Jump to content

Ρενέ Γκοσινί (René Goscinny)


Φάντασμα
 Share

Recommended Posts

Ο Rene Goscinny γεννήθηκε στις 14 Αυγούστου του 1926 στο Παρίσι. Είναι ένας από τους πιο πολυδιαβασμένους Γάλλους συγγραφείς στον κόσμο. Μόνον από τις περιπέτειες του "Αστερίξ", που έχουν μεταφραστεί σε 107 γλώσσες και διαλέκτους, έχουν πωληθεί γύρω στα 300 εκατομμύρια άλμπουμ. Ο Rene Goscinny ήταν ένας άνθρωπος που προκαλούσε πάντα γέλιο. Με τα κείμενά του, με τα λόγια του. Πάντα κομψός, με μια ακατανίκητη δημιουργικότητα, ως χαρακτήρας ήταν ευγενής και, ταυτόχρονα, πολύ εσωστρεφής. Έκανε πολλές τρέλες στη ζωή του κι ύστερα, γύρω στα 40, έγινε ένας ολοκληρωμένος δημιουργός και, τελικά, ένας άνθρωπος που γνώρισε την ευτυχία (μαζί με τη γυναίκα και την κόρη του). Ύστερα, υπερβολικά γρήγορα, όπως τα μπαλόνια που του άρεσε να σημαδεύει στα πανηγύρια, έσκασε η καρδιά του. Πέθανε στα 51 του, στις 5 Νοεμβρίου 1977, κατά τη διάρκεια ενός συνηθισμένου "τεστ κοπώσεως". Εξασκώντας μια τέχνη σπάνια, χωρίς κακία, χωρίς χυδαιότητα, γεμάτη ελαφρότητα και ακρίβεια, o Rene Goscinny υπήρξε ένας παραγωγικότατος σεναριογράφος κόμικς ("Αστερίξ" με τον Albert Uderzo, "Ιζνογκούντ" με τον Jean Tabary, "Λούκυ Λουκ" με τον Morris), αλλά κι ένας συγγραφέας με μαγική πέννα ("Ο Μικρός Νικόλας", με εικονογράφηση του Sempe). Το 1959 υπήρξε επίσης συνιδρυτής (μαζί με τους J.M. Charlier και A. Uderzo) του περιοδικού "Pilote", από το οποίο γεννήθηκαν τα κόμικς που διαβάζουμε σήμερα. Από τη Bretecher στον Bilal, περνώντας από τους Gotlib, Cabu, Tardi, Mezieres, Druillet, Fred, Lob, Giraud, Christin, Pιtillon, Reiser... Είναι η τροχιά ενός τζέντλεμαν σεμνού, αστείου, εύθραυστου και μυστηριώδη που μας αφηγήθηκαν η Anne Goscinny, o Guy Vidal και ο Patrick Gaumer.

Δείτε τα βιβλία του και διαβάστε κριτικές γι' αυτά, στο Goodreads.

Βιβλία του συγγραφέα που έχουν μεταφραστεί στα ελληνικά:

1. Le petit Nicolas Abracadabra! - Ο μικρός Νικόλας: Άμπρα κατάμπρα (Χάρτινη Πόλη, 2021)
2. Le Petit Nicolas: En avant, la musique! - Ο μικρός Νικόλας: Το συγκρότημα της συμφοράς (Χάρτινη Πόλη, 2021)
3. Histoires inédites du Petit Nicolas - Ο μικρός Νικόλας σε νέες περιπέτειες (Εκδόσεις Πατάκη, 2021), (Εκδόσεις Πατάκη, 2020)
4. Histoires inédites du Petit Nicolas, volume 2 - Ο μικρός Νικόλας σε νέες περιπέτειες, τόμος 2 (Εκδόσεις Πατάκη, 2021)
5. Le petit Nicolas et les copains - Ο μικρός Νικόλας και η παρέα του (Εκδόσεις Πατάκη, 2021), (Εκδόσεις Πατάκη, 2014), (Σύγχρονοι Ορίζοντες, 2010)
6. Le Petit Nicolas: La bande dessinée originale - Ο μικρός Νικόλας - Το πρωτότυπο κόμικς (Εκδόσεις Πατάκη, 2021), (Εκδόσεις Πατάκη, 2019)
7. Le petit Nicolas a des ennuis - Ο μικρός Νικόλας έχει μπελάδες (Εκδόσεις Πατάκη, 2021), (Εκδόσεις Πατάκη, 2015), (Σύγχρονοι Ορίζοντες, 2010)
8. Les vacances du petit Nicolas - Ο μικρός Νικόλας πάει διακοπές (Εκδόσεις Πατάκη, 2021), (Εκδόσεις Πατάκη, 2015)
9. Le récrés du Petit Nicolas - Ο μικρός Νικόλας διασκεδάζει (Εκδόσεις Πατάκη, 2021), (Εκδόσεις Πατάκη, 2015), (Σύγχρονοι Ορίζοντες, 2010)
10. Le petit Nicolas: Un chien pour Nicolas - Ο μικρός Νικόλας: Πρωταθλητής στις σκανταλιές (Χάρτινη Πόλη, 2021)
11. Le petit Nicolas: Un secret très mal gardé - Ο μικρός Νικόλας: Το μεγάλο μυστικό (Χάρτινη Πόλη, 2020)
12. Le petit Nicolas: La dictée - Ο μικρός Νικόλας: Άριστα στην ορθογραφία (Χάρτινη Πόλη, 2019)
13. Le petit Nicolas: Les petits rebelles - O μικρός Νικόλας: Οι μικροί επαναστάτες (Χάρτινη Πόλη, 2019)
14. Le petit Nicolas: Drôle de Noël - Ο μικρός Νικόλας: Χριστούγεννα για γέλια! (Χάρτινη Πόλη, 2019)
15. Le petit Nicolas:Pret pour la bagarre - Έτοιμοι για καβγά! (Χάρτινη Πόλη, 2018)
16. Le petit Nicolas: Un chaton trop mignon - Ο μικρός Νικόλας: Χνουδωτός μπελάς (Χάρτινη Πόλη, 2018)
17. Le petit Nicolas: Méme paw peur! - Ο μικρός Νικόλας: Νυχτερινή περιπέτεια (Χάρτινη Πόλη, 2017)
18. Le petit Nicikas: Les filles, c'est drolement complique - Ο μικρός Νικόλας: Τα κορίτσια είναι μπελάς (Χάρτινη Πόλη, 2017)
19. Le petit Nicolas: La photo de classe - Ο μικρός Νικόλας: Η φωτογραφία της τάξης (Χάρτινη Πόλη, 2017)
20. Le domaine des dieux - Η κατοικία των θεών (Μαμούθ Comix, 2015)
21. Le petit Nicolas - Ο μικρός Νικόλας (Εκδόσεις Πατάκη, 2014), (Σύγχρονοι Ορίζοντες, 2010)
22. L'Évasion des Dalton - Η απόδραση των Ντάλτον (Έθνος, 2013)
23. L'Héritage de Rantanplan - Η κληρονομιά του Ραντανπλάν (Έθνος, 2013)
24. Ma Dalton - Μαμά Ντάλτον (Έθνος, 2013), (Μαμούθ Comix, 2010)
25. Le Grand Duc - Ο Μεγάλος Δούκας (Έθνος, 2013)
26. Tortillas pour les Dalton - Τηγανίτες για τους Ντάλτον (Έθνος, 2013), (Μαμούθ Comix, 2010)
27. Jesse James - Τζέσσε Τζαίημς (Έθνος, 2013)
28. Les Collines noires - Μαύροι λόφοι (Έθνος, 2013), (Μαμούθ Comix, 2010)
29. Le pied tendre - Το τρυφερό πόδι (Έθνος, 2013), (Μαμούθ Comix, 2010)
30. Histoire inédites du Petit Nicolas - Αγαπητέ Άγιε Βασίλη (Σύγχρονοι Ορίζοντες, 2011)
31. Histoire inédites du Petit Nicolas - Ένας σωστός μικρός άντρας (Σύγχρονοι Ορίζοντες, 2011)
32. Histoire inédites du Petit Nicolas - Οι Ανίκητοι, η συμμορία της αλάνας (Σύγχρονοι Ορίζοντες, 2011)
33. Histoire inédites du Petit Nicolas (volume 2) - Γυρίζουμε ταινία! (Σύγχρονοι Ορίζοντες, 2011)
34. Histoire inédites du Petit Nicolas - Είμαι ο καλύτερος (Σύγχρονοι Ορίζοντες, 2011)
35. Histoire inédites du Petit Nicolas (vol. 2) - Επίσκεψη στο εργοστάσιο σοκολάτας (Σύγχρονοι Ορίζοντες, 2011)
36. Histoire inédites du Petit Nicolas - Οι καινούριοι γείτονες (Σύγχρονοι Ορίζοντες, 2011)
37. Οι αντίπαλοι (Μαμούθ Comix, 2011)
38. Les barbelés sur la prairie - Σύρματα στα λιβάδια (Μαμούθ Comix, 2011)
39. La diligence - Η άμαξα (Μαμούθ Comix, 2010)
40. Chasseur de primes - Το κοράκι (Μαμούθ Comix, 2010)
41. La guérison des Dalton - Η θεραπεία των Ντάλτον (Μαμούθ Comix, 2010)
42. Canyon Apache - Κάνυον Απάτσι (Μαμούθ Comix, 2010)
43. Calamity Jane - Καλάμιτυ Τζέην (Μαμούθ Comix, 2010)
44. Astérix aux Jeux Olympiques - Ο Αστερίξ στους Ολυμπιακούς αγώνες (Μαμούθ Comix, 2010), (Μαμούθ Comix, 2008)
45. Le bouclier Arverne - Η ασπίδα της Αρβέρνης (Μαμούθ Comix, 2010)
46. Astérix légionnaire - Ο Asterix λεγεωνάριος (Μαμούθ Comix, 2010)
47. Le Combat des chefs - Ο αγώνας των αρχηγών (Μαμούθ Comix, 2010)
48. Asterix et les Normands - O Asterix και οι Νορμανδοί (Μαμούθ Comix, 2010)
49. Astérix chez les Bretons - Ο Αστερίξ στους Βρετανούς (Μαμούθ Comix, 2010)
50. Astérix et Cléopâtre - Ο Αστερίξ και η Κλεοπάτρα (Μαμούθ Comix, 2010)
51. Astérix et les Goths - Ο Αστερίξ και οι Γότθοι (Μαμούθ Comix, 2010)
52. Le tour de Gaule d'Astérix - Ο γύρος της Γαλατίας (Μαμούθ Comix, 2010)
53. Astérix gladiateur - Ο Αστερίξ μονομάχος (Μαμούθ Comix, 2010)
54. Le serpe d' or - Το χρυσό δρεπάνι (Μαμούθ Comix, 2010)
55. Astérix le Gaulois - Αστερίξ ο Γαλάτης (Μαμούθ Comix, 2010)
56. Les vacances du petit Nicolas - Οι διακοπές του μικρού Νικόλα (Σύγχρονοι Ορίζοντες, 2010)
57. Le calendrier du petit Nicolas - Το ημερολόγιο του μικρού Νικόλα, 2010 (Σύγχρονοι Ορίζοντες, 2009)
58. Le ballon et autres histoires inédites - Ο μικρός Νικόλας: Το κόκκινο μπαλόνι και άλλες ανέκδοτες ιστορίες με έγχρωμα σκίτσα (Σύγχρονοι Ορίζοντες, 2009)
59. 7 histoires completes - Επικίνδυνο πέρασμα (Μαμούθ Comix, 2009)
60. La Galère d'Obélix - Η γαλέρα του Οβελίξ (Μαμούθ Comix, 2008)

Δείτε όλη την βιβλιογραφία του εδώ.

Πηγή: biblionet

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

422215132_-.jpg.d252136990b845019b8ebd249b6a4447.jpg

- ''Ο μικρός Νικόλας- Το κόκκινο μπαλόνι'': Παίζει και να πέρασε παραπάνω από εικοσαπενταετία που διάβασα τελευταία φορά μικρό Νικόλα. Κακώς, πολύ κακώς. Τα έχω όλα και δεν θα αφήσω να περάσει πάλι τόσος καιρός μέχρι το επόμενο. Δεν με άγγιξε φυσικά όπως τότε. Αλλά ναι, και πάλι πέρασα καλά. Καλύτερα τα ''Η τηλεόραση στο σπίτι του Κλοτέρ'' και ''Ένα αληθινό τσίρκο!''. Πρέπει κάποια στιγμή να ξαναδώ και τις ταινίες!

Edited by Ghost
Προστέθηκε το εξώφυλλο του βιβλίου.
Link to comment
Share on other sites

  • Φάντασμα changed the title to Ρενέ Γκοσινί (René Goscinny)

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

You agree to the Terms of Use, Privacy Policy and Guidelines. We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue..