Jump to content

Henry Kuttner: Ιστορίες του κυρίου Γκρέι


BladeRunner
 Share

Recommended Posts

Ο Henry Kuttner, εκτός από συγγραφέας του Φανταστικού, ήταν και πτυχιούχος ψυχολογίας, ενώ είχε ξεκινήσει και μεταπτυχιακή ειδίκευση στην κλινική ψυχολογία, πριν πεθάνει απροσδόκητα το 1958, από αιφνίδιο καρδιακό επεισόδιο, σε ηλικία 43 ετών. Εκτός των δεκάδων διηγημάτων, νουβελών και μυθιστορημάτων που έγραψε στον χώρο του Φανταστικού (μόνος ή μαζί με τη σύζυγό του, την C. L. Moore), έγραψε και τέσσερα μυθιστορήματα μυστηρίου με πρωταγωνιστή τον ψυχαναλυτή Μάικλ Γκρέι, που στις υποθέσεις των βιβλίων αυτών λειτουργεί και σαν ντετέκτιβ.

Τα βιβλία του κύκλου "Ιστορίες του κυρίου Γκρέι" είναι τα εξής:

1. The Murder of Eleanor Pope (1956) - Ο φόνος της Έλινορ Πόουπ
2. The Murder of Ann Avery (1956) - Ο φόνος της Αν Έιβερι
3. Murder of a Mistress (1957) - Ο φόνος της ερωμένης
4. Murder of a Wife (1958) - Ο φόνος της συζύγου

Όλα μεταφρασμένα στα ελληνικά, από τις εκδόσεις Αλεξάνδρεια.

Όσον αφορά την κυκλοφορία τους στη γλώσσα μας, έγινε με... ανάποδη σειρά, μιας και τα δυο τελευταία κυκλοφόρησαν τον Μάιο του 2018 και τα δυο πρώτα πριν λίγες μέρες, δηλαδή μέσα στον Ιούνιο του 2020. Σημασία όμως έχει ότι πλέον και τα τέσσερα βιβλία είναι διαθέσιμα στους Έλληνες αναγνώστες, σε εξαιρετικά καλαίσθητες εκδόσεις.       

                              1820410478_.jpg.b3e688b83c2beec971609f2791c2e42a.jpg
                              292954649_.jpg.efff94cf6769fb285c2f02e95161626e.jpg 
                              243726756_.jpg.481a178135846bd720e8eca5eb2076a8.jpg
                              165473856_.jpg.dfbfe517ac1d7a6bb85d5f5d708fe530.jpg

Edited by BladeRunner
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Ο φόνος της Έλινορ Πόουπ

Αυτό είναι το πρώτο από τα τέσσερα βιβλία της μίνι σειράς με ήρωα τον ψυχαναλυτή Μάικλ Γκρέι. Στα ελληνικά κυκλοφορούν πλέον και τα τέσσερα βιβλία, έστω και αν εκδόθηκαν με ανάποδη σειρά (τα δυο τελευταία τον Ιούνιο του 2018 και τα δυο πρώτα μόλις πριν λίγες μέρες). Λοιπόν, σίγουρα δεν ενθουσιάστηκα, από την άλλη όμως πέρασα πολύ ωραία την ώρα μου. Η ιστορία μου φάνηκε αρκούντως καλογραμμένη, ενδιαφέρουσα και εντέλει ψυχαγωγική, για να με κρατήσει μέχρι το τέλος. Περιέχει λίγο μυστήριο, κάποιες εκπλήξεις και, φυσικά, ορισμένες ενδιαφέρουσες ψυχαναλυτικές πρακτικές. Φυσικά ο Κάτνερ είχε πτυχίο ψυχολογίας και έκανε μεταπτυχιακή ειδίκευση στην κλινική ψυχολογία πριν πεθάνει απροσδόκητα στα σαράντα τρία του, οπότε είπε να χρησιμοποιήσει τις γνώσεις του σε ιστορίες μυστηρίου με πρωταγωνιστή έναν ψυχαναλυτή. Άλλωστε, οι περισσότερες ιστορίες μυστηρίου της εποχής του είχαν να κάνουν στην πλειοψηφία τους με αστυνομικούς, ιδιωτικούς ντετέκτιβ ή δικηγόρους, οπότε μπορεί να πει κανείς ότι έκανε κάτι διαφορετικό στο είδος. Οπωσδήποτε ο Μάικλ Γκρέι χρησιμοποιεί περισσότερο το μυαλό του και τις συζητήσεις με τους διάφορους χαρακτήρες της ιστορίας, για να βγάλει μια άκρη, δηλαδή δεν τριγυρνάει δεξιά και αριστερά, δεν τρώει ξύλο, ούτε κινδυνεύει η ζωή του, οπότε αναμενόμενα η δράση είναι περιορισμένη και τα σκηνικά κυρίως εσωτερικά. Έχοντας όλα τα βιβλία της σειράς στη συλλογή μου, το μόνο σίγουρο είναι ότι έχω αρκετό μέλλον με τον κύριο Γκρέι.

7.5/10

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

You agree to the Terms of Use, Privacy Policy and Guidelines. We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue..