Jump to content

Χάνου Ραγιανιέμι (Hannu Rajaniemi)


Recommended Posts

Hannu%20Rajaniemi-detail.jpg

Ο Hannu Rajaniemi είναι Φιλανδός συγγραφέας επιστημονικής φαντασίας, γεννημένος στις 3 Μαρτίου του 1978 στην Ύλιβιεσκα, γράφοντας τόσο στα φινλανδικά όσο και στα αγγλικά. Κατέχει πτυχίο Bachelor και πιστοποιητικό προχωρημένων σπουδών στα μαθηματικά, όπως και Ph.D. στην μαθηματική φυσική, στο οποίο έκανε την διατριβή του πάνω στην Θεωρία Χορδών και την κβαντική βαρύτητα, ενώ είναι επίσης και ιδρυτής της ερευνητικής εταιρίας ThinkTank Maths.

Παράλληλα με τις σπουδές του στο Εδιμβούργο, ο Rajaniemi πήρε μέρος στο Writers’ Bloc (μια ομάδα συγγραφέων που μέλος της είναι και ο Charles Stross) απ’ όπου απέσπασε την προσοχή του ατζέντη του, John Jarrold, μέχρι που το 2008 του εξασφάλισε μια συμφωνία για τρία βιβλία με τον εκδοτικό οίκο Gollancz.

Τα βιβλία του έχουν προταθεί για τα βραβεία Locus (2011) και John W. Campbell (2011 και 2013).

 

Hannu+Rajaniemi%2527s+Quantum+Thief+Tril

 

The Quantum Thief

Πίσω στο 2010, όταν ακόμη είχε μονάχα μερικές μικρές ιστορίες στο ενεργητικό του, και ένα νεουπογεγραμμένο συμβόλαιο για τρία βιβλία μεγάλων προσδοκιών, ο Φιλανδός Hannu Rajaniemi, χωρίζοντας την ζωή μεταξύ του ονείρου του για την επιστήμη και την φιλοδοξία του για την συγγραφή, ήρθε στην κοινότητα της επιστημονικής φαντασίας με την σαρωτική δύναμη ενός νεοανερχόμενου ταλέντου, καταφέρνοντας γρήγορα να αποκτήσει τον θαυμασμό κριτικών και συγγραφέων, και να μπει στις κορυφαίες λίστες της χρονιάς.
Και γράφοντας το The Quantum Thief, το πρώτο βιβλίο στην ομώνυμη σειρά του τζέντλεμαν κλέφτη Jean le Flambeur - ένας χαρακτήρας μοντελοποιημένος μετά από τον Arsène Lupin του Maurice Leblanc - ο Rajaniemi δημιουργεί το δικό του φουτουριστικό ηλιακό σύστημα, πηγαίνοντάς μας σε μια ιστορία μετα-ανθρώπων, κλεφτών του μυαλού, μασκοφορεμένων φρουρών και ντετέκτιβ, αλλά και σε μια περιπέτεια ληστείας γεμάτη υψηλές τεχνολογίες και ιδέες που ζαλίζουν το μυαλό, σε ένα εκθαμβωτικό, υπερευφυές μυθιστορηματικό ντεμπούτο. 

Για περισσότερο από τριακόσια χρόνια από την Κατάρρευση στη Γη, το Ηλιακό Σύστημα έχει γίνει ένα πολύ πιο αδίστακτο μέρος από πριν, προκαλώντας θεϊκές υπάρξεις ανεβασμένων μυαλών και φατρίες μετα-ανθρώπων να επεκτείνουν την υπεροχή τους, φέρνοντας στο κατόπι τους πολέμους και επιπέδου Μοναδικότητας πλανητικές καταστροφές που έχουν κάνει τον Άρη το τελευταίο καταφύγιο της ανθρωπότητας - αλλά ο Jean le Flambeur, έχοντας υπάρξει κάποτε ένας θρύλος ανάμεσα στον υπόκοσμο: ένας κλέφτης, ένας διαρρήκτης του μυαλού και ένας καλλιτέχνης σχεδιαστής, έχει παγιδευτεί στην εικονική φυλακή των Archons γνωστή ως η Φυλακή του Διλήμματος σε ένα συνεχόμενο κύκλο θεωρητικού παιχνιδιού συνεργασίας και αποστασίας ενάντια στα αντίγραφα του εαυτού του.
Ξεπηδώντας σαν από το πουθενά την πιο απίθανη στιγμή, διασώζοντάς τον από ένα πιθανό ατέλειωτο μαρτύριο, ο le Flambeur θα μεταφερθεί στο αραχνόπλοιο της Mieli, μιας Oort πολεμίστριας, και σε ένα καινούργιο σώμα, προσφέροντάς του πίσω την ελευθερία του σε αντάλλαγμα ενός τιμήματος: να ξαναβρεί τον παλιό του εαυτό και να την βοηθήσει να κλέψει κάτι για τον εργοδότη της.
Κι όμως, με τις παλιές του συνήθειες να επανέρχονται σιγά-σιγά πίσω, όταν οδηγηθούν στην Oubliette, την Κινούμενη Πόλη του Άρη, σε αναζήτηση για τις αναμνήσεις του παρελθόντος του που έκρυψε εσκεμμένα από τον εαυτό του πριν την αιχμαλωσία του, και από οποιονδήποτε άλλον που μπορεί να θελήσει να τις εκμεταλλευτεί, ο le Flambeur θα βρεθεί σύντομα να κυνηγάει μέσα από τα όνειρά του μια μακρά ξεχασμένη, και πολύ διαφορετική ζωή.

Παράλληλα στην πόλη της Oubliette, ο Isidore, ένας μαθητής αρχιτεκτονικής, περνάει τις μέρες των νεαρών αρειανών χρόνων του βοηθώντας τους εθελοντές φρουρούς tzaddikim, που έχουν πάρει στα χέρια τους να σταματήσουν τους εγκληματίες, σαν μυστικός ντετέκτιβ σε υποθέσεις πολύ περίπλοκες ακόμη και για αυτούς, ψάχνοντας και βρίσκοντας τους δράστες του εγκλήματος πιο γρήγορα από οποιονδήποτε άλλον μέσω του πάθους του για τις επιλύσεις προβλημάτων, και κάνοντάς τον γνωστό στην κοινωνία ως μια από τις πιο ευυπόληπτες, μυστηριώδες φιγούρες.
Αλλά, με την υπόθεση της δολοφονίας ενός πολύ γνωστού σοκολατιέρη να έχει κεντρίσει το ενδιαφέρον των δημοσιογράφων, και τα παιχνίδια της κοπέλας του να τον βάζουν σε μια δυσχερή θέση που θα του δώσουν μια ανεπιθύμητη φήμη σε όλη την πόλη, όταν λάβει μια συμνήμη προσκαλώντας τον σε μια συνάντηση, και ένα μυστήριο που μόνο αυτός θα μπορούσε να λύσει, ο Isidore θα βρεθεί αντιμέτωπος με μια εξαιρετικά ασυνήθιστη υπόθεση, και με έναν ανεκδιήγητα πανούργο κλέφτη όπως δεν έχει ξανασυναντήσει ποτέ πριν.
Εν τω μεταξύ, η Mieli, έχοντας ανατεθεί να δουλέψει για πρώτη φορά με κάποιον άλλον, θα προσπαθήσει να υπηρετήσει τον εργοδότη της για άλλη μια φορά όσο καλύτερα μπορεί, θέτοντας σκοπό της να επιτηρήσει την κάθε κίνηση του le Flambeur, να τον κρατήσει μακριά από οποιαδήποτε εσφαλμένη προσπάθεια διαφυγής, και να φέρει αυτό το μέρος της αποστολής τους στην ολοκλήρωσή του, σε μια δουλειά που θα δοκιμάσει τις ίδιες της ικανότητές της.

Ωστόσο, με τις περιπέτειές τους να τους έχουν οδηγήσει σε ένα σκοτεινό μυστικό, φέρνοντας στο φως μια βαθιά ριζωμένη πλεκτάνη, όταν μια πάλη για την εξουσία ξεσπάσει μεταξύ των φατριών της πόλης, και τα αυτοαναπαραγόμενα μηχανήματα των phoboi που δεν έχουν σταματήσει να την κυνηγούν εκμεταλλευτούν αυτή την ευκαιρία, οι τρεις τους θα βρεθούν μέσα σε μια δύσκολη κατάσταση που θα αλλάξει όλα όσα ήξεραν, αντιμετωπίζοντας έναν εμφύλιο πόλεμο που, αν δεν τον σταματήσουν, μπορεί κάλλιστα να απειλήσει να εξαλείψει αυτούς και όλους τους ανθρώπους της Oubliette μια και καλή.

Αναλαμβάνοντας να μετατρέψει ένα περίγραμμα εικοσιτεσσάρων σελίδων σε τρία μυθιστορήματα, μια αδούλευτη εισαγωγή της φαντασίας του που του έδωσε το πρώτο του συμβόλαιο και την ευκαιρία για να ξεκινήσει την λογοτεχνική του καριέρα σε ένα δυνατό σημείο, ο Hannu Rajaniemi μας ταξιδεύει στο The Quantum Thief μέσα στο δικό του Ηλιακό Σύστημα του μακρινού μέλλοντος, όπου, με την υπερτεχνολογική πρόοδο να έχει δώσει την δυνατότητα στους μετα-ανθρώπους να ανεβάσουν τα μυαλά τους, μεταφέροντάς τα από σώμα σε σώμα ή συγκεντρώνοντας αντίγραφα των εαυτών τους σε ένα - κάνοντάς τους ουσιαστικά αθάνατους - έχει φέρει στην έγερσή της την συλλογική δύναμη των Ιδρυτών γνωστή ως Sobornost που τους έχει κάνει θεούς ανάμεσα στους βασικούς ανθρώπους - και τις πιο ισχυρές υπάρξεις επίσης• αλλά και τα Archons, δημιουργημένα από τον Σχεδιαστή των Ψυχών, τα οποία, στην ασταμάτητη πείνα τους για να μετατρέψουν την ύλη σε Φυλακές Διλημμάτων - εκεί που όλοι οι τρελοί και οι κακοί καταδικάζονται σε ένα αιώνιο κύκλο θεωρητικού παιχνιδιού - έχουν γίνει ο φόβος του Συστήματος.

Όπως επίσης και μέσα στην Oubliette, την Κινούμενη Πόλη του Άρη, στην οποία, με το κάθε κοινωνικό δεδομένο των κατοίκων της που δεν είναι ορισμένο ως προσωπικό να είναι διαθέσιμο δημόσια σε οποιονδήποτε μέσω της εξωμνήμης, όλοι πρέπει τελικώς μετά την «λήξη» της ζωής τους να εισέλθουν στην Ησυχία: μια κατάσταση όπου το ανεβασμένο μυαλό παίρνετε από το υπαρκτό σώμα και τοποθετείται μέσα σε ένα μηχάνημα, υπηρετώντας για ένα διάστημα σε υπηρεσίες καθορισμένες από το σύστημα, και κάνοντας τον Χρόνο το πολυτιμότερο νόμισμα.

Ένα ντεμπούτο το οποίο, γραμμένο με μια αρκετά ασυνήθιστη διπλή αφηγηματική οπτική γωνία, χρησιμοποιώντας από την μία το πρώτο πρόσωπο για τον βασικό πρωταγωνιστή που μας αποκαλύπτει μονάχα ότι αυτός μας λέει, και από την άλλη το τρίτο πρόσωπο για τους υπόλοιπους χαρακτήρες σε ένα πιο κανονικό στυλ, ο Rajaniemi δημιουργεί ένα θεαματικά πρωτότυπο φουτουριστικό Ηλιακό Σύστημα, πηγαίνοντάς μας σε μια ιστορία κλεφτών, μασκοφορεμένων φρουρών, ντετέκτιβ, κρυπτάρχων, και θεϊκών υπάρξεων, αλλά και σε μια περιπέτεια που - δανειζόμενος μια ποικιλία ονοματολογιών από χώρες και γλώσσες (ιστορικής, θρησκευτικής ή άλλης κοινωνικής σημασίας), από την επιστήμη, και ακόμη και από την λογοτεχνία - συνδυάζει μέσα από την πυκνή πρόζα του απίστευτες επιστημονικές ιδέες και τεχνολογίες, αφήνοντας το μυαλό ζαλισμένο στην προσπάθειά του να τα επεξεργαστεί.
Ένα πρώτο βιβλίο που, υστερώντας σε μακροσκελές πληροφορίες και κάποιο πιθανό γλωσσάριο για να βοηθήσει, δεν σου δίνει όλες τις απαντήσεις στο πιάτο, αλλά σε κάνει να δουλέψεις σκληρά για να τις βρεις - και μόλις το κάνεις, από πίσω βρίσκεται κάτι τόσο ασυνήθιστα μοναδικό όσο και πραγματικά μεγαλειώδες που σε αφήνει τίποτα περισσότερο από άφωνο.

Εν κατακλείδι, το The Quantum Thief είναι ένα θεματικό πρώτο βιβλίο στην σειρά του τζέντλεμαν κλέφτη Jean le Flambeur, με τον Hannu Rajaniemi - μέσα από την πυκνή πρόζα του - να μας πηγαίνει μέσα σε ένα φουτουριστικό Ηλιακό Σύστημα γεμάτο θεϊκές υπάρξεις και φατρίες μετα-ανθρώπων, σε μια περιπέτεια ληστείας που συνδυάζει κλέφτες του μυαλού, μασκοφορεμένους φρουρούς και ντετέκτιβ μαζί με επιστημονικές τεχνολογίες και ιδέες που ζαλίζουν το μυαλό, και δημιουργώντας έναν απίστευτο σύμπαν που, παρ’ όλο που δεν κάνει χάρες στον απλό αναγνώστη, καταφέρνει στο τέλος να γίνει κάτι πραγματικά σπουδαίο.

  • Like 4
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

The Fractal Prince

Επιστρέφοντας στο φουτουριστικό Ηλιακό Σύστημα του πολυαναγνωρισμένου μυθιστορηματικού ντεμπούτου του, το The Quantum Thief, μετά από μια δυναμική είσοδο στον χώρο της επιστημονικής φαντασίας που έφερε στο προσκήνιο τα ταλέντα του, ο Hannu Rajaniemi έρχεται στο The Fractal Prince, το δεύτερο βιβλίο που παρουσιάζει τον τζέντλεμαν κλέφτη Jean le Flambeur, με ένα αρκετά διαφορετικό στυλ, ταξιδεύοντάς μας σε μια ιστορία κλεφτών του σώματος, τζίνι, αριστοκρατών και κυνηγών, αλλά και σε μια περιπέτεια αθανασίας, αγάπης και προδοσίας, σε μια ευφάνταστη, φιλόδοξη συνέχεια.

Από τότε που η υπόλοιπη ανθρωπότητα τράπηκε σε φυγή μετά την Κατάρρευση, η Γη, καταβροχθισμένη από τον περιπλανώμενο άγριο κώδικα, έχει γίνει ένα μέρος ερήμων και θανάτου, αναγκάζοντας τους εναπομείναντες επιζώντες να αναζητήσουν για την δικιά τους μοίρα σε αυτό τον νέο, σκληρό κόσμο• μέχρι που οι Sobornost ήρθαν στην Κραυγή της Οργής και έφεραν κάτι πολύ χειρότερο που άλλαξε τις ζωές τους για πάντα - αλλά ο Jean le Flambeur, έχοντας αφήσει το κομμάτι του παλιού του εαυτού πίσω στον Άρη, έχει περάσει τους τελευταίους μήνες επάνω στο Perhonen της Mieli ταξιδεύοντας προς την Γη, και την επόμενη αποστολή τους, προσπαθώντας να καταλάβει πώς να ανοίξει το Κουτί Schrödinger.
Επιτιθέμενοι από το πουθενά από τον Κυνηγό, αφήνοντας το αραχνόπλοιο τραυματισμένο και αυτούς πληγωμένους, ο le Flambeur θα πρέπει να βρει όσο πιο γρήγορα γίνεται για ένα τρόπο για να ανοίξει το Κουτί, και να ξεφύγει από τα ίχνη του πριν τον πιάσει και χάσει όλα όσα ήξερε για άλλη μια φορά.
Κι όμως, με τον Κυνηγό να τον έχει ακολουθήσει σε όλο το Σύστημα, αναγκάζοντάς τον να πάρει δραστικά μέτρα για να σώσει το τομάρι του, όταν κάτι απερίγραπτο ξεπηδήσει από το Κουτί, και το πλοίο αρχίσει σιγά-σιγά να τρώγεται ζωντανό, ο le Flambeur θα βρεθεί αντιμέτωπος με μια κατάσταση που θα κάνει το ταξίδι τους στην Γη ακόμα πιο δύσκολο, και την εκπλήρωση του χρέους του να φαίνεται σχεδόν αδύνατο.

Εν τω μεταξύ στην Sirr, την τελευταία ανθρώπινη πόλη στην Γη, η Tawaddud του Οίκου Gomelez, έχοντας μετά την φυγή της από τον πρώτο της σύζυγο ερωτευτεί ένα τέρας που τις έδειξε ένα πολύ διαφορετικό κόσμο, περνάει τον ελεύθερο χρόνο της ψυχαγωγώντας τους τζίνι πελάτες της μέσα από τις ιστορίες της, και θεραπεύοντας τους μικρούς και τους αδύναμους του Banu Sasan από τις μολύνσεις του άγριου κώδικα που την έχουν κάνει το απολωλό πρόβατο της οικογενείας της, και μια ντροπή στα μάτια του πατέρα της.
Όμως, με την Σύμβουλο Alile Soarez να έχει πεθάνει αναπάντεχα κάτω από μυστηριώδεις περιστάσεις την πιο κρίσιμη στιγμή, διακινδυνεύοντας τις διαπραγματεύσεις των Συμφωνιών της Κραυγής της Οργής με την διάλυσή τους, όταν η αδερφή της Dunyazad της ζητήσει εκ μέρους του πατέρα τους να κορτάρει τον Abu Nawus, έναν από τους πλουσιότερους εμπόρους γκόγκολ, για να σταθεροποιήσουν την θέση τους στο Συμβούλιο, και να βοηθήσει τον Sobornost απεσταλμένο στην έρευνα του για τους λόγους πίσω από το θάνατο της Συμβούλου, η Tawaddud θα βρεθεί σύντομα μέσα σε ένα παιχνίδι πολιτικής πέρα από τα νερά της που θα μπορούσε πολύ εύκολα να τις κοστίσει τα πάντα.
Ενώ η Mieli, έχοντας δώσει όλα όσα είχε στην pellegrini για να φέρει πίσω κάποια που αγάπησε βαθιά όσο καμία άλλη, υπηρετώντας την τυφλά με τα χρόνια, και παίρνοντας τη μία δουλειά μετά την άλλη, όταν ανακαλύψει τον αληθινό σκοπό πίσω από την νέα τους αποστολή που αυτή και ο κλέφτης ανέλαβαν να εκπληρώσουν στην Γη, θα πρέπει να πάρει μια δύσκολη απόφαση που θα δοκιμάσει τα ίδια της τα πιστεύω και την αφοσίωσή της περισσότερο από ποτέ.

Ωστόσο, με τις περιπέτειές τους να έχουν υποκινηθεί μέσα από σκευωρίες και χειραγωγήσεις για την εξουσία, αποκαλύπτοντας μια βαθιά προδοσία, όταν μια μάχη για την υπεροχή ξεσπάσει ανάμεσα στους Sobornost, και μια μακρά περικλεισμένη δημιουργία ασταμάτητης δύναμης ελευθερωθεί πάνω στη Γη, ο le Flambeur, η Mieli και η Tawaddud θα βρεθούν μέσα σε μια σύγκρουση θεών και αθάνατων υπάρξεων που, αν κάνουν τις λάθος επιλογές, μπορεί να απειλήσει με τον αφανισμό τους ανθρώπους της Sirr και τον πλανήτη της ανθρωπότητας όπως ποτέ ξανά.

Μετά από ένα πρώτο βιβλίο που μας εισήγαγε στο φουτουριστικό Ηλιακό Σύστημά του, και στον ασυνήθιστο κόσμο της φαντασίας του και των επιστημονικών ιδεών του, ο Hannu Rajaniemi μας πηγαίνει στο The Fractal Prince μέσα στον πλανήτη της ανθρωπότητας: την Γη, και την πόλη της Sirr όπου οι κυβερνούσες οικογένειες των muhtasib - περιπλέκοντας με τους qarin τζίνι συντρόφους τους με ένα μοναδικό τρόπο που τους δίνει μια αρκετά διαφορετική οπτική του κόσμου - έχουν την ικανότητα μέσω των Μυστικών Ονομάτων να δημιουργούν Σφραγίδες που τους προστατεύουν από τον άγριο κώδικα που καταβροχθίζει τα πάντα στο πέρασμά του• οι mutalibun κυνηγοί θησαυρών που, με τον λαό τους να έχει ανοίξει ένα εμπόριο αγαθών με τους Sobornost μετά την Κραυγή της Οργής σε αντάλλαγμα για γκόγκολ ψυχές, έχουν γίνει οι πλουσιότεροι έμποροι• τα τζίνι μορφές σκέψεων τα οποία, σε αντίθεση με τα γκόγκολ - το λογισμικό των ανεβασμένων μυαλών - που ελέγχονται από τον αφέντη τους, μπορούν να κυριεύουν με τη βία οποιοδήποτε σώμα αν το επιθυμούν, και να κάνουν ανείπωτες ακολασίες• και τέλος οι Aun που, ζώντας μέσα από τις ιστορίες των λατρευτών τους, έχουν γίνει οι δικοί τους θεοί.

Όπως επίσης και μέσα στην ιστορία των Ιδρυτών, πηγαίνοντάς μας μέσα στις ζωές τους πριν από την Κατάρρευση μέχρι την έγερσή τους στην συλλογική δύναμη των Sobornost, δείχνοντάς μας το παρελθόν τους, τα πειράματά τους και τα λάθη τους, τις δοσοληψίες τους με τους πρωταγωνιστές, τον πόλεμό τους με τους zoku, και την ασταμάτητη πείνα τους για εξουσία - μια πλευρά που αποκαλύπτει κάτι πιο αθώο αλλά και κάτι πολύ πιο σκοτεινό.

Μια συνέχεια στην οποία, παίρνοντας έμπνευση αυτή τη φορά από την Μεσο-Ανατολίτικη συλλογή Χίλιες και μία νύχτες (ή αλλιώς γνωστή και ως Αραβικές νύχτες), χρησιμοποιώντας το ίδιο αφηγηματικό πλαίσιο, όπως επίσης και από το νοητικό πείραμα της Γάτας του Schrödinger, ο Rajaniemi φτιάχνει μέσα από την πολύπλοκη πρόζα του ένα απίστευτο μυθιστόρημα αλληλοσυνδεόμενων ιστοριών του παρελθόντος και του παρόντος, δίνοντάς του ένα πολύ πιο ονειρικό στοιχείο, και ταξιδεύοντάς μας σε μια περιπέτεια κλεφτών του σώματος, αριστοκρατών, κυνηγών, δράκων και τζίνι, αναμιγνύοντας τις επιστημονικές γνώσεις του με την φαντασία του και τις σκηνές δράσης, και δημιουργώντας και πάλι κάτι πολύ μοναδικό - και, παρ’ όλο που το βιβλίο μπορεί να μην γίνεται τόσο θεαματικό όσο το The Quantum Thief, είναι σίγουρο ότι δεν μπορούμε να αγνοήσουμε την μεγάλη φιλοδοξία του για κάτι νέο και διαφορετικό.

Εν συντομία, το The Fractal Prince είναι ένα φιλόδοξο δεύτερο βιβλίο στη σειρά του τζέντλεμαν κλέφτη Jean le Flambeur, με τον Hannu Rajaniemi να μας ταξιδεύει μέσα στη Γη και τον τόπο προέλευσης της ανθρωπότητας, σε μια περιπέτεια αλληλοσυνδεόμενων ιστοριών που αναμιγνύει μαζί κλέφτες του σώματος, αριστοκράτες και κυνηγούς με βαθιές επιστημονικές γνώσεις και υψηλή φαντασία, και δημιουργώντας κάτι υπέροχα μοναδικό. 

 

The Causal Angel

Φέρνοντας τις περιπέτειες του Jean le Flaumber στην ολοκλήρωσή τους, κλείνοντας έτσι το πρώτο του μεγάλο κεφάλαιο της καριέρας του, ο Hannu Rajaniemi επιστρέφει στο The Causal Angel, το τρίτο και τελευταίο βιβλίο στη σειρά, πίσω για μία τελευταία φορά στο φουτουριστικό Ηλιακό Σύστημά του, σε μια ιστορία κλεφτών, πολεμιστών, μυστικών πρακτόρων και αθάνατων υπάρξεων, αλλά και σε μια περιπέτεια επιλογής, συνέπειας και πολέμου, σε ένα εκπληκτικό, υψηλής έννοιας φινάλε.

Από τότε που οι Sobornost έγιναν οι κύριες υπάρξεις του Εσωτερικού Συστήματος, αναλαμβάνοντας να επεκτείνουν την συνεχώς αυξανόμενη δύναμή τους και να υπηρετήσουν το Μεγάλο Κοινό Καθήκον, οι zoku, επιδιώκοντας να αλλάξουν τα σχέδιά τους, έχουν επιχειρήσει με τους αιώνες να αντισταθούν στην κυριαρχία τους, διεισδύοντας και συγκεντρώνοντας πληροφορίες για τις δυνάμεις και τις αδυναμίες τους που τους έκανε τους μεγαλύτερους αντίπαλούς τους στον Πόλεμο του Πρωτοκόλλου· αλλά τώρα, οι ιδιοτέλειες των Ιδρυτών έχουν φέρει τις δυνάμεις τους σε μια εσωτερική σύγκρουση, προκαλώντας τους κατοίκους της Ζώνης να αναζητήσουν την μοίρα τους αλλού - αλλά ο Jean le Flaumber, έχοντας χωριστεί με την Mieli μετά τα γεγονότα στην Γη, αφήνοντάς τον για πρώτη φορά ελεύθερο να επιλέξει το δικό του μονοπάτι, ψάχνει μαζί με τον νεαρό Matjek μέσω του υπερφορτωμένου Διαστημόδρομου για τα ίχνη της.
Θέλοντας να τιμήσει την τελευταία του υπόσχεση, και να της επιστρέψει την χάρη του να την σώσει από μια χειρότερη μοίρα, ο le Flaumber θα αρχίσει να καταστρώνει ένα σχέδιο για να διαρρήξει το Οπλοστάσιο του Οπλικού Συλλόγου των Zoku στον Ιαπετό για να πάρει πίσω το παλιό του πλοίο, και να προσπαθήσει να την φτάσει πριν την χάσει για τα καλά.
Κι όμως, με την τελευταία του επικοινωνία με τον Isidore στον Άρη να έχει διακοπεί απότομα, φέρνοντας μια ξαφνική τροπή των γεγονότων στο Σύστημα, όταν στην προσπάθειά του να καθυστερήσει για χρόνο η αληθινή ταυτότητά του αποκαλυφθεί, και ο Matjek, στην ακράτητη περιέργεια της νεαρής ηλικίας του, αρχίσει να παίζει με τα όπλα αντί να ακολουθήσει το δικό του μέρος του σχεδίου, ο le Flaumber θα βρεθεί μέσα σε μια άβολη θέση που θα μπορούσε να καταστρέψει αυτή την επιχείρηση ολοσχερώς, και όποιες ελπίδες για να σώσουν την Mieli.

Εν τω μεταξύ η Mieli, έχοντας διασωθεί από ένα πλοίο των zoku, ζει αυτές τις τελευταίες μέρες μέσα σε ένα Βασίλειο, πολεμώντας απερίγραπτα πλάσματα, ταξιδεύοντας στο πλευρό ενός αξιότιμου ρονίν, και ψάχνοντας για την μάγισσα των πολλών προσώπων και ψεμάτων για να εκπληρώσει το πεπρωμένο της και να σώσει αυτήν που αγαπά.
Αλλά, με το πλοίο να την έχει οδηγήσει στην Σούπρα Σίτι στον Κρόνο, ξυπνώντας ξαφνικά σαν από όνειρο σε ένα μέρος εξαιρετικά διαφορετικό, όταν μια πράκτορας του τμήματος πληροφοριών του Μεγάλου Παιχνιδιού των Zoku, στην προσπάθειά της να την στρατολογήσει, της αποκαλύψει την αληθινή κληρονομιά της, και η pellegrini εμφανιστεί για άλλη μία φορά προσφέροντάς της το μοναδικό πράγμα που ποθεί περισσότερο σε αντάλλαγμα για την υπηρεσία της, η Mieli θα βρεθεί διχασμένη, βάζοντάς την βαθιά μέσα σε ένα παιχνίδι υπεροχής και εξουσίας που θα δοκιμάσει τον ανεκπλήρωτο πόθο της, και όλα σε όσα πιστεύει.
Παράλληλα η Joséphine, παγιδευμένη μέσα σε ένα κέλυφος του μυαλού, μόνη σε μια αιώνια παραλία βλέποντας το τέλος του κόσμου να πλησιάζει, έχει χαθεί στις αναμνήσεις του παρελθόντος της, περιμένοντας για την στιγμή που θα της δώσει την απεγνωσμένη ελευθερία της.

Ωστόσο, με το μακρύ ταξίδι των περιπέτειών τους να τους έχει αλλάξει όσο δεν θα περίμεναν ποτέ τους, φέρνοντάς τους ενάντια με τις ενδότερες πάλες τους, όταν ένας μεγάλης κλίμακας πόλεμος ξεσπάσει μεταξύ των Sobornost και των zoku, και μια ανωμαλία, δημιουργημένη μέσα από τις ατελείωτες επαναλήψεις θεωρητικού παιχνιδιού της Φυλακής του Διλήμματος, πάρει επάνω της να ξαναγράψει τους νόμους του Σύμπαντος, ο le Flaumber και η Mieli θα βρεθούν αντιμέτωποι με την μεγαλύτερή τους πρόκληση που, αν αποτύχουν να την ξεπεράσουν, θα μπορούσε κάλλιστα να σημάνει το τέλος της ανθρωπότητας και του Ηλιακού Συστήματος όπως το ξέρανε.

Με τα πρώτα δύο βιβλία να έχουν ταρακουνήσει την κοινότητα της επιστημονικής φαντασίας, και ακόμη και τους ίδιους τους κανόνες της φαντασίας, ο Hannu Rajaniemi μας βυθίζει στο The Causal Angel μέσα στην Σούπρα Σίτι: μια πόλη γεμάτη από μεγακατασκευές και τεχνητές ηπείρους οι οποίοι, υποστηριζόμενοι από ρευστούς δυναμικούς δοκούς, φτάνοντας σε μεγέθη μεγαλύτερα και από την Γη, την έχουν κάνει την πιο θαυμαστή πόλη των zoku μετά την καταστροφή της αποικίας τους στον Δία· αλλά και στην κοινωνία τους όπου, προερχόμενοι από συντεχνίες των gamers πριν την Κατάρρευση, έχουν κάνει τις ζωές τους ένα καθημερινό παιχνίδι, χρησιμοποιώντας κοσμήματα για να αποθηκεύσουν την κβαντική διεμπλοκή τους - δίνοντάς τους την δυνατότητα να αλλάξουν την μορφή τους σε κάτι φανταστικό και να κερδίσουν με αυτόν τον τρόπο μεγαλύτερα level - και να δέσουν τις καταστάσεις τους στην συλλογική βούληση.
Μια κοινωνία που, σε αντίθεση με τους Sobornost που αναζητούν μέσω του Μεγάλου Κοινού Καθήκοντος να αλλάξουν τους νόμους και την φυσική του Σύμπαντος για να εκπληρώσουν τα προσωπικά συμφέροντά τους - ακόμη κι αν θα πρέπει να εξαλείψουν τα πάντα στο πέρασμά τους για να το πραγματοποιήσουν - βλέπει τα μέλη της ως ισάξια, δείχνοντας τις μεγάλες διαφορές μεταξύ των δύο φατριών, και μια ματιά της ανθρωπότητας του μακρινού μέλλοντος.

Αλλά ταξιδεύοντάς μας και βαθιά μέσα στο παρελθόν του Jean le Flaumber, δείχνοντάς μας την σχέση του με την Joséphine, την σύνδεσή του με τον Λουλουδένιο Πρίγκιπα, την αιτία της Κατάρρευσης στην Γη και τον ερχομό του άγριου κώδικα, και την φυλάκισή του στην Φυλακή του Διλήμματος και την διαφυγή του All-Defector, που αποκαλύπτουν έναν πολύ διαφορετικό χαρακτήρα από τον επιπόλαιο τζέντλεμαν κλέφτη που γνωρίσαμε, και αλάνθαστα αγαπήσαμε.

Ένα τελευταίο βιβλίο στο οποίο, εμπνευσμένος από το βιντεοπαιχνίδι Minecraft και τον δημιουργό του, από το μυθιστόρημα Από τη Γη στη Σελήνη του Jules Verne και τον πρωταγωνιστή του, όπως επίσης και από πολλούς γνωστούς θεωρητικούς φυσικούς και κοσμολόγους που έγραψαν ιστορία, ο Rajaniemi δημιουργεί μια υψηλής έννοιας ιστορία κλεφτών, πολεμιστών, μυστικών πρακτόρων, δαιμόνων, Γηραιών και Πρωταρχικών, πηγαίνοντάς μας σε μια περιπέτεια που, παρ' όλο που μπορεί να μην έχει την δυνατότερη πλοκή της τριλογίας, συνδυάζει τις απίστευτες ιδέες της φαντασίας με τους νόμους του σύμπαντος, ολοκληρώνοντας το ταξίδι του Jean le Flaumber και της Mieli με τον καλύτερο τρόπο, και κλείνοντας με ένα φαινομενικό φινάλε που ταρακουνάει όλα όσα ξέραμε, κάνοντας το μυαλό ακόμη πιο χαοτικό στην προσπάθειά του να τα πιάσει.

Όλα για όλα, το The Causal Angel είναι ένα καλό τρίτο βιβλίο που δεν αποφεύγει τα δικά του ελαττώματα, με τον Hannu Rajaniemi να μας ταξιδεύει σε μια τελική ιστορία που συνδυάζει κλέφτες, πολεμιστές και αθάνατες υπάρξεις μαζί με υψηλής έννοιας ιδέες και τους νόμους του σύμπαντος, παραδίδοντας ένα φαινομενικό φινάλε που κλείνει το ταξίδι του Jean le Flaumber και της Mieli με τον καλύτερο τρόπο. 

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

  • Φάντασμα changed the title to Χάνου Ραγιανιέμι (Hannu Rajaniemi)

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

You agree to the Terms of Use, Privacy Policy and Guidelines. We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue..