Jump to content

Κριστιάν Ζακ (Christian Jacq)


BladeRunner
 Share

Recommended Posts

Christian-Jacq.jpg.cbec367ee84ea3b7b0d49beace842c64.jpg

Ο Κριστιάν Ζακ έγινε επιτυχημένος συγγραφέας τη μέρα που, όπως λέει ο ίδιος, "ο κόσμος του συγγραφέα ενώθηκε με αυτόν του αιγυπτιολόγου. Από εκείνη τη μέρα, το μεγάλο κοινό ενδιαφέρθηκε για τη δουλειά μου".
Γεννημένος στο Παρίσι το 1947, διάβασε σε ηλικία δεκατριών ετών ένα έργο που θα άλλαζε τη ζωή του: την τρίτομη "Ιστορία του αρχαίου αιγυπτιακού πολιτισμού" του Ζακ Πιρέν. Ο νεαρός Κριστιάν έγραφε ήδη ποιήματα και το βιβλίο αυτό στάθηκε η πηγή έμπνευσης για το πρώτο μυθιστόρημά του.
Τα επόμενα πέντε χρόνια έγραψε οχτώ μυθιστορήματα και ένα λιμπρέτο! Σε ηλικία δεκαεφτά ετών παντρεύεται και ξεκινάει το γαμήλιο ταξίδι του στα ίχνη του ονείρου του, της μυθικής Αιγύπτου: πρώτος σταθμός η Μέμφιδα...
Εκδίδει το πρώτο του βιβλίο στα είκοσι ένα του χρόνια, ένα δοκίμιο για τη σχέση του Μεσαίωνα με την αρχαία Αίγυπτο.
Σπουδάζει αιγυπτιολογία στη Σορβόννη, όπου υποστηρίζει και τη διδακτορική του διατριβή, και ξεκινάει πανεπιστημιακή καριέρα στα 1986.
Πάνω απ΄ όλα, όμως, ο Κριστιάν Ζακ θέλει να γράφει: εκδίδει περισσότερα από είκοσι δοκιμιακά έργα, βραβεύεται από τη Γαλλική Ακαδημία, ενώ παράλληλα εργάζεται ως ραδιοφωνικός παραγωγός, κάνοντας για τη France Culture τη σειρά "Οι δρόμοι της γνώσης". Η μεγάλη συγγραφική επιτυχία έρχεται το 1987 με το έργο "Ο Σαμπολιόν ο Αιγύπτιος". Αυτή ήταν η αρχή μιας σειράς βιβλίων που όλα τους αναφέρονται στην αρχαία Αίγυπτο.
Παθιασμένος ερευνητής, μελετά, αποκρυπτογραφεί, και ζωντανεύει κάθε φορά έναν κόσμο αληθινό και πρωτόγνωρο. Τα έργα του έχουν μεταφραστεί σε περισσότερες από είκοσι τέσσερις γλώσσες και είναι ο μοναδικός Γάλλος στον κατάλογο των δεκαπέντε συγγραφέων με τις μεγαλύτερες πωλήσεις σε παγκόσμιο επίπεδο. (Πηγή: Biblionet)

Δείτε τα βιβλία του και διαβάστε κριτικές γι' αυτά, στο Goodreads.

Βιβλία του συγγραφέα που έχουν μεταφραστεί στα ελληνικά:

Σειρά Ο Δικαστής της Ερήμου:

1. La Pyramide assassinée - Η δολοφονημένη πυραμίδα (Χρήστος Δαρδανός, 2001)
2. La loi du désert - Ο νόμος της ερήμου (Χρήστος Δαρδανός, 2001)
3. La Justice du Vizir - Η δικαιοσύνη του Βεζίρη (Χρήστος Δαρδανός, 1999)

Σειρά Ραμσής:

1. Le fils de la lumière - Ο γιος του φωτός (Λιβάνης, 1997)
2. Le Temple des Millions d'Années - Ο ναός των εκατομμυρίων ετών (Λιβάνης, 1997)
3. La Bataille de Kadesh - Η μάχη του Καντές (Λιβάνης, 1998)
4. La dame d'Abou Simbel - Η κυρία του Αμπού Σίμπελ (Λιβάνης, 1999)
5. Sous l'acacia d'Occident - Κάτω από την ακακία της Δύσης (Λιβάνης, 1999)

Σειρά Η πέτρα του φωτός:

1. Nefer le silencieux - Νεφέρ ο σιωπηλός (Λιβάνης, 2000)
2. La femme sage - Η σοφή γυναίκα (Λιβάνης, 2000)
3. Paneb l'ardent - Πανέμπ ο φλογερός (Λιβάνης, 2001)
4. La place de vérité - Ο τόπος της αλήθειας (Λιβάνης, 2002)

Σειρά Τα μυστήρια του Όσιρη:

1. L'arbre de vie - Το δέντρο της ζωής (Πατάκης, 2005)
2. La conspiration du mal - Η συνωμοσία του κακού (Πατάκης, 2005)
3. Le chemin de feu - Ο δρόμος της φωτιάς (Πατάκης, 2005)
4. Le grand secret - Το μεγάλο μυστικό (Πατάκης, 2005)

Ανεξάρτητα:

1. Le Pharaon Noir - Ο μαύρος Φαραώ (Λιβάνης, 2000)
2. Champollion l'Égyptien - Σαμπολιόν, ο άνθρωπος που διάβασε τα ιερογλυφικά (Κριτική, 1999)
3. L'affaire Toutankhamon - Το μυστικό του Τουταγχαμόν (Κριτική, 1998)
4. Barrage sur le Nil - Φράγμα στον Νείλο (Τροπικός, 1998)

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

1879145809_.jpg.39bbae9635c9aecfebdf7da22f37984f.jpg

Το μυστικό του Τουταγχαμόν

Πρώτο μυθιστόρημα του Κριστιάν Ζακ που διαβάζω και δηλώνω ιδιαίτερα ικανοποιημένος. Πρόκειται για ένα αρκούντως καλογραμμένο, ενδιαφέρον και σε πολλά σημεία συναρπαστικό ιστορικό μυθιστόρημα που ουσιαστικά παρουσιάζει όλη την πορεία του Χάουαρντ Κάρτερ μέχρι την ανακάλυψη του άθικτου τάφου του Τουταγχαμόν. Μιλάμε για μια πολύ ιδιαίτερη και δυνατή προσωπικότητα, ουσιαστικά αυτοδίδακτος, που ξεκίνησε κυριολεκτικά από το μηδέν και έφτασε στο σημείο να κάνει μια από τις μεγαλύτερες ανακαλύψεις στον τομέα της αρχαιολογίας (χάρη και στα χρήματα και το πάθος του Πέμπτου Λόρδου του Κάρναρβον). Φυσικά ο Κάρτερ αντιμετώπισε κάθε λογής εμπόδια, ατυχίες, καθυστερήσεις, ανταγωνισμούς, πολιτικές μηχανορραφίες και πάει λέγοντας, αλλά στο τέλος κατάφερε να πετύχει αυτό που πάντα ήθελε. Βέβαια, πέθανε απομονωμένος και ξεχασμένος, αλλά πλέον το όνομά του έχει μείνει στην ιστορία, σε αντίθεση με άλλους, που με τον έναν ή τον άλλο τρόπο τον αδίκησαν και τον δυσκόλεψαν στο έργο του. Τέλος πάντων, ωραίο ιστορικό μυθιστόρημα, άκρως ευκολοδιάβαστο και εθιστικό, διαβάζεται γρήγορα χάρη στα πολλά κεφάλαιά του και τον τρόπο με τον οποίο γίνεται η εξιστόρηση, αν και βέβαια υπάρχουν ορισμένα σημεία εδώ κι εκεί που δεν είναι πάντα ενδιαφέροντα. Γενικά, αξίζει σίγουρα μια ανάγνωση, αν μη τι άλλο προσφέρει κάμποσες ώρες ψυχαγωγίας και σε ταξιδεύει στον χρόνο και τον χώρο.

7.5/10

Edited by BladeRunner
Προστέθηκε το εξώφυλλο του βιβλίου.
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

You agree to the Terms of Use, Privacy Policy and Guidelines. We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue..