Jump to content

12 τρόποι να προσεγγίσεις την κοσμοπλασία σου


Naroualis

Recommended Posts

Δηλώνω, καταρχάς εντυπωσιασμένη (για τρίτη φορά...) και κατά δεύτερον ευγνώμων για δύο λόγους:

α) αισθάνομαι ότι μου έκανες ένα δώρο με αυτό εδώ το άρθρο για να μπορέσω κάπως να οργανώσω το Νέα-Ορλεάνη-ποτοαπαγορευση-μάγισσα-βουντού-ντεντέκτιβ-πράγμα που εδώ και καιρό ψάχνω απλά να βρω από που να το πιάσω έστω για να ξεκινήσω. Σου ζητάω συγνώμη, αλλά για την ώρα θα αγνοήσω παντελώς αυτό εδώ:

Standard Disclaimer: όλα όσα ακολουθούν δεν είναι τυφλοσούρτης. Καλείστε πριν τα εφαρμόσετε, να τα σκεφτείτε καλά και να πειραματιστείτε μαζί τους.

κι απλά θα δουλέψω με τη λίστα σου όσο καλύτερα μπορώ. Προς υπεράσπισή μου, τη διάβασα καλά καλά, δυο φορές, κι αποφάσισα ότι μου κάνει! :D

β) μου έκανες κι ένα δεύτερο (δώρο ντε) με την αναφορά (εδώ αν κατάφερνα να το βρω θα έβαζα εκείνο το εμότικον που κοκκινίζει - ακόμα καίνε τα μάγουλά μου)

 

Σε ευχαριστώ πολύ που το έγραψες αυτό το υπέρδιπλο σεντόνι κι εύχομαι να διαβαστεί πολύ, πάρα πολύ, γιατί τον αξίζει τον κόπο που έκανες και με το παραπάνω :rose:

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

 «Η Τζίνα είχε κρατήσει και την ανάσα της ακόμη, να μην την ακούσει το ζόμπι. Δεν είχε υπολογίσει τις φυσικές συνέπειες εκείνης της ρημάδας της κονσέρβας με τα φασόλια που είχε φάει το μεσημέρι.» 

 XA XA XA  :rofl:  :rofl:  :rofl:

Εκπληκτικό παράδειγμα !!!

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

θα δουλέψω με τη λίστα σου όσο καλύτερα μπορώ. 

 

Τουζούρ α βοτρ σερβίς, μαμαζελίτσα μου. Η ευχαρίστηση ήτο όλη δική μου. Κι άμα το καταφέρεις το κείμενο, ξέρεις ποιος θα προσφερθεί πρώτος να το διαβάσει έτσι;

 

 

 «Η Τζίνα είχε κρατήσει και την ανάσα της ακόμη, να μην την ακούσει το ζόμπι. Δεν είχε υπολογίσει τις φυσικές συνέπειες εκείνης της ρημάδας της κονσέρβας με τα φασόλια που είχε φάει το μεσημέρι.» 

 XA XA XA  :rofl:  :rofl:  :rofl:

Εκπληκτικό παράδειγμα !!!

 

Ε, μα, πια όλοι κι όλες μου γίνανε παριζιάνοι μη-μου-άπτου. Μα δεν το βρίσκεις κι εσύ λογικό; Κοτζάμ ζόμπι-απόκαλυψ, φαΐ μόνο κονσέρβα φασόλι και δεν τους πάει πιρ-πιρί;  :focus:

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΟ! Τρομερά ενδιαφέρον και πλούσιο και με άγχωσες, άντε τώρα να ξαναγράψω φάντασυ με κοσμοπλασία. Υποκλίνομαι, μανδάμ.

 

(Μεταξύ μας και μόνο γι'αυτό εδώ ένα τσουβάλι like θα σου το έδινα:

τι μπορεί να πάθει κανείς αν δαγκώσει Έλληνα το βράδυ της 25ης Μαρτίου, μετά το μπακαλιάρο-σκορδαλιά;

 ΟΥΑΑΑΑΧΑΧΑΧΟΥΧΟΥΧΟΥ!

Και επίκαιρο! )

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Ευθυμία το νήμα σου είναι μια όαση για τον έμπειρο κοσμοπλάστη, αλλά και τον άπειρο, αρχάριο συγγραφέα, που δεν γνωρίζει πως να ξεκινήσει την συγγραφή!

Εξαιρετική παρουσίαση! Χίλια μπράβο!

Link to comment
Share on other sites

Με κατέστρεψες. Εσυ και το αναθεματισμένο πρώτο επισόδειο του GOT μαζί. Ούτε συνεννοημένοι να ήσασταν! Και ότι είχα αποφασίσει ότι θα ταχθώ στα short stories, τουλάχιστον για τους επόμενους μήνες, τώρα με τρώει ο κ**ς μου να πιάσω το Μαύρο Ρόδο. Πού πάω η μουρλή; :bangin:

Link to comment
Share on other sites

Λοιπόν, από τον καιρό που βγήκε το κουμπί Like στα ποστ, χάσαμε ένα σωρό μηνύματα.

 

Δήλωσα χτες ότι μ' αρέσει. Αλλά σήμερα αισθάνομαι ότι οφείλω να πω πόσο πολύ μου αρέσει αυτό το κείμενο!

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Νομίζω ότι πήρα ένα μάθημα με όσα έγραψες Ευθυμία. Πιστεύω ότι ήσουν μεταδοτικότατη (πολύ υπερθετικός...)  ]

 

Σε ευχαριστώ για αυτό.

Link to comment
Share on other sites

Με κατέστρεψες. Εσυ και το αναθεματισμένο πρώτο επισόδειο του GOT μαζί. Ούτε συνεννοημένοι να ήσασταν! Και ότι είχα αποφασίσει ότι θα ταχθώ στα short stories, τουλάχιστον για τους επόμενους μήνες, τώρα με τρώει ο κ**ς μου να πιάσω το Μαύρο Ρόδο. Πού πάω η μουρλή; :bangin:

Για διάβασμα! :tease:

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Εξαιρετικο... εχω καταντασει γραφικη να δηλωνω θαυμαστρια...

 

Και πολυ χρησιμο ειδικα γιατι προσπαθω να γραψω για εναν καινουργιο κοσμο που τριβελιζει το μυαλο μου...

 

Τελος θα ηθελα να πω πως για μενα το πιο σημαντικο και αυτο που τοσο εκτιμω δεν ειναι πως εχεις μεταδοτικοτητα, τα λες ωραια , τα εξηγεις σωστα κτλ, αλλα πως ολα οσα εχεις αποκτησει με τον κοπο, την πειρα, την σκεψη σου κτλ θελεις και τα μοιραζεσαι με κατι αδαης σαν εμενα... και αυτο δεν "πληρωνεται".

Να σαι καλα Ευθυμια!

Edited by laas7
Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Πέρασα ώρες ψάχνοντας λεπτομέρειες για το τελευταίο διήγημα που έγραψα. Ήξερα ότι ανηφορίζαμε, (βρισκόμαστε περίπου στα 800 μέτρα), άρα το τοπίο έπρεπε να αλλάξει. Ωραία, λοιπόν, φύγε δρυ, έλα οξιά. Βρήκα την πανίδα στα δάση οξιάς, βρήκα βρώσιμα μανιτάρια, βρήκα ζώα όλων των ειδών, θηλαστικά, ερπετά, αμφίβια, πτηνά.

 

Νομίζω ότι δεν αναφέρω, τελικά, ούτε μία φορά τη λέξη οξιά στο διήγημα. Και ούτε που είδαμε μια σαλαμάνδρα. Ξέρω όμως ότι η κλέφτρα μου τρώει κοκκινούσκες, ένα εξαίσιο μανιτάρι που τρώγεται ακόμη και ωμό, (αμανίτης ο καισαρικός), που είναι και η εποχή του (Οκτώβριος). Ξέρω πού πατάω, κι ας μην μου χρειάστηκε να το αναφέρω στο κείμενο. (Α, ακούγεται μια αλεπού, εντάξει, αυτή είναι σχεδόν γκλόμπαλ ζώο όμως).

 

Οι βασιλίσκοι είναι στην άλλη πλευρά της οροσειράς, δεν μας αφορούν τώρα.

Edited by Cassandra Gotha
  • Like 4
Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...
  • 2 months later...

Με έχει αφήσει άφωνο αυτή η παρουσίαση και οι υπόλοιπες με τις 12κάδες συμβουλές!!! Σαν αρχάριος που είμαι ήταν οι πληροφορίες που έψαχνα καιρό για να ξεκινήσω ομαλά τη συγγραφή! Απλά συγχαρητήρια!

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Σ' ευχαριστώ για τα καλά σου λόγια!  :blush:  :blush:

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Πάρα πολύ καλή δουλειά και πραγματικά μπράβο για την ανάλυση!
Να κάνω λίγο τον δικηγόρο του διαβόλου όμως για χάριν της κουβέντας και της συζήτησης:

Προφανώς και πρέπει να υπάρχει προσοχή στην κοσμοπλασία, είτε είχε να κάνει με τον χώρο, με το έδαφος, με το περιβάλλον, με την πανίδα κτλ.
Έτσι όπως τα αναφέρεις όμως είναι σαν να μας λες να ρίξουμε μία ματιά σε 2-3 βιβλία βοτανολογίας μόνο και μόνο για να περιγράψουμε μία σκηνή μάχης. Θεωρώ το κομμάτι που αναλύει ο κάθε συγγραφέας το περιβάλλον, είναι το πιο κουραστικό. Ειδικά αν επιμείνει σε υπερβολικό βαθμό.

Ο περισσότερος κόσμο δεν ξέρει τις λεπτομέρειες που αναφέρεις οπότε δε θα δώσει τόση σημασία. Δεν είπα να πετάς μέσα στο κείμενο ότι να ναι, μην παρεξηγηθώ. Αλλά εκτός κι αν είσαι κάποιος γεωπόνος/βιολόγος/μετεωρολόγος που γουστάρεις να ξεψαχνίζεις fantasy βιβλία για να σημειώνεις τα λάθη που κάνανε, δεν νομίζω κανείς να σταματήσει να διαβάζει ένα βιβλίο επειδή αντί για πύργο από μάρμαρο έβαλε μαύρο βασάλτη και δεν δικαιολόγησε το ηφαίστειο που πρέπει να υπάρχει δίπλα.

Σημειώνω ξανά. Το θεωρώ ΠΑΡΑ πολύ αξιόλογη όλη την 12αδα και με βοηθάει πάρα πολύ μιας και είμαι τελείως άπειρος συγγραφέας, απλά κάποιες λεπτομέρειες μου φάνηκαν ολίγον τι υπερβολικές.
Αν έχω λάθος φυσικά και θα χαρώ να μου το εξηγήσεις ;)

Link to comment
Share on other sites

Εγώ νομίζω ότι η προσοχή στις λεπτομέρειες από τη μεριά του συγγραφέα ξεχωρίζει την εξαιρετική λογοτεχνία από την απλά καλή. Ας είναι και ένας μόνο αναγνώστης στους χίλιους που να έχει τις γνώσεις και την επιμονή να επιβεβαιώσει ότι δεν έκανες λάθος.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Πάρα πολύ καλή δουλειά και πραγματικά μπράβο για την ανάλυση!

Να κάνω λίγο τον δικηγόρο του διαβόλου όμως για χάριν της κουβέντας και της συζήτησης:

 

Προφανώς και πρέπει να υπάρχει προσοχή στην κοσμοπλασία, είτε είχε να κάνει με τον χώρο, με το έδαφος, με το περιβάλλον, με την πανίδα κτλ.

Έτσι όπως τα αναφέρεις όμως είναι σαν να μας λες να ρίξουμε μία ματιά σε 2-3 βιβλία βοτανολογίας μόνο και μόνο για να περιγράψουμε μία σκηνή μάχης. Θεωρώ το κομμάτι που αναλύει ο κάθε συγγραφέας το περιβάλλον, είναι το πιο κουραστικό. Ειδικά αν επιμείνει σε υπερβολικό βαθμό.

 

Ο περισσότερος κόσμο δεν ξέρει τις λεπτομέρειες που αναφέρεις οπότε δε θα δώσει τόση σημασία. Δεν είπα να πετάς μέσα στο κείμενο ότι να ναι, μην παρεξηγηθώ. Αλλά εκτός κι αν είσαι κάποιος γεωπόνος/βιολόγος/μετεωρολόγος που γουστάρεις να ξεψαχνίζεις fantasy βιβλία για να σημειώνεις τα λάθη που κάνανε, δεν νομίζω κανείς να σταματήσει να διαβάζει ένα βιβλίο επειδή αντί για πύργο από μάρμαρο έβαλε μαύρο βασάλτη και δεν δικαιολόγησε το ηφαίστειο που πρέπει να υπάρχει δίπλα.

 

Σημειώνω ξανά. Το θεωρώ ΠΑΡΑ πολύ αξιόλογη όλη την 12αδα και με βοηθάει πάρα πολύ μιας και είμαι τελείως άπειρος συγγραφέας, απλά κάποιες λεπτομέρειες μου φάνηκαν ολίγον τι υπερβολικές.

Αν έχω λάθος φυσικά και θα χαρώ να μου το εξηγήσεις ;)

Ο αναγνώστης δεν χρειάζεται (μη σου πω, δεν πρέπει) να καταλάβει τι έρευνα έχεις κάνει, πόσες και ποιες γνώσεις έχεις. Το αποτέλεσμα είναι που σε ενδιαφέρει, και το αποτέλεσμα πρέπει να είναι στιβαρό. Να ξέρεις εσύ τις λεπτομέρειες, ώστε να ελέγχεις τα πάντα, κι ας μη σου χρειαστεί να τις αναφέρεις όλες. Αν πετάς ό,τι δέντρο νά 'ναι από 'δω κι από 'κει, αν δε δίνεις σημασία στο έδαφος, το κλίμα, την πανίδα, θα βγει ένα μπερδεμένο πράγμα που, μπορεί να μην κάνει κανέναν να σταματήσει το διάβασμα, αλλά σίγουρα δεν θα είναι κάτι καλό (χώρια που μπορεί να είναι τόσο κακό που ναι, να σταματήσει κάποιος να το διαβάζει). Όλα αυτά θα δώσουν τη βάση για να προσέξει, απερίσπαστος, ο αναγνώστης όλα τα άλλα.

  • Like 4
Link to comment
Share on other sites

Αυτό που ήθελα να επισημάνω περισσότερο είναι το εξής: Προφανώς και πρέπει να υπάρχει μία αλήθεια σε αυτά που περιγράφεις αλλιώς ακόμα και ο μέσος αναγνώστης θα ξινήσει. Δεν είπαμε να βάλεις πεύκα στην μέση της ερήμου ούτε τριανταφυλλιές πάνω στο Έβερεστ. Όλα θέλουν την προσοχή τους και σίγουρα όταν πλάθεις έναν κόσμο από την αρχή, πρέπει να προσέξεις αρκετά πράγματα.

Απλά εγώ προσωπικά δε θέλω ο συγγραφέας να αφιερώσει υπερβολικά πολύ χρόνο σε λεπτομέρειες που κανείς δε θα προσέξει και να χάσει από την ουσία του γραπτού. Μπορεί πάνω στην προσπάθεια του να αποδώσει ολόσωστα το περιβάλλον να μην ασχοληθεί όσο πρέπει με την πραγματική περιγραφή της σκηνής, τους χαρακτήρες, την ουσία της ιστορίας.
Θέμα προτεραιοτήτων σαφώς αλλά δεν νομίζω ότι μία ιστορία θα κριθεί τόσο αυστηρά απο το αν έβαλε το σωστό χρώμα στα πεσμένα φύλλα τα οποία πατάει ο πρωταγωνιστής όταν πάει να σώσει την πριγκήπισσα από το κάστρο.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Η έρευνα παίζει ρόλο ακόμα και αν δεν γράψεις λέξη από όσα έμαθες ( που δε γίνεται όλο και κάπου θα χρειαστούν) και περνάει υποσυνείδητα στο έργο σου. Εγώ που έχω ειδικευθεί στην μεσαιωνική ιστορία μπορώ να σου πω ότι ο Μάρτιν ας πούμε την έχει μελετήσει πολύ έστω και μόνο για την Αγγλία και αυτό το εκτιμάς στο συγγραφέα. Φυσικά η έρευνα δεν πρέπει να επισκιάζει την ιστορία (μια τάση που είχε ο μακαρίτης ο Κράιτον) αλλά από εκεί και πέρα είναι θέμα να κρατάς την ισορροπία. 

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Ένα πράγμα που ανακάλυψα κάνοντας μπόλικη και εξαντλητική δουλειά με την ελλιπή κοσμοπλασία μου πριν το re-write του μυθιστορήματος με το οποίο παλεύω ήταν το εξής: δεν έχει σημασία να περιγράφεις τα πάντα, έχει όμως σημασία να τα ξέρεις. Αν ξέρεις το κλίμα, τη χλωρίδα και την πανίδα μίας περιοχής καθώς και των γύρω περιοχών της, μπορείς εύκολα να μαντέψεις τις εμπορικές και πολιτικές σχέσεις μεταξύ των περιοχών αυτών (ποια είναι πιο πλούσια, ποια έχει περισσότερη δύναμη, ποια εμπορεύεται τι, ποια έχει πιο ισχυρό πεζικό και ποια έχει πιο ισχυρό ναυτικό κτλ.) κι αυτές οι γνώσεις που εσύ σαν συγγραφέας αποκτάς στήνοντας την κοσμοπλασία σου δίνουν μια αυθεντικότητα στο τελικό αποτέλεσμα. Δεν χρειάζεται να περιγράψεις κάθε βράχο και κάθε φυτό και κάθε φαγητό, αν όμως αναφέρεις κάποια - κι ούτε χρειάζονται εκτενείς περιγραφές, μία γραμμή φτάνει - το κείμενό σου αυτόματα ανεβαίνει δέκα σκάλες σε αληθοφάνεια. Συν τοις άλλοις, η γεωγραφία κι οι κλιματολογικές συνθήκες, επηρεάζουν άμεσα τη νοοτροπία και την ζωή σε κάθε μέρος: αλλού έχεις ψαράδες, αλλού γεωργούς, αλλού κυνηγούς, αλλού νομαδικές φυλές που κάνουν πλιάτσικο γιατί οι δικές τους περιοχές δεν έχουν αρκετή τροφή κάποιες εποχές του χρόνου κτλ. Ακόμη κι αν δεν αφιερώσεις παραγράφους ολόκληρες ή κεφάλαια σε αυτά τα πράγματα, ακόμη κι αν δεν αφιερώσεις μισή γραμμή, αν ΕΣΥ τα γνωρίζεις, θα φαίνεται στο κείμενό σου. Θα έχεις στα χέρια σου έναν ζωντανό κόσμο κι ο αναγνώστης θα μπορεί να συμπληρώσει με τη φαντασία του τα κενά όπου χρειάζεται πολύ πιο εύκολα απ' ό,τι αν έχει γενικόλογες περιγραφές του στυλ "το κάστρο ήταν χτισμένο δίπλα σε μια μεγάλη λίμνη" (αν σε αυτό προσθέσεις μία λέξη για το υλικό από το οποίο είναι φτιαγμένο το κάστρο και μισή γραμμή για την αρχιτεκτονική του, αν κάνεις τη λίμνη βαλτότοπους και το κάστρο σου προσβάσιμο μόνο με την άμπωτη, αμέσως έχεις ένα πολύ πιο ενδιαφέρον τοπίο στα χέρια σου). These are my two cents, at least :)

  • Like 5
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...

Important Information

You agree to the Terms of Use, Privacy Policy and Guidelines. We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue..