Jump to content

Το βιβλίο και η περφόρμανς - Μιχάλης Μανωλιός


 Share

Recommended Posts

1583433623_.jpg.4e8803eb694c66a193aa57761969b92e.jpg

Μιχάλης Μανωλιός - Το βιβλίο και η περφόρμανς (Εκδόσεις Κέδρος, 2019)

Quote

ΠΕΡΙΛΗΨΗ:

Η Ε σε κάνει να μπαίνεις στη θέση των άλλων και να τους κατανοείς καλύτερα. Η τεχνητή αυτή μέθοδος αύξησης της ενσυναίσθησης κερδίζει παγκοσμίως όλο και περισσότερους χρήστες, με ποικίλες κοινωνικές και οικονομικές συνέπειες.
Ο εικαστικός Λέανδρος Βατρικάς έχει ρισκάρει τα πάντα στη ζωή του προκειμένου να ολοκληρώσει ένα πανάκριβο έργο που τη χρησιμοποιεί ως θέμα του, αλλά όταν πλησιάζουν τα εγκαίνια, στη Στέγη Ιδρύματος Ωνάση, εμφανίζεται ως υποψήφια αγοράστρια μια εντυπωσιακή διπλή γυναίκα.
Στην ιστορία πρωταγωνιστεί και η Νύχτα, μια πρώην δολοφόνος και άνθρωπος του υπόκοσμου, καθώς και ένας ιδιόρρυθμος βιβλιοθήρας, ο Αλέξιος.
Κάθε πρόσωπο από τη θέση του προσπαθεί να ερμηνεύσει το μήνυμα που κρύβει η περφόρμανς του Λέανδρου, όπως παρουσιάζεται στα εγκαίνια του έργου, ενώ πυροδοτείται παράλληλα, μέσω διαδικτύου, και μια παγκόσμια κούρσα για την αποκρυπτογράφησή του.
Σχετίζεται με το μυστηριώδες Βιβλίο που υποτίθεται ότι μπορεί να καταστρέψει την Ε;
Ένα μυθιστόρημα επιστημονικής φαντασίας που ασχολείται με την ανθρώπινη φύση και θέτει ερωτήματα που αποδεικνύονται σημαντικότερα και από τις απαντήσεις τους.

 

Edited by BladeRunner
  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Το έχω διαβάσει βεβαίως αλλά θα γράψω μερικά σχόλια μετά τη σημερινή συνάντηση της ΛΑΦ.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

(κριτική από greads)

Τέσσερα χρόνια μετά τους Αγέννητους Αδελφούς, ο Μιχάλης Μανωλιός επιστρέφει με το «Βιβλίο και την Περφόρμανς». 
Κι όπως λέει και το οπισθόφυλλο, είναι ένα βιβλίο που ασχολείται με την ενσυναίσθηση. Τι θα γινόταν, λοιπόν, αν υπήρχε τεχνολογία που να ανεβάζει το ατομικό επίπεδο ενσυναίσθησης; Θα μιλούσαμε για έναν καλύτερο κόσμο ή ο άνθρωπος θα εκμεταλλευόταν την τεχνολογία με τρόπους ανήθικους;
Το θέμα είναι επίκαιρο και εγείρει προβληματισμούς, κάτι που φάνηκε και στην πρώτη παρουσίαση του βιβλίου, στην οποία οι ερωταπαντήσεις δεν είχαν τελειωμό. 
Όμως εγώ, έχοντας την τύχη να είμαι γι’ ακόμη μια φορά beta reader σε εξαιρετικά κείμενα, δε θα σταθώ στο θέμα· προτιμώ να αναφέρω την καταιγιστική πλοκή με τις πολλές ανατροπές, τους ζωντανούς χαρακτήρες, τον πρωταγωνιστή, με τη δυνατή φωνή, το χιούμορ και τον αυτοσαρκασμό, και το σασπένς, που σε κρατάει ως το τέλος. 
Το «Βιβλίο και η Περφόρμανς» είναι ένα μυθιστόρημα με δύσκολο θέμα, που διαβάζεται απνευστί.

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

You agree to the Terms of Use, Privacy Policy and Guidelines. We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue..