Jump to content

Cinder Spires - Jim Butcher


Blacksword
 Share

Recommended Posts

9780356503653.jpg

 

The Aeronaut's Windlass

Με την ολοκλήρωση της πρώτης του υψηλής φαντασίας σειράς, μια απόπειρα που τον πήρε έξω από το πεδίο της άνεσης των σύγχρονων αστυνομικών ιστοριών σε πιο μεσαιωνικές εποχές, κερδίζοντας επάξια μια αναγνώριση για το περιβάλλον του κόσμου που δημιούργησε, και που επέκτεινε τόσο τις λογοτεχνικές ικανότητές του όσο και τους ορίζοντές του ακόμη περαιτέρω, ο Jim Butcher δεν άργησε να στραφεί στην επόμενη.
Στο The Aeronaut’s Windlass, το πρώτο μέρος της σειράς Cinder Spires, ο Butcher δημιουργεί έναν νέο, φανταστικό κόσμο, ταξιδεύοντάς μας μέσα σε πανύψηλους οικότοπους διαφορετικών κοινωνιών, αλλά και σε μια ιστορία αεροναυτών και αιθερεαλιστών, τεχνολογιών και μαγικών κρυστάλλων, και ευφυών κατοικίδιων και εφιαλτικών τεράτων, φέρνοντάς μας σε μια γρήγορη σε ρυθμό περιπέτεια που συνδυάζει το ατμοπάνκ και την φαντασία μ’ ένα υπέροχα ευφάνταστο και πρωτότυπο τρόπο.

Χιλιάδες χρόνια πριν, από εποχές μακρά ξεχασμένες, ο κόσμος έγινε ένα πολύ πιο επικίνδυνο μέρος• ένας κόσμος όπου, μετά από ένα συμβάν που μόλυνε την επιφάνεια, μαστίζοντάς την με απερίγραπτα μοχθηρά πλάσματα που την έκανε ακατοίκητη, ανάγκασε την ανθρωπότητα να εγκλειστεί μέσα στους πανύψηλους οικότοπους των Σπειρών που κατασκευάστηκαν από τους Χτίστες, και να εγκαταλείψει όλα τα υπόλοιπα στο παρελθόν.
Σήμερα, με την ανάπτυξη της ανθρωπότητα σε κάτι που θυμίζει ξανά τον πολιτισμό που είχαν χάσει, οι Σπείρες έχουν γίνει η πιο εξέχουσα δύναμη σε όλο τον κόσμο, δημιουργώντας νέα κυβερνητικά συστήματα, και ανοίγοντας ένα εμπόριο αγαθών και τεχνολογιών - αλλά για τον Καπετάνιο Grimm, έναν απόβλητο του Αιθέριου Στόλου της Σπείρας Albion, και το πλήρωμά του επάνω στο αερόπλοιο Predator, οι ζωές τους είναι ψηλά στον αέρα, δουλεύοντας σαν ιδιωτικοί καταδρομείς για κάνουν τα προς ζην τους, και ταξιδεύοντας μέσα από τον σκεπασμένο με ομίχλη ουρανό παίρνοντας δουλειές που πολλοί δεν θα τολμούσαν.
Κι όμως, καθώς θα γυρίσουν πίσω στην Σπείρα Albion για να κάνουν τις απαραίτητες επισκευές μετά από μια μάχη με το Itasca - ένα αερόπλοιο της Σπείρας Aurora το οποίο φαίνεται να είναι υπεύθυνο για τον χαμό του εμπορίου τους, και το οποίο παραλίγο να τους κοστίσει όλα όσα είχαν - όταν μια αιφνίδια επιδρομή βάλει τους ανθρώπους της και όλα όσα έχτισαν με τα χρόνια σε επικείμενο κίνδυνο, απειλώντας την ίδια τους την επιβίωση, ο Grimm, βρισκόμενος σε μια δύσκολη οικονομική κατάσταση, θα πρέπει να αναλάβει να οδηγήσει μια ειδική ομάδα στο Habble Landing - το χαμηλότερο, και πιο αποπνικτικό επίπεδο της Σπείρας - σε μια άκρως μυστική αποστολή που θα κρίνει την μοίρα όλων τους.

Από την άλλη, στις άνω τάξεις του Habble Morning - το υψηλότερο επίπεδο της Σπείρας Albion - η Gwen, σαν τον μοναδικό και πιο αλαζονικό παιδί του Οίκου Lancaster, έχει ζήσει μια καλή και ευκατάστατη ζωή, μεγαλώνοντας εν μέσω των κοινωνικά και πολιτικά ανωτέρων οίκων, περιμένοντας για την μέρα που θα φέρει το μεγαλύτερο όνειρό της στην πραγματοποίηση: να δραπετεύσει από τον έλεγχο της μητέρας της και να ενταχθεί στην Φρουρά του Σπειράρχη• ενώ, η Bridget, το τελευταίο παιδί του κάποτε ένδοξου Οίκου Tagwynn, έχοντας περάσει ολόκληρη τη παιδική ηλικία της δουλεύοντας στην επιχείρηση δεξαμενών κρεάτων του πατέρα της, περνώντας τον χρόνο της με την γάτα και μοναδικό φίλο της, τον Rowl, το μόνο που θέλει είναι να μείνουν μαζί για πάντα παρά να ενταχθεί στην Φρουρά.
Όμως, καθώς θα ξεκινήσουν τις πρώτες ασκήσεις τους, όταν η Bridget, έχοντας χτίσει με τα χρόνια μια κτηνώδης εμφάνιση με τους μεγάλους μυείς της, και η αυτάρεσκη γάτα της γίνουν το επίκεντρο των πειραγμάτων ενός άλλου νεοσύλλεκτου και των φίλων του, και η Gwen, με τους ξεροκέφαλους τρόπους της, χώσει την μύτη της εκεί όπου δεν θα έπρεπε, κάνοντας τα πράγματα ακόμη χειρότερα, θα βρεθεί αντιμέτωπη με μια μονομαχία που, νικώντας ή χάνοντας, θα μπορούσε να κοστίσει στον Οίκο Tagwynn το περισσότερο• μια μονομαχία που, όταν η επιδρομή στη Σπείρα Albion προκαλέσει ένα πανδαιμόνιο, θα τους φέρει ενώπιον απίστευτων καταστάσεων, βάζοντάς τους μέσα σε μια μεγάλη περιπέτεια όπως δεν θα είχαν φανταστεί ποτέ τους.
Εν τω μεταξύ, η Folly, χαμένη στην φαινομενική τρέλα της, και ο δάσκαλός της και άρχοντας αιθερεαλιστής Ferus, πιάνοντας μετά από καιρό μια αίσθηση του Εχθρού, θα ξεκινήσουν σε μια αποστολή για να ανακαλύψουν τα σχέδια του πριν να είναι πολύ αργά• συγχρόνως, ο Ταγματάρχης Espira, ένας διοικητής της Αρμάδας των Auroran, έχοντας διεισδύσει στο Habble Landing, αυτός και οι άνδρες του θα αρχίσουν να θέτουν τις σκευωρίες τους για την μακρά αναμενόμενη εκδίκησή τους ενάντια των ανθρώπων της Σπείρας Albion, όπως τόσο πολύ έχουν θελήσει.

Ωστόσο, καθώς η αντιμαχία μεταξύ των Σπειρών Albion και Aurora θα πάρει ακόμη μεγαλύτερες διαστάσεις, φέρνοντας ένα μεγάλο πόλεμο όπως δεν έχει γίνει ξανά εδώ και αιώνες, όταν μια κακόβουλη παρουσία, έχοντας στον έλεγχό της μοχθηρά πλάσματα, αποκαλύψει τις προθέσεις, ο Grimm και το πλήρωμα του Predator, η Gwen, ο Benedict και η Bridget, και η Folly και ο Ferus, θα πρέπει να βρουν ένα τρόπο για να ενώσουν τις δυνάμεις τους, και να ξεπεράσουν τις προσωπικές διαφορές τους, γιατί αν δεν το κάνουν, μπορεί κάλλιστα να φέρει την καταστροφή σε όλα όσα ήξεραν μέχρι σήμερα.

Ακολουθώντας στο στυλ που είχε και στην σειρά Codex Alera, συνδυάζοντας αντίθετα στοιχεία με ένα αρκετά διαφορετικό τρόπο που δεν βλέπουμε συχνά στα πιο παραδοσιακά είδη της φαντασίας, ο Jim Butcher μας ταξιδεύει στο The Aeronaut’s Windlass σ’ ένα κόσμο όπου, με την ανθρωπότητα να έχει εγκαταλείψει την σκεπασμένη με ομίχλη επιφάνεια και την διαβρωτική σε σίδηρο ατμόσφαιρά της, αφήνοντάς την στην κυριαρχία μοχθηρών πλασμάτων, και εγκλείοντας τους εαυτούς για πολύ καιρό τους μέσα στα τοίχοι των Σπειρών: πανύψηλους οικότοπους που αριθμούν εκατοντάδων habbles (ορόφους/επίπεδα που μοιάζουν με μικρές πόλεις-πολιτείες) και χιλιάδων λαών που είναι όλα κάτω από την κυβέρνηση των Σπειράρχων τους, την έχει ωθήσει στην πάλη της για να ανακτήσει την εξουσία της να φτιάξει στόλους αερόπλοιων - οδηγούμενα από πανούργους Καπετάνιους και τολμηρά πληρώματα - χρησιμοποιώντας τεχνολογίες και μαγικούς κρυστάλλους που πιάνουν τον αιθέρα, και που τους επιτρέπει να ταξιδεύουν από μέρος σε μέρος στον ανοιχτό ουρανό, φτάνοντας σε τρελά ύψη, και να ανοίξουν σχέσεις και ένα εμπόριο αγαθών με άλλες Σπείρες που, κάποιες φορές, μπορεί να προκαλέσει και πολλές αντιπαλότητες.

Ένας κόσμος που μας βυθίζει μέσα σε διαφορετικές κοινωνίες στους κανόνες και στα πιστεύω τους, στις ελπίδες και στις επιθυμίες τους, και στις πάλεις και στις μάχες τους, δημιουργώντας πάνω στο χαμένο παρελθόν του μια νέα ιστορία που αποκαλύπτει ένα τεράστιο βάθος, και αφήνοντάς μας να περιμένουμε να ανακαλύψουμε τα υπόλοιπα θαύματά του στα επόμενα βιβλία.
Και, παράλληλα με αυτόν τον τεράστιο κόσμο, ο Butcher χτίζει μέσα από την υψηλή φαντασία του μια επικής κλίμακας ιστορία, ταξιδεύοντάς μας μέσα σε μια γρήγορη στο ρυθμό περιπέτεια τεχνολογιών και μαγείας, αεροναυτών και αιθερεαλιστών, και απερίγραπτων πλασμάτων και κακόβουλων παρουσιών, φτιάχνοντας μερικούς από τους πιο αξιαγάπητους και ακαταμάχητους πρωταγωνιστές - τόσο δίποδοι όσο και τετράποδοι - πιάνοντας το πνεύμα της προσωπικότητάς τους με μια έμπειρη, δυνατή και πολύ απολαυστική γραφή που σε αιχμαλωτίζει από την πρώτη στιγμή, αλλά και που επίσης αποδεικνύει τις μεγάλες συγγραφικές δυνατότητές του, κάνοντας τα βιβλία του μια πραγματική και υπέροχη ευχαρίστηση στο να τα διαβάζεις ξανά και ξανά.

Όλα για όλα, το The Aeronaut’s Windlass είναι μια δυνατή, πρώτη εισαγωγή στην σειρά Cinder Spires, με τον Jim Butcher να δημιουργεί έναν απίστευτα τεράστιο νέο κόσμο πανύψηλων Σπειρών και άπιαστων αερόπλοιων, βυθίζοντάς μας μέσα στις κοινωνίες τους και τις δυσκολίες τους, αλλά και ταξιδεύοντάς μας μέσα σε μια επική ιστορία ατμοπάνκ και φαντασίας, συνδυάζοντας μαζί τεχνολογίες και μαγικούς κρυστάλλους, και φτιάχνοντας μια υπέροχη περιπέτεια υψηλής φαντασίας και έμπειρης γραφής που σε αφήνει να περιμένεις με αγωνία για το τι άλλα θαύματα μπορούν να αποκαλυφθούν στις συνέχειες.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

You agree to the Terms of Use, Privacy Policy and Guidelines. We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue..