Jump to content

κατηγορίες ΕΦ


Recommended Posts

Έχω μια ιδέα, θα μπορούσαμε να κάνουμε ένα τόπικ στο οποίο θα γράψουμε τα διάφορα είδη-υποκατηγορίες της επιστημονικής φαντασίας (π.χ. cyberpunk, space opera, time travels κτλ) και ταυτόχρονα θα δώσουμε τα πέντε πιο εκπροσωπευτικά βιβλία για το κάθε είδος. Τι λέτε; (εκτός αν υπάρχει ήδη παρόμοιο τόπικ που μου ξεφυγε οπότε μπορούν οι διαχειριστές να το διαγράψουν).

Link to comment
Share on other sites

Καλή ιδέα. Θα είναι χρήσιμο. Ας δώσει όποιος θέλει είδος (θα τα οριστικοποιήσουμε τα είδη στο τέλος) και όσα βιβλία θεωρεί σημαντικά, έστω 2-3 και καταλήγουμε.

Link to comment
Share on other sites

Παραπέμπω ξανά στο γνωστό λινκ

 

Πιο συγκεκριμένα, για ΕΦ:

Hard Sci-Fi: Επιστημονική φαντασία με έμφαση στις "σκληρές" επιστήμες (φυσική, χημεία, βιολογία, αστρονομία). Το πλέον παραδοσιακό είδος.

Soft Sci-fi: Το ίδιο, απλά με τις "μαλακές" επιστήμες (κοινωνιολογία, ψυχολογία κτλ).

Space Opera: Πιου πίου σάι φάι που λέει και ο Ντίνος.

Cyberpunk: Αν κάποτε διαβάσατε Gibson ξέρετε τι ακριβώς είναι. Χάκερ, πολυεθνικές και απέραντες μεγαλουπόλεις. Χαρακτηριστικά έργα: Neuromancer, Snowcrash

Technothriller: Πρακτικά mainstream sci fi, με επιστημονικές ανακαλύψεις στη σύγχρονη εποχή. Πολύ χαρακτηριστικό έργο το Jurasic Park.

Slipstream: Περίπου το ίδιο με το από πάνω.

Science Fantasy: Επιστήμη και μαγεία γίνονται ένα.

Science Horror: Μία από τα ίδια, αλλά με τον τρόμο να εξηγείται επιστημονικά. Βλέπε I am Legend του Matheson.

Εναλλακτική ιστορία: Αν κάποιο γεγονός έγινε διαφορετικά στο παρελθόν, καταλήγουμε σε ένα διαφορετικό παρόν/μέλλον. Χαρακτηριστικά: P.K.Dick - The man in the high castle

 

Και συμπληρώνω:

Military SF: Είναι συχνά υποείδος της Hard SF ή της Space Opera και δίνει έμφαση σε μελλοντικούς στρατιώτες/πολέμους. Το Starship Troopers του Heinlein είναι ένα πολύ καλό παράδειγμα.

Δυστοπική ΕΦ: Όλα έχουν πάει κατά διαόλου. Αλλά εντελώς καταδιαόλου. Ο κόσμος είναι ένα φριχτό και απαίσιο μέρος και αν χρειαστεί να πω κάτι παραπάνω από 1984 θα φλυαρώ.

Ουτοπική ΕΦ: Ζούμε στην Ελλάδα, ξέχασε ότι υπάρχει...

Post Apocalyptic: Ο πολιτισμός έχει καταρρεύσει, ο κόσμος έχει καταστραφεί, οι επιζώντες αγωνίζονται για να επιβιώσουν σε ένα εχθρικό περιβάλλον.

Bizzaro Fiction: Από τα νέα υποείδη και ακόμα ψιλοάγνωστο, εντελώς περίεργες ιστορίες που συχνά κυνηγούν το σοκ.

New Wave: Είναι λογοτεχνικό κίνημα του 1960, που χαρακτηρίζεται από πειραματισμό τόσο στη φόρμα όσο και στη θεματολογία. Βλέπε Moorcock και Harlan Elisson

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

να προσθεσω και το Steampunk

μια ωραια περιγραφη του ειδους υπαρχει στο steampunk.com, η οποια ξεκιναει ως εξης: Steampunk has always been first and foremost a literary genre, or least a subgenre of science fiction and fantasy that includes social or technological aspects of the 19th century (the steam) usually with some deconstruction of, reimagining of, or rebellion against parts of it (the punk)

χαρακτηριστικα εργα που εχουν κυκλοφορησει και μεταφρασμενα στην Ελλαδα τα βιβλια του Reeve "Φονικες Μηχανες" και "Το Χρυσαφι των Αρπακτικων"

επισης το κομικ του Αλαν Μουρ που γυριστηκε και ταινια "The League of Extraordinary Gentlemen"

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

You agree to the Terms of Use, Privacy Policy and Guidelines. We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue..