Jump to content

Scott Pilgrim


Nihilio
 Share

Recommended Posts

Mια σειρά που ολοκληρώθηκε πρόσφατα και με "έκαψε" πλήρως.

 

Δημιούργημα του Καναδού δημιουργού Bryan Lee O'Malley, μας περιγράφει τις περιπέτειες του 23-χρονου Scott Pilgrim.

Ο Scott είναι ο τυπικός slacker που θα περίμενε κανείς ως πρωταγωνιστή σε ένα indie comic. Άεργος, ζει με τον gay φίλο του Wallace West, παίζει μπάσο σε μια μπάντα με όνομα Sex Bob-omb (που όλοι συμφωνούν ότι είναι άθλια) και προσπαθεί να συνέλθει από τον χωρισμό του από την Envy Addams (τραγουδίστρια της πετυχημένης μπάντας Clash At the Demonhead).

 

Το κόμικ αρχίζει με τον Scott να βγαίνει με τη 16-χρονη Κnives Chau, όμως μια κοπέλα αρχίζει να τον επισκέπτεται στα όνειρά του. Και μια μέρα σε ένα πάρτυ τη γνωρίζει και μαθαίνει ότι είναι η Ramonna Flowers, κάτοικος Ν. Υόρκης που μετακόμισε πρόσφατα στο Τορόντο και οι δύο τους αρχίζουν να βγαίνουν.

Σύντομα μαθαίνει ότι η Ramonna είναι Νίτζα και ότι τα όνειρά του συμπίπτουν με το "μoνοπάτι" που χρησιμοποιεί για να κάνει πιο γρήγορα τη δουλειά της ως κούριερ του Amazon.

Και ότι, αν ο Scott θέλει να συνεχίσουν να βγαίνουν, τότε πρέπει να νικήσει τους 7 σατανικούς πρώην της, αρχηγός των οποίων είναι ο αινιγματικός Gideon.

 

Αν τα παραπάνω δεν βγάζουν απολύτως κανένα νόημα, τότε έχετε αρχίσει να καταλαβαίνετε την ομορφιά της σειράς. Είναι σαν ένα αμάγαλμα indie comic, sonen manga και δανείζεται πάρα πολλά απο την αισθητική των παιχνιδιών του NES (πχ ο ήρωας ανεβαίνει level, μόλις οι πρώην της Ramonna χάνουν μετατρέπονται σε νομίσματα ενώ και οι τίτλοι παραπέμπουν σε παιχνίδια 8-bit)

Προσθέστε σε όλα αυτά πολεμικές τέχνες, υπερφυσικές δυνάμεις, εξωφρενικές μονομαχίες, ρομπότ και μετεφηβικό δράμα και έχετε μια ιδέα του χάους που σας περιμένει στις σελίδες της σειράς.

 

Το σχέδιο (δυστυχώς) είναι μία μείξη indie και sonen, με άλλα λόγια "ίσως και να ξέρω να ζωγραφίζω, αλλά προσπαθώ να μην το δείχνω" στο τετράγωνο. Είναι όμως δυναμικό και ταιριάζει απόλυτα στο σουρεάλ σκηνικό του τίτλου.

Το pacing, το στήσιμο και το γράψιμο δεν είναι πάντα άψογα, όμως συνολικά μπορείς να παρακολουθήσεις τι συμβαίνει, ακόμα κι όταν δεν πιάνεις τα άπειρα references (είπαμε, είναι indie comic)

 

Oι χαρακτήρες... είναι 2,5 διαστάσεων. Ξεφεύγουν από την καρικατούρα, έχουν προσωπικότητες (και πολλά από τα gags βγαίνουν από αυτές) αλλά ο δημιουργός τους κρατάει εκεί για να περάσει αυτό που θέλει. Ειδικά ο Scott είναι ο ορισμός του μη-ήρωα: Δε νιώθει το παλικάρι, μόνο έτσι μπορώ να τον περιγράψω, ενώ η Ramonna είναι μέχρι τέλους ένα αίνιγμα. Το υπόλοιπο καστ απλά παίζει τους ρόλους του (και μάλιστα εξαιρετικά) και μόνο στους τελευταίους τόμους (κυρίως στον 6ο) αρχίζουμε να βλέπουμε ανάπτυξη (ή όχι) χαρακτήρων.

 

Μετά από όλα αυτά ίσως να αναρρωτιέστε γιατί να διαβάσετε τη σειρά;

Δεν είμαι σίγουρος ότι μπορώ να σας εξηγήσω. Είναι λιγο love it or hate it σειρά και ίσως όχι για όλους. Παράλληλα όμως είναι τόσο καλοφτιαγμένα "λάθος" που δε μπορείς παρά να τη λατρέψεις μόλις καταλάβεις τί παίζει.

Και έχει layers: Κάτω από την όποια ακυρότητά της κρύβει με έναν δικό της τρόπο την πιο κλασική ιστορία που υπάρχει, αυτή του ήρωα που ενηλικιώνεται. Παράλληλα καταφέρνει να είναι ένα κόμικ για ανθρώπινες σχέσεις με έναν τρόπο που δεν κουράζει - και πού δεν είναι ανάγκη να διαβαστεί και ως τέτοιο.

 

Η σειρά αποτελείται από 6 τόμους και ολοκληρώθηκε πριν μερικές εβδομάδες. Μέσα στο μήνα θα βγει στις αίθουσες και η κινηματογραφική μεταφορά της.

 

scott-pilgrim-vol-01.jpg

My link

scottpilgrim2.jpg

pilgrim-600.jpg

051909_scottpilgrim_v3.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Πριν λίγο το τελειώσα και εγώ και μπορώ να πώ ότι ήταν πολύ ενδιαφέρων. Γενικά ψάχνομαι στα graphic novels τωρα, διάβασα και το Kick Ass και μερικά άλλα. Πείτε και καμιά άλλη ιδέα για Graphic Novel στο στυλ Scott Pilgrim ή Kick Ass γιατί όπου ψάχνω όλο με Superman-batman βρίσκω και γενικά όχι κάτι το "διαφορετικό"

Link to comment
Share on other sites

Πριν λίγο το τελειώσα και εγώ και μπορώ να πώ ότι ήταν πολύ ενδιαφέρων. Γενικά ψάχνομαι στα graphic novels τωρα, διάβασα και το Kick Ass και μερικά άλλα. Πείτε και καμιά άλλη ιδέα για Graphic Novel στο στυλ Scott Pilgrim ή Kick Ass γιατί όπου ψάχνω όλο με Superman-batman βρίσκω και γενικά όχι κάτι το "διαφορετικό"

Sandman

Preacher

Watchmen

Link to comment
Share on other sites

Πριν λίγο το τελειώσα και εγώ και μπορώ να πώ ότι ήταν πολύ ενδιαφέρων. Γενικά ψάχνομαι στα graphic novels τωρα, διάβασα και το Kick Ass και μερικά άλλα. Πείτε και καμιά άλλη ιδέα για Graphic Novel στο στυλ Scott Pilgrim ή Kick Ass γιατί όπου ψάχνω όλο με Superman-batman βρίσκω και γενικά όχι κάτι το "διαφορετικό"

Sandman

Preacher

Watchmen

 

έχω διαβάσει το watchmen και εντάξει έιναι φοβερό, απλά ψάχνω κάτι "διαφορετικό" ίσως πιο ανάλαφρο χωρίς υπερκαλλιτεχνικό σχέδιο ας πούμε

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

You agree to the Terms of Use, Privacy Policy and Guidelines. We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue..