Jump to content

Τζον Γκρίσαμ (John Grisham)


Φάντασμα
 Share

Recommended Posts

Ο John Grisham (Τζον Γκρίσαμ) γεννήθηκε στο Αρκάνσας το 1955. Είναι απόφοιτος του Πανεπιστημίου του Μισισίπι και της Νομικής του Ολ Μις, αλλά αποτυχημένος παίκτης του μπέιζμπολ, το οποίο λατρεύει. Έπαιξε πάντως για ένα διάστημα και φούτμπολ ως κουόρτερ μπακ στο Γυμνάσιο του Southhaven του Μισισίπι. Εγκατέλειψε νωρίς τη δικηγορία για να ασχοληθεί αποκλειστικά με τη συγγραφή, κατακτώντας δραστικά το είδος του δικαστικού θρίλερ. Από το 1988 γράφει ένα μυθιστόρημα τη χρονιά, όλα μπεστ σέλερ. Έξι από αυτά μεταφέρθηκαν στον κινηματογράφο. Ζει με τη σύζυγό του Ρενέ και τα δύο τους παιδιά στο Όξφορντ του Μισισίπι.

Η ιστοσελίδα του συγγραφέα: https://www.jgrisham.com

Δείτε τα βιβλία του και διαβάστε κριτικές γι' αυτά, στο Goodreads.

Βιβλία του συγγραφέα που έχουν μεταφραστεί στα ελληνικά:

01. Sooley - Σούλεϊ (Ελληνικά Γράμματα, 2022)
02. A time for Mercy - Η λύτρωση (Ελληνικά Γράμματα, 2021)
03. Sycamore Row - Η κληρονομιά (Ελληνικά Γράμματα, 2021), (Bell, 2014)
04. The Broker - Ο μεσάζων (Ελληνικά Γράμματα, 2021), (Bell, 2006)
05. The Confession - Η ομολογία (Ελληνικά Γράμματα, 2021), (Bell, 2011)
06. The Testament - Η διαθήκη (Ελληνικά Γράμματα, 2021), (Bell, 2005)
07. The Guardians - Οι συνήγοροι (Ελληνικά Γράμματα, 2021)
08. The Associate - Ο συνεργάτης (Ελληνικά Γράμματα, 2021), (Bell, 2010)
09. The Litigators - Οι δικηγόροι (Ελληνικά Γράμματα, 2021), (Bell, 2012)
10. The Last Juror - Ο τελευταίος ένορκος (Ελληνικά Γράμματα, 2021), (Bell, 2005)
11. The Innocent Man - Η ιστορία ενός αθώου (Ελληνικά Γράμματα, 2021), (Bell, 2007)
12. The Racketeer - Το μεγάλο κόλπο (Ελληνικά Γράμματα, 2021), (Bell, 2013)
13. The Appeal - Η έφεση (Ελληνικά Γράμματα, 2021), (Bell, 2009)
14. The Reckoning - Το ξεκαθάρισμα (Ελληνικά Γράμματα, 2021), (Ελληνικά Γράμματα, 2019)
15. Camino Island - Το νησί Καμίνο (Ελληνικά Γράμματα, 2021), (Ελληνικά Γράμματα, 2019)
16. Camino Winds - Οι άνεμοι του Καμίνο (Ελληνικά Γράμματα, 2020)
17. The Rooster Bar - Ρούστερ Μπαρ (Ελληνικά Γράμματα, 2020), (Ελληνικά Γράμματα, 2018)
18. A Time to Kill - Η ετυμηγορία (Ελληνικά Γράμματα, 2019)
19. Gray Mountain - Σκοτεινό βουνό (Bell, 2015)
20. Bleachers - Κερκίδες (Μεταίχμιο, 2006)
21. The king of torts - Ο βασιλιάς των αποζημιώσεων (Bell, 2004)
22. The runaway jury - Οι ένορκοι (Bell, 2004)
23. The partner - Ο συνέταιρος (Bell, 2003)
24. The summons - Η πρόσκληση (Bell, 2003)
25. A painted house - Ένα βαμμένο σπίτι (Bell, 2002)
26. The brethren - Η αδελφότητα (Bell, 2000)
27. The street lawyer - Ο δικηγόρος των δρόμων (Bell, 1999)
28. The firm - Η εταιρεία (Εκδόσεις Πατάκη, 1995)
29. The Client - Ο πελάτης (Bell, 1994)
30. The Pelican Brief - Κωδικο ονομα πελεκανος (Bell, 1993)

Πηγές: metaixmio και biblionet

Edited by Ghost
Ενημέρωση των εκδόσεων.
Link to comment
Share on other sites

Έχω διαβάσει αυτά:

651744816_.thumb.jpg.420e323d6b379e0913f41c8fa72b54ee.jpg

''Κωδικό Όνομα Πελεκάνος'': Δύο μέλη του Ανώτατου Δικαστηρίου των ΗΠΑ θα δολοφονηθούν. Ο δολοφόνος έκανε παστρική δουλειά, επαγγελματική, χωρίς να αφήσει ίχνη. Δεν υπάρχει η παραμικρή υπόνοια για το ποιος μπορεί να είναι ο δράστης. Ώσπου μία φοιτήτρια της νομικής θα συντάξει υπόμνημα με την εκδοχή της για την υπόθεση. Θα πετύχει διάνα, μόνο που θα φτάσει σε λάθος χέρια και η περιπέτεια της θα αρχίσει. Που την θέλει να βλέπει ανθρώπους να σκοτώνονται μπροστά της, με την ίδια να είναι αναγκασμένη να κρύβεται συνεχώς όντας πλέον κινητός στόχος. Και ένα κλίμα αβεβαιότητας όπου δεν μπορεί να εμπιστευτεί κανέναν και τίποτα. Έκτος από έναν φιλόδοξο δημοσιογράφο που θέλει να την προστατεύσει και να βγάλει την αλήθεια στη φόρα.

Καλό δικαστικό θρίλερ που ασχολείται με τις ίντριγκες των μεγαλοκαρχαριών και ως που μπορούν να φτάσουν αν τολμήσει κανείς να σταθεί εμπόδιο στα σχέδια τους. 


2086478691_.jpg.d7d00b3bf4f30a3eabb93ee088e4c027.jpg

''Η Εταιρεία'': Ο Μίτσελ Μακ Ντήρι είναι ένας νέος, φιλόδοξος δικηγόρος. Ένα βήμα πριν το πτυχίο, θεωρείται ανερχόμενο ταλέντο και οι επαγγελματικές προτάσεις έχουν αρχίσει να πέφτουν βροχή. Ύστερα από μερικές απορρίψεις θα δεχτεί αυτή μίας μικρής αλλά αξιόπιστης εταιρίας του Μέμφις. Υπέρογκος μισθός, ακριβό σπίτι και υψηλές προοπτικές για άνοδο στην ιεραρχία είναι μερικά μόνο από αυτά που θα τον δελεάσουν, με τα εξαντλητικά ωράρια εργασίας να μην αποτελούν πρόβλημα. Όχι όμως και η εν γένει κατάσταση που σιγά- σιγά αποδεικνύεται πολύ ωραία για να είναι αληθινή. Ανησυχητικές ενδείξεις θα αρχίσουν να δένουν μεταξύ τους, με σκόρπια στοιχεία από εδώ και από εκεί να τις επιβεβαιώνουν. Η δυσβάσταχτη αλήθεια θα αρχίσει να αχνοφαίνεται στον ορίζοντα, που έχει να κάνει με κρυφά μικρόφωνα, ξέπλυμα βρώμικου χρήματος και δολοφονίες που φαίνονται σαν ατύχημα. Τίποτα δεν είναι αυτό που δείχνει, και στην επόμενη γωνία μπορεί να περιμένει πληρωμένος εκτελεστής για να τον αποσύρει. Και ο Μίτσελ Μακ Ντήρι θα κληθεί να πληρώσει το τίμημα της δίψας του για γρήγορη διάκριση και εύκολο πλουτισμό. 

Ωραία, γκανγκστερική περιπέτεια. Καλογραμμένη και αγωνιώδες, προσφέρει σε γενικές γραμμές αυτά που υπόσχεται.


575238910_.jpg.ef53f1469e669cfc54a4bf3d02cd8a3a.jpg

- ''Η Ετυμηγορία'': Ένα μαύρο κοριτσάκι θα πέσει θύμα ξυλοδαρμού και βιασμού δύο αποβρασμάτων. Λευκών. Ο πατέρας της δεν θα κάτσει με σταυρωμένα τα χέρια και θα τους αποσύρει με συνοπτικές διαδικασίες. Μέσα στο δικαστήριο μάλιστα. Και όχι, δεν είναι spoiler, αναφέρεται στην περιγραφή στο οπισθόφυλλο. Παραπέμπεται σε δίκη όπου εξαιτίας του χρώματος του δέρματος του αντιμετωπίζει την θανατική καταδίκη. Αν ήταν λευκός και οι θύτες μαύροι θα αθωωνόταν. Τώρα όμως; Κατάσταση που αποτελεί πραγματική πρόκληση για τον φιλόδοξο δικηγόρο Τζέικ Μπρίγκανς που θα αναλάβει την υπεράσπιση του. Έχοντας επίγνωση ότι στο δικαστήριο μαίνεται ένα μόνο μέρος της δίκης με την Κου Κλουξ Κλαν να ετοιμάζεται να αναλάβει δράση έξω από αυτό, θα αγνοήσει τις απειλές για τον ίδιο και την οικογένεια του και θα προσπαθήσει να σώσει τον πελάτη του από τον θάλαμο των αερίων. Έχοντας απέναντι του έναν διεφθαρμένο εισαγγελέα. 

Καλούτσικο ήταν. Λίγο φλύαρο, θα μπορούσε να ήταν καμιά εκατό- διακόσιες σελίδες μικρότερο. Ιδίως στο πρώτο μέρος που αργεί να πάρει μπρος. Συνολικά όμως ωραίο, διαβάζεται ευχάριστα και γρήγορα. Έχει γίνει και ταινία. Με τους Μάθιου ΜακΚόναχι, Σάντρα Μπούλοκ, Σάμιουελ Τζάκσον, Κέβιν Σπέισι, Ντόναλντ και Κίφερ Σάδεραλντ, καστ πραγματικά δυναμίτης.

 

1236630208_.jpg.2e1ebc8d9820c47f50eb727fd45663e3.jpg

''Η Αδελφότητα'': Τρεις πρώην δικαστές βρίσκονται σε φυλακή χαμηλής ασφάλειας για αταξίες που διέπραξαν όσο ήταν ελεύθεροι. Δεν έβαλαν όμως μυαλό και συνεχίζουν. Αγγελίες σε γκέι περιοδικά παριστάνοντας όμορφους νέους που ψάχνουν για παρέα. Αν το θύμα που απαντήσει το φυσάει το παραδάκι, η κομπίνα αρχίζει. Ή θα πέσει το χρήμα ή θα δημοσιοποιήσουν την αλληλογραφία. Οπότε και οι πάντες στο περίγυρο του θα μάθουν ότι την κουνάει την αχλαδιά. Ο μέθυσος δικηγόρος τους γυρνάει τα γρανάζια προσωποποιώντας την απαραίτητη εξωτερική βοήθεια, με το αζημίωτο φυσικά. Παράλληλα καταδυόμαστε στα άδυτα της CIA και στα παρασκηνιακά της παιχνίδια. Που έχουν να κάνουν με στημένες κρίσεις και πολέμους. Ή την τρέλα που επικρατεί στις προεκλογικές εθνικές περιόδους. Με υποψήφιους προέδρους που έχουν τις αδυναμίες τους και καμιά φορά διαπράττουν ολέθρια σφάλματα. Όπως π.χ. να απαντούν σε άτακτες αγγελίες. 

Καλό ήταν. Αν και το κομμάτι της αδελφότητας μου άρεσε περισσότερο, ήταν συνολικά ωραίο. Διαβάστηκε ευχάριστα και γρήγορα.


1045414068_.jpg.83b9814f4682a4fcc9b7e95c0213dbf2.jpg

''Οι Ένορκοι'': Γνωστό ότι οι καπνοβιομηχανίες κάνουν τζίρους δισεκατομμυρίων κάθε χρόνο. Όπως επίσης και ότι τα προϊόντα τους μπορούν να αποδειχθούν θανατηφόρα αν προβαίνει κανείς σε αλόγιστη χρήση. Έτσι και θα γίνει με εκλιπών, με την χήρα του να αναλαμβάνει δράση. Πόσες όμως οι πιθανότητες ενάντια στους μεγαλοκαρχαρίες; Αρκετές αν έχει καλό δικηγόρο. Ενδεχόμενο όμως που πρέπει πάση θυσία να αποφευχθεί για να μην ανοίξει ο ασκός του Αιόλου με τις αλυσιδωτές αντιδράσεις που θα φέρει. Σπουδαίο ρόλο φυσικά παίζουν και οι ένορκοι με την ετυμηγορία τους. Πόσο μάλλον όταν ίσως να μην είναι αυτό που δείχνουν. Και κάπου εκεί χοντραίνει το παιχνίδι. Εκτός δικαστηρίου, όπου διεξάγεται η πραγματική δίκη. Με λαδώματα ή εκβιασμούς ενόρκων, συγγενών τους και φίλων. Λεφτά κάτω από το τραπέζι, ή με την απειλή για αποκάλυψη αμαρτωλών μυστικών. Αναλόγως με τι επιβάλλει η περίσταση. Ωραίο και δαύτο. 


642847262_.thumb.jpg.df79e3a845e1271b9ee4c1af97b884e7.jpg

''Ο Πελάτης'': Πρωταγωνιστής της ιστορίας εντεκάχρονο αγόρι που γίνεται μάρτυρας αυτοκτονίας μεγαλοδικηγόρου. Μαφιόζος πελάτης του που απέσυρε γερουσιαστή, του εκμυστηρεύτηκε που πέταξε το πτώμα. Βάρος ασήκωτο, το πασάρει στον λιλιπούτειο του φίλο προτού αποδημήσει. Καθιστώντας του έτσι την ζωή κόλαση. Αν μιλήσει, ο ίδιος και η οικογένεια του μπαίνουν στο στόχαστρο επαγγελματιών εκτελεστών. Αν όχι, θα εκληφθεί ως προσβολή προς το δικαστήριο οπότε και το αναμορφωτήριο τον περιμένει. Μόνη του σύμμαχος και ανέλπιστη του φίλη, η δικηγόρος του. Η οποία έχει τους δικούς της δαίμονες να την ταλανίζουν. Καλό και αυτό, στο ίδιο ικανοποιητικό επίπεδο με τα προηγούμενα. Έχει βέβαια προς το τέλος κάποιες ευκολίες, όχι όμως τραβηγμένες από τα μαλλιά. Και χωρίς να το απορρίπτω, δεν θα έλεγα ότι με πολυτραβάει το δικαστικό θρίλερ. Αν δεν είχαν γίνει ταινίες όσα διάβασα, δεν νομίζω να δοκίμαζα. Αυτό ακριβώς όμως δείχνει και την ποιότητα του. Το να σε κερδίζει κάτι που δεν βρίσκεται ψηλά στις προτιμήσεις σου. 

Edited by Ghost
Προστέθηκαν τα εξώφυλλα των βιβλίων.
  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Έχω διαβάσει τα εξής:

Το νησί Καμίνο (Αύγουστος 2019)

1169850156_.jpg.034f7da4d35fcf00b58e34606ac04a38.jpg

Ο Τζον Γκρίσαμ θεωρείται ένα από τα μεγαλύτερα ονόματα στην κατηγορία των θρίλερ και μάλλον ο κορυφαίος συγγραφέας δικαστικών θρίλερ. Έχει γράψει δεκάδες βιβλία που έχουν πουλήσει εκατομμύρια αντίτυπα, ενώ μερικά από τα βιβλία του έχουν μεταφερθεί στον κινηματογράφο, με αρκετά μεγάλη επιτυχία. Γενικά είναι ένας συγγραφέας που πλέον ό,τι και να γράψει, θα καταφέρει να πουλήσει τουλάχιστον κάτι εκατοντάδες χιλιάδες αντίτυπα ανά τον κόσμο.

Φυσικά εγώ έχω αγοράσει διάφορα βιβλία του τα τελευταία χρόνια, όλα από παλαιοβιβλιοπωλεία. Εκτός από ένα: Το "Το νησί Καμίνο" που κυκλοφόρησε στα ελληνικά πριν από κάτι μέρες, έτσι το τσίμπησα από κανονικό βιβλιοπωλείο. Και αποφάσισα το συγκεκριμένο βιβλίο να αποτελέσει την πρώτη μου επαφή με το έργο του συγγραφέα, γνωρίζοντας ότι δεν θα είναι και από τα πλέον χαρακτηριστικά του έργα. Γιατί το λέω αυτό; Πολύ απλά, εδώ δεν έχουμε να κάνουμε με ένα δικαστικό θρίλερ γεμάτο μυστήριο, ένταση και αγωνία, αλλά για ένα χαλαρό μυθιστόρημα μυστηρίου (ας πούμε), με κάποια στοιχεία εγκλήματος.

Πιθανότατα ο συγγραφέας ήθελε να γράψει για τον κόσμο των συγγραφέων, των παλαιοβιβλιοπωλείων, των σπάνιων βιβλίων και των διαφόρων ύποπτων και μη αγοραπωλησιών στον συγκεκριμένο χώρο, παρά ένα θρίλερ με αγωνία και μυστήριο. Οφείλω να παραδεχτώ ότι πέρασα καλά, αν και σίγουρα δεν συμβαίνουν και ιδιαίτερα συνταρακτικά πράγματα στην πλοκή. Η ιστορία αρχίζει σχετικά δυνατά, με μια κάποια ένταση χάρη στη ληστεία των σπάνιων χειρογράφων έργων του Φ. Σ. Φιτζέραλντ από το θησαυροφυλάκιο της Βιβλιοθήκης του Πανεπιστημίου Πρίνστον, αλλά μετά το πράγμα χαλαρώνει κάπως, αν και στο τέλος ανεβαίνουν ελάχιστα οι σφυγμοί και υπάρχει μια κάποια έκπληξη (τίποτα το φοβερό όμως).

Πάντως μου άρεσε πολύ η όλη ατμόσφαιρα και η όλη αποτύπωση του λογοτεχνικού μικρόκοσμου στο νησί Καμίνο της Φλόριντα (δεν υπάρχει νησί με τέτοιο όνομα στη Φλόριντα), η γενικότερη χαλαρή διάθεση και τα διάφορα στοιχεία εγκλήματος γύρω από τον κόσμο των σπάνιων βιβλίων και χειρογράφων. Στην τελική, έμαθα και δυο-τρία ενδιαφέροντα πραγματάκια για τους συγγραφείς και τις εκδόσεις. Συμπερασματικά: Να περιμένετε ένα χαλαρό και αρκετά ψυχαγωγικό μυθιστόρημα, όχι ένα στιβαρό θρίλερ με ένταση και δράση.

8/10

---------------------------------------------------------------

Οι άνεμοι του Καμίνο (Ιούλιος 2020)

1650434221_.jpg.681adcbcb1c9598d8bd7a5ae30b6c0b5.jpg

Πέρυσι τέτοια εποχή (αρχές Αυγούστου για την ακρίβεια), διάβασα για πρώτη φορά βιβλίο του Τζον Γκρίσαμ, το καλό και άκρως ψυχαγωγικό και ευκολοδιάβαστο "Το νησί Καμίνο", ένα κλασικό καλοκαιρινό ανάγνωσμα. Να που η δεύτερη επαφή με το έργο του έμελλε να είναι με τούτο το βιβλίο, που είναι το δεύτερο της σειράς. Και οφείλω να πω ότι αυτό μου άρεσε λιγάκι παραπάνω από το πρώτο, μιας και μου φάνηκε κάπως πιο δυνατό και πιο έντονο, ίσως και πιο... αιμοβόρικο.

Εδώ που τα λέμε, πώς να μην είναι, από τη στιγμή που ένας καταστροφικός τυφώνας χτυπάει ανελέητα το υπέροχο νησί Καμίνο, αφήνοντας πίσω του νεκρούς και συντρίμμια; Αλλά όχι μόνο αυτό, έχουμε και έναν φόνο, αυτόν του αινιγματικού συγγραφέα θρίλερ Νέλσον Κερ, που κάποιοι ήθελαν να καλύψουν, σαν ο θάνατός του να ήταν τυχαίος, εν μέσω θεομηνίας. Ποιος, όμως, ήθελε νεκρό τον Νέλσον Κερ; Άραγε, το βιβλίο που μόλις είχε τελειώσει, να ήταν ένας λόγος που κάποιοι ήθελαν να του κλείσουν το στόμα; Ο βιβλιοπώλης και φίλος του Νέλσον, Μπρους Κέιμπλ, θα αρχίσει να σκαλίζει την υπόθεση (αφού φτιάξει το μαγαζί και το σπίτι του από την καταστροφική επίσκεψη του τυφώνα), μαζί με τη βοήθεια κάποιων φίλων του. Και μετά από έρευνες θα βρεθούν μπροστά σε κάτι μεγάλο, σε κάτι άκρως επικίνδυνο...

Ωραίο θριλεράκι, εθιστικό και οπωσδήποτε ψυχαγωγικό, με τις απαραίτητες δόσεις μυστηρίου, δράσης και αγωνίας, αν και χωρίς κάτι το φοβερό και το τρομερό. Αν μη τι άλλο είναι ένα καλοκαιρινό ανάγνωσμα που θα βοηθήσει τους λάτρεις των θρίλερ να περάσουν ευχάριστα τις ζεστές ώρες της ημέρας, ξεχνώντας για λίγο τα προβλήματά τους. Η γραφή είναι πολύ καλή και ευκολοδιάβαστη, με ρεαλιστικές περιγραφές και φυσικούς διαλόγους, το σκηνικό του νησιού Καμίνο πάρα πολύ ωραίο (αν και κάμποσες σκηνές διαδραματίζονται εκτός νησιού), ενώ η ατμόσφαιρα εξαιρετική και γενικά ευχάριστη. Εντάξει, υπάρχουν πολλά καλύτερα θρίλερ μυστηρίου εκεί έξω, όμως και αυτό θα έλεγα ότι κάνει καλά τη δουλειά του.

8.5/10

---------------------------------------------------------------

Κωδικό Όνομα Πελεκάνος (Νοέμβριος 2021)

1522369635_.thumb.jpg.ae68e11aa49d9eea5a16507cabd11d1d.jpg

Τρίτο βιβλίο του Τζον Γκρίσαμ που διαβάζω, μετά το "Το Νησί Καμίνο" και το "Οι άνεμοι του Καμίνο", και ήταν και αυτό με τη σειρά του εξαιρετικά ψυχαγωγικό, ευκολοδιάβαστο και ενδιαφέρον, έστω και αν δεν μπορώ να πω ότι με συγκλόνισε ή ότι με ταρακούνησε στον απόλυτο βαθμό. Είναι ένα εθιστικό πολιτικό θρίλερ με γρήγορους ρυθμούς στην πλοκή, με λίγη αγωνία και ένταση, που όμως νομίζω ότι του λείπει τρόπον τινά το στοιχείο της έκπληξης, δεν νομίζω ότι υπάρχει κάποια ανατροπή, κάποια φοβερή αποκάλυψη, κάτι το αναπάντεχο τέλος πάντων, που να ξαφνιάσει τον αναγνώστη. Όμως δεν το συζητάω, διαθέτει σασπένς και λίγο νεύρο, έχει κάμποσες δυνατές σκηνές, αλλά και εξαιρετική ατμόσφαιρα. Το μόνο σίγουρο είναι ότι τα τρία βιβλία του Γκρίσαμ που έχω διαβάσει μέχρι στιγμής, με έχουν πείσει ότι αν μη τι άλλο είναι ένας συγγραφέας θρίλερ που ψυχαγωγεί, που έχει ωραία πραγματάκια να προσφέρει στους λάτρεις του είδους.

8/10

Edited by BladeRunner
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

575238910_.jpg.ef53f1469e669cfc54a4bf3d02cd8a3a.jpg

Η ετυμηγορία

Αυτό ήταν πραγματικά καλό, το πρώτο βιβλίο που έγραψε ο Grisham. Η ιστορία διαδραματίζεται στην πολιτεία του Μισισιπή, δύο νεαροί λευκοί άνδρες βιάζουν ένα δεκάχρονο μαύρο κορίτσι. Ο πατέρας της θα αναλάβει το ρόλο του τιμωρού και θα τους σκοτώσει. 

Παρόλο που το βιβλίο είναι πολυσέλιδο η πλοκή της ιστορίας σε κρατάει μέχρι το τέλος. Σε ορισμένα σημεία δεν σε πείθει αλλά ο Grisham είναι κορυφαίος συγγραφέας του είδους και του δείχνεις την ανάλογη κατανόηση.

Edited by Ghost
Προστέθηκε το εξώφυλλο του βιβλίου.
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

  • Φάντασμα changed the title to Τζον Γκρίσαμ (John Grisham)

Το πρώτο μου βιβλίο από τον Γκρίσαμ ήταν αυτό και το θεωρώ ακόμα το καλύτερό του. Είχα μια αδυναμία στα δικαστικά θρίλερ (εν μέρει επειδή τα γράφω κιόλας) και ο Γκρίσαμ εκτός του ότι τα δίνει με τρόπο που να σε κρατάει είναι και μια καλή πηγή για το θέμα.

Έχω ακόμη διαβάσει τους Ενόρκους, που είναι καλό και δίνει και μια εικόνα του νομικού συστήματος και κάποιος μπορεί να ωφεληθεί από τις αδυναμίες του, και το Κωδικό Όνομα Πελεκάνος (που έχει τον πιο ατυχώς μεταφρασμένο τίτλο) και το οποίο ήταν καλό αλλά είχε κάποιες υπερβολικές ευκαιρίες.

Και πάμε στα πιο πρόσφατα:


 58804640_.thumb.jpg.aba999aabce17dee9cad9deb21684615.jpg

Ο Μεσάζων

Ο Τζόελ Μπάκμαν ήταν ένας ισχυρός λομπίστας στην πολιτική σκηνή της Ουάσιγκτον ως που η ανάμειξή του στην πώληση ενός προγράμματος υψηλής τεχνολογίας – και επικινδυνότητας – έφερε την πτώση του και την καταδίκη του σε εικοσαετή κάθειρξη. Σε τέσσερα χρόνια όμως λαμβάνει χάρη από τον πρόεδρο κατόπιν αίτησης της CIA. Τώρα είναι σαν έχει έναν τεράστιο στόχο στην πλάτη του καθώς υπάρχουν παραπάνω από μια πλευρές που τον θέλουν νεκρό.
Έχει ακόμα ένα τελευταίο χαρτί να παίξει και πρέπει να το κάνει καλά αν θέλει να ζήσει ελεύθερος και ασφαλής.
Μια ωραία περιπέτεια από τον Γκρίσαμ που είναι λίγο έξω από τα συνηθισμένα νομικά του θρίλερ αλλά πετυχημένο και ευκολοδιάβαστο.

 

283582305_.thumb.jpeg.70d5aba7eed71ade72642fbef397b8d9.jpeg

Η Έφεση

Για χρόνια η εταιρία Κρέην μόλυνε ατιμώρητη τον υδροφόρο ορίζοντα της μικρής πόλης του Μπάουμορ και δεν τιμωρήθηκε ακόμα και όταν παρουσιάστηκαν οι πρώτες αρρώστιες. Τώρα όμως η ώρα της καταδίκης έφτασε. Ωστόσο ο Καρλ Τρυντό, ιδιοκτήτης της εταιρίας δεν είναι διατιθέμενος να καταθέσει τα όπλα και να πληρώσει τα πρόστιμα και τις αποζημιώσεις. Θα υποβάλλει έφεση και θα κάνει τα πάντα για να την κερδίσει, ακόμα και να ανακατευτεί στις δικαστικές εκλογές.
Ένα δικαστικό θρίλερ από τον μαιτρ του είδους Τζον Γκρίσαμ που σίγουρα θα απολαύσουν οι λάτρεις του είδους.

 

196931252_.thumb.jpg.fb359d40cf733b9eeed19ae5c8370d79.jpg

Η Ιστορία Ενός Αθώου
Η Άντα της Οκλαχόμα είναι μια μικρή ήσυχη κωμόπολη από εκείνες που δεν συμβαίνει τίποτα, πόσο δεν ένα έγκλημα, ως που δολοφονείται η Ντέμπρα Σου Κάρτερ αφού έχει βιασθεί. Οι αποδείξεις λίγες και ελάχιστα στοιχεία προσφέρουν. Τελικά πέντε χρόνια αργότερα η αστυνομία θα συλλάβει τον Ρον Γουίλλιαμσον και τον φίλο του Ντένις Φριτς. Τα στοιχεία είναι περιστασιακά αλλά καταδικάζονται και τώρα αρχίζει ο αγώνας τους, να αποδειχθεί η κακοδικία για να αφεθούν ελεύθεροι.
Αυτή η δικαστική ιστορία του Γκρίσαμ βασίζεται σε αληθινά γεγονότα. Είναι μια ενδιαφέρουσα σπουδή στο πως μπορεί να συμβεί μια δικαστική πλάνη και πόσο δύσκολα ανατρέπεται. Συνιστάται κυρίως στους λάτρεις του είδους.

 

375154350_.thumb.jpeg.bfad8c52e232f6475f8f4680ea67ad15.jpeg 1938510261_-Cover2.jpg.4a84838189ec0a32f409865e95d71786.jpg

Η Διαθήκη
Ο Τρόι Φέλαν είναι ένας αυτοδημιούργητος δισεκατομμυριούχος. Καθώς το τέλος της ζωής του πλησιάζει σκέπτεται τι θα κάνει αυτήν την τεράστια περιουσία, μισεί τα ανεπρόκοπα παιδιά του και ακόμα περισσότερο τις γυναίκες που τα γέννησαν. Ωστόσο φαίνεται να τους αφήνει τα πάντα στη διαθήκη του. Την υπογράφει ενώπιον όλων και όλοι είναι χαρούμενοι. Ύστερα ο Φέλαν πηδάει από το παράθυρο αφήνοντας ένα τελευταίο δώρο στους κληρονόμους του. Μια ιδιόχειρη διαθήκη που τους στερεί τα πάντα και τα αφήνει σε μια νόθα κόρη που κανείς δεν ήξερε ότι έχει. Εκείνη δεν ενδιαφέρεται για το χρήμα αλλά όλοι οι άλλοι θα σκότωναν για την κληρονομιά και ένας άγριος αγώνας ξεκινάει για τη νομιμότητα ή μη της διαθήκης.
Κλασσικός Γκρίσαμ με τα νομικά τερτίπια και τις μάχες εντός και εκτός δικαστικής αίθουσας. Συνιστάται στους λάτρεις του είδους.
 

1340267953_.thumb.jpg.d22319571f0f58a91d46fdad6f2c9cbb.jpg

Το Ξεκαθάρισμα
Ο Πήτερ Μπάνινγκ είναι ένας ήρωας του δευτέρου Παγκοσμίου Πολέμου. Αιχμαλωτίστηκε στις Φιλιππίνες, επέζησε από την πορεία θανάτου του Μπανταάν και απέδρασε για να πολεμήσει με τους αντάρτες στη ζούγκλα και γύρισε πίσω όταν όλοι τον θεωρούσαν νεκρό. Ο λιγομίλητος βετεράνος επιστρέφει στην παλιά του ζωή σαν κτηματίας αλλά λίγο αργότερα εκτελεί εν ψυχρώ τον τοπικό πάστορα. Κανείς δεν ξέρει τίποτα και ο ίδιος δεν μιλάει παρότι αντιμετωπίζει την θανατική ποινή.
Ένα διαφορετικό μυθιστόρημα από τον Γκρίσαμ, έχουμε φυσικά δικαστήρια και αγωγές με τις ανάλογες διαδικασίες αλλά έχουμε και ένα μεγάλο μέρος να εξελίσσεται στην εποχή του πολέμου με την ανάλογη δράση. Στα μείον το εξαιρετικά μεγάλο μέγεθός του.

 

1641184698_.thumb.jpg.bb3923292def8ab381cdc2d76229bf4a.jpg

Το Μεγάλο Κόλπο
Ο Μάλκολμ Μπάνιστερ είναι δικηγόρος. Αλλά δεν ασκεί το επάγγελμα καθώς βρίσκεται στη φυλακή για παραβίαση κάποιων νόμων για τις συναλλαγές. Έχει εκτίσει πέντε χρόνια, του μένουν άλλα τόσα και δεν θέλει να τα περάσει στη φυλακή ακόμα και αν είναι μια τόσο βολική όσο αυτή που βρίσκεται μιας και δεν είναι για αυτούς που έχουν μεγάλες ποινές. Όμως ο Μάλκολμ έχει ένα ατού, ξέρει ποιος δολοφόνησε τον ομοσπονδιακό δικαστή Ρέημοντ Φόσετ. Αυτό μόνο του μπορεί να του εξασφαλίσει την αποφυλάκιση, αλλά φαίνεται ότι ο Μάλκολμ έχει και άλλα σχέδια.
Μια ακόμα ιστορία του Τζον Γκρίσαμ, μια όμως που είναι περισσότερο αστυνομική παρά δικαστική αν και περιλαμβάνει τα πανταχού παρόντα δικαστικά τερτίπια και νομικά παιχνίδια που αποτελούν σήμα κατατεθέν του συγγραφέα. Είχε το μυστήριό του και την ανατροπή του αλλά δεν θα το έλεγα από τα καλύτερα έργα του.

 

490404155_.jpg.b1ecab718fc928c6a35ace9ecf4969f1.jpg

Ο Συνεργάτης
Ο Κάιλ Μάκεβοϊ έχει ένα λαμπρό μέλλον μπροστά του, τελειώνει τη νομική του Γιέηλ και έχει προτάσεις για δουλειά αμέσως μόλις θα ολοκληρώσει τις εξετάσεις του δικηγορικού συλλόγου. Ωστόσο όλα αλλάζουν όταν ένας άγνωστος εμφανίζεται με ένα βίντεο και τον εκβιάζει για ένα περιστατικό στην φοιτητική του ζωή. Τώρα ο Κάιλ πρέπει να πάρει μια δύσκολη απόφαση, θα ρισκάρει τον εκβιασμό ή θα κάνει αυτό που του ζητάνε, να πιάσει δουλειά σε μια συγκεκριμένη εταιρία και να ασκήσει κατασκοπεία εις βάρος της ουσιαστικά;
Μια ιστορία για τα παρασκήνια του νομικού περιβάλλοντος και των μεγάλων εταιριών από τον ειδικό του είδους Τζον Γκρίσαμ. Προτείνεται για τους λάτρεις του είδους και του συγγραφέα.

 

Ευχαριστώ για τα εξώφυλλα. φάντασμα. Προσπάθησα να τα αντιγράψω αλλά δεν μου τα έφερνε. Είσαι μάστορας.

Edited by WILLIAM
Προστέθηκαν τα εξώφυλλα των βιβλίων και η κριτική για το βιβλίο "Η Διαθήκη". Και ένα ευχαριστώ στο φάντασμα.
  • Like 4
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

679898871_.jpg.e9e5bb0f4fd5ea792be4f2ef2bdc6756.jpg 909213702_-Cover2.jpg.6bcd27715e290ef6509912fd5747ed41.jpg

Οι Άνεμοι Του Καμίνο
Το νησί Καμίνο ετοιμάζεται για το πέρασμα του τυφώνα Λίο, και αυτό κάνει και ο βιβλιοπώλης και έμπορος σπανίων βιβλίων Μπρους Κέιμπλ με τους φίλους του, μετά από το πέρασμά του τυφώνα οι ζημιές είναι αφάνταστες και υπάρχουν και νεκροί, ανάμεσά τους ο συγγραφέας Νέλσον Κερ. Ο νεκρός ήταν στενός φίλος του Μπρους που γρήγορα ανακαλύπτει ότι ο θάνατος δεν οφείλεται στο χτύπημα του Λίο αλλά ήταν φόνος. Ποιος όμως θα ήθελε να σκοτώσει τον Νέλσον; Και γιατί;
Μια καλή αστυνομική ιστορία, χωρίς τα συνηθισμένα δικαστικά μοτίβα του Γκρίσαμ, που κρατάει το ενδιαφέρον. Στα μείον ο αργός ρυθμός της ιστορίας που κινείται αρκετά νωχελικά.

Edited by Ghost
Προστέθηκαν τα εξώφυλλα του βιβλίου.
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

2038467861_.thumb.jpg.15cb2df50b71d4f589903e27c862183c.jpg 144873286_-Cover2.jpg.31a38718a925cbe8fc9b4b96a15ac5a9.jpg

   Οι Δικηγόροι
   Η Φίνλι και Φιγκ είναι μια μικρή νομική φίρμα που φυτοζωεί με απλές υποθέσεις, διαζύγια, διαθήκες, ατυχήματα και άλλα τέτοια. Μέχρι που από τύχη πέφτει πάνω σε μια υπόθεση με πολλά λεφτά. Μια αγωγή εναντίον μιας φαρμακευτικής εταιρίας με ένα επικίνδυνο φάρμακο. Αλλά είναι οι δικηγόροι της έτοιμοι να κάνουν ό,τι χρειάζεται τώρα που μπήκαν στο χοντρό παιχνίδι;
   Μια κλασσική δικαστική ιστορία από τον Γκρίσαμ, μια που έχει να κάνει με ένα κλασσικό και, επικερδές, είδος δικαστικής διαμάχης. Την αγωγή για αστική ευθύνη σε μεγάλες εταιρίες. Κρατάει το ενδιαφέρον αν και έχει μια κάπως αργή εξέλιξη.

Edited by Ghost
Προστέθηκαν τα εξώφυλλα του βιβλίου.
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

You agree to the Terms of Use, Privacy Policy and Guidelines. We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue..