Jump to content

Το τραπέζι στο βάθος


Giannis Karagiannidis

Recommended Posts

το παραπάνω κομμάτι ολοκληρόνει την ανάγνωση

Το τραπέζι στο βάθος

Σε περίμενα και πάλι στην κεντρική πλατεία , προσπάθησα να στο εξηγήσω όσο πιο απλά μπορούσα αλλά δεν τα κατάφερα

Αφαιρώντας με επιδεξιότητα τον αναπτήρα από κρύο μέταλλο άναψα , και έσφιξα την μεταξωτή γραβάτα μου , τόσο ώστε το ύφασμα του πουκαμίσου να πιέσει την καρωτίδα μου , σε περίμενα βλέπεις αρκετό καιρό μάλιστα . Ο παριζιάνικος ήλιος έκαιγε το μέτωπο μου , το είχα ανάγκη ένα κρύο ποτό στις βουατ , δυστυχώς όμως δεν θα μπορούσα ... οι μέρες μας ήταν μετρημένες και όπου να νε θα ερχόταν … το ομολογώ είχα αγχωθεί αρκετά , όχι γιατί δεν άντεχα τις εξελίξεις αλλά γιατί δεν είχες φανεί ακόμη και θα έμενα μόνος σε αυτό . Κοίταξα το ρολόι μου , το αφαίρεσα από το χέρι μου και το τοποθέτησα στην τσέπη του πουκαμίσου μαζί με την ταμπακιέρα που είχε το οικόσημο τις εταιρίας , ίσως η βιομηχανία θα μπορούσε να με βοηθήσει .

Έπαιζα με το σιδερικό στο σακάκι μου , το ήξερα ότι to να ισε μέλος τις παριζιάνικης αστυνομίας δεν ήταν ντροπή , όπως επίσης ήξερα να διαβάζω τα μάτια , που πρόδωσαν ότι αυτοί οι δυο θα το περνούσαν μαζί μέχρι το τέλος . Κατευθυνόμασταν προς την πλατεία με τα κοκκινωπά πλακάκια , ίσως θα τους βρίσκαμε εκεί αλλά και πάλι δεν ήμουν σίγουρος .

Μια μαύρη ΒΜW φάνηκε να έρχεται απειλητικά από την κατηφορική οδό ! δυστυχώς δεν μπορούσα να αντικρίσω πρόσωπα , μάλλον ήταν πολύ αργά αλλά συνέχιζα να ελπίζω .

-Αυτός είναι , σταμάτα στο πλάι να κατέβω. Δεν θα αργήσω πολύ …

Δεν ισε εδώ , το αίμα μου τρέχει πιο αργά σα να μην με ενδιαφέρει πια η σφαίρα στο στέρνο μου , τι σημασία έχει …

Ο πυροβολισμός τράβηξε το βλέμμα μου .T'ώρα τον έβλεπα να κείτεται ματωμένος στα πλακάκια , τώρα καταλάβαινα τι προσπαθούσε να μου πει και γιατί μου έδωσε ραντεβού στο τραπέζι που βρισκόταν στο βάθος του μαγαζιού ….

Γιαννης

Edited by Giannis Karagiannidis
Link to comment
Share on other sites

Τελικά βρήκα ενα ονοματάκι αλλα δεν μπορώ να αλάξω τον τίττλο

 

 

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Δυστυχώς χάνει πολλά η ιστορία από την έλειψη στίξεων. Χάνει όλο το συναίσθημα. Για παράδειγμα:

λες:

-Αυτός είναι σταμάτα στο πλάι να κατέβω.

 

Μεταξύ του Αυτός είναι και το σταμάτα σίγουρα χρειάζεται σημείο στίξης. Τώρα είναι απλώς ξερό. Αλλά ποιο σημείο στίξης. Αλλιώς ακούγεται:

 

-Αυτός είναι! Σταμάτα στο πλάι

 

ή

 

-Αυτός είναι, σταμάτα στο πλάι

 

Μπορείς να δεις τέτοιες περιπτώσεις σε όλη την ιστορία. Αν μπουν θα δωθεί περισσότερο συναίσθημα, και περισσότερη πειστικότητα.

 

Επίσης θα σου πρότεινα να έρθεις στο εργαστήρι που έχουμε για κάτι τέτοια, αλλά δεν ξέρω αν είναι αργά :(

 

Τώρα, μιας περάσαμε στο θέμα της πειστικότητας. Το σημείο που με χάλασε είναι ότι άρχισε να βάζει αντικείμενα, όπως ρολόι στην τσέπη του πουκαμίσου. Καλά, λέω, όταν βάζω αντικείμενα πάει να σχιστεί η δική μου τσέπη. Αλλά μετά αναφέρεις ότι είναι αστυνομικός. Και ίσως έχουν πιο γερό πουκάμισο. Μήπως να το αναφέρεις πιο πριν;

 

Πάμε τώρα στο περιέχομενο της ιστορίας. Φαίνεται ότι υπάρχει κάποιο βάθος, δηλαδή μια ιστορία πίσω από την ιστορία που θα ήθελα να τη διαβάσω. Δεν γίνεται στο τέλος να δίνεις τόσα ερωτήματα:

 

τώρακαταλάβαινα τι προσπαθούσε να μου πει και γιατί μου έδωσε ραντεβού στο τραπέζι που βρισκόταν στο βάθος τουμαγαζιού ….

 

Ποιος προσπαθούσε να πει; Ποιο μαγαζί; Τι σχέση έχει με τη δολοφονία;

 

Στον τίτλο λες, ερωτικό. Που είναι το ερωτικό στοιχείο στην ιστορία; Γυναίκα είναι πίσω από τη δολοφονία; Τόσα ερωτηματικά..

 

Πιστεύω ότι αυτή η ιστορία μπορεί να γίνει πολύ μεγάλη, αλλά και πολύ καλή. Φαίνεται ότι έχεις διάθεση να την κάνεις να ξεχωρίσει. Μην την αφήσεις! Ξαναδούλεψέ την και σου υπόσχομαι ότι θα την ξαναδιαβάσω!

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

στην ιστορια δείχνω την σκεψη τριών ατόμων . Αυτος που πεθαίνει , ο αστυνομικός που τον σκωτώνει και η κοπέλα . Δειχνω την ιστορία απο τρεις διαφορετικές οπτικές γωνίες. Παω να διορθόσω την στίξη , έχεις δίκιο

 

 

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Το ξαναδιάβασα, πουθενά δεν καταλαβαίνω ότι σκέφτονται τρεις διαφορετικοί άνθρωποι. Μόνο ότι ο διάλογος γίνεται από διαφορετικά πρόσωπα. Μήπως θα μπορούσε κάνα άλλο παιδί από εδώ να δώσει τα φώτα του πώς θα μπορούσε ο Γιάννης να δείξει πιο έντονα την εναλλαγή σκέψεων (κι αν χρειάζεται);

Edited by Διγέλαδος
Link to comment
Share on other sites

Τελικά βρήκα ενα ονοματάκι αλλα δεν μπορώ να αλάξω τον τίττλο

Για να αλλάξεις τον τίτλο επιλέγεις Edit και μετά κάτω στον επεξεργαστή κειμένου επιλέγεις Use Full Editor. Εκεί μπορείς να κάνεις την αλλαγή.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Τελικά βρήκα ενα ονοματάκι αλλα δεν μπορώ να αλάξω τον τίττλο

Για να αλλάξεις τον τίτλο επιλέγεις Edit και μετά κάτω στον επεξεργαστή κειμένου επιλέγεις Use Full Editor. Εκεί μπορείς να κάνεις την αλλαγή.

 

το άλλαξα έβαλα και ενα κομμάτι ευχαριστώ.

Link to comment
Share on other sites

Διγέλαδε, θα διαφωνίσω μαζι σου στο οτι δεν υπάρχει ερωτικό στοιχείο.

 

Θα μπορούσε να θεωριθεί απαιτητικό από τον αναγνωστη με την ένοια οτι βρίσκεται κριμένη η ουσία, οστόσο ακόμα κι η δήλωση

"ερωτικό" που είναι μέρος του έργου, κατεφθύνει τον αναγνώστη και φυσικά το πάθος που δηλώνει η Τρίτη πρόταση από το τέλος (που είναι και το κλειδί-διακρίνουσα) απαντάει στην ερώτηση σου.

<<Αφού δεν είναι εκεί... τι σημασία έχει;>> Αφού δεν δηλώνει, "ποιο πράγμα" τι σημασία έχει; αρα ο πρωτος συνηρμός είναι οτι η αναφορά του είναι γενική δηλαδή "τι σημασία έχουν τα παντα, αφού εσύ δεν είσαι εδώ"

αυτό δείχνει ξεκάθαρο ερωτικό πάθος αφού είναι κοινώς αποδεκτό οτι η μεγαλήτερη εμμονή είναι ο έρωτας κι ο ήροας θεωρεί μικρό κακό ακόμα και το θανατό του μπροστά στην απόρηψη της "αγαπημένης του".

 

Τώρα ως προς το καθωρισμό των προσώπων.

-Η πρώτη προταση βγαίνει που είναι χωρισμένη απο τη σκηνή με τον αναπτήρα φένεται οτι βγαίνει από το ίδιο πρόσωπο αφού μηλάει νοητά σε κάποιον/κάποια κι ελπίζει

-Ο αστυνομικός ξεχωρίζει από τον πρώτο χαρακτήρα αφού είναι άλλαγή σκηνικού χωρίς κάποια ένδειξη για αλλαγή χρόνου (άρα αλλαγή προσώπου) & προδιαθέτει τον αναγνώστη πολύ πετυχημένα η αλλαγή σειράς.

-Ο τύπος που βλέπει τη BMW φένεται ότι είναι ο αρχικός αφού πάλι μιλάει σε κάποιον/κάποια νοητά σα να ελπίζει.

-Η επόμενη πρόταση βγαίνει απο κάποιον που κατεβαίνει από όχημα/αμάξι δηλαδή τη BMW.

-Η τρίτη πρόταση από το τέλος που είναι και η πραγματική "διακρήνουσα" του σεναρίου εκτός από το ερωτικό στοιχείο

φένεται οτι βγαίνει από τον αρχικό ήρωα αφού πάλι περημένει κάποιον/κάποια [ Εδώ καταλήγουμε οτι πρόκειται για γυναίκα, με τη παραδοχή του ερωτικού στοιχείου ( αφού ο ήροας είναι άντρας ---> γραβάτα/ρολόι/ταμπακιέρα & τίποτα δε δηλώνει οτι είναι ομοφιλόφιλος) κι οχι κάποιος πιθανός συνεργάτης που θα του έφερνε λεφτά ή που είχαν κανονσει κάποιο σχέδιο για να ξεφύγουν μετά απο ένα έγκλημα κοκ]

-Η επόμενη πρόταση φένεται ξεκάθαρα ότι βγαίνει από τρίτο πρόσωπο, ΠΟΥ είχε ραντεβού μαζί του ---> αυτή που περίμενε ---> η γυναίκα.

 

-Το μόνο που χροιάζεται λίγη φαντασία είναι για να συσχετίσεις τον αστυνομικό που λεεί : "κατεφθηνόμασταν προς ... ίσος ΤΟΥΣ βρήσκαμε" με τον τύπο που είναι μέσα στη ΒΜW αλλά ο συσχετισμός επιτυνγχάνεται εύκολα Αφεραιτικά.

 

Επίσεις ο πληθηντικός "ΤΟΥΣ" από τη πλευρά του αστυνομικού δηλώνει οτι δεν ψάχνουν μόνο τον άντρα που τελικά και σκότωσαν (η πληροφορία οτι τον σκότωσε ο αστυνόμος θεωρείται αυτονόητη) αλλά και τη κοπέλα.

Οπότε μπορεί να θεωριθεί οτι ο αρχικός ήροας της είχε δώσει ραντεβού στο πίσω τραπέζι του μαγαζιού για να τη προστατέψει <<τώρα καταλάβαινα τι προσπαθούσε να μου πει και γιατί μου έδωσε ραντεβού στο τραπέζι που βρισκόταν στο βάθος του μαγαζιού>>

 

*Ως προς τη κορήφωση, φενεται οτι ο αρχικός χαρακτήρας γνώριζε οτι θα τους σκώτοναν (δήλωση: οι μέρες μας ήταν τελειωμένες) ίσος να μην ήξερε οτι θα τους σκώτοναν τώρα και να ενοουσε οτι αργά ή ρήγορα θα τέλειοναν οι μέρες τους, σίγουρα όμως ήξερε ότι τους κυνηγάνε. Οστόσο της είπε να βρεθούν μέσα κι αυτός περήμενε έξω που με λίγη φαντασία καταλαβένουμε ότι θεωρούσε μάταιο να προσπαθήσουν να σωθούνε και οι δύο και θα πέθαινε αυτός για να τη γλυτώσει, όμως γιατί της είπε να έρθει γενικά; θα μπορούσε να θυσιαστεί χωρίς να είναι αυτή μπροστά; άρα για κάποιο λόγο ήθελε να έρθει στο μέρος η κοπέλα. (1)

Το 1το πιθανό σενάριο είναι να ήταν να συναντηθούνε και να γλυτώσουν κι οι δύο αλλά να μεσολάβισε ενα γεγονός και να άλλαξαν τα σχέδια, οπότε δεν μπορουσε να της πει να μην έρθει αλλά μπορουσε αυτός να πάει αλλού, όμως γιατί την περήμενε ακόμα; οπότε από αυτή την οπτική καταλήγουμε σε άτοπο.

Το 2ρο πιθανό σενάριο είναι να μην ήξερε οτι δε θα τα κατάφερναν να σωθούνε κι απλό να περήμενε να έρθει η κοπέλα για να φύγουν, αυτή άργισε κι ετσι θεωρούσε μάταιο να φύγει χωρίς αυτή πραγμα που είναι και πολύ λογικό, αν δεν πάρουμε υπόψη μας τη δήλοση της κοπέλα που τα αλλάζει ολα: <<μου έδωσε ραντεβού στο τραπέζι που βρισκόταν στο βάθος του μαγαζιού >> που καθηστά και πολύ πετυχημένο τον τίτλο. Με αυτή τη δήλοση καταλήγουμε σε άτοπο .

 

Άρα από (1) κι από την απόρηψη των άλων σεναρίψν, συμπερένουμε ότι ο τύπος ήθελε να δει τη κοπέλα πριν πεθάνει (λόγο του πάθους που έτρεφε για αυτή) ή να ελένξει αν τελικά τον αγαπούσε, αν θα ερχόταν, αν ήταν αυτά που πίστευε γι'αυτή, πράγμα που σημένει οτι:

η κοπέλα άργησε αφού τελικά τον είδε να πεθένει κι αφού τελικά δε την είδε αυτός πριν πεθάνει.

 

 

*Αυτό που κατά τη γνώμη μου ίσος βοηθούσε στην ευκολότερη κατανόηση του κειμένου από τον αναγνώστη θα ήταν η ένωση της πρώτης πρότασης με τη σκηνή με τον αναπτήρα (απαλυφή κενής σειράς) πράγμα όμως που μπορεί να άλλαζε την αισθητική του κειμένου σήμφωνα όπως θα ήθελε να το αποδόσει ο Συγγραφέας. Δηλαδή σα μια πρώταση που χαρακτηρίζει και ως νόημα και ως "τίτλος" το υπόλοιπο κείμενο.

*Να επισημάνω οτι το στοιχείο : <<ίσως η βιομηχανία θα μπορούσε να με βοηθήσει>> που ίσος παραπλανσει κάποιον αναγνώστη, είναι άχρηστο νοηματικά και θα πρέπει και ίσος μπερδέψει στην ανάληση.

*Ως προς τα σχόλει για την αληθοφάνεια: Είναι λίγο μικρή η τσέπη του πουκαμίσου για να χωρέσει ταμπακιέρα + αντρικό ρολόι και θα μπορούσες να την αλλάξεις με "εσωτερική τσέπη" σακακιού αν δεν σε χαλάει ηχητικά.

 

*Δεν πιστεύω οτι χάθηκε συναίσθημα αφού προσφέρεται απλόχερα ένα πολύ δυνατό συναίσθημα με την ανάληση του κειμένου και τη συνειδητοποίηση του σεναρίου ( που πιστεύω πως σ'αυτό στοχεύει κι αυτό είναι κι η προτοτυπία του) κι όχι τόσο με την "ηχητική" του υπόσταση.

 

Υ.Γ: Θα ηθελα να κλείσω την ανάλυ

 

Link to comment
Share on other sites

Υ.Γ: Θα ηθελα να κλείσω την ανάλυ

 

Με έναν υπόκωφο ήχο, ο Larry έπεσε στο πάτωμα. Το δηλητήριο είχε φτάσει στην καρδιά του.

Link to comment
Share on other sites

... αυτή είναι η ερμηνία με μόνο μια μικρη επισήμανση έξτρα στοιχίο για να νιώσεις την αλλαγή προσώπων είναι οτι αρχικά ο ομιλητής λέει οτι την περίμενε στην πλατεία και ο αστυνομικός οτι κατευθυνόταν προς την "κόκκινι" πλατία . Επιπλέον ο ήρωας δίνει ραντεβού στο μέσα τραπέζι διότι θέλει να προστατεύση την κοπέλα αλλά ποντάρει οτι θα γυρίσει ακούγοντας τον πυροβολισμό και θα τον δει νεκρό κατι το οποίο είναι και ο στόχος του . Το όλο θέμα της αφήγισης θυμίζει ταινία του Lynch .

Link to comment
Share on other sites

Η γλώσσα σου είναι ωραία. Λιτή και σαφής.

 

Όμως, σε καμιά στιγμή δεν αντελήφθην ότι πρόκειται για τρεις διαφορετικούς ανθρώπους.

 

Περισσότερο μπερδεύτηκα. Ίσως θα έπρεπε να δουλέψεις περισσότερο αυτό το σημείο. Δηλαδή το πως θα καταστεί σαφές στον ανυποψίαστο αναγνώστη ότι πρόκειται για διαφορετικά πρόσωπα.

 

Πάντως, μ'αρέσει ο τρόπος που χρησιμοποιείς τη γλώσσα.

 

Σ' ευχαριστώ.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...

Important Information

You agree to the Terms of Use, Privacy Policy and Guidelines. We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue..