Jump to content

Recommended Posts

Keravnoulhs

Είδος: (επιστημονική φαντασία, τρόμος)
Βία; (Όχι)
Σεξ; (Όχι)
Αριθμός Λέξεων: 761
Αυτοτελής; (Οχι.) ( 1ο) Σιωπή.docx)
Σχόλια: Είναι το πρώτο πράγμα που "δημοσιεύω" εδώ ή οπουδήποτε αλλού. Βγάλτε λίγη χολή αλλά λυπηθείτε με και λίγο. Ελπίζω να σας αρέσει. Είναι μια ιστορία που την έγραψα χτες, όπως μου ήρθε στο μυαλό ακούγοντας ένα ορχηστρικό κομμάτι που μου αρέσει πολύ. Θα ήθελα πολύ να ακούσω τις παρατηρήσεις και τα σχόλια που έχετε να κάνετε.
 

 

  • Thanks 1
Link to post
Share on other sites
Roubiliana

Ενδιαφέρουσα αρχή ιστορίας. Παρατήρησα ότι τον ήρωα τον αποκαλείς αγόρι. Αν είναι κάτω από 18 άρα όντως αγόρι, τότε το γεγονός ότι τον αποκαλούν κύριο με ιντριγκάρει κ δημιουργεί ατμόσφαιρα. Αν είναι πάνω από 18 άρα νεαρός άντρας, τότε η επιλογή αγόρι είναι άστοχη. 

Link to post
Share on other sites
Keravnoulhs
42 minutes ago, Roubiliana said:

Ενδιαφέρουσα αρχή ιστορίας. Παρατήρησα ότι τον ήρωα τον αποκαλείς αγόρι. Αν είναι κάτω από 18 άρα όντως αγόρι, τότε το γεγονός ότι τον αποκαλούν κύριο με ιντριγκάρει κ δημιουργεί ατμόσφαιρα. Αν είναι πάνω από 18 άρα νεαρός άντρας, τότε η επιλογή αγόρι είναι άστοχη. 

Στο μυαλό μου τον έχω φτιάξει 16-17 χρονών. Ήθελα να τον λένε κύριο για να δείξει μια αυστηρότητα και μια ψυχρότητα, ότι είναι τόσο τυποποιημένη η όλη διαδικασία που δεν έχει σημασία η ηλικία του απλά η προσφώνηση κύριος ή κυρία. Μια τυπική ευγένεια ενώ επί της ουσίας οι πράξεις είναι απάνθρωπες.

Link to post
Share on other sites
Roubiliana

Μου αρέσει. Ωραία ιδέα. Μπορεί να ακούγεται τρομακτικό ή ακόμα κ ειρωνικό το κύριε σε τέτοιες συνθήκες. 

Link to post
Share on other sites
Ballerond

Γεια σου, Αλεξάνδρε, και χαίρομαι που αποφάσισες να μοιραστείς την 1η σου ιστορία μαζί μας.

Ας ξεκινήσει το θαψ..εε... η κριτική 😉

 

Μερικές παρατηρήσεις όσον αφορά λαθάκια του κειμένου για να έχεις μία ιδέα:

"Στη θέση του υπήρχε η θέα"

Μπορείς να βάλεις ένα πλέον πριν το υπήρχε για να υπάρχει φυσική ροή του κειμένου.

 

"Ο τοίχος πίσω του.. Δεν ήταν ούτε αυτός τοίχος αλλά μια πόρτα. "

Το κάνεις κι εδώ, δεν χρειάζεται, μπορείς απλά να πεις ότι εμφανίστηκε μία πόρτα. Γενικά καλό είναι να αποφεύγεις επαναλήψεις όταν νοηματικά το έχει πιάσει ήδη ο αναγνώστης.

 

Η γυναίκα που δεν φόραγε κανένα είδος προστατευτικού εξοπλισμού παρά μια λευκή εργαστηριακή μπλούζα του μίλησε.

Κοίτα πόσο απλά κι εύκολα κάνεις οικονομία σε λέξεις: Η γυναίκα φορούσε μόνο μία λευκή, εργαστηριακή μπλούζα. Δεν χρειάζεται να πεις ότι δεν φορούσε προστατευτικό εξοπλισμό όπως οι φρουροί γιατί με το "μόνο" το αναφέρεις ήδη. Επίσης, μπορείς να βάλεις μετά την πρότασή της ότι εκείνη μίλησε κι όχι πριν τον διάλογο.

 

συνέχισε στον ίδιο ψυχρό τόνο.

Έχεις αναφέρει πιο πάνω ότι είναι ψυχρή, οπότε εδώ μπορείς απλά να πεις "στον ίδιο τόνο".

 

απάντησε σε έναν λιγότερο φοβισμένο και αρκετά πιο επιθετικό τόνο ο νεαρός.

Μην επαναλαμβάνεις το "τόνο" τόσες φορές. Απλά πες λιγότερο φοβισμένα και περισσότερο επιθετικά.

 

Τα μάτια της γυναίκας με τα κόκκινα μαλλιά

Δεν υπάρχει άλλη γυναίκα στον χώρο για να την ξεχωρίσεις με τον χαρακτηρισμό "κόκκινα μαλλιά". Μπορείς να πεις "η κοκκινομάλλα" και ξεμπερδεύεις.

 

Τα πάντα έξω από το δωμάτιο ήταν κατάλευκα:

Έχεις πει πιο πίσω ότι βγήκαν έξω από το δωμάτιο. Εδώ αρκεί ένα "τα πάντα ήταν κατάλευκα". Γενικά προσπάθησε να προσέχεις τις επαναλήψεις σου.

 

μπορούσε να φύγει από όλο αυτό.

Το ίδιο κι εδώ, επανάληψη, το "όλο αυτό" το αναφέρεις πιο πριν.

 

τους ακολουθεί. Κλακ-κλακ. Κλακ-κλακ. Μέχρι που σταμάτησαν

Εδώ χώρισε τις προτάσεις με κόμματα καθώς η δράση συνεχίζεται. Μην ξεκινάς νέα πρόταση με το "μέχρι".

 

Ο θάλαμος άρχισε να κατεβαίνει με ταχύτητα προς τα κάτω

Λίγο δύσκολο ένας θάλαμος να κατέβει προς τα πάνω 😛

 

να κατεβαίνει κάθετα

Το ίδιο κι εδώ. Μπορείς να πεις "να κινείται κάθετα".

 

 

Αυτά είναι τα πρώτα που παρατήρησα στο κείμενο κι ίσως υπάρχουν κι άλλα. Είναι μερικές παραδειγματικές επισημάνσεις για να σε βοηθήσουν στην πορεία. Μην τα πάρεις στραβά, είναι πράγματα που κι εγώ έκανα πολύ καιρό να προσέξω κι ακόμα αρκετά τα κάνω λάθος.

Όσον αφορά την πλοκή/ιδέα του κείμενου, είναι καλή εισαγωγή κι υποσχόμενη. Δεν μας δείχνεις όμως κάτι ουσιαστικό, ούτε για τον κόσμο ούτε για τον χαρακτήρα. Απλά ξυπνάει σε ένα τύπου εργαστήριο και τον οδηγούν κάπου τρομακτικά. Καλό θα ήταν να μείνεις σε έναν χαρακτηρισμό για τον ίδιο και να εστιάσεις την αφήγηση πάνω του, δείχνοντας και μερικές εσωτερικές σκέψεις του κι όχι περιγραφές μόνο του στυλ "φοβισμένος". Όπως είπε κι η @Roubiliana , η εναλλαγή "αγόρι, κύριος, νεαρός" μπερδεύει και δεν δείχνει ξεκάθαρα πώς τον αντιμετωπίζουν οι γύρω του - ούτε κι εμείς σαν αναγνώστες.

 

Αναμένω την συνέχεια - αν υπάρχει βέβαια 😉

  • Like 1
Link to post
Share on other sites
Keravnoulhs

@Ballerond θάψε δεν με πειράζει 😛 Γενικά για να ακούσω (διαβάσω) κριτική το ανέβασα εδώ. Εξάλλου είναι το πρώτο κείμενο που δημοσιεύω κάπου, ε φυσικά δε θα είναι και το αρτιότερο.Γενικά συμφωνώ με όλες τις παρατηρήσεις σου, όντως ισχύουν.

Για τον κόσμο και τον χαρακτήρα δεν δείχνω κάτι παραπάνω γιατί ήθελα να το αφήσω ασαφές. Για τον χαρακτήρα και την ψυχοσύνθεση του ήθελα να ασχοληθώ πιο σταδιακά με στοιχεία να βγαίνουν στην πορεία της ιστορίας (μπορεί και να μη στέκει αυτό που λέω δεν ξέρω). Δεν ήθελα να λέω συνέχεια αγόρι και αγόρι και σκέφτηκα το νεαρός αλλά ίσως να χεις -να χετε δίκιο.

Θα γράψω και τη συνέχεια αυτής της ιστορίας. Είχα σκοπό αυτή η ιστορία (ιδανικά) να ναι κομμάτι του βιβλίου που έχω αρχίσει να γράφω.

  • Like 1
Link to post
Share on other sites

Πρέπει να γραφείς με τα μάτια του ήρωα σου και όχι να εξηγείς εσύ τι συμβαίνει γύρω από τον ήρωά σου, μοιάζει σαν να εξιστορείς ένα παραμυθάκι.

Άρχισε να συνειδητοποιεί ότι δεν βρισκόταν σπίτι του. Πώς το έκανε αυτό;

Ανασηκώθηκε έτριψε τα μάτια του για να φύγει η πρωινή θολούρα και κοιταξε γύρω του.  Ενα γραφείο με έναν υπολογιστή, μια μικρή βιβλιοθήκη... Αυτό δεν ήταν το δωμάτιο του. Ενιωσε ένα σφιξιμο στο στομάχι. Ίσως να ονειρευόταν. Ίσως να ήταν από εκείνα τα ζωντανά όνειρα που δεν ήξερες αν είσαι ξύπνιος ή ακόμα κοιμάσαι.

Τώρα (εννοείτε ότι γίνεται τώρα )το βλέμμα του στράφηκε στον τοίχο πίσω του.

Έστρεψε το βλέμμα του ή  κοίταξε πίσω του. Ένα ενυδρείο κάλυπτε την θέση του τοίχου απ άκρη σε άκρη. Πλησίασε αργά. Ψάρια κάθε λογής κολυμπουσαν αργά... έτεινε το χέρι του να αγγίξει το τζάμι. 

Γράφεις κατευθείαν τι βλέπει.  

Ο τοίχος άνοιξε και εμφανίστηκε μια γυναίκα με μια λευκή ποδιά και πίσω της δυο  άντρες ντυμένοι με την ίδια μαύρη στολή και κράνος, κρατώντας μπροστά στο στήθος τούς ένα όπλο.  

Η γυναίκα που δεν φόραγε κανένα είδος προστατευτικού εξοπλισμού (πώς ξέρει ότι είναι προστατευτικος ο εξοπλισμός; μην γράφεις ότι ξέρεις εσύ,  άλλα ότι ξέρει ο ήρωά σου. Αν ο ήρωας σου έχει τέτοιες γνώσεις έπρεπε να μας το είχες πει για να το καταλάβουμε) παρά μια λευκή εργαστηριακή μπλούζα του μίλησε. (Πως γνωρίζει ότι είναι εργαστηριακή η μπλούζα; Το ότι ξέρεις ότι θα μεταφερθεί ο ήρωας σε ένα εργαστήριο αργότερα είναι λάθος να το προδίδεις χάνεται η αγωνία).

«Κύριε Μάισνερ», είπε η γυναίκα. «Ελπίζω να κοιμηθήκατε καλά».

Μια παγωμένη λεπίδα διαπέρασε το στομάχι του μέχρι την καρδιά του. Αν ονειρευόταν ήταν η καλύτερη στιγμή για να ξυπνήσει.

«Ποιοι.... είστε;», ψιθύρισε. «Πώς ξέρετε πως με λένε;».

Τα μάτια της γυναίκας με τα κόκκινα μαλλιά άστραψαν πίσω από τα γυαλιά της.

δεν υπάρχει περίπτωση ο ήρωας να το είδε αυτό, άλλα ούτε να το φαντάστηκε. Οπως δεν υπάρχει περίπτωση να έχει επιθετικό τόνο. Φαντάσου ότι συνέβαινε σε εσένα αυτό, θα έλεγες "και αν δεν έρθω; " εδώ καλά καλά δεν ξέρει τι του συμβαίνει και που βρίσκεται.

Οι δύο φρουροί άλλαξαν τη στάση τους και στάθηκαν ακριβώς μπροστά της, αριστερά και δεξιά.

«Τότε θα σας βοηθήσουμε εμείς να έρθετε» απάντησε και το αγόρι αμέσως κατάλαβε (Πώς το κατάλαβε; ) και έγνεψε καταφατικά.

Κοίταξε την γυναίκα. Παρέμενε σοβαρή. Τίποτα πάνω της δεν έδειχνε ότι αστειευόταν. Τα όπλα των φρουρών στράφηκαν με μια κίνηση πάνω του.

Το αγόρι ξεροκατάπιε και έγνεψε καταφατικά.

Η εισαγωγή είναι πολύ απότομη. Ενυδρεία χάνονται, πόρτες ανοίγουν. Παίξε με τα συναισθήματα του ήρωα περισσότερο. Δεν πρέπει να αναρωτηθεί λιγάκι τι συνέβει; Λογικά τον έχουν απαγάγει και του έχουν κάνει κάποια ένεση. Αυτό το σημείο είναι κατάλληλο για να συνδέσει ο χαρακτήρα σου το χθες με αυτό που ζει. Δηλαδή να αναρωτηθεί που ήταν χθες και να μας παρουσιάσεις λίγο από την ζωή του. Εαν δεν ανοίξει κάποιο από τα τετράδια στην βιβλιοθήκη, τότε γιατί τα αναφέρεις; Μην προσπαθείς να μας εντυπωσιάσεις με ενυδρεία που εξαφανίζονται. Είσαι υποχρεωμένος στη συνέχεια να μας πεις πως γίνεται τόνοι νερού να εξαφανίζονται έτσι απλά. Επίσης είναι λίγο παρατραβηγμένο να εμφανίζονται δυο πάνοπλοι φρουροί και μια γυναίκα για να εξαναγκάσουν ένα αγόρι να τους ακολουθήσει. Τον φοβούνται τόσο πολύ; Εκτος και αν ο ήρωας έχει δυνάμεις που έχει ξεχάσει ότι τις κατέχει και θα μας το παρουσιάσεις στη συνέχεια.

Ελπίζω να βοήθησα λιγάκι.

 

Edited by buteto
Link to post
Share on other sites
Keravnoulhs

@buteto Σε ευχαριστώ πολύ για τις παρατηρήσεις σου, τις βρίσκω πολύ σωστές.

Δεν ήταν ακριβώς εισαγωγή, έχω σκοπό στα επόμενα μέρη της ιστορίας να κάνω μια αναδρομή. Οπότε για τη ζωή του και για το χαρακτήρα του θα μιλήσω στα επόμενα κομμάτια. Το ενυδρείο ήταν βασικά οθόνη δεν ήταν πραγματικό ενυδρείο (κάτι σαν screensaver θα μπορούσες να το πεις),  δεν το ξεκαθάρισα στο κείμενο. Το όλο σκεπτικό ήταν ότι τον αντιμετώπιζαν σαν ζώο εργαστηρίου (επειδή έχω δουλέψει στην πραγματικότητα με ζώα εργαστηρίου των οποίων τα κλουβιά πρέπει να έχου ορισμένες προϋποθέσεις για να εξασφαλίζεται η ευζωΐα τους προσπάθησα να τη επεκτέινω και να τη φανταστώ πως θα ήτα για ανθρώπους). Όσον αφορά για τους φρουρούς και για την όλη εγκατάσταση θα τα αναλύσω στη συνέχεια.

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...

Important Information

You agree to the Terms of Use, Privacy Policy and Guidelines. We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue..