλά σε τελική ανάλυση δεν ήταν χειρότερο από πολλά βιβλία του Turtledove σε αυτό τον τομέα. Αυτό που διαφωνούμε είναι κατά πόσον είναι ΕΙ ή ψυχογράφημα ή για να το πούμε ωμα διατύπωση πολιτικών απόψεων υπό δορά μυθιστορήματος στο στύλ Centurion ή Caliphate. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
nikosal Posted October 5, 2008 Share Posted October 5, 2008 Ας επαναλάβουμε λοιπόν τη συζήτηση όταν το έχουμε διαβάσει -- πρώτη φορά ξεσπά τέτοια κουβέντα πριν καλά καλά δούμε στα ράφια ένα βιβλίο. Και παρακαλώ, ας είμαστε λίγο περιορισμένοι στους χαρακτηρισμούς, τα "κολοκύθια" κλπ. δεν βοηθάνε τη συζήτηση, ούτε ταιριάζουν στον τρόπο που μιλάμε εδώ. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nova Posted October 5, 2008 Share Posted October 5, 2008 Συμφωνώ με τους υπόλοιπους πως θα πρέπει να δούμε το βιβλίο πριν το θάψουμε ή το βραβεύσουμε. Προσωπικά δεν νομίζω πως η ΕΙ περιορίζεται χρονικά, δηλαδή αν άλλαξε κάτι πριν από είκοσι χρόνια ή διακόσια και μαζί του και η παγκόσμια ιστορία είναι, αν άλλαξε κάτι πέρυσι ή τον προηγούμενο μήνα και μαζί του η παγκόσμια ιστορία όχι. Αλλιώς Mors Planch μήπως θα μπορούσες να μας πεις ποιό είναι το χρονικό όριο; (52 εβδομάδες δεν είναι ΕΙ, αλλά 53 είναι;) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Electroscribe Posted October 5, 2008 Share Posted October 5, 2008 Για να μη χάνουμε τη μπάλα. Ως φράση, η Εναλλακτική Ιστορία μπορεί να μας πηγαίνει συνειρμικά σε πολλά πράγματα. Ως όρος της φανταστικής λογοτεχνίας, είναι συγκεκεριμένο υποείδος, με τα όριά του και τις συμβάσεις του. Αυτοί που ασχολούνται σε έκταση με την ανάγνωση και τη συγγραφή του (όχι εγώ) το ορίζουν ως την κατηγορία κειμένου το οποίο ξεκινά με ένα αλλαγμένο γεγονός στο παρελθόν και μετά περιγράφει με πειστικό και αναλυτικό τρόπο τις συνέπειες της αλλαγής αυτής ως το παρόν ή και το μέλλον. ΔΕΝ είναι κάθε κείμενο που περιλαμβάνει την έννοια του παράλληλου σύμπαντος το οποίο εξελίχθηκε από το ίδιο παρελθόν με το δικό μας. Αν σε μια αψιμαχία για κλεμένο πρόβατο, οι Άνω Τραχανοπλαγιώτες νίκησαν τους Κάτω Τραχανοπλαγιώτες το 1935 και κάποιος γράψει μυθιστόρημα ξεκινώντας με άλλο αποτέλεσμα για τον καυγά, οδηγώντας σε σημαντικές συνέπειες δια μέσω λογικών ακολουθιών γεγονότων, είναι ΕΙ. Για παράδειγμα, το πρώτο έργο του Φύσσα. Αν κάποιος γράψει μια ιστορία για το τι σκεφτόταν κάποιος ΠΡΙΝ από ένα γεγονός που δε συνέβη στο δικό μας κόσμο, δεν είναι ΕΙ. Είτε το γεγονός είναι η δολοφονία του Σημίτη πέρσι, είτε η δολοφονία του Χίτλερ το 1940, είτε η δολοφονία του αμερικανού προέδρου το 2500 μΧ. Αν κάποιος γράψει μια ιστορία η οποία περιγράφει τη σύγχρονη Αθήνα υπό γερμανική κατοχή 'γιατί κέρδισαν οι Ναζί στο Β' Πααγκόσμιο" (έτσι αόριστα), δεν είναί ΕΙ. Το ότι κάτι δεν είναι ΕΙ δε σημαίνει ότι είναι κακό βιβλίο, ούτε ότι δεν είναι φαντασία. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DinoHajiyorgi Posted October 5, 2008 Author Share Posted October 5, 2008 Τι είναι όμως; Στην ανακοίνωση του ο κύριος Φύσσας δεν αναφέρει πουθενά πως έγραψε «ΕΙ». Προφανώς έγραψε το βιβλίο γιατί κάτι ήθελε να πει, ό,τι και να ήταν αυτό. Και αν έχω καταλάβει καλά, όταν κάποιος γράφει σωστή ΕΙ, ορίζοντας πρώτα το εναλλακτικό σημείο Χ στην ιστορία, μετά, με κατά δύναμη εμπεριστατωμένη έρευνα, ο συγγραφέας απλά ακολουθεί τα ντόμινο που πέφτουν, η ίδια η ιστορία δηλαδή ορίζει την καταγραφή της και όχι αντίστροφα. Κάνω λάθος αν συμπεράνω πως αυτό στερείται δημιουργικότητας; Για μένα πρωταρχική σημασία θα έπαιζε οπωσδήποτε η φαντασία μου και πως θα ήθελα να πλάσω κάποιο (οποιαδήποτε) σκηνικό, για να μπορέσω να πω την ιστορία που θέλω. Και δώστε του όποια ταμπέλα θέλετε, για να μην κάνω λάθος να το αποκαλέσω ΕΙ. Πολύ πιθανό κάπου εκεί να κινείται και ο κύριος Φύσσας. Έγραψε ένα βιβλίο. Κι εμείς λυσσάμε για την κατηγορία στην οποία ανήκει; Γιατί; Για κάποια συμπαντική ισορροπία ή για την διαφύλαξη των αναγνωστικών μαζών; Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mors Planch Posted October 5, 2008 Share Posted October 5, 2008 Συμφωνώ με τους υπόλοιπους πως θα πρέπει να δούμε το βιβλίο πριν το θάψουμε ή το βραβεύσουμε. Προσωπικά δεν νομίζω πως η ΕΙ περιορίζεται χρονικά, δηλαδή αν άλλαξε κάτι πριν από είκοσι χρόνια ή διακόσια και μαζί του και η παγκόσμια ιστορία είναι, αν άλλαξε κάτι πέρυσι ή τον προηγούμενο μήνα και μαζί του η παγκόσμια ιστορία όχι. Αλλιώς Mors Planch μήπως θα μπορούσες να μας πεις ποιό είναι το χρονικό όριο; (52 εβδομάδες δεν είναι ΕΙ, αλλά 53 είναι;) Ο κανόνας τείνει να είναι κάπου στα 15-20 χρόνια περίπου στο παρελθόν. Οι κύριες διαδικτυακές κοινότητες οι ασχολούμενες με την ΕΙ (soc.history.what-if και το νεότερο alternatehistory.com) το ακολουθούν ("no current events") λίγο πολύ απαράβατα, στα βιβλία η μόνη εξαίρεση που μπορώ να σκεφτώ άμεσα είναι το Unwirer του Stross με PoD το 1995 και δημοσιευμένο το 2003. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mors Planch Posted October 5, 2008 Share Posted October 5, 2008 Τι είναι όμως; Στην ανακοίνωση του ο κύριος Φύσσας δεν αναφέρει πουθενά πως έγραψε «ΕΙ». Προφανώς έγραψε το βιβλίο γιατί κάτι ήθελε να πει, ό,τι και να ήταν αυτό. Και αν έχω καταλάβει καλά, όταν κάποιος γράφει σωστή ΕΙ, ορίζοντας πρώτα το εναλλακτικό σημείο Χ στην ιστορία, μετά, με κατά δύναμη εμπεριστατωμένη έρευνα, ο συγγραφέας απλά ακολουθεί τα ντόμινο που πέφτουν, η ίδια η ιστορία δηλαδή ορίζει την καταγραφή της και όχι αντίστροφα. Κάνω λάθος αν συμπεράνω πως αυτό στερείται δημιουργικότητας; Στο βαθμό που πιστεύεις ότι ένα ιστορικό μυθιστόρημα στερείται δημιουργηκότητας ε τότε ναι και η ΕΙ στο βαθμό που είναι ιστορικό μυθιστόρημα στηριγμένο σε διαφορετική ιστορία στερείται δημιουργηκότητας. Προσωπικά δε θα τολμούσα να πώ ότι το Σεργίος και Βάκχος ή ο Βασίλης Λάσκος του Καραγάτση για παράδειγμα στερούνται δημιουργικότητας. Και από εκεί και πέρα υπάρχει το μικρό ζήτημα του πώς θα πέσουν τα ντόμινα για τα οποία υπάρχουν πολλές φορές περισσότεροι από ένας δρόμοι... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PiKei Posted October 12, 2008 Share Posted October 12, 2008 Μόλις τέλειωσα την (πρώτη) ανάγνωση του βιβλίου και προσπαθώ να βρω τι να γράψω χωρίς να υποπέσω στην "πληγή" των spoilers. Μπορώ σίγουρα να λύσω την διαφωνία περί Εναλλακτικής Ιστορίας που αναπτύχθηκε στα προηγούμενα ποστ. Σύμφωνα με τον αυστηρό ορισμό της Εναλλακτικής Ιστορίας (σημείο κλειδί που αλλάζει, άλλη ιστορική γραμμή που ακολουθεί ο συγγραφέας) ο "Στρατιώτης Του Χριστού" δεν είναι εναλλακτική ιστορία. Η δολοφονία του Κώστα Σημίτη στην Σίφνο δεν έχει κάποια ιστορική συνέπεια (ή ακόμα κι αν έχει, αυτή δεν απασχολεί το βιβλίο). Το βιβλίο τελειώνει πριν τον θάνατό του πρώην Πρωθυπουργού, και είναι αυστηρά κεντραρισμένο στον δολοφόνο (Συμεών Συντυχάκης) και ειδικότερα στο ημερολόγιο αυτού του "Στρατιώτη του Χριστού". Υπό μία γενική έννοια όμως, εγώ προσωπικά δεν μπορώ να το βγάλω εντελώς έξω από το ρεύμα της Εναλλακτικής Ιστορίας, λόγω της εισαγωγής του. Σε αυτήν την εισαγωγή ο Φύσσας περιγράφει πώς απέκτησε το ημερολόγιο του Σ.Συντυχάκη μετά τον θάνατό του Κ.Σημίτη και γιατί το δημοσιεύει σήμερα. Το τμήμα της εισαγωγής έχει ένα ακόμα τρυκ, που δεν θέλω να αποκαλύψω κι έτσι αυτή η "φανταστική μαρτυρία" του δολοφόνου καθίσταται σημαντικότερη από ότι αν δεν είχε συμβεί ο φόνος. Τελικά, αν και το βιβλίο δεν είναι εναλλακτική ιστορία, ο συγγραφέας του ισχυρίζεται πως ΣΗΜΕΡΑ ο ίδιος ζει σε μια άλλη ιστορική γραμμή. Και φυσικά το ίδιο ισχύει και για τους αναγνώστες, αφού έχουν γνώση της δολοφονίας. Από άποψη ορισμού είδους η φάση όπως βλέπετε είναι λίγο θολή. Τέλος με τα ζητήματα ορισμού. "Λέει" το βιβλίο; Εδώ τα πράγματα γίνονται πολύ υποκειμενικά. Σίγουρα έχει μια εξαιρετική ιδέα, και πολλά κότσια (ίδιον του Φύσσα). Χωρίζει τους φίλους από τους εχθρούς και -κατά την γνώμη μου- θα αγαπηθεί αλλά και θα "πυροβοληθεί" περίπου όσο και η "Πλατεία Λένιν - πρώην Συντάγματος". Από αυτή την άποψη δεν πρόκειται να βαρεθούμε. Υπάρχουν ζητήματα που ανοίγουν μ' αυτό το βιβλίο, αρκετά και σοβαρά. Προς το παρόν, θα περιοριστώ να πω πως το έχω βάλει στην άκρη για να το ξαναδιαβάσω... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mors Planch Posted October 12, 2008 Share Posted October 12, 2008 Μόλις τέλειωσα την (πρώτη) ανάγνωση του βιβλίου και προσπαθώ να βρω τι να γράψω χωρίς να υποπέσω στην "πληγή" των spoilers. Μπορώ σίγουρα να λύσω την διαφωνία περί Εναλλακτικής Ιστορίας που αναπτύχθηκε στα προηγούμενα ποστ. Σύμφωνα με τον αυστηρό ορισμό της Εναλλακτικής Ιστορίας (σημείο κλειδί που αλλάζει, άλλη ιστορική γραμμή που ακολουθεί ο συγγραφέας) ο "Στρατιώτης Του Χριστού" δεν είναι εναλλακτική ιστορία. Η δολοφονία του Κώστα Σημίτη στην Σίφνο δεν έχει κάποια ιστορική συνέπεια (ή ακόμα κι αν έχει, αυτή δεν απασχολεί το βιβλίο). Το βιβλίο τελειώνει πριν τον θάνατό του πρώην Πρωθυπουργού, και είναι αυστηρά κεντραρισμένο στον δολοφόνο (Συμεών Συντυχάκης) και ειδικότερα στο ημερολόγιο αυτού του "Στρατιώτη του Χριστού". Υπό μία γενική έννοια όμως, εγώ προσωπικά δεν μπορώ να το βγάλω εντελώς έξω από το ρεύμα της Εναλλακτικής Ιστορίας, λόγω της εισαγωγής του. Σε αυτήν την εισαγωγή ο Φύσσας περιγράφει πώς απέκτησε το ημερολόγιο του Σ.Συντυχάκη μετά τον θάνατό του Κ.Σημίτη και γιατί το δημοσιεύει σήμερα. Το τμήμα της εισαγωγής έχει ένα ακόμα τρυκ, που δεν θέλω να αποκαλύψω κι έτσι αυτή η "φανταστική μαρτυρία" του δολοφόνου καθίσταται σημαντικότερη από ότι αν δεν είχε συμβεί ο φόνος. Τελικά, αν και το βιβλίο δεν είναι εναλλακτική ιστορία, ο συγγραφέας του ισχυρίζεται πως ΣΗΜΕΡΑ ο ίδιος ζει σε μια άλλη ιστορική γραμμή. Και φυσικά το ίδιο ισχύει και για τους αναγνώστες, αφού έχουν γνώση της δολοφονίας. Από άποψη ορισμού είδους η φάση όπως βλέπετε είναι λίγο θολή. Τέλος με τα ζητήματα ορισμού. "Λέει" το βιβλίο; Εδώ τα πράγματα γίνονται πολύ υποκειμενικά. Σίγουρα έχει μια εξαιρετική ιδέα, και πολλά κότσια (ίδιον του Φύσσα). Χωρίζει τους φίλους από τους εχθρούς και -κατά την γνώμη μου- θα αγαπηθεί αλλά και θα "πυροβοληθεί" περίπου όσο και η "Πλατεία Λένιν - πρώην Συντάγματος". Από αυτή την άποψη δεν πρόκειται να βαρεθούμε. Υπάρχουν ζητήματα που ανοίγουν μ' αυτό το βιβλίο, αρκετά και σοβαρά. Προς το παρόν, θα περιοριστώ να πω πως το έχω βάλει στην άκρη για να το ξαναδιαβάσω... Στην Πρωτοπορία από όπου το πήρα το είχαν στην πολιτική. Αν και κατ' αρχάς μου φάνηκε περίεργο διαβάζοντας το βιβλίο... ίσως και ναείχαν ένα δίκιο. Ουσιαστικά μιλούμε για αθεϊστική πολεμική ενάντια στην άλλη πλευρά με τον Συντυχάκη καρικατούρα θρησκόληπτου με ένα συγκερασμό υποτιθέμενων αντιλήψεων πολλάκις αλληλοσυγκρουόμενων μεταξύ τους. (Χαρακτηρίστικο το κόλλημα του Συντυχάκη με τον Παπουλάκο ενώ ταυτόχρονα ο συγγραφέας θέλει να τον παρουσιάσει σα σκληρό εθνικιστή. Η μόνη μου απορία είναι από ποιό παρα-θρησκευτικό κείμενο ξετρύπωσε ο Φύσσας τον Παπουλακισμό να το δώ και εγώ ) Σαν άθεος ο ίδιος βρήκα το ημερολόγιο να βγάζει σίγουρο γέλιο. Αλλά από εκεί και πέρα είναι προπαγανδιστική καρικατούρα της άλλης πλευράς που διαφέρει από τις δικές της προπαγανδιστικές καρικατούρες μόνο στην οπτική γωνία από την οποία βλέπει τον κόσμο. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
deadend Posted October 12, 2008 Share Posted October 12, 2008 ωραίος ο Συντυχάκης και μάλιστα Συμεών (γιατί όχι κύριε Φύσσα όχι Συμειών?) ,πολύ αστείο όνομο! Θα το διαβάσω. Μα ρε Φύσσα αφόρι μου, τι σε έπιασε και είσαι εκτός ρεύματος, με την μια μας θυμίζεις τον κουμουνισμό που πέθανε, με την άλλη τον ιερό πόλεμο κατά της τρομοκρακείας συνάσεσαι, που είναι η άποψη σου για την επιστήμη? Ο κύριος Σημίτης έγινε μούμια για να ... σκάσουμε στα γέλια! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mman Posted November 3, 2008 Share Posted November 3, 2008 [...] Το ότι έχω την παλιότερη Ελληνική σελίδα ΕΙ στο δίκτυο... ελλείψη δεύτερης τα λέει όλα σε αυτό τον τομέα. [...] Mors Planch, θα μας δώσεις το link της σελίδας σου; Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Naroualis Posted November 3, 2008 Share Posted November 3, 2008 Ναι, κι εγώ θα την ήθελα. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arachnida Posted November 6, 2008 Share Posted November 6, 2008 Ψάχνω διεύθυνση επικοινωνίας με τον κύριο Φύσσα, για μια συνέντευξη που θα δημοσιευτεί στο επόμενο τεύχος των Συμπαντικών Διαδρομών. Μήπως θα μπορούσε κάποιος να με βοηθήσει; (johnpliotas@gmail.com) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tetartos Posted November 6, 2008 Share Posted November 6, 2008 http://www.dimitrisfyssas.gr/ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mors Planch Posted November 9, 2008 Share Posted November 9, 2008 Mors Planch, θα μας δώσεις το link της σελίδας σου; http://www.geocities.com/drammos/AlternateHistory.html Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arachnida Posted November 25, 2008 Share Posted November 25, 2008 Παρουσίαση για τον "Στρατιώτη του Χριστού" αυτή την Πέμπτη στην Μπρίζα (Πελοπόννησος) και Epirus Press (Βορειοδυτική Ελλάδα). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.