Jump to content

Απολλώνιος Ρόδιος (Apollonius of Rhodes)


Φάντασμα
 Share

Recommended Posts

Ο Απολλώνιος ο Ρόδιος ήταν σύγχρονος του Πτολεμαίου του Ευεργέτου. Γεννήθηκε περίπου το 295 π.Χ. στην Αλεξάνδρεια της Αιγύπτου, όπου έζησε το μεγαλύτερο μέρος της ζωής του. Είχε τη διεύθυνση της βιβλιοθήκης της Αλεξάνδρειας, και ο ίδιος ήταν βιβλιοθηκάριος, γραμματικός και επικός ποιητής. Το επώνυμο του πιθανώς παραπέμπει στο όνομα της μητέρας του, Ρόδης.

Σε νεαρή ηλικία έγραψε τα «Αργοναυτικά», ένα έπος που περιγράφει την ιστορία του Ιάσονα και των Αργοναυτών για να πάρουν το Χρυσόμαλλο δέρας. Το έπος του αποδοκιμάστηκε, και ο Απολλώνιος λυπημένος εγκατέλειψε την πατρίδα του και εγκαταστάθηκε στη Ρόδο, από όπου και πήρε την επωνυμία του. Αργότερα έκανε σημαντικές βελτιώσεις στο έπος του, και έμεινε στην ιστορία ως ένας από τους έξοχους ποιητές της εποχής του.

Ο Απολλώνιος ήταν μαθητής, αλλά και ισχυρός αντίζηλος και εχθρός του Καλλίμαχου, αλλά διαλλάχτηκαν μετά το τέλος της ζωής τους, αφού μετά θάνατον οι τάφοι τους βρίσκονταν ο ένας δίπλα στον άλλο.

Δείτε τα βιβλία του και διαβάστε κριτικές γι' αυτά, στο Goodreads.

Βιβλία του συγγραφέα:

1. Οι αργοναύτες (Οξύ - Brainfood, 2022)
2. Αργοναυτικά. Τόμος Β΄ (Τα Νέα / Άλτερ Εγκο Μ.Μ.Ε. Α.Ε., 2022)
3. Αργοναυτικά. Τόμος Α΄ (Τα Νέα / Άλτερ Εγκο Μ.Μ.Ε. Α.Ε., 2022)
4. Οι αργοναύτες (Οξύ - Brainfood, 2018)
5. Μήδειας Έρως (Ίαμβος, 2017)
6. Θεογονία. Έργα και ημέραι. Ασπίς Ηρακλέους. Αργοναυτικά (Ζήτρος, 2005)
7. Αργοναυτικών Α' (Ακαδημία Αθηνών, 2004)
8. Τα αργοναυτικά (Φύλλα, 2001)
9. Αργοναυτικά (Κάκτος, 1999)
10. Οι απίθανες περιπέτειες του Ιάσονα (Χελώνα, 1990)
11. Αργοναυτικά (Καρδαμίτσα, 1988)

Πηγές: Wikipedia και biblionet

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

1189306470_.thumb.jpg.d5c9855438d92b4a0bb1c8c9c4d2beee.jpg

Αργοναυτικα

Γνώση της ελληνικής προϊστορίας, κείμενο γεμάτο συμβολισμός, απαιτεί διεξοδική έρευνα η κατανόηση του. Στίχο ανά το στίχο ξεδιπλώνει το μεγαλείο του.

Αργοναύτες, αντρών ηρώων θείος στόλος.

Αργώ, η μάνα γη που αγκαλιάζει τα παιδιά της.

Ταξίδι, χρυσόμαλλο δέρας, ταξίδι προς την ολοκλήρωση της ψυχής.

Είναι πολλά αυτά που μπορούμε να πούμε, αλλά ο καθένας από εσάς ως Αργοναύτης ας φέρει εις πέρας το ταξίδι. Θα κλείσω με ένα ποίημα δικό μου,

Χρονε με βρήκες σε εκστρατεία,

πηδαλιούχο επάνω στην Αργώ,

πόστο δύσκολο, συνάμα γοητευτικό.

Κολχίδα έχει τελικό προορισμό.

Edited by Ghost
Προστέθηκε το εξώφυλλο του βιβλίου.
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • Φάντασμα changed the title to Απολλώνιος Ρόδιος (Apollonius of Rhodes)

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

You agree to the Terms of Use, Privacy Policy and Guidelines. We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue..