Jump to content

Recommended Posts

Nakraal

Όνομα Συγγραφέα: Γιώργος Χριστοδούλου
Είδος: Τρόμος
Βία; (Ναι)
Σεξ; (Όχι;)
Αριθμός Λέξεων: 3850
Αυτοτελής; (Ναι)
Σχόλια: Για τον 55ο γενικό διαγωνισμό διηγήματος με θέμα: οικογένεια
Αρχείο:

Κλουκλού.pdf Κλουκλού.odt

  • Like 3
  • Thanks 3
Link to post
Share on other sites
  • Ghost locked this topic
  • Ghost unlocked this topic
EmberRoar
Spoiler

Ώστε, λοιπόν, κλουκλού. Την πρώτη φορά το διάβασα λανθασμένα (ή όπως τελικά αποδείχτηκε σωστότερα από ό,τι φανταζόμουν!) και έτσι ήμουν κάπως προϊδεασμένες για τα κουκλάκια. Ομολογώ, ότι κάθε φορά που βλέπω τον τίτλο ψέλνω πλέον και εγώ κλουκλού. 🤪

Λατρεύω τους αθυρόστομους χαρακτήρες, οπότε με το καλημέρα γούσταρα τρελά τον βοσκό και τις σκέψεις του. Η γλώσσα που χρησιμοποιείς, κυρίως για το πώς βλέπει τον κόσμο εκείνος, είναι τόσο γήινη που χάζευα κάθε λέξη παραπάνω από όσο έπρεπε, για να την γευτώ. Από τους διαλόγους κράτησα το Και τα δυο είναι μια χαρά, βοσκέ της μαμής, το οποίο μου ακούγεται κάπως. Είναι σαν να πας σε ένα γραφείο και να πεις Τα χαρτιά είναι μια χαρά, δικηγόρε. Δεν είναι δόκιμο, σίγουρα, αλλά δεν αποκλείω να το έλεγε κάποιος.

Η άρθρωση της ιστορίας γίνεται σωστά για τον σκοπό σου, πηδώντας από χαρακτήρα σε χαρακτήρα και από χρόνο σε χρόνο με τέτοιο τρόπο ώστε να κρατήσεις το τελικό σου twist όσο πιο μακριά μπορείς – αν και μπορεί να γίνει αντιληπτό αρκετά νωρίτερα αν κάποιος προσέξει (το οποίο είναι καλό διότι σημαίνει ότι δίνεις όλες τις απαραίτητες πληροφορίες για να φτάσει κάποιος στο συμπέρασμα χωρίς όμως να τις μοιράζεις απλόχερα).

Δεν υπάρχει κάποιο παράπονο, μου άρεσε πολύ. Αν μου επιτρέπεις, πάνω να συνθλίψω κάνα κρανίο στον τοίχο.

Κλουκλού!

 

  • Thanks 1
Link to post
Share on other sites
Roubiliana
Spoiler

Ο τίτλος είναι ίσως ο καλύτερος αυτού του διαγωνισμού. Στην ιστορία ήταν πολύ πετυχημένη η εναλλαγή παρόν παρελθόν. Κρατουσε αμείωτη την ένταση, την αγωνία. Αυτά που θέλει δηλαδή ένας αναγνώστης τρόμου. Και το τέλος ήταν αυτό που έπρεπε, για να υπάρξει και λίγη κάθαρση. Οι χαρακτήρες ήταν πολύ ζωντανοί. Τους μίσησα, τους συμπάθησα, νοιάστηκα για την τύχη τους.

Τα αρνητικά τώρα. Δεν μου κόλλησε γιατί επέλεξε αυτός να αφήσει το κορίτσι και να σκοτώσει τα αγόρια. Αν μιλάμε για κλασική, πατριαρχική φιγούρα, που υποτιμάει τις γυναίκες, σίγουρα θα κρατούσε έναν από τους "αντρακλες", να τον βοηθάει και στη στάνη, και θα σκότωνε το κορίτσι πρώτο πρώτο. Ξέρω άντρες από τη γενιά του πατέρα μου που έπεφταν σε κατάθλιψη όταν γεννιόταν κορίτσι. 

Επίσης τα αγόρια άκουσαν πρώτη φορά ανθρώπινη ομιλία στα 7 τους. Και την αντέγραψαν αμέσως. Ξέρουμε από ζωντανό παράδειγμα (ο Βίκτωρας της Αβευρον) πως αν ένα παιδί μείνει χωρίς ανθρώπινη ομιλία τα πρώτα χρόνια της ζωής του, δυσκολεύεται μετά πολύ να μιμηθεί τον ανθρώπινο λόγο.

Επίσης μιλάμε για μία εποχή όπου υπήρχε ρεύμα, όχι τόσο πίσω στον χρόνο. Μου φαίνεται δύσκολο να πιστέψω πως η μάνα δεν ειδοποίησε την αστυνομία, ούτε η μαμή. Πως η μάνα έψαχνε μόνη της αντί να κινητοποιήσει όλο το χωριό. Σίγουρα θα υπήρχε λόγος (πχ φοβόταν τόσο πολύ τον άντρα της;) Αλλά τον λόγο αυτόν δεν τον είδα ως αναγνώστρια.

Επίσης, όλα αυτά τα χρόνια τα αγόρια έτρωγαν ανθρώπους και δεν τους πήρε κανείς χαμπάρι; Και αποφάσισε και το κορίτσι ξαφνικά να γίνει ανθρωποφάγος; Ενώ πρώτα της σκότωσαν τον γκόμενο;

Όλες αυτές οι απορίες τριγύριζαν στο μυαλό μου και δεν με άφησαν να απολαύσω πλήρως το διήγημα.

Καλή επιτυχία!

  • Thanks 1
Link to post
Share on other sites
gismofbi
Spoiler

Έφτιαξες μια δυνατή και φρικιαστική ιστορία με σκοτεινή ατμόσφαιρα, ολοζώντανους χαρακτήρες, ρεαλιστικούς και έντονους διαλόγους. Μου άρεσε που πλάσαρες το κείμενό σου σε δύο ιστορίες που έτρεχαν παράλληλα αλλά σε διαφορετικούς χρόνους και θεωρώ ότι πρόσθεσε πολύ και στη ροή αλλά και στο ίδιο το τέλος. Μπράβο σου. Το διάβασα μονορούφι και το απόλαυσα.

Καλή επιτυχία!

  • Thanks 1
Link to post
Share on other sites
freyaO

Μια αρκετά δυνατή ιστορία αποτελει το κείμενό σου,με την οποία διασκεδασα αρκετα,με γλώσσα που ξεκινάει από λυρικές περιγραφές μέχρι δυνατές συγκρούσεις και δύσκολες  σκηνές,είναι καλογραμμενη,με διάφορα σημεία που την κάνουν λόγο δύσκολη αλλά που θέλεις να διαβάσεις ανελλιπώς τη συνέχεια.Επισης έχεις αναφερθεί σε διάφορες διαστάσεις της οικογένειάς,και ιδιαίτερα δυνατό και ενδιαφέρον ήταν το στοιχείο του τρομου και των fantasy στοιχείων που χρησιμοποίησεςκαλη συνέχεια και επιτυχία σε ότι κάνεις!

Edited by freyaO
  • Thanks 1
Link to post
Share on other sites
Nick V.
Spoiler

Ο καλύτερος τίτλος του διαγωνισμού. Ξεκινάς εξαιρετικά αλλά στην πορεία, νομίζω, χάνεις λίγο-λίγο σε έδαφος. Ωραία η ιδέα να παίζεις συνεχώς μπρος πίσω. Οι ταχύτατες εναλλαγές, όμως, μου έβγαλαν και μια αγωνία σχετικά με το αν θα κατάφερνες να περιορίσεις το κείμενό σου εντός του ορίου λέξεων. Συνολικά, νομίζω ότι κινήθηκες οριακά μεταξύ διηγήματος και κάτι μεγαλύτερου αλλά τελικά κατάφερες να κρατήσεις τις ισορροπίες χωρίς να έχεις τόσο εμφανείς επιπτώσεις στην ποιότητά σου. Ίσως αν το άπλωνες πέρα απ' το όριο να έβγαζες πολύ καλύτερο αποτέλεσμα. Μιας και το ανέφερε η Βιβή, ο Γιάνναρος μου φάνηκε περισσότερο σαν ένας άλλος Κρόνος που τρώει τα παιδιά του και δεν μου έβγαλε τόσο πολύ τον πατριάρχη. Ωραία ιστορία.

Καλή επιτυχία.

Edited by Nick V.
  • Thanks 1
Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...
Ιρμάντα

Καλησπέρα Γιώργο!

Spoiler

Γλώσσα, διάλογοι: Πετυχημένοι. Θα μπορούσαν τα λόγια του Γιάνναρου να βγάζουν μια ακόμη πιο έντονη χωριατιά. Αλλά εντάξει.

Χαρακτήρες: όλοι ρεαλιστικοί, και οι κακοί όπως έπρεπε και οι καλοί, (αν και συμμερίζομαι τις απορίες της Βιβής για το πόσα ανέχτηκε η μάνα χωρίς να κινητοποιηθεί ή να ζητήσει από κάπου βοήθεια.) Μέχρι και η Μούργα μου άρεσε. Ο δε Γιάνναρος καλά θα κάνει να προσέχει να μην τον πετύχω πουθενά.

Πλοκή: Δεν κατάλαβα γιατί ο Γιάνναρος έφερε τα μωρά στη σκύλα ενώ ο παππούς του τον είχε προειδοποιήσει ότι ο σκύλος δεν πρέπει να γεύεται ανθρώπινο κρέας. Ήταν κάπως παρακινδυνευμένο από μέρους του, ειδικά αφού και συμπαθούσε τη Μούργα και ανάγκη την είχε για το κοπάδι του. Γιατί η Ματίνα δεν ζήτησε βοήθεια, γιατί δεν κράτησε αυτός τα αγόρια ή το ένα αγόρι και να πετάξει το κορίτσι. Γιατί ήλπιζε η Ματίνα να ακούσουν τα παιδιά τα ονόματά τους και τα φώναζε στο δάσος Νικήτα και Αργύρη, από τη στιγμή που της τα είχαν πάρει νεογέννητα και πρακτικά δεν τα είχαν ακούσει ποτέ. Πώς γνώρισαν αυτά τη μάνα τους αμέσως; Τη μύρισαν; Υποθέτω κάτι τέτοιο θα έγινε, αλλά θα ήθελα λίγο περισσότερη ανάλυση εδώ. Και τη γνώρισαν και χτύπησαν τη μάνα που βύζαξαν για να τη σώσουν. Έχεις δηλαδή διάφορα στοιχεία στην ιστορία που είναι αυτά που είναι χωρίς να τα αναλύεις πώς και γιατί. Άλλο παράδειγμα: γιατί η Αναστασία έγινε ένα με τα αδέλφια της αμέσως. Άλλο να νιώσει κάποια οικειότητα, κάποια ζεστασιά. Αυτή αμέσως φαίνεται να εξισώθηκε μαζί τους στην βαρβαρότητα.

Τίτλος: Ο πιο πετυχημένος νομίζω του διαγωνισμού.

Διεκπεραίωση: Ένα ανατριχιαστικό διήγημα (barn horror λέγονται αυτά;) Λοιπόν μου θύμισε, αν και ίσως σου φανεί περίεργο, το Ξαφνικά Πέρυσι το Καλοκαίρι του Τέννεσυ Γουίλιαμς. Δηλαδή ο τελικός αντίκτυπος είναι παρόμοιος. Πραγματικά ανατριχιαστικό. Όχι τόσο η ανθρωποφαγία όσο η απανθρωπιά του πατέρα. Που θεωρεί ότι η μάνα του έπρεπε να τον προειδοποιήσει πως η γυναίκα του θα του έκανε τρίδυμα. Αυτό, η κτηνωδία του γονιού αυτού, μου φάνηκε το πιο τρομακτικό. Και εύχομαι να τον έφαγαν αργά και βασανιστικά στο τέλος, ναι. Επίσης θα ήθελα να το δω επεισόδιο σε κάποια σειρά τρόμου, ή κάτι. Θα ταίριαζε πολύ.

Καλή επιτυχία στον διαγωνισμό και ευχαριστούμε για τη συμμετοχή σου!

Edited by Ιρμάντα
  • Thanks 1
Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...
Nakraal

Ευχαριστώ πολύ για τα σχόλια, και πάνω από όλα συγχαρητήρια στην Βιβή για την πρωτιά.

Μιας και ο διαγωνισμός έληξε,

On 10/29/2021 at 9:56 AM, Roubiliana said:

Δεν μου κόλλησε γιατί επέλεξε αυτός να αφήσει το κορίτσι και να σκοτώσει τα αγόρια.

Ναι, γνώριζα εξ'αρχής πως ακούγεται κάπως εκτός χαρακτήρα, αλλά ήταν απαραίτητο για εμένα η ηρωίδα του "σύγχρονου" POV να ήταν κοπέλα: Οι κόρες έχουν μια πολύ πιο ιδιαίτερη σχέση με τους πατεράδες από ότι οι γιοί και χτυπάει πιο πολύ αν φανεί μια κατάρρευση εκεί. Επίσης ήθελα τα χαμένα δίδυμα-άγριοι να είναι πανομοιότυποι δίδυμοι, άρα το ίδιο φύλο. Σκέφτηκα αρκετά σενάρια για το πως θα δικαιολογούσα τον Γιάνναρο να αφήσει την κόρη, αλλά κανένα δεν χώραγε στο όριο των λέξεων, και στο τέλος απλά αρκέστηκα να τον δείξω αδιάφορο ως το πιο παιδί θα κρατήσει (εκεί που της προτείνει να κρατήσει ένα αγόρι κτλ). Πάντως, ναι, είναι κάπω παράταιρο, το αναγνωρίζω.

On 10/29/2021 at 9:56 AM, Roubiliana said:

Επίσης τα αγόρια άκουσαν πρώτη φορά ανθρώπινη ομιλία στα 7 τους. Και την αντέγραψαν αμέσως. Ξέρουμε από ζωντανό παράδειγμα (ο Βίκτωρας της Αβευρον) πως αν ένα παιδί μείνει χωρίς ανθρώπινη ομιλία τα πρώτα χρόνια της ζωής του, δυσκολεύεται μετά πολύ να μιμηθεί τον ανθρώπινο λόγο.

Οικογένεια, διήγημα φαντασίας. Το στοιχείο του φανταστικού που έβαλα στο διήγημα είχε να κάνει με αυτό: την παρά φύσιν δύναμη της οικογένειας στον κάθε ένα μας. Όπως ένα παιδί που ακούει για πρώτη φορά μια λέξη, αλλά την αποτυπώνει γιατί είναι της μάνας του.

On 10/29/2021 at 9:56 AM, Roubiliana said:

Επίσης, όλα αυτά τα χρόνια τα αγόρια έτρωγαν ανθρώπους και δεν τους πήρε κανείς χαμπάρι; Και αποφάσισε και το κορίτσι ξαφνικά να γίνει ανθρωποφάγος; Ενώ πρώτα της σκότωσαν τον γκόμενο;

Δεν έτρωγαν ανθρώπους όλα αυτά τα χρόνια. Όταν η Αναστασία ξυπνά στον βούρκο βλέπει γύρω της οστά ζώων, και "μερικά" ανθρώπινα κοκαλα. Στο μυαλό μου πχ, ήταν δυο - τρεις ανθρώπινοι σκελετοί ανάμεσα σε ένα πλήθος οστών ζώων. Θα μπορούσε να είναι ένα συμβάν, πριν χρόνια. "ζευγάρι τουριστών χάθηκε στην λαγκαδιά της Λαπάθου, οι αρχές ψάχνουν"

Το κορίτσι δεν έγινε απαραίτητα ανθρωποφάγος. Είναι γυμνή από τις κακουχίες στην λαγκαδιά (δεν διευκρινίζω πόσος καιρός έχει περάσει ανάμεσα στην ανακάλυψη της Αναστασίας και στην επίσκεψη στον Γιάνναρο - μόνο πως είναι νύχτα με φεγγάρι.

On 10/29/2021 at 9:56 AM, Roubiliana said:

Επίσης μιλάμε για μία εποχή όπου υπήρχε ρεύμα, όχι τόσο πίσω στον χρόνο. Μου φαίνεται δύσκολο να πιστέψω πως η μάνα δεν ειδοποίησε την αστυνομία, ούτε η μαμή. Πως η μάνα έψαχνε μόνη της αντί να κινητοποιήσει όλο το χωριό. Σίγουρα θα υπήρχε λόγος (πχ φοβόταν τόσο πολύ τον άντρα της;) Αλλά τον λόγο αυτόν δεν τον είδα ως αναγνώστρια.

Είναι 1989, σε ένα χαμόσπιτο δίπλα από μια στάνη στα λαγκάδια έξω από κάποια επαρχιακή κωμόπολη.

Πχ, εγώ το 1984 θυμάμαι να έχουμε ασπρόμαυρη τηλεόραση. Στο νησί, αν έβγαινες παραέξω από την χώρα και πήγαινες σε κάποιο περβόλι ή στάνη, μόνο με γεννήτρια θα είχε ρεύμα.

Όσο αφορά την μάνα, από όσο ξέρω, τα θύματα γυναικείας κακοποιήσης, ποτέ δεν πάνε στον νόμο. Για την Ματίνα το ότι του χίμηξε ήταν υπέρβαση. Και πάλι λίγα χρόνια μετά τον λεει "Γιάνναρο μου" στον εσωτερικό της διάλογο, και ανησυχεί πως θα μείνει νηστικός.

Για την μαμή το λέω πολύ συγκεκριμένα πως ο Γιάνναρος την έχει στον νου του και κόβει τα πολλά μπροστά της.

 

On 11/21/2021 at 12:43 AM, Ιρμάντα said:

Δεν κατάλαβα γιατί ο Γιάνναρος έφερε τα μωρά στη σκύλα ενώ ο παππούς του τον είχε προειδοποιήσει ότι ο σκύλος δεν πρέπει να γεύεται ανθρώπινο κρέας.

Spot on. Τάπα. Όντως, το ανέφερες και δεν το είχα σκεφτεί. Θα έπρεπε να το κάνω αλλιώς (...την σκοτώνει γιατί δάγκωσε όχι ανθρωπο, αλλα το αφεντικό της).

On 11/21/2021 at 12:43 AM, Ιρμάντα said:

Γιατί ήλπιζε η Ματίνα να ακούσουν τα παιδιά τα ονόματά τους και τα φώναζε στο δάσος Νικήτα και Αργύρη, από τη στιγμή που της τα είχαν πάρει νεογέννητα και πρακτικά δεν τα είχαν ακούσει ποτέ.

Πώς γνώρισαν αυτά τη μάνα τους αμέσως; Τη μύρισαν; Υποθέτω κάτι τέτοιο θα έγινε, αλλά θα ήθελα λίγο περισσότερη ανάλυση εδώ. Και τη γνώρισαν και χτύπησαν τη μάνα που βύζαξαν για να τη σώσουν.

Είναι μάνα. Αυτό ένιωθε να φωνάξει. Αυτό θα φώναζα και εγώ πιστεύω.

Again, εδώ είναι το στοιχείο του φανταστικού στην ιστορία. Για αρχή τα δίδυμα έχουν μια πολύ περίεργη σύνδεση, επομένως και ίσως και να είναι κάτι που θα μπορούσε να γίνει στην πραγματικότητα. Αλλά γενικά, το παρουσιάζω συνέχεια, που προφανώς είναι και συνειδητή απόφαση να το εισάγω σαν παραφυσικό στοιχείο - η Αναστασία που ξεχωρίζει ποιος είναι ποιος παρότι ίδιοι - η μάνα που αναγνωρίζει πως αυτός που την χαιδευει είναι ο Νικήτας και όχι ο Αργύρης, πως αυτός που την φιλάει είναι ο Αργύρης και οχι ο Νικήτας.

 

Edited by Nakraal
  • Like 2
Link to post
Share on other sites
Γιώργος77

Ένα σχόλιο κι από μένα:

Είναι κατόρθωμα το ότι πηδώντας από μια χρονική περίοδο στην άλλη και χρησιμοποιώντας 16 ενότητες σε ένα διήγημα 3800 λέξεων, μας κράτησες το ενδιαφέρον και παρουσίασες μια συνεκτική εν πολλοίς και ενδιαφέρουσα ιστορία. Δυο παρατηρήσεις μόνο:

  • Spoiler

     

    •   Η αναφορά σε πολιτικά γεγονότα (πτώση του Τείχους, ελληνικός και γιουγκοσλαβικός εμφύλιος πόλεμος) για να δείξεις το πέρασμα του χρόνου ήταν θετική και θα μπορούσε να δώσει ένα ειδικό βάρος στα τεκταινόμενα. Αρκεί να συνδεόταν με κάποιο τρόπο με την πλοκή. Θα μπορούσες να παραλληλίσεις την ενδοοικογενειακή σφαγή με την εμφύλια σφαγή, για παράδειγμα.
    •         Η μεταμόρφωση της ηρωίδας σε κανίβαλο ήταν κάπως απότομη. Ενώ έχουν καταβροχθίσει τον εραστή της, ακολουθεί τους bro της «σαν έτοιμη από καιρό, σαν θαρραλέα». Θα μπορούσες να είχες δείξει κάποια στοιχεία του χαρακτήρα της, π.χ. αν συμπεριφερόταν βίαια κατά τη διάρκεια του σεξ ή όταν έχανε τον έλεγχο.

     

      

Εφιαλτικό μέρος η Λάπαθος. Να μας ξαναπάς εκδρομή στο μέλλον!

Πολύ ωραία προσπάθεια. Καλή συνέχεια!

  • Thanks 1
Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Upcoming Events

    No upcoming events found
×
×
  • Create New...

Important Information

You agree to the Terms of Use, Privacy Policy and Guidelines. We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue..