Jump to content

Codex Alera - Jim Butcher


Blacksword
 Share

Recommended Posts

images?q=tbn:ANd9GcT1hbHjlLbBOWMbLikDUNk

 

Furies of Calderon

Πίσω στα πρώτα χρόνια της λογοτεχνικής καριέρας του, όταν το ταλέντο του ακόμη αυξανόταν, και έχοντας μόλις καθιερώσει τους αναγνώστες του για την σειρά αστικής φαντασίας του, The Dresden Files, που αποκτούσε μέρα με την μέρα όλο και περισσότερη αναγνώριση, φέρνοντάς του μια μεγάλη επιτυχία στα μυθιστορήματά του, ο Jim Butcher πήρε την ευκαιρία να επεκτείνει τους ορίζοντές του και σε πιο παραδοσιακά είδη, μακριά από τα σύγχρονα περιβάλλοντα και του πεδίου της άνεσής του.
Αυτό τον οδήγησε σύντομα στο Furies of Calderon, το πρώτο από τα έξη μέρη της σειράς Codex Alera, όπου ο Butcher - μετά από ένα στοίχημα - έφερε στην ζωή μέσα από τις λέξεις έναν μοναδικό κόσμο λεγεωνάριων και ερινυών, βάρβαρων φυλών και Κτηματοιδιοκτητών που μας ταξιδεύει μέσα σε μια ιστορία ενηλικίωσης γεμάτη με προδοσίες και πολέμους, ίντριγκες και δολοπλοκίες, και αγάπη και θάρρος: μια περιπέτεια τόσο επικά φανταστική όσο και υπέροχα μαγική.

Για χίλια χρόνια, από μια εποχή που έχει πλέον αφεθεί στην ιστορία, το Βασίλειο της Alera έχει σταθεί ενάντια στις βάρβαρες φυλές του κόσμου, κρατώντας τα τοίχοι της υψωμένα. Για χίλια χρόνια, οι άνθρωποί της έχουν σταθεί ενωμένοι, φυλασσόμενοι από τον Πρώτο Άρχοντά τους και των Λεγεώνων του, και δένοντας με τα στοιχειακά πνεύματα των ερινυών που τους κρατάνε πάντα προστατευμένους, χτίζοντας τα σπίτια τους και τις οικογένειές τους σε μια εύκολη ζωή, μια ειρηνική ζωή - και για την Amara, μια νεαρή ακάδημος, η επιθυμία της από μικρό παιδί ήταν να γίνει μια μεγάλη Δρομέας και να υπηρετήσει το Στέμμα.
Με τις μέρες να πλησιάζουν στην επιθυμία της καρδιάς της, αυτή και ο Fidelias, ο δάσκαλος και μέντοράς της, έχουν αναλάβει την αποστολή σαν μέρος εξάσκησης της αποφοίτησής της να βρούνε μια Λεγεώνα αποστατών που έχει γίνει τις τελευταίες εβδομάδες η κεντρική αναστάτωση της Συγκλήτου και των Υψηλών Αρχόντων, προσποιούμενοι ότι είναι περιπλανώμενοι έμποροι στην αναζήτησή τους για πληροφορίες που θα τους βοηθήσει στον σκοπό τους.
Κι όμως, καθώς το ταξίδι τους θα τους οδηγήσει πιο κοντά στις τάξεις αυτής της Λεγεώνας αποστατών απ’ όσο οποιοσδήποτε άλλος κατάφερε πριν, όταν πέσουν αιχμάλωτοι του ηγέτη της και της σαδιστικής νεροτεχνήτριάς του, αποκαλύπτοντας σκευωρίες που μπορούν κάλλιστα να αποδειχθούν κρίσιμες για το μέλλον του Βασιλείου, η Amara θα βρεθεί σύντομα εν μέσω μιας μεγάλης προδοσίας που θα βάλει σε κίνδυνο τα ανεκπλήρωτα όνειρά της όπως επίσης και την ίδια της την επιβίωση, στέλνοντάς την σε μια περιπέτεια βαθιά μέσα στην Κοιλάδα του Calderon.

Μακριά στην Κοιλάδα του Calderon, ο Tavi, ένα δεκαπεντάχρονο αγόρι, έχει ζήσει όλη την ζωή του στο δασόκτημα του Θείου του Bernard, φροντίζοντας το κοπάδι των προβάτων και προβατίνων του, και περιμένοντας για την μακρά καθυστερημένη μέρα που θα του φέρει την ερινυοτεχνία του όπως θα έπρεπε να είχε γίνει σε κάθε άλλο παιδί στην ηλικία του.
Όμως, καθώς η απειρία της ηλικίας του με άλλα νεαρά κορίτσια τον αποσπάσουν από τα καθήκοντά του, όταν ξυπνήσει ένα πρωινό και ανακαλύψει ότι το κοπάδι έχει ξεφύγει της προσοχής του, γινόμενο ο λόγος που θα μπορούσε πολύ εύκολα να του φέρει μια μεγάλη τιμωρία αλλά και να τους κοστίσει το εισόδημα της σεζόν, ο Tavi και ο Θείος του Bernard θα πρέπει να αφήσουν πίσω τις προετοιμασίες της Συνέλευσης των Κτηματοιδιοκτητών και να τα αναζητήσουν μέσα από την βαθιά Κοιλάδα πριν το τέλος της μέρας• μια αναζήτηση που, όταν πέσουν πάνω σε ένα απερίγραπτο σκοτωμό, θα βρεθούν αντιμέτωποι με ένα θηρίο και τον βάρβαρο αφέντη του, φέρνοντας ξανά μια απειλή που είχε ξεχαστεί στο παρελθόν για πολύ καιρό και που θα βάλει τις ζωές τους και τα ίδια τους τα σπίτια μέσα σε μεγάλο κίνδυνο.
Συγχρόνως, η Isana, η αδερφή του Bernard, αφημένη μόνη της για την προετοιμασία της Συνέλευσης, θα βρεθεί μέσα στις δικές τις φασαρίες όταν ένας άγριος καβγάς ξεσπάσει ανάμεσα των Κτηματοιδιοκτητών Kord και Warner και των υιών τους• εν τω μεταξύ ο Fidelias, έχοντας επιλέξει ένα διαφορετικό μονοπάτι στην πεποίθησή του ότι είναι το σωστό, θα αναλάβει ένα καθήκον που μόνο λίγοι είναι αρκετά ικανοί για να το φέρουν σε κίνηση.

Ωστόσο, με τον Πρώτο Άρχοντα Gaius Sextus να έχει πλέον μεγαλώσει, αποδυναμώνοντας μέρα με την μέρα την εξουσία του, όταν ένας μεγάλος πόλεμος ξεσπάσει από τις φυλές των βάρβαρων Marat στην Κοιλάδα του Calderon, και οι μισθοφόροι λεγεωνάριοι κάνουν την κίνησή τους για το τελικό χτύπημα, η Amara και ο Tavi, ο Bernard και η Isana, και οι Κτηματοιδιοκτήτες και οι άνθρωποί τους θα πρέπει να ενώσουν τις δυνάμεις και να σταθούν για ακόμη μiα φορά ενάντια αυτών των νέων απειλών πριν να είναι πολύ αργά, γιατί αν δεν το κάνουν, μπορεί να φέρει την καταστροφή σε όλα όσα ήξεραν.

Αποδεχόμενος ένα στοίχημα από ένα online εργαστήρι συγγραφέων που τον προκάλεσε να χρησιμοποιήσει δύο «χαζές» ιδέες στο επόμενο βιβλίο του, και να αποδείξει σε όλους τις συγγραφικές δυνατότητές του, ο Jim Butcher δημιουργεί στο Furies of Calderon, το πρώτο του μυθιστόρημα σε ένα πιο παραδοσιακό περιβάλλον, έναν τεράστιο κόσμο, φέρνοντάς μας εδώ εν μέσω δύο πλευρών: του Βασιλείου της Alera, το οποίο, με τους ανθρώπους της να έχουν πολεμήσει ενωμένοι για χίλια χρόνια ενάντια των γειτονικών εχθρών τους, έχει χτίσει μέσα από τους πολέμους ένα πολιτισμό Κτηματοιδιοκτητών και Υψηλών Αρχόντων, και λεγεωνάριων και Αέριων Ιπποτών, δένοντας τους εαυτούς τους με ένα μοναδικό τρόπο με τις ερινύες που κατοικούν σε όλες τις πτυχές της χώρας - πνεύματα που έχουν την ικανότητα να ελέγχουν τα στοιχεία της γης, του νερού, του ξύλου, του αέρα, της φωτιάς, και του μετάλλου - δίνοντάς τους μια ανώτερη υπεροχή• και τους Marat, οι οποίοι, έχοντας ζήσει ελεύθεροι κάτω από τα βάρβαρα πιστεύω Του Ενός, έχουν οδηγηθεί από τους αρχηγούς και τα τεράστια θηρία τους σε μεγάλες μάχες, σαρώνοντας τους εχθρούς τους και όποιον τους αντισταθεί με την άγρια δύναμή τους.

Και, παίρνοντας έμπνευση από τις δύο ιδέες που του δόθηκαν, ο Butcher χτίζει μέσα από την φαντασία του ένα υπέροχα ευφάνταστο κόσμο, συνδυάζοντας την αρχαιορωμαϊκή ιστορία, την ελληνική μυθολογία, και τα στοιχεία της φαντασίας με τον δικό του μοναδικό τρόπο καθώς αποκαλύπτει σιγά-σιγά ότι και οι δύο πλευρές, του Βασιλείου της Alera και των Marat, κρύβουν πίσω από τις πράξεις και τα πιστεύω τους πολλά περισσότερο απ’ όσο μπορεί να φαίνεται αρχικά, κάνοντάς τον συνεπώς ακόμη πιο βαθύ.
Και πράγματι, παρ’ όλο που το βιβλίο πολλές φορές δείχνει μια υπερβολική αφέλεια και αθωότητα, ο Butcher αποδεικνύει ξανά ότι είναι παραπάνω από ικανός για να γράψει μια καλή ιστορία, ταξιδεύοντάς μας μέσα σε μια επική περιπέτεια ενηλικίωσης, πρωτότυπων πλασμάτων, και μαγικών ικανοτήτων, όπως επίσης και σε αξιαγάπητους χαρακτήρες που, καθώς η ιστορία γίνεται όλο και πιο σκοτεινή στις πάλες τους ενάντια των αντιπάλων τους, τους βλέπουμε να ωριμάζουν μέσα από τις δυσκολίες τους, καταφέρνοντας με αυτόν τον τρόπο να επισκιάσει τις αδυναμίες της γραφής του - και είναι ένα τόσο όμορφο ταξίδι για κάτι σαν αυτό να σε κρατήσει πίσω.

Εν κατακλείδι, το Furies of Calderon είναι ένα καλό, πρώτο βιβλίο στην σειρά Codex Alera, με τον Jim Butcher να δημιουργεί μέσα από την φαντασία του στο πρώτο του επιχείρημα στο παραδοσιακό είδος ένα μεγάλο κόσμολεγεωνάριων και ερινυών, ταξιδεύοντάς μας μέσα σε μια επική ιστορία ενηλικίωσης γεμάτη με μαγεία, περιπέτεια, και υπέροχα αξιαγάπητους χαρακτήρες, αλλά και που αφήνει πολλά, τόσα πολλά περισσότερα για να μας αποκαλύψει στις συνέχειες.

  • Like 4
Link to comment
Share on other sites

Αν θυμάμαι καλά είχα διαβάσει οτι το ξεκίνησε απο ένα στοίχημα για το αν μπορεί να συνδιάσει όπως είπες δύο άσχετες ιδέες μεταξύ τους και οι ιδέες ήταν: Ρωμαικός κόσμος και Ποκεμον.

Τα έχω τα βιβλία του αλλά δεν τα έχω ξεκινήσει ακόμα γιατί αν το ξεκινήσω θα θέλω λογικά να το τελειώσω όλο και είναι δέσμευση αυτη την στιγμή τα 6 βιβλία για μένα.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Academ's Fury

Λιγότερο από ένα χρόνο από την κυκλοφορία του μυθιστορηματικού ντεμπούτου του σε ένα πιο παραδοσιακό είδος φαντασίας, μια πρόκληση που δοκίμασε τις ικανότητές του σαν συγγραφέας, καταφέρνοντας να αποσπάσει γρήγορα πολλούς επαίνους όπως επίσης και την αγάπη των αναγνωστών, ο Jim Butcher επιστρέφει με το Academ’s Fury, το δεύτερο μέρος της σειράς Codex Alera, πίσω στον αρχαιορωμαϊκό εμπνευσμένο Βασίλειο της Alera, βυθίζοντάς μας μέσα στην Πρωτεύουσά της, μέσα σε μια ιστορία Ακάδημων και Υψηλών Αρχόντων, ασασίνων, ζωωδών φυλών και ανείπωτων πλασμάτων, και σε μια περιπέτεια πολιτικών παιχνιδιών, σκευωριών και δολοπλοκιών, ελέγχου και υπεροχής, και τιμής και καθήκοντος, που αποκαλύπτει μια πολύ διαφορετική σκοπιά του κόσμου.

Έχουν περάσει δύο χρόνια από το Δεύτερο Calderon, και τους κινδύνους που αντιμετώπισαν• μια μάχη που έφερε ξανά στους ανθρώπους της Alera αναμνήσεις πολέμων μακρά θαμμένες στο παρελθόν, αφήνοντάς τους με νέες πληγές για να γιατρέψουν, και τώρα η ζωή στο Βασίλειο και στην Πρωτεύουσα έχει γυρίσει πίσω στην καθημερινή ρουτίνα της, προετοιμάζοντας για το πολυαναμενόμενο φεστιβάλ του Αποχαιρετισμού του Χειμώνα - αλλά για τον Tavi, έχοντας φύγει από το δασόκτημα του θείου του για να κυνηγήσει το όνειρό του, αυτά τα τελευταία δύο χρόνια ήταν ένα μαρτύριο.
Μπαίνοντας στην Ακαδημία, στην καρδιά της Alera Imperia, για να εκπαιδευτεί και να γίνει ένας Δρομέας, η ζωή του Tavi έχει γεμίσει με περισσότερα καθήκοντα απ’ όσα θα είχε κάθε άλλος φυσιολογικός μαθητής, χωρίζοντας τον χρόνο του ανάμεσα στις σπουδές του και τις ιδιοτροπίες των Μαέστρων, στο να ξεγλιστρά με τους φίλους του από τα χέρια των νταήδων, και την εκπλήρωση της κάθε ανάγκης του Πρώτου Άρχοντα, που τον αφήνουν με λιγότερη ξεκούραση απ’ όσο θα είχε φανταστεί ποτέ του.
Ωστόσο, με την φήμη του από την μάχη στην Κοιλάδα του Calderon να τον έχει ξεπεράσει, καθώς θα του ανατεθεί μια αποστολή από τον Μαέστρο Killian να βρει ένα κλέφτη που έχει φέρει τις τελευταίες μέρες μια αναστάτωση στην Πρωτεύουσα, όταν ο Πρώτος Άρχοντας, στην αποδυναμωμένη του κατάσταση, πέσει θύμα των επιθυμιών του για να προστατέψει το Βασίλειο από τους εχθρούς του, απειλώντας την διατήρηση της εξουσίας του, αυτός και οι φίλοι του θα βρεθούν εν μέσω των πολιτικών παιχνιδιών και δολοπλοκιών των Υψηλών Αρχόντων και των Κυριών τους, φέρνοντάς τους μέσα σε μια περιπέτεια που θα μπορούσε να σηματοδοτήσει την αρχή ενός εμφύλιου πολέμου.

Πίσω στην Κοιλάδα του Calderon, η Amara, έχοντας γίνει η προσωπική κούριερ του Πρώτου Άρχοντα μετά το τέλος της δεύτερης μεγάλης εισβολής, έχει αναλάβει το καθήκον να μεταφέρει τα μηνύματα μεταξύ της Αυτού Μεγαλειότητας και του Κόμη του Garrison σε μια προσπάθεια για να καθιερώσουν μια αμοιβαία επικοινωνία για την ασφάλεια του Βασιλείου, δίνοντάς της την ευκαιρία για να περάσει περισσότερο χρόνο με τον Bernard.
Όμως, καθώς θα φτάσει στο φρούριο του Garrison για να παραδώσει μια νέα παρτίδα μηνυμάτων στον Κόμη, όταν ο Doroga, ο αρχηγός της Φυλής των Gargant των Marat, έρθει στις πύλες μαζί με τους εναπομείναντες πολεμιστές του μετά από μια πρόσφατη μάχη, πληγωμένοι και ματωμένοι, και τους προειδοποιήσει για μια μεγάλη απειλή η οποία, έχοντας αναδυθεί από τον αιώνιο λήθαργό, αναζητεί να καταβροχθίσει τα πάντα στο πέρασμά της, θα πρέπει να αφήσουν τις προηγούμενες μάχες τους πίσω και να ενώσουν τις δυνάμεις τους για την πολεμήσουν.
Εν τω μεταξύ, η Isana, προσκαλούμενη από τον Πρώτο Άρχοντα να παραβρεθεί στην Πρωτεύουσα για το φεστιβάλ του Αποχαιρετισμού του Χειμώνα, όταν βρεθεί εν μέσω των ανωτέρων πολιτικών τάξεων, θα πρέπει να πάρει μια δύσκολη απόφαση που μπορεί κάλλιστα να της κοστίσει όλα σε όσα πίστευε• ενώ ο Fidellias, θέλοντας να επανορθώσει για τις προηγούμενες αποτυχίες του, θα αναλάβει μια νέα αποστολή που θα αλλάξει την αντίληψη που έβλεπε τα πράγματα μέχρι τώρα.

Κι όμως, με την υγεία του Πρώτου Άρχοντα να βρίσκεται σε μεγάλο κίνδυνο, όταν μια συνεχώς πολλαπλασιαζόμενη τερατώδης δύναμη - στην ανάγκη της για να καταβροχθίσει τα πάντα - φέρει ένα πόλεμο που θα εξαπλωθεί από την Κοιλάδα του Calderon μέχρι την καρδιά της Πρωτεύουσας, χτυπώντας βάναυσα στην πιο ευάλωτη στιγμή τους, και οι Υψηλοί Άρχοντες - στον πόθο τους για εξουσία - θέσουν τις δικές τους σκευωρίες τους σε κίνηση, ο Tavi και οι φίλοι του στην Ακαδημία, η Amara, ο Bernard και ο Doroga, και η Isana, θα πρέπει να βρουν μέσα από τις δυσκολίες τους λύσεις και να σταματήσουν αυτές τις απειλές πριν να είναι πολύ αργά για όλους τους, γιατί αν αποτύχουν, το κόστος αυτή τη φορά μπορεί να είναι ακριβότερο από πριν.

Με την πρώτη του απόπειρα στην παραδοσιακή φαντασία να έχει γρήγορα αγαπηθεί από τους αναγνώστες, φέρνοντας μια επιτυχία που του επέτρεψε να διευρύνει τους ορίζοντές του και εκτός των σύγχρονων αστυνομικών ιστοριών της σειράς Dresden Files, ο Jim Butcher πήρε αυτή την ευκαιρία για να επεκτείνει στο Academ’s Fury την κοσμοπλασία ακόμη περισσότερο, και να μας ταξιδέψει βαθιά μέσα στην καρδιά του Βασιλείου: στην Alera Imperia, Πρωτεύουσα της Alera και κέντρο της εξουσίας του Πρώτου Άρχοντα, όπου οι οικονομικές, ακαδημαϊκές, πολιτικές και πολιτισμικές ανώτερες τάξεις - είτε μέλη οργανώσεων ή κάποιων άλλων ομάδων - γεννημένες μέσα στις καθαρόαιμες οικογένειες τους - κυβερνούν μέσα από την φαινομενική αριστοκρατία τους, δημιουργώντας συμμαχίες, αντιπαλότητες, και έχθρες για τα συμφέροντά τους στην μάχη τους για υπεροχή, με το βάρος των πράξεών τους να πέφτει πάνω στους φτωχότερους.
Μια πόλη που, σε αντίθεση με την Κοιλάδα του Calderon, όπου οι άνθρωποί της κοπιάζουν για την καθημερινή επιβίωσή τους, φροντίζοντας ο ένας για τον άλλον στις ανάγκες τους, μας βυθίζει μέσα στο πολιτικό σύστημα των Υψηλών Αρχόντων και των Κυριών τους, αποκαλύπτοντας μια εντελώς διαφορετική σκοπιά των κανόνων με τους οποίους ζουν.

Και, ερχόμενος με μια μεγαλύτερη εμπιστοσύνη στην αφήγησή του, δείχνοντας πλέον να έχει βρει τα πατήματά του, ο Butcher χωρίζει το βιβλίο σε δύο μέτωπα, μεταξύ της Πρωτεύουσας του Βασιλείου και της Κοιλάδας του Calderon, φέρνοντάς μας βαθιά μέσα στα μυστήρια των Vord, των εντομοειδών πλασμάτων που έχουν κατοικήσει στο Κέρινο Δάσος για όσο κανείς μπορεί να θυμηθεί, και των Canim, μια μεγάλη λυκοειδή φυλή τεράστιας δύναμης - δύο πανίσχυρες φυλές που, μέσα από τα θαύματά τους, εμβαθύνουν τον κόσμο σε κάτι ακόμη πιο πλούσιο από πριν.
Αλλά αν και οι εκτεταμένες σκηνές μαχών από κεφάλαιο σε κεφάλαιο μπορεί να γίνουν κάπως κουραστικές μετά από λίγο, χάνοντας λίγο την μαγεία που είχε το Furies of Calderon, ο Butcher δεν αποτυγχάνει στο να χτίσει μια δυνατή, πολιτική ιστορία σκευωριών και δολοπλοκιών, ελέγχου και υπεροχής, πηγαίνοντάς μας μέσα από τους λόγους και τις πράξεις των χαρακτήρων, και τις σκέψεις και τα πιστεύω τους, σε μια υψηλή περιπέτεια τιμής και καθήκοντος, αγάπης και θάρρους που καταφέρνει να σε κρατήσει μαζί στις χαρές και στις δυσκολίες τους μέχρι το τέλος.

Εν συντομία, το Academ’s Fury είναι μια καλή συνέχεια που δείχνει τα δικά του δυνατά σημεία, με τον Jim Butcher - έχοντας πλέον ξεπεράσει τις αδυναμίες στην γραφή του - να μας ταξιδεύει στην καρδιά του Βασιλείου, μέσα σε μια πολιτική ιστορία σκευωριών και δολοπλοκιών, όπως επίσης και σε ένα μεγάλο πόλεμο υπεροχής και τερατωδών πλασμάτων που, μέσα από τις πάλες των χαρακτήρων, δημιουργεί μια επική περιπέτεια τιμής και θάρρους, αφήνοντάς μας έξυπνα στο τέλος να αναμένουμε για πολλά περισσότερα.

 

Cursor's Fury

Φτάνοντας στο τέλος του πρώτου μισού, έχοντας κερδίσει μετά από δύο επιτυχημένα βιβλία μια μεγάλη αναγνώριση τόσο μέσα από τις συγγραφικές του ικανότητες όσο και την αγάπη των αναγνωστών που ώθησαν την καριέρα του ακόμη περισσότερο, ο Jim Butcher έρχεται στο Cursor’s Fury, το τρίτο μέρος της σειράς Codex Alera, με μια μεγαλύτερη θέληση και φαντασία, πηγαίνοντάς μας μέσα ένα εμφύλιο πόλεμο, μέσα σε μια ιστορία Λεγεωνάριων και Δρομέων, πολιτικών αντίζηλων, κατασκόπων και ζωωδών τυπολατρών, και σε μια περιπέτεια υποδούλωσης και κυριαρχίας, αφοσίωσης και καθήκοντος, και σεβασμού και τιμής, που θα διχάσει το βασίλειο και τους ανθρώπους του όπως ποτέ πριν.

Σχεδόν τρία χρόνια έχουν περάσει από την εισβολή στην καρδιά του Βασιλείου, και το πανδαιμόνιο που έφερε μαζί• μια αιματηρή μάχη που διακινδύνευσε την ίδια τους την ύπαρξη, αφήνοντας πίσω τίποτα παρά ψυχές γεμάτες βάσανα και πόνο, αλλά τώρα, με τα γεγονότα να έχουν γίνει μονάχα κακές αναμνήσεις, η ζωή για τους ανθρώπους της Alera έχει γυρίσει για άλλη μια φορά πίσω στους φυσιολογικούς ρυθμούς - και για τον Tavi, έχοντας ολοκληρώσει την εκπαιδευτική του περίοδο στην Ακαδημία, ανυπομονώντας να αναλάβει την πρώτη του αποστολή σαν πράκτορας του Στέμματος, αυτά τα χρόνια του έχουν δώσει περισσότερο ελεύθερο χρόνο απ’ ότι θα επιθυμούσε ποτέ του.
Σταλμένος στην Αμάραντη Κοιλάδα, στα ερείπια της Appia, για να γεμίσει τον χρόνο του, ο Tavi έχει περάσει το μεγαλύτερο μέρος των τελευταίων έξι μηνών στην συντροφιά του Μαέστρο Magnus, βοηθώντας τον στις ανακαλύψεις του στο να λύσει τα μυστήρια των αινιγματωδών τεχνολογιών των προπατόρων τους.
Ωστόσο, με το πολιτικό κλίμα να γίνεται όλο και πιο καυτό τον τελευταίο καιρό, καθώς αυτός, ο Max και ο Μαέστρο Magnus θα διαταχτούν να ενταχθούν στην νεοσύστατη Πρώτη Αλέρια Λεγεώνα - έχοντας μονάχα λίγο χρόνο για να προσαρμοστούν στην στρατιωτική ζωή τωνλεγεωνάριων - όταν ένα ανεξήγητο συμβάν αποδεκατίσει την διοικητική ηγεσία τους στην χειρότερη δυνατή στιγμή, και ένας παλιός αντίζηλος αναδυθεί από το παρελθόν του καλύτερού του φίλου με την μόνη επιθυμία να τον βγάλει από την μέση μια και καλή, ο Tavi μαζί με τους νεαρούς, άπειρους και κακοεξοπλισμένους συντρόφους του θα βρεθούν ενάντια με την μεγαλύτερη πρόκλησή τους, πρόσωπο με πρόσωπο με μια ζωώδη ορδή και την σίγουρη καταδίκη του Βασιλείου.

Στην άλλη άκρη του Βασιλείου, στο φρούριο του Garrison, η Amara, έχοντας πλέον αποδεχτεί τα αισθήματα της καρδιάς της, αυτά τα τελευταία χρόνια έχει προσπαθήσει να τα μοιραστεί με τον Bernard ακόμη κι αν οι υποχρεώσεις τους φαίνονται μονάχα να συνεχίζουν να πληθαίνουν, επιθυμώντας όσο τίποτε άλλο παρά να ξεκινήσουν την δικιά τους μικρή οικογένεια.
Όμως, καθώς θα φτάσουν στην πόλη της Ceres - μια από τις μεγαλύτερες πόλεις του Βασιλείου, φιλοξενώντας από υψηλούς ευγενείς μέχρι αξιότιμους πολιτικούς - για την οικογενειακή επανένωση του Bernard, και για να φέρουν στο φως τα αληθινά γεγονότα των προηγούμενων χρόνων ενώπιόν τους, όταν μια ομάδα φαινομενικών τρελών σκλάβων προκαλέσει ένα χάος, σκοτώνοντας τους καλεσμένους έναν προς έναν, θα βρεθούν σύντομα αντιμέτωποι με την ίδια τους την επιβίωση• μια περιπέτεια που, όταν ο Άρχοντας Kalarus αποκαλύψει τις προθέσεις του για εξουσία, αυτή και ο Bernard θα πρέπει να αναλάβουν μια υψηλού κινδύνου αποστολή που θα μπορούσε πολύ εύκολα να καταστρέψει όλα όσα έχτισαν μέχρι τώρα.
Συγχρόνως, η Isana, χαμένη στις αναμνήσεις του παρελθόντος της και των μυστικών που κράτησε θαμμένα βαθιά μέσα στην καρδιά της για είκοσι χρόνια, εκεί όπου κανείς δεν θα μπορούσε να τα βρει και να τα εκμεταλλευτεί, όταν ο Fade - ο πιστός σκλάβος και προστάτης της - πληγωθεί θανάσιμα πέρα από κάθε γιατρειά, θα πρέπει να ξεθάψει κάτι που είχε θυσιάσει πολύ καιρό πριν προκειμένου να τον σώσει• εν τω μεταξύ, ο Ehren, αναλαμβάνοντας την πρώτη του μυστική αποστολή στις Νήσους του Ηλιοβασιλέματος, δουλεύοντας σαν γραφέας για έναν κλεπταποδόχο, όταν πέσει πάνω σε έναν πειρατή και το μισθοφορικό πλήρωμά του θα ανακαλύψει κάτι τόσο απερίγραπτο που θα μπορούσε να κρίνει την μοίρα όλων τους.

Κι όμως, με το πολιτικό κλίμα να φτάνει στο αποκορύφωμά του, όταν ο πεινασμένος για εξουσία Άρχοντας Kalarus στείλει τις μισθοφορικές δυνάμεις που συγκέντρωσε με τα χρόνια προς τις πύλες της πόλης της Ceres, φέρνοντας μια επανάσταση ενάντια του Στέμματος και τις κυβέρνησης του Πρώτου Άρχοντα, και ο ανηλεής αρχηγός των Canim και οι τυπολάτρες του θέσουν ταυτόχρονα τα δικά τους σχέδια για την κυριαρχία τους, ο Tavi και οι λεγεωνάριοι της Πρώτης Αλέριας, η Amara και ο Bernard, και η Isana και ο Ehren, θα πρέπει να αναλάβουν τις αποστολές τους εν μέσω αυτής της δύσκολης εποχής με θάρρος, γιατί αν δεν καταφέρουν να κρατήσουν το ηθικό τους υψηλά, μπορεί κάλλιστα να φέρει στο τέλος τα όνειρα των οικογενειών και των ζωών όπως τα είχαν φανταστεί.

Με το δεύτερο βιβλίο της σειράς, Academ’s Fury, να έχει παίξει ένα σημαντικό ρόλο στην εμβάθυνση της κοσμοπλασία και των χαρακτήρων, θέτοντας την βάση του πολιτικού συστήματος, και των συμμαχιών και των αντιζηλιών των Υψηλών Αρχόντων, ο Jim Butcher έρχεται στο Cursor’s Fury με μια ακόμη μεγαλύτερη βλέψη στην φαντασία του, ταξιδεύοντάς μας μακριά στις δυτικές πόλεις του Βασιλείου, οι οποίες, κυβερνούμενες κάτω από τις επιθυμίες και τις ιδιοτροπίες των αρχόντων τους, αποκαλύπτουν το πόσο διαφορετικές μπορεί να είναι η μία με την άλλη μέσα από τους κανόνες που οι άνθρωποί τους υπομένουν, αλλά και στην επίπτωση που έχει πάνω στις οικογένειες, στα σπίτια τους, και στον έλεγχο της διαβίωσής τους• όπως επίσης και στα σύνορα μεταξύ της Alera και της χώρας των Canim, βυθίζοντάς μας λίγο βαθύτερα στους τρόπους της ζωώδης φυλής τους, και των κοινωνικών τάξεών τους - χωρισμένες στους πολεμιστές, τους επιδρομείς και τους τυπολάτρες τους - που μας δείχνει την διαφορετικότητα ανάμεσα στους φιλόδοξους αρχηγούς τους και τους ακόλουθων ιερέων τους, και στους κανονικούς πολεμιστές και τους συγγενών τους.

Και, με κάθε βιβλίο να καταφέρνει να φέρνει ένα ακόμη δυνατότερο χειρισμό στην ανάπτυξη της πλοκή και των χαρακτήρων, αποδεικνύοντας ξανά την έκταση των συγγραφικών ικανοτήτων του, όπως επίσης και την επιθυμία του από την αρχή για κάτι πιο επικό, ο Butcher μας φέρνει βαθιά μέσα σε ένα μεγάλο εμφύλιο πόλεμο, χωρίζοντας το Βασίλειο μεταξύ τους πεινασμένους για εξουσία Υψηλούς Άρχοντες και τους απλούς ανθρώπους, πηγαίνοντάς μας μέσα σε μια στρατιωτική ιστορίαΛεγεωνάριων, Δρομέων, κατασκόπων, και πολιτικών, και σε μια περιπέτεια αφοσίωσης, τιμής, και απόλυτης υποδούλωσης, γεμάτη με μάχες αγωνίας και συγκίνησης, δημιουργώντας το πιο ψυχαγωγικό μυθιστόρημα στην σειρά ακόμη, αλλά και αφήνοντας στο τέλος και πολλά νήματα ανοιχτά για να περιμένουμε ανυπόμονα για την συνέχεια και τις απαντήσεις που κρατάει.

Όλα για όλα, το Cursor’s Fury είναι ένα δυνατό βιβλίο, με τον Jim Butcher - ερχόμενος με μια μεγαλύτερη θέληση - να μας πηγαίνει, μέσω ενός εμφύλιου πολέμου, μέσα σε μια στρατιωτική ιστορία Λεγεωνάριων και Δρομέων, δημιουργώντας μια συναρπαστική και συγκινητική περιπέτεια τιμής και αφοσίωσης, και καθήκοντος και σεβασμού που φέρνει την σειρά σε ένα υψηλότερο επίπεδο από πριν, αλλά και αφήνοντάς μας να κρεμόμαστε σε αγωνία για την συνέχεια και τις επόμενες περιπέτειες των αγαπημένων μας χαρακτήρων.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Captain's Fury

Προχωρώντας προς το δεύτερο μισό της σειράς, εκεί όπου οι περισσότεροι συγγραφείς θα είχαν ήδη φέρει τις ιστορίες στην ολοκλήρωσή τους, έχοντας καταφέρει να χτίσει ένα τεράστιο κόσμο μέσα από την φαντασία του, ο Jim Butcher μας πηγαίνει στο Captain’s Fury, το τέταρτο μέρος, πίσω στον εμφύλιο πόλεμο του Βασιλείου, μέσα σε μια ιστορία Λεγεωνάριων και Γερουσιαστών, σωματοφυλάκων, πειρατών και λυκοειδών πολεμιστών, και σε μια περιπέτεια στρατηγημάτων και συνομωσιών, πειθαρχίας και ηγεσίας, και αλήθειας και εμπιστοσύνης που θα δοκιμάσει τις ικανότητες των ηρώων περισσότερο από ποτέ.

Έχουν περάσει δύο χρόνια από την Νύχτα των Κόκκινων Αστεριών και την επανάσταση του Άρχοντα Kalarus, και τις θυσίες που έπρεπε να κάνουν• ένας υποκινούμενος πόλεμος που προκάλεσε την ίδια τους την επιβίωση, φέρνοντας τις δυτικές περιοχές και τους ανθρώπους της Alera μέσα στο χάος, την απελπισία, και την σύγχυση, και τώρα, με το Βασίλειο να απειλείται από δύο μέτωπα, οι Υψηλοί Άρχοντες και η Σύγκλητος έχουν επιτέλους ενώσει τις δυνάμεις τους κάτω από έναν κοινό σκοπό - αλλά για τον Tavi, έχοντας σταθεί ενώπιον των χειρότερων δυνατών πιθανοτήτων, πολεμώντας στο πλευρό των λεγεωνάριώντου, αυτά τα χρόνια ήταν τα πιο δύσκολα που έχει περάσει μέχρι τώρα.
Σταθμευμένος μαζί με την Πρώτη Αλέρια στην γέφυρα του Elinarch, στον Ποταμό Tiber, για να απωθήσουν τις δυνάμεις των Canim, η νεαρή στρατιωτική ζωή του Tavi έχει γεμίσει με περισσότερες ευθύνες από ποτέ, μοιράζοντας τον χρόνο του ανάμεσα στην ετοιμασία και την άμυνα των οχυρωμάτων, στην έντονη εξάσκηση των αυξανόμενων ικανοτήτων του, και τον ακαταμάχητο πόθο του για την Kitai, αφήνοντάς τον με τα βίας με οποιαδήποτε ξεκούραση.
Κι όμως, με την συνεχής αντιμαχία μεταξύ των Canim πολεμιστών και της Λεγεώνας τους να έχει κοστίσει και στους δύο πάρα πολλά, καθώς θα επιχειρήσει να βρει μια ειρηνική λύση που θα φέρει μια παύση των εχθροπραξιών - θέλοντας όσο τίποτε άλλο παρά να βάλει ένα τέλος στην άσκοπη αιματοχυσία και σπατάλη ζωών - όταν ο νεοδιορισμένος διοικητής της Συγκλήτου, ο υπεροπτικός Γερουσιαστής Arnos, στην βαθιά πείνα του για εκδίκηση, ξεκινήσει την δικιά του εκστρατεία για να τους εξαλείψει από την χώρα τους μια και καλή, και μια πολιτική συνομωσία θέσει να υπονομεύσει οποιονδήποτε που θα σταθεί ενάντιά της, ο Tavi και αυτοί που είναι αφοσιωμένοι σε αυτόν θα βρεθούν αντιμέτωποι τους νόμους του Βασιλείου και μια υψηλού κινδύνου αποστολή μέσα από τις θάλασσες και τις φυλακές της Alera, κρατώντας στα χέρια τους την μοίρα όλων τους.

Στο δεύτερο μέτωπο του πολέμου, στην πόλη του Kalare, η Amara, έχοντας γίνει η προσωπική σύνδεσμος του Πρώτου Άρχοντα, αυτά τα χρόνια τα έχει περάσει ταξιδεύοντας μεταξύ της πρωτεύουσας και των πολιορκητικών στρατοπέδων των Λεγεώνων τους, παραδίδοντας και συλλέγοντας αναφορές για την πορεία των δυνάμεών τους που την έχει πάρει μακριά από την συντροφιά του Bernard περισσότερο απ’ όσο θα ήθελε.
Όμως, καθώς η τελευταία της διαταγή θα της αναθέσει να συγκαλέσει την Επιτροπή Πολέμου στο Elinarch, όταν ο Πρώτος Άρχοντας την οδηγήσει στα περίχωρα της πόλης του Kalare, σε μια αποστολή ύψιστης μυστικότητας, αυτή και ο Bernard θα βρεθούν εν μέσω μιας επικίνδυνης περιπέτειας επιβίωσης μέσα από τα δάση και τους βάλτους• μια περιπέτεια που, όταν οι πραγματικές προθέσεις της αποστολής τους αποκαλυφθούν, θα τους φέρει μέσα σε μια δοκιμή που θα μπορούσε να διαλύσει όλα σε όσα πίστευαν.
Εν τω μεταξύ, η Isana, με τα μυστικά του παρελθόντος της να έχουν αρχίσει να της φέρνουν μια βαθιά ενοχή, τρώγοντας την ίδια της την ψυχή, όταν αναλάβει να παραδώσει τις προμήθειες που αγόρασε με την χρηματοδότηση της Ντιανικής Συμμαχίας στους πρόσφυγες στο Elinarch, θα πρέπει να πάρει μια δύσκολη που μπορεί κάλλιστα να της κοστίσει το μοναδικό άτομο στον κόσμο αυτό που αγαπάει περισσότερο• ενώ ο Valiar Marcus, έχοντας πάρει την ταυτότητα κάποιου αλλουνού αυτά τα δύο χρόνια, πολεμώντας στο πλευρό ενός αγοριού - ενός νεαρού άντρα - που δεν θα είχε φανταστεί ποτέ του ότι θα έβρισκε ξανά, θα πρέπει να επιλέξει μεταξύ της αφοσίωσης του και τιμής του, και του σίγουρου θανάτου του και της διατήρησης της ζωής του.

Ωστόσο, με τον πόλεμο να έχει επεκταθεί πέρα από τον έλεγχό τους, αγγίζοντας τις καρδιές των σκλάβων και των απλών ανθρώπων, όταν οι Canim πολεμιστές και οι ενωμένες ελεύθερες δυνάμεις τους φανούν να είναι έτοιμοι να ξεχυθούν προς τα τελευταία αμυνόμενα στρατεύματα των Λεγεώνων τους, και ο Άρχοντας Kalarus πλησιάσει στο να ελευθερώσει μια συγκρατημένη δύναμη απέραντων συνεπειών, ο Tavi και οι σύντροφοί του, η Amara και ο Bernard, και η Isana και o Araris, θα πρέπει να βρουν ένα τρόπο για να ξεπεράσουν τα εμπόδια που θα έρθουν ενώπιόν τους και να βάλουν ένα οριστικό τέλος σε αυτόν τον πόλεμο πριν να είναι πολύ αργά, γιατί αν αποτύχουν, το μέλλον του Βασιλείου της Alera θα γίνει πιο αβέβαιο από ποτέ.

Συνεχίζοντας τα νήματα που άφησε ανοιχτά στο τρίτο βιβλίο της σειράς, το Cursor’s Fury, και τα γεγονότα που έδωσαν το έναυσμα της επανάσταση του Άρχοντα Kalarus και της εισβολής των Canim, ο Jim Butcher επιστρέφει για ακόμη μια φορά πίσω στον πόλεμο το Βασιλείου, βυθίζοντάς μας βαθιά μέσα στις τάξεις των στρατιωτών και των διοικητών μεταξύ των δυνάμεων της Alera και των Canim, δείχνοντάς μας τις δυσκολίες της στρατιωτικής ηγεσίας, των διαταγών και των νόμων που πρέπει να ακολουθήσουν, και τις μάχες που πρέπει να επιβιώσουν, όπως επίσης και μέσα στις ζωές των σκλάβων και των απλών ανθρώπων των δυτικών περιοχών οι οποίοι, χωρίς να έχουν το προνόμιο των Πολιτών, πέφτοντας θύματα στην χειραγώγηση των φαινομενικά ανώτερών τους και των πολιτικών σκευωριών τους - αναγκάζοντάς τους να εγκαταλείψουν ότι είχαν - φέρνει στο φως την μεγάλη επίπτωση που έχουν οι πράξεις των λάθων επιλογών πάνω σε αυτούς, τα σπίτια και τις οικογένειές τους.
Αλλά πηγαίνοντάς μας ταυτόχρονα και μέσα σε ένα ταξίδι μέσα από τις θάλασσες, τα δάση και τους βάλτους του Βασιλείου που φέρνει στην επιφάνεια έναν θαυμαστό, ανεξερεύνητο κόσμο πλασμάτων και μαγείας, γεμάτο με χελωνοειδή Λεβιάθαν, τεράστιες Garim σαύρες και πανίσχυρες Ερινύες που κατοικούν πέρα από την εξουσία των ανθρώπων - ένας κόσμος που, δείχνοντας τα καλά και τα κακά του, αποκαλύπτει τις πολλές και διαφορετικές πτυχές του.

Και, αν και το βιβλίο μπορεί να μην είναι τόσο σαρωτικό όσο ο προκάτοχός του, χάνοντας την έντασή του λίγο στην μέση, ο Butcher καταφέρνει να φέρει στο Captain’s Fury ένα ακόμη συναρπαστικό μυθιστόρημα που αναμιγνύει υπέροχα την στρατιωτική φαντασία με την πολιτική ίντριγκα, ταξιδεύοντάς μας μέσα σε μια ιστορίαλεγεωνάριων και σωματοφυλάκων, Πολιτών και απλών ανθρώπων, βάρβαρων καβαλάρηδων και λυκοειδών πολεμιστών, αλλά και σε μια περιπέτεια στρατηγημάτων και συνομωσιών, και εμπιστοσύνης και αλήθειας που, καθώς οι ζωές των χαρακτήρων περιπλέκονται ακόμη περισσότερο, φέρνοντάς τους ενώπιον μεγαλύτερων δυσκολιών, επιτυγχάνει στο τέλος να προσφέρει μπόλικες απολαυστικές στιγμές συγκίνησης και χαράς, κάνοντας την αναμονή των επόμενων περιπετειών τους ακόμη πιο μεγάλη. 

Όλα για όλα, το Captain’s Fury είναι ικανοποιητικό τέταρτο βιβλίο, με τον Jim Butcher να μας ταξιδεύει μέσα από τον πόλεμο του Βασιλείου της Alera μέσα σε μια ακόμη συναρπαστική στρατιωτική και πολιτική ιστορία Λεγεωνάριων, πειρατών και σωματοφυλάκων, όπως επίσης και σε μια περιπέτεια στρατηγημάτων, συνομωσιών και εμπιστοσύνης που αφήνει στο τέλος πολλές υποσχέσεις για κάτι ακόμη καλύτερο να έρθει στην συνέχεια.

Edited by Blacksword
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Princeps' Fury

Με την σειρά να πλησιάζει όλο και πιο κοντά στο τέλος της, και την πολυαναμενόμενη αποκορύφωση της ιστορίας και των χαρακτήρων, ο Jim Butcher μας φέρνει στο Princeps’ Fury, το πέμπτο μέρος, μέσα στην μεγαλύτερη απειλή που έχει εμφανιστεί ποτέ στο Βασίλειο της Alera, μέσα σε μια ιστορία θαλασσοπόρων και Πολεμάρχων, διπλωματών, πρωτόγονων κατοίκων του βορρά, και χιτινωδών τεράτων, και σε μια περιπέτεια υποδούλωσης και εκμηδένισης, αποδοχής και συμβιβασμού, και πίστης και αφοσίωσης, που θα κρίνει την μοίρα του κόσμου.

Μερικοί μήνες έχουν περάσει από τον πόλεμο στις δυτικές εκτάσεις του Βασιλείου, και τις δυσκολίες που έπρεπε να αντιμετωπίσουν• μια παράλογη εκστρατεία που έβαλε σε δοκιμή τα ίδια τους τα πιστεύω, προκαλώντας μια σύγκρουση που άφησε στο κατόπι της μονάχα περισσότερα βάσανα και δυστυχία, και τώρα, με τις παραλιακές πόλεις να έχουν δεχθεί τις μεγαλύτερες καταστροφές, οι πρόσφυγες της Alera έχουν ξεκινήσει ξανά για να προσπαθήσουν και να αναζητήσουν στις ζωές τους αυτά που έχασαν - αλλά για τον Tavi, με την κληρονομιά του να έχει αποκαλυφθεί σε όλο τον κόσμο, κάνοντάς τον για κάποιους μια ελπίδα και για άλλους μια απειλή, αυτοί οι μήνες δεν ήταν τίποτα περισσότερο παρά γεμάτοι με ταχείες προετοιμασίες.
Σαλπάροντας από το λιμάνι της πόλης του Mastings, την βάση των αμοιβαίων τους επιχειρήσεων, σε μια αποστολή για να φτάσουν μια ξένη χώρα μέσα από την βαθιά μπλε θάλασσα, ο Tavi ταξιδεύει το μεγαλύτερο μέρος του δίμηνου ταξιδιού τους επάνω στο Slive του Καπετάνιου Demos, οδηγώντας μαζί τις Λεγεώνες της Πρώτης Αλέριας και της Ελεύθερης Αλέριας τα πλοία των Canim και των δυνάμεών τους πίσω στην πατρίδα τους, την Canea, όπου κανένας Αλέριος έχει ακόμη πατήσει πριν.
Κι όμως, με το ταξίδι τους στην ανοιχτή θάλασσα να τους έχει περάσει μέσα από επικίνδυνα νερά, καθώς θα προσπαθήσει να ανοίξει μια επικοινωνία με τις υπόλοιπες κάστες των Canim - επιθυμώντας να μάθει όσο πιο γρήγορα γίνεται την μοίρα της χώρας - όταν μια απερίγραπτη φρίκη που έχει στοιχειώσει τα όνειρά του έρθει αληθινή, και ο Πολέμαρχος Lararl, στον ζήλο του να αποδειχθεί άξιος ενώπιον των συγγενών του, θέσει να προστατέψει τα προσωπικά συμφέροντά του, ο Tavi και οι σύντροφοί του θα βρεθούν σύντομα παγιδευμένοι και περικυκλωμένοι από θανάσιμους εχθρούς, αντιμετωπίζοντας ένα δίλημμα που μπορεί κάλλιστα να κρίνει την σωτηρία ενός ξένου λαού από τον σίγουρο αφανισμό του.

Πίσω στην Alera, στο φρούριο του Garrison, η Amara, έχοντας νιώσει για άλλη μια φορά τον πόνο της προδοσίας από κάποιον που νόμιζε ότι θαύμαζε και σεβόταν περισσότερο, έχει περάσει αυτούς του μήνες ανάμεσα στους ανθρώπους της Κοιλάδας του Calderon και στην συντροφιά του Bernard, προσπαθώντας να γιατρέψει της πληγές στην ψυχής της που τόσο την καίνε, και κάνοντας τις τελευταίες προετοιμασίες για την επίσημη ένωσή τους που μπορεί να τους φέρει επιτέλους λίγη ευτυχία.
Όμως, καθώς η άφιξη ενός ξαφνικού μηνύματος τους απαιτήσει την άμεση παρουσία τους στην Πρωτεύουσα, όταν ο Πρώτος Άρχοντας παρουσιαστεί ενώπιον των χωριατών, των Πολιτών, των Γερουσιαστών και των Υψηλών Αρχόντων, ταρακουνώντας τις ζωές τους με μια αποκάλυψη όπως ποτέ ξανά, η Amara και ο Bernard θα πρέπει να αναλάβουν μια επικίνδυνη αποστολή που θα τους οδηγήσει στην καρδιά ενός θανάσιμου εχθρού• μια αποστολή που, αν δεν αφήσουν πίσω τις έχθρες του παρελθόντος πίσω, και να βρουν ξανά το κουράγιο για το ακατόρθωτο, θα μπορούσε πολύ εύκολα να αποδειχθεί και η τελευταία τους.
Συγχρόνως, η Isana, έχοντας αναζητήσει καταφύγιο στο σπιτικό της Υψηλής Κυρίας Placida μετά τα τελευταία γεγονότα, όταν της ανατεθεί να ταξιδέψει σε μια διπλωματική αποστολή στα βόρεια σύνορα, πέρα από την πόλη της Antillus και το Τοίχος όπου άνδρες και παιδιά ομοίως έχουν θυσιάσει τις ζωές τους ενάντια των πρωτόγονων Ανθρώπων του Πάγου με τους αιώνες, θα βρεθεί μέσα στις δικές της προκλήσεις που θα κάνουν την απεγνωσμένη ανάγκη του Βασιλείου για ειρήνη από αυτό το μέτωπο ακόμα πιο δύσκολη για στην κατόρθωσή του• ενώ ο Ehren, έχοντας δραπετεύσει από τις δυνάμεις των χιτινωδών τεράτων με ένα τρομερό μυστικό, θα προσπαθήσει να βοηθήσει τον Πρώτο Άρχοντα να προετοιμάσουν τις Λεγεώνες ενάντια σε μια εφιαλτική ορδή που έχουν μονάχα ελάχιστες πιθανότητες για να επιβιώσουν.

Ωστόσο, με το Βασίλειο της Alera να έρχεται για πρώτη φορά μετά από χίλια χρόνια εναντίων της μεγαλύτερής της απειλής, όταν η βασίλισσα των Vord στείλει τις δυνάμεις της ενάντια των αμυνόμενων Λεγεώνων της Πρωτεύουσας, και μακριά στην πατρίδα των Canim τα ανεξέλεγκτα χιτινώδη τέρατα ξεχυθούν προς τους τελευταίους στεκούμενους επιζώντες, ο Tavi και οι σύντροφοί του, η Amara και ο Bernard, η Isana και η Aria, και ο Ehren και ο Πρώτος Άρχοντας, θα πρέπει να αφήσουν τις διαφορές τους κατά μέρος και να πολεμήσουν αυτή την νέα απειλή πριν όλα χαθούν, γιατί αν δεν καταφέρουν να ξεπεράσουν αυτές τις δυσκολίες, η ίδια τους η επιβίωση θα κρεμαστεί από μια κλωστή.

Μπαίνοντας στα τελευταία στάδια των περιπετειών των χαρακτήρων, έχοντας χτίσει από την αρχή ένα επικό ταξίδι γεμάτο θαύματα και μαγεία, ο Jim Butcher - οδηγούμενος από τα γεγονότα του προηγούμενου βιβλίου, το Captain’s Fury - μας πηγαίνει για πρώτη φορά σε ολόκληρη την σειρά στην Canea, την πατρίδα των Canim, φέρνοντας ενώπιόν μας τις μεγάλες πόλεις τους που, χωρισμένες ανάμεσα στους δυνατότερους ηγέτες, έχουν γίνει το κέντρο της εξουσίας τους, τις διαφορετικές κοινωνίες τους, αποτελούμενες από δημιουργούς και τεχνίτες μέχρι και πολεμιστές και τυπολάτρες, και τους κώδικες που ακολουθούν• όπως επίσης και στα βόρεια σύνορα του Βασιλείου, πέρα από το Τοίχος και των αμυνόμενων πόλεών τους, δίνοντάς μας μια ματιά από την πρωτόγονη φυλή των Ανθρώπων του Πάγου, τους λόγους των εχθροπραξιών τους, και τους κανόνες και τα πιστεύω με τα οποία ζουν.
Αλλά φέρνοντάς μας συγχρόνως πιο κοντά από ποτέ και μέσα στις κυψέλες των Vord, και τις πανίσχυρες βασίλισσές τους που κυβερνάνε μέσα από το croach - της ζελατινώδης πράσινης ουσίας που μπορεί να καταβροχθίσει οτιδήποτε ζωντανό - που τους δίνουν την δυνατότητα να παράγουν εφιαλτικά πλάσματα σε ταχύτατους ρυθμούς, δημιουργώντας πολεμιστές εξαιρετικά ανώτερης δύναμης και ικανότητας - τρεις φυλές που, ερχόμενες σε αντίθεση με τα φαινομενικά ιδανικά των ανθρώπων της Alera, δείχνουν μαζί με τους βάρβαρους Marat τις τεράστιες διαφορές τους αλλά και το μεγαλείο αυτού του κόσμου.

Και, φέρνοντας αυτό το επικό ταξίδι ένα βήμα πιο κοντά προς την ολοκλήρωσή του, ο Butcher μας βυθίζει στο Princeps’ Fury στην μεγαλύτερη απειλή που έχει έρθει στο Βασίλειο της Alera για περισσότερο από χίλια χρόνια, αναμιγνύοντας για άλλη μια φορά την πολιτική με τον πόλεμο, και τις μονομαχίες με τα προσωπικά συμφέροντα, ταξιδεύοντάς μας μέσα από τις δυτικές θάλασσες, το βορρά και τον νότο μέσα σε μια ιστορία διπλωματών, Πολεμάρχων, Υψηλών Αρχόντων, πρωτόγονων άγριων, χιτινωδών τεράτων και εφιαλτικών βασιλισσών, και σε μια περιπέτεια υποδούλωσης, εκμηδένισης, συμβιβασμού, επιβίωσης, και πίστης και αφοσίωσης που δημιουργούν στο τέλος ένα μεγάλο κύμα συναισθημάτων, ανεβάζοντας τις προσδοκίες για το τελικό βιβλίο ακόμη περισσότερο.

Εν κατακλείδι, το Princeps’ Fury είναι ένα από τα δυνατότερα βιβλία της σειράς, με τον Jim Butcher - φέρνοντας τις περιπέτειες των χαρακτήρων ένα βήμα πιο κοντά προς την ολοκλήρωσή τους - να μας πηγαίνει μέσα σε ένα νέο, μεγάλο πόλεμο, ταξιδεύοντάς μας μέσα σε μια ιστορία θαλασσοπόρων, Πολεμάρχων, πρωτόγονων κατοίκων του βορρά, και χιτινωδών τεράτων, αλλά και σε μια περιπέτεια εκμηδένισης, συμβιβασμού και αφοσίωσης που αφήνει ωστόσο πολλά ζητήματα ανοιχτά για να λυθούν στο έκτο και τελευταίο βιβλίο.

 

First Lord's Fury

Με το πρώτο του ταξίδι στην παραδοσιακή φαντασία να έρχεται στην ολοκλήρωσή του μετά από πέντε διαδοχικά βιβλία, καταφέρνοντας από την αρχή να ξεπεράσει κάθε πρόκληση που τέθηκε ενώπιόν του, ο Jim Butcher μας βυθίζει στο First Lord’s Fury, το έκτο και τελευταίο μέρος, μέσα στον μεγαλύτερο πόλεμο που έχει εμφανιστεί ποτέ στο Βασίλειο, μέσα σε μια ιστορία ταξιδιωτών του πάγου και Μεγάλων Ερινύων, στρατευμάτων, ομιλητών του αίματος, και θανάσιμων βασιλισσών, και σε μια περιπέτεια κατάκτησης και εξάλειψης, εξιλέωσης και συγχώρεσης, και ενότητας και ελπίδας, που θα φέρει τους ανθρώπους της Alera ενάντια με τον αφανισμό τους.

Μονάχα πέντε μήνες έχουν περάσει από την μάχη στην Alera Imperia, και τις θυσίες που έπρεπε να κάνουν• μια ασταμάτητη πολιορκία που σάρωσε την καρδιά της ίδια της χώρας τους, φέρνοντας στο κατόπι της μια απερίγραπτη καταστροφή όπως ποτέ καμία άλλη, και που έκανε τις ζωές τους ένα ζωντανό εφιάλτη, και τώρα, με την δυτική πλευρά του Βασιλείου να έχει κατακλυστεί από τερατώδεις πλάσματα, οι ελεύθεροι άνθρωποι, οι Πολίτες, οι Γερουσιαστές και οι Υψηλοί Άρχοντες της Alera έχουν αναζητήσει καταφύγιο στην ανατολική πόλη της Riva, κάτω από την προστασία των αμυνόμενων Λεγεώνων τους - αλλά για τον Tavi, έχοντας έρθει πολύ πιο μακριά από τις μέρες της παιδικής του ηλικίας στην Κοιλάδα του Calderon, κάνοντάς τον στα μάτια πολλών έναν νεαρό άνδρα σεβασμού και θαυμασμού, αυτοί οι μήνες ήταν οι πιο δύσκολοι από όλους.
Τρέποντας σε φυγή από το λιμάνι της πόλης του Molvar, απέναντι από την θάλασσα στην χώρα της Canea, με την ελπίδα να επιστρέψουν πίσω μαζί με τους Canim επιζώντες και τις Λεγεώνες τους πριν όλα χαθούν, ο Tavi γεμίζει τις βασανιστικά άδειες μέρες του ταξιδιού τους επάνω στοSlive του καπετάνιου Demos, συγκεντρώνοντας πληροφορίες για τις κινήσεις των εχθρικών δυνάμεων, εξασκώντας κάτω από αυστηρά μαθήματα για να μπορέσει να αναπτύξει πλήρως τις ικανότητές του, και προσπαθώντας να αντιμετωπίσει τις καθημερινές ιδιοτροπίες της Kitai που τον κάνουν να θέλει να βρίσκεται κάπου αλλού.
Κι όμως, με την επιστροφή των πλοίων στην πατρίδα τους να τους έχει πάρει πολύ περισσότερο απ’ όσο θα επιθυμούσαν, καθώς θα αποβιβαστούν στην βορειοδυτική ακτή της πόλης της Antillus - θέλοντας όσο το συντομότερο δυνατόν να ολοκληρώσουν τις απαραίτητες διευθετήσεις για την ασφάλεια των προσφύγων και να ξεκινήσουν την πορεία τους βαθύτερα μέσα στον πόλεμο - όταν η βασίλισσα των Vord, στην ανάγκη της για απόλυτη κυριαρχία, επιχειρήσει να συντρίψει το πνεύμα των ανθρώπων της Alera, και μια αγανακτισμένη ομάδα Canim, βλέποντας τους συγγενείς τους να μεταχειρίζονται με ένα υποτιμητικό για τα πιστεύω τους τρόπο, θέσει να ελευθερώσει το λαό τους από τα χέρια τους, ο Tavi και οι σύντροφοί του θα βρεθούν εν μέσω μιας δύσκολης κατάστασης που θα απειλήσει να διαλύσει την συμμαχία τους, και την τελευταία αντίσταση του Βασιλείου.

Στις ανατολικότερες εκτάσεις της Alera, στο συνεχώς αναπτυσσόμενο φρούριο του Garrison, η Κόμισσα Amara, έχοντας κάνει μια υπόσχεση που δεν μπορούσε να εγκαταλείψει, έχει περάσει αυτούς τους μήνες μαζί με τον Bernard φροντίζοντας την κόρη της Rook, την Masha, προσπαθώντας να της δείξει τη ζωή μέσα από τις δυσκολίες της, και να της δώσει λίγη χαρά εν μέσω των βασάνων της.
Όμως, καθώς μια απρόβλεπτη εισβολή βάλει την ζωή της Πρώτης Κυρίας σε επικείμενο κίνδυνο, όταν οι αμυνόμενες Λεγεώνες στην πόλη της Riva υποκύψουν μπροστά στην απόλυτη δύναμη των πλασμάτων των Vord, προκαλώντας ένα χάος ανάμεσα στους σε φυγή πρόσφυγες, η Amara θα πρέπει να πάρει μια δύσκολη απόφαση μεταξύ στο να σώσει ένα από τα σημαντικότερα μέλη οικογένειας του Bernard και στο να βοηθήσει τους ανθρώπους του Βασιλείου• μια απόφαση που, διχάζοντας την καρδιά της όσο ποτέ άλλοτε, θα την αναγκάσει αναζητήσει μια απελπισμένη λύση που μπορεί να διακινδυνεύσει τα πάντα.

Συγχρόνως, η Isana, πετώντας μπρος και πίσω αυτούς του μήνες στην πόλη της Riva και το φρούριο του Garrison, όταν βρεθεί στην καρδιά της κυψέλης της βασίλισσας των Vord, φέρνοντάς την ενώπιον του πιο θανάσιμου εχθρού ενάντια του Βασιλείου, θα έρθει αντιμέτωπη με τις δικές τις προκλήσεις και κινδύνους που θα δοκιμάσουν την ίδια της την ψυχή. Εν τω μεταξύ, ο Ehren, βλέποντας εχθρούς να πλησιάζουν απ’ όλες τις πλευρές, θα προσπαθήσει να υπηρετήσει τα ενδιαφέροντα του Βασιλείου όσο καλύτερα μπορεί• ο Valiar Marcus, βασανισμένος από τις πράξεις του σκοτεινού παρελθόντος του, θα αναζητήσει την δικιά του εξιλέωση• και η Invidia, με την υψηλή, γεμάτη προδοσίες ζωή της να την έχει παγιδεύσει στη δυστυχία και την υποδούλωση, θα θέσει τις σκευωρίες της για να πάρει κάτι από αυτά που έχασε πίσω.

Ωστόσο, με τον πόλεμο να έχει φέρει στο Βασίλειο αφάνταστα κόστη, όταν οι ορδές των Vord ξεχυθούν προς τα οχυρωμένα τοίχοι του φρουρίου του Garrison σε μια τελική, συντριπτική επίθεση, η Πρώτη Αλέρια και οι συμμαχικές δυνάμεις τους - πορεύοντας στην τελευταία αντίστασή τους - βρεθούν κατακλυσμένοι και λιγότεροι αριθμητικά, και οι πανίσχυρες μεγάλες ερινύες της Κοιλάδας του Calderon ξυπνήσουν από τον λήθαργό τους εξοργισμένες, απειλώντας να σπείρουν τον όλεθρο πάνω απ’ όλους τους, ο Tavi και οι σύντροφοί του, η Amara και ο Bernard, η Isana και ο Araris, ο Marcus, και ο Ehren, θα πρέπει να ενώσουν τις δυνάμεις τους και να κάνουν το ακατόρθωτο για να σώσουν αυτά που αγαπούν περισσότερο, γιατί αν αποτύχουν σε αυτή την κρίσιμη στιγμή, το τέλος του κόσμου θα είναι πιο κοντά από ποτέ. 

Φτάνοντας στο τέλος της ιστορίας της Codex Alera, έχοντας χτίσει από την αρχή μια σειρά που κέρδισε το αναγνωστικό κοινό μέσα από την φαντασία του και την γραφή του, ο Jim Butcher μας φέρνει για άλλη μια φορά μέσα στις τάξεις των Canim, και τους κώδικες συμπεριφοράς τους που ακολουθούν, δείχνοντάς μας την επίπτωση που έχουν ανάμεσα στους αρχηγούς τους, την διαφθορά που υποκινείται από τους άπληστους για εξουσία, και τι συνέπειες μπορεί να έχει πάνω στο λαό τους• όπως επίσης και μέσα στις κυψέλες των βασιλισσών των Vord, οι οποίες, δημιουργημένες για ένα πολύ συγκεκριμένο ρόλο, είναι αναγκασμένες - επί ποινής θανάτου - να υπηρετούν κάτω από τα αποδεχόμενα ιδανικά και ενδιαφέροντα τους γένους τους για την απόλυτη κυριαρχία τους, κάνοντας τις ελαττωματικές ένα κομμάτι του είδους για να θανατωθεί, να απορριφθεί και γρήγορα να ξεχαστεί.
Αλλά και πηγαίνοντάς μας και μέσα στις μυθικές, πανίσχυρες άγριες Ερινύες αυτής της χώρας που, ελεύθερες από οποιαδήποτε δεσμά, και ικανές να προκαλέσουν χαοτικές καταστροφές αν το επιθυμούν, αποκαλύπτει τις βαθιές τους γνώσεις τους για το σύμπαν, τις απέραντα μακριές ζωές τους από εποχές πλέον ξεχασμένες, και τον μυστηριώδες σκοπό της ίδιας τους της ύπαρξης - ένας βαθύς κόσμος γεμάτος τόσο με μοναδικά, επικίνδυνα πλάσματα όσο και με διαφορετικούς κανόνες και κοινωνίες που τον κάνουν ακόμη πιο μαγικό.

Και, αποκορυφώνοντας αυτό το μακρύ ταξίδι που άρχισε πριν πέντε βιβλία με τον καλύτερο τρόπο, έχοντας αποδείξει ότι μπορεί να πάρει τα πρότυπα της φαντασίας και να τα κάνει δικά του, ο Butcher μας βυθίζει στο First Lord’s Fury μέσα στον τελευταίο μεγάλο πόλεμο του Βασιλείου της Alera, συνδυάζοντας στοιχεία και χαρακτήρες που εμφανίστηκαν και αγαπήθηκαν καθ’ όλη τη σειρά, και ταξιδεύοντάς μας μέσα σε μια ιστορία στρατιωτών, ναυτών, τυπολατρών, Κυνηγών, Γερουσιαστών, Υψηλών Αρχόντων και Κυριών, και εφιαλτικών πλασμάτων και Μεγάλων Ερινύων, και σε μια τελική περιπέτεια κατάκτησης, εξιλέωσης, και ενότητας και ελπίδα, χειριζόμενος τις σκηνές μαχών με μια μεγάλη επιδεξιότητα και παραδίδοντας ένα δυνατό, αξέχαστο φινάλε, κλείνοντάς την σε μια υψηλή νότα όπως της αξίζει.

Συνολικά, το First Lord’s Fury είναι ένα από τα καλύτερα βιβλία ολόκληρης της σειράς, με τον Jim Butcher να κλείνει τις περιπέτειες των αγαπημένων μας ηρώων σε μια υψηλή νότα, πηγαίνοντάς μας βαθιά μέσα στον μεγάλο πόλεμο του βασιλείου, μέσα σε μια ιστορία στρατευμάτων, Μεγάλων Ερινύων και θανάσιμων βασιλισσών, και σε μια περιπέτεια κατάκτησης, ενότητας και ελπίδας, φέρνοντας έναν συνδυασμό όλων αυτών που αγαπήσαμε από την αρχή, και παραδίδοντας μια επική τελική σύγκρουση τιτάνων που θα μείνει αξέχαστη για πολύ καιρό.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

You agree to the Terms of Use, Privacy Policy and Guidelines. We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue..