Jump to content
Björne

Περί ανάπτυξης της πλοκής

Recommended Posts

Björne

Χαιρετώ το forum!

Είχα μια ερώτηση και δεν ήξερα πού να την εντάξω, επομένως σκέφτηκα να ανοίξω ένα topic σχετικά με την ανάπτυξη της πλοκής στα έργα μας.

Η ερώτησή μου λοιπόν είναι η εξής:

 

Σε ένα υποτιθέμενο σενάριο, υπάρχουν άνθρωποι, άλλα όντα κλπ από διαφορετικές φυλές και μιλούν διαφορετική γλώσσα.

Αυτοί όλοι τώρα, συναντιούνται σε ένα μέρος, για να μάθουν π.χ τα "υψηλά Βαλυριανά".

Ο πρωταγωνιστής μπαίνει στο μέρος και κάθεται σε μιαν άκρη. Αυτός που αποφασίζει να τους μάθει τη γλώσσα, τους ζητάει να γνωριστούν με τον καινούριο.

Επειδή είναι λογικό να μην ξέρουν μια κοινή γλώσσα, δεν μπορούν να πουν τίποτε άλλο παρά μόνο το όνομά τους και από πού είναι.

Επίσης από αυτούς μόνο 2-3 είναι σε κομβικούς ρόλους, ενώ οι υπόλοιποι είναι βοηθητικοί χαρακτήρες.

 

Το ερώτημά μου είναι το εξής:

Πως θα εξελίξω τους χαρακτήρες και πως θα πω πληροφορίες γι' αυτούς μέσα στην εξέλιξη της πλοκής;

Είναι καλό να τα πω όλα από την αρχή για τον καθένα, ή να δείξω μέσα από την εξέλιξη της ιστορίας ότι πχ μαθαίνουν καλά βαλυριανά και αρχίζουν να ρωτούν κι άλλα πράγματα ο ένα για τον άλλο;

 

Για παράδειγμα, είναι καλύτερο αυτό:

Ο καθηγητής μας προέτρεψε να γνωριστούμε και να σπάσει ο πάγος:

Το Ορκ το λένε Γιάννη, είναι 44 χρονών και είναι ξυλοκόπος. Το Ελφ το λένε Παναγιώτη είναι 900 χρονών και είναι τοξοβόλος.

 

Ή κάτι τέτοιο;

Σήμερα μάθαμε και τους αριθμούς. Έμαθα ότι το Όρκ είναι 44 χρονών και το ελφ που κάθεται δίπλα μου είναι 900...

 

[Στο επόμενο κεφάλαιο]

Σήμερα μάθαμε τα επαγγέλματα Έμαθα ότι το Όρκ είναι ξυλοκόπος και το Ελφ τοξοβόλος.

 

Θενκ γιου ιν αντβάνς! 

Share this post


Link to post
Share on other sites
wordsmith

Εξαρτάται τι αφηγητή/οπτική γωνία θέλεις να βάλεις. Αν προτιμάς παντογνώστη αφηγητή, είναι το #1: τα λες όλα αμέσως, χωρίς να σε νοιάζει να εξηγήσεις ποιος μιλάει και πώς τα έμαθε. Αν θέλεις οπτική γωνία γ' προσώπου εστιασμένη (που είναι και το κυρίαρχο μοντέλο στην εποχή μας), κάνε το 2#: πες μας μόνο αυτά που ξέρει ένας συγκεκριμένος χαρακτήρας τη συγκεκριμένη στιγμή, σαν να γράφει ημερολόγιο. Και στο επόμενο κεφάλαιο ξανά το ίδιο, αλλά από κάποια μεταγενέστερη χρονική στιγμή.

Γενικά αυτό που ρωτάς είναι πολύ απλό. Διάβασε κανένα βιβλίο δημιουργικής γραφής. Υπήρχε και ένα τόπικ όπου προτείναμε βιβλία δγ, αλλά δεν το βρίσκω τώρα.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Cassandra Gotha

Μπορείς να κάνεις ένα ενδιαφέρον παιχνίδι μέσα από διαλόγους με νοήματα και καινούργιες λέξεις. Για παράδειγμα, ο τοξότης να δείχνει το τόξο του και τον εαυτό του ( "Εγώ, τόξο" ) και να του λένε τις λέξεις τόξο και τοξότης σ' αυτή τη γλώσσα.

Δεν είναι ανάγκη να δείξεις όλη την πρόοδο της εκμάθησης, πήδα μερικά με αφήγηση και βάλε τους μετά από ένα διάστημα να μιλάνε στην καινούργια γλώσσα για τα βασικά. Μετά θα είναι πιο εύκολο, αφού θα μπορούν να λένε απλές προτάσεις, θα τους μαθαίνουν κι άλλες λέξεις.

 

Θα σε βοηθήσει και το άρθρο της Naroualis: http://community.sff.gr/topic/15066-12-%CF%84%CF%81%CF%8C%CF%80%CE%BF%CE%B9-%CE%BD%CE%B1-%CF%80%CF%81%CE%BF%CF%83%CE%B5%CE%B3%CE%B3%CE%AF%CF%83%CE%B5%CE%B9%CF%82-%CF%84%CE%B7%CE%BD-%CE%BA%CE%BF%CF%83%CE%BC%CE%BF%CF%80%CE%BB%CE%B1%CF%83%CE%AF%CE%B1-%CF%83%CE%BF%CF%85/

Στο 5 λέει κάποια πράγματα για τις γλώσσες.

Edited by Cassandra Gotha
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Naroualis

Αρχικά, να διευκρινίσουμε κάτι: αυτό που λες δεν είναι θέμα πλοκής, αλλά τεχνικής. Δηλαδή, με ποια τεχνική θα περάσεις στον αναγνώστη όλη την απαιτούμενη πληροφορία για τους χαρακτήρες σου.

 

Άρα το ζητούμενο εδώ είναι κυριολεκτικά πόσα μπορείς να πεις για έναν χαρακτήρα με μόνο μέσω μη λεκτικά μηνύματα,  όπως λέει η Κασσάνδρα. Συν, έξτρα πίστα δυσκολίας, η οπτική σου γωνία, όπως σωστά λέει κι η wordsmith.

 

Είμαι λίγο του trial and error δόγματος, πάει να πει "γράψ' το, δες το, κούρασέ το, δείξ' το σε κάποιον να σου πει μια γνώμη και μετά ξαναγράψ' το", αλλά υπάρχει ένα και μοναδικό βιβλίο που θα σου σύστηνα να διαβάσεις σχετικά: αυτό (κι ίσως και αυτό, σα βοήθημα στις διαφορές στη συμπεριφορά ανδρών και γυναικών).

 

Κάτι που πρέπει να λάβεις πολύ σοβαρά υπόψην επίσης, είναι κατά πόσο υπάρχουν διενέξεις μεταξύ των ξένων. Αν δηλαδή μιλάμε για την κλασσική σχέση "όλοι οι νάνοι είναι αγροίκοι κι εμείς τα ξωτικά τους μισούμε" τότε θα πρέπει να υπάρχουν και εχθρικές κινήσεις μεταξύ τους, ακόμη και μόνο από συνήθεια.

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×

Important Information

You agree to the Terms of Use, Privacy Policy and Guidelines. We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue..