Jump to content

Κεν Λιού (Ken Liu)


Recommended Posts

Ο Ken Liu είναι Αμερικάνος συγγραφέας, κινεζικής καταγωγής, που γράφει επιστημονική φαντασία και fantasy. Με διάφορα διηγήματά του έχει κερδίσει σχεδόν ό,τι βραβείο υπάρχει στο χώρο της επιστημονικής φαντασίας (μεταξύ των οποίων τα Hugo, Nebula, και World Fantasy Award). Ακόμα έχει μεταφράσει διάφορα βιβλία και διηγήματα επιστημονικής φαντασίας από τα κινέζικα στα αγγλικά (με πιο γνωστή του μετάφραση αυτή του The Three Body Problem του Cixin Liu). Μερικές από τις ιστορίες του έχουν μεταφερθεί στην τηλεόραση ή στον κινηματογράφο (όπως το Good Hunting, που έγινε ένα από τα επεισόδια του πρώτου κύκλου του Love, Death, & Robots στο Netflix).
Περισσότερα για αυτόν μπορεί να διαβάσει κάνεις στο διαδίκτυο.

Τα βιβλία του μέχρι τώρα είναι:

75351545_ThePaperMenagerieOtherStories.thumb.jpg.a4aff560326e9f316472697cc28c82fe.jpg 1854501497_TheHiddenGirlOtherStories.thumb.jpg.9fc190623ad253785cef81ab9ffeb893.jpg
The Paper Menagerie & Other Stories (2016)
The Hidden Girl & Other Stories (2020)


1967287293_TheGraceofKings.jpg.33ea11edf8b8a084eafbbdb61839dc02.jpg 1214761520_TheWallofStorms.jpg.6e237e6422e133a9c3cd344726ec7f12.jpg 263817197_TheVeiledThrone.thumb.jpg.89abaf63d7a8057cb8307c63b2961b3e.jpg 996142383_TheSpeakingBones.jpg.d2e361c60d97750e50f576265355dc60.jpg
The Dandelion Dynasty
     The Grace of Kings (2015)
     The Wall of Storms (2016)
     The Veiled Throne (2021)
     The Speaking Bones (2022)

Edited by Ghost
Προστέθηκαν τα εξώφυλλα των βιβλίων.
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

75351545_ThePaperMenagerieOtherStories.thumb.jpg.a4aff560326e9f316472697cc28c82fe.jpg 1854501497_TheHiddenGirlOtherStories.thumb.jpg.9fc190623ad253785cef81ab9ffeb893.jpg

The Paper Menagerie & Other Stories (Εκδόσεις Saga Press) + The Hidden Girl & Other Stories (Εκδόσεις Saga Press)
Διάβασα και τις δύο (μέχρι τώρα συλλογές) του Ken Liu και σε γενικές γραμμές μπορώ να πω ότι έμεινα πολύ ευχαριστημένος. Υπάρχουν πολλά κοινά χαρακτηριστικά και στις δύο συλλογές: Και οι δύο είναι, ολοφάνερα, γραμμένες από έναν άνθρωπο πολυμαθή και ιδιαιτέρως έξυπνο (κάτι που μπορεί να καταλάβει κανείς και απλά διαβάζοντας το άκρως εντυπωσιακό βιογραφικό του Ken Liu), και στις δύο υπάρχουν κάποιοι θεματικοί άξονες (μνήμη, ιστορία, τεχνολογία, ai κτλ) που επαναλαμβάνονται και εξερευνώνται κάπως από διάφορες οπτικές, και στις δύο υπάρχουν πολλά διηγήματα που βασίζονται σε μια μεγάλη ιδέα (θυμίζοντας επιστημονική φαντασία παλιότερης εποχής), αλλά υπάρχουν και πολλά διηγήματα που είναι πιο "μοντέρνου" στυλ και επικεντρώνουν περισσότερο στους διάφορους χαρακτήρες, και τέλος και στις δύο υπάρχει έντονη (αλλά όχι παντού) η ενσωμάτωση στοιχείων της κινέζικης ιστορίας (καθώς και αυτή των ανθρώπων που μετανάστευσαν από την Κίνα στις Η.Π.Α.).
Από τις δύο συλλογές θα έλεγα ότι η πρώτη (The Paper Menagerie) ήταν σίγουρα η πιο καλή (και γενικότερα ίσως μία από τις πιο καλές, ομολογουμένως λίγες, συλλογές διηγημάτων που έχω διαβάσει), καθώς και διακρινόταν από μεγαλύτερη ποικιλία (τόσο στις θεματικές της, όσο και στο ύφος και είδος των ιστοριών) και έκανε περισσότερο focus στους ανθρώπους και τις εμπειρίες του και λιγότερο στις διάφορες ιδέες (αν και ξαναλέω ότι υπάρχουν και από τα δύο είδη ιστοριών και στις δύο συλλογές). Όμως και το The Hiffen Girl είναι μια καλή συλλογή που αξίζει να διαβαστεί ειδικά από ανθρώπους που ενδιαφέρονται για την τεχνητή νοημοσύνη και την ψηφιοποίηση της συνείδησης μιας και έχει πολλές ιστορίες που ασχολούνται με αυτά τα θέματα.

Edited by Ghost
Προστέθηκαν τα εξώφυλλα των βιβλίων.
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

  • Φάντασμα changed the title to Κεν Λιού (Ken Liu)

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

You agree to the Terms of Use, Privacy Policy and Guidelines. We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue..