Jump to content

8ος Διαγωνισμός Σύντομης Ιστορίας, Κατηγορία: Γενικός, Θέμα: Βαθιές Μεταμορφώσεις


Oberon
 Share

Recommended Posts

Από σήμερα ξαναζωντανεύει και ξεκινά πάλι ο Διαγωνισμός Σύντομης Ιστορίας που τόσες καλές ιστορίες μας έχει δώσει στο παρελθόν.

 

Ο διαγωνισμός θα διαρκέσει από σήμερα Κυριακή, 3 Φεβρουαρίου μέχρι τα μεσάνυχτα της Κυριακής 2 Μαρτίου (προς Δευτέρα 3 Μαρτίου) και οι ιστορίες μπορούν να δημοσιευτούν στο παρόν τόπικ (για σχόλια κλπ θα ανοίξουμε άλλο).

 

Οι ιστορίες θα πρέπει να είναι αποκλειστικά επιστημονικής φαντασίας, μυθοπλασίας (δηλαδή fantasy, συμπεριλαμβανομένων και παραμυθιών) ή τρόμου, και το μέγεθός τους όχι λιγότερο από 1000 λέξεις και όχι περισσότερο από 3000 λέξεις.

 

Το θέμα καθορίζει ο γράφων μια που στον τελευταίο διαγωνισμό κέρδισε η ιστορία του. :)

 

To θέμα είναι: Bαθιές Μεταμορφώσεις

 

Θα σας δώσω κάποιες εξηγήσεις για το τι ζητά το θέμα και τι δεν ζητά με κάποια παραδείγματα.

 

Αυτό που ΔΕΝ ζητά είναι ιστορίες όπου η μεταμόρφωση είναι κάτι επιφανειακό και λειτουργεί σαν "μέσο", σαν ένα gimmick δηλαδή για να επιτευχθεί κάποιο σημείο της πλοκής.

Π.χ.: Ο Οdo (του Star Trek) μεταμορφώνεται σε βάζο και παρακολουθεί μια μυστική συνάντηση των Cardassians καταφέρνοντας έτσι να ξεσκεπάσει μια συνομοσία.

Άλλο παράδειγμα προς αποφυγήν: Ο ήρωας έχει ένα δαχτυλίδι που του επιτρέπει να μεταμορφωθεί σε δράκο και έτσι σκοτώνει τον κακό μάγο που κρατά κλεισμένη στο κάστρο του την πριγκιπέσα.

Αυτά είναι παραδείγματα για το τι είδους ιστορίες ΔΕΝ ΘΑ ΘΕΩΡΗΘΟΥΝ ΜΕΣΑ ΣΤΟ ΘΕΜΑ.

 

Παραδείγματα για ιστορίες που ΕΙΝΑΙ μέσα στο θέμα της Βαθιάς Μεταμόρφωσης:

 

Ιστορίες όπου μια κοινωνία μεταμορφώνεται αργά-αργά ή απότομα από κάποιο απρόσμενο γεγονός. Ιστορίες όπου επιστήμονες πειραματίζονται με dna resequencing συνδυάζοντας και γονίδια ζώων με ενός ανθρώπου. Πώς θα νιώθει αυτός ο "ζωάνθρωπος"? Τι θα σκέφτεται? Τι σημασία θα έχει γι'αυτόν/αυτήν το να έχει και γούνα, ένστικτα ζώου κλπ?

Άλλο παράδειγμα: Ένας μεταξοσκώληκας δημιουργεί ένα κουκούλι γύρω του και σιγά-σιγά μεταμορφώνεται σε πεταλούδα. Αν είχε συνείδηση, τι θα σκεφτόταν και πώς θα ένιωθε?

Άλλο παράδειγμα: Ένας άνθρωπος για άγνωστο λόγο εξελίσεται βιολογικά με ταχύτατους ρυθμούς όπως ίσως θα είναι οι άνθρωποι μετά από εκατομμύρια χρόνια. Τι επιρροή έχει αυτό στην ψυχολογία του, στη ζωή του, πώς τον βλέπουν οι άλλοι?

Και ένα ακόμα παράδειγμα: Ένα κορίτσι γεννιέται με τη δυνατότητα να μεταμορφώνεται σε λύκαινα. Μεγαλώνοντας διαπιστώνει πως σιγά-σιγά η ανθρώπινη υπόστασή της χάνεται και γίνεται όλο και περισσότερο λύκος. Τι αποφάσεις παίρνει? Πώς βλέπει αυτή τη σταδιακή μεταμόρφωση που δεν μπορεί να ελέγξει? Πώς νιώθει αλλάζοντας από άνθρωπο που γίνεται λύκος, σε λυκάνθρωπο ίσως και τελικά σε λύκο? Τι περιπέτειες περνά?

 

Τα παραπάνω είναι απλώς παραδείγματα και όχι αναγκαστικά πρότυπα. Μπορείτε να γράψετε ό,τι θέλετε αρκεί η βαθύτερη σημασία της μεταμόρφωσης να είναι κεντρική στην ιστορία, περισσότερο από μια επιφανειακή "χρησιμότητα" της μεταμόρφωσης, όπως εξήγησα πιο πάνω.

 

Επειδή το θέμα δεν είναι εύκολο - αν και πιστεύω πως μπορούν να γραφτούν μικρά αριστουργήματα - σαν ένα έξτρα κίνητρο, και αυτή τη φορά, όπως παλαιότερα, ο διαγωνισμός θα έχει και ένα βραβείο για τον/την συγγραφέα της νικήτριας ιστορίας.

 

Το βραβείο θα είναι το βιβλίο How to Write Science Fiction and Fantasy του γνωστού συγγραφέα Orson Scott Card.

 

Aν ο/η συγγραφέας της νικήτριας ιστορίας ζει εκτός Αθηνών θα του αποσταλλεί το βιβλίο ταχυδρομικά με δικά μου έξοδα.

Αν ήδη έχει το βιβλίο ή έχει πρόβλημα με την Αγγλική γλώσσα, θα υπάρξει εναλλακτικό βραβείο.

Ο διαγωνισμός είναι ανοιχτός σε κάθε ενεργό μέλος του SFF!

 

Ο τρόπος ψηφοφορίας για την ανάδειξη της νικήτριας ιστορίας και τη γενική κατάταξη θα ανακοινωθεί αμέσως μετά το τέλος του διαγωνισμού σε αυτό το τόπικ.

Για ό,τι ερωτήσεις και απορίες έχετε εδώ είμαστε.

 

Sharpen you pencils, ladies and gentlemen! :)

Edited by Mesmer
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 123
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • Oberon

    20

  • Arachnida

    8

  • DinoHajiyorgi

    23

  • Παρατηρητής

    8

/me tribei ta xeria toy xaroumenos

σουσουφοδιαγωνισμός σύντομης ιστορίας και πάλι!!!

ακόμα μία φορά που θα μπορέσω να χαρώ, να φτιάξω μια ιστορία, να την καθυστερήσω και στο τέλος να μην την ανεβάσω..

ψήνομαι! ;)

Link to comment
Share on other sites

Ψήσου! Ψήσου! Ειδικά για σένα και 1-2 άλλους λέω να κάνω το deadline 15 μέρες, ώστε να αγχωθείτε να το αφήσετε τελευταία στιγμή, οπότε στο μήνα επάνω θα έχετε ποστάρει την ιστορία. :atongue2: ;)

Link to comment
Share on other sites

Να διευκρινίσω κάτι ακόμα που ξέχασα πιο πριν. Δεν είναι ανάγκη να δείτε τη "Βαθιά Μεταμόρφωση" με κυριολεκτικό τρόπο. Δηλαδή δεν είναι ανάγκη να είναι σωματική. Μπορεί να είναι ψυχική, συμβολική, μεταφορική.

Π.χ. ένας άνθρωπος συναντά έναν εξωγήινο, ένα δαίμονα, τη νεκρή γιαγιά του, τον εαυτό του τον ίδιο. Πώς θα τον αλλάξει αυτή η συνάντηση? Θα μεταμορφωθεί σε κάτι καλύτερο από αυτή την εμπειρία? Θα του σαλέψει σιγά-σιγά? Θα πάει προς κάποια ακμή ή προς παρακμή σαν άτομο (ή και σαν κοινωνία-ομάδα αν επιλέξετε κάτι τέτοιο)? Σε τι θα καταλήξει στο τέλος που θα είναι κάτι εντελώς διαφορετικό από αυτό που ήταν πριν την εμπειρία? Get it? :)

 

Εννοείται βέβαια πως σαν "Βαθιά Μεταμόρφωση" δεν θεωρείται η φυσική, προβλέψιμη και αναμενόμενη παρακμή με την πάροδο του χρόνου, όπως όταν γερνά ένας άνθρωπος. Πρέπει να υπάρχει κάποιος παράγοντας που αλλάζει την συνηθισμένη φυσική πορεία ή και μορφή του όντος/όντων με τα οποία θα ασχολείται η ιστορία.

Edited by Dain
Link to comment
Share on other sites

Dain, από ό,τι καταλαβαίνω εννοείς ένα ολόκληρο μήνα μόνο για τη συγγραφή, έτσι;

Link to comment
Share on other sites

Ναι, Νικ. Ένα μήνα για τη συγγραφή, και αυτό γιατί και το θέμα δεν είναι απλό και γιατί πιστεύω πως θα είναι πρόκληση για τους συγγραφείς να δώσουν ό,τι καλύτερο μπορούν μετά από σκέψη, ίσως κάποια rewrites κλπ, oπότε ένας μήνας είναι άφθονος χρόνος που μπορεί να χρησιμοποιηθεί σωστά. :)

Link to comment
Share on other sites

Dain, επειδή λες "οι ιστορίες μπορούν να δημοσιευτούν στο παρόν τόπικ". Μπορούμε να ανοίξουμε και νέο θέμα στις βιβλιοθήκες ή πρέπει να το βάλουμε εδώ; Υπάρχει κάποια προτίμηση ή όχι;

Edited by Guardian of the RuneRing #2
Link to comment
Share on other sites

Δεν υπάρχει προτίμηση. Όπου θέλεις, αρκεί να μπει ένα λινκ και εδώ.

Link to comment
Share on other sites

Ο Ντίνος πώς και δεν έχει ποστάρει ακόμα το διήγημά του;

 

Αυτό είναι μία ειλικρινής απορία.

Link to comment
Share on other sites

Αυτό είναι μία ειλικρινής απορία.

Αφρ!(Αφρός στο στόμα.) Ούτε μισή ιδέα δεν έχει λάμψη στη κούτρα μου ακόμα. Δε με βλέπω να συμμετέχω, έτσι για να χαρείτε δηλαδή! :hitler:

Link to comment
Share on other sites

Ελπίζω μέχρι τα μέσα του μήνα να χαλαρώσει λίγο το πρόγραμμά μου(χαλαρό είναι αλλά όχι όσο έχω συνηθίσει) και να μου έρθει καμιά καλή ιδέα για να πάρω μέρος.Βέβαια έτσι θα αφήσω άλλες ιστορίες μου πίσω.Θα δούμε...

 

Ο Ντινος απλά κάνει κόνξες για να σκάσει το Νικο,μου φαίνεται...

Link to comment
Share on other sites

Συγγνώμη για την βιαστική συμμετοχή αλλά μήνας εξεταστικής είναι και ξέκλεψα λίγο χρόνο κάπου τώρα.

 

Ιδού η ιστορία μου: Ο Μάγος Κοιτάζει την Πόλη

Edited by Guardian of the RuneRing #2
Link to comment
Share on other sites

Η απουσία ενός καλού παίχτι απο τον διαγωνισμό, θα χαμηλώσει το επίπεδο νομίζω.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Να υπενθυμίσω πως κοντεύει να περάσει ο μισός χρόνος της διορίας για να υποβάλλετε τις ιστορίες σας.

Link to comment
Share on other sites

Ε, μένουν δυο βδομάδες ακόμα. Κατά πάσα πιθανότητα θα προλάβεις και εσύ και όποιος άλλος γράφει.

Link to comment
Share on other sites

Ξεκίνησα σήμερα. Ίσως προλάβω.

 

Καλό Ντίνο.

 

Λόγω εξεταστικής κλπ κλπ εγώ κλασικά θα γράψω τις τρεις τελευταίες μέρες κάτι. Μέχρι τότε θα ψάχνω ιδέα.

Edited by Arachnida
Link to comment
Share on other sites

Καλό Ντίνο.

 

Τσκ-τσκ-τσκ. Απαξιώ.

 

Λοιπόν, τέλειωσα! Ή μάλλον...

 

Θα ήθελα να ευχαριστήσω τον Διονύση γι αυτή την ευκαιρία που μας έδωσε. Εκεί που ένιωθα μαύρος και στεγνός τελικά βρήκα το κέφι μου να ξαναγράψω.

 

Και συνεχίζω να γράφω. Στον εδώ διαγωνισμό θα παρουσιάσω την εκδοχή των 2.955 λέξεων του διηγήματος.

 

Εύχομαι να γίνουμε πολλοί.

 

(Ο Συριανός γράφει;)

Edited by DinoHajiyorgi
Link to comment
Share on other sites

Παρακαλώ Ντίνο.

 

Επίσης καλό θα ήταν ο Παρατηρητής να βάλει ένα λινκ της ιστορίας του και εδώ (δεν το βάζω ο ίδιος γιατί καλό θα είναι το ποστ με το λινκ να φαίνεται πως είναι από το συγγραφέα κάθε ιστορίας).

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share


×
×
  • Create New...

Important Information

You agree to the Terms of Use, Privacy Policy and Guidelines. We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue..