Mesmer Posted August 30, 2012 Share Posted August 30, 2012 Όνομα Συγγραφέα: Άγγελος Είδος: Τρόμου Αριθμός Λέξεων: 5.620 Αυτοτελής; Ναι Σχόλια: Για τους Τερατογράφους Αρχεία: Δονήσεις.pdf Δονήσεις.doc Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dagoncult Posted September 6, 2012 Share Posted September 6, 2012 Μπερδεμένα κάπως τα πράγματα. Η μη γραμμική εξέλιξη της ιστορίας με ψιλοέμπλεξε σε σημεία. Ο λόγος βοήθησε την ιστορία να πάει αρκετά γρήγορα. Πάνω στο θέμα τις αληθοφάνειας: Ο πατέρας ξέρει ότι η έγκυος γυναίκα του δολοφονήθηκε από τον γιο του κι όμως του την χαρίζει; Δύσκολο μου φαίνεται. Δεν καλοέπιασα τι παίζει με το τέρας. Κάπως θολή μου φάνηκε η παρουσία του. Μάλλον την έκαναν ακόμα πιο θολή και οι φλασιές ανάμεσα στο παρελθόν και το παρόν. Δονήσεις.doc Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
laas7 Posted September 16, 2012 Share Posted September 16, 2012 (edited) Ειναι η αρτιοτερη ιστορια κατα την γνωμη μου. Δεν μπορω να πω πως φοβηθηκα, οσο με σοκαραν οι λεπτομερειες αιμομιξιας και ενος τραγικου παρελθοντος του πρωταγωνιστη που υποψιαζομαι και αγριευομαι. Αυτο που δεν καταλαβα ειναι αν το τερας τον εκανε να κανει ολα αυτα τα πραγματα η αν ηταν τελικα η φυση του... επειδη λες "θυμασαι την πρωτη φορα Σαμ:" Ειναι σαν το τερας να τον εχει οδηγησει σε ολα αυτα, αλλα το τελος του οπου παραδεχεται πως θελει να προκαλει πονο σε οσους τον εμπιστευονται με μπερδεψε γιατι αυτο ηταν δικη του σκεψη. Πιστευω πως αν ξαναγραφοταν πιο ξεκαθαρα θα ειχε καλυτερο αποτελεσμα. Εχει παντως προσεγμενη γραφη, πολλες φρασεις μου αρεσαν πολυ π.χ. σαν αυτη που αναφερει ο gismofbi, οπως και ο τροπος που ξεκινησες το κειμενο και νομιζω πως αν εβγαζες την λεξη φαντασματα εκει που τον ρωταει ο υπαλληλος του το θελει το οπλο (γιατι αμεσως αυτο μας οδηγει να θεωρησουμε πως ειναι ενα φαντασμα αλλα δεν ειναι-η ετσι νομιζω) και κανεις διαφορες διορθωσεις για να "στρωνει" πιο καλα σαν ιστορια θα εβγαζε πιο εντονη ατμοσφαιρα, θα ηταν πιο δυνατη. Edited September 16, 2012 by laas7 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Loch Moors Posted September 24, 2012 Share Posted September 24, 2012 (edited) Γεια σου τερατογράφε Άγγελε! Η ιστορία μου άρεσε, είχε πολλά δυνατά σημεία και σκηνές τρόμου πολύ καλά περιγεγραμμένες (σχεδόν ανατσουτσούριασα!). Το σημείο που το πετυχαίνεις αυτό στο μέγιστο βαθμό για μένα ήταν η αναδρομή στη σκηνή του βιασμού και αμέσως μετά στο δωμάτιο μέχρι να εμφανιστεί το τέρας . Επίσης πολύ ενδιαφέρουσα ήταν η θολή, κατά κάποιον τρόπο, εικόνα που δίνεις για τα κίνητρα και το χαρακτήρα του πρωταγωνιστή δεν ξεκαθαρίζεται ότι ήταν παρανοϊκός ή το τέρας τον καθοδηγούσε πάντα. Μου άφησε περισσότερο την αίσθηση ότι ήταν συνδυασμός και των δύο το οποίο κάνει πιο σκοτεινό και αυτόν και την ιστορία. . Έδωσες ένα καλό και προσεγμένο κείμενο που νομίζω ότι κι αυτό μετράει πολύ στο να αρέσει η ιστορία. Παραπάνω ίσως στοιχεία που θα ήθελα ώστε να μη μου αφήσει η ιστορία καθόλου κενά κάποια περισσότερα πράγματα για τον πατέρα του ή τουλάχιστον για το λόγο που κάλυπτε το γιο που είχε σφάξει τη γυναίκα του και βίασε την αδερφή του. Ήταν τόση η πατρική αγάπη; Τον εκβίαζε με κάποιον τρόπο; Λίγο περισσότερο "χώρο" στο τέρας, που ήταν το υπέρτατο κακό. Μου φάνηκε κάπως συνοπτική η εμφάνισή του, το ότι ο πρωταγωνιστής κατάφερε να υπερισχύσει στη θέληση που του επέβαλε τόσο γρήγορα. Το κείμενο δεν είχε πολλά πράγματα που να μου φάνηκαν "λάθη", κι αυτά που έχω σημειώσει στην ουσία είναι πολύ μικρές παρατηρήσεις. Πολύ καλή και ολοκληρωμένη προσπάθεια! Άντε καλή τύχη Δονήσεις_ματίνα.docx Edited September 24, 2012 by Σουσαμένια Άνοιξη Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
abuno Posted September 29, 2012 Share Posted September 29, 2012 Με κάλυψε ο Dagoncult. Θολή η παρουσία του ''τέρατος'' και λίγο μπέρδεμα το χρονικό μπρος-πίσω. Ο λόγος όμως είναι αρκετά δυνατός και καλοδουλεμένος και η ατμόσφαιρα τρόμου και μυστηρίου υπαρκτή και αισθητή. Αν και δε νομίζω ότι έχεις ανάγκη πια την ευχή, καλή επιτυχία... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
wordsmith Posted September 30, 2012 Share Posted September 30, 2012 (edited) -Πολύ καλογραμμένο και ατμοσφαιρικό. -Μερικές φράσεις και ατάκες πάρα πολύ ωραίες και μπράβο. Αυτές όπου το τέρας εξηγεί τι και πώς. -Συμφωνώ με τον dagoncult ότι η δομή μπερδεύει τον αναγνώστη. Γιατί να μην εξελίσσεται πιο γραμμικά; Έστω να έχει μία και μοναδική παράλληλη αφήγηση, δηλαδή σύνολο δύο, όχι περισσότερες. -Καλή ιδέα να βάλεις ονόματα στους χαρακτήρες, το κάνει κάπως πιο ξεκάθαρο. Να βάλεις και στον πρωταγωνιστή και στον πατέρα αν γίνεται. -Το τέρας σαν να αργεί να εμφανιστεί - κάποια στιγμή ανυπομονούσα "πού είναι επιτέλους; " -Στην 5η σελίδα, εκεί που λες "ο ήχος που έβγαινε μέσα από την ταινία" με μπέρδεψε. Ποια ταινία; Έχει ξανααναφερθεί; -Επίσης στην 6η σελίδα δεν είμαι σίγουρη ποιος από τους δύο λέει την πρώτη φράση("Αυτό δεν είναι τίποτα. Σκέψου κλπ") -Βρήκα κάποιους αγγλισμούς, πχ στη 2η σελίδα "να σώσει μερικά (λεφτά) για μια έκτακτη ανάγκη":καλύτερα "να φυλάξει" ή "να βάλει μερικά στην άκρη". Στην 7η σελίδα "δεν υπήρχε κάτι που θα μπορούσε να κάνει": ναι, το ξέρω ότι το αφήνουν και επαγγελματίες μεταφραστές αυτό έτσι, αλλά στα ελληνικά θα λέγαμε "δε μπορούσε να κάνει τίποτα". Τι διαφορά έχει; -Κάποιοι εκφραστικοί λόξιγκες στην 8η σελίδα: "από πού έβγαιναν οι λέξεις"-αφού είναι μία η λέξη, "Σάμιουελ". "υποχείριο γεγονότων"-εεε... κάτι άλλο ήθελες να πεις εδώ. Μήπως "υποχείριο εξελίξεων"; "οι απαντήσεις...έμειναν...ξεκρέμαστες"-μάλλον οι ερωτήσεις ξεκρέμαστες, χωρίς απαντήσεις. "κάτι τερατώδες έμοιαζε να ξυπνά και να δημιουργείται"-γιατί όχι μόνο "να ξυπνά"; Για να ξυπνήσει κάτι πρέπει να έχει ήδη δημιουργηθεί. Αλλά όλα αυτά είναι ψιλολόγια. Η ουσία είναι πως αυτή η ιστορία κάνει τον αναγνώστη να ενδιαφερθεί για το τι συμβαίνει και να την ακολουθήσει μέχρι να λυθεί το μυστήριο. Και επίσης λογοτεχνική χωρίς να πήζει στις παρομοιώσεις ή να προσπαθεί υπερβολικά πήζοντας στις ατάκες. Μπράβο. Edited September 30, 2012 by wordsmith Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mesmer Posted September 30, 2012 Author Share Posted September 30, 2012 Σας ευχαριστώ όλους για τα σχόλια και τις παρατηρήσεις. Όπως πάντα ήταν πολύ χρήσιμα για να δω τι θα χρειαζόταν για να γίνει πιο καλή η ιστορία, αλλά είναι και πολύτιμη βοήθεια για επόμενες. Κι ένα επιπλέον ευχαριστώ στη Ματίνα και τον Άκη για τα αρχεία με τις πιο συγκεκριμένες παρατηρήσεις. Όταν βλέπεις τα λάθη πάνω στο κείμενο γίνονται πιο κατανοητά. Και κάποιες απαντήσεις για την ιστορία: -Συμφωνώ με τον dagoncult ότι η δομή μπερδεύει τον αναγνώστη. Γιατί να μην εξελίσσεται πιο γραμμικά; Έστω να έχει μία και μοναδική παράλληλη αφήγηση, δηλαδή σύνολο δύο, όχι περισσότερες. -Καλή ιδέα να βάλεις ονόματα στους χαρακτήρες, το κάνει κάπως πιο ξεκάθαρο. Να βάλεις και στον πρωταγωνιστή και στον πατέρα αν γίνεται. -Στην 5η σελίδα, εκεί που λες "ο ήχος που έβγαινε μέσα από την ταινία" με μπέρδεψε. Ποια ταινία; Έχει ξανααναφερθεί; Έγραψα την ιστορία με αυτόν τον τρόπο ώστε κάποιες σκηνές από το παρελθόν να έχουν σχέση με αυτό που συμβαίνει στο παρόν, κι επειδή οι αναφορές στο παρελθόν δεν είναι γραμμικές, δεν μπορούσα να έχω μία παράλληλη αφήγηση. Ο πρωταγωνιστής έχει όνομα: Σάμιουελ-Σαμ. Ή μήπως εννοείς κάτι άλλο; Για τον πατέρα έχεις δίκιο. Ήταν ο μοναδικός που έμεινε αβάφτιστος. Για την ταινία, ήταν αυτή που κάλυπτε το στόμα του. Δεν θυμάμαι αν την είχα ξανααναφέρει έτσι. :Ρ Με τις υπόλοιπες παρατηρήσεις συμφωνώ. Πρόλαβες και τη διορία. :Ρ .Επίσης πολύ ενδιαφέρουσα ήταν η θολή, κατά κάποιον τρόπο, εικόνα που δίνεις για τα κίνητρα και το χαρακτήρα του πρωταγωνιστή δεν ξεκαθαρίζεται ότι ήταν παρανοϊκός ή το τέρας τον καθοδηγούσε πάντα. Μου άφησε περισσότερο την αίσθηση ότι ήταν συνδυασμός και των δύο το οποίο κάνει πιο σκοτεινό και αυτόν και την ιστορία. . Παραπάνω ίσως στοιχεία που θα ήθελα ώστε να μη μου αφήσει η ιστορία καθόλου κενά κάποια περισσότερα πράγματα για τον πατέρα του ή τουλάχιστον για το λόγο που κάλυπτε το γιο που είχε σφάξει τη γυναίκα του και βίασε την αδερφή του. Ήταν τόση η πατρική αγάπη; Τον εκβίαζε με κάποιον τρόπο; Λίγο περισσότερο "χώρο" στο τέρας, που ήταν το υπέρτατο κακό. Μου φάνηκε κάπως συνοπτική η εμφάνισή του, το ότι ο πρωταγωνιστής κατάφερε να υπερισχύσει στη θέληση που του επέβαλε τόσο γρήγορα. Το τέρας δεν επηρέαζε καθόλου την σκέψη του Σαμ. Οι πράξεις του ήταν καθαρά προϊόν δικών του αποφάσεων. Αυτό που έκανε, έμμεσα, το τέρας ήταν να τον οδηγήσει ξανά πίσω στο πατρικό του, για να τον φέρει αντιμέτωπο με την αδερφή του και την εγκυμοσύνη της. Για εκείνο, η κρισιμότητα της σύγκρουσης ήταν αυτή που θα έκανε τον Σαμ να κάνει κάποιες πολύ σκληρές πράξεις, κάτι που τελικά δεν συνέβη. Ο πατέρας της Σάρα δεν ήξερε για το βιασμό. Ούτε η Σάρα ήξερε για τη δολοφονία. Εδώ η ιστορία έχει να κάνει με τα σκοτεινά μυστικά που μπορεί να κρύβουν κάποιοι άνθρωποι. Κι ο Σαμ ξέρει πολύ καλά να τα εκμεταλλεύεται, επειδή του προκαλεί ευχαρίστηση το να πληγώνει αυτούς που τον εμπιστεύονται τόσο πολύ, που δεν θα μπορούσαν μετά να το ανταποδώσουν. Πιστεύω πως αυτές οι απαντήσεις καλύπτουν, κάπως, και κάποιες από τις απορίες του Άκη. Ελπίζω να σας κάλυψα. Και πάλι, πολλά ευχαριστώ! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gotanine Posted October 2, 2012 Share Posted October 2, 2012 Διάβασα και τις τρεις ιστορίες που παρατέθηκαν για τον διαγωνισμό κι έχω να πω, ότι παρά τα προαναφερθέντα από άλλους ατοπήματα, τα οποία είναι κάπως εμφανή, η ιστορία σου είναι μεστή. Και μ' αρέσουν οι αναδρομές και ο τρόπος αφήγησης. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cassandra Gotha Posted December 4, 2012 Share Posted December 4, 2012 Πολύ εύκολο κείμενο, έτρεχε από την αρχή μέχρι το τέλος. Δεν ξέρω όμως αν το θέλουμε αυτό σε μια ιστορία τρόμου, νομίζω πως όχι. Η ατμόσφαιρα σε ένα τέτοιο κείμενο κάνει τη διαφορά, και εδώ νομίζω χωλαίνει η ιστορία του Σαμ. Ήταν δυσάρεστη, αλλά αυτό δεν αρκεί. Δεν είχε καμία σκηνή που να μου μείνει μετά την ανάγνωση, κάτι δυνατό. Δεν ανατρίχιασα, ούτε ένιωσα λίγο φόβο, λίγη λειστοφοβία, κάτι δυσάρεστο, τέλος πάντων (πέρα από την παραδοχή ότι ήταν ένας διαταραγμένος εγκληματίας, που θα μου συνέβαινε και σε ένα δελτίο ειδήσεων). Λίγο με μπέρδεψε ο εφτάχρονος Αλ (στην αρχή νόμιζα ότι ήταν ο ίδιος και ότι ο Σαμ ήταν ένας θείος του, πως είχε δηλαδή μία αναδρομή στην παιδική του ηλικία). Το τέρας μοιάζει λίγο γκεστ σταρ, ήθελε κι άλλο χώρο, κι αλλο ρόλο. Και εκεί πιστεύω ότι κρύβεται ο άσσος στο παιχνίδι. Η ατμόσφαιρα, δηλαδή, που τόσο μου έλειψε. -->Τώρα που θυμήθηκα: καλά το πήγες στην αρχή με την εκκλησία νυχτιάτικα, γιατί το έτρεξες σαν Ταραντίνο μετά; Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mesmer Posted December 4, 2012 Author Share Posted December 4, 2012 Ευχαριστώ για το σχόλιο, Άννα, και που ξέθαψες λίγο την ιστορία. Έχεις δίκιο για τη γρήγορη ροή του κειμένου. Απ' όσο θυμάμαι, ήταν κάτι που επιδίωξα. Επειδή όταν διαβάζω μεγάλες ιστορίες στον υπολογιστή θέλω να πηγαίνουν πιο γρήγορα, κάνω το ίδιο και στις δικές μου. Σίγουρα θα μπορούσε να βελτιωθεί από άποψη ατμόσφαιρας. Είναι σωστό κι αυτό που λες για το τέρας. Δεν φάνηκε και πολύ, ίσως να μην έγινε και απόλυτα ξεκάθαρο το τι ήθελε, παρότι ο ρόλος του ήταν σπουδαίος. Γι' αυτό και η αγαπημένη μου σκηνή είναι εκείνη με το κρεβάτι, που, μάλλον, είναι και η μόνη σκηνή υπερφυσικού τρόμου στην ιστορία. Με την ευκαιρία να ευχαριστήσω και την Gotanine για το σχόλιό της, που μου είχε διαφύγει πριν από κάμποσες μέρες. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Κατακαλών Posted May 24, 2013 Share Posted May 24, 2013 Νόμιζα ότι την είχα σχολιάσει την ιστορία αλλά τελικά το είχα ξεχάσει. Ξεκινάω λοιπόν. Αρκετά σοκαριστικές λεπτομέρειες και η απαραίτητη σπλατεροβία, που προσωπικά μου αρέσει σε όλα τα είδη και όχι μόνο στον τρόμο. Μου αρέσουν πολύ τα χρονικά πέρα-δώθε, αν και ο αναγνώστης θέλει προσοχή για να μην το χάσει. Γενικώς προτιμώ να ξεκινάει μια ιστορία με αρκετά ερωτηματικά και αυτά να απαντώνται στην πορεία, με αναδρομές στο παρελθόν ή άλλα τεχνάσματα. Μπαίνεις σε μονοπάτια που όταν εξερευνώνται, ταρακουνούν συθέμελα τη σημερινή κοινωνία. Ενδοοικογενειακή βία, αιμομιξία κτλ. Το τέρας μου άρεσε αν και από τη δική μου οπτική γωνία, το πραγματικό τέρας είναι ο άνθρωπος. Μας αρέσει για τις αμαρτίες μας να βρίσκουμε άλλοθι σε ανώτερες δυνάμεις, δαιμόνια κτλ. Αυτό φαίνεται και εδώ ή τουλάχιστον έτσι το αντιλαμβάνομαι. Καλή επιτυχία σε μελλοντικές προσπάθειες. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mesmer Posted May 24, 2013 Author Share Posted May 24, 2013 Ευχαριστώ πολύ για το σχόλιο και τις σημειώσεις σου για την ιστορία. Σίγουρα είναι και ο άνθρωπος το τέρας στην ιστορία. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο «επιλέχθηκε». Καλή συνέχεια! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.