Jump to content

Ρόμπερτ Λάντλαμ (Robert Ludlum)


Φάντασμα
 Share

Recommended Posts

Ο Ρόμπερτ Λάντλαμ γεννήθηκε το 1927 στη Νέα Υόρκη και σπούδασε στο Πανεπιστήμιο Γουέσλιαν. Ασχολήθηκε με το θέατρο ως ηθοποιός και θεατρικός συγγραφέας μέχρι το 1971, οπότε δημοσίευσε το πρώτο του μυθιστόρημα, "Η κληρονομιά των Σκαρλάτι", που σημείωσε πολύ μεγάλη επιτυχία διεθνώς. Έκτοτε έγραψε άλλα είκοσι ένα έργα που μεταφράστηκαν σε 32 γλώσσες και έχουν πουλήσει πάνω 200.000.000 αντίτυπα σε 40 χώρες του κόσμου. Κορυφαία ανάμεσά τους υπήρξαν τα "Ο κύκλος των Ματαρέζε", "Η συνωμοσία των στρατηγών", "Χωρίς ταυτότητα", "Η υπέροχη του Μπόριν", "Επιχείρηση Ίκαρος", "Το χτύπημα του Σκορπιού" και "Ματαρέζε: Η αντίστροφη μέτρηση". Η τριλογία του "Χωρίς ταυτότητα", "Στη σκιά των κατασκόπων" και "Το τελεσίγραφο του Μπορν", συγκαταλέγεται ανάμεσα στις μεγαλύτερες επιτυχίες του.
Πέθανε τον Μάρτιο του 2001 από καρδιακή προσβολή, σε ηλικία 74 ετών.

Η ιστοσελίδα του συγγραφέα: https://robertludlum.com

Δείτε τα βιβλία του και διαβάστε κριτικές γι' αυτά, στο Goodreads.

Βιβλία του συγγραφέα που έχουν μεταφραστεί στα ελληνικά:

01. The Tristan Betrayal - Η προδοσία του Τριστάνου (Ελληνικά Γράμματα, 2021), (Bell, 2006)
02. The Chancellor Manuscript - Το χειρόγραφο Τσάνσελορ (Ελληνικά Γράμματα, 2021), (Bell, 2011)
03. The Ambler Warning - Θανάσιμη πλεκτάνη (Ελληνικά Γράμματα, 2021), (Bell, 2009)
04. Robert Ludlum’s The Cassandra Compact - Σχέδιο Κασσάνδρα (Ελληνικά Γράμματα, 2021), (Bell, 2005)
05. The Lazarus Vendetta - Η βεντέτα του Λάζαρου (Ελληνικά Γράμματα, 2021), (Bell, 2007)
06. The Bourne Ultimatum - Το τελεσίγραφο του Μπορν (Bell, 2008)
07. The Janson directive - Εντολή εξόντωσης (Bell, 2004)
08. The Bourne Supremacy - Στη σκιά των κατασκόπων (Bell, 2004)
09. The Sigma Protocol - Το μυστικό πρωτόκολλο (Bell, 2003)
10. The Bourne Identity - Χωρίς ταυτότητα (Bell, 2002), Η ταυτότητα του Μπορν (Τερζόπουλος, 1983)
11. The Prometheus deception - Επιχείρηση Προμηθέας (Bell, 2002)
12. The Hades Factor - Το άγγιγμα του Άδη (Bell, 2001)
13. The Matarese Countdown - Ματαρέζε: Η αντίστροφη μέτρηση (Bell, 1999)
14. The Matarese Circle - Ο κύκλος των Ματαρέζε (Bell, 1999), (Τερζόπουλος, 1982)
15. The Cry of the Ηalidon - Η κραυγή της Χάλιντον (Bell, 1997)
16. The Apocalypse Watch - Η αδελφότητα της επαγρύπνησης (Bell, 1996)
17. The Scorpio Illusion - Το χτύπημα του σκορπιού (Bell, 1994)
18. The Road to Omaha - Ο δρόμος για την Ομάχα (Bell, 1993)
19. Trevayne - Αόρατοι συνωμότες (Bell, 1991)
20. The Road to Gandolfo - Προς το Γκαντόλφο (Bell, 1989)
21. The Icarus Agenda - Επιχείρηση "Ίκαρος" (Bell, 1988)
22. The Scarlatti Inheritance - Η κληρονομιά των Σκαρλάτι (Bell, 1987), (Τερζόπουλος, 1984)
23. The Parsifal Mosaic - Πάρσιφαλ (Bell, 1988), Το μωσαϊκό του Πάρσιφαλ (Τερζόπουλος, 1986)
24. The Aquitaine Progression - Η συνωμοσία των στρατηγών (Bell, 1985)

Πηγή: biblionet

Edited by BladeRunner
Προσθήκη τίτλων και εκδόσεων
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Κρίμα, δεν πέθανε και μεγάλος. Αυτές ωστόσο πρέπει να είναι οι πιο πρόσφατες εκδόσεις μιας και δεν περιλαμβάνει το Δρόμο για την Ομάχα που το έχω διαβάσει στα Ελληνικά αλλά πολλά χρόνια πριν 

 

317105982_.jpg.77c20aec5801b8dc43a4df98ba78d800.jpg

Το πρώτο του που διάβασα ήταν το Χειρόγραφο Τσάνσελορ που μου άρεσε πολύ και βρήκα την ιδέα του πρωτότυπη (ειδικά για τότε που γράφτηκε. Είχα γράψει γι' αυτό τότε:

   Το Ίνβερ Μπρας είναι μια μυστική οργάνωση υψηλά ιστάμενων προσώπων που διαβλέπει κίνδυνο από το αρχείο που έχει δημιουργήσει ο Έντγκαρ Χούβερ και περιέχει στοιχεία για εκατομμύρια πολίτες. Οργανώνει μια άψογη δολοφονία που καταχωρείται ως φυσικά αίτια αλλά διαπιστώνει ότι κάποιος έφτασε πρώτος στη λεία. Λείπει το μισό αρχείο.

   Ο Πήτερ Τσάνσελορ είναι ένας συγγραφέας μπεστ σέλερ με συνωμοσίες πίσω από ιστορικά γεγονότα, που πέρασε στην συγγραφή μυθιστορημάτων από την ιστορική έρευνα χειραγωγούμενος, εν αγνοία του, από το Ίνβερ Μπρας και τώρα ξαφνικά στρέφει το ενδιαφέρον του στην υπόθεση του αρχείου. Ένας πόλεμος ξεσπάει και ο Τσάνσελορ δεν ξέρει ούτε ποιες είναι οι πλευρές ούτε ποιος είναι σε κάθε πλευρά. Μόνο ότι κινδυνεύει.

   Ένα αριστούργημα του Ρόμπερτ Λούντλουμ με εκπλήξεις και ανατροπές ως το τέλος. Διαβάζεται με ενδιαφέρον και προτείνεται ανεπιφύλακτα.

 

 1476898775_.thumb.jpg.7ab59545ae2a563b30d7ed4746fb11bf.jpg

Ο Δρόμος Για Την Ομάχα, είναι μια κωμική πλευρά του συγγραφέα. Ο στρατηγός Χώκινς που έχει άδικα (κατ' αυτόν τουλάχιστον) αποστρατευθεί θέλει εκδίκηση από το στρατό και βρίσκει μια παλιά συνθήκη που παραχωρεί μια έκταση στην Ομάχα σε μια φυλή Ινδιάνων. Ποιο είναι το πρόβλημα; Στην έκταση αυτή βρίσκεται τώρα η Ανώτερη Διοίκηση της Αντιαεροπορικής άμυνας σε μια βάση που κοστίζει δισεκατομμύρια. Ο Χώκινς πάει την υπόθεση στα δικαστήρια με τραγελαφικά αποτελέσματα.

 

2016458573_.jpg.e6503348cb22f4281f26cde859b92f98.jpg

   Το Σχέδιο Κασσάνδρα
   Όταν ένα στέλεχος του ιού της ευλογιάς κλέβεται από ένα επιστημονικό κέντρο της Ρωσσίας σημαίνει συναγερμός. Καθώς η ασθένεια έχει εξαφανιστεί από δεκαετίες η ανθρωπότητα δεν είναι θωρακισμένη απέναντί της και αποτελεί ένα ιδανικό όπλο για τρομοκράτες και όποιον άλλο θα ήθελε να το χρησιμοποιήσει. Για τον Τζων Σμιθ αλλά και την υπόλοιπη «Ομάδα 1» ξεκινάει ένας αγώνας με το χρόνο για να προλάβουν να σταματήσουν αυτό το ενδεχόμενο.
   Μια δυνατή περιπέτεια από τον μαιτρ Ρόμπερτ Λάντλαμ, και μια που σήμερα είναι δυστυχώς τραγικά επίκαιρη.

 

Edited by Ghost
Προστέθηκαν τα εξώφυλλα των βιβλίων.
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Έχω διαβάσει μόνο τρία βιβλία του Λάντλαμ! Το 2010 διάβασα το Σχέδιο Κασσάνδρα (από το οποίο δεν θυμάμαι τίποτα απολύτως, φυσικά) και το 2011 το Το χειρόγραφο Τσάνσελορ (το οποίο ίσως ξαναδιαβάσω στο μέλλον για να το θυμηθώ, μιας και είναι κλασικό στο είδος του), ενώ το πιο πρόσφατο που έχω διαβάσει είναι το αρκετά κωμικό και απολαυστικό Προς το Γκαντόλφο, που διάβασα τον... Αύγουστο του 2018, για το οποίο έγραψα και την εξής κριτική: "Τρίτο βιβλίο του Ρόμπερτ Λάντλαμ που διαβάζω, μετά το καλούτσικο "Σχέδιο Κασσάνδρα" (γραμμένο μαζί με τον Φίλιπ Σέλμπι) και το πολύ καλό "Το χειρόγραφο Τσάνσελορ". Ο Ρόμπερτ Λάντλαμ έχει γράψει κάμποσα δυνατά θρίλερ, όλα τους σοβαρά και γεμάτα συναρπαστικές και ενδιαφέρουσες λεπτομέρειες από τον κόσμο των κατασκόπων και των μυστικών υπηρεσιών. Όμως εδώ έχουμε να κάνουμε με κάτι αρκετά διαφορετικό, μιας και ο συγγραφέας είχε όρεξη για πλάκα, γράφοντας το συγκεκριμένο βιβλίο. Ας πούμε ότι πρόκειται για μια περιπετειώδη ιστορία, μέσω της οποίας σατιρίζει την Αμερικάνικη πολιτική και την οργανωμένη θρησκεία, καθώς και την τρέλα που χαρακτηρίζει πολιτικούς και στρατιωτικούς. Είναι μια ιστορία γεμάτη υπερβολές και τραγελαφικές καταστάσεις, που καταφέρνει όμως να κρατήσει το ενδιαφέρον του αναγνώστη με τη δράση, τα διάφορα τρελά σκηνικά και τους μάλλον καρτουνίστικους χαρακτήρες. Εντάξει, δεν μπορώ να πω ότι κατουρήθηκα και στα γέλια, όμως ήταν ένα βιβλίο που διάβασα πραγματικά πολύ ευχάριστα από την αρχή μέχρι το τέλος, το οποίο μου χάρισε αρκετές ώρες ψυχαγωγίας. Το μόνο σίγουρο είναι ότι δεν προτείνεται για πρώτη επαφή με τον συγγραφέα: Έτσι, θα βγάλετε τελείως λανθασμένα συμπεράσματα για τη γραφή και τον τρόπο σκέψης του".

Αχ, γιατί τον έχω παραμελήσει τόσο πολύ; Φέτος ελπίζω να διαβάσω ένα ή και δυο βιβλία του, μπας και επανορθώσω κάπως. Εξάλλου, έχω όλα του τα βιβλία που έχουν μεταφραστεί στα ελληνικά!

Link to comment
Share on other sites

  • Φάντασμα changed the title to Ρόμπερτ Λάντλαμ (Robert Ludlum)
  • 1 month later...

1174558364_.thumb.jpg.a03571408d819e94234c3db03a5842fe.jpg

   Η Προδοσία Του Τριστάνου
   Στο Χειρόγραφο Τσάνσελορ ο ομώνυμος ήρωας πείθεται να γίνει συγγραφέας γράφοντας ένα μυθιστόρημα για μια κρυφή πτυχή του δευτέρου παγκοσμίου πολέμου. Εδώ ο Λούντλουμ κάνει το ίδιο με τον ήρωά του αλλά δεν είναι το ίδιο τυχερός μιας και το ιστορικό γεγονός για το σύμφωνο μη επιθέσεως της Σοβιετικής Ένωσης και της Ναζιστικής Γερμανίας ήταν από την αρχή μια κατ’ ανάγκη συνθήκη που ο Χίτλερ υπέγραψε για όσο θα τον εξυπηρετούσε και με σκοπό από την αρχή να το ξεσκίσει όταν θα ερχόταν η ώρα. Αν κάποιος παραβλέψει την ιστορική ακρίβεια έχει τότε μια δυνατή κατασκοπική ιστορία του δευτέρου παγκοσμίου πολέμου που κρατάει το ενδιαφέρον και το μυστήριό της ως το τέλος και έχει και αναπάντεχη συνέχεια μισό αιώνα αργότερα.
   Στα μείον οι υπερβολικές λεπτομέρειες σε κάποια σημεία που επιβραδύνουν το ρυθμό της ιστορίας. 
 

Edited by Ghost
Προστέθηκε το εξώφυλλο του βιβλίου.
Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

2102074353_.jpg.5e1b8b8b7b83902dd10ca89f01e79d8a.jpg 1903865700_-Cover2.jpg.7ac3601190347fb1421bb7910d307cde.jpg

   Η Βεντέτα Του Λαζάρου
   Μια έκρηξη στο ερευνητικό κέντρο Τέλερ όχι μόνο αποδεκατίζει τους επιστήμονες εκεί αλλά απελευθερώνει ένα σύννεφο από νανοφάγους που προκαλούν μια αληθινή σφαγή όχι μόνο στους επιζώντες αλλά και στα μέλη του κινήματος Λάζαρος που διαδήλωναν έξω από το κέντρο κατά αυτής της τεχνολογίας. Ποιος βρίσκεται πίσω από αυτή την επίθεση; Τρομοκράτες ή μήπως μυστικές υπηρεσίες; Και ποιος είναι ο ρόλος του κινήματος; Ο δόκτωρ Τζον Σμιθ και η Μυστική Ομάδα Ένα πρέπει να εντοπίσουν τους ενόχους καθώς κάθε χτύπημα είναι πιο αιματηρό και απειλεί να βυθίσει τον πλανήτη σε ένα αιματοβαμμένο χάος.
   Μια χορταστική περιπέτεια από τον Λάντλαμ με δράση και αγωνία και με ανατροπές που κρατούν το ενδιαφέρον. 
 

Edited by Ghost
Προστέθηκαν τα εξώφυλλα του βιβλίου.
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

You agree to the Terms of Use, Privacy Policy and Guidelines. We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue..