Jump to content

Οι σχολές της Νεότερης Ελληνικής Λογοτεχνίας


laas7
 Share

Recommended Posts

Σκεφτηκα πως ειναι μεγαλη αμελεια να μην παρουσιαζονται σε καποιο τοπικ του φορουμ, οι αμετρητοι και εξαιρετικοι ποιητες της χωρας μας, οι σχολες που εκπροσωπουν, οπως και μερικα απο τα γνωστοτερα ποιηματα... οπως ο ''Ερωτοκριτος και η Αρετουσα", " Ερωφιλη", ποιηματα με λαικα μυθοπλαστικα και φανταστικα στοιχεια.

Βρηκα καποια πολυ ενδιαφεροντα λινκ, ελπιζω πως θα σας αρεσουν ( Εγω παντως επωρωθην!)

 

http://www.krassanakis.gr/erotocritos.htm

http://el.wikipedia....%84%CE%BF%CF%82

 

Επισης παραθετω δημοτικα ποιηματα αναλογου υφος, τον "Ακριτα Διγενη" και "Το γιοφυρι της Αρτας", για να μην ξεχναμε την πλουσιοτατη λαικη παραδοση μας και πως οι ριζες του φανταστικου επους και των μυθων ειναι παναρχαιες (και αρα και της φανταστικης συγγραφης σε ολες τις εκφρασεις της).

(Δεν εβαλα την Οδυσσεια και την Ιλιαδα γιατι αυτα ειναι αδυνατον να τα ξεχασουμε!)

http://el.wikipedia....%84%CE%B1%CF%82

http://el.wikipedia....%84%CE%B1%CF%82

Edited by BladeRunner
Link to comment
Share on other sites

Εύγε για την ανάρτηση!!! Συμφωνώ ότι η λαϊκή παράδοση είναι από τις αρχαιότερες και τις πλουσιότερες. Είμαστε προικισμένοι σαν λαός! Όσο για το φανταστικό με λίγο σκέψη και μελέτη θα μπορούσε κανείς να πει ότι οι αρχαίοι ήταν μετρ στο είδος! (και μόνο οι μύθοι τους φτάνουν και περισσεύουν!)

 

Αν σου άρεσε ο Διγενής Ακρίτας σίγουρα θα αγαπήσεις και τα 4 κυριότερα βυζαντινά μυθιστορήματα.

1. Λίβιστρος και Ροδάμνη

2.Βέλθανδρος και Χρυσάντζα

3. Φλώριος και Πλατζιαφλόρα

4. Ιμπέριος και Μαργαρώνα

 

Τα λάτρεψα όταν τα διάβασα πρώτη φορά! Το απόλυτο μεσαιωνικό ανάγνωσμα! Τρέμε Tolkien!!! :)

Link to comment
Share on other sites

:) πολυ χαιρομαι!

Δεν τα ηξερα... θα τα ψαξω και θα αναρτησω και λινκ!

 

Επισης βρηκα ενα ακομα ενδιαφερον λινκ με αναφορες στα δημοτικα τραγουδια-ποιηματα των Ποντιων. Για μενα ολα αυτα ειναι συνηθως μεγαλη εμπνευση...

Αρχιζω και φανταζομαι ηρωες, κορασιδες, καστρα, περιπετειες και εμενα καπου εκει αναμεσα με το στυλο στο στομα να σκεφτομαι πως θα τα περιγραψω...

http://www.iconspain...-08-20-07-22-14

Edited by laas7
Link to comment
Share on other sites

Ο πόντος έχει μεγάλη παράδοση! good.gif που ανέφερες τα δημοτικά τραγούδια τους!

 

Μεγάλη σχολή λογοτεχνίας για ποίηση μόνο είναι και οι Επτανήσιοι. Σολωμός και οι ακόλουθοι του στην σολωμικά επηρεασμένη ποίηση επίσης ο Κάλβος, ο Λασκαράτος και ο Βαλαωρίτης που στέκονται επάξια δίπλα στον εθνικό ποιητή.

Link to comment
Share on other sites

http://el.wikipedia.org/wiki/%CE%95%CF%81%CF%89%CF%86%CE%AF%CE%BB%CE%B7

Και ένα άρθρο για την Ερωφίλη,πιστεύω πως αξίζει να υπάρχει.

Βέβαια μην ξεχνάμε και την ποίηση του Σολωμού που λόγω και της σχολής που ακολουθούσε υπήρχαν πολλά φανταστικά στοιχεία και παραθέτω τον Κρητικό που αν και ανήκει στον ρομαντισμό προσωπικά μου αρέσει αρκετά.

http://users.sch.gr/symfo/sholio/kimena/solomos_kritikos.htm

Και συγχαρητήρια για την ανάρτηση!good.gif

Link to comment
Share on other sites

Βάλτε και κανένα αστεράκι βρε, αφού σας αρέσει το topic! ;-) Πάνω-πάνω, δεξιά, εκεί που λέει rate topic.

Link to comment
Share on other sites

Βάλτε και κανένα αστεράκι βρε, αφού σας αρέσει το topic! ;-) Πάνω-πάνω, δεξιά, εκεί που λέει rate topic.

 

:) βάλαμε και αστεράκια!

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Βρηκα ενα ενδιαφερον λινκ για την βυζαντινη λογοτεχνια και για τα μυθιστορηματα που ανεφερε ο Νargathrod τα οποια ειναι σε πολλα σημεια εμμετρα ποιηματα.

http://www.ime.gr/projects/cooperations/byzantine_literature/gr/700/705ap1.html

Link to comment
Share on other sites

Βρηκα ενα ενδιαφερον λινκ για την βυζαντινη λογοτεχνια και για τα μυθιστορηματα που ανεφερε ο Νargathrod τα οποια ειναι σε πολλα σημεια εμμετρα ποιηματα.

http://www.ime.gr/pr...700/705ap1.html

 

 

πολύ καλό άρθρο! οι επιρροές που αναφέρει σε κάποια από τα μυθιστορήματα υπήρχαν κυρίως από την μεσαιωνική Ιταλία και την Αγία Ρωμαική αυτοκρατορία του Καρλομάγνου τους δυο γείτονες του Βυζαντινού κράτους στην δύση.

 

 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

You agree to the Terms of Use, Privacy Policy and Guidelines. We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue..