Jump to content

Φρίντριχ Νίτσε (Friedrich Wilhelm Nietzsche)


Φάντασμα
 Share

Recommended Posts

Ο Φρίντριχ Νίτσε γεννήθηκε το 1844 στο Ρέκεν, κοντά στη Λειψία. Σε ηλικία πέντε ετών έχασε τον πατέρα του, προτεστάντη πάστορα. Έπειτα από λαμπρές σπουδές κλασικής φιλολογίας στη Βόννη και στη Λειψία, έγινε, σε ηλικία εικοσιπέντε ετών, καθηγητής στο Πανεπιστήμιο της Βασιλείας. Εκείνη την εποχή γνώρισε το έργο του φιλόσοφου Σοπενάουερ και συνδέθηκε φιλικά με τον μουσικοσυνθέτη Ρίχαρντ Βάγκνερ. Πολύ σύντομα ο Νίτσε θα χαράξει το δικό του δρόμο. Παραιτείται από τη θέση του στο Πανεπιστήμιο, απομακρύνεται από τις θεωρίες του Σοπενάουερ και διακόπτει τη σχέση του με τον Βάγκνερ. Ζώντας περιπλανώμενη ζωή, σε μικρές πανσιόν της Ελβετίας, της Ιταλίας και της νότιας Γαλλίας, αφοσιώνεται στην κριτική της μεταφυσικής, της ηθικής, της θρησκείας και των άλλων πλευρών του δυτικού πολιτισμού γράφοντας ασταμάτητα. Έργα του η "Γέννηση της τραγωδίας" (1872), οι "Παράκαιροι στοχασμοί" (1873-1876), το "Ανθρώπινο, υπερβολικά ανθρώπινο" (1878-1879), η "Χαραυγή" (1881), η "Χαρούμενη γνώση" (1882), το "Πέρα από το καλό και το κακό" (1886), η "Γενεαλογία της ηθικής" (1887), το "Λυκόφως των ειδώλων" (1888), ο "Αντίχριστος" (1888), το "Ίδε ο άνθρωπος" (1888) και η ανολοκλήρωτη "Θέληση για δύναμη" (1883-1888). Ανάμεσά τους το κορυφαίο του, το "Έτσι μίλησε ο Ζαρατούστρα" (1883-1885). Ο Νίτσε πέθανε το 1900, σε ηλικία πενήντα έξι ετών, αφού πέρασε τα δέκα τελευταία χρόνια της ζωής του έχοντας χαμένα τα λογικά του.

Δείτε τα βιβλία του και διαβάστε κριτικές γι' αυτά, στο Goodreads.

Βιβλία του συγγραφέα που έχουν μεταφραστεί στα ελληνικά:

01. Επιλογές από τα έργα του Νίτσε: Ανθρώπινο, πολύ ανθρώπινο. Ο περιπλανώμενος και ο ίσκιος του. Η χαραυγή. Η χαρούμενη γνώση. Πέρα από το καλό και το κακό. Έτσι μίλησε ο Ζαρατούστρα. Το λυκόφως των ειδώλων (Ίαμβος, 2022), (Ίαμβος, 2018)
02. Auszug aus Menschliches, Allzumenschliches - Μόνος με τον εαυτό σου: Κάποιοι αντιμετωπίζουν το ιδεώδες τους με μια επιφυλακτική ταπεινότητα και προτιμούν να το αρνούνται· φοβούνται τον υψηλότερο εαυτό τους επειδή, όταν μιλάει εκείνος, μιλάει απαιτώντας (Οξύ - Brainfood, 2022)
03. Διονυσιακοί διθύραμβοι (Δαιδάλεος, 2021)
04. Διόνυσος κατά Εσταυρωμένου: Εκλογή απ' τα κατάλοιπα περί αρχαίου δράματος (1864-1875), (Gutenberg - Γιώργος & Κώστας Δαρδανός, 2020)
05. Για τη φιλολογία: Θέσεις και αφορισμοί (Περισπωμένη, 2019)
06. Ο Σωκράτης και η ελληνική τραγωδία (Ροές, 2018)
07. Das griechische Musikdrama. Sokrates und die Tragödie. Die dionysische Weltanschauung - Ακμή και παρακμή της ελληνικής τραγωδίας: Τρία πρώιμα κείμενα για το αρχαίο μουσικό δράμα (Ροές, 2018)
08. Schopenhauer als Erzieher - Ο Σοπεγχάουερ ως παιδαγωγός: Παράκαιροι στοχασμοί Γ' (Ροές, 2018)
09. Die dionysische Weltanschauung - Η διονύσια κοσμοθεώρηση: Η γέννηση της τραγικής ιδέας (Ροές, 2017)
10. Με το βλέμμα του Nietzsche (Ίαμβος, 2017)
11. Nietzsche ex Machina - Η γραφομηχανούλα. Nietzsche ex Machina: Έξι επιστολές και ένα ποίημα του Φρίντριχ Νίτσε για τη "γραφόσφαιρα" (Κίχλη, 2017)
12. Λόγια της τρέλας (Ίνδικτος, 2017)
13. Ο ευρωπαϊκός μηδενισμός: Δύναμη καταστροφής και δημιουργίας (Ηριδανός, 2017)
14. Götzen-Dämmerung oder Wie man mit dem Hammer philosophiert - Λυκόφως των ειδώλων (Gutenberg - Γιώργος & Κώστας Δαρδανός, 2016), (Πανοπτικόν, 2010)
15. Περί τρέλας (Κοβάλτιο, 2016)
16. Μικρό εγχειρίδιο δημιουργικής γραφής (Αρχέτυπο, 2016)
17. Αγών Ομήρου (Gutenberg - Γιώργος & Κώστας Δαρδανός, 2015)
18. Το πάθος για την αλήθεια (Gutenberg - Γιώργος & Κώστας Δαρδανός, 2015)
19. Το επωφελές και το επιβλαβές της ιστορίας για τη ζωή (Ηριδανός, 2015)
20. Unzeitgemäße Betrachtungen - Παράκαιροι στοχασμοί (Πανοπτικόν, 2014)
21. Der Antichrist: Fluch auf das Christenthum - Ο Αντίχριστος: Ανάθεμα κατά του χριστιανισμού (Gutenberg - Γιώργος & Κώστας Δαρδανός, 2014), (Πανοπτικόν, 2010)
22. Τα κείμενα της νεότητας (Πανοπτικόν, 2014)
23. Επιστολές: Επιλογή από την αλληλογραφία του (Εκδόσεις Παπαζήση, 2014)
24. Der Wille zur Macht - Η θέληση για δύναμη (Πανοπτικόν, 2014), (
25. Βασικά κείμενα φιλοσοφίας: Marcuse, Negri, Nietzsche, Robespierre (Εκδόσεις Παπαζήση, 2013)
26. Η φιλοσοφία στα χρόνια της αρχαιοελληνικής τραγωδίας: Οι προπλατωνικοί φιλόσοφοι και σημειώσεις 1867 - 75 (Gutenberg - Γιώργος & Κώστας Δαρδανός, 2013)
27. Γιατί είμαι τόσο σοφός (Εκδόσεις Πατάκη, 2013)
28. Also sprach Zarathustra - Έτσι μίλησε ο Ζαρατούστρα (Γνώση, 2013), (Πανοπτικόν, 2010)
29. Also sprach Zarathustra: Ein Büch für alle und keinen - Έτσι μίλησεν ο Ζαρατούστρα: Ένα βιβλίο για όλους και για κανέναν (Δωδώνη, 2013)
30. Ο Νίτσε από το άλφα ως το ωμέγα (Μεταίχμιο, 2012)
31. Menschliches, Allzunenschliches I und II - Ανθρώπινο, πάρα πολύ ανθρώπινο (Πανοπτικόν, 2011)
32. Nachgelassene Schriften 1870-1873 - Κείμενα για την Ελλάδα (Πανοπτικόν, 2010)
33. Die fröhliche Wissenschaft - Η χαρούμενη επιστήμη (Πανοπτικόν, 2010)
34. Der Fall Wagner. Nietzsche contra Wagner. Dionysos: Dithyramben - Η περίπτωση Βάγκνερ. Νίτσε εναντίον Βάγκνερ. Οι διθύραμβοι του Διονύσου (Πανοπτικόν, 2010), (Το Ποντίκι, 2009)
35. Die Geburt der Tragodie - Η γέννηση της τραγωδίας (Πανοπτικόν, 2010)
36. Ecce homo - Ecce Homo (Ίδε ο άνθρωπος) (Πανοπτικόν, 2010)
37. Jenseits von Gut und Böse - Πέρα από το καλό και το κακό (Πανοπτικόν, 2010)
38. Morgenröte - Χαραυγή: Σκέψεις για τις ηθικές προκαταλήψεις (Πανοπτικόν, 2010)
39. Η θέλησις της δυνάμεως (Ζουμπουλάκης - Βιβλιοθήκη για Όλους, 2010)
40. Zur Genealogie der moral - Γενεαλογία της ηθικής (Πανοπτικόν, 2010)

Δείτε όλη την βιβλιογραφία του εδώ.

Πηγή: biblionet

Link to comment
Share on other sites

242116463_.jpg.f54bf98cbae7e99b22718f35e96ed824.jpg

Ο Αντίχριστος

Ο Αντίχριστος, ή καλύτερα ο Αντι-χριστιανος γράφτηκε το 1888. Είναι η καταδίκη του Νίτσε απέναντι στον χριστιανισμό. Διατύπωσε τις απόψεις του με επιχειρήματα, δημιουργώντας ένα συμπαγές φιλοσοφικό κείμενο. Ο κάθε αναγνώστης, θα δει από τη δική του οπτική τις απόψεις του συγγραφέα. Εξάλλου το καλό το κακό την αλήθεια και το ψέμα, ο καθένας τα ορίζει όπως θέλει για τον εαυτό του.

 

 

Edited by Ghost
Προστέθηκε το εξώφυλλο του βιβλίου.
Link to comment
Share on other sites

  • 9 months later...

b175942.jpg.715a22b8f22ad0a7d9ccb513da553a4d.jpg

Γιατί είμαι τόσο σοφός - Friedrich Nietzsche

Ο Νίτσε έθεσε σε κίνδυνο την ίδια του τη ζωή προκειμένου να επιδοθεί στο αιώνιο κυνήγι της αλήθειας. " Πόση αλήθεια αντέχει, πόση αλήθεια τολμάει ένα πνεύμα;". Το ερώτημα αυτό ήταν το πραγματικό μέτρο όλων των αξιών.

Το παρόν βιβλίο, περιλαμβάνει ορισμένα αποσπάσματα έργων από τα πιο γνωστά και ανατρεπτικά. Κείμενα τα οποία έγραψε, μέσα στην πιο βασανιστική αλλά και πυρετικά παραγωγική περίοδο της ζωής του.

Σίγουρα δεν είναι εύκολος αλλά και πάλι, σε ορισμένα θέματα έχει σωστές αντιλήψεις, σε αλλά πάλι δε συμφωνώ μαζί του.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

You agree to the Terms of Use, Privacy Policy and Guidelines. We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue..