Jump to content

12 πράγματα που πρέπει να ξέρεις για τον ήρωά σου


Naroualis

Recommended Posts

Αυτό που μόλις κατάλαβα, διαβάζοντας ακόμα ένα από τα υπέροχα άρθρα σου, είναι το πόση δουλειά κάνουμε τελικά με τον εαυτό μας στήνοντας τους χαρακτήρες μας. Μου φαινότανε τόσο φυσικο που ποτέ προηγουμένως δεν το είχα σκεφτεί ώστε να το πάρω και χαμπάρι.

 

Δεν έχω ιδέα πώς να κάνω το 11 και μάλλον δεν το είχα σκεφτεί κι όλας ποτέ. Όπως επίσης, είμαι σχεδόν σίγουρη πως θέλω πάρα πολλή δουλειά με το 12 :p Με την έννοια ότι πάντα ξέρω τα παραπάνω, εντάξει, έστω ένα μεγάλο μέρος τους, αλλά σχεδόν ποτέ δεν έχω αποφασίσει πώς -με ποιον τρόπο δηλαδή και με ποια δοσολογία- θα τα διαχειριστώ μέσα στο παιχνίδι.

 

Για άλλη μια φορά, σε ευχαριστούμε πολύ :)

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Α ρε Ευθυμία, κάθε φορά που διαβάζω ένα από αυτά μού 'ρχεται να κάτσω να γράψω ένα ολόκληρο (ναι, ολόκληρο! ) μυθιστόρημα. Ε, θα το κάνω, δεν θα το κάνω; Και όσο θα το κάνω, θα τα έχω αυτά τυπωμένα εκεί, δίπλα μου, να με βοηθούν.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...
  • 10 months later...

Αρκετά χρήσιμες πηγές για υλικό κατασκευής χαρακτήρα.

Έχω κάνει έναν συνδιασμό ερωτήσεων ( επειδή γράφω κυρίως φαντασία ή περιπέτειες κατασκοπίας  έχω βάλει ερωτήσεις που να με βοηθούν για τέτοιους ήρωες ) αλλά μου βγήκαν 4 σελίδες, μήπως το παράκανα; Γνώμες και παρατηρήσεις δεκτές. Και φυσικά όποιος θέλει να το χρησιμοποιήσει ελεύθερα και να μας πει την εμπειρία του στην πράξη.

Σχεδιασμός Χαρακτήρα.doc

Edited by WILLIAM
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Έχω κάποιες σκέψεις για την περιγραφή της εικόνας του ήρωά μας. (Δηλαδή, ούτε τη φωνή, ούτε τυχόν χούγια. Αυτό που με απασχολεί είναι η εικόνα).

 

1) Ποια είναι η καλύτερη στιγμή για να περιγράψουμε τον κεντρικό μας χαρακτήρα; (Καλά, και κάθε χαρακτήρα, εδώ που τα λέμε).

2) Πόσο πρέπει να τον περιγράψουμε;

 

1) Γνώμη μου είναι ότι εξαρτάται από την οπτική γωνία. Αν έχουμε την οπτική γωνία τη δική του, δηλαδή παρακολουθούμε την ιστορία μέσα από αυτόν/ήν, τότε είναι πολύ δύσκολο να τον/την περιγράψουμε από την αρχή. Εκτός και αν ξεκινάμε με την αντανάκλασή του (θα σταματήσω τώρα να γράφω του/την, εντάξει; ) πάνω σε καθρέφτη, στάσιμα νερά, καλογυαλισμένη ασπίδα.

Ως εκ τούτου, δεν έχουμε παρά να δώσουμε όσο πιο σύντομα γίνεται μια γενική εντύπωση μέσα από κινήσεις (αν κινείται σβέλτα, το πιθανότερο είναι να έχει μικρό όγκο, αν κάνει ένα βήμα το λεπτό, μάλλον είναι γίγαντας - κυριολεκτώ! ), τα ρούχα του (ο χιτώνας του έπεφτε μακρύς, αλλά πάλι, όλα μακριά του έπεφταν), και άλλα τεχνάσματα, και να μπούμε σε λεπτομέρειες σιγά-σιγά, αργότερα. Για παράδειγμα, σε μια σκηνή μπορεί να βγάλει μια άσπρη τρίχα από το μαύρο παλτό του (πάλι μαδάω ρε; ), ή ας τον κοροϊδέψει καποιος για τις φακίδες του. Ας κουτουλήσει σε μία κάσα πόρτας (πώς το λένε αυτό το πράγμα, ξεχνάω), ή μπορεί να σκαρφαλώνει στην αναποδογυρισμένη χύτρα του για να φτάσει το βάζο με τα θανατηφόρα μανιτάρια.

 

Όλα αυτά, βέβαια, μόνο αν έχουμε ο.γ. "Τρίτου προσώπου με Camera on shoulder" ή "Τρίτου προσώπου με Surface Thoughts".

http://community.sff.gr/topic/15322-12-%CE%BB%CF%8C%CE%B3%CE%BF%CE%B9-%CE%B5%CF%80%CE%B9%CE%BB%CE%BF%CE%B3%CE%AE%CF%82-%CE%AE-%CE%B1%CF%80%CF%8C%CF%81%CF%81%CE%B9%CF%88%CE%B7%CF%82-%CF%84%CE%B7%CF%82-%CE%BF%CF%80%CF%84%CE%B9%CE%BA%CE%AE%CF%82-%CE%B3%CF%89%CE%BD%CE%AF%CE%B1%CF%82/

 

Μετά, (Deep thoughts) δυσκολεύει πολύ το πράγμα. Ή όχι; Γνώμες;

 

2) Πού πρέπει να σταματάει η περιγραφή;

Αναλόγως την ιστορία και το ύφος της. Δεν είναι όλες οι ιστορίες ίδιες, θέλουν να πουν άλλα πράγματα η κάθε μία. Πιστεύω ότι είναι λίγες οι περιπτώσεις που χρειάζεται να απεικονίζουμε λεπτομερώς τον κεντρικό χαρακτήρα, σε σημείο να ξέρουμε τι σχήμα έχουν οι ρυτίδες του. Μου αρέσει να δίνω (και να μου δίνονται, ως αναγνώστρια) τα βασικά: σωματική δομή και χρώματα, κι από και πέρα να καλύπτονται τα υπόλοιπα από τη φαντασία κατά την ανάγνωση. Αν υπάρχει ένα ιδιαίτερο χαρακτηριστικό (ο ήρωας έχει έξι δάχτυλα στο ένα χέρι) ε, καλό είναι να μην αναφερθεί στην εκατοστή σελίδα, αλλά σε γενικές γραμμές ας έρχονται τα πράγματα φυσικά, όταν, αν χρειαστούν. Για παράδειγμα, αν έχουμε κάποιον που έχει τραυματιστεί και ντρέπεται για μια ουλή, δεν είναι ανάγκη να την περιγράψουμε λεπτομερώς, εκτός και αν ξεντυθεί μπροστά στον καθρέφτη ή σε κάποιον άνθρωπο (και το σηκώνει η σκηνή: δεν είναι λογικό να βγάζει τα ρούχα του για να πέσει στη θάλασσα επειδή κάποιος πνίγεται, και να κοιτάμε την ουλή του). 

 

Εσείς τι λέτε; Πόσο (και πότε) περιγράφετε τους ήρωές σας;

Edited by Cassandra Gotha
  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Well, θα μοιραστώ απλά τι κάνω εγώ, διότι πέρα από τις οπτικές γωνίες (που ορθά λες ότι παίζουν ρόλο σ' αυτό), εξαρτάται καθαρά κι από τις προτιμήσεις του συγγραφέα.

 

Προσωπικά, αντιπαθώ το τρικ με τον καθρέφτη. Μου φαίνεται εντελώς αφύσικο, ειδικά όταν γράφω πρωτοπρόσωπη. Όπως σου έγραψα και στο w2w, έχω γράψει μία νουβέλα με πρωταγωνίστρια που όχι μόνο δεν περιγράφεται αλλά παραμένει και ανώνυμη ως το τέλος της ιστορίας. Έχω γράψει νουβέλα με πρωταγωνίστρια που ξέρουμε μόνο το όνομά της. Έχω γράψει νουβέλα με πρωταγωνιστή που ξέρουμε μόνο το όνομά του. Επίσης, μπορώ να σκεφτώ τουλάχιστον 3 διηγήματα που έχω ανεβάσει εδώ σε πρωτοπρόσωπη και δεν έχω περιγράψει καθόλου τους ήρωες. [Σε μία περίπτωση, μάλιστα, όλοι οι πρωταγωνιστές της ιστορίας μένουν και ανώνυμοι.] Οπότε είναι κάτι που μάλλον συνηθίζω, μπορείς να πεις, το να μην περιγράφω τους πρωταγωνιστές όταν αφηγούνται σε πρώτο πρόσωπο. Δεν λέω ότι είναι σωστό, ντε και σώνει, όμως σε κείμενα μέχρι κάποιο μέγεθος, you can get away with it. Σε μυθιστόρημα, θα το θεωρούσα προβληματικό εκτός κι αν υπήρχε συγκεκριμένος λόγος να γίνει (π.χ. Πες στη Μορφίνη ακόμα την ψάχνω).

 

Σε τριτοπρόσωπες αφηγήσεις, αν δεν είναι εστιασμένες και το κείμενο δεν είναι αφαιρετικό, θα περιγράψω. Σε εστιασμένες τριτοπρόσωπες πάλι θα περιγράψω, αλλά θα το κάνω συνήθως με έναν από τους εξής δύο τρόπους:

 

α) σταδιακά και σε συνδυασμό με κίνηση ή έκφραση: αυτό ξεμπουκώνει το κείμενο από μια μαζεμένη περιγραφή και, εντός των δέκα πρώτων σελίδων, έχεις και μια ικανοποιητική περιγραφή του χαρακτήρα που έρχεται και αρκετά φυσικά. .

 

β) ο αγαπημένος μου τρόπος για πρωτοπρόσωπη (που όμως δουλεύει ρολόι και σε τριτοπρόσωπη): σύγκριση με κάποιον άλλο χαρακτήρα ή κάποια άλλη φυλή.

 

 

Μένω κι εγώ συνήθως στα βασικά χαρακτηριστικά: μαλλιά, μάτια, σωματική διάπλαση. Από εκεί και έπειτα, ανάλογα το χαρακτήρα και τις ιδιαιτερότητές του το τι παραπάνω μπορεί να γράψω. Σπάνια περιγράφω ζυγωματικά, για παράδειγμα, ή χείλη. Από την άλλη, περιγράφω συχνά ρούχα, ως κομμάτι του characterization. Άλλοι χαρακτήρες φοράνε πανοπλίες με βαθουλώματα κι άλλοι χαρακτήρες φοράνε καλογυαλισμένες πανοπλίες με περίτεχνα σκαλίσματα.

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Αν είναι να μην περιγράψεις καθόλου έχει καλώς αλλά αν είναι να περιγράψεις το χαρακτήρα καλό είναι να το κάνεις νωρίς γιατί ο αναγνώστης διαβάζει και φαντάζεται και αν αργήσεις να τον περιγράψεις και τον φανταστεί κάπως το χαρακτήρα, μπορεί να τον απογοητεύσεις πολύ μετά με τη δική σου περιγραφή. 

Εγώ συνήθως όταν περιγράφω κάποιο χαρακτήρα δίνω μερικά βασικά στοιχεία, ενδεχομένως αν διαφέρει σε κάτι το αναφέρω, και αυτό είναι όλο.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...

Important Information

You agree to the Terms of Use, Privacy Policy and Guidelines. We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue..