Jump to content

50 Βιβλία για το 2017


BladeRunner
 Share

Recommended Posts

1. Μετράνε όλα τα βιβλία, fiction & non-fiction.
2. Το βιβλίο πρέπει να διαβαστεί μέσα στο 2017, και εαν έχετε αρχίσει κάποιο και τελειώσει το 2017, τότε μετριέται στο 2017. (Ούτως ή άλλως το ίδιο θα μετρήσει και το 2018 που θα το συνεχίσουμε)
3. Το κάθε βιβλίο θα έχει τουλάχιστον 50 σελίδες (ανεπίσημο read-off είναι, ας μετρήσουν και μικρά βιβλιαράκια)
4. Εαν πρόκειται για κάποιο βιβλίο που περιέχει 2-3 βιβλία μαζί όπως τα Omnibus, τότε μετράει το καθένα ξεχωριστά (π.χ. εαν πάρετε το omnibus με τα 3 πρώτα βιβλία του Earthsea της LeGuin, θα μετρήσει για 3 ξεχωριστά βιβλία)
5. Για μικρότερα βιβλία, comics, Audio-books, ξεχωριστή λίστα.
6. Βιβλία που διαβάζονται για σπουδές όπως για κάποιο μάθημα πανεπιστημίου δεν μετράνε.
7. Το κάνουμε για ευχαρίστηση και δεν πρόκειται να υπάρξει νικητής ή κάτι τέτοιο. Οπότε δεν χρειάζετε να βιάζεστε να τελειώσετε ένα βιβλίο.

 

 

Παρακαλώ επίσης να αφήνετε και κάποιο σχόλιο για το βιβλίο που μόλις τελειώσατε, είτε στο τόπικ του συγγραφέα/βιβλίου (καλύτερα!) είτε εδώ. Αλλιώς απλά μια ξερή λίστα δεν λέει τίποτα σε κανέναν  :)

  • Like 4
Link to comment
Share on other sites

1) Ωρόρα: Ιστορίες Φαντασίας από το Παρελθόν (σελ 240)

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

1.Heinrich von kleist "Μίκαελ Κολχαας" Ερατώ σελ 300 (9/10)

Edited by alanon
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

1. Closing his eyes, Luay Hamza Abbas. Ο Ιρακινός βραβευμένος συγγραφέας μας δίνει μια συλλογή διηγημάτων που κεντράρουν στη διακοπή της ρουτίνας από ενα βίαιο γεγονός: εκρήξεις, ξυλοδαρμοί κλπ. Τα διηγήματα ειναι ποιητικά γραμμένα, κάποια δεν ανταποκρίνονται καν στο τυπικό αρχή μέση τέλος, αλλα πετυχαίνουν μέσα απο καθημερινούς χαρακτηρες να σε κάνουν να συνδέσεις τη δική σου ρουτίνα με τη ρουτίνα των πολιτών του Ιράκ της τελευταίας δεκαετίας. Ρέπει προς το weird fiction αλλα τα περισσότερα τα κρίνω ως ρεαλιστικά.

Link to comment
Share on other sites

Η Βαβυλώνα του Χόλιγουντ. Σχόλιο εδώ: Non-Fiction

 

-Ιανουάριος

 

01. Κένεθ Άνγκερ - "Η Βαβυλώνα του Χόλιγουντ" (Αιγόκερως, 2002, σελ. 174). 8.5/10

 

(Άλλαξα και λιγάκι την μορφή παρουσίασης της λίστας μου :p)

Edited by BladeRunner
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Με απογοήτευσες όμως, περίμενα νωρίτερα μέσα στη μέρα το πρώτο βιβλίο σου για τη χρονιά!

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Ελπίζω να τα καταφέρω φέτος!! Σύντομα θα έχω την πρώτη μου καταχώρηση :)

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Χρονικά των μοτέλ. Το 2015 διάβασα το "Διασχίζοντας τον παράδεισο", μια συλλογή με σαράντα σύντομα διηγήματα του συγγραφέα. Είχα μαγευτεί από την γλώσσα του, τις περιγραφές του, την μελαγχολική ατμόσφαιρα των ιστοριών του. Ε, το ίδιο έγινε και με το βιβλιαράκι που μόλις τελείωσα. Έχουμε να κάνουμε μ'ένα βιβλίο που περιέχει σύντομα κείμενα, βινιέτες και ποιήματα, γραμμένα από το 1979 μέχρι και το 1982, σε διάφορα μέρη. Τα κείμενα έχουν να κάνουν με προσωπικά βιώματα του συγγραφέα από τα παιδικά του χρόνια, με διάφορες σκέψεις για την ζωή του και τον κόσμο γύρω του, ενώ περιγράφει τοπία και ανθρώπους που γνώρισε στις διάφορες περιπλανήσεις του. Φυσικά, τα κείμενα δεν έχουν κάποια πλοκή, δεν γράφτηκαν γι'αυτό τον λόγο. Το βιβλίο είναι σαν ένα ημερολόγιο σκέψεων ενός πολύ καλού και ιδιαίτερου ανθρώπου. Επίσης, δεν υπάρχει κάποια ιδιαίτερη συνοχή, κάποια συγκεκριμένη χρονική σειρά. Γιατί, πολύ απλά, δεν έχει σημασία. Το βιβλίο μπορεί να διαβαστεί και μονοκοπανιά, μπορεί μια στο τόσο να ανατρέχετε σ'αυτό και να διαβάζετε και από μια "καταγραφή". Προσωπικά ένιωσα μια έντονη μελαγχολία διαβάζοντας το βιβλίο αυτό. Και μαγεία για την δύναμη της γλώσσας του. Στα ελληνικά κυκλοφορεί ένα ακόμα βιβλίο με ιστορίες του, με τον τίτλο "Το μεγάλο όνειρο του παραδείσου", το οποίο και έχω ήδη παραγγείλει. Θα ψάξω και περισσότερο, μπας και υπάρχει κάτι άλλο δικό του που να έχει μεταφραστεί και να μου έχει ξεφύγει.
 
-Ιανουάριος
 
01. Κένεθ Άνγκερ - "Η Βαβυλώνα του Χόλιγουντ" (Αιγόκερως, 2002, σελ. 174). 8.5/10
02. Σαμ Σέπαρντ - "Χρονικά των μοτέλ" (Επιλογή, 1986, σελ. 122). 8.5/10
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Φέτος λίγα και καλά! Όλα από διαφορετικό συγγραφέα

Edited by watcher
Link to comment
Share on other sites

1. Τόλκιν - Ζωή Σαν Μυθιστόρημα (331)

2.Ελθέτω Η Βασιλεία Σου (207)

 

Ελθέτω Η Βασιλεία Σου

Μια μελέτη και προσπάθεια αποκρυπτογραφήσεως των προφητειών για το τέλος του κόσμου από την Αποκάλυψη και το Νοστράδαμο. Μιλάμε για καμένο βιβλίο αλλά καμιά φορά αυτές οι θεωρίες χρειάζονται σε μυθιστορήματα με παραφυσικό οπότε είπα να το διαβάσω.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Ιανουαριος

 

01. Η θεραπεια - Sebastian Fitzek (σελ 220) --->  8.5/10

Edited by gregor1
Link to comment
Share on other sites

Καλή χρονιά σε όλους παιδιά!

 

1. Mikhail Bulgakov - Ο Μαιτρ και η Μαργαρίτα (435), Θεμέλιο 1991 10/10

 

Η χρονιά άρχισε δυνατά, με το εξαιρετικό μυθιστόρημα του Bulgakov. Σουρεαλ καταστάσεις με το έντονα καυστικό και σατιρικό ύφος που χαρακτηρίζει τον συγγραφέα.

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Το ψάρεμα της πέστροφας στην Αμερική. Σχόλιο εδώ: Ρίτσαρντ Μπρότιγκαν (Richard Brautigan)
 
-Ιανουάριος
 
01. Κένεθ Άνγκερ - "Η Βαβυλώνα του Χόλιγουντ" (Αιγόκερως, 2002, σελ. 174). 8.5/10
02. Σαμ Σέπαρντ - "Χρονικά των μοτέλ" (Επιλογή, 1986, σελ. 122). 8.5/10
03. Ρίτσαρντ Μπρότιγκαν - "Το ψάρεμα της πέστροφας στην Αμερική" (Πλέθρον, 1984, σελ. 138). 8/10
Edited by BladeRunner
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

1.Heinrich von kleist "Μίκαελ Κολχαας" Ερατώ σελ 300 (9/10)

2. Johan Theorin "Το πιο σκοτεινό δωμάτιο" Μεταίχμιο σελ. 540 (9.5/10)

Link to comment
Share on other sites

Ιανουαριος

01. Η θεραπεια - Sebastian Fitzek (σελ 220) --->  8.5/10

 

02. Ο μικρος πριγκιπας - Antoine Saint-Exupery (σελ 120) --->  8.5/10

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

1) Canek Sanchez Guevara: 33 στροφές (88) Ίκαρος 5/5

2) Fernando Pessoa: Ο αναρχικός τραπεζίτης (69) Μίνωας 4/5

Link to comment
Share on other sites

1) Canek Sanchez Guevara: 33 στροφές (88) Ίκαρος 5/5


2) Fernando Pessoa: Ο αναρχικός τραπεζίτης (69) Μίνωας 4/5


3) Βαγγέλης Προβιάς: Πλατεία Μεσολογγίου (188) Ολκός 5/5


  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

1. Mikhail Bulgakov - Ο Μαιτρ και η Μαργαρίτα (435), Θεμέλιο 1991 10/10

2. Albert Camus - Ο Ξένος (175), Δωδώνη 1969 10/10

 

Δυνατό ανάγνωσμα, ειδικά το 2ο μέρος, όπου φαίνεται όλη η κοσμοθεωρία του Καμύ. Οι τελευταίες σελίδες είναι συγκλονιστικές, αν και ακόμα δεν ξέρω αν συνέλαβα πλήρως το νόημα και τα μηνύματα του Καμύ, είναι η πρώτη γνωριμία μου με τον συγγραφέα. Σίγουρα θέλει ιδιαίτερη προσοχή το βιβλίο. Στο πρόγραμμα, ο Μύθος του Σίσυφου και η Πανούκλα.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

01. The Pillars of Sand - Mark T. Barnes (488) 8/10

02. Valley of the Kings: The 18th Dynasty - Terrance Coffey (378) 6.5/10

 

Το βιβλίο αυτό είναι το πρώτο μέρος της δυναστικής τριλογίας Valley of the Kings, αλλά και επίσης και το συγγραφικό ντεμπούτο του Coffey, με την ιστορία να διαδραματίζεται, όπως λέει και ο τίτλος, στην 18η δυναστεία στην Αρχαία Αίγυπτο και πηγαίνοντάς μας στην, δύσκολη, ζωή και βασιλεία του Amenhotep IV (ή γνωστός επίσης πιο πολύ ως Akhenaten). Όμως παρ’ όλο που το συγκεκριμένο βιβλίο είναι, ως κατά το πλείστον, ενδιαφέρον και διασκεδαστικό, με άφησε στο τέλος με ανάμεικτα συναισθήματα καθώς στο τέλος ήθελα να δω κάτι παραπάνω.

 

Η ιστορία επικεντρώνεται κυρίως γύρω από τον Akhenaten και την ζωή, αρχίζοντας από τα πρώτα του χρόνια και βλέποντας τον πατέρα του, Amenhotep III, στην εξουσία της Αιγύπτου, αλλά και περνώντας ακόμα και μετά τον θάνατό του στα παιδιά του και ιδιαίτερα στον Tutankhaten και την αναπάντεχη μοίρα του, όπως και της χώρας.

Είναι σίγουρα μια πολύ ενδιαφέρουσα εποχή που θα τραβήξει πολλούς λάτρεις της Αρχαίας Αιγύπτου όμως, παρ’ όλο που ο Coffey έχει καταφέρει να κρατήσει αυτό το κομμάτι, δεν μπορώ να πω ότι στο τέλος η συγκεκριμένη ιστορία του ξεχωρίζει τόσο κιόλας.

Η γραφή του, αν και έχει σίγουρα αρκετά προβλήματα στο πρώτο του βιβλίο, είναι διασκεδαστική για αυτό που θέλει να πει. Όμως ένιωσα πολλές ότι κινούταν πιο γρήγορα απ’ όσο έπρεπε, και αφήνοντας έτσι πολλούς χαρακτήρες χωρίς ιδιαίτερα μεγάλη ανάπτυξη, παρ’ όλο που καταφέρνει και χειρίζεται πολλές εναλλαγές στο βιβλίο, πράγμα που είναι και ένα από τα μειονεκτήματα που με κράτησαν από να το απολαύσω περισσότερο, και πιστεύω ότι αν είχε δοθεί περισσότερο βάθος στους χαρακτήρες, ή έστω περισσότερη έμφαση στα ιστορικά γεγονότα θα είχε βγει πολύ καλύτερο στο τέλος.

 

Γενικά, είναι μια γρήγορη, και διασκεδαστική, ιστορία όμως θεωρώ ότι θα είχε βγει πολύ πιο δυνατό αν ο Coffey είχε επικεντρωθεί σε λιγότερους χαρακτήρες και δίνοντάς τους περισσότερο χρόνο για αναπτυχθούν σωστά αλλά και να γίνουν και πιο ενδιαφέροντες.

Edited by Blacksword
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

1. Aurora, Kim Stanley Robinson (466)

 

Ο άνθρωπος θα μείνει για πάντα κολλημένος στη Γη. Άντε στο ηλιακό σύστημα το πολύ! Γιατί; Γιατί σας το λέω εγώ και για να με πιστέψετε θα γράψω το πλοίο των κλαψιάρηδων χαζών, θα κλέψω επίτηδες σε βάρος τους με όποιο τρόπο μπορώ και θα φανταστώ και ένα οχι και τόσο πειστικό πρόβλημα για να πεθάνουν μερικοί από αυτούς μην τυχόν και δούλευε η αποικία τους.

Link to comment
Share on other sites

1. Λιάτι Πισάνι, Ο Κατάσκοπος και ο Ποιητής

Ένα συμπαθές αστυνομικό, που μπλέκει και πνευματισμό μέσα στην πλοκή (μηνύματα από το υπερπέραν). Με ενόχλησε λίγο η γραφή, που τη βρήκα άγουρη.

Edited by Cassandra Gotha
Link to comment
Share on other sites

 

1. Ο Μαύρος Πύργος III - Ρημαγμενοι τόποι - Stephen King (613)

 

Η πρώτη πνευματική τροφή τής χρονιάς! Ο Ρολαντ και η συντροφιά του Κα-Τετ ακολουθούν το μονοπάτι της ακτίνας που οδηγεί στον Μαύρο Πύργο! Αν και έχει αργή πλοκή και δράση η γραφή είναι εξαιρετική και σε αποζημιώνει. Καλή αρχή λοιπόν και ανυπομονώ να συνεχίσω το ταξίδι μαζί με τη συντροφιά αργότερα μέσα στη χρονια!

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

  • BladeRunner unpinned this topic

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

You agree to the Terms of Use, Privacy Policy and Guidelines. We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue..