Jump to content

Νεραϊδολινκίδια


Pooka
 Share

Recommended Posts

Καταπληκτικά sites, Pooka. Με πάρα πάρα πολλές πληροφορίες για την Κέλτικη μυθολογία και ειδικά για Faeries. Λλλά αυτό το site το οποίο με ξετρέλλανε είναι του ζωγράφου Howard David Johnson. Εκπληκτικά και επίστευτα έργα, συνδυασμός φωτογραφίας και ζωγραφικής με δεκάδες αν όχι εκατοντάδες εικόνες.

Μάλιστα έχει και κάποια πράγματα για την τεχνική του, κάτι ιδιαίτερα ενδιαφέρον για τους artists του φόρουμ. Φοβερός...φοβερός....τα λόγια περιττεύουν. Απλά δείτε το, όπως και τα άλλα sites που είχε την καλωσύνη να μας δώσει η Pooka. :cool2:

Link to comment
Share on other sites

Κοιτάζοντας σιγά-σιγά τα εκπληκτικά αυτά sites που ανακάλυψε η Pook-ίσκη ;), είδα πως μερικά λινκς στο site με τα ηλεκτρονικά κείμενα δεν λειτουργούν. Τα κείμενα αυτά όμως υπάρχουν στο www.sacred-texts.com , αν κάποιος θέλει να τα διαβάσει. Ειλικρινά η μυθολογία της Ιρανδίας με έλκει και με συγκινεί βαθιά. Μαζί με την Ελληνική τις θεωρώ τις καλύτερες του κόσμου, και φυσικά δε χρειάζεται να πω πόσα χρωστάει η λογοτεχνία του φανταστικού στην Ιρλανδική μυθολογία και κουλτούρα!

Link to comment
Share on other sites

Phookas: Element; air

Other names: Kornbockers, Bookhas or Bweas.

They have heads resembling human males, but the bodies of horses. They can fly for short distances but have no wings. they run in packs, are extremely ugly and ill-tempered. They will harm children, crops, animals and love human babies, always looking out for newborns to steal.

 

Pooka, δε νομίζω να πήρες από δω το ψευδώνυμό σου; :D

Anyway, τέλειες σελίδες! Λατρεύω την Ιρλανδία και τη μυθολογία της, και αν τα καταφέρω θα πάω να ζήσω εκεί. Θ' ανοίξω μια φάρμα και θα πάω κάθε μέρα περιπάτους στο δάσος μήπως και συναντήσω κανένα faerie!

Link to comment
Share on other sites

Poly oraia ta linkian!Ego me thn Irlandikh my8ologia(poy yperagapo) ena problhma exo:Oti einai kapos...exm...mperdemenh.Diladi ena x plasma, se ena biblio/istoria/my8o einai mpla mpla, se mia allh einai kati entelos diaforetiko.Alla ayto symbainei se oles tis my8ologies ypopteyomai.

Link to comment
Share on other sites

Ναι Northe, έτσι κι αλλιώς η Ιραλνδική και γενικά Κελτική μυθολογία είναι μέρος του πολιτισμού αρκετών χωρών, και κάθε λαός έχει χρωματίσει τα στοιχεία της με το δικό του ψυχισμό.

Αυτό συμβαίνει και στην Ελλάδα όπου διάφορα παράξενα όντα του φολκλορ είναι σε κάποιες περιοχές καλά, αλλού κακά, αλλού αδιάφορα, αλλού απλώς πειραχτήρια και πάει λέγοντας. Παρ'όλο που....χμμμ...."εξωγενείς" παράγοντες θέλησαν επί χιλιάδες χρόνια να δαιμονοποιήσουν τα πνεύματα της φύσης και σε ένα βαθμό το κατάφεραν, ακόμα και σήμερα οι παραδόσεις για τα ξωτικά κλπ παραμένουν ζωντανές παντού.

 

Throgos, αν πας στην Ιρλανδία ελπίζω να μας καλέσεις και μας. Πάντως μην ανησυχείς. Δε χρειάζεται να κάνεις βόλτες στο δάσος για να δεις ξωτικά εκεί. Το πιθανότερο είναι να σου έρθουν επίσκεψη από το πρώτο βράδυ σου εκεί, άσε που το σπίτι και η φάρμα θα έχουν ήδη τα δικά τους ξωτικά! :sorcerer: :p

Edited by Dain
Link to comment
Share on other sites

Ναι Northe, έτσι κι αλλιώς η Ιραλνδική και γενικά Κελτική μυθολογία είναι μέρος του πολιτισμού αρκετών χωρών, και κάθε λαός έχει χρωματίσει τα στοιχεία της με το δικό του ψυχισμό.

Αυτό συμβαίνει και στην Ελλάδα όπου διάφορα παράξενα όντα του φολκλορ είναι σε κάποιες περιοχές καλά, αλλού κακά, αλλού αδιάφορα, αλλού απλώς πειραχτήρια και πάει λέγοντας. Παρ'όλο που....χμμμ...."εξωγενείς" παράγοντες θέλησαν επί χιλιάδες χρόνια να δαιμονοποιήσουν τα πνεύματα της φύσης και σε ένα βαθμό το κατάφεραν, ακόμα και σήμερα οι παραδόσεις για τα ξωτικά κλπ παραμένουν ζωντανές παντού.

 

Μόνο που εδώ στην Ελλάδα όλα τα ξωτικά είναι δαιμονικά όντα και οι νεράιδες σταλμένες απ' το διάβολο...Τι θυμήθηκα τώρα, ένα βιβλίο που το λέγαν Όραμα στη Χαράδρα ή κάπως έτσι... Έλεγε για έναν νεαρό επί Τουρκοκρατίας ο οποίος είδε τη μορφή μιας γυναίκας να αιωρείται πάνω από ένα ποτάμι, και όλο το χωριό επέμενε ότι ήταν η Παναγία, και επέμενε να χτίσουν εκεί μοναστήρι και να γίνει αυτός μοναχός. Και ίσως αυτή η μορφή να ήταν μια νεράιδα ή κάτι τέτοιο, και αμέσως έβγαλαν ότι ήταν η Παναγία!

 

(Σαν το ψωμί του τοστ με τη γυναικεία μορφή. Η παναγία άγιασε το τοστ μου! Διαφήμιση καραμολέγκου!)

 

 

Dain, Ελπίζω! ήδη έχω κανονίσει με πολλούς φίλους/φίλες να πάμε να μείνουμε ομαδικώς στην Ιρλανδία! Η μία φίλη βεβαίως θέλει να πάει επειδή είναι πορωμένη με τους westlife, αλλά αυτό είναι ένα άλλο θέμα! :D

Edited by Throgos
Link to comment
Share on other sites

Daimonopoihsei apo thn ekklhsia...klasika pragmata.Edo daimonopoihsan ton Thor kai tous allous 8eous ton Skandinabon...

Link to comment
Share on other sites

Xεχεχεχεχε. Ήξερα τι έγραφα όταν έγραψα "εξωγενείς" παράγοντες. Πάντως ανεξάρτητα από τη όποια "επίσημη" θέση επί του θέματος. στο ψυχισμό του λαού οι νεράιδες δεν είναι δαιμονικές και τέτοιες αηδίες.

Ένα καλό βιβλίο που έχω είναι Οι Πύλες του Αλλόκοσμου του Βέμπου, για το θέμα.

Link to comment
Share on other sites

oxi, den pira to onoma apo ta kaka pooka:P, alla apo ta pooka tou changeling the dreaming:Pp

 

i irlandiki mythologia ontws einai ligo (ews poli) xanei-i-mana-to-paidi-kai-to-paidi-ti-mana, alla pisteyw pws i elliniki einai akoma xeiroteri. Bebaia ayto tin kanei (opws kai tin keltiki, fysika), poli goiteytiki. Kai exoun kai polla koina. Akoma kai sta onomata twn thewn kai twn irwwn. gia paradeigma, stin elliniki mythologia exoume ti danai (oxi emena, tin alli lew;P) pou ekane apo to dia ton persea. stin irlandiki (se mia parallagi tis genesis twn Tuatha De Danann) exoume tin Danu, tin kori tou (aaargh, dn thimamai, Fomorian itan pantws) pou ekane gio ton Lugh, alliws Erse... diladi P-Erse-a. Kalo e? :sorcerer:

Link to comment
Share on other sites

Όντως καλό, Pooka. Και τα Pooka δεν είναι πάντα κακά, είναι ως επί το πλείστον πειραχτήρια. ;)

Aναρωτιέμαι από που είναι οι αναφορές που έχω διαβάσει κατά καιρούς για επαφές ανάμεσα στους Αρχαίους Έλληνες και τους Ιρλανδούς (νομίζω πως το αρχαιοελληνικό όνομα για την Ιρλανδία ήταν Εσπερία).

Κάτι ακόμα περιέργο είναι το όνομα του ήρωα Cuchulain με τον Κukulkan, το ήρωα-θεό των Μάγια, του οποίου η πατρίδα ήταν ένα νησί πολύ μακρυά στην άλλη άκρη του Ωκεανού! ;) 'Iσως να μην υπάρχει κάποια σχέση αλλά είναι μια γοητευτική σύμπτωση, no?

Link to comment
Share on other sites

Γιατί όχι; Σε τελική όλοι από την ίδια κοιλιά βγήκαμε. Τώρα, αν υπήρχε και αφαλός σε εκείνη την κοιλιά, δεν ξέρω. Πάντως πετραδάκι σαν τους Ευχούληδες σίγουρα δεν είχε! :p

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Ο Βέμπος έχει πάρει πολλές παραδόσεις, παραμύθια, όντα κλπ από τo Ελληνική floklore και έκανε ένα λεξικό, περίπου, όπως το Dictionary of Fairies της Katherine Briggs για τα ξωτικά στις παραδόσεις της Αγγλίας, Ουαλίας, Ιρλανδίας, Σκωτίας και Βρετάνησ.

Το βιβλίο του Βέμπου το πήρα και γιατί με ενδιέφερε το θέμα αλλά και σαν idea reference για ιστορίες που πιθανόν να γράψω.

ΠΟλύ θα ήθελα να βρω ένα σοβαρό βιβλίο Ελληνικό ειδικά για τα "δικά μας" ξωτικά αλλά προς το παρόν δεν έχω βρει τίποτα.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

You agree to the Terms of Use, Privacy Policy and Guidelines. We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue..