Jump to content

Terry Brooks, ο σωτήρας του φάντασυ που όλοι μισούνε


heiron
 Share

Recommended Posts

Εδώ στο φόρουμ αλλά και γενικότερα υπάρχει μια προκατάληψη κατά του Τέρρυ Μπρουκς. Αν και είναι από τους πιο διάσημους και πετυχημένους φαντασάδες εκεί έξω θεωρείται από πολλούς μια υπερτιμημένη μετριότητα. Ειδικότερα το πρώτο βιβλίο της σειράς Σαννάρα, το The Sword of Shannara, θεωρείται μια φτηνή απομίμηση του Άρχοντα των Δακτυλιδιών. Και εδώ που τα λέμε είναι. Παράλληλα όμως θα πρέπει να έχουμε κατά νου ότι πριν το βιβλίο αυτό δεν υπήρχε η μαζική υστερία για φάντασυ και συγκεκριμένα για τολκιενοειδές φάντασυ. Αυτό το είδος, και γενικότερα το επικό φάντασυ χρωστά πολλά στο συγκεκριμένο βιβλιο, τον συγγραφέα του αλλά και τον εκδότη του. Ένα πολύ ενδιαφέρον αρθρο που με έβαλε σε σκέψεις είναι στον παρακάτω σύνδεσμο.
https://medium.com/@adribbleofink/how-terry-brooks-saved-epic-fantasy-8af7084f94a3

 

Εσείς τί γνώμη έχετε για τον Terry Brooks και τη συνεισφορά του στο φάντασυ;

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

εχω διαβάσει 4 βιβλια του συγγραφεα...αν εξαιρεσουμε το σπαθι των σαναρα το οποιο οντως ειναι μια τραγικη απομιμηση του αρχοντα (χωρις να ειναι ομως κακο,...ειναι ενα απλό διασκεδαστικο βιβλιο με αρκετη δραση) τα υπόλοιπα εινα εμφανως καλύτερα. το θεμα ειναι βεβαια τι ζητας. δεν εχει ιδιαιτερη πρωτοτυπια και γενικα ολα ειναι περιπου στο ιδιο μοτιβο. αλλα δεν σταματυαει η δραση σε κανενα σημειο και δεν εινα βαρετα...για νεαρους αναγνωστες ειναι σιγουρα πολυ ενδιαφεροντα...για αρχαριους επισης...για πολυ προχωρημενους ειναι μετρια....

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Πολύ ιδιάζουσα περίπτωση ήταν για εμένα ο τολκινικός κόσμος που προήλθε από μία αποκαλυπτική πυρηνική καταστροφή. Μία πολύ ενδιαφέρουσα ιδέα, που στον κόσμο των Four Lands μοιάζει σαν δύο διαφορετικοί κόσμοι να έχουν συγκρουστεί βίαια. Μου άφησε μία παράξενη αίσθηση, σαν να διάβασα κάτι πολύ ενδιαφέρον και κάτι πολύ-πολύ-πολύ μέτριο ταυτόχρονα.

Link to comment
Share on other sites

  • 11 months later...

H προκατάληψη sτα κείμενα του Terry Brooks είναι κάτι που δυστυχώς θα τον στοιχειώνει όσο ζει.

 

Χωρίς να έχω διαβάσει ολόκληρο το Σανάρα 1, που ήταν η πέτρα του σκανδάλου, οφείλω να ομολογήσω ότι όντως "Τολκινίζει" επικίνδυνα. Το θέμα είναι πως αντιθετικά με αυτά που διάβαζα στο διαδίκτυο, δεν είναι τόσο δραματική η κατάσταση.

 

Κατανοώ πως σαν νέος συγγραφέας ~τότε~, χρειαζόταν ένα πάτημα για να κάνει την εκκίνησή του και τι πιο σίγουρο απ'τον "βασιλιά" του είδους; Μπορεί να το πληρώνει ακόμη αλλάαα μόνο κακό δεν του έκανε καθώς κατάφερε να εδραιωθεί ανάμεσα στους ευπώλητους..

 

Η γραφή του χαρακτηρίζεται από λυρισμό,χρήση όμορφων λέξεων/πλούσιου λεξιλογίου. Γενικώς βρίσκεται σε πολύ καλό επίπεδο, δε νομίζω πως μπορεί να τον κατηγορήσει κάποιος γι'αυτό. 

 

Συγκριτικά με τον Τολκιν δεν είναι ανάλογα ικανός στην κοσμοπλασία. Ο κόσμος του υστερεί σε ζωντάνια. Εκεί που ο  Τόλκιν έγραψε ένα ολόκληρο βιβλίο για να αναλύσει το ιστορικό backround, o Brooks περιορίζεται στην παρουσίαση του μέσω διαλόγων λιτά κι απέριττα . Άλλη μία διαφορά τους είναι ότι ο Brooks, όπως και οι περισσότεροι σύγχρονοι fantasy συγγραφείς (-80 και μετά), δίδει πολύ έμφαση στην περιγραφή των περιοχών, χαρακτηριστικών των ατόμων, στην επανάληψη των εσωτερικών συναισθημάτων των ηρώων σε σημείο που με έκανε να νιώσω ότι σπαταλά σελίδες άσκοπα.

 

Όπως και να χει, τα σχόλια μου βασίζονται στο Σανάρα 1. Απ'ότι διαβάζω οι επόμενες προσπάθειές του έχουν περισσότερη Brooks προσωπικότητα.

Edited by Rincewind
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Καλησπέρα,

 

Θα ήταν εύκολο να παραθέσει κάποιος την σειρά των βιβλίων?  Αν δεν κάνω λάθος, υπάρχουν δύο τριλογίες.... η όχι?

Link to comment
Share on other sites

Δεν είναι δύσκολο να το βρείτε..με τη βοήθεια του google.

 

Σπαθί των Σανάρα Α & Β τόμος (επετειακή έκδοση)

Οι μαγικές πέτρες των Σανάρα 

Το μαγικό τραγούδι των Σανάρα

 

Αυτά είναι της βασικής τριλογίας. Από εκεί και πέρα δεν είμαι σίγουρος ότι έχουν μεταφραστεί όλα τα υπόλοιπα της σειράς. Σίγουρα υπάρχουν τα : Οι απόγονοι των Σανάρα, Η ξωτική βασίλισσα των Σανάρα, Ο Δρυΐδης των Σανάρα

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Δεν είναι δύσκολο να το βρείτε..με τη βοήθεια του google.

 

Σπαθί των Σανάρα Α & Β τόμος (επετειακή έκδοση)

Οι μαγικές πέτρες των Σανάρα 

Το μαγικό τραγούδι των Σανάρα

 

Αυτά είναι της βασικής τριλογίας. Από εκεί και πέρα δεν είμαι σίγουρος ότι έχουν μεταφραστεί όλα τα υπόλοιπα της σειράς. Σίγουρα υπάρχουν τα : Οι απόγονοι των Σανάρα, Η ξωτική βασίλισσα των Σανάρα, Ο Δρυΐδης των Σανάρα

 

Σε ευχαριστώ για την άμμεση απάντηση,απλώς με αυτήν την σειρά βιβλίων χάθηκα λίγο,γιατί ύστερα απο ψάξιμο, είδα οτι είναι αρκετά μεγάλος ο αριθμός των βιβλίων και δεν ήξερα απο που ακριβώς ξεκινάει....

Link to comment
Share on other sites

Καλησπέρα,

 

Θα ήταν εύκολο να παραθέσει κάποιος την σειρά των βιβλίων?  Αν δεν κάνω λάθος, υπάρχουν δύο τριλογίες.... η όχι?

Τρεις σειρές υπάρχουν μεταφρασμένες αν και τα περισσότερα είναι εξαντλημένα.

 

Εκτός από την αρχική σειρά που έχει βάλει ο Rincewind είναι ακόμα:

 

Η κληρονομιά των Σανάρα (4 βιβλία) και Το ταξίδι του Τζέρλι Σανάρα (3 βιβλία).

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Ολοκλήρωσα τελικά το Σπαθί των Σανάρα και είναι αρκετά καλό. 

 

Αν θα έπρεπε να το βαθμολογήσω βασιζόμενος στο thread που υπάρχει, θα του έβαλα 3 για την ιδέα, 4 για τα υπόλοιπα = 7

 

Προφανώς διαφωνώ με τις αρνητικές κριτικές που το βαφτίζουν ως χειρότερο fantasy βιβλίο αλλά απ'την άλλη δε γίνεται να αγνοηθούν οι ομοιότητες με το Lord of the Rings.

 

Συνοπτικά :

 

+γραφή

+ροή γεγονότων

+μάχες

+κοσμοπλασία

+ανάπτυξη ηρώων

 

-πολύ επιρροή από Lord

-απότομο φινάλε (επετειακή έκδοση)

 

Γι'αυτούς που αναρωτιούνται, το βιβλίο σταματά να Lord-ίζει αρκετά πιο πριν απ'το μισό του.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Έχει διαβάσει κανείς το "Αναμέτρηση με τον δαίμονα"; Πως σας φάνηκε; Το βρήκα μεταχειρισμένο και δεν ξέρω αν αξίζει να το πάρω.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Χαίρετε και από έμενα.

Το πρωτο βιβλιο ναι ειναι αντιγραφή απο τον άρχοντα αλλα τα επομενα δυο εχουν πολυ καλύτερη πλοκή.

Η δεύτερη σειρα (οι κληρονομιά των σαναρα) ειναι παρα πολυ καλητερη και με εχει συνεπάρει αν και δυστυχώς εξαντλημένη.

Ξερει καποιος που θα μπορουσα να βρω τα 2 τελευταία βιβλία να μην αφήσω την σειρα στην μεση?

 

Link to comment
Share on other sites

22 hours ago, ispiros said:

Χαίρετε και από έμενα.

Το πρωτο βιβλιο ναι ειναι αντιγραφή απο τον άρχοντα αλλα τα επομενα δυο εχουν πολυ καλύτερη πλοκή.

Η δεύτερη σειρα (οι κληρονομιά των σαναρα) ειναι παρα πολυ καλητερη και με εχει συνεπάρει αν και δυστυχώς εξαντλημένη.

Ξερει καποιος που θα μπορουσα να βρω τα 2 τελευταία βιβλία να μην αφήσω την σειρα στην μεση?

 

Ρώτησε απευθείας στον Anubis, λογικά θα έχουν μερικά ακόμα απόθεμα.

Link to comment
Share on other sites

μπα ουτε για αστείο! αλλα τα βρήκα τελικά. θα επανέλθω με εντυπώσεις.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

You agree to the Terms of Use, Privacy Policy and Guidelines. We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue..