Jump to content

Άλκη Ζέη


BladeRunner
 Share

Recommended Posts

alki-zeh-768x516.jpg.a6ce926f0561dcc94fab4e2ab7838566.jpg

Η Αγγελική «Άλκη» Ζέη (Αθήνα, 15 Δεκεμβρίου 1923 - Αθήνα, 27 Φεβρουαρίου 2020) ήταν Ελληνίδα πεζογράφος και συγγραφέας, η οποία θεωρείται μία από τις σπουδαιότερες. Ο πατέρας της καταγόταν από την Κρήτη και η μητέρα της από τη Σάμο, όπου πέρασε τα πρώτα παιδικά της χρόνια. Παντρεύτηκε τον θεατρικό συγγραφέα και σκηνοθέτη Γιώργο Σεβαστίκογλου, που πέθανε το 1991. Απέκτησαν δύο παιδιά.
Σπούδασε στη Φιλοσοφική Σχολή του Πανεπιστημίου Αθηνών, στη Δραματική Σχολή του Ωδείου Αθηνών και στο Κινηματογραφικό Ινστιτούτο της Μόσχας, στο τμήμα σεναριογραφίας.
Από το 1954 έως το 1964 έζησε σαν πολιτική πρόσφυγας στη Σοβιετική Ένωση. Το 1964 επιστρέφει οικογενειακώς στην Ελλάδα, για να ξαναφύγουν πάλι όλοι μαζί με τον ερχομό της Χούντας το 1967. Αυτήν τη φορά ο τόπος διαμονής τους είναι η Γαλλία, και συγκεκριμένα το Παρίσι, απ’ όπου επιστρέφουν μετά τη δικτατορία.
Από πολύ μικρή ασχολήθηκε με το γράψιμο. Στις πρώτες ακόμη τάξεις του Γυμνασίου άρχισε να γράφει κείμενα για το κουκλοθέατρο. Ένας από τους ήρωες που δημιούργησε, ο Κλούβιος, έγινε κατοπινά ο ήρωας του γνωστού κουκλοθέατρου «Μπαρμπα-Μυτούσης», εμπνεύστρια του οποίου ήταν η Ελένη Θεοχάρη-Περάκη. Πρώτο της μυθιστόρημα είναι Το καπλάνι της βιτρίνας (1963), που το έχει εμπνευστεί από τα παιδικά της χρόνια στη Σάμο και είναι σχεδόν αυτοβιογραφικό. Ακολουθεί μια σειρά μυθιστορημάτων για παιδιά, και το 1987 κυκλοφορεί το πρώτο της βιβλίο για μεγάλους Η αρραβωνιαστικιά του Αχιλλέα.
Το 2010 τιμήθηκε με το Βραβείο της Ακαδημίας Αθηνών για το σύνολο του έργου της.

Διαβάστε περισσότερα στην Wikipedia ή στο Μεταίχμιο.

Δείτε τα βιβλία της και διαβάστε κριτικές γι' αυτά, στο Goodreads.

Βιβλία της Άλκης Ζέη:

01. Το καπλάνι της βιτρίνας (1963)
02. Ο μεγάλος περίπατος του Πέτρου (1971)
03. Αρβυλάκια και γόβες (1975)
04. Ο θείος Πλάτων (1975)
05. Κοντά στις ράγες (1977)
06. Η αρραβωνιαστικιά του Αχιλλέα (1987)
07. Η μωβ ομπρέλα (1989)
08. Η Αλίκη στη χώρα των μαρμάρων (1990)
09. Η Κωνσταντίνα και οι αράχνες της (2002)
10. Ο ψεύτης παππούς (2007)
11. Σπανιόλικα παπούτσια και άλλες ιστορίες (2010)
12. Με μολύβι φάμπερ νούμερο δύο (2013)
13. Γατοκουβέντες (2015)
14. Πόσο θα ζήσεις ακόμα, γιαγιά; (2017)
15. Ένα παιδί από το πουθενά (2019)

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

277487503_.thumb.jpg.cf65e7865fcc1715464a535bba0fa766.jpg 381986676_-Cover2.jpg.47ae883ba3dbe52c67b2db3cfb521cb4.jpg

Το καπλάνι της βιτρίνας

Τώρα στα γεράματα (που λέει ο λόγος!) αποφάσισα να διαβάσω για πρώτη φορά τούτο το κλασικό μυθιστόρημα για νέους, της Άλκης Ζέη. Ναι, ναι, ξέρω, πώς είναι δυνατόν; Ε, τι να κάνουμε, όταν ήμουν μικρός διάβαζα άλλα βιβλία, και αυτό που υπήρχε στην πρώτη του έκδοση (Θεμέλιο, 1963) κάπου στη βιβλιοθήκη της γιαγιάς, δεν του έδινα και ιδιαίτερη σημασία γιατί νόμιζα ότι ήταν... κοριτσίστικο! Γυναίκα το έγραψε, ένα μικρό κορίτσι αφηγείται την ιστορία, εγώ ήθελα ιππότες, Ινδιάνους, εξερευνητές και ντετέκτιβ, τι ψάχνετε να βρείτε; Τέλος πάντων, καλύτερα που το διάβασα τώρα, γιατί το απόλαυσα στον απόλυτο βαθμό, και οι διάφορες πολιτικής και ιστορικής φύσεως σπόντες και αναφορές δεν πέρασαν πάνω από το κεφάλι μου, όπως μάλλον θα περνούσαν αν το διάβαζα στα δέκα ή τα δώδεκα. Γιατί πρόκειται σαφώς για ένα πολιτικοποιημένο μυθιστόρημα, ιδωμένο από την πλευρά ενός μικρού παιδιού. Πολύ ωραίο βιβλίο, ευχάριστο αλλά με κάποιες δύσκολες στιγμές, μελαγχολικό και νοσταλγικό, γλυκόπικρο και συγκινητικό, σε κανένα σημείο δεν ένιωσα ότι διάβαζα ένα απλοϊκό μυθιστόρημα για μικρά παιδιά. Ναι, είμαι ΕΥ-ΠΟ, ΕΥ-ΠΟ που διάβασα επιτέλους αυτό το βιβλίο!

9/10

Edited by Ghost
Προστέθηκαν τα εξώφυλλα του βιβλίου.
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

You agree to the Terms of Use, Privacy Policy and Guidelines. We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue..