Jump to content

Τζέιμς Μ. Κέιν (James M. Cain)


BladeRunner
 Share

Recommended Posts

5a7828278b1b5_JamesM_Cain.jpg.5e431889857ac99a1f3f02227740ac95.jpg

Ο Τζέιμς Μ. Κέιν γεννήθηκε την 1η Ιουλίου του 1892 στην Annapolis των Ηνωμένων Πολιτειών, και πέθανε σε ηλικία 85 ετών, στις 27 Οκτωβρίου του 1977. Πρόκειται για έναν από τους πιο γνωστούς συγγραφείς σκληροτράχηλων (aka hardboiled) αστυνομικών νουάρ, της γνωστής και αγαπημένης Αμερικάνικης σχολής. Τα τρία πιο πολυδιαβασμένα έργα του είναι τα The Postman Always Rings Twice (1934), Double Indemnity (1936) και Mildred Pierce (1941).

Οι ταινίες Double Indemnity (1944), Mildred Pierce (1945), The Postman Always Rings Twice (1946), The Postman Always Rings Twice (1981), καθώς και η μίνι τηλεοπτική σειρά Mildred Pierce (2011), βασίζονται στα ομότιτλα μυθιστορήματά του.

Βιβλία του συγγραφέα που έχουν μεταφραστεί στα ελληνικά:

*The Postman Always Rings Twice - Ο ταχυδρόμος χτυπάει πάντα δυο φορές (Μεταίχμιο/Ερατώ/Μπαρμπουνάκης)
*Double Indemnity - Το διπλό άλλοθι (Παρατηρητής)
*Mildred Pierce - Θύελλα σε μητρική καρδιά (Μεταίχμιο) και Η άνοδος και η πτώση της Μίλντρεντ Περς (Παρατηρητής)
*The Butterfly - Η πεταλούδα (Παρατηρητής/Σύγχρονη Εποχή)
*Cloud Nine - Το ένατο σύννεφο (Παρατηρητής)
*The Enchanted Isle - Το ελκυστικό νησί (Σύγχρονη Εποχή)
*The Cocktail Waitress - Φονικό κοκτέιλ (Μίνωας)

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

152695217_.jpg.6096d04c9948068abf00b1cc5adafdc2.jpg

Φονικό κοκτέιλ

Τέταρτο βιβλίο του Τζέιμς Μ. Κέιν που διαβάζω, μετά το "Ο ταχυδρόμος χτυπάει πάντα δυο φορές" που διάβασα το 2010 (για κάποιον άγνωστο λόγο του έβαλα τρία αστεράκια, είμαι σίγουρος ότι θα μου αρέσει περισσότερο όταν το ξαναδιαβάσω) και τα "Το διπλό άλλοθι" (φοβερό!) και "Η πεταλούδα" (μέτριο) που διάβασα το 2013. Ο Κέιν έγραψε το "Φονικό κοκτέιλ" λίγο πριν τον θάνατό του, όμως το βιβλίο κυκλοφόρησε για πρώτη φορά στις Ηνωμένες Πολιτείες πολλά χρόνια αργότερα, το 2012, από την υπέροχη σειρά Hard Case Crime.

Περίληψη: "Femme fatale ή μαύρη χήρα; Μετά τον θάνατο του συζύγου της, η όμορφη νεαρή χήρα Τζόουν Μέντφορντ αναγκάζεται να εργαστεί ως σερβιτόρα σε ένα κοκτέιλ μπαρ για να επιβιώσει. Σύντομα η Τζόουν βρίσκεται παγιδευμένη ανάμεσα σε έναν ωραίο νεαρό τυχοδιώκτη, που το άγγιγμά του την αναστατώνει, και έναν εύπορο, μεγαλύτερο σε ηλικία άντρα, που το άγγιγμά του την απωθεί... αλλά μπορεί να την οδηγήσει σε έναν γάμο και στην οικονομική της εξασφάλιση. Ένα κλασικό ερωτικό τρίγωνο σε μια συναρπαστική νουάρ ιστορία που μόνο στην καταστροφή μπορεί να καταλήξει. Για κάποιον από τους πρωταγωνιστές ή για όλους; Για τον ένοχο ή τον αθώο;"

Ουσιαστικά έχουμε να κάνουμε περισσότερο μ'ένα μελόδραμα με στοιχεία εγκλήματος και νουάρ ατμόσφαιρα, παρά με κάποιο κλασικό σκληροτράχηλο νουάρ. Αφηγήτρια της ιστορίας είναι η νεαρή χήρα Τζόουν Μέντφορντ, οπότε το όλο ύφος της αφήγησης είναι και ανάλογο της ηλικίας και του τρόπου σκέψης της. Η γραφή είναι απλή, χωρίς ενδοσκοπήσεις ή ιδιαίτερη οξυδέρκεια, απλώς έχουμε τη νεαρή πρωταγωνίστρια να αφηγείται με τον τρόπο της όλα όσα τράβηξε. Επίσης σαν βιβλίο πληροί όλες τις προϋποθέσεις για να χαρακτηριστεί ως ένα καλό παλπ μυθιστόρημα, με ό,τι συνεπάγεται αυτό για πολλούς αναγνώστες. Προσωπικά έμεινα ικανοποιημένος, η όλη ιστορία μου κράτησε το ενδιαφέρον μέχρι το (ανοιχτό) τέλος και διαβάστηκε εν ριπή οφθαλμού, απλά έτσι όπως είναι δομημένη και γραμμένη, ίσως να μην αρέσει σε όλους. Σίγουρα δεν προτείνεται για πρώτη επαφή με τον συγγραφέα.

8/10

Edited by Spark
Προστέθηκε το εξώφυλλο του βιβλίου.
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 3 years later...

805071432_ThePostmanAlwaysRingsTwice.jpg.31a52f5e2531223d0bc6f6aaedafedc5.jpg 1009773626_ThePostmanAlwaysRingsTwice-Cover2.thumb.jpg.01dbfb90b0c271054bb10191f5d263c3.jpg 1386891121_ThePostmanAlwaysRingsTwice-Cover3.thumb.png.b2ec7752c862314457a324495a847917.png 2092486663_ThePostmanAlwaysRingsTwice-Cover4.jpg.c4aadd433b6e0b2abe940028a1d70e54.jpg 331826199_.jpg.e46dd08c4863ff54e396715ad2bc4c66.jpg

The Postman Always Rings Twice/Ο Ταχυδρόμος Χτύπα Πάντα Δυο Φορές (Εκδόσεις Μεταίχμιο)
Πρώτη φορά που διαβάζω κάτι του James M. Cain και οι εντυπώσεις μου είναι κάπως ανάμεικτες.
Από τη μία είχε συνέχεια ενδιαφέρον, η πλοκή ήταν ιντριγκαδόρικη (αν και κάπως κλισέ πια) και το διάβασα νεράκι χωρίς να βαρεθώ στιγμή. Από την άλλη ήταν περίεργα γραμμένο, περισσότερο θύμιζε σενάριο, παρά βιβλίο. Και αυτό μπορεί να ήταν οκ αν οι διάλογοι ήταν πιο καλογραμμένοι, αλλά σε μεγάλο βαθμό ήταν εντελώς αφύσικοι (τώρα αν για αυτό φταίει η μετάφραση ο συγγραφέας δεν μπορώ να το ξέρω).
Σε κάθε περίπτωση δεν πέρασα καθόλου άσχημα διαβάζοντάς το και δεν θα έλεγα όχι στο να ξαναδιαβάσω κάτι από τον James M. Cain αν αυτό έπεφτε στα χέρια μου.

Edited by Spark
Προστέθηκαν τα εξώφυλλα του βιβλίου.
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • Φάντασμα changed the title to Τζέιμς Μ. Κέιν (James M. Cain)

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

You agree to the Terms of Use, Privacy Policy and Guidelines. We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue..