Guest roriconfan Posted April 10, 2009 Share Posted April 10, 2009 (edited) ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΗ: Έχω ξαναποστάρει το διήγημα με διορθώσεις στο ποστ 40. Διαβάστε κατευθείαν εκεί μιας και έχει αρκετές αισθητικές βελτιώσεις. Είδος: Επιστημονική φαντασία Λέξεις: Κάπου 3.000 Σεξ/Βια: Καθόλου Σχόλια: Το ίδιο θέμα το έχω ξαναπιάσει στο διήγημα "Τα Σαράντα Κύματα της Ευτυχίας". Το Αριστερά και Δεξιά στο διήγημα έχει σημασία. Μια θρησκευτική προκατάληψη λέει ότι το δεξί είναι "καλό" και το αριστερό "κακό". Είμαι αριστερόχειρας και πέρασα φάσεις να με λένε αντίχριστο και ακόμα και κομουνιστή για αυτό. Άλλος ένας λόγος που δεν έχω καλά πάρε-δώσε με την κοινωνία που ζω. Για να μη λέτε ότι έχω άχτι χωρίς λόγο στα διηγήματά μου δηλαδή... Έρημος από Πρόσωπα -“Τα καταφέραμε! Γίναμε Θεοί!” Το σχόλιο του Επιστήμονα στο αριστερό παράθυρο συνοδεύτηκε από μια τεράστια λαοθάλασσα ζητωκραυγών και χειροκροτημάτων, καθώς αμέτρητοι άνθρωποι διασκεδάζανε, χοροπηδούσανε, τραγουδούσανε και γενικώς βρίσκονταν σε έκσταση, άφαντοι στο πίσω μέρος του παραθύρου. -“Ιεροσυλία! Καταδικάζετε την ψυχή σας έτσι. Μη το κάνετε!” Το σχόλιο του Πάπα στο δεξί παράθυρο το συνοδεύανε μόνο χαμηλόφωνες ψαλμωδίες και απαλή εκκλησιαστική μουσική. Σε συνδυασμό με την αδύναμη φωνή του γερασμένου εκπροσώπου του Θεού, τα λόγια του μετά βίας τα άκουσε η Παρουσιάστρια στο μεσαίο παράθυρο για να κάνει ένα σχόλιο. -“Μακαριότατε, αυτό είναι κάτι που προκαλεί αντίφαση στους κύκλους της Εκκλησίας.” Κοίταξε μερικά χαρτιά μπροστά της για να βεβαιωθεί πως θα το θέσει σωστά, μιας που το να κάνεις λάθος ενώ μιλάς για δόγματα είναι πιο εύκολο κι από το να δένεις τα κορδόνια σου. -“Επί χιλιετίες η Εκκλησία σας διδάσκει ότι ο υπέρτατος εχθρός του ανθρώπου είναι ο θάνατος και ότι η λύτρωση που μας υπόσχεστε είναι ουσιαστικά η αιώνια ζωή. Και όμως, τώρα που επιτέλους ο Επιστήμονας ανακάλυψε το μυστικό της αθανασίας, είστε κάθετοι με αυτό…” -“…Γιατί φοβάται ότι θα χάσει τα προνόμια του!” Πετάχτηκε και την διέκοψε αγενέστατα ο Καθηγητής. -“Με αυτήν την καραμέλα κρατούσε αυτός ο ξεμωραμένος και όλοι οι προκάτοχοί του δέσμια την ανθρωπότητα τόσες χιλιετίες.” -“Παρακαλώ, προσέξτε τις εκφράσεις σας. Η εκπομπή δεν επιτρέπει τέτοια λόγια και μιλάτε προς ένα από τα πιο σεβαστά πρόσωπα στον κόσμο.” Έκανε ένα νεύμα για να είναι ο ηχολήπτης σε ετοιμότητα να πετάξει τον χαρακτηριστικό ήχο του ΜΠΙΠ για να λογοκρίνει τυχών βωμολοχίες που θα πέταγε ο Καθηγητής. -“Θα του μιλάω όπως πρέπει να του μιλάω. Είναι ο μεγαλύτερος απατεώνας της ανθρώπινης ιστορίας και το πώς εκφράζομαι δεν είναι ούτε το ένα χιλιοστό του πόσο του αξίζει.” Πάτησε ένα κουμπί και μια ηχομονωτική πλάκα κατέβηκε από την οροφή του γραφείου του, μειώνοντας σχεδόν ολοκληρωτικά την ακατάπαυστη οχλοβοή. -“Συχωρεμένος τέκνο μου.” Ο Πάπας σήκωσε το χέρι του και έκανε τρεμάμενα τον σταυρό του προς το αριστερό παράθυρο. -“Μιλάς πάνω στα νεύρα σου και δε ξέρεις τι λες. Σε έχει κυριεύσει ο σατανάς και δεν ελέγχεις τι κάνεις.” -“Ορίστε, τι σας έλεγα; Πάει τώρα να με βγάλει δαιμονισμένο για να βγει από πάνω. Όποιος πάει κόντρα στην χούντα τους, βαφτίζεται δαιμονισμένος και σατανιστής και τον καταστρέφουνε ολοσχερώς. Μα που ζούμε πια; Βρισκόμαστε στον 21ο αιώνα. Ο κόσμος δε πιστεύει πια σε αυτές τις δεισιδαιμονίες αλλά αυτοί συνεχίζουν το παραμύθι τους.” Έβγαλε ένα πούρο από την τσέπη του. -“Από όσο έχω καταλάβει…” Ξανακοίταξε τα χαρτιά της. -“…έχετε δηλώσει άθεος.” -“Ναι, γιατί είμαι πολύ μορφωμένος για να αφήνω έναν 80χρονο να μου το παίζει ο τέλειος άνθρωπος και να μου πασάρει αρλούμπες.” Άναψε το πούρο. -“Μα κοιτάξτε τον! Ούτε τα χέρια του δε μπορεί να σηκώσει χωρίς να τρέμει. Αυτός είναι ο τέλειος άνθρωπος; Αυτός που ακόμα προσπαθεί να τρομοκρατεί την ανθρωπότητα ότι όποιος δεν πιστεύει στην θρησκεία του, θα καίγεται για αιωνιότητα στην κόλαση;” Πήρε μια τζούρα και περίμενε απάντηση από τον «αντίπαλο» του. Ο Σεβασμιότατος έσκυψε αργά το κεφάλι του και το κούνησε αρνητικά. -“Έχεις χάσει τον δρόμο σου τέκνο μου. Την σωτηρία μπορούμε να την βρούμε μόνο μέσα από τον Κύριο μας τον Ιησού Χριστό, που σταυρώθηκε για να πάρει τις αμαρτίες μας πάνω του. Όχι μέσα από την ψυχρή τεχνολογία σου.” -“Ανοησίες!” Είπε ξερά και απότομα ο Επιστήμονας, ενώ ξεφυσούσε την πρώτη τζούρα καπνό. -“Η ανθρωπότητα ήταν τόσες χιλιετίες σκλαβωμένη στην Εκκλησία με το κουφέτο της αιώνιας καταδίκης. Ακόμα και τον Χριστό, τον διαστρεβλώσατε από αναρχικό πασιφιστή άνθρωπο σε κάποιο υπερκόσμιο μάγο που κάνει μαγικά κόλπα.” Κουνούσε με τόση νευρικότητα τα χέρια του λέγοντας τα αυτά που το πούρο παραλίγο να σβήσει. -“Και τώρα που ήρθα για να απελευθερώσω την ανθρωπότητα από τα δεσμά του, με αποκαλεί διάφορα. Γιατί ξέρει ότι όπως και με τον Χριστό, έτσι και τώρα κινδυνεύουν οι παπάδες να χάσουν έτσι την εξουσία τους μέσω του φόβου του θανάτου. Θα χάσει τα προνόμια του και τις ανέσεις του, που τόσους αιώνες αποκόμιζε αυτός και οι όμοιοι του από τους εύπιστους και τους αμόρφωτους.” -“Η τεχνολογία θα σας πάρει την ανθρωπιά σας. Θα σας κάνει μηχανές. Που είναι το ψέμα και η εκμετάλλευση σε αυτά μου τα λεγόμενα, τέκνο μου;” -“Καλή ερώτηση.” Είπε η Παρουσιάστρια ενώ κοιτούσε και πάλι τα χαρτιά της. -“Πολλοί πραγματικά φοβούνται ότι η τεχνολογία σας θα τους κάνει άβουλα ρομπότ. Εγώ για παράδειγμα βρίσκω ανατριχιαστικό το να μου αντικαταστήσετε όλο μου το σώμα με αυτές τις νανομηχανές σας. Δε θα γίνω έτσι μια ψυχρή, απανθρωπισμένη μηχανή;” Ο Επιστήμονας χαμογέλασε και χαχάνισε λίγο, ξεφυσώντας απότομα συννεφάκια καπνού. -“Όλα είναι μια συνήθεια αγαπητή μου. Και ο οδοντίατρος είναι τρομακτικός και μας πονάει αλλά χωρίς αυτόν τα δόντια μας θα είχαν γεμίσει κουφάλες. Το ότι θα χαθεί η θερμότητα που αναδύει το σώμα δεν είναι τίποτα μπροστά στο ότι θα χαθεί μαζί της και κάθε ασθένεια και θνησιμότητα. Δεν είναι χαζό να απορρίπτεται κάτι τέτοιο για ένα … διακοσμητικό χαρακτηριστικό σαν αυτό;” Έσβησε το μισο-καπνισμένο πούρο του στο σταχτοδοχείο δίπλα του. -“Σας διαβεβαιώ πάντως ότι ο γέρακας από εκεί μου πάει κόντρα γιατί έτσι θα χαθεί και άλλο ένα διακοσμητικό. Η θρησκεία του. Και θα μείνει έτσι άνεργος.” -“Ο άνθρωπος θα έχει πάντα ανάγκη τον Θεό. Και μάλιστα, όσες περισσότερες ανέσεις προσφέρει η τεχνολογία, τόσο πιο πολύ κενός νοιώθει και έχει ανάγκη να στραφεί στον Κύριο για καθοδήγηση.” -“Ή έτσι θέλεις να νομίζεις. Ποιος θα έχει ανάγκη τον Θεό σου αν δεν υπάρχουν παράλυτοι και ετοιμοθάνατοι που θα στρέφονται σε εσένα και θα προσπαθούνε μέσα στην απελπισία τους να εξαγοράσουνε την εύνοια του Θεού γεμίζοντας τις τσέπες σου με χρυσάφι; Κανείς! Γιατί αυτό είναι πραγματικά ο Θεός. Μια ανέλπιστη ψευδαίσθηση για να μην τρελαίνονται οι άνθρωποι και να περιμένουνε σωτηρία από κάτι που δεν ξέρουνε καν ότι υπάρχει.” Σήκωσε ένα φιαλίδιο που βρισκόταν πάνω στο γραφείο του, πλάι στο μισο-σβησμένο πούρο. -“Ε λοιπόν, οι νανομηχανές μου τα προσφέρουνε όλα αυτά και μάλιστα πολύ πιο φθηνά και με σίγουρα αποτελέσματα. Οπότε ο Θεός σου είναι πλέον ντεμοντέ. Η τεχνολογία είναι ο νέος Θεός κι εγώ ο νέος Χριστός!” Το μισο-σβησμένο πούρο ανέδυε ελαφρύ καπνό, σαν αναμμένο κερί προς δέηση της αθεΐας. -“Παρακαλώ, προσέξτε τις εκφράσεις σας.” Είπε πάλι η Παρουσιάστρια, ενώ από μέσα της την έπιανε οργασμός με τα νούμερα που θα έπιαναν τέτοια λόγια στην εκπομπή της. -“Ιεροσυλία!” Είπε ο Σεβασμιότατος, ενώ ο ιδρώτας έτρεχε ποτάμι πάνω στο χλωμό του μέτωπο. -“Σίγουρα αυτό λέγανε και οι ιερείς όταν ο Χριστός ήθελε να τους σώσει. Αυτό θα λέγανε και οι πιστοί των θρησκειών που αφανίσατε, όταν πρωτοήρθε ο Χριστιανισμός στα μέρη τους.” -“Θα πέσει φωτιά να σε κάψει για αυτά που τολμάς να ξεστομίζεις!” Ένας καρδινάλιος ήρθε και σκούπισε τον ιδρώτα του Σεβασμιότατου με ένα μαντήλι, ενώ του ψιθύρισε να ηρεμίσει. -“Άντε λοιπόν, τι περιμένει; Μήπως δε νοιάζεται; Μήπως δεν υπάρχει;” -“Συγνώμη που σας διακόπτω…” Τους διέκοψε απότομα η Παρουσιάστρια ενώ ακουμπούσε το μικρόφωνο στο αυτί της. -“…αλλά με ειδοποιούνε από το κοντρόλ ότι πρέπει να περάσουμε σε διαφημίσεις. Θα επανέλθουμε σε 10 λεπτά. Μείνετε συντονισμένοι.” ……………………… -“Αγαπητοί τηλεθεατές, επανερχόμαστε στο δεύτερο μέρος της εκπομπής μας περί της αθανασίας που προσφέρει η νέα τεχνολογία του κ. Επιστήμονα. Δυστυχώς, ο Σεβασμιότατος δήλωσε αδιαθεσία και αποσύρθηκε από την συζήτηση.” Το δεξί παράθυρο μαύρισε και μετά από λίγο αποσύρθηκε κι αυτό από την οθόνη, μοιράζοντας την οθόνη στα δύο, με την Παρουσιάστρια σε ένα μικρό παράθυρο στα δεξιά και τον Επιστήμονα σε ένα τεράστιο στα αριστερά. -“Μάλλον θα αρρώστησε από το κακό του”. Είπε με ένα τεράστιο ειρωνικό χαμόγελο ζωγραφισμένο στα χείλια του. -“Αχ, σας παρακαλώ, σταματήστε αυτά τα αστεία. Ο Σεβασμιότατος έχει σοβαρά προβλήματα υγείας και ότι προσφέρθηκε να μιλήσει ήταν μεγάλο κατόρθωμα από μέρους του.” -“Ναι, φυσικά, και τώρα θα παίρνει χάπια και θα κάνει αιμοκάθαρση, πράγματα που του προσφέρει η ίδια η τεχνολογία που αναθεματίζει. Δεν είναι αστείο ότι κατηγορεί ακριβώς αυτό που τον κρατάει στην ζωή;” -“Από όσα κατάλαβα, η Εκκλησία νοιάζεται περισσότερο για την μεταθανάτια ζωή και όχι για την εφήμερη, θνητή, τωρινή ζωή. Οπότε μάλλον μιλάμε για διαφορετικά πράγματα.” -“Διαφορετικά; Ο ορός μου θα κάνει την τωρινή ζωή να είναι αιώνια και θα αφανίσει την θνησιμότητα.” -“Λέτε να ανησυχεί που θα κοπεί ο δεσμός μεταξύ των δύο κόσμων;” -“Μπα, περισσότερο θα ανησυχεί που δε θα έχει πλέον ένα παλάτι από ατόφιο χρυσαφί για να προσεύχεται.” -“Ελάτε τώρα, δεν είναι δα σαν η επιστήμη να μας έκανε μόνο καλό και η θρησκεία μόνο κακό. Αν και είναι αλήθεια ότι η θρησκεία προκάλεσε γενοκτονίες με αφορμή την πίστη, πράγματα όπως η μόλυνση και η απειλή του παγκόσμιου ολοκαυτώματος είναι προβλήματα που προκάλεσε η τεχνολογία.” -“Ναι, αλλά την βελτιώσαμε αρκετά γρήγορα. Κοιτάξτε πρόοδο που κάναμε σε μερικούς αιώνες μόνο. Η θρησκεία από την άλλη, τόσες χιλιετίες δεν άλλαξε καθόλου τροπάρι. Είναι το συνώνυμο του συντηρητισμού και δε θέλει να αλλάξει ακόμα και όταν ξέρει ότι σε κάτι έχει κάνει λάθος.” -“Από τα λίγα που ξέρω, η θρησκεία δεν έχει λόγο να αλλάξει κάτι που δεν θεωρεί ότι είναι προβληματικό.” -“Γιατί; Επειδή ο Πάπας έχει το αλάνθαστο και δε γίνεται να κάνει λάθη στις αποφάσεις του; Αφού η θρησκεία είναι τόσο τέλεια και σωστή, γιατί υπάρχουν τόσες αιρέσεις; Γιατί τόσοι ιερείς πιάνονται κάθε μέρα να κάνουν τόσες ανωμαλίες;” Ακούμπησε πάλι το ακουστικό της στο αυτί. -“Με ειδοποιούνε ότι το βίντεο που μας δώσατε με τον πρώτο πετυχημένο σας ανθρώπινο αθάνατο είναι έτοιμο. Ας το δείξουμε για να έχουνε και οι τηλεθεατές μια εικόνα του τι καταφέρατε.” Μια οθόνη έδειξε έναν παντελώς άτριχο άντρα με γκρι δέρμα να περπατάει ανέκφραστος μέσα σε ένα εργαστήριο. -“Ορίστε το μέλλον! Ο εν λόγω κύριος είναι πλέον αγέραστος, έχει ανοσία σε κάθε αρρώστια και ακόμα και αν τον θερίσεις με πολυβόλο, θα αναρρώσει σχεδόν αμέσως. Και δε χρειάζεται ούτε τροφή, ούτε νερό για να διατηρηθεί. Οι νανομηχανές συλλέγουν ηλιακή ενέργεια και...” -“Απαπα! Μα είναι γκρίζος και άτριχος. Σαν τέρας μοιάζει, δε θα ήθελα ποτέ να γίνω έτσι.” Η Παρουσιάστρια έκανε στα γρήγορα τον σταυρό της. -“Ναι, καθίστε να δείτε πως ήταν πριν του χορηγήσουμε τον ορό.” Η σκηνή άλλαξε και έδειξε τον ίδιο άντρα, παντελώς χλωμό, γεμάτο με καλώδια και ξαπλωμένο σε νοσοκομειακό κρεβάτι να βογκάει ξέπνοα από πόνο. -“Παναγιά μου, έτσι πρέπει να σε κάνουνε για να γίνεις μετά αθάνατος;” Έφερε το χέρι της στο στόμα. -“Μα όχι, δεν ξεκινήσαμε ακόμα εδώ την θεραπεία. Ο άνθρωπος ήταν καρκινοπαθής σε προχωρημένο στάδιο και προσφέρθηκε να πάρει μέρος στο πείραμα, μιας που δεν είχε να χάσει και τίποτα. Και όπως βλέπετε, όχι μόνο θεραπεύτηκε αλλά έγινε και ανώτερος από κάθε άλλον μας.” -“Και… μιλάει;” -“Βεβαίως! Και σκέφτεται και κινείται όπως ήταν ακριβώς πριν την θεραπεία. Δεν έχασε ούτε την ανθρωπιά του, ούτε λύνει μαθηματικές εξισώσεις σαν άβουλη μηχανή, όπως σας θέλουνε να νομίζετε οι παπάδες. Είναι μια χαρά περδίκι και μάλιστα μόλις εγκριθεί η διανομή του ορού, θα του δώσουμε εξιτήριο να επιστρέψει στην καθημερινή του ζωή.” -“Μα είναι… γκρίζος και φαλακρός. Και δεν έχει και σωματική θερμότητα, σωστά;” -“Αυτά δεν είναι παρενέργειες. Είναι φυσιολογικά αποτελέσματα την μετάβασης από την θνησιμότητα στην αθανασία.” -“Απαπα! Άσχημος, δε ξέρω πόσοι θα θέλανε να είναι έτσι για πάντα.” -“Πιστέψτε με, σαν αρχίσετε να γερνάτε και να γεμίζετε ρυτίδες, με την αρθρίτιδα και τα ακροαστικά να σας καταβάλουνε, το χρώμα και το μαλλί θα είναι πλέον πολύ δευτερεύοντος σημασίας.” -“Σκοπεύετε να αφανίσετε και την ματαιοδοξία έτσι; Γιατί ας πούμε, η ομορφιά της νεότητας δε θα έχει πλέον σημασία αν είναι να είσαι … έτσι για πάντα.” -“Σας παρακαλώ, η αθανασία μου δεν αποσκοπεί σε τέτοια ευτελή αποτελέσματα.” Κοίταξε κατάφατσα την κάμερα με γουρλωμένα μάτια και βλοσυρό ύφος. -“Η εποχή της θρησκείας και του φόβου τελείωσε. Σταματήστε να νομίζετε ότι ο κόσμος έγινε σε εφτά μέρες και ότι ο άνθρωπος πλάστηκε από πυλό. Καιρός να αφήσουμε πίσω την εποχή του σκοταδισμού και να περάσουμε στην νέα εποχή της γνώσης και της κατανόησης. Και ο ορός μου είναι ο δρόμος για αυτήν την νέα εποχή. Η αθανασία είναι απλώς το πρώτο σκαλοπάτι προς την μορφή που ονειρεύομαι να έχει ο κόσμος μας. Έναν κόσμο κατανόησης και ειρήνης, όπου προβλήματα όπως οι αρρώστιες, η πείνα και η φιλοδοξία δε θα οδηγούνε σε ατελείωτους πολέμους και αμέτρητο πόνο για την ανθρωπότητα. Ακόμα και θρήσκοι να είστε, δε μπορείτε να αρνηθείτε ότι και ο Χριστός ή οποιοσδήποτε άλλος σωτήρας και προφήτης αυτό ακριβώς ήθελε από την ανθρωπότητα. Αποδεχτείτε την αλλαγή που σας προσφέρω. Τι έχετε να χάσετε;” ………………………………. Ο Πάπας βρισκόταν ετοιμοθάνατος στο κρεβάτι του, αρνούμενος να του χορηγήσουνε οποιοδήποτε φάρμακο. Με αρρυθμία στην αναπνοή και ξέπνοη φωνή, ρώτησε τον Καρδινάλιο. -“Ο κόσμος… Τι γίνεται με τον κόσμο;” Ο Καρδινάλιος ήθελε να πει ψέματα για να αφήσει τον Σεβασμιότατο να φύγει εν ειρήνη αλλά δε μπορούσε. -‘Όπως το φοβόσασταν… Οι περισσότεροι πιστοί μας είναι υπέρ την αθανασίας. Μόνο οι πολύ νέοι, που ακόμα δε τους φοβίζουν τα γερατειά, σας στηρίζουν. Αλλά και αυτοί σε μερικά χρόνια…” Αυτά τα λόγια έφεραν έναν σφάχτη στην καρδιά και βήχα στον εκπρόσωπο του Θεού. -“Θεέ μου, συγχώρα τους. Δε ξέρουν τι κάνουν… Έχουν από την μια το δόλωμα της αιώνιας νιότης και της αθανασίας… και από την άλλη μια υπόσχεση δύο χιλιάδων χρόνων ενός ετοιμοθάνατου γέρου… Ο πειρασμός είναι μεγάλος… Μη μας εγκαταλείψεις Θεέ μου… ……………………………. -“Τα γεγονότα μιλάνε από μόνα τους, αγαπητοί αναγνώστες.” Είπε ενώ πάντα κοιτούσε τα χαρτιά της. -“Μέσα σε λίγους μήνες από την έγκριση του ορού, η συντριπτική πλειοψηφία της ανθρωπότητας έχει δεχτεί με υπεύθυνη δήλωση τον ορό της αθανασίας και βρίσκεται σε λίστα αναμονής. Όπως προέβλεψε ο Επιστήμονας, η κίνηση στις εκκλησίες όλου του κόσμου έχει πέσει στο μισό και συνεχίζει να πέφτει, παρόλο που πλησιάζει το Πάσχα, η ιερότερη γιορτή της Χριστιανοσύνης. Πολλοί δηλώσανε μάλιστα ότι η ανάσταση θα έρθει στους ίδιους και ότι το να πηγαίνουνε σε μια εορτή σαν την Ανάσταση, είχε καταντήσει κοινωνική εκδήλωση περισσότερο και είχε αρχίσει να γίνεται θρησκευτικά αδιάφορη στους περισσότερους.” Έστρεψε το κεφάλι της προς το αριστερό παράθυρο. -“Τι έχετε να πείτε από πλευράς σας κύριε καθηγητά;” -“Μόνο ότι οι πρώτοι άνθρωποι-αθάνατοι έχουν ήδη αρχίσει να εμφανίζονται δημόσια, και πέρα της παράξενης εμφάνισης τους, έχουνε θετική αποδοχή από τον κόσμο.” Σε αυτό το ξερό σχόλιο αρκέστηκε ο Επιστήμονας, ενώ το παράθυρο έδειχνε ένα γκρι σωληνάκι να προεξέχει από τον καρπό του… …………………………….. -“Το μεγαλύτερο μέρος ης ανθρωπότητας έχει πλέον «γκριζοποιηθεί» μέσα σε λιγότερο από μια δεκαετία. Είναι πλέον φυσιολογικό να είσαι γκρίζος παρά κρεατί σαν εμένα. Η αλήθεια είναι ότι τόσο καιρό το καθυστερώ γιατί με φοβίζει αυτήν η εμφάνιση. Αλλά με τις ρυτίδες να αυξάνονται χρόνο με τον χρόνο, μη νομίζετε, όπου να’ναι θα το πάρω απόφαση κι εγώ.” Κοίταξε κλασικά τα χαρτιά της. -“Αυτό που θέλω να σχολιάσω είναι η ζωή των αθανάτων. Οι περισσότεροι έχουνε παρατήσει τις δουλειές τους και όσοι ακόμα εργάζονται, έχουνε πολύ μικρή παραγωγικότητα.” Πλάι της βρισκόταν μια γκρίζα, φαλακρή κοπέλα που οι παραγωγοί βάλανε σαν συμπαρουσιάστρια για να νοιώθει πιο οικεία το κοινό με την παράξενη εμφανισιακά παλιά Παρουσιάστρια. -“Είναι κάπως φυσιολογικό αυτό. Αν δεν έχεις ανάγκη από τροφή ή νερό, οι ανάγκες που οδηγούσανε έναν άνθρωπο στο παρελθόν να πρέπει να εργάζεται για να βγάζει χρήματα μειώθηκαν.” -“Ναι, πράγματι, αλλά δεν είναι μόνο αυτό. Όλοι οι γκρίζοι φαίνεται ότι δεν έχουνε όρεξη να κάνουνε κάτι γενικώς. Όσοι γίνονται αθάνατοι, σταδιακά σταματάνε τα χόμπι τους, τις καλλιτεχνικές τους αδυναμίες, τα ταξίδια και γενικότερα, κάνουνε όλο και λιγότερα.” -“Σκέφτεσαι αλλιώς όταν νοιώθεις ότι δε σε πιέζει ο χρόνος. Αν έχεις ατελείωτο χρόνο να κάνεις κάτι, θα βιαζόσουνα να το κάνεις;” -“Όχι, πραγματικά. Ο χρόνος πάει πιο αργά αν δε σε πιέζει. Αλλά είναι και τα αποτελέσματα του δημοψηφίσματος που με ανησυχούνε κάπως.” -“Το δημοψήφισμα που έγινε για το αν είναι ευχαριστημένοι ή όχι οι αθάνατοι με την αλλαγή τους εννοείς; Τι έχουν τα αποτελέσματα; Ούτε 1% δεν απαντήσανε «Όχι».” -“Ναι αλλά και πάνω από 3% δεν απαντήσανε «Ναι». Οι περισσότεροι απαντήσανε «Δε ξέρω / δεν απαντώ».” -“Που είναι το πρόβλημα στο να μην είναι σίγουροι με την απόφασή τους ακόμα; Ίσως σε μερικά χρόνια να είναι σίγουροι.” -“Μάλλον δεν κατάλαβες. Το «Δε ξέρω / δεν απαντώ» ήταν η επιλογή που αναγκαστικά πηγαίνανε όλοι όσοι δεν απαντούσανε με Ναι ή Όχι. Κανονικά, απαντούσανε κάτι άλλο.” Έστρεψε το κεφάλι της προς το αριστερό παράθυρο. -“Τι έχετε να πείτε από πλευράς σας κύριε καθηγητά;” -“Δε με νοιάζει το θέμα.” Απάντησε ο γκριζόδερμος Καθηγητής, όπως ακριβώς και το 96% όλων των ερωτηθέντων… ……………………… -“…και ήρθε καιρός που οι άνθρωποι ξεχάσανε τον Θεό και προσκυνούσανε είδωλα. Και ο Θεός τότε λυπήθηκε και τους ζήτησε να επιστρέψουνε κοντά Του. Και πολλοί αρνηθήκανε και συνεχίσανε να προσκυνάνε τον ψεύτικο Θεό ονόματι Τεχνολογία. Και όσοι αρνηθήκανε τον λόγο Του, οργίστηκε και έριξε την οργή Του πάνω τους και γίνανε στήλες άλατος.” Ο νεαρός κήρυκας έδειξε με το χέρι του προς τα αριστερά. Όλοι οι δωδεκάχρονοι που τον ακούγανε, στρέψανε το βλέμμα τους προς τα εκεί. -“Και ιδού η απόδειξη της δύναμής Του. Ιδού οι υπερόπτες που απομακρυνθήκανε από την αγκαλιά του, μαρμαρωμένοι για την ασέβεια τους.” Αμέτρητοι γκρίζοι άτριχοι άνθρωποι στέκονταν στην μέση μιας ερημιάς, ακίνητοι με δυσφορία ζωγραφισμένη στα πρόσωπά τους. Είχανε όλοι πάρει στάση σώματος σαν να νυστάζανε, σαν να βαριόντουσαν και γενικώς σαν να ήταν κουρασμένοι και γενικώς αδιάφοροι. Πολλοί είχανε μισοθαφτεί στο χώμα από τα πολλά χρόνια ακινησίας. -“Αλλά μερικοί εκλεκτοί ακούσανε τον λόγο Του και επιστρέψανε σε Αυτόν. Και αυτοί οι λίγοι εκλεκτοί είναι οι γονείς σας, που απορρίψανε την Τεχνολογία και επιστρέψανε στα χωράφια και στην φύση και δεν ακούσανε τα ψέματα του ψευδοπροφήτη Επιστήμονα.” Ο ιερέας έκλεισε το βιβλίο του. -“Αυτά για σήμερα. Πάτε σπίτια σας και μην αμαρτάνετε.” Τα παιδιά σηκωθήκανε, μαζέψανε τα τετράδια και τα μολύβια τους και αρχίσανε να απομακρύνονται. Πίσω τους, καθισμένος με το αριστερό του χέρι να στηρίζει το κεφάλι του, ο Επιστήμονας άκουγε καθημερινά τι λέγανε τόσα χρόνια για αυτόν. Ήθελε να τους σταματήσει από το να τον κακολογούνε έτσι. Ήθελε να πάει εκεί και να τους πει τι ψέματα είναι όλα αυτά και να διώξει με τις κλωτσιές τον ιερέα. …Αλλά δε το έκανε. Βαριόταν. Γιατί να βιαστεί; Και αύριο μέρα είναι… Edited April 30, 2009 by roriconfan Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dagoncult Posted April 20, 2009 Share Posted April 20, 2009 Έρημος Από Πρόσωπα (roriconfan): Είμαι έτσι κι αλλιώς υπέρ του ‘’χωσίματος’’ που πέφτει, οπότε σε πρώτη φάση δεν μπορώ παρά να ταχθώ με το μέρος του επιστήμονα. Αυτό όμως, σημαίνει ότι η ιστορία με βάζει από την αρχή ανάμεσα στα δύο και με αναγκάζει (περίπου) να επιλέξω. Έτσι, άσχετα από την επιλογή που θα κάνω εγώ ή όποιος άλλος αναγνώστης, το διήγημα έχει εξυπηρετήσει τον σκοπό του. Μπράβο. Η πλοκή είναι αρκετά χαλαρή (δυστυχώς, έχω βάσιμες υποψίες ότι μικρό διήγημα συνειδησιακού τύπου και σφιχτή πλοκή, είναι δύο πράγματα που είναι πολύ δύσκολο να συμβαδίσουν. Θέλει τρελή ‘’απόσταξη’’), γεγονός που αφήνει την σκέψη αδέσμευτη να κάνει τα δικά της και να ‘’πετάξει’’ από το ένα στρατόπεδο στο άλλο. Στο τέλος λίγο κόλλησα, αλλά οκ, ίσως έτσι να γινόταν και στην πραγματικότητα. Από την τυφλαμάρα μας και την μωρεία μας, θα τα ξαναχάναμε τα ηνία και άντε πάλι από την αρχή με όλους αυτούς τους τύπους. Πολύ καλή προσέγγιση του θέματος, που δεν αποτελεί κυρίαρχο στοιχείο, αλλά εξυπηρετεί την διαμόρφωση της λογικής διαδικασίας στην οποία μας βάζεις. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cassandra Gotha Posted April 20, 2009 Share Posted April 20, 2009 Έριξες πολύ βάρος στον τσακωμό Καθηγητή-Πάπα (και σιχαίνομαι τα "παράθυρα" στην τηλεόραση και τους τσακωμούς τους, αλλά αυτό είναι υποκειμενικό) και πολύ λιγότερο στην ίδια την ιστορία. Δηλαδή, σα να προσπαθούσες να πείσεις τον αναγνώστη σε όλο το πρώτο μέρος να μην πιστεύει στο θεό (ΟΚ, δεν πιστεύω, μαζί σου είμαι, αλλά ήταν κουραστικό) και όχι να εξηγήσεις τι ακριβώς έκανε ο επιστήμονας. Εμένα να σου πω την αλήθεια, με ενδιέφερε πιο πολύ το πώς το έκανε, παρά το γιατί το έκανε. Δεν με κάλυψες σ' αυτό το θέμα. Επίσης, δεν απόλαυσα καθόλου το κείμενο σαν λογοτεχνία. Πολύ "χύμα" εκφράσεις και τα επιχειρήματα του επιστήμονα ήταν οι προσβολές. Επίσης, αν είχες σταθεί λίγο παραπάνω στην άποψή σου, που εκφράζεται στο τέλος (ας έκοβες λίγο απ' τον τσακωμό, για να κάνεις χώρο) το κείμενο θα ανέβαινε πολύ, κατά τη γνώμη μου. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DinoHajiyorgi Posted April 20, 2009 Share Posted April 20, 2009 Πολύ καλό, ευχάριστο ανάγνωσμα το οποίο δεν με κούρασε. Σε αυτό βοήθησαν οι διάλογοι που έκαναν το κείμενο να ρέει. Δεν νομίζω πως θα μπορούσε να σε κατηγορήσει κανείς πως μεροληπτείς υπέρ της μίας ή της άλλης παράταξης. Έστω και τραβηγμένα, η κάθε πλευρά έχει τα δίκια της, και κερδίζεις στα σημεία όπου αναγνωρίζεις κάποιο μεγαλείο και στους πιο πλανημένους. (Οι ήρωες σου δηλαδή δεν είναι μόνο λόγια. Ο Επιστήμονας μπαίνει και ο ίδιος στην διαδικασία της Αθανασίας. Πιστεύει αυτά που λέει. Το ίδιο όμως και ο Πάπας που την αρνείται κι ας πεθαίνει.) Και ενώ σκεφτόμουν πως η ανακάλυψη της Αθανασίας δεν θα ήταν αρκετή να απομακρύνει τους ανθρώπους από την πίστη, με καλύπτεις με το τέλος όταν η θρησκεία επιστρέφει με μια νέα προσέγγιση, καθώς η Αθανασία φανερώνει την αποτυχία της. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
alchemist Posted April 20, 2009 Share Posted April 20, 2009 Το κείμενό σου δεν μου άρεσε καθόλου. Περισσότερο από το μισό είναι εντελώς εκτός θέματος. Δεν μας ενδιαφέρει καθόλου ο τσακωμός Πάπα-Επιστήμονα, αλλά η έννοια της αθανασίας για την οποία ελάχιστα μας λες. Στο τέλος κάπως πας να σώσεις την κατάσταση, καθώς το φινάλε σου είναι αρκετά καλό. Παρόλα αυτά το διήγημά σου δεν μου άρεσε. Ίσως αν ανακατασκεύαζες όλη την ιστορία πάνω στην αρχική ιδέα που είχες, να προέκυπτε καλύτερο αποτέλεσμα. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest roriconfan Posted April 20, 2009 Share Posted April 20, 2009 (edited) Πολύ καλή προσέγγιση του θέματος, που δεν αποτελεί κυρίαρχο στοιχείο, αλλά εξυπηρετεί την διαμόρφωση της λογικής διαδικασίας στην οποία μας βάζεις. Ποντάριζα στην ψυχοσύνθεση του πως βλέπουνε οι θνητοί την αθανασία και όχι οι αθάνατοι. Το πως το βλέπουνε οι αθάνατοι, το παρουσιάζω στο τέλος. Έριξες πολύ βάρος στον τσακωμό Καθηγητή-Πάπα (και σιχαίνομαι τα "παράθυρα" στην τηλεόραση και τους τσακωμούς τους, αλλά αυτό είναι υποκειμενικό) και πολύ λιγότερο στην ίδια την ιστορία. Δηλαδή, σα να προσπαθούσες να πείσεις τον αναγνώστη σε όλο το πρώτο μέρος να μην πιστεύει στο θεό (ΟΚ, δεν πιστεύω, μαζί σου είμαι, αλλά ήταν κουραστικό) και όχι να εξηγήσεις τι ακριβώς έκανε ο επιστήμονας. Εμένα να σου πω την αλήθεια, με ενδιέφερε πιο πολύ το πώς το έκανε, παρά το γιατί το έκανε. Δεν με κάλυψες σ' αυτό το θέμα. Μα το ζουμί ήταν να δείξω την στάση των θνητών απέναντι στην αθανασία. Και εξηγώ και πως λειτουργεί η όλη φασαρία. Νανομηχανές και ηλιακή ενέργεια. Απλά δεν ήθελα να αναλωθώ σε εξηγήσεις. Δεν θα άλλαζε τίποτα σε αυτά που ήθελα να περάσω με το διήγημα. Επίσης, δεν απόλαυσα καθόλου το κείμενο σαν λογοτεχνία. Πολύ "χύμα" εκφράσεις και τα επιχειρήματα του επιστήμονα ήταν οι προσβολές. Επίσης, αν είχες σταθεί λίγο παραπάνω στην άποψή σου, που εκφράζεται στο τέλος (ας έκοβες λίγο απ' τον τσακωμό, για να κάνεις χώρο) το κείμενο θα ανέβαινε πολύ, κατά τη γνώμη μου. Ήταν ο προφορικός λόγος ενός μπουχτισμένου με την θρησκεία και ψωνισμένου με την τεχνολογία ανθρώπου. Μια χαρά μιλούσε. Όσο για το τέλος, δεν ήθελε παραπάνω ανάλυση. Αυτό που ήθελε να πει το είπε κι αν πρόσθετα κι άλλα θα χαλούσε νομίζω το σοκ εφέκτ της αποκάλυψης. Το κείμενό σου δεν μου άρεσε καθόλου. Περισσότερο από το μισό είναι εντελώς εκτός θέματος. Δεν μας ενδιαφέρει καθόλου ο τσακωμός Πάπα-Επιστήμονα, αλλά η έννοια της αθανασίας για την οποία ελάχιστα μας λες. Στο τέλος κάπως πας να σώσεις την κατάσταση, καθώς το φινάλε σου είναι αρκετά καλό. Παρόλα αυτά το διήγημά σου δεν μου άρεσε. Ίσως αν ανακατασκεύαζες όλη την ιστορία πάνω στην αρχική ιδέα που είχες, να προέκυπτε καλύτερο αποτέλεσμα. Συνηθίζουμε στο φόρουμ να είμαστε αναλυτικοί όταν κάτι δε μας άρεσε καθόλου. Γιατί βρίσκεις το μεγαλύτερο μέρος άσχετο; Η αθανασία μέσα από το πρίσμα της θρησκείας και της επιστήμης είναι και όχι ο τσακωμός μεταξύ δύο ανθρώπων. Ο καθένας τους συμβολίζει κάτι. Ακόμα και η παρουσιάστρια είναι η γνώμη του απλού πολίτη. Edited April 20, 2009 by roriconfan Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
alchemist Posted April 20, 2009 Share Posted April 20, 2009 Εφόσον θέλεις αναλυτική εξήγηση, θα σου την παραθέσω. Δεν καθιστάς εμφανές, αλλά ούτε και υπονοείς ότι between the lines, το πρώτο μισό της ιστορίας αφορά την αθανασία. Εμένα μου έδωσες την εντύπωση ότι απλά βρήκες μια αφορμή για να επιτεθείς εναντίον της κοσμικής εκκλησίας. Πραγματικά, πιστεύω ότι αν ο σκοπός σου ήταν να μας προβληματίσεις σχετικά με τη διαμάχη θρησκείας-επιστήμης πάνω στην αθανασία, μπορούσες να βρεις έναν πολύ πιο κομψό, αλλά και λογοτεχνικό πάνω από όλα τρόπο για να το κάνεις. Αντιθέτως, αυτό το οποίο είδαμε είναι τον Πάπα να μιλάει σε τηλεοπτικό παράθυρο (αλήθεια τον έχει δει κανείς ποτέ να βγαίνει σε παράθυρα;;;). Ακόμη και οι προσφωνήσεις που χρησιμοποιείς δεν είναι σωστές. Ο Πάπας λέγεται αγιότατος και όχι μακαριότατος (αν και αυτό είναι μικρολεπτομέρεια εδώ που τα λέμε). Όσον αφορά τον επιστήμονα, σε καμιά περίπτωση δεν δίνει την εντύπωση του ογδοντάχρονου, μορφωμένου, σοφού επιχειρηματολόγου, αλλά μάλλον προβάλλει την εικόνα ενός αυθαίρετου και εκνευρισμένου νεαρού που αντί να επιχειρηματολογεί εξακοντίζει λεκτικές επιθέσεις. Η δε παρουσιάστρια ποτέ δεν μου έδωσε την εντύπωση ότι αντιπροσωπεύει την κοινή γνώμη. Αμέτοχη θα την χαρακτήριζα. Τέλος πάντων, για να μην τα ισοπεδώνω όλα, το δέυτερο μισό είναι πολύ καλό. Απλά όταν ξεκινάς με τόσο άτσαλο τρόπο, ίσως ο αναγνώστης να το υποτιμά. Συμπερασματικά, θα έλεγα ότι αν ήθελες να μεταδόσεις τα μηνύματα που λες, τότε θα έπρεπε να τροποποιήσεις όλο το ύφος του πρώτου μισού. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest roriconfan Posted April 20, 2009 Share Posted April 20, 2009 Όλα αυτά επειδή υποθέτεις ότι ο επιστήμονας είναι 80 χρονών. Στην φαντασία μου ήταν τριαντάρης, μεγαλωμένος σε αθεϊστικό περιβάλλον. Το ότι δε χρησιμοποιούσε αρκετά επιστημονικές λέξεις ίσως έμμεσα να πιάνει σαν αδυναμία. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
alchemist Posted April 20, 2009 Share Posted April 20, 2009 -“Ναι, γιατί είμαι πολύ μορφωμένος για να αφήνω έναν 80χρονο να μου το παίζει ο τέλειος άνθρωπος και να μου πασάρει αρλούμπες.” Σε αυτό το σημείο ομολογώ ότι παρανόησα. Παρόλα αυτά, και πάλι ο επιστήμονας δεν επιχειρηματολογεί, αλλά εξαπολύει λεκτικές επιθέσεις. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest roriconfan Posted April 21, 2009 Share Posted April 21, 2009 Υποτίθεται ότι αρχικά έψαχνε το δίκιο του μέσα από το χαντάκωμα της αντίθετης άποψης. Αργότερα πέρασε και στην δικιά του υπεράσπιση. Το ότι δε μιλούσε επιστημονικά ίσως ήταν πρόβλημα αληθοφάνειας από μέρους μου αλλά το να σκαρφίζομαι χημικές εξισώσεις και ολοκληρώματα για κάτι που τελικά και δεν κατέχω αλλά και δεν είναι ουσιαστικό μέρος της ιστορίας, τελικά το βρήκα περιττό μπελά. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
TheTregorian Posted April 21, 2009 Share Posted April 21, 2009 Αγαπητέ Ρόρικ, για άλλη μία φορά έγραψες μια ιστορία "γροθιά"! Ήταν ρίσκο βέβαια γιατί αν υπάρχει κανένας πιστός εδώ μέσα θα σε κράξει, αλλά δεν πειράζει! Εμένα μ' άρεσε πάρα πολύ και γιατί λες πράγματα τα οποία λέω κι εγώ κατά καιρούς και γιατί παρουσίασες ωραία τ' αρνητικά της αθανασίας. Συμφωνώ ότι θα ήταν απίστευτα ανιαρό... Ίσως το μόνο που θα μπορούσες να κάνεις ήταν να λιγοστεύσεις ελάχιστα το σκοτωμό επιστήμονα-πάπα προς χάρη περισσότερων εξηγήσεων, αλλά για μένα είναι λεπτομέρεια!! Μπράβο και πάλι μπράβο!! Καλή επιτυχία!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest roriconfan Posted April 21, 2009 Share Posted April 21, 2009 Καλά, αυτό είναι κομμάτι δύσκολο να φανεί αμέσως αλλά δεν είναι το διήγημα μονόπλευρο και σίγουρα όχι αθεϊστικό. Αντίθρησκο στην χειρότερη και πάλι όχι καθολικά. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
heiron Posted April 21, 2009 Share Posted April 21, 2009 Από τα λίγα που διάβασα αυτές τις μέρες.Νομίζω είναι προφανές ότι το πρώτο κομμάτι της αντιπαράθεσης χωλαίνει κάπως.Τόσο από πλευράς παρουσίασης(οι εκφράσεις,ο διάλογος κτλ) όσο και από το γεγονός ότι είναι κομματάκι preaching και απλά μας περνάς μια άποψη.Στο τέλος η ιστορία βελτιώνεται αρκετά εως πολύ καθώς και κάπως πιο αντικειμενικός φαίνεσαι και είναι πιο καλογραμμένο το κομμάτι αυτό. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Δημήτρης Posted April 21, 2009 Share Posted April 21, 2009 Ήταν έξυπνη η ιδέα σου να παρουσίασεις την ιστορία μέσα από το πρίσμα της αιώνιας ( ; )σύγκρουσης επιστήμης- θρησκείας. Εμένα μου άρεσαν οι διάλογοι στο πρώτο μισό της ιστορίας, μου κέντρισαν το ενδιαφέρον να συνεχίσω να διαβάζω. Αυτό που θα έλεγα ότι με ξένισε λίγο, ήταν το ότι χρησιμοποίησες τον ηγέτη της Καθολικής Εκκλησίας ως ήρωα στο διήγημα σου. Αυτό όχι επειδή κινδυνεύεις να σε κράξει κανείς, αλλά επειδή πιστεύω ότι αν έβαζες κάποιον άλλον άνθρωπο της εκκλησίας με αξίωμα μικρότερο από αυτό του πάπα, θα έκανες την ιστορία σου πιο ρεαλιστική. Κομματάκι δύσκολο να φανταστώ τον πάπα σε τηλεοπτικά παράθυρα όπως πολύ εύστοχα είπε και ο alchemist, έστω και για ένα τόσο σοβαρό θέμα. Καλύτερο το τέλος από το πρώτο μισό. Θα κλέισω λέγοντας ότι αν η αθανασία ήταν έφικτη, κατά πάσα πιθανότητα αυτό που λες θα γινόταν. Οι ανθρώποι θα βαριόντουσαν την ζωή τους του θανάτα. Καλό αυτό έ; Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest roriconfan Posted April 21, 2009 Share Posted April 21, 2009 Ναι μωρε, τι αξία έχει κάτι χωρίς τον κίνδυνο να το χάσεις; Ότι το έχουμε για δεδομένο, δε του δίνουμε σημασία μέχρι να το χάσουμε. Έτσι είναι και η υγεία και τα νιάτα και τα λεφτά. Γι'αυτό και πραγματική ευτυχία είναι η μετριοπάθεια (όχι η αδιαφορία). Και αυτό εννούσαν λεκτικά εσφαλμένα και οι παπάδες που λέγανε ότι η άγνοια είναι ευλογία. Στην θέση της λέξης άγνοια θα έβαζα εγώ την μετριοπάθεια. Γιατί η άγνοια μόνο κακό κάνει. Φυσικά, είναι και κομμάτι δύσκολο να μην αντιδράς περίεργα αν γνωρίζεις για κάτι και σε επηρρεάζουν τα συναισθήματά σου. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tetartos Posted April 21, 2009 Share Posted April 21, 2009 Έχω μπερδευτεί. Άλλος είναι ο Επιστήμονας και άλλος ο Καθηγητής; Άλλος ο πάπας και άλλος ο Σεβασμιότατος; Αν είναι δύο μόνο τα πρόσωπα, απλώς μπερδεύτηκα. Μου άρεσε που με το κειμενό σου έπιασες πολλές από τις πλευρές της αθανασίας. Θρησκεία, ο ορισμός του ανθρώπου, ο θάνατος ως κινητοποιός δύναμη, η αναποφασιστικότητα. Κόλλησες όμως πολύ στη θρησκεία και έχασες την ευκαιρία να εστιάσεις και αλλού. Δεν με έπεισε η τεχνολογία σου: γιατί ο ορός θα προσφέρει αθανασία; Τι θα γίνεται αν ένας άνθρωπος σκοτωθεί βίαια; Δε θα πεθαίνει; (οπότε θα υπάρχει η μεταθάνατον ζωή). Τέλος, παρουσιάζοντας την ιστορία σου ως μια σειρά ρεπορτάζ, έλυσες (πονηρά) το πρόβλημα του να περιγράψεις τόσο πολλά πράγματα και σκοπιές αλλά έχασες τη δυνατότητα να περιγράψεις μια ανθρώπινη ιστορία, να με κάνεις να νιαστώ. Άγγιξε, λοιπόν, το μυαλό μου αλλά όχι την καρδιά μου. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest roriconfan Posted April 21, 2009 Share Posted April 21, 2009 Έχω μπερδευτεί. Άλλος είναι ο Επιστήμονας και άλλος ο Καθηγητής; Άλλος ο πάπας και άλλος ο Σεβασμιότατος; Αν είναι δύο μόνο τα πρόσωπα, απλώς μπερδεύτηκα. Συνώνυμα είναι. Προσωνύμια. Κόλλησες όμως πολύ στη θρησκεία και έχασες την ευκαιρία να εστιάσεις και αλλού. Δεν είναι αυτό πρόβλημα. Αντί να πιάσω στα γρήγορα και επιφανιακά όλα τα θέματα, επικεντρώθηκα με τις λέξεις που είχα σε λίγα. Δεν με έπεισε η τεχνολογία σου: γιατί ο ορός θα προσφέρει αθανασία; Τι θα γίνεται αν ένας άνθρωπος σκοτωθεί βίαια; Δε θα πεθαίνει; (οπότε θα υπάρχει η μεταθάνατον ζωή). Το εξηγώ αλλά στα γρήγορα αν προσέξεις. Τα κλασικά των νανομηχανών με μια αράδα λέω. Και ναι, δε πεθαίνεις με τίποτα αρά δεν ισχύει η μεταθανάτια ζωή. Άγγιξε, λοιπόν, το μυαλό μου αλλά όχι την καρδιά μου. Δε το κατέχω το συναίσθημα στην συγγραφή, οπότε από το ολότενα καλό και αυτό. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Κωνσταντίνος Posted April 21, 2009 Share Posted April 21, 2009 Δεν έγινε βαρετή. Έρρεε. Αυτό για μένα ήταν σημαντικό. Όσον αφορά την αφήγηση ( ύφος ,επιλογή λέξεων) σε ορισμένα σημεία δε μου άρεσε ( λχ "λαοθάλασσα ζητωκραυγών ") Επίσης μου φάνηκε κοινότοπο το συμπέρασμα "Ζούμε αιώνια ,βαριόμαστε." ΑΛΛΑ εφόσον προσελκύει και δεν κουράζει τον αναγνώστε ,δίνοντας του τροφή για σκέψη ,στόχος επετεύχθη Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest roriconfan Posted April 21, 2009 Share Posted April 21, 2009 Κοινότοπο; Μήπως εννοούσες κοινότυπο; Και αν εννοούσες κοινότυπο, αυτό το κάνει αρνητικό; Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nihilio Posted April 22, 2009 Share Posted April 22, 2009 Ωραίο τέλος, αλλά κουραστικό κείμενο και γεμάτο με ηθικοπλαστικά μηνύματα που κατέληγαν εκνευριστικά με τη συνεχή τους επανάληψη. Τόσο με τις λεκτικές επιθέσεις του επιστήμονα, όσο και με την κατάληξη του (όπου πρέπει να αποδειχτεί ότι κάθε πρόοδος μας οδηγεί στο σκοτάδι, την απώλεια ψυχών και λοιπά αντιδραστικά ανακλαστικά). Γενικά, ιστορία με την ιστορία δείχνεις να βελτιώνεσαι, αν και νομίζω ότι ακόμα δεν έχεις καταφέρει να βρεις τις ισορροπίες και να μην παρασύρεσαι (όπως κάνεις εδώ στο πρώτο κομμάτι της ιστορίας) Τεχνικά, πρέπει να μάθεις να γράφεις διαλόγους σωστά το -"μπλαμπλαείπε ο Χ είναι λάθος, είτε θα χρησιμοποιήσεις το - μπλα μπλαΕίπε ο Χ είτε το: "μπλα μπλα," είπε ο Χ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest roriconfan Posted April 22, 2009 Share Posted April 22, 2009 κουραστικό κείμενο και γεμάτο με ηθικοπλαστικά μηνύματα που κατέληγαν εκνευριστικά με τη συνεχή τους επανάληψη. Really??? Προσωπικά το βρήκα να ρέει χωρίς να κολλάει ή να επαναλαμβάνεται ΤΟΣΟ πια. Τι πιστεύεις θα το άλλαζε αυτό; Περισσότερες περιγραφές και τοποθεσίες; (όπου πρέπει να αποδειχτεί ότι κάθε πρόοδος μας οδηγεί στο σκοτάδι, την απώλεια ψυχών και λοιπά αντιδραστικά ανακλαστικά). Ο επιστήμονας να το αποδεκτεί ή ο αναγνώστης αυτό; Γιατί ο επιστήμονας δε φαίνεται να έβαλε μυαλό... Ή ο οποιοσδήποτε για τον ίδιο λόγο. Είναι τόσο πια ηθικοπλαστικό ενώ οι χαρακτήρες είναι κολλημένοι; Γενικά, ιστορία με την ιστορία δείχνεις να βελτιώνεσαι, αν και νομίζω ότι ακόμα δεν έχεις καταφέρει να βρεις τις ισορροπίες και να μην παρασύρεσαι (όπως κάνεις εδώ στο πρώτο κομμάτι της ιστορίας) Βασικά αποσκοπούσα να ξεκινήσω από κάτι τετρημένο και να προχωρήσω σε κάτι πιο βαρύ αργότερα. Μια ανάλαφρη αρχή και ένα πιο φιλοσοφικό τέλος. Μα τι πια ισορροπία να δείξω; Να ήταν βαθυστόχαστο απ'αρχή μέχρι τέλους; Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nihilio Posted April 22, 2009 Share Posted April 22, 2009 Really??? Προσωπικά το βρήκα να ρέει χωρίς να κολλάει ή να επαναλαμβάνεται ΤΟΣΟ πια. Τι πιστεύεις θα το άλλαζε αυτό; Περισσότερες περιγραφές και τοποθεσίες; Μια πιο προσεγμένη επιλογή επιχειρημάτων για να μπουν στο στόμμα του επιστήμονα, μια πιο μετρημένη γραφή απέναντι στη θρησκεία, λιγότερη προπαγάνδα (κι ας ταίριαζε εν μέρει με το κείμενο και το αρχέτυπο ύβρις-τιμωρία). Δεν είμαι ο μόνος που το λέω αυτό εξάλλου. Ο επιστήμονας να το αποδεκτεί ή ο αναγνώστης αυτό; Γιατί ο επιστήμονας δε φαίνεται να έβαλε μυαλό... Ή ο οποιοσδήποτε για τον ίδιο λόγο. Είναι τόσο πια ηθικοπλαστικό ενώ οι χαρακτήρες είναι κολλημένοι; Μιλάω για τη done-to-death πλοκή όπου μια νέα επιστημονική ανακάλυψη θα οδηγήσει στην καταστροφή της ανθρωπότητας. Αυτό το σχόλιο δεν αφορά κάποιον από τους χαρακτήρες της ιστορίας, αλλά το συγγραφέα της, που επιλέγει αυτή τη διέξοδο. Πιθανότατα δεν ταιριάζει σε αυτην ιστορία το σχόλιο, αλλά σε άλλο θέμα, αλλά γιατί πρέπει σώνει και καλά η αθανασία του ανθρώπινου είδους να οδηγήσει στον εκμαυλισμό του; 20 ιστορίες στο διαγωνισμό και καμία δεν προβλέπει ένα φωτεινό μέλλον γεμάτο με αθανάτους... Βασικά αποσκοπούσα να ξεκινήσω από κάτι τετρημένο και να προχωρήσω σε κάτι πιο βαρύ αργότερα. Μια ανάλαφρη αρχή και ένα πιο φιλοσοφικό τέλος. Μα τι πια ισορροπία να δείξω; Να ήταν βαθυστόχαστο απ'αρχή μέχρι τέλους; Κι εγώ σου λέω ότι δεν το πέτυχες, αφού ξεκίνησες με μια υπερβολική, ενίοτε και ιλαροτραγική εισαγωγή προς ένα φιλοσοφικό τέλος. Η έλειψη ισορροπίας που αναφέρω είναι οι υπερφίλες δηλώσεις του επιστήμονα απέναντι στον Πάπα ενώ συζητούν σε ένα τηλεοπτικό παράθυρο... Το βάρος και μόνο αυτής της πρότασης την ρίχνει στο κενό... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
month Posted April 22, 2009 Share Posted April 22, 2009 Εύπεπτο και αναμενόμενο, απο τη πλευρά μου, διήγημα. Δεν μου έκανε κάποια ιδιαίτερη εντύπωση για να πω την αλήθεια. Ειδικά η "συζήτηση" με τον Πάπα. Βγάζεις αποθημένα και φαίνεται. Ακόμα και στο τέλος που "νικάει" η θρησκεία, ακόμα και τότε βγάζεις πικρία. Δεν είχε να μου πει κάτι καινούριο. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nienor Posted April 23, 2009 Share Posted April 23, 2009 Κι εγώ βαρέθηκα λίγο στην αρχή, αλλά ήθελα να δω τι θα γίνει παρακάτω, άρα όχι και τόσο πολύ πια. Η φάση που βλέπω εγώ είναι ότι ο Πάπας είναι καλύτερος από άποψη χαρακτήρα. Γιατί; Γιατί σου είναι ξένος και έπρεπε να τον στήσεις να μοιάζει αληθινός. Ο Καθηγητής δεν είναι πιστευτός. Γιατί; Γιατί είσαι εσύ, λέει τα δικά σου λόγια άρα σου φάνηκε εύκολο και δεν τον έστησες σωστά. Φτιάξε το χαρακτήρα και θα φτιάξει και η αρχή αυτόματα. Το εύρημα με τα παράθυρα μου αρεσε και η ιστορία δε με χάλασε καθόλου. Δε με βάζει να σκεφτώ και πολύ σε πρώτη φάση, η πρώτη αντίληψη είναι ότι "ναι, δίκιο έχει κάπως έτσι θα ήταν", αλλά η δεύτερη πως αυτό είναι μόνο η επιφάνεια. Εμένα μου άρεσε πολύ αυτό εδώ: “Σκοπεύετε να αφανίσετε και την ματαιοδοξία έτσι; Γιατί ας πούμε, η ομορφιά της νεότητας δε θα έχει πλέον σημασία αν είναι να είσαι … έτσι για πάντα.” Πιο πολύ αλήθεια έχεις σε αυτή τη φράση από ότι σε όλο το διήγημα... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Naroualis Posted April 23, 2009 Share Posted April 23, 2009 Μ’ αρέσει: Η ζωντανή απόδοση των διαλόγων. Ως ένα σημείο η επιχειρηματολογία και των μεν και των δε. Δε μ’ αρέσει: Το βλέπω σε όλα σου τα γραπτά αλλά εδώ μου χτύπησε πολύ πιο έντονα (και δεν ξέρω γιατί με ενόχλησε, άλλες φορές είναι πετυχημένο). Οι καρικατούρες. Είτε από τη μια είτε από την άλλη πλευρά, οι ήρωές σου παρουσιάζονται πάντα σαν καρικατούρες. Στο σύνολο: Είμαι διχασμένη. Πιθανόν να μου αρέσει λιγότερο απ’ ό,τι του αξίζει. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.